abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2026 @ 20:48:46 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_221850199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 20:41 schreef PurifieR het volgende:

En dat laatste zal me een rotzorg zijn.
Zoals ik al zei...

Heb je dochters? Of uberhaupt kinderen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_221850215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zoals ik al zei...

Heb je dochters? Of uberhaupt kinderen?
En waarom zou jou dat iets aan gaan?
pi_221850625
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:58 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Het klopt wel wat ie zegt. Er werden hele wijken gebouwd, complete galerijflats, om al die gastarbeiders en hun gezinnen te huisvesten. In een soort eigen samenleving. Er was geen inburgeringsplicht en geen taaltoets. En 25 jaar later begon iedereen te klagen dat de gastarbeiders zo slecht geintegreerd waren.
Het is natuurlijk heel raar dat er in de jaren '90 een omslag was, maar dat we nu plots weer terug bij de start zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221851431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij kent het verschil tussen mening en feit niet zo goed, he?
Feit 1: het probleem bestaat wel.
Feit 2: vrouwen kunnen het niet alleen oplossen.
Feit 3. je bent een egoïst.
ik als vrouw zijnde vind hem geen egoïst.
Hij is niet degene dit dit veroorzaakt heeft, maar moet volgens jou wel zijn leven in de waagschaal gooien.

En dat volgens een doos die zelf al rijdend in een auto in de telefoon zit te gluren i.p.v. op de weg. Dat wijf is zelf een gevaar en niet alleen op de weg maar ook door mensen binnen te willen halen waarvan bekend is dat een heel groot deel daarvan een gevaar is.
pi_221852177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat een of andere TikTok snol wat roept is het waar? Er zijn in de jaren 50/60 hele massa's gastarbeiders hierheen gehaald. Eerst Spanjaarden, toen Turken en daarna Marokkanen. Er werd verder niks van ze gevraagd qua participatie behalve dat ze hard werkten dus een deel is inderdaad uiterst beroerd geïntegreerd. Met dank aan de Nederlandse regering.
Het gastarbeidersverdrag van eind jaren 60 stelde dat ze ook weer zouden weggaan. Omdat het gastarbeiders waren zette NL niet in op verdere integratie.
pi_221852455
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 22:44 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Het gastarbeidersverdrag van eind jaren 60 stelde dat ze ook weer zouden weggaan. Omdat het gastarbeiders waren zette NL niet in op verdere integratie.
Dan had je dat als overheid beter moeten regelen. Die mensen kregen namelijk vrij snel een permanente verblijfsvergunning.
blablablabla
  vrijdag 25 september 2026 @ 18:39:05 #157
Why is all the rum gone?
pi_221856592
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 21:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:

Hij is niet degene dit dit veroorzaakt heeft, maar moet volgens jou wel zijn leven in de waagschaal gooien.

Waar zeg ik dat hij zijn leven in de waagschaal moet stellen? Jullie reageren allebei wel een beetje hysterisch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 25 september 2026 @ 18:39:20 #158
Why is all the rum gone?
pi_221856594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 20:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En waarom zou jou dat iets aan gaan?
Nee, dus.
  vrijdag 25 september 2026 @ 18:42:31 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221856615
Gastarbeiders van decennia geleden is toch iets heel anders dan al die zogenaamde vluchtelingen die nu Europa overspoelen.

Deze laatste groep komt hier ongevraagd heen en velen maken misbruik van het asielsysteem, omdat ze helemaal niet per se op de vlucht zijn maar vooral economische motieven hebben.
pi_221856632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat een of andere TikTok snol wat roept is het waar? Er zijn in de jaren 50/60 hele massa's gastarbeiders hierheen gehaald. Eerst Spanjaarden, toen Turken en daarna Marokkanen. Er werd verder niks van ze gevraagd qua participatie behalve dat ze hard werkten dus een deel is inderdaad uiterst beroerd geïntegreerd. Met dank aan de Nederlandse regering.
Vnl. Italianen. Tevens Spanjaarden, Grieken en Joegoslaven.
  vrijdag 25 september 2026 @ 18:48:36 #161
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221856653
quote:
Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis.
Maar ik mag niks zeggen natuurlijk.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221856679
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 21:58 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Het klopt wel wat ie zegt. Er werden hele wijken gebouwd, complete galerijflats, om al die gastarbeiders en hun gezinnen te huisvesten. In een soort eigen samenleving.
Dit is ook niet waar. Amsterdam-Zuidoost is bijvoorbeeld gecreëerd voor Nederlandse forenzen. Een groot deel ervan zijn ook hele grote appartementen. Tijdens en na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar echter heel veel Surinamers geplaatst en later kwamen daar Antillianen en illegalen bij.

Marokkanen en Turken bleven wonen in de plekken waar ze nog steeds wonen.
pi_221856954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat hij zijn leven in de waagschaal moet stellen? Jullie reageren allebei wel een beetje hysterisch.
Je noemt hem egoistisch omdat hij zich niet wil bemoeien, en iedereen weet wat voor types het vaak zijn die vrouwen de bosjes in sleuren.
pi_221857004
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zal niet tussen een potentiële messentrekker en een ander in springen en daarmee dus mijn eigen leven riskeren.

Wat jij daar van vindt zal me écht een rotzorg zijn.
pi_221857298
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 18:51 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dit is ook niet waar. Amsterdam-Zuidoost is bijvoorbeeld gecreëerd voor Nederlandse forenzen. Een groot deel ervan zijn ook hele grote appartementen. Tijdens en na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar echter heel veel Surinamers geplaatst en later kwamen daar Antillianen en illegalen bij.

Marokkanen en Turken bleven wonen in de plekken waar ze nog steeds wonen.
Waar heb ik het over de Bijmermeer? Nergens toch?

Overigens een kleine nuance op wat ik eerder schreef: die flats zijn gebouwd voor arbeidersgezinnen met een klein inkomen. Dat werden veelal gastarbeiders die na gezinshereniging daar een woning kregen. Kijk bijvoorbeeld naar Escamp (den Haag), Maassluis, Vlaardingen en dichterbij Amsterdam Poelenburg (Zaanstad).

[ Bericht 15% gewijzigd door Chillegast op 25-09-2026 20:24:13 ]
  vrijdag 25 september 2026 @ 20:55:38 #166
Why is all the rum gone?
pi_221857576
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Je noemt hem egoistisch omdat hij zich niet wil bemoeien, en iedereen weet wat voor types het vaak zijn die vrouwen de bosjes in sleuren.
Jullie kunnen ook allebei niet lezen. :')

Ik noem hem egoïstisch, omdat hij eerst roept dat er geen probleem is en later dat het niet zijn probleem is.
  vrijdag 25 september 2026 @ 20:58:39 #167
Why is all the rum gone?
pi_221857590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:36 schreef PurifieR het volgende:

Ik zal niet tussen een potentiële messentrekker en een ander in springen en daarmee dus mijn eigen leven riskeren.

Als je mij dingen in de mond legt en daar vervolgens tegenin gaat, heb je mij niet nodig. Dan kun je met jezelf discussieren.
pi_221857598
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik noem hem egoïstisch, omdat hij eerst roept dat er geen probleem is en later dat het niet zijn probleem is.
Er is dan ook geen probleem. En als een ander het wel een probleem vindt moet diegene dat zelf weten, maar daarmee is het niet ineens mijn probleem.

En nogmaals, wat jij daar van vindt zal me verder echt jeuken.
pi_221857620
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er word gezegd dat het een mannenprobleem is alsof elke man slecht is en dat mannen daarom het probleem maar op moeten lossen.
Ik vind dat ook bs we weten allemaal dat dat maar een klein percentage is en dat er heel veel extra onveiligheid het land binnenkomt.
pi_221884622
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:17 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Waar heb ik het over de Bijmermeer? Nergens toch?

Overigens een kleine nuance op wat ik eerder schreef: die flats zijn gebouwd voor arbeidersgezinnen met een klein inkomen. Dat werden veelal gastarbeiders die na gezinshereniging daar een woning kregen. Kijk bijvoorbeeld naar Escamp (den Haag), Maassluis, Vlaardingen en dichterbij Amsterdam Poelenburg (Zaanstad).
Escamp :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')