abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218569841
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter
Groot fan van User Wotte
pi_218569844
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:41 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Dat lijkt het wel op. Je kunt vandaag nog alles dichtgooien. Luchthavens uitbreiden met politie in IND, extra vliegtuigen inzetten voor terugsturen. Bekende stranden met waterpolitie extreem goed in de gaten houden. Noodwetten aangaan die directe terugkeer mogelijk maken. Het sluiten van Europese hof van de rechten van de mens. Het kan allemaal makkelijk, maar ze zijn te slap en te links om het te doen. Dus gaan mensen dood, stinkt het op straat en kijk je naar oerlelijke hoofddoeken de hele dag in steden. Er gebeurt niks.
Alles dichtgooien? Kan niet. Nederland zit vast aan Schengen, EU-regels, het Vluchtelingenverdrag en het EHRM. Terugsturen lukt vaak niet omdat landen van herkomst weigeren mensen op te nemen. Extra vliegtuigen of politie helpen niets zonder internationale afspraken. Dit is een complex probleem, geen kwestie van stoere praatjes over hoofddoeken en “te linkse” politici. Blijf vooral fantaseren, de feiten lachen je ondertussen uit.
Groot fan van User Wotte
pi_218569845
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:

[..]
Als enkel asielzoekers zouden moorden/verkrachten etc dan kunnen we wel in onze handen klappen want dat betekent dat er heel veel mensen met terugwerkende kracht niet vermoord/verkracht zouden worden.

"Het echte probleem" zijn mensen zoals jij die alle ellende op de wereld graag naar 1 doelgroep willen schuiven - eigenlijk net zoals die ene rare meneer in de jaren 40 deed.
Ik schrik een beetje van dit frame.

Het mag duidelijk zijn dat het geweld tegen vrouwen breder is dan de allochtone groep alleen. Dat is evident. Tegelijkertijd bereik je niet de oorzaak van het probleem door in het Nederlands te zeggen “wij eisen de nacht terug”. Als je echt wil dat dit veranderd, dan zou je dit ook naar het Arabisch en Syrisch moeten vertalen. Niet omdat zij het enige probleem zijn, maar omdat zij in een groter wordende mate ook onderdeel zijn van het probleem.

De bekende vrouwen die dit nu terecht op social media delen zijn ook de vrouwen die in de bres springen voor asielzoekers, waarbij we weten hoe zij vanuit hun cultuur en religie naar (Westerse) vrouwen kijken.

Ik geef het nog een paar dagen, en dan is dit ineens allemaal de schuld van de blanke witte man, en daarin voel ik mij dan aangevallen. Niet omdat ik mijn gedeelde verantwoordelijkheid van dit probleem ontken, integendeel, maar omdat de bevolkingsgroep waar dit probleem relatief het grootste is en in absolute aantallen blijft groeien, net zo goed verantwoordelijkheid draagt.

Doet deze gedachte van mij jou ook denken aan Hitler? Of zou je daar gewoon op een beschaafde manier inhoudelijk op in kunnen gaan?

En je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar houd het even fatsoenlijk en realistisch alsjeblieft.
pi_218569851
De NWS oneliners slingeren weer om je oren zie ik. Uiteraard door the usuals.

Lekker hard krijsen jongens. Net als Geert.

Ongefundeerd krijsen en niks voor elkaar krijgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218569855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de oplossing ? :)
Er is nauwelijks een oplossing, het probleem dat vrouwen onveiliger zijn dan mannen bestaat al sinds mensenheugenis. Dat vrouwen bijna uitsluitend vermoord worden door mannen ook.

Het wordt, zeker wanneer je het met de jaren 80 en 90 vergelijkt, steeds wel iets veiliger voor vrouwen maar we zijn er nog lang niet wat dat betreft. Ook zal je moeten accepteren dat psychopaten altijd blijven bestaan en ook absoluut geen verschijnsel van nu is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218569858
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Er is nauwelijks een oplossing, het probleem dat vrouwen onveiliger zijn dan mannen bestaat al sinds mensenheugenis. Dat vrouwen bijna uitsluitend vermoord worden door mannen ook.

Het wordt, zeker wanneer je het met de jaren 80 en 90 vergelijkt, steeds wel iets veiliger voor vrouwen maar we zijn er nog lang niet wat dat betreft. Ook zal je moeten accepteren dat psychopaten altijd blijven bestaan en ook absoluut geen verschijnsel van nu is.
Dus jij denkt ook niet dat het iets met oorlogstrauma's te maken heeft?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218569859
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn dat het geweld tegen vrouwen breder is dan de allochtone groep alleen. Dat is evident. Tegelijkertijd bereik je niet de oorzaak van het probleem door in het Nederlands te zeggen “wij eisen de nacht terug”. Als je echt wil dat dit veranderd, dan zou je dit ook naar het Arabisch en Syrisch moeten vertalen. Niet omdat zij het enige probleem zijn, maar omdat zij in een groter wordende mate ook onderdeel zijn van het probleem.

De bekende vrouwen die dit nu terecht op social media delen zijn ook de vrouwen die in de bres springen voor asielzoekers, die gewoon onderdeel zijn van het probleem.

Ik geef het nog een paar dagen, en dan is dit ineens allemaal de schuld van de blanke witte man, en daarin voel ik mij dan aangevallen. Niet omdat ik mijn gedeelde verantwoordelijkheid van dit probleem ontken, integendeel, maar omdat de bevolkingsgroep waar dit probleem relatief het grootste is en in absolute aantallen blijft groeien, net zo goed verantwoordelijkheid draagt.

Doet deze gedachte van mij jou ook denken aan Hitler? Of zou je daar gewoon op een beschaafde manier inhoudelijk op in kunnen gaan?

En je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar houd het even fatsoenlijk en realistisch alsjeblieft.
Je schrikt wel snel, want ik zie geen enkele aanleiding om te schrikken van de post waarop je reageert.
pi_218569864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als je dergelijke gevallen individueel bekijkt zal er vast iets van trauma achter de dader zitten. Geloof bijvoorbeeld niet dat Michael P. in oorlogstijd is opgegroeid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218569866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wees maar blij dat het daar niks mee te maken heeft.
Iedereen die een daad als deze pleegt is ziek in zijn kop en was dat al voordat hij zijn land ontvluchtte vanwege oorlog.
pi_218569870
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er zijn concrete oplossing middels de asielwetten die zijn aangenomen in de Tweede Kamer. Nu is het de vraag of links en het CDA die gaan blokkeren in de Eerste Kamer.
Dat is geen vraag. Dat weten we al.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:55:06 #11
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_218569873
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Opmerkelijk hoe dezelfde vrouwen die altijd zo vurig voor asielzoekers in de bres springen nu ineens vooraan staan om te protesteren tegen vrouwengeweld maar het echte probleem niet benoenen.
Altijd weer die verdraaide "mannen" :(
We moeten mannen verbieden!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_218569874
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Je schrikt wel snel, want ik zie geen enkele aanleiding om te schrikken van de post waarop je reageert.
Mensen die met het geven van hun mening vergeleken worden met 1 van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis, ís schokkend.
pi_218569876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Alles dichtgooien? Kan niet. Nederland zit vast aan Schengen, EU-regels, het Vluchtelingenverdrag en het EHRM. Terugsturen lukt vaak niet omdat landen van herkomst weigeren mensen op te nemen. Extra vliegtuigen of politie helpen niets zonder internationale afspraken. Dit is een complex probleem, geen kwestie van stoere praatjes over hoofddoeken en “te linkse” politici. Blijf vooral fantaseren, de feiten lachen je ondertussen uit.
Het is helemaal geen complex probleem.
Dan moet je dus uitstappen uit die clubjes die de veiligheid van je land vernaggelen.
En het is geen binnenlands probleem alleen, de problemen in Duitsland, België en Frankrijk zijn minimaal even groot.

Wat wel een enorm probleem is is dat de EU is gefaald. Er is totaaal geen toekomst dat dit goed komt. Schijnbaar is men niet capabel en welwillend dit te veranderen.

En daarom denk ik dat partijen als de VS enorm druk gaan zetten om de EU te dismantelen.
En dat is best vervelend want de EU zorgde voor welvaart en had veel wel goed voor elkaar maar het is een doodgaande weg ondertussen.

En dan wordt het pas acht gevaarlijk. Als ze woede onder de bevolking toeneemt en de grenzen openblijven krijg je anarchie.
Ik denk dat het in bepaalde steden al 1 voor of over 12 is wat dat betreft.
Vakman pur sang
pi_218569877
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je kunt best een hoop doen binnen de bestaande verdragen. Het is EU-lidstaat Zweden ook gelukt om de asielinstroom naar het laagste niveau in 30 jaar terug te dringen met strenger asielbeleid.
Precies. We wijzen altijd maar naar Europa. Maar we hanteren hier nog steeds een beleid dat veel ruimhartiger is dan Europa vereist. Op Europees niveau moet er veel gebeuren, maar laten we zelf ons beleid nu eerst eens terugschalen naar het laagst toelaatbare minimum.

Op dat gebied valt er echt nog genoeg te winnen. Maar ook al die centrum-rechtse regeringen hebben daarin vrijwel niets kunnen betekenen.
pi_218569878
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je dergelijke gevallen individueel bekijkt zal er vast iets van trauma achter de dader zitten. Geloof bijvoorbeeld niet dat Michael P. in oorlogstijd is opgegroeid.
Psychose door trauma (s) bedoel ik.
pi_218569882
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dan wordt het pas acht gevaarlijk. Als ze woede onder de bevolking toeneemt en de grenzen openblijven krijg je anarchie.
1 over 12 ja? _O-

Dan is het dus al anarchie in bepaalde steden?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:57:25 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218569883
Die steken in de hals van Lisa vind ik wat vreemd. Zou haar keel soms doorgesneden zijn?
pi_218569886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
1 over 12 ja? _O-

Zijn een hoop wijken waar je echt niet snachts over straat kunt als blanke
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218569893
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Precies. We wijzen altijd maar naar Europa. Maar we hanteren hier nog steeds een beleid dat veel ruimhartiger is dan Europa vereist. Op Europees niveau moet er veel gebeuren, maar laten we zelf ons beleid nu eerst eens terugschalen naar het laagst toelaatbare minimum.

Op dat gebied valt er echt nog genoeg te winnen. Maar ook al die centrum-rechtse regeringen hebben daarin vrijwel niets kunnen betekenen.
Laten we gewoon eens kijken naar landen waar het wel goed gaat, en laten we niet het beleid laten bepalen door mensen uit de industrie, die leven van de asielindustrie. Ik denk dat er heel veel hun zakken vullen met steekpenningen van hotels die maar al te graag hun hele kamer voorraad voor jaren uitlenen aan Asielzoekers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218569894
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan anarchie
pi_218569904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
1 over 12 ja? _O-

Ja
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:59:08 #22
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569905
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mensen die met het geven van hun mening vergeleken worden met 1 van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis, ís schokkend.
Het is maar net hoe je het leest.
Jij leest het als een aanval, terwijl de post gewoon weergeeft wat er daadwerkelijk is gebeurt.
pi_218569906
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is helemaal geen complex probleem.
Dan moet je dus uitstappen uit die clubjes die de veiligheid van je land vernaggelen.
En het is geen binnenlands probleem alleen, de problemen in Duitsland, België en Frankrijk zijn minimaal even groot.

Wat wel een enorm probleem is is dat de EU is gefaald. Er is totaaal geen toekomst dat dit goed komt. Schijnbaar is men niet capabel en welwillend dit te veranderen.

En daarom denk ik dat partijen als de VS enorm druk gaan zetten om de EU te dismantelen.
En dat is best vervelend want de EU zorgde voor welvaart en had veel wel goed voor elkaar maar het is een doodgaande weg ondertussen.

Man man man, dit is echt overdreven doemdenken. De EU is sterker en hechter dan ooit, defensie wordt structureel versterkt en de samenwerking groeit juist log maar stabiel. Zwakte ontstaat pas als je niks doet, niet omdat Brussel “te soft” of “te links” is. Dat overdramatische gezeur van rechts over anarchie en instorting is gewoon vervelend – feiten tellen, paniekpraat niet.
Groot fan van User Wotte
pi_218569913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan anarchie
Dat de staat afwezig is en de wet van de jungle geldt is geen anarchie?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218569914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
EU wetgeving gaat boven de Nederlandse grondwet.
Wat hij wil, is in strijd met de Nederlandse grondwet en ik kan me niet voorstellen dat EU wetgeving dat wat hij wil wel zou toestaan.
pi_218569917
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja
Welke steden precies? En leg eens uit waar je aan merkt dat daar anarchie heerst?
pi_218569921
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik ben daar zelf al voor verhuisd. Ik woonde in een wijk waar een jongen van 14 jaar tegen mij zei of ik een machete op mijn nek wilde.

Ook zo geformuleerd.

"Wil je een machete op je nek? Vergeet ik nooit meer.

Niet alleen daardoor gebeurde wel ergere dingen, hoor.
pi_218569929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik ben daar zelf al voor verhuisd. Ik woonde in een wijk waar een jongen van 14 jaar tegen mij zei of ik een machete op mijn nek wilde.

Ook zo geformuleerd.

"Wil je een machete op je nek? Vergeet ik nooit meer.

Niet alleen daardoor gebeurde wel ergere dingen, hoor.
Dat zal je wel verzonnen hebben - feiten tellen, paniekpraat niet.
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:01:38 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218569931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het normaal is ik zeg dat ze psychisch ziek zijn. Dat is anders. Ik wil nog steeds niet dat mijn dochter wordt vermoord door iemand die psychisch ziek is.

Voor de duidelijkheid. Dus ook niet door Jeffrey Dahmer, om maar een voorbeeld te noemen. Die is ook psychisch ziek.

Die mensen zijn allemaal opgegroeid met geweld om zich heen. Uitzonderingen daargelaten.
Wat een onzin man alsjeblieft. :') Vooralsnog was het voor zover ik weet weer een afgewezen asielzoeker, grote kans op een veilige lander dus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218569938
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zal je wel verzonnen hebben - feiten tellen, paniekpraat niet.
Nee, er ligt een heel dossier bij de politie over dat gezin. Alleen dat duurt eeuwen voordat ze eindelijk aktie ondernemen.

Maar goed, waar ik nu woon voel ik me weer veilig. Waarom zou ik dat ook verzinnen? Wat bereik ik daarmee? Ik woonde daar al heel lang.

Maar jij mag gewoon denken wat je wilt, natuurlijk :)
pi_218569941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Het is maar net hoe je het leest.
Jij leest het als een aanval, terwijl de post gewoon weergeeft wat er daadwerkelijk is gebeurt.
1) Een vergelijking trekken met een massamoordenaar is áltijd een aanval.
2) Die vergelijking moeten maken in je beargumentatie laat m.i. alleen maar het gebrek aan het eigen beargumenterend vermogen zien.

Je bent niet opzoek naar een fatsoenlijke discussie als je iedereen die anders denkt als jij wegzet als Hitler.

Ik ben ook van mening dat bepaalde bevolkingsgroepen in steeds groter wordende mate onderdeel zijn van het probleem, zoals ik in post #3 beschrijft.

Dat maakt mij absoluut geen Hitler.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:06:42 #32
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569971
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
2) Die vergelijking moeten maken in je beargumentatie laat m.i. alleen maar het gebrek aan het eigen beargumenterend vermogen zien.

Je bent niet opzoek naar een fatsoenlijke discussie als je iedereen die anders denkt als jij wegzet als Hitler.

Ik ben ook van mening dat bepaalde bevolkingsgroepen in steeds groter wordende mate onderdeel zijn van het probleem, zoals ik in post #3 beschrijft.

Lees de post nog eens.
Ik zie absoluut niet waar jij het nu over hebt.
Ik zie meer een overdreven reactie op een post die niet zo bedoeld is zoals jij deze omschrijft.
pi_218569975
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Man man man, dit is echt overdreven doemdenken. De EU is sterker en hechter dan ooit, defensie wordt structureel versterkt en de samenwerking groeit juist log maar stabiel. Zwakte ontstaat pas als je niks doet, niet omdat Brussel “te soft” of “te links” is. Dat overdramatische gezeur van rechts over anarchie en instorting is gewoon vervelend – feiten tellen, paniekpraat niet.
Dat zou ik met je eens zijn. Ware het niet dat het echt te laat is nu.
The point of No return is voorbij, Brussel heeft gefaald en het komt niet meer goed. Alleen grote hervormingen kunnen Europa nog “redden”
Lees: het voorkomen van een kalifaat in Europa.
Vakman pur sang
pi_218569982
quote:

[..]
Waar haal je dat gekke idee vandaan? Je haalt NAVO en de EU door elkaar.
pi_218569988
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Welke steden precies? En leg eens uit waar je aan merkt dat daar anarchie heerst?
Fok it
Vakman pur sang
pi_218569990
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat de staat afwezig is en de wet van de jungle geldt is geen anarchie?
Ik zal inderdaad niet snel een paar banlieues in Parijs gaan bezoeken nee, maar je doet het voorkomen alsof slachtoffers van misdrijven daar maar op straat blijven liggen omdat de hulpdiensten zich hebben gedistantieerd van die gebieden, dat slaat nergens op
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:10:11 #37
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar haal je dat gekke idee vandaan? Je haalt NAVO en de EU door elkaar.
Het heeft ook totaal niets met elkaar te maken bedoel je?
De meeste NAVO landen zitten in Europa.
pi_218570002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Fok it
Ah, inhoudelijk weer :)
pi_218570011
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Psychose door trauma (s) bedoel ik.
In dit geval 3 psychoses in een week. Is wel erg veel
pi_218570013
quote:

[..]
Wat er wel kan zullen we niet weten zolang de wil er is om asiel voor continue massa-immigratie te gebruiken, want ondertussen sluit het COA contracten af voor tientallen jaren in de kennelijke overtuiging dat deze import maar zal blijven doorgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218570027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]
In dit geval 3 psychoses in een week. Is wel erg veel
Ja als je dit topic terug leest, daar heb ik het uitgebreid uitgelegd. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik moet het altijd een miljoen keer in hetzelfde topic typen. Jij ook, denk ik. Ik ben nu op dat punt van "nu is het klaar."

:) ;)
pi_218570043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat merkt iedereen in zijn eigen omgeving ook wel dat er te weinig capaciteit is bij de politie. Vermoed ik. Ik ben zelf in ieder geval verhuisd om een gezin dat mijn hele vorige buurt terroriseerde.

Dat duurt jaren voordat er aktie wordt ondernomen.
Heb je dat netjes verteld tegen de makelaar/koper? Moet wel, anders kunnen ze door dit soort dingen het contract laten ontbinden.
pi_218570047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja als je dit topic terug leest, daar heb ik het uitgebreid uitgelegd. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik moet het altijd een miljoen keer in hetzelfde topic typen. Jij ook, denk ik. Ik ben nu op dat punt van "nu is het klaar."

:) ;)
Ja sorry maar het gaat zo hard allemaal dat het niet te doen is om alles terug te lezen als ik weer ingelogd ben.
pi_218570052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja sorry maar het gaat zo hard allemaal dat het niet te doen is om alles terug te lezen als ik weer ingelogd ben.
Het is ook niet rot bedoelt. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:19:13 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218570062
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

De linkse kerk kijkt graag weg bij asielproblematiek; wegkijken, ontkennen en bagatelliseren zijn ze goed in. En framen van anders denkenden. En laten we eerlijk wezen, wie wil er nou niet een doorgedraaide asielzoeker met normen en waarden die haaks op die van ons staan binnenhalen.
pi_218570065
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het is ook niet rot bedoelt. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Nou, zand er over dan en weer vriendjes O+
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:20:11 #47
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218570071
quote:

[..]
De EU :') Mevr Ursula von der Leijen,over matige leiders gesproken...
Same shit, different day
SC hopper present
pi_218570083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Heb je dat netjes verteld tegen de makelaar/koper? Moet wel, anders kunnen ze door dit soort dingen het contract laten ontbinden.
Ja, dan zitten ze wel in het proces om zo een gezin uit te zetten, maar dat duurt heel lang. De politie kwam daar ook echt heel vaak. Maar als die weer weg waren, begon het weer.

Ik hoorde die moeder schreeuwen als ik in bed lag en die woonde 100 meter verderop. Nou die kinderen hebben dus geen schijn van kans om iets te bereiken in de maatschappij.

Dat zijn gewoon de nieuwe lichting drugsdealers.
pi_218570085
quote:

[..]
Heb je ook een alternatief behalve een jankverhaal in de catgorie kan niet, wil niet, mag niet ?
-
pi_218570094
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef Fok-it het volgende:
De NWS oneliners slingeren weer om je oren zie ik. Uiteraard door the usuals.

Lekker hard krijsen jongens. Net als Geert.

Ongefundeerd krijsen en niks voor elkaar krijgen
Allemaal asielzoekers, net zoals Jos B, Michael P, Benno L of Sytze van de V.

Ze zijn allemaal hetzelfde en komen uit bananenlanden -O- oh wacht …
pi_218570102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:20 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Jij kan het beter? Waarom zit je daar niet dan?
pi_218570104
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Allemaal asielzoekers, net zoals Jos B, Michael P, Benno L of Sytze van de V.

Ze zijn allemaal hetzelfde en komen uit bananenlanden -O- oh wacht …
Jos was graag aan het bushcraften, dat is toch ook een soort buitenland

@Zipportal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218570110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heb je ook een alternatief behalve een jankverhaal in de catgorie kan niet, wil niet, mag niet ?
Het is geen jankverhaal maar een uiteenzetting van regels waarmee politici met handen en voeten gebonden zijn.

Het is alleen niet leuk om te lezen.
pi_218570111
quote:

[..]
Ah, je eigen utopische ideeën lukraak uitvoeren zonder je te houden aan fundamentele wetten lol

Stukje anarchie @Mortaxx
pi_218570112
quote:

[..]
Asielzoekers hun verzoek laten afwachten in Groenland, ik denk dat Denemarken best wil meewerken om daar kampen te bouwen die minimaal voldoen aan de regels.
pi_218570114
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat een onzin man alsjeblieft. :') Vooralsnog was het voor zover ik weet weer een afgewezen asielzoeker, grote kans op een veilige lander dus.
Waar vind je die informatie?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:26:46 #57
459912 FlippingCoin
pi_218570121
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Waar vind je die informatie?
op reddit waar de slimme mensen zitten!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:27:10 #58
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218570123
Het is geen migranten probleem. Het is een mannen probleem.
Gewoon ophouden met allerlei excuses te verzinnen, ga als mannelijke populatie eens aan de slag om het probleem op te lossen en maak het eens niet de probleem van de vrouwen.

Zelf persoonlijk zou ik gewoon een avondklok invoeren voor alle mannen totdat zij zich allemaal tot een redelijk fatsoen kunnen gedragen. Ja maar niet alle mannen zijn zo. Prima als je dat vindt, maar zorg er dan ook eens voor om dat dan ook te bewijzen.

Niet iedereen steelt in een winkel, maar er zijn wel allemaal maatregelen in een winkel zodat die ene die wel steelt het heel moeilijk wordt gemaakt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218570127
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Asielzoekers hun verzoek laten afwachten in Groenland, ik denk dat Denemarken best wil meewerken om daar kampen te bouwen die minimaal voldoen aan de regels.
Onze eigen Guantanamo

Ja, ik snap dat the usuals daarvan zullen smullen
pi_218570147
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dan zitten ze wel in het proces om zo een gezin uit te zetten, maar dat duurt heel lang. De politie kwam daar ook echt heel vaak. Maar als die weer weg waren, begon het weer.

Ik hoorde die moeder schreeuwen als ik in bed lag en die woonde 100 meter verderop. Nou die kinderen hebben dus geen schijn van kans om iets te bereiken in de maatschappij.

Dat zijn gewoon de nieuwe lichting drugsdealers.
Bij mij in de straat zit een huis met oost Europese en vooral Poolse uitzendkrachten, en zo nu en dan steekt dezelfde figuur een andere bewoner. Hij werkt in een slachthuis. Is denk ik 4 keer gebeurd in drie jaar met politie en alles, en elke keer was de dader na twee a drie dagen gewoon weer thuis. Hij zit er nog altijd. Tja, capaciteitsproblemen denk ik ook.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:29:49 #61
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218570148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Jij kan het beter? Waarom zit je daar niet dan?
De EU kan een prima organisatie zijn als je het houdt bij economische samenwerking dus ik ben verre van EU hater. Maar dit onderwerp heeft weinig van doen met dit topic
Same shit, different day
SC hopper present
pi_218570150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Denemarken is niet bepaald happig op asielzoekers.
pi_218570151
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Zolang een bepaald deel van de maatschappij het begrip femicide niet erkent en niet verder komt dan woke gaat die kwinkslag echt niet komen
pi_218570154
quote:
Gewoon ophouden met allerlei excuses te verzinnen, ga als mannelijke populatie eens aan de slag om het probleem op te lossen en maak het eens niet de probleem van de vrouwen.

Zelf persoonlijk zou ik gewoon een avondklok invoeren voor alle mannen totdat zij zich allemaal tot een redelijk fatsoen kunnen gedragen. Ja maar niet alle mannen zijn zo. Prima als je dat vindt, maar zorg er dan ook eens voor om dat dan ook te bewijzen.

Niet iedereen steelt in een winkel, maar er zijn wel allemaal maatregelen in een winkel zodat die ene die wel steelt het heel moeilijk wordt gemaakt.
Dat is natuurlijk ook onzin, psychopaten blijf je nou eenmaal houden. Daar kunnen wij als mannen helemaal niets aan doen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218570165
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Onze eigen Guantanamo

Ja, ik snap dat the usuals daarvan zullen smullen
Ik heb het niet over gevangenissen, maar gewone humane kampen, vergelijkbaar met wat je op een militaire basis hebt. Gewoon slapen met 8en op een kamer, recreatiemogelijkheden, eigen keukenvoorzieningen.
pi_218570169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Denemarken is niet bepaald happig op asielzoekers.
Je snapt hoe ver Groenland afligd van Denemarken zelf?
pi_218570171
De enige goede oplossing voor het asielprobleem is inderdaad om alle asielzoekers in Nederland en liever nog de EU direct op het vliegtuig of de boot te zetten naar een derde (veilig) land, of een zelfgebouwd eiland in de oceaan. Afrikaanse landen zijn goede kandidaten want die krijgen veel ontwikkelingshulp, dus kunnen we ze ook dwingen (in ruil voor financiële steun) om asielzoekers op te nemen.
Mja
pi_218570173
quote:

Holyshit, ben jij even vatbaar voor het halsema-geklets.
-
pi_218570180
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je snapt hoe ver Groenland afligd van Denemarken zelf?
Ja, en wie gaat daar voor moeten betalen denk je?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:33:25 #70
459912 FlippingCoin
pi_218570185
quote:

Het is geen mannen probleem het is een mensenprobleem. :Y)

Gewoon ophouden met allerlei excuses te verzinnen, ga als menselijke populatie eens aan de slag om het probleem op te lossen en maak het eens niet de probleem van de vrouwen.

Zelf persoonlijk zou ik gewoon een avondklok invoeren voor alle mensen totdat zij zich allemaal tot een redelijk fatsoen kunnen gedragen. Ja maar niet alle mensen zijn zo. Prima als je dat vindt, maar zorg er dan ook eens voor om dat dan ook te bewijzen.

zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:33:46 #71
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218570189
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mijn man heeft veel met dit soort daders gewerkt, en het grootste gedeelte is of zwakbegaafd, verslaafd (en onder invloed tijdens zo'n daad) en/of psychotisch, en vaak een combinatie van meerdere dingen. Dan heb je heel af en toe nog een psychopaat die enige mate van intelligentie heeft, maar daar kun je je al helemaal niet tegen wapenen.

Dat maakt het niet minder kwaadaardig, maar het idee dat deze mensen een soort bewustzijn hebben die je kunt bereiken met een sentimenteel pamflet over "wij eisen de nacht" vind ik wel tenenkrommend naief.

En soms vind ik het, als vrouw, ook wel een beetje zorgelijk dat we niet meer over zelfbescherming en voorzorgsmaatregelen kunnen praten zonder dat het wordt afgedaan als victim blaming.

De risico-inschatting die Lisa en haar vriendinnen hebben gemaakt is volkomen logisch want de kans dat dit gebeurt is zo ongelooflijk klein dat het amper te voorzien valt. De enige die hier iets verkeerd heeft gedaan, die schuld treft, is de dader. Niet het slachtoffer. Niet de ouders. Niet de vriendinnen.

Maar damn; laten we er wel lessen uit trekken, het gesprek voeren, en gesprekken voeren over ons veiligheid als vrouwen, want deze "gekkies" ga je niet bereiken met een ✨inspirerende instatekst ✨.
pi_218570193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb het niet over gevangenissen, maar gewone humane kampen, vergelijkbaar met wat je op een militaire basis hebt. Gewoon slapen met 8en op een kamer, recreatiemogelijkheden, eigen keukenvoorzieningen.
En hoe wil je zo'n hele operatie gaan coördineren? Groenland is een van de koudste landen ter wereld lol. Geïsoleerd, moeilijk bereikbaar.
pi_218570196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, en wie gaat daar voor moeten betalen denk je?
Gewoon de EU als geheel, ik voorspel je dat we ook heel wat minder asielaanvragen gaan krijgen, daarnaast levert het netto veel meer op, en hoeven we ook niet zo druk te maken over asielzoekers die even s'nachts naar buiten glippen om mensen kwaad te doen, of de illegaliteit in duiken om zwart te gaan werken.
pi_218570198
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:20 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Ik denk zelf dat iemand goed heeft nagedacht over zijn vervolg carrière en waar de wereld heen gaat: Mark Rutte
Die had normaliter een hoge eu functie mogen bekleden maar ik denk dat hij genoeg kennis heeft om in te zien dat de EU op lange termijn geen kans van slagen heeft.
Juist in de NAVO en de samenwerking met de VS gaat heel relevant worden aankomende decennia.
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:36:01 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218570214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk. Omdat geweld "normaal" voor ze is.

Snaptuh?
O ja en daarom verkrachten ze jonge vrouwen die eerst heel rustig gemaakt zijn

omdat ze zielig zijn spappuh
doodnormaal

heb jij ook een jonge dochter?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218570220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gewoon de EU als geheel, ik voorspel je dat we ook heel wat minder asielaanvragen gaan krijgen, daarnaast levert het netto veel meer op, en hoeven we ook niet zo druk te maken over asielzoekers die even s'nachts naar buiten glippen om mensen kwaad te doen, of de illegaliteit in duiken om zwart te gaan werken.
Het kosten van het onderhoud van asielzoekers komt dan op de schouders van de Denen terecht lijkt me. Ik denk niet dat ze bonnetjes gaan sturen naar diverse landen om zo wat geld bij elkaar te sprokkelen.
pi_218570224
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En hoe wil je zo'n hele operatie gaan coördineren? Groenland is een van de koudste landen ter wereld lol. Geïsoleerd, moeilijk bereikbaar.
We maken plannen om naar Mars te gaan, maar huisvesting bouwen op Groenland is onmogelijk?
Het is ook niet dat er nu geen mensen kunnen wonen.
pi_218570231
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het kosten van het onderhoud van asielzoekers komt dan op de schouders van de Denen terecht lijkt me. Ik denk niet dat ze bonnetjes gaan sturen naar diverse landen om zo wat geld bij elkaar te sprokkelen.
Echt wat voor achterlijke opmerking is dit? Het is niet zo dat we binnen de EU geen dingen verdisconteren.
pi_218570240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wellicht een leuke slogan aan de poort ofzo
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:38:34 #80
459912 FlippingCoin
pi_218570244
Ergens wel ironisch dat vrouwen geniddeld genomen veel linkser stemmen in Nederland, er nu meerdere verkrachtingen en een dode vrouw te betreuren zijn door immigranten, en we tegen mannen zeggen dat ze dit eens moeten oplossen.
pi_218570266
quote:

Hoewel ik denk dat het gros van de islamitische mannen traditioneel kijkt naar de rol van een vrouw en hiermee haaks staat op de wijze waarop wij in Nederland gelijkheid willen zien ben ik het met je eens dat geweld een mannen ding is.

Ook in mijn persoonlijke omgeving heeft vrijwel elke vrouw wel een verhaal van een man die grensoverschrijdend gedrag liet zien, stalkers heeft gehad of een foute relatie met een bezitterige man. Helaas denk ik dat het voornamelijk iets biologisch is en vraag ik mij af of dit ooit helemaal uit te bannen valt. Echter ben ik ook van mening dat de aanpak in bijv. Spanje, die goede resultaten heeft, gewoon overgenomen moet worden.
pi_218570270
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht een leuke slogan aan de poort ofzo
Laten we vooral alles lekker ridiculiseren, wat stel je zelf voor?
pi_218570275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kom dan niet met ridicule ideeën
pi_218570277
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kom dan niet met ridicule ideeën
Wat is precies niet haalbaar?
pi_218570280
quote:

User 212445673265 zei al, nog even en de blanke man krijgt de schuld.

Nou we zijn zover hoor…..
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:43:36 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218570286
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Ergens wel ironisch dat vrouwen geniddeld genomen veel linkser stemmen in Nederland, er nu meerdere verkrachtingen en een dode vrouw te betreuren zijn door immigranten, en we tegen mannen zeggen dat ze dit eens moeten oplossen.
Nou, vertel eens wat daar nu 'ergens wel ironisch' aan is?
Huilen dan.
pi_218570292
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Precies ja.
Eerst zelf stemmen pro migratie.
Verkracht worden door een migrant
De boze witte man oproepen er iets aan te doen.

Wat willen ze dan, dat we ze preventief oppakken en vergassen?
Vakman pur sang
pi_218570297
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ah, je eigen utopische ideeën lukraak uitvoeren zonder je te houden aan fundamentele wetten lol

Stukje anarchie @:Mortaxx
Zoals al vaker opgemerkt heeft Zweden te maken met dezelfde internationale verdragen en lukt het daar wel de asielinstroom te stoppen

Het is gewoon een politieke keuze om het hier door te laten gaan. En dan doen alsof het moet van de EU :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218570305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Brabant.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:46:55 #90
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218570315
Is er vanuit de Moslim wereld (Nederland) al gereageerd. Hebben die deze walgelijke daad al veroordeeld?
pi_218570318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:33 schreef Saboo het volgende:

[..]
Mijn man heeft veel met dit soort daders gewerkt, en het grootste gedeelte is of zwakbegaafd, verslaafd (en onder invloed tijdens zo'n daad) en/of psychotisch, en vaak een combinatie van meerdere dingen. Dan heb je heel af en toe nog een psychopaat die enige mate van intelligentie heeft, maar daar kun je je al helemaal niet tegen wapenen.

Dat maakt het niet minder kwaadaardig, maar het idee dat deze mensen een soort bewustzijn hebben die je kunt bereiken met een sentimenteel pamflet over "wij eisen de nacht" vind ik wel tenenkrommend naief.

En soms vind ik het, als vrouw, ook wel een beetje zorgelijk dat we niet meer over zelfbescherming en voorzorgsmaatregelen kunnen praten zonder dat het wordt afgedaan als victim blaming.

De risico-inschatting die Lisa en haar vriendinnen hebben gemaakt is volkomen logisch want de kans dat dit gebeurt is zo ongelooflijk klein dat het amper te voorzien valt. De enige die hier iets verkeerd heeft gedaan, die schuld treft, is de dader. Niet het slachtoffer. Niet de ouders. Niet de vriendinnen.

Maar damn; laten we er wel lessen uit trekken, het gesprek voeren, en gesprekken voeren over ons veiligheid als vrouwen, want deze "gekkies" ga je niet bereiken met een ✨inspirerende instatekst ✨.
Exact. Daders die zich hier schuldig aan maken maakt het geen ruk uit of je man of vrouw bent. Laat een vrouwelijke kooivechter daar fietsen en ze wordt niet lastig gevallen. Laat daar een verzwakte man fietsen en ze trekken hem van zijn fiets af.

Ze vallen aan als ze denken dat ze zelfs niets overkomt. Vanuit die gedachte maken ze ook hun andere afwegingen. Ze houden zich niet aan de wet omdat ze vinden dat iets moreel niet kan, maar omdat ze bang zijn gepakt te worden. Ze tonen berouw niet omdat ze gevoelsmatig denken dat wat ze gedaan hebben fout is, maar omdat ze denken daarmee minder straf te krijgen.

Het is een hele andere benadering van het leven. En je kan het ze niet bij brengen dat ze een ethische kompas ontwikkelen. Je kan ze alleen begrenzen omdat de grens over gaan gevolgen heeft.
pi_218570320
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Brabant.
Wij zitten extreem vol en eigen Brabander eerst.
Dit, dus.
pi_218570329
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies ja.

Misschien is het als compromis een idee om een complete asielstop te hebben voor mannelijke asielzoekers (+ nareizigers). Vrouwen zijn in oorlogsgebieden extra kwetsbaar, dus die vangen we hierop. Mannen lopen in oorlogsgebieden ook risico, maar die problemen kunnen we ook afdoende ondervangen met opvang in de regio.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:50:27 #94
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218570338
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Zoals al vaker opgemerkt heeft Zweden te maken met dezelfde internationale verdragen en lukt het daar wel de asielinstroom te stoppen

Het is gewoon een politieke keuze om het hier door te laten gaan. En dan doen alsof het moet van de EU :')
Dit dus.
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:50:56 #95
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218570343
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.
Meer verder zijn het echt altijd weer die asielzoekers.
Rini dankjewel.
pi_218570344
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uwelijke-perspectief

NOS, hef jezelf op :') Dit soort 'artikelen' waarin woke alfa-mutsen hun onzin mogen verspreiden zonder dat er een journalist tussen zit die zijn werk doet. Geen vragen, geen kanttekeneningen, geen hoor of wederhoor. Niets. De NOS en Nieuwsuur lijken te zijn vergeten dat ze aan journalistiek moeten doen, ze doen het alleen soms nog als het om politiek gaat of wanneer er een kans is om de regering er slecht uit te laten zien.

Dus krijgen we Eva James, afgestuurd aan de kunstacademie en Charlotte de Mos, 'onderzoeker' naar genderinclusief ontwerpen :')
pi_218570348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wij zitten extreem vol en eigen Brabander eerst.
Jullie lossen het maar gewoon op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218570354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is precies niet haalbaar?
Er wonen pak en beet 60k inwoners daar. Dat aantal wil je in dit geval al tienvoudigen. Dan moeten er vanuit alle landen in Europa duizenden vluchten naar toe, plus in de landen van herkomst voor nieuwe migranten.

Dan heb je nog rekening te houden met:

Het klimaat daar: buiten dat het enorm koud is, is een hoop Groenland met ijs bedekt. Hoe wil je hier een gemeenschap bouwen voor honderdduizenden mensen. Er is nauwelijks infrastructuur.

Je verneukt er de ecologie daar mee

Plus de mankracht die daar voor mogelijk is, onmogelijk. Er zijn nu al problemen bij een IND laat staan hoeveel man je daar nodig voor hebt
pi_218570355
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:46 schreef Gehakt_bal het volgende:
Is er vanuit de Moslim wereld (Nederland) al gereageerd. Hebben die deze walgelijke daad al veroordeeld?
Waarom zouden Moslims dit moeten doen?
pi_218570356
quote:

Blijf vooral om de hete brij heen draaien. Het zijn bijna louter mannelijke asielzoekers en mannen met een migratieachtergrond die dit soort ernstige delicten tegen vrouwen plegen. Rondom AZC's door het gehele land is het lastigvallen van vrouwen schering en inslag, alleen wordt dit altijd verdoezeld en buiten de media gehouden om de publieke opinie over asielzoekers niet nog negatiever te beïnvloeden. Deze zaak is helaas voor het COA en de rest van de instanties te groot om te negeren en uit de media te houden.

Dit is een migrantenprobleem.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218570362
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.
Er zijn altijd mensen die de sfeer wel weer weten te verzieken. We waren net zo lekker bezig.
pi_218570364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er wonen pak en beet 60k inwoners daar. Dat aantal wil je in dit geval al tienvoudigen. Dan moeten er vanuit alle landen in Europa duizenden vluchten naar toe, plus in de landen van herkomst voor nieuwe migranten.

Dan heb je nog rekening te houden met:

Het klimaat daar: buiten dat het enorm koud is, is een hoop Groenland met ijs bedekt. Hoe wil je hier een gemeenschap bouwen voor honderdduizenden mensen. Er is nauwelijks infrastructuur.

Je verneukt er de ecologie daar mee

Plus de mankracht die daar voor mogelijk is, onmogelijk. Er zijn nu al problemen bij een IND laat staan hoeveel man je daar nodig voor hebt
Ah, maar hier hebben we geen uitdagingen, immers we huren gewoon complete Hotels af, dat is vast gratis.
pi_218570365
quote:

Wat een stupide idee.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:53:43 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218570367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Duidelijk migrantennamen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:53:54 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218570370
quote:
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
En ik eis een sportauto en een lekker wijf
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:19 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218570377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:26 schreef Red_85 het volgende:
Stop eens met dat naïeve stemmen op d66, gl, pvda
Gelukkig heeft de VVD/PVV allerlei problemen op dat vlak opgelost....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:20 #107
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218570379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarom zouden Moslims dit moeten doen?
Uit respect voor het slachtoffer. En om de daad te veroordelen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:25 #108
367000 roos94
pi_218570381
quote:
Als Driekus K. uit Eindhoven een moord pleegt is het gewoon een klootzak die opgehangen moet worden. Het is dan niet ineens een Brabander-probleem of een Nederlanderprobleem.

Maar als Muhammad Al-Bhin uit het AZC in Ter Apel een moord pleegt, is het wel een asielzoekersprobleem of een buitenlanderprobleem.
pi_218570383
quote:
81s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
En ik eis een sportauto en een lekker wijf
Zodat we lekker kunnen touren door Zuid Frankrijk, onze haren vrij wapperend in de wind, maaaaaaar ik heb geen vriendin, ik heb alleen een Moederrrrrrrr.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:39 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_218570385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah, maar hier hebben we geen uitdagingen, immers we huren gewoon complete Hotels af, dat is vast gratis.
Tsja, als je dat hier werkelijk mee gaat vergelijken :D

Laat ik de meest debiele scenarios voorstellen en iedereen die dit ridicuul noemt wilt helemaal niks oplossen!!
pi_218570390
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Uit respect voor het slachtoffer. En om de daad te veroordelen.
Want de daad is gepleegt door een Moslim?
pi_218570394
quote:
Als er al zoveel inheemse probleemgevallen zijn is de verstandige keuze er niet nog meer uit het buitenland te importeren
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218570398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tsja, als je dat hier werkelijk mee gaat vergelijken :D

Laat ik de meest debiele scenarios voorstellen en iedereen die dit ridicuul noemt wilt helemaal niks oplossen!!
Zoals ik je al zei, als je ze daar plaatst, zul je waarschijnlijk dermate weinig asielaanvragen hebben dat het goed te doen is.
pi_218570399
quote:
Voor iedere autochtone Nederlander in dit rijtje kun je 4 niet-westerse allochtonen noemen.

zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:56:02 #115
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218570400
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Was hij katholiek?
pi_218570405
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:56 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Was hij katholiek?
Geen idee, misschien reed hij wel Mercedes, moet Mercedes dan zijn excuses aanbieden?
pi_218570406
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Blijf vooral om de hete brij heen draaien. Het zijn bijna louter mannelijke asielzoekers en mannen met een migratieachtergrond die dit soort ernstige delicten tegen vrouwen plegen. Rondom AZC's door het gehele land is het lastigvallen van vrouwen schering en inslag, alleen wordt dit altijd verdoezeld en buiten de media gehouden om de publieke opinie over asielzoekers niet nog negatiever te beïnvloeden. Deze zaak is helaas voor het COA en de rest van de instanties te groot om te negeren en uit de media te houden.

Dit is een migrantenprobleem.
Waarom altijd die overacting, Hans?
Dit, dus.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:56:53 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_218570408
We zijn van al het geweld tegen vrouwen af als we die asielzoekers aan de grenzen stoppen?? Hoe hebben we het zo ver laten komen, DICHT DIE GRENZEN NU METEEN
pi_218570416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:56 schreef Fok-it het volgende:
We zijn van al het geweld tegen vrouwen af als we die asielzoekers aan de grenzen stoppen?? Hoe hebben we het zo ver laten komen, DICHT DIE GRENZEN NU METEEN
Waarom altijd die overacting, Hans?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:57:57 #120
323876 michaelmoore
pi_218570418
quote:

[..]
dondert niet of ie moslim of van het volle evangelie is

hij heeft een meis je dood gemaakt om rustig te kunnen neuken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:57:57 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_218570419
quote:

[..]
Zoals ik je al zei, als je ze daar plaatst, zul je waarschijnlijk dermate weinig asielaanvragen hebben dat het goed te doen is.
Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Inhumane oplossingen als afschriktechniek.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:58:19 #122
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218570422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geen idee, misschien reed hij wel Mercedes, moet Mercedes dan zijn excuses aanbieden?
Hebben mensen in een AZC auto's?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:58:44 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218570427
quote:
Als de PVV de grootste was met GEERT aan de macht dan was dit nooit gebeurd!!!!!

Oh wacht.
Huilen dan.
pi_218570433
Vergissing.
pi_218570436
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Die hebben fatbikes.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:59:33 #126
323876 michaelmoore
pi_218570440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

o en omdat jij alleen zonen hebt dan mag ie wel doorgaan
pi_218570455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je snapt mijn punt niet, maar ik geef het ook op met uitleggen. Fijne discussie verder.
pi_218570456
quote:
Zoals ik al eerder schreef. We hebben al genoeg aan onze eigen gekkies daarom geen gekkies importeren met normen en waarden tegenover vrouwen waarvan wij weten ( door hun geloof en cultuur) die niet matchen met onze westerse normen en waarden. We moeten het riscio zo laag mogelijk houden.

Als je eerder in het topic de percentages had gezien mbt zedendelicten van daders van niet Westerse afkomst dan kun we jouw lijstje tientallen malen langer maken maar dan met niet-Westerse namen. M

[ Bericht 4% gewijzigd door Hoppahop op 23-08-2025 12:08:00 ]
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:02:02 #129
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218570460
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als de PVV de grootste was met GEERT aan de macht dan was dit nooit gebeurd!!!!!

Oh wacht.
PVV ers incapabel en NSC als tegenwerkende coalitiepartij
Same shit, different day
SC hopper present
pi_218570474
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, ik ben blij dat ik zonen heb omdat die niet zo kwetsbaar zijn als een dochter.

Verder mag je van mij denken wat je zelf wilt ;) :) Want je leest verder toch niks.

Ik kan hier typen tot ik een ons weeg, dan snap je het nog niet. Want je WIL het niet snappen.
pi_218570501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Alsof massa-immigratie zo humaan is voor de oorspronkelijke bevolking. Asjeblieft zeg.
pi_218570523
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:01 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder schreef. We hebben al genoeg aan onze eigen gekkies daarom geen gekkies importeren met normen en waarden tegenover vrouwen waarvan wij weten ( door hun geloof en cultuur) die niet matchen met onze westerse normen en waarden. We moeten het riscio zo laag mogelijk houden.
En dan komt er weer een tweede generatie en een derde.

Die derde generatie van toen waar we nu mee opgezadeld zitten geeft nu ook veel seksueel overschrijdende overlast in de steden. Daardoor is het acceptatievermogen van de samenleving nu ook op.
pi_218570530
quote:

[..]

Wat is daar mis mee? Het werkt best goed.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:05:44 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218570536
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:02 schreef Koen66 het volgende:

[..]
PVV ers incapabel
Water nat.

quote:
en NSC als tegenwerkende coalitiepartij
De PVV werd niet tegengewerkt. Daar hadden ze ook helemaal niemand voor nodig want dat konden ze uitstekend zelf af.
Huilen dan.
pi_218570564
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Jullie lossen het maar gewoon op.
Nee, wij hebben alle drugscriminelen al, doen jullie dit maar.
pi_218570567
quote:
Die moordenaar van Anne Faber was ook zo’n vuile zwartr
pi_218570592
quote:

[..]
Ja die krijgen ze van de roverheid en D66 rechters
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:09:12 #138
367000 roos94
pi_218570638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:06 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Zoals ik al zei:

Panhuis is een smerige klootzak

Als Panhuis Abdelghalid had geheten was het niet gewoon een smerige klootzaak maar "weer zo'n kut buitenlander".
pi_218570640
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Sneeuwvlokje
pi_218570653

Lol
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:10:07 #141
323876 michaelmoore
pi_218570657
quote:

[..]
die stelen ze
pi_218570661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:06 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Zie mijn eerdere reactie. Tegen één Nederlandse zedendelinquent staan tientallen niet Nederlandse zedendelinquenten.

Wat is de verhouding? Een gok? 1:10?
pi_218570662
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef roos94 het volgende:

[..]
Als Driekus K. uit Eindhoven een moord pleegt is het gewoon een klootzak die opgehangen moet worden. Het is dan niet ineens een Brabander-probleem of een Nederlanderprobleem.

Maar als Muhammad Al-Bhin uit het AZC in Ter Apel een moord pleegt, is het wel een asielzoekersprobleem of een buitenlanderprobleem.
Natuurlijk is het niet zo dat alleen asielzoekers problemen veroorzaken. Wel is overduidelijk in de statistieken dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.

Dan kun je wel je ogen daarvoor willen sluiten, maar als je bv ziet hoe Parijs echt een stad is geworden waar de nacht al is opgeëist, maar dan niet door vrouwen en ook niet door blanke mannen (al zullen er vast ook enkelen tussen zitten) dan lijkt mij het geen goed idee om in Amsterdam ook naar dat niveau af te glijden.

Het is meer dan bekend dat er met (bepaalde groepen) asielzoekers problemen zijn. Daar zul je iets aan moeten doen. Gerichte aandacht op bepaalde groepen kijken wat zorgt voor vermindering.
pi_218570667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:09 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Lol
Dit soort wijven moet je toch in ter apel opsluiten man.
pi_218570672
quote:
[ afbeelding ]

Lol
Haar hele leven het jeugdjournaal gekeken. Haar wereldbeeld is niet helder.
pi_218570683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Zie mijn eerdere reactie. Tegen één Nederlandse zedendelinquent staan tientallen niet Nederlandse zedendelinquenten.

Ik gebruik ook altijd gokjes als argument. Ik gok dat de meeste witte mannen kleine kinderen verkrachten. Ik gok dat SGP vrouwtjes keihard vernederd worden in hun bubbel. Ik gok dat Ajax de Champions League wint in 25/26.
pi_218570694
quote:
[ afbeelding ]

Lol
Wat een domoor. Als je zoiets in scene wil zetten (good luck), dan doe je dat vlak voor de verkiezingen. Invloed nu zal klein zijn.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:14:23 #148
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218570698
Is er eigenlijk al gereageerd door de gemeenschap van moslims in Nederland?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:14:38 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218570701
quote:
Je hebt een punt dat dit niet uitsluitend onder asielzoekers voorkomt natuurlijk. Maar juist door de omstandigheden waaronder ze naar Nederland zijn gekomen, de leeftijdscategorie en nog wat factoren zit er wel degelijk een hoger risico aan ontheemde mensen. In jouw lijst zitten bijvoorbeeld ook een hoop mensen met zware psychische klachten. Dat is hier ook vaker aan de orde.

Ik gok ook op een behoorlijke stoornis bij deze dader. Iemand die in korte tijd (waarschijnlijk) drie van zulke nare delicten pleegt, heeft het niet allemaal meer onder controle.

Dus dan kun je alvast een hoop woede aftekenen als dat straks blijkt in de rechtbank, want men roept liever dat dit komt door islam of de etnische achtergrond/cultuur.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:15:22 #150
367000 roos94
pi_218570707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk is het niet zo dat alleen asielzoekers problemen veroorzaken. Wel is overduidelijk in de statistieken dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.

Dan kun je wel je ogen daarvoor willen sluiten, maar als je bv ziet hoe Parijs echt een stad is geworden waar de nacht al is opgeëist, maar dan niet door vrouwen en ook niet door blanke mannen (al zullen er vast ook enkelen tussen zitten) dan lijkt mij het geen goed idee om in Amsterdam ook naar dat niveau af te glijden.

Het is meer dan bekend dat er met (bepaalde groepen) asielzoekers problemen zijn. Daar zul je iets aan moeten doen. Gerichte aandacht op bepaalde groepen kijken wat zorgt voor vermindering.
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen zo erg in hokjes kijken. En ik probeer het echt te begrijpen.

Als iemand iets zieks doet dan zie ik gewoon een randdebiel die je in een hok moet gooien en de sleutel weggooien.

Maar anderen zien een Palestijn, een Syrier, kut asielzoeker of Ethiopiër.

Wat boeit het waar iemand vandaan komt. Het is een mens. (Of naja, dat valt te betwijfelen in sommige gevallen) beest is misschien een beter woord.

Ze zijn allemaal knettergek, de figuren die dit soort streken uithalen. Maar de nationaliteit? Waarom is het zo belangrijk om te weten uit welke streek iemand komt?

Als een Nederlander een zieke daad pleegt hebben we het niet over dat het wéér een "LIMBURGER" is. Nee dan is hij gewoon een zieke klootzak. Waarom kunnen we dat bij andere nationaliteiten niet?

De meeste asielzoekers en buitenlanders veroorzaken geen problemen. Het is niet zo alsof 85% van de non-Nederlanders een vuile crimineel is. Maar toch, die haat naar wat hier niet vandaan komt...
pi_218570708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:12 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Ik gebruik ook altijd gokjes als argument. Ik gok dat de meeste witte mannen kleine kinderen verkrachten. Ik gok dat SGP vrouwtjes keihard vernederd worden in hun bubbel. Ik gok dat Ajax de Champions League wint in 25/26.
Pak even de percentages erbij? Dan hoeven we niet te gokken. Stel? 1xpanhuis: 6xachmed?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:15:27 #152
466281 WismutVeilchen83
pi_218570709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen, van links tot rechts en van progressief tot conservatief, het er over eens dat het migratiesaldo omlaag moet. Echter, zolang wij in Nederland te weinig kinderen krijgen en de kinderen die we krijgen allemaal influencer, Procesmanager en communicatie-expert willen worden hebben we op de arbeidsmarkt een groot probleem.
Rini dankjewel.
pi_218570710
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef Hoppahop het volgende:

[..]

Waarom zou je over dit soort dingen gokken in plaats van gewoon de cijfers opzoeken?
Dit, dus.
pi_218570713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:12 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Ik gok dat Ajax de Champions League wint in 25/26.
Nou vlieg je uit de bocht.
pi_218570720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarom zou je over dit soort dingen gokken in plaats van gewoon de cijfers opzoeken?
Dan moet ik terug in het topic. Geen zin in
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:17:21 #156
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218570726
quote:
COA- en CNO-bewoners worden vooral verdacht van vermogensmisdrijven, in 2023 is
er bij 74% van de geregistreerde verdachten sprake van dit type delict. Dit percentage
is hoger dan voor de algemene Nederlandse bevolking in 20221 (32%) terwijl het
aandeel geregistreerde verdachten van geweldsmisdrijven onder COA- en CNO-
bewoners juist relatief laag ligt (12% t.o.v. 18% voor de Nederlandse bevolking).

Hierbij merken we op dat er veel demografische verschillen tussen deze groepen zijn
(waaronder leeftijdsopbouw en sociaaleconomische achtergrond) die mogelijk kunnen
verklaren waarom de percentages zo van elkaar verschillen.
Opvallend, vooral stelen en plunderen en minder geweld volgens dit rapport. Hoewel een straatroof natuurlijk net zo goed er in hakt.

quote:
Verdachten van misdrijven zijn overwegend man
(96%) en jongvolwassen: 57% van de verdachte COA- en CNO-bewoners is tussen de
18 en 29 jaar oud. Nationaliteiten met relatief hoge aandelen verdachten zijn Algerijns
(44% van de Algerijnse COA- en COA-bewoners was in 2023 verdachte van een
misdrijf), Marokkaans (30%) en Tunesisch (29%).
En dit is toch ook niet normaal. Bijna de helft van de Algerijnen asielzoekers is verdacht van een misdrijf.

https://repository.wodc.n(...)quence=7&isAllowed=y

Edit; eigenlijk hoort dit niet in dit topic thuis.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:17:29 #157
466281 WismutVeilchen83
pi_218570730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen zo erg in hokjes kijken. En ik probeer het echt te begrijpen.

Als iemand iets zieks doet dan zie ik gewoon een randdebiel die je in een hok moet gooien en de sleutel weggooien.

Maar anderen zien een Palestijn, een Syrier, kut asielzoeker of Ethiopiër.

Wat boeit het waar iemand vandaan komt. Het is een mens. (Of naja, dat valt te betwijfelen in sommige gevallen) beest is misschien een beter woord.

Ze zijn allemaal knettergek, de figuren die dit soort streken uithalen. Maar de nationaliteit? Waarom is het zo belangrijk om te weten uit welke streek iemand komt?

Als een Nederlander een zieke daad pleegt hebben we het niet over dat het wéér een "LIMBURGER" is. Nee dan is hij gewoon een zieke klootzak. Waarom kunnen we dat bij andere nationaliteiten niet?

De meeste asielzoekers en buitenlanders veroorzaken geen problemen. Het is niet zo alsof 85% van de non-Nederlanders een vuile crimineel is. Maar toch, die haat naar wat hier niet vandaan komt...
Dat komt door het waanbeeld van sommigen waarin ze hun eigen ras als verheven zien boven het andere ras. ‘Wij hebben ook gekken, maar zij hebben er veel meer omdat ze minder zijn dan wij’. Zo eenvoudig is het eigenlijk.
Rini dankjewel.
pi_218570733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Volgens mij is iedereen, van links tot rechts en van progressief tot conservatief, het er over eens dat het migratiesaldo omlaag moet. Echter, zolang wij in Nederland te weinig kinderen krijgen en de kinderen die we krijgen allemaal influencer, Procesmanager en communicatie-expert willen worden hebben we op de arbeidsmarkt een groot probleem.
Migratie op een hoop gooien is ook dom. Het probleem zit met name bij asielzoekers. Niet bij hoogopgeleide expats en ook zelden bij de stucadoor uit Poznan.
pi_218570736
Overigens verwacht ik vanuit het COA een stille tocht!
pi_218570741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:16 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Dan moet ik terug in het topic. Geen zin in
:D ja zo werkt het toch niet? Dit is niet eens niveau groep 8 van discussiëren.
Dit, dus.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:18:55 #161
459912 FlippingCoin
pi_218570743
quote:
niemand zegt dat autochtonen nooit wat doen, letterlijk niemand, niet in dit topic, niet in andere topics, nergens.
pi_218570755
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat komt door het waanbeeld van sommigen waarin ze hun eigen ras als verheven zien boven het andere ras. ‘Wij hebben ook gekken, maar zij hebben er veel meer omdat ze minder zijn dan wij’. Zo eenvoudig is het eigenlijk.
Nope…de cijfers bewijzen het? Heeft niks met verhevenheid te maken. Harde cijfers!
pi_218570762
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D ja zo werkt het toch niet? Dit is niet eens niveau groep 8 van discussiëren.
Je weet dat ik gelijk heb.
pi_218570768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:20 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Je weet dat ik gelijk heb.
Ik weet dat je roept zonder iets te onderbouwen. Je weet dat je onzin lult.
Dit, dus.
pi_218570771
quote:
Als er hier al genoeg gevaren zijn voor vrouwen, waarom zou je dan nog extra gevaar voor vrouwen gaan importeren?

Eén ding is zeker: veiliger wordt het er niet op als je asielzoekers opvangt. De vraag is dus, ben je als land bereid om extra risico te importeren?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:22:53 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_218570782
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
niemand zegt dat autochtonen nooit wat doen, letterlijk niemand, niet in dit topic, niet in andere topics, nergens.
Maar als dat het geval is, dan is dit labelen als migrantenprobleem ipv mannenprobleem dus onterecht.
pi_218570785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je hebt een punt dat dit niet uitsluitend onder asielzoekers voorkomt natuurlijk. Maar juist door de omstandigheden waaronder ze naar Nederland zijn gekomen, de leeftijdscategorie en nog wat factoren zit er wel degelijk een hoger risico aan ontheemde mensen. In jouw lijst zitten bijvoorbeeld ook een hoop mensen met zware psychische klachten. Dat is hier ook vaker aan de orde.

Ik gok ook op een behoorlijke stoornis bij deze dader. Iemand die in korte tijd (waarschijnlijk) drie van zulke nare delicten pleegt, heeft het niet allemaal meer onder controle.

Dus dan kun je alvast een hoop woede aftekenen als dat straks blijkt in de rechtbank, want men roept liever dat dit komt door islam of de etnische achtergrond/cultuur.
Eens. Het is een risicogroep. Jong, man en getraumatiseerd. En het helpt niet mee dat het overgrote van deze jonge mannen een van de drie achterlijke ideologieën aanhangt.

Feitje: Het zijn percentueel gezien voornamelijk Algerijnse, Marokkaanse, Tunesische en Nigeriaanse jonge mannen die overlast veroorzaken. In tegenstelling tot jonge Syriers die oververtegenwoordigd zijn in AZCs.

Wat betreft zedendelicten en moord weet ik niet hoe de verhoudingen liggen. Ook niet tov de Nederlandse mannelijke bevolking. Weet wel dat de meeste zedendelicten tussen asielzoekers voorvallen, in plaats asielzoeker richting Nederlandse vrouwen. Net zo erg als je het mij vraagt. Vrouwelijke asielzoekers dienen ook ten alle tijde beschermd te worden.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:24:37 #168
459912 FlippingCoin
pi_218570796
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar als dat het geval is, dan is dit labelen als migrantenprobleem ipv mannenprobleem dus onterecht.
nee het zijn 2 losse problemen, beide moeten keihard aangepakt worden

maar als je dat niet beseft is het dweilen met de kraan open
pi_218570802
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Pak even de percentages erbij? Dan hoeven we niet te gokken. Stel? 1xpanhuis: 6xachmed?
Oh, werkt statistiek op die manier. En ik maar kloten met SPSS tijdens mijn studie…
pi_218570813
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou vlieg je uit de bocht.
Een mens mag dromen
pi_218570815
quote:
Er zijn altijd autochtone gekken op te noemen. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is om mannen met middeleeuws gedrag en denkbeelden te importeren die oververtegenwoordigd zullen worden in de statistieken.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:27:43 #172
319979 Fok-it
All is well
pi_218570831
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
nee het zijn 2 losse problemen, beide moeten keihard aangepakt worden
Oh dat ben ik ook wel met je eens. Maar een hoop mensen die migrantenprobleem roepen schieten tegelijkertijd wel vaak in de verdediging als ze de term femicide en mannenprobleem horen. Dat riekt een beetje naar je eigen straatje schoon willen vegen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:27:52 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218570833
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Eens. Het is een risicogroep. Jong, man en getraumatiseerd. En het helpt niet mee dat het overgrote van deze jonge mannen een van de drie achterlijke ideologieën aanhangt.

Feitje: Het zijn percentueel gezien voornamelijk Algerijnse, Marokkaanse, Tunesische en Nigeriaanse jonge mannen die overlast veroorzaken. In tegenstelling tot jonge Syriers die oververtegenwoordigd zijn in AZCs.

Wat betreft zedendelicten en moord weet ik niet hoe de verhoudingen liggen. Ook niet tov de Nederlandse mannelijke bevolking. Weet wel dat de meeste zedendelicten tussen asielzoekers voorvallen, in plaats asielzoeker richting Nederlandse vrouwen. Net zo erg als je het mij vraagt. Vrouwelijke asielzoekers dienen ook ten alle tijde beschermd te worden.
Oh ja, in mijn tijd als vrijwilliger met asielzoekers heb ik de nodige frustraties gehad over de risicos waaraan met name jonge vrouwen onderworpen worden in AZC's. Heel verdrietig.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:28:28 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_218570837
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er zijn altijd autochtone gekken op te noemen. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is om mannen met middeleeuws gedrag en denkbeelden te importeren die oververtegenwoordigd zullen worden in de statistieken.
Dit zegt toch genoeg.

Als de dader asielzoeker is, dan zijn het ongeciviliseerde beesten

Als het een autochtoon is, `gekkies'
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:29:23 #175
466281 WismutVeilchen83
pi_218570846
quote:

[..]
Nope…de cijfers bewijzen het? Heeft niks met verhevenheid te maken. Harde cijfers!
Het ging erom dat het bij een asielzoeker altijd een probleem is van asielzoekers en wanneer het een Brabander is dan is het geen probleem van Brabanders.
Rini dankjewel.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:30:30 #176
367000 roos94
pi_218570855
quote:

[..]
Maar waarom wordt er dan bij Driekus geen hot topic van gemaakt dat hij uit Eindhoven komt maar bij de moord op Lisa gaat het enkel over het feit dat het een buitenlander is? Het gaat beide over de streek waar iemand vandaan komt. Waarom boeit het niemand dat Driekus een eindhovenaar is .
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:31:56 #177
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218570870
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh dat ben ik ook wel met je eens. Maar een hoop mensen die migrantenprobleem roepen schieten tegelijkertijd wel vaak in de verdediging als ze de term femicide en mannenprobleem horen. Dat riekt een beetje naar je eigen straatje schoon willen vegen.
Is het niet gewoon een moslimprobleem?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:33:04 #178
319979 Fok-it
All is well
pi_218570880
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:31 schreef Durmada het volgende:

[..]
Is het niet gewoon een moslimprobleem?
Nee. Want 80/90 procent van geweld richting vrouwen is geen moslim. Wel man.
pi_218570891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:30 schreef roos94 het volgende:

[..]
Maar waarom wordt er dan bij Driekus geen hot topic van gemaakt dat hij uit Eindhoven komt maar bij de moord op Lisa gaat het enkel over het feit dat het een buitenlander is? Het gaat beide over de streek waar iemand vandaan komt. Waarom boeit het niemand dat Driekus een eindhovenaar is .
Gokje: omdat Eindhovenaren geen oververtegenwoordiging is in de misdaadcijfers.
pi_218570892
quote:

[..]
De cijfers:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:34:59 #181
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218570905
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch
AZ
ALKMAAR
pi_218570906
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Woensel is een al crimineel. Ik zou voorzichtig zijn met de aanname dat Eindhovenaren niet oververtegenwoordigd zijn ;)
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:35:22 #183
367000 roos94
pi_218570911
quote:

[..]
Ohh dus als de moordenaar uit Swaziland kwam dan was er geen probleem? Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?
pi_218570913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit zegt toch genoeg.

Als de dader asielzoeker is, dan zijn het ongeciviliseerde beesten

Als het een autochtoon is, `gekkies'
Dat zijn helemaal niet mijn woorden. Bovendien is dat eerste wat je zegt een pleonasme.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:35:44 #185
319979 Fok-it
All is well
pi_218570914
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Durmada het volgende:

[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch
Dat is een bijzonder hoog aantal inderdaad ja. Ben benieuwd of je daar cijfers van weet te vinden.
pi_218570916
quote:

[..]
Niet problematischer als de rest christelijk is
pi_218570922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:30 schreef roos94 het volgende:

[..]
Omdat Eindhoven de gekstuh is, dat weet iedereen. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218570923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Woensel is een al crimineel.
Tsja, daar wonen ook veel buuutenlaaanders.
pi_218570927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Woensel is een al crimineel. Ik zou voorzichtig zijn met de aanname dat Eindhovenaren niet oververtegenwoordigd zijn ;)
Kees. _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218570932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
De jaren 90 belden?
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:40:21 #191
466281 WismutVeilchen83
pi_218570956
quote:

[..]
En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.
Rini dankjewel.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:41:49 #192
28033 Pek
je moet wat
pi_218570972
Die krampachtige whataboutism is enorm vermoeiend.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_218570979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ohh dus als de moordenaar uit Swaziland kwam dan was er geen probleem? Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?
Wil je een veiliger Nederland of niet?

Uitgaande van dat je dat wil mag je best constateren dat er problemen zijn met een deel van de asielzoekers (veiligelanders).

En we kunnen ook constateren dat we onvoldoende grip hebben op die overlast.

Is dat specifiek relevant voor deze casus? Dat weten we helemaal niet. Ik verwacht zelfs van niet, want dit lijkt mij een hele afwijkende casus.

Maar kom niet bij mij aan dat dit wel een mannenprobleem is, maar absoluut geen asielzoekersprobleem genoemd mag worden.

Meer in zijn algemeenheid: wil je dat vrouwen zich veiliger voelen op straat zul je de overlastgevers aan moeten pakken. En daar heb je direct weer te maken met oververtegenwoordigingen. En die mogen prima benoemd worden.
pi_218570980
quote:

[..]

Als er in Brabant tientallen keren meer moorden worden gepleegd dan in de andere provincies en daar is ook een causaal verband voor, dan wordt dat gewoon benoemd en zoeken we naar een oplossing voor dat probleem.

Het is echt niet zo ingewikkeld hoor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218570989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.
Ik ben juist niet voor op een hoop gooien.

Sterker nog: ik heb meermaals het tegenovergestelde geschreven.
pi_218571004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?
Nul. Dat land bestaat niet meer.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:48:36 #197
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218571032
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Iedereen nu Googlen wat er met dat land gebeurd is
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:50:06 #198
319979 Fok-it
All is well
pi_218571044
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:48 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Iedereen nu Googlen wat er met dat land gebeurd is
Die hebben Danny om een namechange gevraagd.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:50:11 #199
367000 roos94
pi_218571045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Swaziland, officieel het Koninkrijk Eswatini, tot 2018 het Koninkrijk Swaziland, is een koninkrijk in het zuiden van Afrika. Het wordt ingesloten door Zuid-Afrika en Mozambique. Het land heeft twee hoofdsteden: Mbabane is de bestuurlijke hoofdstad en Lobamba de koninklijke hoofdstad
pi_218571057
Is er al iemand die uitleg heeft gegeven over hoe het kon dat die moordenaar illegaal in dat COA zat?
pi_218571061
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies ja.

Lisa mocht nog niet stemmen, misschien zou ze wel op Wilders gaan stemmen
pi_218571068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wil je een veiliger Nederland of niet?

Uitgaande van dat je dat wil mag je best constateren dat er problemen zijn met een deel van de asielzoekers (veiligelanders).

En we kunnen ook constateren dat we onvoldoende grip hebben op die overlast.

Is dat specifiek relevant voor deze casus? Dat weten we helemaal niet. Ik verwacht zelfs van niet, want dit lijkt mij een hele afwijkende casus.

Maar kom niet bij mij aan dat dit wel een mannenprobleem is, maar absoluut geen asielzoekersprobleem genoemd mag worden.

Meer in zijn algemeenheid: wil je dat vrouwen zich veiliger voelen op straat zul je de overlastgevers aan moeten pakken. En daar heb je direct weer te maken met oververtegenwoordigingen. En die mogen prima benoemd worden.
Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.

Overigens kun je van alles over de islamitische cultuur zeggen, maar ook daar is het nergens normaal om zomaar een vrouw van een fiets te trekken en te vermoorden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218571083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Migratie op een hoop gooien is ook dom. Het probleem zit met name bij asielzoekers. Niet bij hoogopgeleide expats en ook zelden bij de stucadoor uit Poznan.
Die uit Zeist was een Oostblok arbeidsmigrant.

Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.

Er lopen gewoon ongelofelijke rotzakken rond.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:56:03 #204
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218571089
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Die hebben Danny om een namechange gevraagd.
_O-
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:56:16 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218571091
quote:

[..]

Dat komt omdat er een verschil is tussen de onvermijdelijke autochtone daders waarmee we dus maar gewoon te dealen hebben en wat al erg genoeg is en daders waarvan je de keus hebt of je ze in je samenleving toe laat
Als je van mening bent dat ook een misdadiger het recht moet hebben z'n misdaden te plegen waar hij wil en dat grenzen daarbij voor hem geen belemmering mogen zijn, heb ik nog wel een paar suggesies voor je
pi_218571094
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.

Waarbij er een bepaalde groep oververtegenwoordigd is in het aantal ongelofelijke “rotzakken” gedeelte.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:59:00 #207
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218571107
quote:
Er wonen natuurlijk veel meer autochtonen in Nederland dan allochtonen of mensen met een migratie achtergrond.
Dat begrijp je zelf ook wel denk ik
Ik ben inmiddels overleden
pi_218571129
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.

Overigens kun je van alles over de islamitische cultuur zeggen, maar ook daar is het nergens normaal om zomaar een vrouw van een fiets te trekken en te vermoorden.
Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.

Ik vind dus ook niet dat in deze specifieke zaak sprake is van een asielzoekersprobleem. En als het gaat om seksueel misbruik heb ik ook aangegeven dat naar mijn mening alle jongeren op school les moeten krijgen in normale omgang op dat gebied (ook al zijn de daders vooral mannen, ik denk dat juist door open gesprekken met de andere sekse veel kan worden tegengegaan).

Maar daarnaast staat simpelweg dat er een deel is van de asielzoekers waar heel veel problemen mee zijn. En dat moeten we ook kunnen constateren.

Ook al staat dat echt los van deze zaak, maar ik heb het al wel opgegeven… in deze discussie is Lisa helaas niet meer relevant. En ik hoop dat duidelijk is hoe ik dat bedoel, want ik had het graag anders gezien.
pi_218571136
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Allemaal waar. Zie hierboven.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:02:59 #210
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571138
quote:

[..]
Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematisch
Trotste mama van Ambar
pi_218571174
Er zijn genoeg problemen met mannelijke asielzoekers die naar Nederland komen met afwijkende culturele waarden, maar de moord op onbekende vrouwen is daar niet zozeer 1 van.

Wel van straatintimidatie bij vrouwen (nafluiten of beledigingen toeroepen), ongewenste intimiteiten, geweld tegen homo's en andere lgbtq-groepen, eerwraak en een hele lijst aan misdrijven zonder seksuele of gender gerelateerde achtergrond. Daarover is de discussie ook al 100 keer gevoerd en hoor je vrouwen ook steeds over klagen (en terecht) maar leggen ze nog amper de schuld bij die groep die zich er het meest schuldig aan maakt.
pi_218571192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematisch
En als je dan weet dat slechts 10% van de nederlandse mannen zwart haar heeft kun je de rest wel invullen. Zelfs jij.
-
pi_218571195
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
Eigen volk eerst, ja tog?
100% ja.
pi_218571233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.

Ik vind dus ook niet dat in deze specifieke zaak sprake is van een asielzoekersprobleem. En als het gaat om seksueel misbruik heb ik ook aangegeven dat naar mijn mening alle jongeren op school les moeten krijgen in normale omgang op dat gebied (ook al zijn de daders vooral mannen, ik denk dat juist door open gesprekken met de andere sekse veel kan worden tegengegaan).

Maar daarnaast staat simpelweg dat er een deel is van de asielzoekers waar heel veel problemen mee zijn. En dat moeten we ook kunnen constateren.

Ook al staat dat echt los van deze zaak, maar ik heb het al wel opgegeven… in deze discussie is Lisa helaas niet meer relevant. En ik hoop dat duidelijk is hoe ik dat bedoel, want ik had het graag anders gezien.
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwn.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:13:03 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218571259
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwn.
Wat dacht je ervan om naast voorlichting te stoppen met het toelaten van groepen mensen die wij generaties lang moeten opvoeden en bijbrengen hoe je met vrouwen moet omgaan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:14:03 #216
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571264
Alle mannen het land uit *O*
Trotste mama van Ambar
pi_218571272
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?
pi_218571318
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwen.
Een groot probleem is natuurlijk hoe de meeste immigranten met hele andere culturele waarden kijken naar de rol van de vrouw en dan in het bijzonder dan hoe ze vrouwen met westerse kleding en waarden behandelen. Of mensen met een andere seksuele voorkeur dan hetero.

We proberen al vele decennia aan hun duidelijk te maken dat we in Nederland anders met elkaar om gaan, maar ze zijn nog geen meter onze kant op geschoven. In tegendeel: ze worden alleen maar extremer met hun waarden en in hun geboorteland schrikken ze vaak nu hoe conservatief ze geworden zijn nu ze in Nederland wonen.
pi_218571321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?
Het antwoord is simpel; dat willen we niet. Het probleem is echter dat bepaalde politieke groepen nog niet zover zijn dat ze überhaupt willen toegeven dat massale en ongebreidelde immigratie van mensen wiens cultuur haaks staat op de Nederlandse niet zo’n goed idee is. Pas als deze mensen uit deze politieke stromingen het spreekwoordelijke licht zien kunnen we het gaan hebben over structurele oplossingen.

Tot die tijd zullen we vele incidenten zoals deze blijven zien waarbij mensen, die volledig voor de immigratie van niet-Westerse personen zijn, zich steeds meer zullen ingraven in hun tunnelvisie, of als uiterste wanhoopspoging domweg deze gebeurtenissen gaan negeren.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:22:36 #220
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218571337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).

Begrijp me niet verkeerd hoor, immigratie komt met een hoop problemen en uitdagingen. Maar het structureel vermoorden van minderjarige meisjes is er niet 1 van. De discussie hier voeren is daarom op z’n best een geval van negatieve framing om Geertje naar de volgende overwinning te helpen en draagt echt niets bij aan een oplossing.
pi_218571374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:22 schreef Saboo het volgende:

[..]
Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).

Begrijp me niet verkeerd hoor, immigratie komt met een hoop problemen en uitdagingen. Maar het structureel vermoorden van minderjarige meisjes is er niet 1 van. De discussie hier voeren is daarom op z’n best een geval van negatieve framing om Geertje naar de volgende overwinning te helpen en draagt echt niets bij aan een oplossing.
Laten we inderdaad iets simpels zoals het stoppen van duizenden mannen het land in laten die op hun best de positie van de vrouw minderwaardig vinden ten opzichte van de man niet bespreken, dat zou namelijk niets toevoegen aan een oplossing voor de situatie waarin mannen die vrouwen minderwaardig vinden hun iets vreselijks aandoen.
pi_218571380
quote:

[..]

Nee een mooi filter voor mensen die echt in een levensbedreigende situatie zitten, want mensen zoals jouw vergeten nog wel eens dat het concept van asiel daarop gebaseerd is, niet op het feit dat ze het niet zo leuk vinden waar ze nu zitten.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:29:17 #223
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571383
Het is steeds not all men, maar het is wel alle moslims volgens dit topic.

Haat tegen vrouwen komt maar van een groep: mannen. Mannen zijn zo gefocust op het feit dat zij het niet zijn, want not all men, dat ze zich door alle bochten gaan wringen om de kaart naar een aanwijsbare groep te spelen en de daarvan maar allemaal te beschuldigen.

Als jullie mannen zo denken, ga lekker op straat moslim mannen aanspreken dan op hun gedrag ipv de racistische toetsenbord ridder uit te hangen.
Oh en spreek tegelijkertijd ook die mannelijke collega aan die door het argument van de vrouwelijke collega praat. Of stel zelf eens voor om het verjaarscadeau namens de afdeling te kopen. Of om op straat of in de trein die gast die geen nee snapt tijdens het "flirten" aan te spreken.

Genoeg autochtone mannen die mss geen moord plegen, maar ook zorgen voor het onveilig gevoel voor vrouwen. Niet alleen 's nachts op straat, ook op werk, op school of in het park. Dat is altijd al zo geweest en is totaal niet toegenomen door meer migratie.
Gewoon te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, want het raakt jullie zelf. Daarom liever wijzen naar een ander. Bah.
Trotste mama van Ambar
pi_218571385
quote:

[..]
Nou ja in ieder geval fatbikes.
pi_218571387
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
Pech dat je land gebombardeerd wordt en dat er een hongersnood is, wij motten dat niet, oprotten ermee.
In juli 2025 waren de meest voorkomende nationaliteiten van asielzoekers en nareizigers in Nederland Syrisch (35,8 procent), Eritrees (8,4 procent), Jemenitisch (7,5 procent), Turks (5,3 procent), Onbekend (4,4 procent) of Somalisch (4,0 procent). De overige 34,6 procent had een andere nationaliteit. Bron

Dus 40% van de asielzoekers komen uit Syrië en Turkije. Misschien kan je me even helpen vlindertje, waar vallen nu ook alweer precies die bommen in deze landen? Ik kan het namelijk niet vinden...

De groep asielzoekers in juli 2025 bestond voor 48,1 procent uit volwassen mannen, 18,2 procent was een volwassen vrouw en 33,7 procent was kind. Onder nareizigers was 53,7 procent minderjarig, 34,6 procent een volwassen vrouw en 11,7 procent een volwassen man.Bron

Kan je me tevens even verlichten... welke bommen gebruiken ze precies in de landen? Want kennelijk zijn het bommen die precies mannen weten te raken en veel minder de vrouwen.

Edit: Tevens ook enorm frappant dat die ene Syrische collega die ik heb (gek genoeg een man), dit jaar op vakantie is naar jawel... Syrië. En dat terwijl er zoveel bommen vallen. Bizar gewoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alloch87 op 23-08-2025 13:46:31 ]
pi_218571392
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:29 schreef ieniminimuis het volgende:
ga lekker op straat moslim mannen aanspreken dan op hun gedrag ipv de racistische toetsenbord ridder uit te hangen.
Islam is geen ras, naïef muisje.

Mensen die dat niet snappen neem ik niet serieus.
pi_218571399
quote:

Nee, wat wordt gezegd is dat de groep mannen onder wie dit het meeste speelt van Niet westerse afkomst is en als je dus een groot resultaat wilt boeken hier veel te winnen valt.

Als je dat hier niet wilt bespreken prima, maar dan blijft er verder niet zoveel over om te discussiëren.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:35:16 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218571421
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Alle mannen het land uit *O*
Ben wel weer toe aan vakantie ja.
Huilen dan.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:36:28 #229
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218571430
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Laten we inderdaad iets simpels zoals het stoppen van duizenden mannen het land in laten die op hun best de positie van de vrouw minderwaardig vinden ten opzichte van de man niet bespreken, dat zou namelijk niets toevoegen aan een oplossing voor de situatie waarin mannen die vrouwen minderwaardig vinden hun iets vreselijks aandoen.
Simpel?

Het hele probleem is juist dat het juridisch en praktisch uiterst complex is (en dan laat ik het ethische aspect gemakshalve even weg).

En niets te maken heeft met iemand die gruwelijk vermoord is.
pi_218571432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:22 schreef Saboo het volgende:

Als je als land zijnde asielzoekers opvangt dan accepteer je daarmee dat je meer risico importeert. Dat zegt overigens niks over asielzoekers in het algemeen, maar het is gewoon een feit.

Stoppen met opvang is geen optie, dus zal je als samenleving moeten accepteren dat het risico op incidenten (waar dit een triest, maar extreem geval van is) toeneemt.
pi_218571440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een groot probleem is natuurlijk hoe de meeste immigranten met hele andere culturele waarden kijken naar de rol van de vrouw en dan in het bijzonder dan hoe ze vrouwen met westerse kleding en waarden behandelen. Of mensen met een andere seksuele voorkeur dan hetero.

We proberen al vele decennia aan hun duidelijk te maken dat we in Nederland anders met elkaar om gaan, maar ze zijn nog geen meter onze kant op geschoven. In tegendeel: ze worden alleen maar extremer met hun waarden en in hun geboorteland schrikken ze vaak nu hoe conservatief ze geworden zijn nu ze in Nederland wonen.
Maar het probleem zit hem niet alleen of het grootst bij sommige immigranten (zeker niet de meeste). Door daar de nadruk op te leggen, op de gevaarlijke gek die je tegen kunt komen, is er minder aandacht voor het veel grotere gevaar: de date die je naar huis brengt, de verkering, de vriend van de familie, de trainer, de docent, etc. De kans is veel groter voor iedere vrouw dat ze een verkeerde date mee naar huis neemt die toch wel wil nemen waar hij recht op denkt te hebben aangezien hij het etentje heeft betaald, dan op de gevaarlijke gek van welke afkomst dan ook die je bespringt vanuit de bosjes.

Er moet en-en aandacht zijn. Door Wilders cs wordt er alleen naar asielzoekers gewezen, ook echt specifiek die ene groep die ook nog moslim is. Dat is gewoon te beperkt en maakt daardoor juist dat er verder niets verandert.
pi_218571455
quote:

Haat tegen vrouwen komt maar van een groep: mannen. Mannen zijn zo gefocust op het feit dat zij het niet zijn, want not all men, dat ze zich door alle bochten gaan wringen om de kaart naar een aanwijsbare groep te spelen en de daarvan maar allemaal te beschuldigen.

Als jullie mannen zo denken, ga lekker op straat moslim mannen aanspreken dan op hun gedrag ipv de racistische toetsenbord ridder uit te hangen.
Oh en spreek tegelijkertijd ook die mannelijke collega aan die door het argument van de vrouwelijke collega praat. Of stel zelf eens voor om het verjaarscadeau namens de afdeling te kopen. Of om op straat of in de trein die gast die geen nee snapt tijdens het "flirten" aan te spreken.

Genoeg autochtone mannen die mss geen moord plegen, maar ook zorgen voor het onveilig gevoel voor vrouwen. Niet alleen 's nachts op straat, ook op werk, op school of in het park. Dat is altijd al zo geweest en is totaal niet toegenomen door meer migratie.
Gewoon te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, want het raakt jullie zelf. Daarom liever wijzen naar een ander. Bah.
_O_
pi_218571467
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:37 schreef miss_sly het volgende:
Maar het probleem zit hem niet alleen of het grootst bij sommige immigranten (zeker niet de meeste)
Met de meeste bedoel ik uiteraard dat ze de vrouw als minderwaardig zien en de westers geklede vrouw als nog minderwaardig.
pi_218571468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:36 schreef Saboo het volgende:

[..]
Simpel?
Simpel ja.

quote:
En niets te maken heeft met iemand die gruwelijk vermoord is.
Ik durf wel te stellen dat als deze asielzoeker het land niet binnen was gelaten Lisa nog geleefd had. Gewaagde uitspraak natuurlijk.
pi_218571470
Mooi dat iedereen z'n plas straks heeft gedaan en we weer over gaan tot de orde van de dag.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:41:32 #236
459912 FlippingCoin
pi_218571475
quote:

ja vrouwen haten vrouwen niet :') |:(
pi_218571477
quote:

[..]
Door daar de nadruk op te leggen, op de gevaarlijke gek die je tegen kunt komen, is er minder aandacht voor het veel grotere gevaar: de date die je naar huis brengt, de verkering, de vriend van de familie, de trainer, de docent, etc. De kans is veel groter voor iedere vrouw dat ze een verkeerde date mee naar huis neemt die toch wel wil nemen waar hij recht op denkt te hebben aangezien hij het etentje heeft betaald, dan op de gevaarlijke gek van welke afkomst dan ook die je bespringt vanuit de bosjes.
Heb je daar data over? Ben wel benieuwd naar de cijfers.
pi_218571481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Met de meeste bedoel ik uiteraard dat ze de vrouw als minderwaardig zien en de westers geklede vrouw als nog minderwaardig.
Op zichzelf, hoe belachelijk ik het ook vind dat ze zo denken, mogen ze zo denken, toch? Ze mogen er alleen niet naar handelen en de meesten doen dat dan ook niet.
pi_218571487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:40 schreef Nober het volgende:
Mooi dat iedereen z'n plas straks heeft gedaan en we weer over gaan tot de orde van de dag.
Mwha, de publieke opinie is blijvend veranderd hoor. Dat zal nog wel een impact gaan hebben met de nieuwe verkiezing die er aan zit te komen.
pi_218571491
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zichzelf, hoe belachelijk ik het ook vind dat ze zo denken, mogen ze zo denken, toch? Ze mogen er alleen niet naar handelen en de meesten doen dat dan ook niet.
Ze mogen helemaal niet zo denken. Dat is juist het hele punt.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:43:49 #241
459912 FlippingCoin
pi_218571494
quote:

[..]
Maar het probleem zit hem niet alleen of het grootst bij sommige immigranten (zeker niet de meeste). Door daar de nadruk op te leggen, op de gevaarlijke gek die je tegen kunt komen, is er minder aandacht voor het veel grotere gevaar: de date die je naar huis brengt, de verkering, de vriend van de familie, de trainer, de docent, etc. De kans is veel groter voor iedere vrouw dat ze een verkeerde date mee naar huis neemt die toch wel wil nemen waar hij recht op denkt te hebben aangezien hij het etentje heeft betaald, dan op de gevaarlijke gek van welke afkomst dan ook die je bespringt vanuit de bosjes.

Er moet en-en aandacht zijn. Door Wilders cs wordt er alleen naar asielzoekers gewezen, ook echt specifiek die ene groep die ook nog moslim is. Dat is gewoon te beperkt en maakt daardoor juist dat er verder niets verandert.
Die nadruk ligt daarop omdat het topic daarover gaat, simpel.
pi_218571499
quote:

[..]

Ik denk dat er het meest naar asielzoekers wordt gewezen omdat die hier anders niet zouden zijn.

Die gevaarlijke mannen die je mee op date nemen zijn er zeker ook, maar die waren er al.

Snap je wat ik bedoel?
pi_218571500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:41 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Heb je daar data over? Ben wel benieuwd naar de cijfers.
https://www.sensoa.be/sek(...)en-en-cijfers#title6
pi_218571503
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je het hele nieuws gemist toen bleek dat in Amsterdam het overgrote merendeel van het geweld tegen lhbtq'ers gepleegd werd door daders met een migratieachtergrond? En dat de lokale GL dat in de doofpot probeerde te stoppen? Of toen het nieuws kwam dat de meeste straatintimidatie tegen vrouwen gepleegd werd door dezelfde groep?
pi_218571506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:43 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ze mogen helemaal niet zo denken. Dat is juist het hele punt.
Sinds wanneer is er ook een gedachtenpolitie in Nederland?

Want dan heb ik nog wel wat dingen waarvan ik vind dat mensen het niet mogen denken.
pi_218571507
quote:
in bijna de helft van de gevallen een (ex-)partner (46,7%)

Das wel hoog zeg.
pi_218571509
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sinds wanneer is er ook een gedachtenpolitie in Nederland?

Want dan heb ik nog wel wat dingen waarvan ik vind dat mensen het niet mogen denken.
Omdat je dan dus blijkbaar niet gelooft in de term micro aggression, en je hiermee eigenlijk alle vrouwen in dit topic die claimen dat ze onvriendelijk worden behandeld door mannen afserveert.
pi_218571525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb je het hele nieuws gemist toen bleek dat in Amsterdam het overgrote merendeel van het geweld tegen lhbtq'ers gepleegd werd door daders met een migratieachtergrond? En dat de lokale GL dat in de doofpot probeerde te stoppen? Of toen het nieuws kwam dat de meeste straatintimidatie tegen vrouwen gepleegd werd door dezelfde groep?
Wat begrijp je niet aan "men mag zo denken, er alleen niet naar handelen"?
pi_218571529
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan "men mag zo denken, er alleen niet naar handelen"?
Wat begrijp jij er niet aan dat ze beiden doen?
pi_218571530
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:46 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Omdat je dan dus blijkbaar niet gelooft in de term micro aggression, en je hiermee eigenlijk alle vrouwen in dit topic die claimen dat ze onvriendelijk worden behandeld door mannen afserveert.
Denken niet handelen.
pi_218571533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:59 schreef Dven het volgende:

[..]
Feitelijk onjuist, doch leuk geprobeerd.
Hij zegt; 1 van, en dat klopt gewoon.
Of wil jij met droge ogen beweren dat NL onderaan de voorkeurslijst staat van immigranten...?
_O-
pi_218571542
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Denken niet handelen.
Lees even wat de term micro aggression inhoudt. Dat is bewust al dan niet onbewust handelen - dus precies hetgeen waarvan jij geen issue hebt sijpelt hierin door.
pi_218571546
Of geloof je soms dat ze vanuit hun cultuur het doodnormaal vinden om de vrouw als minderwaardig te vinden en dat vrouwen die zich westers kleden en gedragen hoeren vinden, maar dat dat geen enkel effect heeft op het feit dat ze zich ook veel vaker schuldig maken aan seksuele misdaden en overtredingen tegen vrouwen?

Ook jij zal vast dat verband wel snappen.
pi_218571549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat begrijp jij er niet aan dat ze beiden doen?
Als men iets doet, dient men daarop te worden aangepakt.

Ik reageerde op de opmerking dat je met 'de meeste' bedoelde dat ze de vrouw als minderwaardig zien. Dat mogen ze. Er wordt genoeg neergekeken binnen de Nederlandse samenleving op bepaalde groepen: studenten op MBO'ers, mannen op vrouwen, vrouwen op mannen, etc. Er is geen gedachtenpolitie in Nederland. Ze mogen er niet naar handelen. Doen mensen (welke dan ook) dat wel, dan zijn ze fout en moeten ze aangepakt.
pi_218571558
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reageerde op de opmerking dat je met 'de meeste' bedoelde dat ze de vrouw als minderwaardig zien. Dat mogen ze. Er wordt genoeg neergekeken binnen de Nederlandse samenleving op bepaalde groepen: studenten op MBO'ers, mannen op vrouwen, vrouwen op mannen, etc. Er is geen gedachtenpolitie in Nederland. Ze mogen er niet naar handelen. Doen mensen (welke dan ook) dat wel, dan zijn ze fout en moeten ze aangepakt.
Of we laten die mensen gewoon überhaupt niet toe in Nederland waardoor we het hele probleem van mannen die minderwaardig denken over vrouwen kleiner maken.
pi_218571563
We gaan het niet eens worden. Ik kan daar mee leven verder :)
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:53:59 #257
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218571564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hij zegt; 1 van, en dat klopt gewoon.
Of wil jij met droge ogen beweren dat NL onderaan de voorkeurslijst staat van immigranten...?
_O-
Top 3 sowieso
pi_218571566
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Als je weet dat een groot deel van het probleem veroorzaakt word door hun sterk afwijkende culturele denkbeelden dan wil je daar toch iets aan doen? Ofwel door die in de loop der tijd aan te passen of door minder asielzoekers met zulke culturele vijandige denkbeelden toe te laten.

Of is dat heel vreemd gedacht?
pi_218571571
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Of geloof je soms dat ze vanuit hun cultuur het doodnormaal vinden om de vrouw als minderwaardig te vinden en dat vrouwen die zich westers kleden en gedragen hoeren vinden, maar dat dat geen enkel effect heeft op het feit dat ze zich ook veel vaker schuldig maken aan seksuele misdaden en overtredingen tegen vrouwen?

Ook jij zal vast dat verband wel snappen.
Het hoeft niet eens een overtreding te zijn, hierboven ging een vrouwelijke user al los over vrouwonvriendelijke opmerkingen of grapjes of gedragingen, al dan niet getriggerd door minderwaardigheidsdenken van desbetreffende persoon.

Veel succes met iemand aanpakken omdat hij een vrouwonvriendelijk grapje maakt - dan is het toch echt vele malen effectiever diegene geen verblijfsvergunning te geven indien het om een asielzoeker gaat.
pi_218571576
quote:

Dit doe ik al hoor, geen zorgen. Ik maai de gerust een (niet-) moslim naar de grond als ik zoiets zie. Maar wat de fuck is dit clown :') : "Oh en spreek tegelijkertijd ook die mannelijke collega aan die door het argument van de vrouwelijke collega praat. Of stel zelf eens voor om het verjaarscadeau namens de afdeling te kopen."
pi_218571578
quote:

Wat is volgens jou dan ‘de oorzaak’?
pi_218571582
Oh, en niemand hier roept op om een soort gedachtepolitie in te voeren die mensen opsluit als ze denken dat vrouwen en homo's minderwaardig zijn. Uiteraard mag je dat denken. Hoe walgelijk de meeste Nederlanders zulke denkbeelden ook vinden.

Veranderd verder niks aan het feit dat je je tegen zulke culturele waardes kunt verzetten.
pi_218571672
Arme verwarde arts zat vast is een psychose toch?
  Moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:31:29 #264
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218571927
In België worden nu asielzoeker geweigerd als ze al eens geweigerd werden in een ander EU land. Stel je voor hij vraagt asiel aan in Oostenrijk en wordt daar geweigerd kan hij geen asiel meer aanvragen in België. Is dat in Nederland ook zo?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218571955
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België worden nu asielzoeker geweigerd als ze al eens geweigerd werden in een ander EU land. Stel je voor hij vraagt asiel aan in Oostenrijk en wordt daar geweigerd kan hij geen asiel meer aanvragen in België. Is dat in Nederland ook zo?
Nee dat mag niet van de EU
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:36:06 #266
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is volgens jou dan ‘de oorzaak’?
In 1 woord te omschrijven als het Patriarchaat
Trotste mama van Ambar
pi_218571959
quote:
Volgens de Dublin verordening mag een asielzoeker slechts in één EU land een asielaanvraag indienen. Als diegene eerder in een ander land een aanvraag heeft gedaan kan Nederland dat andere land verantwoordelijk stellen maar in de praktijk gebeurt dat nauwelijks. Verdragen worden door de rechterlijke macht meestal alleen maar in het voordeel van asielzoekers toegepast.
pi_218571967
quote:
Wij vangen de vluchtelingen uit België (en andere EU landen) op want in België (en andere EU landen) is het mensonterend.

https://www.raadvanstate.(...)elijke-asielzoekers/
pi_218571979
quote:
Tuurlijk niet
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:40:30 #270
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571981
Fijn wel dat een vrouw/meisje vermoord is en dat FOK! en de rest van Nederland het alleen weer kan hebben over het asielbeleid.

Lekker gehersenspoeld door Wilders en consorten ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_218571983
quote:

Dat is dus pertinent niet waar. Als dat je (onterechte) uitgangspunt is dan ga je nooit een fatsoenlijke discussie kunnen beginnen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:41:15 #272
323876 michaelmoore
pi_218571988
quote:
nee hoor kom maar binnen , Groen Links heeft een open deur beleid voor zielige moslims
pi_218571998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Fijn wel dat een vrouw/meisje vermoord is en dat FOK! en de rest van Nederland het alleen weer kan hebben over het asielbeleid.

Gek hè als de dader een asielzoeker is.
pi_218571999
quote:

Ja want het is natuurlijk helemaal niet belangrijk hoe de dader in Nederland terecht is gekomen ^O^
pi_218572006
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:36 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
In 1 woord te omschrijven als het Patriarchaat
Ai...

Dat is toch lastig, want we leven niet meer in een patriarchaat in het Westen. Sterker nog, als je naar de jongere generaties kijkt, dan zie je dat vrouwen de mannen wel voorbij zijn gestoken op belangrijke gebieden als onderwijs, maar ook inkomen (alleenstaande jonge vrouwen verdienen meer dan alleenstaande jonge mannen, wat natuurlijk veel te maken heeft met dat ze hoger opgeleid zijn). En als gevolg daarvan de betere maatschappelijke positie hebben verworven.

En nou weet ik dat Nederland op dat laatste weer een uitzondering is, maar dat heeft alles te maken met dat vrouwen enorm vaak al als schoolverlater kiezen voor deeltijd. En met alle respect, dat doen ze echt zelf en heeft niets met macht te maken.

(en desondanks bestaat onze rechterlijke macht voor 60% uit vrouwen, over macht hebben gesproken...)

Dit alles nog afgezien van het feit dat er natuurlijk niet zoiets is als 'de oorzaak' van uiteenlopende problematieken.
pi_218572007
quote:
Theoretisch is dat in Nederland ook zo, alleen het eerste land moet dan meewerken aan het Nederlandse 'Dublinclaim' verzoek. In de praktijk lukt dit zeer weinig. Na 18 maanden vervalt de Dublinverordening en kan de asielzoeker jn een ander land een nieuwe aanvraag indienen.

Volgens jaar zomer treed het nieuwe migratie pact in werking. Strengere controles aan de buitengrenzen en een Europees centrale aanpak. Dit zou dat 'asielhoppen' grotendeels moeten verhelpen. Of dat in de praktijk lukt moet nog blijken.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:46:46 #277
338319 ZarB
Piña colada
pi_218572010
quote:
De verdachte was hoogstwaarschijnlijk illegaal (schrijft het Parool, maar wil men niet bevestigen). Dus zelfs áls je hier niet eens mag zijn én je wordt verdacht van een delict (verkrachting Weesperzijde) dan nog krijg je een bedje en vrij spel om nog een delict te plegen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218572011
quote:

Aldus de dame die zojuist liet zien gehersenspoeld te zijn door een bepaald slag feministen.
pi_218572013
quote:

Misschien was dat geen onderwerp van gesprek geweest als de dader geen asielzoeker was geweest, maar ik kan het mis hebben.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:47:53 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218572015
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ai...

Dat is toch lastig, want we leven niet meer in een patriarchaat in het Westen. Sterker nog, als je naar de jongere generaties kijkt, dan zie je dat vrouwen de mannen wel voorbij zijn gestoken op belangrijke gebieden als onderwijs, maar ook inkomen (alleenstaande jonge vrouwen verdienen meer dan alleenstaande jonge mannen, wat natuurlijk veel te maken heeft met dat ze hoger opgeleid zijn). En als gevolg daarvan de betere maatschappelijke positie hebben verworven.

En nou weet ik dat Nederland op dat laatste weer een uitzondering is, maar dat heeft alles te maken met dat vrouwen enorm vaak al als schoolverlater kiezen voor deeltijd. En met alle respect, dat doen ze echt zelf en heeft niets met macht te maken.

(en desondanks bestaat onze rechterlijke macht voor 60% uit vrouwen, over macht hebben gesproken...)

Dit alles nog afgezien van het feit dat er natuurlijk niet zoiets is als 'de oorzaak' van uiteenlopende problematieken.
Onderwijs als voorbeeld noemen terwijl de hele maatschappij nog ingericht is op mannen.
Trotste mama van Ambar
pi_218572016
quote:

Wat moeten mensen anders? Natuurlijk is iedereen boos, maar woede alleen lost niets op. Daarom proberen mensen oplossingen aan te dragen. Een aanpassing aan het asielbeleid alleen is niet genoeg, omdat er helaas ook veel autochtone daders zijn. Het zou er echter wel voor zorgen dat de situatie voor vrouwen en meisjes in de toekomst niet nog verder verslechtert.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:48:45 #282
338319 ZarB
Piña colada
pi_218572019
quote:

Vind je dat niet een klein beetje logisch aangezien het om een hoogstwaarschijnlijk illegale asielzoeker gaat? Toen Michael P. Anne Faber vermoordde ging het hele debat over de invulling en veiligheid van de forensische zorg, omdat hij nog in een kliniek verbleef.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:49:11 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218572021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Misschien was dat geen onderwerp van gesprek geweest als de dader geen asielzoeker was geweest, maar ik kan het mis hebben.
Verrassend wel dat veel vrouwen het in eerste instantie gewoon over mannen in het algemeen hebben omdat zij het constant ervaren en dat het niet uit maakt wat de oorspronkelijke nationaliteit is van de man.
Maar ook dat het een universeel gevoel is van vrouwen over de hele wereld.
Heel gek ja.
Trotste mama van Ambar
pi_218572028
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Theoretisch is dat in Nederland ook zo, alleen het eerste land moet dan meewerken aan het Nederlandse 'Dublinclaim' verzoek. In de praktijk lukt dit zeer weinig. Na 18 maanden vervalt de Dublinverordening en kan de asielzoeker jn een ander land een nieuwe aanvraag indienen.

Volgens jaar zomer treed het nieuwe migratie pact in werking. Strengere controles aan de buitengrenzen en een Europees centrale aanpak. Dit zou dat 'asielhoppen' grotendeels moeten verhelpen. Of dat in de praktijk lukt moet nog blijken.
Ik verwacht niet dat het migratiepact veel gaat doen voor de situatie in Nederland. Het inwilligingspercentage is hier ongeveer 87% dus de mensen die nu binnenkomen zullen dan nog steeds blijven komen.
pi_218572029
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218572033
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:49 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Verrassend wel dat veel vrouwen het in eerste instantie gewoon over mannen in het algemeen hebben omdat zij het constant ervaren en dat het niet uit maakt wat de oorspronkelijke nationaliteit is van de man.
Heel gek ja.
Tuurlijk, tuurlijk, nu gaat het om “een gevoel”, laten we vooral niet over feiten en cijfers praten.
pi_218572038
quote:

[..]
Heel gek ja.
Ik word continu lastig gevallen door vrouwen dus ik begrijp het wel, en met mij vele mannen.
pi_218572042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vind je dat niet een klein beetje logisch aangezien het om een hoogstwaarschijnlijk illegale asielzoeker gaat? Toen Michael P. Anne Faber vermoordde ging het hele debat over de invulling en veiligheid van de forensische zorg, omdat hij nog in een kliniek verbleef.
Ook een kutmongool die nooit vrij had mogen lopen.
pi_218572049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat het migratiepact veel gaat doen voor de situatie in Nederland. Het inwilligingspercentage is hier ongeveer 87% dus de mensen die nu binnenkomen zullen dan nog steeds blijven komen.
Je weet waarom Nederland dat hoge percentage heeft, als de aanvraag aan de buitengrenzen behandeld wordt dan is dat 'probleem' grotendeels getackeld
pi_218572063
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ook een kutmongool die nooit vrij had mogen lopen.
Die gaf perfect het failliet aan van de GGZ en het TBS systeem in Nederland ja.
Maar daar mogen we het dus blijkbaar ook niet over hebben als we de logica van onze muis-gebruiker volgen.
pi_218572068
Maarja ik zie al dat er weer allerlei nutteloze "maatregelen" worden genomen. Een bord langs de snelweg met 'wij eisen de nacht op!'. Denken ze dat zo'n verkrachter dat leest en denkt: oké ja dan hou ik er ook mee op.
pi_218572072
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Onderwijs als voorbeeld noemen terwijl de hele maatschappij nog ingericht is op mannen.
Misschien heb je het niet door, maar ik heb meerdere voorbeelden genoemd die geconcretiseerd zijn en jij komt met een vage bewering.

Want als de hele maatschappij is ingericht op mannen, hoe komt het dan dat inmiddels 60% van de rechterlijke macht vrouw is? Zijn er niet genoeg mannen die rechter willen worden? Ik kan je vertellen dat er veel meer aanbod is (van mannen en vrouwen) dan er plaatsen zijn. Dus dat is het niet.

Zijn er deelgebieden waarin de maatschappij meer bevoordeeld is richting mannen? Zeker. Dat komt vooral vanuit het verleden (denk aan zaken als medische wetenschap). Maar de hele maatschappij? Dat is aantoonbaar onjuist.

(en dan zwijg ik maar over dat je nog helemaal geen koppeling hebt weten te maken tussen patriarchaat en seksueel misbruik, wat op zeker ook voor zal komen bij een maatschappij die ook door jou herkend zal worden als geen patriarchaat)
pi_218572088
quote:

Alsof het kunstmatig om de hete brij heen draaien wat je zelf doet geen resultaat van een hersenspoeling is.
-
pi_218572093
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Alsof het kunstmatig om de hete brij heen draaien wat je zelf doet geen resultaat van een hersenspoeling is.
Ja maar Wilders.
pi_218572094
Wat een mannenhaat in dit topic :N
pi_218572099
quote:

[..]

O?

Mijn vrouw ervaart weldegelijk dat ze zowel in New York, als in Parijs, als in Antwerpen vrijwel uitsluitend door getinte mannen lastig werd gevallen.

N=1, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat meer vrouwen dat zo ervaren, hetgeen overigens ook wel uit de cijfers van oververtegenwoordiging blijkt.

Het helpt daarbij natuurlijk niet dat in de drie genoemde steden er een relatief hoge concentratie is van getinte mannen, maar dan nog: ze zijn ook daar niet in de meerderheid.
pi_218572108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:58 schreef DrDentz het volgende:
Maarja ik zie al dat er weer allerlei nutteloze "maatregelen" worden genomen. Een bord langs de snelweg met 'wij eisen de nacht op!'. Denken ze dat zo'n verkrachter dat leest en denkt: oké ja dan hou ik er ook mee op.
Ja, dat is wel weer heel naïef.

Gewoon seksueel misbruik, maar ook mishandeling eens zwaarder gaan bestraffen. Zeker mishandeling... dat is vaak een geldboete als de politie al eens tijd heeft om iets met de aangifte te doen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:34:16 #298
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218572250
Abcoude past programma Feestweek aan na dood Lisa: minuut stilte en klokgelui https://www.nu.nl/binnenl(...)te-en-klokgelui.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Spellchecker zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:37:54 #299
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218572270
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:34 schreef jcdragon het volgende:
Abcoude past programma Feestweek aan na dood Lisa: minuut stilte en klokgelui https://www.nu.nl/binnenl(...)te-en-klokgelui.html
^O^
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:44:45 #300
459912 FlippingCoin
pi_218572301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:03 schreef De_Onstopbare het volgende:
Wat een mannenhaat in dit topic :N
gefrustreerde feministen, water is nat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')