Pak even de percentages erbij? Dan hoeven we niet te gokken. Stel? 1xpanhuis: 6xachmed?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:12 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik gebruik ook altijd gokjes als argument. Ik gok dat de meeste witte mannen kleine kinderen verkrachten. Ik gok dat SGP vrouwtjes keihard vernederd worden in hun bubbel. Ik gok dat Ajax de Champions League wint in 25/26.

Volgens mij is iedereen, van links tot rechts en van progressief tot conservatief, het er over eens dat het migratiesaldo omlaag moet. Echter, zolang wij in Nederland te weinig kinderen krijgen en de kinderen die we krijgen allemaal influencer, Procesmanager en communicatie-expert willen worden hebben we op de arbeidsmarkt een groot probleem.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet zo dat alleen asielzoekers problemen veroorzaken. Wel is overduidelijk in de statistieken dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.
Dan kun je wel je ogen daarvoor willen sluiten, maar als je bv ziet hoe Parijs echt een stad is geworden waar de nacht al is opgeëist, maar dan niet door vrouwen en ook niet door blanke mannen (al zullen er vast ook enkelen tussen zitten) dan lijkt mij het geen goed idee om in Amsterdam ook naar dat niveau af te glijden.
Het is meer dan bekend dat er met (bepaalde groepen) asielzoekers problemen zijn. Daar zul je iets aan moeten doen. Gerichte aandacht op bepaalde groepen kijken wat zorgt voor vermindering.

Waarom zou je over dit soort dingen gokken in plaats van gewoon de cijfers opzoeken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere reactie. Tegen één Nederlandse zedendelinquent staan tientallen niet Nederlandse zedendelinquenten.
Wat is de verhouding? Een gok? 1:10?

Nou vlieg je uit de bocht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:12 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik gok dat Ajax de Champions League wint in 25/26.

Dan moet ik terug in het topic. Geen zin inquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom zou je over dit soort dingen gokken in plaats van gewoon de cijfers opzoeken?

Opvallend, vooral stelen en plunderen en minder geweld volgens dit rapport. Hoewel een straatroof natuurlijk net zo goed er in hakt.quote:COA- en CNO-bewoners worden vooral verdacht van vermogensmisdrijven, in 2023 is
er bij 74% van de geregistreerde verdachten sprake van dit type delict. Dit percentage
is hoger dan voor de algemene Nederlandse bevolking in 20221 (32%) terwijl het
aandeel geregistreerde verdachten van geweldsmisdrijven onder COA- en CNO-
bewoners juist relatief laag ligt (12% t.o.v. 18% voor de Nederlandse bevolking).
Hierbij merken we op dat er veel demografische verschillen tussen deze groepen zijn
(waaronder leeftijdsopbouw en sociaaleconomische achtergrond) die mogelijk kunnen
verklaren waarom de percentages zo van elkaar verschillen.
En dit is toch ook niet normaal. Bijna de helft van de Algerijnen asielzoekers is verdacht van een misdrijf.quote:Verdachten van misdrijven zijn overwegend man
(96%) en jongvolwassen: 57% van de verdachte COA- en CNO-bewoners is tussen de
18 en 29 jaar oud. Nationaliteiten met relatief hoge aandelen verdachten zijn Algerijns
(44% van de Algerijnse COA- en COA-bewoners was in 2023 verdachte van een
misdrijf), Marokkaans (30%) en Tunesisch (29%).

Dat komt door het waanbeeld van sommigen waarin ze hun eigen ras als verheven zien boven het andere ras. ‘Wij hebben ook gekken, maar zij hebben er veel meer omdat ze minder zijn dan wij’. Zo eenvoudig is het eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen zo erg in hokjes kijken. En ik probeer het echt te begrijpen.
Als iemand iets zieks doet dan zie ik gewoon een randdebiel die je in een hok moet gooien en de sleutel weggooien.
Maar anderen zien een Palestijn, een Syrier, kut asielzoeker of Ethiopiër.
Wat boeit het waar iemand vandaan komt. Het is een mens. (Of naja, dat valt te betwijfelen in sommige gevallen) beest is misschien een beter woord.
Ze zijn allemaal knettergek, de figuren die dit soort streken uithalen. Maar de nationaliteit? Waarom is het zo belangrijk om te weten uit welke streek iemand komt?
Als een Nederlander een zieke daad pleegt hebben we het niet over dat het wéér een "LIMBURGER" is. Nee dan is hij gewoon een zieke klootzak. Waarom kunnen we dat bij andere nationaliteiten niet?
De meeste asielzoekers en buitenlanders veroorzaken geen problemen. Het is niet zo alsof 85% van de non-Nederlanders een vuile crimineel is. Maar toch, die haat naar wat hier niet vandaan komt...

Migratie op een hoop gooien is ook dom. Het probleem zit met name bij asielzoekers. Niet bij hoogopgeleide expats en ook zelden bij de stucadoor uit Poznan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen, van links tot rechts en van progressief tot conservatief, het er over eens dat het migratiesaldo omlaag moet. Echter, zolang wij in Nederland te weinig kinderen krijgen en de kinderen die we krijgen allemaal influencer, Procesmanager en communicatie-expert willen worden hebben we op de arbeidsmarkt een groot probleem.

quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:16 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Dan moet ik terug in het topic. Geen zin in
 ja zo werkt het toch niet? Dit is niet eens niveau groep 8 van discussiëren.
 ja zo werkt het toch niet? Dit is niet eens niveau groep 8 van discussiëren.

niemand zegt dat autochtonen nooit wat doen, letterlijk niemand, niet in dit topic, niet in andere topics, nergens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.
Meer verder zijn het echt altijd weer die asielzoekers.

Nope…de cijfers bewijzen het? Heeft niks met verhevenheid te maken. Harde cijfers!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat komt door het waanbeeld van sommigen waarin ze hun eigen ras als verheven zien boven het andere ras. ‘Wij hebben ook gekken, maar zij hebben er veel meer omdat ze minder zijn dan wij’. Zo eenvoudig is het eigenlijk.

Je weet dat ik gelijk heb.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]ja zo werkt het toch niet? Dit is niet eens niveau groep 8 van discussiëren.

Als er hier al genoeg gevaren zijn voor vrouwen, waarom zou je dan nog extra gevaar voor vrouwen gaan importeren?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.

Maar als dat het geval is, dan is dit labelen als migrantenprobleem ipv mannenprobleem dus onterecht.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
niemand zegt dat autochtonen nooit wat doen, letterlijk niemand, niet in dit topic, niet in andere topics, nergens.

Eens. Het is een risicogroep. Jong, man en getraumatiseerd. En het helpt niet mee dat het overgrote van deze jonge mannen een van de drie achterlijke ideologieën aanhangt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je hebt een punt dat dit niet uitsluitend onder asielzoekers voorkomt natuurlijk. Maar juist door de omstandigheden waaronder ze naar Nederland zijn gekomen, de leeftijdscategorie en nog wat factoren zit er wel degelijk een hoger risico aan ontheemde mensen. In jouw lijst zitten bijvoorbeeld ook een hoop mensen met zware psychische klachten. Dat is hier ook vaker aan de orde.
Ik gok ook op een behoorlijke stoornis bij deze dader. Iemand die in korte tijd (waarschijnlijk) drie van zulke nare delicten pleegt, heeft het niet allemaal meer onder controle.
Dus dan kun je alvast een hoop woede aftekenen als dat straks blijkt in de rechtbank, want men roept liever dat dit komt door islam of de etnische achtergrond/cultuur.

nee het zijn 2 losse problemen, beide moeten keihard aangepakt wordenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar als dat het geval is, dan is dit labelen als migrantenprobleem ipv mannenprobleem dus onterecht.

Oh, werkt statistiek op die manier. En ik maar kloten met SPSS tijdens mijn studie…quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Pak even de percentages erbij? Dan hoeven we niet te gokken. Stel? 1xpanhuis: 6xachmed?

Er zijn altijd autochtone gekken op te noemen. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is om mannen met middeleeuws gedrag en denkbeelden te importeren die oververtegenwoordigd zullen worden in de statistieken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

Oh dat ben ik ook wel met je eens. Maar een hoop mensen die migrantenprobleem roepen schieten tegelijkertijd wel vaak in de verdediging als ze de term femicide en mannenprobleem horen. Dat riekt een beetje naar je eigen straatje schoon willen vegen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nee het zijn 2 losse problemen, beide moeten keihard aangepakt worden

Oh ja, in mijn tijd als vrijwilliger met asielzoekers heb ik de nodige frustraties gehad over de risicos waaraan met name jonge vrouwen onderworpen worden in AZC's. Heel verdrietig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:23 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Eens. Het is een risicogroep. Jong, man en getraumatiseerd. En het helpt niet mee dat het overgrote van deze jonge mannen een van de drie achterlijke ideologieën aanhangt.
Feitje: Het zijn percentueel gezien voornamelijk Algerijnse, Marokkaanse, Tunesische en Nigeriaanse jonge mannen die overlast veroorzaken. In tegenstelling tot jonge Syriers die oververtegenwoordigd zijn in AZCs.
Wat betreft zedendelicten en moord weet ik niet hoe de verhoudingen liggen. Ook niet tov de Nederlandse mannelijke bevolking. Weet wel dat de meeste zedendelicten tussen asielzoekers voorvallen, in plaats asielzoeker richting Nederlandse vrouwen. Net zo erg als je het mij vraagt. Vrouwelijke asielzoekers dienen ook ten alle tijde beschermd te worden.

Dit zegt toch genoeg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn altijd autochtone gekken op te noemen. Wil nog niet zeggen dat het een goed idee is om mannen met middeleeuws gedrag en denkbeelden te importeren die oververtegenwoordigd zullen worden in de statistieken.

Het ging erom dat het bij een asielzoeker altijd een probleem is van asielzoekers en wanneer het een Brabander is dan is het geen probleem van Brabanders.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:20 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nope…de cijfers bewijzen het? Heeft niks met verhevenheid te maken. Harde cijfers!

Maar waarom wordt er dan bij Driekus geen hot topic van gemaakt dat hij uit Eindhoven komt maar bij de moord op Lisa gaat het enkel over het feit dat het een buitenlander is? Het gaat beide over de streek waar iemand vandaan komt. Waarom boeit het niemand dat Driekus een eindhovenaar is .quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:20 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nope…de cijfers bewijzen het? Heeft niks met verhevenheid te maken. Harde cijfers!

Is het niet gewoon een moslimprobleem?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh dat ben ik ook wel met je eens. Maar een hoop mensen die migrantenprobleem roepen schieten tegelijkertijd wel vaak in de verdediging als ze de term femicide en mannenprobleem horen. Dat riekt een beetje naar je eigen straatje schoon willen vegen.

Nee. Want 80/90 procent van geweld richting vrouwen is geen moslim. Wel man.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:31 schreef Durmada het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een moslimprobleem?

Gokje: omdat Eindhovenaren geen oververtegenwoordiging is in de misdaadcijfers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan bij Driekus geen hot topic van gemaakt dat hij uit Eindhoven komt maar bij de moord op Lisa gaat het enkel over het feit dat het een buitenlander is? Het gaat beide over de streek waar iemand vandaan komt. Waarom boeit het niemand dat Driekus een eindhovenaar is .

De cijfers:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:20 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:15 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Pak even de percentages erbij? Dan hoeven we niet te gokken. Stel? 1xpanhuis: 6xachmed?

Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematischquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee. Want 80/90 procent van geweld richting vrouwen is geen moslim. Wel man.

Woensel is een al crimineel. Ik zou voorzichtig zijn met de aanname dat Eindhovenaren niet oververtegenwoordigd zijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gokje: omdat Eindhovenaren geen oververtegenwoordiging is in de misdaadcijfers.

Ohh dus als de moordenaar uit Swaziland kwam dan was er geen probleem? Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Dat zijn helemaal niet mijn woorden. Bovendien is dat eerste wat je zegt een pleonasme.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit zegt toch genoeg.
Als de dader asielzoeker is, dan zijn het ongeciviliseerde beesten
Als het een autochtoon is, `gekkies'

Dat is een bijzonder hoog aantal inderdaad ja. Ben benieuwd of je daar cijfers van weet te vinden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch

Niet problematischer als de rest christelijk isquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch

Omdat Eindhoven de gekstuh is, dat weet iedereen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan bij Driekus geen hot topic van gemaakt dat hij uit Eindhoven komt maar bij de moord op Lisa gaat het enkel over het feit dat het een buitenlander is? Het gaat beide over de streek waar iemand vandaan komt. Waarom boeit het niemand dat Driekus een eindhovenaar is .

Kees.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Woensel is een al crimineel. Ik zou voorzichtig zijn met de aanname dat Eindhovenaren niet oververtegenwoordigd zijn

De jaren 90 belden?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee. Want 80/90 procent van geweld richting vrouwen is geen moslim. Wel man.

En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]

Wil je een veiliger Nederland of niet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ohh dus als de moordenaar uit Swaziland kwam dan was er geen probleem? Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?

Als er in Brabant tientallen keren meer moorden worden gepleegd dan in de andere provincies en daar is ook een causaal verband voor, dan wordt dat gewoon benoemd en zoeken we naar een oplossing voor dat probleem.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als Driekus K. uit Eindhoven een moord pleegt is het gewoon een klootzak die opgehangen moet worden. Het is dan niet ineens een Brabander-probleem of een Nederlanderprobleem.
Maar als Muhammad Al-Bhin uit het AZC in Ter Apel een moord pleegt, is het wel een asielzoekersprobleem of een buitenlanderprobleem.

Ik ben juist niet voor op een hoop gooien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.

Nul. Dat land bestaat niet meer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:35 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel criminelen in NL komen er uit Swaziland?

Iedereen nu Googlen wat er met dat land gebeurd isquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nul. Dat land bestaat niet meer.

Die hebben Danny om een namechange gevraagd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Iedereen nu Googlen wat er met dat land gebeurd is

Swaziland, officieel het Koninkrijk Eswatini, tot 2018 het Koninkrijk Swaziland, is een koninkrijk in het zuiden van Afrika. Het wordt ingesloten door Zuid-Afrika en Mozambique. Het land heeft twee hoofdsteden: Mbabane is de bestuurlijke hoofdstad en Lobamba de koninklijke hoofdstadquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nul. Dat land bestaat niet meer.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |