abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218569841
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter
Groot fan van User Wotte
pi_218569844
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:41 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Dat lijkt het wel op. Je kunt vandaag nog alles dichtgooien. Luchthavens uitbreiden met politie in IND, extra vliegtuigen inzetten voor terugsturen. Bekende stranden met waterpolitie extreem goed in de gaten houden. Noodwetten aangaan die directe terugkeer mogelijk maken. Het sluiten van Europese hof van de rechten van de mens. Het kan allemaal makkelijk, maar ze zijn te slap en te links om het te doen. Dus gaan mensen dood, stinkt het op straat en kijk je naar oerlelijke hoofddoeken de hele dag in steden. Er gebeurt niks.
Alles dichtgooien? Kan niet. Nederland zit vast aan Schengen, EU-regels, het Vluchtelingenverdrag en het EHRM. Terugsturen lukt vaak niet omdat landen van herkomst weigeren mensen op te nemen. Extra vliegtuigen of politie helpen niets zonder internationale afspraken. Dit is een complex probleem, geen kwestie van stoere praatjes over hoofddoeken en “te linkse” politici. Blijf vooral fantaseren, de feiten lachen je ondertussen uit.
Groot fan van User Wotte
pi_218569845
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:

[..]
Als enkel asielzoekers zouden moorden/verkrachten etc dan kunnen we wel in onze handen klappen want dat betekent dat er heel veel mensen met terugwerkende kracht niet vermoord/verkracht zouden worden.

"Het echte probleem" zijn mensen zoals jij die alle ellende op de wereld graag naar 1 doelgroep willen schuiven - eigenlijk net zoals die ene rare meneer in de jaren 40 deed.
Ik schrik een beetje van dit frame.

Het mag duidelijk zijn dat het geweld tegen vrouwen breder is dan de allochtone groep alleen. Dat is evident. Tegelijkertijd bereik je niet de oorzaak van het probleem door in het Nederlands te zeggen “wij eisen de nacht terug”. Als je echt wil dat dit veranderd, dan zou je dit ook naar het Arabisch en Syrisch moeten vertalen. Niet omdat zij het enige probleem zijn, maar omdat zij in een groter wordende mate ook onderdeel zijn van het probleem.

De bekende vrouwen die dit nu terecht op social media delen zijn ook de vrouwen die in de bres springen voor asielzoekers, waarbij we weten hoe zij vanuit hun cultuur en religie naar (Westerse) vrouwen kijken.

Ik geef het nog een paar dagen, en dan is dit ineens allemaal de schuld van de blanke witte man, en daarin voel ik mij dan aangevallen. Niet omdat ik mijn gedeelde verantwoordelijkheid van dit probleem ontken, integendeel, maar omdat de bevolkingsgroep waar dit probleem relatief het grootste is en in absolute aantallen blijft groeien, net zo goed verantwoordelijkheid draagt.

Doet deze gedachte van mij jou ook denken aan Hitler? Of zou je daar gewoon op een beschaafde manier inhoudelijk op in kunnen gaan?

En je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar houd het even fatsoenlijk en realistisch alsjeblieft.
pi_218569851
De NWS oneliners slingeren weer om je oren zie ik. Uiteraard door the usuals.

Lekker hard krijsen jongens. Net als Geert.

Ongefundeerd krijsen en niks voor elkaar krijgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218569855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de oplossing ? :)
Er is nauwelijks een oplossing, het probleem dat vrouwen onveiliger zijn dan mannen bestaat al sinds mensenheugenis. Dat vrouwen bijna uitsluitend vermoord worden door mannen ook.

Het wordt, zeker wanneer je het met de jaren 80 en 90 vergelijkt, steeds wel iets veiliger voor vrouwen maar we zijn er nog lang niet wat dat betreft. Ook zal je moeten accepteren dat psychopaten altijd blijven bestaan en ook absoluut geen verschijnsel van nu is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218569858
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Er is nauwelijks een oplossing, het probleem dat vrouwen onveiliger zijn dan mannen bestaat al sinds mensenheugenis. Dat vrouwen bijna uitsluitend vermoord worden door mannen ook.

Het wordt, zeker wanneer je het met de jaren 80 en 90 vergelijkt, steeds wel iets veiliger voor vrouwen maar we zijn er nog lang niet wat dat betreft. Ook zal je moeten accepteren dat psychopaten altijd blijven bestaan en ook absoluut geen verschijnsel van nu is.
Dus jij denkt ook niet dat het iets met oorlogstrauma's te maken heeft?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218569859
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik schrik een beetje van dit frame.

Het mag duidelijk zijn dat het geweld tegen vrouwen breder is dan de allochtone groep alleen. Dat is evident. Tegelijkertijd bereik je niet de oorzaak van het probleem door in het Nederlands te zeggen “wij eisen de nacht terug”. Als je echt wil dat dit veranderd, dan zou je dit ook naar het Arabisch en Syrisch moeten vertalen. Niet omdat zij het enige probleem zijn, maar omdat zij in een groter wordende mate ook onderdeel zijn van het probleem.

De bekende vrouwen die dit nu terecht op social media delen zijn ook de vrouwen die in de bres springen voor asielzoekers, die gewoon onderdeel zijn van het probleem.

Ik geef het nog een paar dagen, en dan is dit ineens allemaal de schuld van de blanke witte man, en daarin voel ik mij dan aangevallen. Niet omdat ik mijn gedeelde verantwoordelijkheid van dit probleem ontken, integendeel, maar omdat de bevolkingsgroep waar dit probleem relatief het grootste is en in absolute aantallen blijft groeien, net zo goed verantwoordelijkheid draagt.

Doet deze gedachte van mij jou ook denken aan Hitler? Of zou je daar gewoon op een beschaafde manier inhoudelijk op in kunnen gaan?

En je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar houd het even fatsoenlijk en realistisch alsjeblieft.
Je schrikt wel snel, want ik zie geen enkele aanleiding om te schrikken van de post waarop je reageert.
pi_218569864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als je dergelijke gevallen individueel bekijkt zal er vast iets van trauma achter de dader zitten. Geloof bijvoorbeeld niet dat Michael P. in oorlogstijd is opgegroeid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218569866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wees maar blij dat het daar niks mee te maken heeft.
Iedereen die een daad als deze pleegt is ziek in zijn kop en was dat al voordat hij zijn land ontvluchtte vanwege oorlog.
pi_218569870
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er zijn concrete oplossing middels de asielwetten die zijn aangenomen in de Tweede Kamer. Nu is het de vraag of links en het CDA die gaan blokkeren in de Eerste Kamer.
Dat is geen vraag. Dat weten we al.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:55:06 #11
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_218569873
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Opmerkelijk hoe dezelfde vrouwen die altijd zo vurig voor asielzoekers in de bres springen nu ineens vooraan staan om te protesteren tegen vrouwengeweld maar het echte probleem niet benoenen.
Altijd weer die verdraaide "mannen" :(
We moeten mannen verbieden!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_218569874
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:51 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Je schrikt wel snel, want ik zie geen enkele aanleiding om te schrikken van de post waarop je reageert.
Mensen die met het geven van hun mening vergeleken worden met 1 van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis, ís schokkend.
pi_218569876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Alles dichtgooien? Kan niet. Nederland zit vast aan Schengen, EU-regels, het Vluchtelingenverdrag en het EHRM. Terugsturen lukt vaak niet omdat landen van herkomst weigeren mensen op te nemen. Extra vliegtuigen of politie helpen niets zonder internationale afspraken. Dit is een complex probleem, geen kwestie van stoere praatjes over hoofddoeken en “te linkse” politici. Blijf vooral fantaseren, de feiten lachen je ondertussen uit.
Het is helemaal geen complex probleem.
Dan moet je dus uitstappen uit die clubjes die de veiligheid van je land vernaggelen.
En het is geen binnenlands probleem alleen, de problemen in Duitsland, België en Frankrijk zijn minimaal even groot.

Wat wel een enorm probleem is is dat de EU is gefaald. Er is totaaal geen toekomst dat dit goed komt. Schijnbaar is men niet capabel en welwillend dit te veranderen.

En daarom denk ik dat partijen als de VS enorm druk gaan zetten om de EU te dismantelen.
En dat is best vervelend want de EU zorgde voor welvaart en had veel wel goed voor elkaar maar het is een doodgaande weg ondertussen.

En dan wordt het pas acht gevaarlijk. Als ze woede onder de bevolking toeneemt en de grenzen openblijven krijg je anarchie.
Ik denk dat het in bepaalde steden al 1 voor of over 12 is wat dat betreft.
Vakman pur sang
pi_218569877
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je kunt best een hoop doen binnen de bestaande verdragen. Het is EU-lidstaat Zweden ook gelukt om de asielinstroom naar het laagste niveau in 30 jaar terug te dringen met strenger asielbeleid.
Precies. We wijzen altijd maar naar Europa. Maar we hanteren hier nog steeds een beleid dat veel ruimhartiger is dan Europa vereist. Op Europees niveau moet er veel gebeuren, maar laten we zelf ons beleid nu eerst eens terugschalen naar het laagst toelaatbare minimum.

Op dat gebied valt er echt nog genoeg te winnen. Maar ook al die centrum-rechtse regeringen hebben daarin vrijwel niets kunnen betekenen.
pi_218569878
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je dergelijke gevallen individueel bekijkt zal er vast iets van trauma achter de dader zitten. Geloof bijvoorbeeld niet dat Michael P. in oorlogstijd is opgegroeid.
Psychose door trauma (s) bedoel ik.
pi_218569882
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dan wordt het pas acht gevaarlijk. Als ze woede onder de bevolking toeneemt en de grenzen openblijven krijg je anarchie.
1 over 12 ja? _O-

Dan is het dus al anarchie in bepaalde steden?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:57:25 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218569883
Die steken in de hals van Lisa vind ik wat vreemd. Zou haar keel soms doorgesneden zijn?
pi_218569886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
1 over 12 ja? _O-

Zijn een hoop wijken waar je echt niet snachts over straat kunt als blanke
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218569893
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Precies. We wijzen altijd maar naar Europa. Maar we hanteren hier nog steeds een beleid dat veel ruimhartiger is dan Europa vereist. Op Europees niveau moet er veel gebeuren, maar laten we zelf ons beleid nu eerst eens terugschalen naar het laagst toelaatbare minimum.

Op dat gebied valt er echt nog genoeg te winnen. Maar ook al die centrum-rechtse regeringen hebben daarin vrijwel niets kunnen betekenen.
Laten we gewoon eens kijken naar landen waar het wel goed gaat, en laten we niet het beleid laten bepalen door mensen uit de industrie, die leven van de asielindustrie. Ik denk dat er heel veel hun zakken vullen met steekpenningen van hotels die maar al te graag hun hele kamer voorraad voor jaren uitlenen aan Asielzoekers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218569894
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan anarchie
pi_218569904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
1 over 12 ja? _O-

Ja
Vakman pur sang
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:59:08 #22
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569905
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mensen die met het geven van hun mening vergeleken worden met 1 van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis, ís schokkend.
Het is maar net hoe je het leest.
Jij leest het als een aanval, terwijl de post gewoon weergeeft wat er daadwerkelijk is gebeurt.
pi_218569906
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is helemaal geen complex probleem.
Dan moet je dus uitstappen uit die clubjes die de veiligheid van je land vernaggelen.
En het is geen binnenlands probleem alleen, de problemen in Duitsland, België en Frankrijk zijn minimaal even groot.

Wat wel een enorm probleem is is dat de EU is gefaald. Er is totaaal geen toekomst dat dit goed komt. Schijnbaar is men niet capabel en welwillend dit te veranderen.

En daarom denk ik dat partijen als de VS enorm druk gaan zetten om de EU te dismantelen.
En dat is best vervelend want de EU zorgde voor welvaart en had veel wel goed voor elkaar maar het is een doodgaande weg ondertussen.

Man man man, dit is echt overdreven doemdenken. De EU is sterker en hechter dan ooit, defensie wordt structureel versterkt en de samenwerking groeit juist log maar stabiel. Zwakte ontstaat pas als je niks doet, niet omdat Brussel “te soft” of “te links” is. Dat overdramatische gezeur van rechts over anarchie en instorting is gewoon vervelend – feiten tellen, paniekpraat niet.
Groot fan van User Wotte
pi_218569913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan anarchie
Dat de staat afwezig is en de wet van de jungle geldt is geen anarchie?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218569914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
EU wetgeving gaat boven de Nederlandse grondwet.
Wat hij wil, is in strijd met de Nederlandse grondwet en ik kan me niet voorstellen dat EU wetgeving dat wat hij wil wel zou toestaan.
pi_218569917
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja
Welke steden precies? En leg eens uit waar je aan merkt dat daar anarchie heerst?
pi_218569921
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik ben daar zelf al voor verhuisd. Ik woonde in een wijk waar een jongen van 14 jaar tegen mij zei of ik een machete op mijn nek wilde.

Ook zo geformuleerd.

"Wil je een machete op je nek? Vergeet ik nooit meer.

Niet alleen daardoor gebeurde wel ergere dingen, hoor.
pi_218569929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik ben daar zelf al voor verhuisd. Ik woonde in een wijk waar een jongen van 14 jaar tegen mij zei of ik een machete op mijn nek wilde.

Ook zo geformuleerd.

"Wil je een machete op je nek? Vergeet ik nooit meer.

Niet alleen daardoor gebeurde wel ergere dingen, hoor.
Dat zal je wel verzonnen hebben - feiten tellen, paniekpraat niet.
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:01:38 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218569931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het normaal is ik zeg dat ze psychisch ziek zijn. Dat is anders. Ik wil nog steeds niet dat mijn dochter wordt vermoord door iemand die psychisch ziek is.

Voor de duidelijkheid. Dus ook niet door Jeffrey Dahmer, om maar een voorbeeld te noemen. Die is ook psychisch ziek.

Die mensen zijn allemaal opgegroeid met geweld om zich heen. Uitzonderingen daargelaten.
Wat een onzin man alsjeblieft. :') Vooralsnog was het voor zover ik weet weer een afgewezen asielzoeker, grote kans op een veilige lander dus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218569938
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zal je wel verzonnen hebben - feiten tellen, paniekpraat niet.
Nee, er ligt een heel dossier bij de politie over dat gezin. Alleen dat duurt eeuwen voordat ze eindelijk aktie ondernemen.

Maar goed, waar ik nu woon voel ik me weer veilig. Waarom zou ik dat ook verzinnen? Wat bereik ik daarmee? Ik woonde daar al heel lang.

Maar jij mag gewoon denken wat je wilt, natuurlijk :)
pi_218569941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Het is maar net hoe je het leest.
Jij leest het als een aanval, terwijl de post gewoon weergeeft wat er daadwerkelijk is gebeurt.
1) Een vergelijking trekken met een massamoordenaar is áltijd een aanval.
2) Die vergelijking moeten maken in je beargumentatie laat m.i. alleen maar het gebrek aan het eigen beargumenterend vermogen zien.

Je bent niet opzoek naar een fatsoenlijke discussie als je iedereen die anders denkt als jij wegzet als Hitler.

Ik ben ook van mening dat bepaalde bevolkingsgroepen in steeds groter wordende mate onderdeel zijn van het probleem, zoals ik in post #3 beschrijft.

Dat maakt mij absoluut geen Hitler.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:06:42 #32
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569971
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
2) Die vergelijking moeten maken in je beargumentatie laat m.i. alleen maar het gebrek aan het eigen beargumenterend vermogen zien.

Je bent niet opzoek naar een fatsoenlijke discussie als je iedereen die anders denkt als jij wegzet als Hitler.

Ik ben ook van mening dat bepaalde bevolkingsgroepen in steeds groter wordende mate onderdeel zijn van het probleem, zoals ik in post #3 beschrijft.

Lees de post nog eens.
Ik zie absoluut niet waar jij het nu over hebt.
Ik zie meer een overdreven reactie op een post die niet zo bedoeld is zoals jij deze omschrijft.
pi_218569975
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Man man man, dit is echt overdreven doemdenken. De EU is sterker en hechter dan ooit, defensie wordt structureel versterkt en de samenwerking groeit juist log maar stabiel. Zwakte ontstaat pas als je niks doet, niet omdat Brussel “te soft” of “te links” is. Dat overdramatische gezeur van rechts over anarchie en instorting is gewoon vervelend – feiten tellen, paniekpraat niet.
Dat zou ik met je eens zijn. Ware het niet dat het echt te laat is nu.
The point of No return is voorbij, Brussel heeft gefaald en het komt niet meer goed. Alleen grote hervormingen kunnen Europa nog “redden”
Lees: het voorkomen van een kalifaat in Europa.
Vakman pur sang
pi_218569982
quote:

[..]
Waar haal je dat gekke idee vandaan? Je haalt NAVO en de EU door elkaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218569988
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Welke steden precies? En leg eens uit waar je aan merkt dat daar anarchie heerst?
Fok it
Vakman pur sang
pi_218569990
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat de staat afwezig is en de wet van de jungle geldt is geen anarchie?
Ik zal inderdaad niet snel een paar banlieues in Parijs gaan bezoeken nee, maar je doet het voorkomen alsof slachtoffers van misdrijven daar maar op straat blijven liggen omdat de hulpdiensten zich hebben gedistantieerd van die gebieden, dat slaat nergens op
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:10:11 #37
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218569994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar haal je dat gekke idee vandaan? Je haalt NAVO en de EU door elkaar.
Het heeft ook totaal niets met elkaar te maken bedoel je?
De meeste NAVO landen zitten in Europa.
pi_218570002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Fok it
Ah, inhoudelijk weer :)
pi_218570011
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Psychose door trauma (s) bedoel ik.
In dit geval 3 psychoses in een week. Is wel erg veel
pi_218570013
quote:

[..]
Wat er wel kan zullen we niet weten zolang de wil er is om asiel voor continue massa-immigratie te gebruiken, want ondertussen sluit het COA contracten af voor tientallen jaren in de kennelijke overtuiging dat deze import maar zal blijven doorgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218570027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]
In dit geval 3 psychoses in een week. Is wel erg veel
Ja als je dit topic terug leest, daar heb ik het uitgebreid uitgelegd. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik moet het altijd een miljoen keer in hetzelfde topic typen. Jij ook, denk ik. Ik ben nu op dat punt van "nu is het klaar."

:) ;)
pi_218570043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat merkt iedereen in zijn eigen omgeving ook wel dat er te weinig capaciteit is bij de politie. Vermoed ik. Ik ben zelf in ieder geval verhuisd om een gezin dat mijn hele vorige buurt terroriseerde.

Dat duurt jaren voordat er aktie wordt ondernomen.
Heb je dat netjes verteld tegen de makelaar/koper? Moet wel, anders kunnen ze door dit soort dingen het contract laten ontbinden.
pi_218570047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja als je dit topic terug leest, daar heb ik het uitgebreid uitgelegd. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik moet het altijd een miljoen keer in hetzelfde topic typen. Jij ook, denk ik. Ik ben nu op dat punt van "nu is het klaar."

:) ;)
Ja sorry maar het gaat zo hard allemaal dat het niet te doen is om alles terug te lezen als ik weer ingelogd ben.
pi_218570052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja sorry maar het gaat zo hard allemaal dat het niet te doen is om alles terug te lezen als ik weer ingelogd ben.
Het is ook niet rot bedoelt. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:19:13 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218570062
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

De linkse kerk kijkt graag weg bij asielproblematiek; wegkijken, ontkennen en bagatelliseren zijn ze goed in. En framen van anders denkenden. En laten we eerlijk wezen, wie wil er nou niet een doorgedraaide asielzoeker met normen en waarden die haaks op die van ons staan binnenhalen.
pi_218570065
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het is ook niet rot bedoelt. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Nou, zand er over dan en weer vriendjes O+
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:20:11 #47
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218570071
quote:

[..]
De EU :') Mevr Ursula von der Leijen,over matige leiders gesproken...
Same shit, different day
SC hopper present
pi_218570083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Heb je dat netjes verteld tegen de makelaar/koper? Moet wel, anders kunnen ze door dit soort dingen het contract laten ontbinden.
Ja, dan zitten ze wel in het proces om zo een gezin uit te zetten, maar dat duurt heel lang. De politie kwam daar ook echt heel vaak. Maar als die weer weg waren, begon het weer.

Ik hoorde die moeder schreeuwen als ik in bed lag en die woonde 100 meter verderop. Nou die kinderen hebben dus geen schijn van kans om iets te bereiken in de maatschappij.

Dat zijn gewoon de nieuwe lichting drugsdealers.
pi_218570085
quote:

[..]
Heb je ook een alternatief behalve een jankverhaal in de catgorie kan niet, wil niet, mag niet ?
-
pi_218570094
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef Fok-it het volgende:
De NWS oneliners slingeren weer om je oren zie ik. Uiteraard door the usuals.

Lekker hard krijsen jongens. Net als Geert.

Ongefundeerd krijsen en niks voor elkaar krijgen
Allemaal asielzoekers, net zoals Jos B, Michael P, Benno L of Sytze van de V.

Ze zijn allemaal hetzelfde en komen uit bananenlanden -O- oh wacht …
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')