quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ik zie niet hoe dit op enige wijze verband houdt met mijn reactie die je quote.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach al 15 jaar is het een grote puinhoop met de azc's. Dat zou wel door onze linkse regeringen komen van de laatste 15 jaar.
Oh wacht.
Foutjequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit op enige wijze verband houdt met mijn reactie die je quote.
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het lijkt er dus sterk op dat het een asielzoeker was. Deze zaak zal een grote rol gaan spelen in de aankomende verkiezingen.
Deze verdachte wordt inmiddels ook verdacht van de verkrachting in Weesperzijde. Leuk figuur. Vooral lekker meer van binnenhalenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.
Eveneens door een geimporteerde cultuurverrijker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.
Aha, verhelderend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:50 schreef Freak666 het volgende:
[..]
Bovendien is allang bewezen dat de PVV en de VVD geen belang hebben bij integratie. Die willen de chaos in stand houden. Het is voor de PVV juist prima als er op regelmatige basis een asielzoeker een delict pleegt, dat levert ze namelijk stemmen op.
Het is niet voor niks dat Ter Apel nog steeds een bende is. Dat oplossen zorgt nou juist voor minder stemmen.
Het komt vooral omdat de PVV gewoon totaal incapabel is inderdaad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Aha, verhelderend.
Net zoals dus de PvdA er geen belang bij heeft om de minima er echt op vooruit te laten gaan.?
En dat de PvdD er niet echt op uit is om iets te doen tegen de bio-inustrie of ander dierenleed.
Dat geeft een hele nieuwe dimensie aan partijprogramma's en stemgedrag.
groen Links stemmen dan komt best goed , iedere dorp een eigen AZCquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Deze verdachte wordt inmiddels ook verdacht van de verkrachting in Weesperzijde. Leuk figuur. Vooral lekker meer van binnenhalen
Dat gebeurt de besten.quote:
Dan stond er gewoon lichtgetint, dat staat volop in berichten van de politie dus snap niet waarom juist dan ineens niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Lichte huidskleur kan eveneens lichtgetint betekenen he?
We kunnen alleen 100% uitsluiten dat het iemand met bovengemiddeld donkere huidskleur was.
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?quote:Inzamelingsactie gestart voor boodschap langs snelwegen: 'Wij eisen de nacht op'
Buiten het gegeven dat dit waarschijnlijk ook geen autochtoon is - net als ook de verdachte van het geweldadige zedenmisdrijf in Zeist - denk ik dat de meeste mensen die deze Asielzoeker het liefst zouden deporteren naar de bodem van de Noordzee ook de verdachten van deze zaken het licht in de ogen niet gunnen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of dat kind wat in Rotterdam seksueel is misbruikt door een vreemde blanke man, meegetrokken in bosjes.
Geen haan die er naar kraait. Niet interessant genoeg. Paar dagen geleden gebeurd.
Moeilijke jeugd, psychiatrische klachten, geen begrip of kennis van de hier geldende normen en waarden, ga zo maar door.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Camerabeelden, DNA. Ik denk juist dat het in deze zaak best goed gaat lukken.
Zeker de verkrachting en de moord.
Nee, daar maak ik me geen zorgen over.
Ben wel benieuwd welke smoezen de advocaten weer gaan verzinnen om strafvermindering te hopen te krijgen.
Terecht . Die wil je niet binnen hebbenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/lammert/status/1958947769416090041
[ afbeelding ]
[..]
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?
En Geert gaat het allemaal uitmelken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij werd tegen gewerktquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En Geert gaat het allemaal uitmelken.
COA is toch gewoon een overheidsorganisatie? Wat voor anonieme "topambtenaar" heeft dit decreet nou weer opgelegd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/lammert/status/1958947769416090041
[ afbeelding ]
[..]
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht . Die wil je niet binnen hebben
Ik zal nooit op Geert Wilders stemmen, maar het probleem is in deze denk ik niet Geert... maar vooral andere partijen die problemen bagatelliseren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het interesseert me geen ene flikker wat Geert er aan gaat doen. Wat gaan de anderen doen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zal nooit op Geert Wilders stemmen, maar het probleem is in deze denk ik niet Geert... maar vooral andere partijen die problemen bagatelliseren.
Niet meer dan 60K van deze gasten per jaar als het aan GL ligt hoor. Valt mee toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Deze verdachte wordt inmiddels ook verdacht van de verkrachting in Weesperzijde. Leuk figuur. Vooral lekker meer van binnenhalen
Vind je dat raar?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De volksbuurters hebben weer een onderwerp om over te fulmineren dit weekend. Heerlijk met een pilsje in de tegeltuin speculeren over strafmaatregelen uit de 13e eeuw.
Hoe kan iemand illegaal in een opvanglocatie wonen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
Zoals ik al zei, in een fatsoenlijk land gaan we illegalen niet als criminelen behandelen.
[ afbeelding ]
Bewoners voelen zich er zelf niet veilig zoals is te lezen in je bericht van het Parool.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
Zoals ik al zei, in een fatsoenlijk land gaan we illegalen niet als criminelen behandelen.
[ afbeelding ]
13e eeuw? Je makkers zitten vooral nog in de 7e eeuw. Met alcoholvrij spul, natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De volksbuurters hebben weer een onderwerp om over te fulmineren dit weekend. Heerlijk met een pilsje in de tegeltuin speculeren over strafmaatregelen uit de 13e eeuw.
Gut, weer zo'n verlichte deuger die het allemaal beter weet, en wiens diversiteit niet verder komt dan om de week bestellen bij de Thai.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat er zo veel domheid bestaat nee.
Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen als jij in dit topic die vinden dat dit compleet normaal vindenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat er zo veel domheid bestaat nee.
Negeer types als Vain... soort verlepte hippies met witte erfschuld-syndroom...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen als jij in dit topic die vinden dat dit compleet normaal vinden
Mijn makkers? Probeer je zelfbeheersing voor een keer te bewaren, boos kereltje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
13e eeuw? Je makkers zitten vooral nog in de 7e eeuw. Met alcoholvrij spul, natuurlijk.
Wat een volkomen achterlijke gevolgtrekking.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen als jij in dit topic die vinden dat dit compleet normaal vinden
Ja? Wat gebeurt er met deze vent? Sowieso wel een gevangenisstraf lijkt me, maar misschien ook tbs. Vervolgens zal hij nog jaren leven op Nederlandse centen. Hoewel het ook kan zijn dat ze hem zijn straf laten uitzitten in zijn thuisland in sommige gevallen? Als ze er ooit achterkomen waar hij vandaan komt ...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Dit doet me overigens wel denken aan de moord / aanslag in Oss een paar jaar geleden. Een 16-jarige jongen die 's ochtends naar zijn werk ging (werkte als inval / vakantiekracht in een bejaardentehuis als ik het goed heb). Werd op de ochtend daar naartoe doodgestoken van z'n fiets door een uitgeprocedeerde asielzoeker.
De asielzoeker kreeg geen celstraf (eis was overigens maar 6 of 7 jaar), maar tbs (want ontoerekeningsvatbaar). Ik denk dat de kakkerlak nog steeds riant leeft van Nederlandse centen...
Zal met deze kwestie niet veel anders gaan
Boos? Zo snel heb ik het niet over 'laagopgeleiden' waar ik vervolgens op kan neerkijken vanuit mijn woke bubbel. Haha, domme tokkies.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:07 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Mijn makkers? Probeer je zelfbeheersing voor een keer te bewaren, boos kereltje.
Niet raar, maar je moet er ook geen seconde naar luisteren. Onderbuikkots kom je ook geen stap verder mee.quote:
Wat is bijzonder?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is wel vrij bijzonder, mevrouw Capricia.
Gast waar heb je het over. Zoek hulp.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boos? Zo snel heb ik het niet over 'laagopgeleiden' waar ik vervolgens op kan neerkijken vanuit mijn woke bubbel. Haha, domme tokkies.
Probeer het eens, het echt naleven van dat 'diversiteits'-gelul. Tot nu toe is het spugen op mensen die niet net als jij post-koloniale genderstudies gestudeerd hebben een vorm van klassicisme.
Vraag je guru c.q. UvA-docent c.q. swami de volgende keer hoe je los kan komen van dat elitaire denken.
Beginnen ze in het azc nu ook over stenigen en homo’s van flats gooien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Oh, het is niet ik die hulp nodig heet, vain...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Gast waar heb je het over. Zoek hulp.
Wat kunnen ze doen? Voorlichting geven?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bewoners voelen zich er zelf niet veilig zoals is te lezen in je bericht van het Parool.
Inderdaad, wat gaat het COA daar aan doen?
Geen idee, ik kom daar nooit. Bedankt voor je vraag.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef jigggy het volgende:
[..]
Beginnen ze in het azc nu ook over stenigen en homo’s van flats gooien?
Jij bent een raar mannetje geworden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben je weg uit dit domme land. Win win.
Je moet het zelf weten, maar van alles dat je over mij beweerde klopt niets. Ik hoop dat het oplucht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, het is niet ik die hulp nodig heet, vain...
Wat is je vraag nu precies?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja? Wat gebeurt er met deze vent? Sowieso wel een gevangenisstraf lijkt me, maar misschien ook tbs. Vervolgens zal hij nog jaren leven op Nederlandse centen. Hoewel het ook kan zijn dat ze hem zijn straf laten uitzitten in zijn thuisland in sommige gevallen? Als ze er ooit achterkomen waar hij vandaan komt ...
Die jongen was 18 jaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Dit doet me overigens wel denken aan de moord / aanslag in Oss een paar jaar geleden. Een 16-jarige jongen die 's ochtends naar zijn werk ging (werkte als inval / vakantiekracht in een bejaardentehuis als ik het goed heb). Werd op de ochtend daar naartoe doodgestoken van z'n fiets door een uitgeprocedeerde asielzoeker.
De asielzoeker kreeg geen celstraf (eis was overigens maar 6 of 7 jaar), maar tbs (want ontoerekeningsvatbaar). Ik denk dat de kakkerlak nog steeds riant leeft van Nederlandse centen...
Zal met deze kwestie niet veel anders gaan
Daar zal de VVD heel blij mee zijn, goedkope arbeidskrachten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat kunnen ze doen? Voorlichting geven?![]()
Mij lijkt het verstandiger om ze bij binnenkomst ergens aan het werk te zetten, als onderdeel van de toetsing voor verblijfsgunning (en dan vervelen ze zich minder). + Screenen en uitzetten als de normen en waarden teveel afwijken van onze manier van leven.
Beter op hun mensen letten!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mij lijkt het verstandiger om ze bij binnenkomst ergens aan het werk te zetten, als onderdeel van de toetsing voor verblijfsgunning (en dan vervelen ze zich minder). + Screenen en uitzetten als de normen en waarden teveel afwijken van onze manier van leven.
X100. Kan iemand hier een logisch antwoord op geven?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe kan iemand illegaal in een opvanglocatie wonen?
Ja alles is onderbuikquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet raar, maar je moet er ook geen seconde naar luisteren. Onderbuikkots kom je ook geen stap verder mee.
Had je maar net zoveel lef te fulmineren tegen primitieve religieuze engnekken als die tokkie-tegels.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:14 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, maar van alles dat je over mij beweerde klopt niets. Ik hoop dat het oplucht.
Maar ik snap het wel. Trappen tegen die 'volksbuurters' is niet alleen veiliger, qua hoofd-aan-romp-verblijf ratio,het zorgt ook nog eens voor een hoop dijengeklets en gehighfive in het plaatselijke aksiedemoclubhuis.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Lijkt me ook weer dat degenen die de verantwoording hebben over het COA het daar niet onder controle hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:17 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
X100. Kan iemand hier een logisch antwoord op geven?
18 jaar inderdaad. My badquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die jongen was 18 jaar.
En TBS kan steeds opnieuw opgelegd worden, hopelijk zit hij nu nog steeds. Wel vreemd dat hij niet ook nog een celstraf heeft gekregen.
Deze zaak is toch wat anders, deze gast heeft nog een vrouw mishandeld en verkracht en een andere vrouw belaagd. Denk echt wel dat ze zwaarder gaan straffen.
Ongewenst verklaren van asielzoekers of mensen met een dubbel paspoort die hier een misdrijf begaan, zou ook wel volstaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat je pleit voor straffen uit de 13e eeuw.
Droom lekker verder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als iets de onzin van de gemiddelde “kritische” burger onderuit haalt dan is het wel het CBS. Goed dat je dat benoemt. Daar zou elke PVV-stemmende Fortuyn-adeptjes elke dag even op moeten kijken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja alles is onderbuik
cbs.nl is ook onderbuik
Dit soort roeptoeterij over onderbuik is sinds 2005 al niet meer actueel.
zucht...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:17 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Daar zal de VVD heel blij mee zijn, goedkope arbeidskrachten.
Heb je niet horen klagen over journalisme als het gaat om je zionistische vriendjesquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Laten we vooral niet rapporteren over de primitieve culturen die sommige lieden 'introduceren' hier, want dan is het weer haat en racisme.
Post nog een keer over stupide en naïve meisjes, held.
Gewoon tijd dat we eens heel selectief gaan selecteren op wat hier binnenkomt.
Ik denk dat daar weinig mensen niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongewenst verklaren van asielzoekers of mensen met een dubbel paspoort die hier een misdrijf begaan, zou ook wel volstaan.
En onze Buitendam is er ook weer even voor de broodnodige duiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als iets de onzin van de gemiddelde “kritische” burger onderuit haalt dan is het wel het CBS. Goed dat je dat benoemt. Daar zou elke PVV-stemmende Fortuyn-adeptjes elke dag even op moeten kijken.
Het is geen fucking kinderkamp 😂quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Beter op hun mensen letten!
Die horen niet over straat te zwerven elke nacht en rottigheid uit te halen.
Ik heb geen zionistische vriendjes, maar ga door.. uiteindelijk zien mensen wat je echt voorstaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je niet horen klagen over journalisme als het gaat om je zionistische vriendjes
En ongewenst verklaren en dan ook echt terugsturen zou een verademing zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongewenst verklaren van migranten of mensen met een dubbel paspoort die hier een misdrijf begaan, zou ook wel volstaan.
Oh oke man, en hou elkaar ook even goed vast dan in de circle jerk bij de deugsoos. Dan worden problemen past echt opgelostquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als iets de onzin van de gemiddelde “kritische” burger onderuit haalt dan is het wel het CBS. Goed dat je dat benoemt. Daar zou elke PVV-stemmende Fortuyn-adeptjes elke dag even op moeten kijken.
En toch gebeurt dit zelden tot nooit. Wat gaat er dan mis?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat daar weinig mensen niet mee eens zijn.
Ze kunnnen het asieltuig toch viseren?quote:
Ik denk dat als je dat voor elkaar krijgt, en dat ze dan ook echt weg zijn, dat dat wel verschil maakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat daar weinig mensen niet mee eens zijn.
Wanneer dat kan gebeurt het ook. Maar je zit met wetgeving en het is helaas geen Donald Duck-avontuur wat heel simpel werkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ongewenst verklaren en dan ook echt terugsturen zou een verademing zijn.
Joe, bedankt voor je inhoudelijke bijdragequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh oke man, en hou elkaar ook even goed vast dan in de circle jerk bij de deugsoos. Dan worden problemen past echt opgelost
ASIELSTOPquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wanneer dat kan gebeurt het ook. Maar je zit met wetgeving en het is helaas geen Donald Duck-avontuur wat heel simpel werkt.
Dit roept iedere generatie, maar als je goed naar de cijfers kijkt ligt het toch echt structureel anders.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Tjacka het volgende:
Ondertussen verandert er helemaal niks, en lijken we langzaam richting de afgrond van onze westerse beschaving te schuiven. Precies daarom word ik zo moe van dit land.
Geef eens voorbeelden van mijn 13e eeuwse denkraam?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Tjacka het volgende:
We klappen in de 17e minuut, Geert spint er electoraal garen bij, Halsema zegt weer wat doms, en iedereen kan met een schoon geweten naar huis. Familie kapot, dorp in rouw, maar applausje gedaan, dus probleem opgelost.
En dan heb je EttoVanBelgie. Altijd paraat om iedereen die niet in zijn 13e-eeuwse denkraam past meteen weg te zetten als “imampijper” of “links gekkie”. Alsof dát ook maar iets oplost. Het is goedkoop, voorspelbaar en vermoeiend.
Ondertussen verandert er helemaal niks, en lijken we langzaam richting de afgrond van onze westerse beschaving te schuiven. Precies daarom word ik zo moe van dit land.
Breaking news!!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:28 schreef UitStraling het volgende:
Is het feit dat de moordenaar een asielzoeker is al besproken hier?
TBS en gevangenis is vakantie voor deze gasten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die jongen was 18 jaar.
En TBS kan steeds opnieuw opgelegd worden, hopelijk zit hij nu nog steeds. Wel vreemd dat hij niet ook nog een celstraf heeft gekregen.
Deze zaak is toch wat anders, deze gast heeft nog een vrouw mishandeld en verkracht en een andere vrouw belaagd. Denk echt wel dat ze zwaarder gaan straffen.
Dus het ageren tegen een achterlijke ideologie wat etto doet is onderdeel van het probleem? Leg deze eens uit want deze snap ik echt niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Tjacka het volgende:
We klappen in de 17e minuut, Geert spint er electoraal garen bij, Halsema zegt weer wat doms, en iedereen kan met een schoon geweten naar huis. Familie kapot, dorp in rouw, maar applausje gedaan, dus probleem opgelost.
En dan heb je EttoVanBelgie. Altijd paraat om iedereen die niet in zijn 13e-eeuwse denkraam past meteen weg te zetten als “imampijper” of “links gekkie”. Alsof dát ook maar iets oplost. Het is goedkoop, voorspelbaar en vermoeiend.
Het jaarlijks importeren van 50.000 moslim mannen en dit op welke manier dan ook vergoelijken gaat natuurlijk al heeelemaaal niet helpen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Tjacka het volgende:
Was dat niet het CDA? Mikken op 60.000 plus migratie saldo?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ongewenst verklaren en dan ook echt terugsturen zou een verademing zijn.
Dat zie ik nog in geen jaren gebeuren op 5 personen na en jaarlijks intrede van 40.000 tot 60.000 man. Zoals de politieke partijen nu verkondigen als “mooie deal”
Hoe kan dat dan als de helft van je oudere jeugd zonder woning zit, meer dan de helft van de studenten zonder kamer.
En dat die 60.000 man per jaar ook aan gezinsherenigingen wil van doen.
Op termijn totaal kansloos.
Als zelfs de keurige Bontebal een migratiesaldo van 70.000 een goed resulataat vind..... dan ja... waar staat de Nederlander dan eigenlijk in dit hele verhaalquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Was dat niet het CDA? Mikken op 60.000 plus migratie saldo?
Hoe krijg je de mensen die een misdrijf plegen, en onze vrouwen niet als volwaardige mensen zien, in godsnaam weg? Zoveel uitgeprocedeerden die hier maar gewoon blijven.
Leuk geschreven wel. Leest lekker!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:26 schreef Tjacka het volgende:
Ah ja, iedere generatie roept hetzelfde, maar de cijfers zeggen anders…” Serieus? Kijk om je heen: Amerika in totale geopolitieke chaos, Europa traag en besluiteloos, een asielbeleid dat bij elke crisis weer vastloopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit roept iedere generatie, maar als je goed naar de cijfers kijkt ligt het toch echt structureel anders.
Hou toch op man, leugenaar. Met je 13e eeuwse frame.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah ja, iedere generatie roept hetzelfde, maar de cijfers zeggen anders…” Serieus? Kijk om je heen: Amerika in totale geopolitieke chaos, Europa traag en besluiteloos, een asielbeleid dat bij elke crisis weer vastloopt.
We leven in een tijd vol veranderingen, sneller en complexer dan ooit. Het probleem is niet dat er te weinig geschreeuwd wordt, maar dat niemand echt nadenkt over wat wél werkt. Een ASIELSTOP roepen lost niks op, maar alleen maar blijven afwachten evenmin.
Wie hier niet wakker van wordt, ziet gewoon niet hoe kwetsbaar en dynamisch de wereld nu is.
Ik weet het ook niet. Iedereen lijkt de weg kwijt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als zelfs de keurige Bontebal een migratiesaldo van 70.000 een goed resulataat vind..... dan ja... waar staat de Nederlander dan eigenlijk in dit verhaal
De Nederlander laat met zich sollen en stemt groen linksquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als zelfs de keurige Bontebal een migratiesaldo van 70.000 een goed resulataat vind..... dan ja... waar staat de Nederlander dan eigenlijk in dit hele verhaal
Onderaan de foodchain inmiddels
'De Nederlander'quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Nederlander laat met zich sollen en stemt groen links
Dus moet je haalbaar beleid voeren. De grondwet goed in acht houden en zorgen dat wat je kunt en wilt ook daadwerkelijk kan worden omgezet in beleid. Het migratieprobleem wordt op dit moment juist in stand gehouden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah ja, iedere generatie roept hetzelfde, maar de cijfers zeggen anders…” Serieus? Kijk om je heen: Amerika in totale geopolitieke chaos, Europa traag en besluiteloos, een asielbeleid dat bij elke crisis weer vastloopt.
We leven in een tijd vol veranderingen, sneller en complexer dan ooit. Het probleem is niet dat er te weinig geschreeuwd wordt, maar dat niemand echt nadenkt over wat wél werkt. Een ASIELSTOP roepen lost niks op, maar alleen maar blijven afwachten evenmin.
Wie hier niet wakker van wordt, ziet gewoon niet hoe kwetsbaar en dynamisch de wereld nu is.
Je 13e-eeuws denkframe zit ‘m niet in je standpunten, maar in hoe je discussie vermijdt, iedereen in een hokje duwt en jezelf moreel verheft alsof kritiek automatisch immoreel is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man, leugenaar. Met je 13e eeuwse frame.
Zelden zoveel vuiligheid gezien in een post als die van jou, ongelooflijke lafbek.
Die krijg je niet meer weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Was dat niet het CDA? Mikken op 60.000 plus migratie saldo?
Hoe krijg je de mensen die een misdrijf plegen, en onze vrouwen niet als volwaardige mensen zien, in godsnaam weg? Zoveel uitgeprocedeerden die hier maar gewoon blijven.
Dit dus. de beste post van deze hele reeks.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zal nooit op Geert Wilders stemmen, maar het probleem is in deze denk ik niet Geert... maar vooral andere partijen die problemen bagatelliseren.
Welke discussie vermijd ik?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je 13e-eeuws denkframe zit ‘m niet in je standpunten, maar in hoe je discussie vermijdt, iedereen in een hokje duwt en jezelf moreel verheft alsof kritiek automatisch immoreel is.
Nee, omdat het niet kan. En daarom is het ook zo flauw om dat soort hersenkronkels te blijven herhalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die krijg je niet meer weg.
Enige manier is om te stoppen met permanente verblijfsvergunningen, illegaliteit strafbaar stellen, illegalen oppakken en deze ook daadwerkelijke te deporteren naar het land van herkomst.
Helaas, gaat nooit gebeuren
wat kan er volgens jou dan WEL om dit op te lossen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, omdat het niet kan. En daarom is het ook zo flauw om dat soort hersenkronkels te blijven herhalen.
De Nederlanders zijn degenen die de belastingen ophoesten om de nadelen van dat migratiesaldo te bekostigen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als zelfs de keurige Bontebal een migratiesaldo van 70.000 een goed resulataat vind..... dan ja... waar staat de Nederlander dan eigenlijk in dit hele verhaal
Onderaan de foodchain inmiddels
Voor types als Buitendam is dat heel gemakkelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
wat kan er volgens jou dan WEL om dit op te lossen?
Precies, dat domme geschreeuw en het applaus in de Arena lost niks op, maar ja, daar stemt de meerderheid op. Dit zijn problemen die veel groter en structureler moeten worden aangepakt. Alsof dichte grenzen alles zouden oplossen… en sociale media, met de bijbehorende mediafuik, maken het er alleen maar erger op.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus moet je haalbaar beleid voeren. De grondwet goed in acht houden en zorgen dat wat je kunt en wilt ook daadwerkelijk kan worden omgezet in beleid. Het migratieprobleem wordt op dit moment juist in stand gehouden.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies, dat domme geschreeuw en het applaus in de Arena lost niks op, maar ja, daar stemt de meerderheid op. Dit zijn problemen die veel groter en structureler moeten worden aangepakt. Alsof dichte grenzen alles zouden oplossen… en sociale media, met de bijbehorende mediafuik, maken het er alleen maar erger op.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Het is heel simpel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies, dat domme geschreeuw en het applaus in de Arena lost niks op, maar ja, daar stemt de meerderheid op. Dit zijn problemen die veel groter en structureler moeten worden aangepakt. Alsof dichte grenzen alles zouden oplossen… en sociale media, met de bijbehorende mediafuik, maken het er alleen maar erger op.
Wat valt er op te lossen? Migranten zullen er altijd blijven. Het hele idee van een migratiestop zal toch echt moeten worden losgelaten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, daar is Nederland echter te netjes voor. We hebben het pas nog gezien bij Iran en Pakistan die even een paar honderdduizend Afganen het land uit knikkerden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, omdat het niet kan. En daarom is het ook zo flauw om dat soort hersenkronkels te blijven herhalen.
Vquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef jigggy het volgende:
[..]
Volkssport nummer 1 daar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:12 schreef jigggy het volgende:
[..]
quote:De moord op Julie Van Espen is een misdrijf dat zich op 4 mei 2019 afspeelde in Merksem, in de Belgische stad Antwerpen. De 23-jarige studente Julie Van Espen (geboren in Wilrijk op 27 februari 1996[1]) werd verkracht en vermoord door de 39-jarige Steve Bakelmans. Van Espens lichaam werd twee dagen later teruggevonden in het Albertkanaal. Bakelmans werd diezelfde dag als hoofdverdachte opgepakt door de politie. Op 21 december 2021 werd Bakelmans schuldig bevonden aan moord met voorbedachten rade en aan verkrachting. Een dag later werd hij veroordeeld tot levenslange opsluiting en vijftien jaar terbeschikkingstelling.
De zaak werd uitvoerig besproken in de media en leidde tot veel kritiek op de Belgische Justitie. Daarnaast leidde de zaak tot tal van maatschappelijke veranderingen op het gebied van seksueel geweld.
Deze zaak is aardig bekend in NL hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 07:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
België had 6 jaar geleden ook zoiets meegemaakt was toen ook heel veel kritiek op enzo hieronder een deel van wiki artikel:
[..]
Wil je echt landen als Iran en Pakistan als gidslanden nemen, ja?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, daar is Nederland echter te netjes voor. We hebben het pas nog gezien bij Iran en Pakistan die even een paar honderdduizend Afganen het land uit knikkerden.
Alle verkrachtingen zijn extreem verdrietig...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 07:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze zaak is aardig bekend in NL hoor.
Extreem verdrietige daad.
Er bestaan amper nog volksbuurten. Al goedkope woningen zijn verkocht door de woningbouwverenigingen of gaan linea recta richting statushouders en gaan andere regels gelden waar handhaving amper grip op heeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
zeker als het enig doel is een warm lijf te neuken voor 3 minutenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 07:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Alle verkrachtingen zijn extreem verdrietig...
quote:Absorptievermogen is overschreden
Veel Nederlanders ervaren dat hun directe leefomgeving te snel verandert.
Grote steden, maar ook middelgrote gemeenten, ondergaan in korte tijd een ingrijpende demografische en culturele verschuiving.
Voor een deel van de bevolking voelt het alsof het absorptievermogen van de samenleving is overschreden.
Zij zien dat integratie niet vanzelf gaat en dat verschillen leiden tot spanningen.
Zaken als eerwraak, genitale verminking, versterkte gebedsoproepen, de jaarlijkse haatpredikers op de Utrechtse Jaarbeurs, straatcriminaliteit en een recordaantal islamitische scholen vindt men afschuwelijk.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, daar is Nederland echter te netjes voor. We hebben het pas nog gezien bij Iran en Pakistan die even een paar honderdduizend Afganen het land uit knikkerden.
Als enkel asielzoekers zouden moorden/verkrachten etc dan kunnen we wel in onze handen klappen want dat betekent dat er heel veel mensen met terugwerkende kracht niet vermoord/verkracht zouden worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Opmerkelijk hoe dezelfde vrouwen die altijd zo vurig voor asielzoekers in de bres springen nu ineens vooraan staan om te protesteren tegen vrouwengeweld maar het echte probleem niet benoenen.
De magie van de chocolade piemel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Opmerkelijk hoe dezelfde vrouwen die altijd zo vurig voor asielzoekers in de bres springen nu ineens vooraan staan om te protesteren tegen vrouwengeweld maar het echte probleem niet benoenen.
Serieus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:51 schreef matigeuser het volgende:
Het hele land is (weer) even in rep en roer. Maar binnenkort wordt er toch weer massaal op Bontenbal / Timmermans / VVD gestemd.
Want we durven en willen niet de stappen nemen die nodig zijn om dit nou eens écht aan te pakken. Om weer baas te worden over ons land, de grenzen en wie er in komt. Daarvoor moeten we namelijk uit de EU en allerlei andere verdragen. Moeten we 'immorele' beslissingen nemen zoals stoppen met opvang. Stoppen met bed / bad / brood regelingen. Illegalen ook echt illegaal verklaren. Ze arresteren en terug sturen naar eigen land. Geen coulance meer toepassen. Geen gezinshereniging. Vrijwillige remigratie stimuleren. Etc etc.
Het zijn allemaal dingen waar de gemiddelde Nederlander nog steeds niet klaar voor is. Daarvoor moeten er eerst nog een jaar of 10-15 meer 'incidenten' plaatsvinden. En nog een 'stad' of 10 zoals Tilburg erbij aan migranten.
