Dan is er denk ik geen acuut gevaar. Want normaal gesproken rijdt de crisisdienst er heen en zoekt opvang waar nodig. Behalve als hij natuurlijk geen direct gevaar voor zichzelf of omgeving is dan wachten ze een jellinek traject af.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh nou de problematiek die ik ken vanuit mijn omgeving is echt wel iets heftiger dan dat. N=1 natuurlijk maar van wat ik zie is er sowieso een wachtlijst van 1,5 jaar voor de meest voorkomende dingen (angststoornissen, autisme, agressie, persoonlijkheidsstoornissen, risicovol gedrag, drugsgebruik) en bij hele ernstige dingen vind ik ook dat de crisisroute te traag is. Onlangs zoop een jongen van 14 uit mijn omgeving zichzelf (na een reeks behoorlijk zorgwekkende incidenten) het ziekenhuis in en was er anderhalve maand later pas een intake mogelijk.
Tja, ik vind die inschatting niet goed gedaan. Ik vind wel degelijk dat hij gevaarlijk is voor zichzelf en/of zijn omgeving. Heeft al eens met een vleesmes achter zijn moeder aan gerend, heeft op het spoor gestaan twee keer met de intentie zichzelf om te brengen dat de politie erbij moest komen om hem eraf te krijgen en dat ben ik nog niet eens echt begonnen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan is er denk ik geen acuut gevaar. Want normaal gesproken rijdt de crisisdienst er heen en zoekt opvang waar nodig. Behalve als hij natuurlijk geen direct gevaar voor zichzelf of omgeving is dan wachten ze een jellinek traject af.
Dan heeft de psychiater van de crisisdienst een verkeerde inschatting gemaakt. Normaal gesproken komen deze mensen bij mij op de HIC of Paaz binnen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik vind die inschatting niet goed gedaan. Ik vind wel degelijk dat hij gevaarlijk is voor zichzelf en/of zijn omgeving. Heeft al eens met een vleesmes achter zijn moeder aan gerend, heeft op het spoor gestaan twee keer met de intentie zichzelf om te brengen dat de politie erbij moest komen om hem eraf te krijgen en dat ben ik nog niet eens echt begonnen.
Dat vind ik dus ook, net als de ouders, maar kom dan nog maar eens aan een nieuwe beoordeling. Tja, tot de volgende crisis...quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan heeft de psychiater van de crisisdienst een verkeerde inschatting gemaakt. Normaal gesproken komen deze mensen bij mij op de HIC of Paaz binnen.
Als het een naaste is van je kan je hem de 113 app aanraden trouwens. Dan heeft hij al een plan voor als het weer mis dreigt te gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, net als de ouders, maar kom dan nog maar eens aan een nieuwe beoordeling. Tja, tot de volgende crisis...
Klinkt goed maar duurt te lang of werk zelf maar iets uit. Soms is onmenselijk het meest menselijkquote:Op woensdag 11 februari 2026 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk, dat is dus gebeurd en toen liep het uit op vluchtelingen, inclusief gezinnen met kinderen, die door de veredelde Libische warlords in de woestijn gedumpt werden en daar omkwamen op een gruwelijke manier.
Hoe verleidelijk het ook is om dit te roepen, om op de lange termijn vat te krijgen zal er echt iets beters en menselijkers opgetuigd moeten worden om te zorgen dat a) het niet meer aanlokkelijk is voor met name kansloze jonge mannen om deze kant op te komen in het kader van een asielprocedure of bewuste illegaliteit en b) dat de handhaving en preventie niet uitdraait op onmenselijke taferelen.
Vuurpelotonquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:21 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Amputatie van de penis met een figuurzaagje en vermorzelen van de teelballen met een vleeshamer, will do the trick.
quote:Heeft u ideeën om De Boelelaan Midden veiliger te maken voor vrouwen?
https://www.amsterdam.nl/(...)/veiligheid-vrouwen/
Vaak wordt de openbare ruimte ingericht vanuit een mannelijk gezichtspunt. Vrouwen voelen zich daardoor niet altijd even veilig. Dit hebben we ook tijdens de participatie in 2025 een aantal keer gehoord. De Boelelaan Midden moet een fijne en veilige plek worden voor iedereen. Daarom onderzoeken we dit onderwerp graag samen verder met u.
Tocht door de buurt
Op 24 maart organiseren we een tocht over De Boelelaan om te kijken hoe de inrichting veiliger kan. De tocht is alleen voor vrouwen en voor wie zich als vrouw identificeert, zodat zij hun ervaringen vrij en veilig kunnen delen. We verzamelen om 17.30 uur bij Service Appartementen Zuidwende, De Boelelaan 201-205, met een hapje en drankje. De tocht begint om 19.00 uur en duurt tot 21.00 uur. U bent van harte welkom.
LOL ook voor mannen dus.quote:Op maandag 16 maart 2026 13:31 schreef Aether het volgende:
Gemeente 020 organiseert tocht over onveilige straat "alleen voor vrouwen en voor wie zich als vrouw identificeert"
https://www.geenstijl.nl/(...)-vrouw-identificeert
[..]
WTF is dit nou weerquote:Op maandag 16 maart 2026 13:31 schreef Aether het volgende:
Gemeente 020 organiseert tocht over onveilige straat "alleen voor vrouwen en voor wie zich als vrouw identificeert"
https://www.geenstijl.nl/(...)-vrouw-identificeert
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |