Zoals ik al zei...quote:Op donderdag 24 september 2026 20:41 schreef PurifieR het volgende:
En dat laatste zal me een rotzorg zijn.
En waarom zou jou dat iets aan gaan?quote:Op donderdag 24 september 2026 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei...
Heb je dochters? Of uberhaupt kinderen?
Het is natuurlijk heel raar dat er in de jaren '90 een omslag was, maar dat we nu plots weer terug bij de start zijn.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:58 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het klopt wel wat ie zegt. Er werden hele wijken gebouwd, complete galerijflats, om al die gastarbeiders en hun gezinnen te huisvesten. In een soort eigen samenleving. Er was geen inburgeringsplicht en geen taaltoets. En 25 jaar later begon iedereen te klagen dat de gastarbeiders zo slecht geintegreerd waren.
ik als vrouw zijnde vind hem geen egoïst.quote:Op donderdag 24 september 2026 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij kent het verschil tussen mening en feit niet zo goed, he?
Feit 1: het probleem bestaat wel.
Feit 2: vrouwen kunnen het niet alleen oplossen.
Feit 3. je bent een egoïst.
Het gastarbeidersverdrag van eind jaren 60 stelde dat ze ook weer zouden weggaan. Omdat het gastarbeiders waren zette NL niet in op verdere integratie.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat een of andere TikTok snol wat roept is het waar? Er zijn in de jaren 50/60 hele massa's gastarbeiders hierheen gehaald. Eerst Spanjaarden, toen Turken en daarna Marokkanen. Er werd verder niks van ze gevraagd qua participatie behalve dat ze hard werkten dus een deel is inderdaad uiterst beroerd geïntegreerd. Met dank aan de Nederlandse regering.
Dan had je dat als overheid beter moeten regelen. Die mensen kregen namelijk vrij snel een permanente verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 24 september 2026 22:44 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Het gastarbeidersverdrag van eind jaren 60 stelde dat ze ook weer zouden weggaan. Omdat het gastarbeiders waren zette NL niet in op verdere integratie.
Waar zeg ik dat hij zijn leven in de waagschaal moet stellen? Jullie reageren allebei wel een beetje hysterisch.quote:Op donderdag 24 september 2026 21:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Hij is niet degene dit dit veroorzaakt heeft, maar moet volgens jou wel zijn leven in de waagschaal gooien.
Nee, dus.quote:Op donderdag 24 september 2026 20:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En waarom zou jou dat iets aan gaan?
Vnl. Italianen. Tevens Spanjaarden, Grieken en Joegoslaven.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat een of andere TikTok snol wat roept is het waar? Er zijn in de jaren 50/60 hele massa's gastarbeiders hierheen gehaald. Eerst Spanjaarden, toen Turken en daarna Marokkanen. Er werd verder niks van ze gevraagd qua participatie behalve dat ze hard werkten dus een deel is inderdaad uiterst beroerd geïntegreerd. Met dank aan de Nederlandse regering.
Maar ik mag niks zeggen natuurlijk.quote:Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis.
Dit is ook niet waar. Amsterdam-Zuidoost is bijvoorbeeld gecreëerd voor Nederlandse forenzen. Een groot deel ervan zijn ook hele grote appartementen. Tijdens en na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar echter heel veel Surinamers geplaatst en later kwamen daar Antillianen en illegalen bij.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:58 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het klopt wel wat ie zegt. Er werden hele wijken gebouwd, complete galerijflats, om al die gastarbeiders en hun gezinnen te huisvesten. In een soort eigen samenleving.
Je noemt hem egoistisch omdat hij zich niet wil bemoeien, en iedereen weet wat voor types het vaak zijn die vrouwen de bosjes in sleuren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij zijn leven in de waagschaal moet stellen? Jullie reageren allebei wel een beetje hysterisch.
Ik zal niet tussen een potentiële messentrekker en een ander in springen en daarmee dus mijn eigen leven riskeren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij zijn leven in de waagschaal moet stellen? Jullie reageren allebei wel een beetje hysterisch.
Waar heb ik het over de Bijmermeer? Nergens toch?quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:51 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dit is ook niet waar. Amsterdam-Zuidoost is bijvoorbeeld gecreëerd voor Nederlandse forenzen. Een groot deel ervan zijn ook hele grote appartementen. Tijdens en na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar echter heel veel Surinamers geplaatst en later kwamen daar Antillianen en illegalen bij.
Marokkanen en Turken bleven wonen in de plekken waar ze nog steeds wonen.
Jullie kunnen ook allebei niet lezen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 19:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je noemt hem egoistisch omdat hij zich niet wil bemoeien, en iedereen weet wat voor types het vaak zijn die vrouwen de bosjes in sleuren.
Als je mij dingen in de mond legt en daar vervolgens tegenin gaat, heb je mij niet nodig. Dan kun je met jezelf discussieren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 19:36 schreef PurifieR het volgende:
Ik zal niet tussen een potentiële messentrekker en een ander in springen en daarmee dus mijn eigen leven riskeren.
Er is dan ook geen probleem. En als een ander het wel een probleem vindt moet diegene dat zelf weten, maar daarmee is het niet ineens mijn probleem.quote:Op vrijdag 25 september 2026 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jullie kunnen ook allebei niet lezen.![]()
Ik noem hem egoïstisch, omdat hij eerst roept dat er geen probleem is en later dat het niet zijn probleem is.
Er word gezegd dat het een mannenprobleem is alsof elke man slecht is en dat mannen daarom het probleem maar op moeten lossen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jullie kunnen ook allebei niet lezen.![]()
Ik noem hem egoïstisch, omdat hij eerst roept dat er geen probleem is en later dat het niet zijn probleem is.
Escampquote:Op vrijdag 25 september 2026 20:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Waar heb ik het over de Bijmermeer? Nergens toch?
Overigens een kleine nuance op wat ik eerder schreef: die flats zijn gebouwd voor arbeidersgezinnen met een klein inkomen. Dat werden veelal gastarbeiders die na gezinshereniging daar een woning kregen. Kijk bijvoorbeeld naar Escamp (den Haag), Maassluis, Vlaardingen en dichterbij Amsterdam Poelenburg (Zaanstad).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |