abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218572007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België worden nu asielzoeker geweigerd als ze al eens geweigerd werden in een ander EU land. Stel je voor hij vraagt asiel aan in Oostenrijk en wordt daar geweigerd kan hij geen asiel meer aanvragen in België. Is dat in Nederland ook zo?
Theoretisch is dat in Nederland ook zo, alleen het eerste land moet dan meewerken aan het Nederlandse 'Dublinclaim' verzoek. In de praktijk lukt dit zeer weinig. Na 18 maanden vervalt de Dublinverordening en kan de asielzoeker jn een ander land een nieuwe aanvraag indienen.

Volgens jaar zomer treed het nieuwe migratie pact in werking. Strengere controles aan de buitengrenzen en een Europees centrale aanpak. Dit zou dat 'asielhoppen' grotendeels moeten verhelpen. Of dat in de praktijk lukt moet nog blijken.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:46:46 #277
338319 ZarB
Piña colada
pi_218572010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België worden nu asielzoeker geweigerd als ze al eens geweigerd werden in een ander EU land. Stel je voor hij vraagt asiel aan in Oostenrijk en wordt daar geweigerd kan hij geen asiel meer aanvragen in België. Is dat in Nederland ook zo?
De verdachte was hoogstwaarschijnlijk illegaal (schrijft het Parool, maar wil men niet bevestigen). Dus zelfs áls je hier niet eens mag zijn én je wordt verdacht van een delict (verkrachting Weesperzijde) dan nog krijg je een bedje en vrij spel om nog een delict te plegen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218572011
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Fijn wel dat een vrouw/meisje vermoord is en dat FOK! en de rest van Nederland het alleen weer kan hebben over het asielbeleid.

Lekker gehersenspoeld door Wilders en consorten ^O^
Aldus de dame die zojuist liet zien gehersenspoeld te zijn door een bepaald slag feministen.
pi_218572013
quote:
Fijn wel dat een vrouw/meisje vermoord is en dat FOK! en de rest van Nederland het alleen weer kan hebben over het asielbeleid.

Misschien was dat geen onderwerp van gesprek geweest als de dader geen asielzoeker was geweest, maar ik kan het mis hebben.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:47:53 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218572015
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ai...

Dat is toch lastig, want we leven niet meer in een patriarchaat in het Westen. Sterker nog, als je naar de jongere generaties kijkt, dan zie je dat vrouwen de mannen wel voorbij zijn gestoken op belangrijke gebieden als onderwijs, maar ook inkomen (alleenstaande jonge vrouwen verdienen meer dan alleenstaande jonge mannen, wat natuurlijk veel te maken heeft met dat ze hoger opgeleid zijn). En als gevolg daarvan de betere maatschappelijke positie hebben verworven.

En nou weet ik dat Nederland op dat laatste weer een uitzondering is, maar dat heeft alles te maken met dat vrouwen enorm vaak al als schoolverlater kiezen voor deeltijd. En met alle respect, dat doen ze echt zelf en heeft niets met macht te maken.

(en desondanks bestaat onze rechterlijke macht voor 60% uit vrouwen, over macht hebben gesproken...)

Dit alles nog afgezien van het feit dat er natuurlijk niet zoiets is als 'de oorzaak' van uiteenlopende problematieken.
Onderwijs als voorbeeld noemen terwijl de hele maatschappij nog ingericht is op mannen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218572016
quote:

Wat moeten mensen anders? Natuurlijk is iedereen boos, maar woede alleen lost niets op. Daarom proberen mensen oplossingen aan te dragen. Een aanpassing aan het asielbeleid alleen is niet genoeg, omdat er helaas ook veel autochtone daders zijn. Het zou er echter wel voor zorgen dat de situatie voor vrouwen en meisjes in de toekomst niet nog verder verslechtert.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:48:45 #282
338319 ZarB
Piña colada
pi_218572019
quote:

Vind je dat niet een klein beetje logisch aangezien het om een hoogstwaarschijnlijk illegale asielzoeker gaat? Toen Michael P. Anne Faber vermoordde ging het hele debat over de invulling en veiligheid van de forensische zorg, omdat hij nog in een kliniek verbleef.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:49:11 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218572021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Misschien was dat geen onderwerp van gesprek geweest als de dader geen asielzoeker was geweest, maar ik kan het mis hebben.
Verrassend wel dat veel vrouwen het in eerste instantie gewoon over mannen in het algemeen hebben omdat zij het constant ervaren en dat het niet uit maakt wat de oorspronkelijke nationaliteit is van de man.
Maar ook dat het een universeel gevoel is van vrouwen over de hele wereld.
Heel gek ja.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218572028
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Theoretisch is dat in Nederland ook zo, alleen het eerste land moet dan meewerken aan het Nederlandse 'Dublinclaim' verzoek. In de praktijk lukt dit zeer weinig. Na 18 maanden vervalt de Dublinverordening en kan de asielzoeker jn een ander land een nieuwe aanvraag indienen.

Volgens jaar zomer treed het nieuwe migratie pact in werking. Strengere controles aan de buitengrenzen en een Europees centrale aanpak. Dit zou dat 'asielhoppen' grotendeels moeten verhelpen. Of dat in de praktijk lukt moet nog blijken.
Ik verwacht niet dat het migratiepact veel gaat doen voor de situatie in Nederland. Het inwilligingspercentage is hier ongeveer 87% dus de mensen die nu binnenkomen zullen dan nog steeds blijven komen.
pi_218572029
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218572033
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:49 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Verrassend wel dat veel vrouwen het in eerste instantie gewoon over mannen in het algemeen hebben omdat zij het constant ervaren en dat het niet uit maakt wat de oorspronkelijke nationaliteit is van de man.
Heel gek ja.
Tuurlijk, tuurlijk, nu gaat het om “een gevoel”, laten we vooral niet over feiten en cijfers praten.
pi_218572038
quote:

[..]
Heel gek ja.
Ik word continu lastig gevallen door vrouwen dus ik begrijp het wel, en met mij vele mannen.
pi_218572042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vind je dat niet een klein beetje logisch aangezien het om een hoogstwaarschijnlijk illegale asielzoeker gaat? Toen Michael P. Anne Faber vermoordde ging het hele debat over de invulling en veiligheid van de forensische zorg, omdat hij nog in een kliniek verbleef.
Ook een kutmongool die nooit vrij had mogen lopen.
pi_218572049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat het migratiepact veel gaat doen voor de situatie in Nederland. Het inwilligingspercentage is hier ongeveer 87% dus de mensen die nu binnenkomen zullen dan nog steeds blijven komen.
Je weet waarom Nederland dat hoge percentage heeft, als de aanvraag aan de buitengrenzen behandeld wordt dan is dat 'probleem' grotendeels getackeld
pi_218572063
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ook een kutmongool die nooit vrij had mogen lopen.
Die gaf perfect het failliet aan van de GGZ en het TBS systeem in Nederland ja.
Maar daar mogen we het dus blijkbaar ook niet over hebben als we de logica van onze muis-gebruiker volgen.
pi_218572068
Maarja ik zie al dat er weer allerlei nutteloze "maatregelen" worden genomen. Een bord langs de snelweg met 'wij eisen de nacht op!'. Denken ze dat zo'n verkrachter dat leest en denkt: oké ja dan hou ik er ook mee op.
pi_218572072
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Onderwijs als voorbeeld noemen terwijl de hele maatschappij nog ingericht is op mannen.
Misschien heb je het niet door, maar ik heb meerdere voorbeelden genoemd die geconcretiseerd zijn en jij komt met een vage bewering.

Want als de hele maatschappij is ingericht op mannen, hoe komt het dan dat inmiddels 60% van de rechterlijke macht vrouw is? Zijn er niet genoeg mannen die rechter willen worden? Ik kan je vertellen dat er veel meer aanbod is (van mannen en vrouwen) dan er plaatsen zijn. Dus dat is het niet.

Zijn er deelgebieden waarin de maatschappij meer bevoordeeld is richting mannen? Zeker. Dat komt vooral vanuit het verleden (denk aan zaken als medische wetenschap). Maar de hele maatschappij? Dat is aantoonbaar onjuist.

(en dan zwijg ik maar over dat je nog helemaal geen koppeling hebt weten te maken tussen patriarchaat en seksueel misbruik, wat op zeker ook voor zal komen bij een maatschappij die ook door jou herkend zal worden als geen patriarchaat)
pi_218572088
quote:

Alsof het kunstmatig om de hete brij heen draaien wat je zelf doet geen resultaat van een hersenspoeling is.
-
pi_218572093
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Alsof het kunstmatig om de hete brij heen draaien wat je zelf doet geen resultaat van een hersenspoeling is.
Ja maar Wilders.
pi_218572094
Wat een mannenhaat in dit topic :N
pi_218572099
quote:

[..]

O?

Mijn vrouw ervaart weldegelijk dat ze zowel in New York, als in Parijs, als in Antwerpen vrijwel uitsluitend door getinte mannen lastig werd gevallen.

N=1, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat meer vrouwen dat zo ervaren, hetgeen overigens ook wel uit de cijfers van oververtegenwoordiging blijkt.

Het helpt daarbij natuurlijk niet dat in de drie genoemde steden er een relatief hoge concentratie is van getinte mannen, maar dan nog: ze zijn ook daar niet in de meerderheid.
pi_218572108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:58 schreef DrDentz het volgende:
Maarja ik zie al dat er weer allerlei nutteloze "maatregelen" worden genomen. Een bord langs de snelweg met 'wij eisen de nacht op!'. Denken ze dat zo'n verkrachter dat leest en denkt: oké ja dan hou ik er ook mee op.
Ja, dat is wel weer heel naïef.

Gewoon seksueel misbruik, maar ook mishandeling eens zwaarder gaan bestraffen. Zeker mishandeling... dat is vaak een geldboete als de politie al eens tijd heeft om iets met de aangifte te doen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:34:16 #298
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218572250
Abcoude past programma Feestweek aan na dood Lisa: minuut stilte en klokgelui https://www.nu.nl/binnenl(...)te-en-klokgelui.html
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Spellchecker zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:37:54 #299
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218572270
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:34 schreef jcdragon het volgende:
Abcoude past programma Feestweek aan na dood Lisa: minuut stilte en klokgelui https://www.nu.nl/binnenl(...)te-en-klokgelui.html
^O^
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:44:45 #300
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218572301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:03 schreef De_Onstopbare het volgende:
Wat een mannenhaat in dit topic :N
gefrustreerde feministen, water is nat
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')