Misschien dat mensen dán eindelijk eens klaar zijn voor deze stap. Maar dan is het waarschijnlijk al te laat en is massale onrust waarschijnlijk al niet meer afwendbaar.
Dus klaagt iedereen nu wel weer even, maar gaan we gewoon weer een paar jaar zo door en is het afwachten tot het volgende drama.
Veel plezier jongens. Ik ben er inmiddels ook wel klaar mee. Heel West-Europa gaat naar de kloten en niemand die er echt wat aan doet. Ik kan het machteloze niet meer aan en derhalve heeft mijn verdriet en woede inmiddels plaats gemaakt voor onverschilligheid. Iets wat velen inmiddels denk ik wel zullen herkennen.
Nog twee dagen en dan krijgt de “ witte “ man de schuld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze doelgroep komt wel uit een extreem onveilige situatie en is wellicht ernstig getraumatiseerd (of hebben zelf flink wat op hun kerfstok), op zich best vreemd dat ze middenin de nacht op straat rond mogen hangen in een vreemd land.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als enkel asielzoekers zouden moorden/verkrachten etc dan kunnen we wel in onze handen klappen want dat betekent dat er heel veel mensen met terugwerkende kracht niet vermoord/verkracht zouden worden.
"Het echte probleem" zijn mensen zoals jij die alle ellende op de wereld graag naar 1 doelgroep willen schuiven - eigenlijk net zoals die ene rare meneer in de jaren 40 deed.
Jongens toch, moet je dit lezen:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
GOH hoe zou dat nou komenquote:De zaak van Lisa (17) staat niet op zich. Medio augustus werd een 24-jarige Syrische vrouw dood aangetroffen in Almere, vermoedelijk door een misdrijf om het leven gebracht. Ook de zaak van Joeweela (39) staat nog vers in het geheugen gegrift, zij werd in juli door haar ex-man doodgeschoten op straat in Gouda. En in Veldhoven werd de 34-jarige Shanesca gedood, mogelijk door haar partner.
Structureel probleem
Iedere acht dagen sterft er in Nederland een vrouw door geweld (femicide), weet ook oud-politicus en feminist Hedy d’Ancona. „Femicide is een structureel probleem en geen zeldzaam incident. Het is schandalig dat ons land in de top drie staat van alle Europese landen met het hoogste aantal vrouwenmoorden.’’
Jij maakt geen onderscheid tussen de positie van de vrouw in de westerse wereld en de positie van de vrouw in de islamitische wereld?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als enkel asielzoekers zouden moorden/verkrachten etc dan kunnen we wel in onze handen klappen want dat betekent dat er heel veel mensen met terugwerkende kracht niet vermoord/verkracht zouden worden.
"Het echte probleem" zijn mensen zoals jij die alle ellende op de wereld graag naar 1 doelgroep willen schuiven - eigenlijk net zoals die ene rare meneer in de jaren 40 deed.
Volgens mij is er niemand hier die beweert dat het alleen maar asielzoekers zijn, er is echter wel een grote statische oververtegenwoordiging:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou, hoe komt dat?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jongens toch, moet je dit lezen:
[..]
GOH hoe zou dat nou komen
in die wereld is een vrouw minder waard dan een nette hond, je kunt die wel graag hierheen willen halen omdat je sociaal links wilt zijn, maar weet je dat wel zeker?/quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wij zijn een van de populairste bestemmingen voor immigranten; er is geen andere verklaring.quote:
Jouw vergelijking loopt mank.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het ligt aan de mannen. Snap dat nu eens. Het ligt aan Piet, Klaas en Jan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand hier die beweert dat het alleen maar asielzoekers zijn, er is echter wel een grote statische oververtegenwoordiging:
[ afbeelding ]
https://longreads.cbs.nl/(...)-2024/criminaliteit/quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wij zijn een van de populairste bestemmingen voor immigranten; er is geen andere verklaring.
Oooh maar dan is het goedquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]het is geen vakantie hè? We zitten gewoon onder het EU-gemiddelde qua asielzoekers die worden opgevangen.
het zijn geen asielzoekers, zo noemen we mensen die hierheen komen zonder papierenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]het is geen vakantie hè? We zitten gewoon onder het EU-gemiddelde qua asielzoekers die worden opgevangen.
Die hebben waarschijnlijk oorlogstrauma's die ze nog niet verwerkt hebben, en ook niet kunnen verwerken hier, want wachtlijsten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze doelgroep komt wel uit een extreem onveilige situatie en is wellicht ernstig getraumatiseerd (of hebben zelf flink wat op hun kerfstok), op zich best vreemd dat ze middenin de nacht op straat rond mogen hangen in een vreemd land.
en daarom gaan ze jonge vrouwen verkrachten s nachts, maar eerst dood maken want dan zijn ze lekker rustigquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk oorlogstrauma's die ze nog niet verwerkt hebben, en ook niet kunnen verwerken hier, want wachtlijsten.
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk. Omdat geweld "normaal" voor ze is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en daarom gaan ze jonge vrouwen verkrachten
o ok dus we kunnen ze wel gewoon binnen halen ,quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk.
Snel nog wat er bij. Het is natuurlijk een grof schandaal dat we hier niet fier bovenaan staan.quote:
Zei ik dat? Lees eens terug.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ok dus we kunnen ze wel gewoon binnen halen ,
ze zijn dus zielig
`quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Snel nog wat er bij. Het is natuurlijk een grof schandaal dat we hier niet fier bovenaan staan.
Ik denk eerder dat Roos94 geen onderscheid maakt tussen Nederlandse mannen en islamitische mannen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jij maakt geen onderscheid tussen de positie van de vrouw in de westerse wereld en de positie van de vrouw in de islamitische wereld?
Slecht voor de wolf. Dan maar Groene Hart vol bouwen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
`
Snel de Veluwe affikken zodat we daar half Afrika kunnen huisvesten.
Ik probeer alleen te verklaren waarom die gasten zo fokking gewelddadig zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ok dus we kunnen ze wel gewoon binnen halen ,
ze zijn dus zielig
Daarom moeten wij die probleemgevallen niet binnenhalen. Oorlogstrauma in combinatie met een cultuur waarbij vrouwen ondergeschikt zijn en een religie die haaks staat op de normen en waarden van de Westerse wereld en eigenlijk een religie die de Westerse wereld haat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk oorlogstrauma's die ze nog niet verwerkt hebben, en ook niet kunnen verwerken hier, want wachtlijsten.
Dat probeer ik te zeggen, maar dat gelooft niemand. Als je gewoon logisch nadenkt weet je dat die mensen levensgevaarlijk zijn. Kort samengevat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:51 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Daarom moeten wij die probleemgevallen niet binnenhalen. Oorlogstrauma in combinatie met een cultuur waarbij vrouwen ondergeschikt zijn en een religie die haaks staat op de normen en waarden van de Westerse wereld en eigenlijk een religie die de Westerse wereld haat.
Okee Sherlock, en hoe herken je zo'n probleemgeval dan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:51 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Daarom moeten wij die probleemgevallen niet binnenhalen. Oorlogstrauma in combinatie met een cultuur waarbij vrouwen ondergeschikt zijn en een religie die haaks staat op de normen en waarden van de Westerse wereld en eigenlijk een religie die de Westerse wereld haat.
De echte cijfers zijn heel wat hoger, helaas, van alle groepen trouwens. Daders komen bijna altijd weg met seksuele misdrijven. 20% van alle vrouwen zijn ooit verkracht en 5% van alle mannen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand hier die beweert dat het alleen maar asielzoekers zijn, er is echter wel een grote statische oververtegenwoordiging:
[ afbeelding ]
Naïef geleuter wat jij doet...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het ligt er meer aan dat ze uit culturen komen waar vrouwen als minderwaardig vee wordt gezien. Want waarom doen Oekraïners met oorlogstrauma's dit dan niet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk. Omdat geweld "normaal" voor ze is.
Snaptuh?
Oekraïners doen dit ook.. de dam gemist?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het ligt er meer aan dat ze uit culturen komen waar vrouwen als minderwaardig vee wordt gezien. Want waarom doen Oekraïners met oorlogstrauma's dit dan niet?
Het feit dat Polen sinds de Russische invasie in Oekraïne 1,5 miljoen Oekraïners heeft opgevangen en nul moslims zegt ook genoeg. Daar heerst godzijdank nog gezond verstand. En wat keken ze op hun neus in Brussel dat dit gebeurde ... ooooohhhquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het ligt er meer aan dat ze uit culturen komen waar vrouwen als minderwaardig vee wordt gezien. Want waarom doen Oekraïners met oorlogstrauma's dit dan niet?
Feitelijk onjuist, doch leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wij zijn een van de populairste bestemmingen voor immigranten; er is geen andere verklaring.
Die doen het ook. Die hebben zoveel oorlogstrauma's: kunnen ze niet verwerken, raken in een psychose, en worden levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Niet! Ik geef 3 criteria. Dus stoppen met importeren en opvang in hun eigen regio. Voldoe je aan één van die criteria en niet naar binnen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee Sherlock, en hoe herken je zo'n probleemgeval dan?
Selectief geheugenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Oekraïners doen dit ook.. de dam gemist?
in hun cultuur is een vrouw niks waard en we gaan met hen om alsof het westerlingen zijn, dat begrijpen ze nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik probeer alleen te verklaren waarom die gasten zo fokking gewelddadig zijn.
Als asielzoekers uit andere moslimslanden hier heen komen en zij zijn richting vrouwen braver dan de Nederlandse man. Dan zijn die moslims wel welkom?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is hun mening mbt bijvoorbeeld Christenen? En ongelovigen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als asielzoekers uit andere moslimslanden hier heen komen en zij zijn richting vrouwen braver dan de Nederlandse man. Dan zijn die moslims wel welkom?
Ik vind het wel interessant dat het cijfer er niet toe doet. Het gaat alleen om een streep die neergelegd wordt bij autochtoon.
Asielzoekers zijn mensen zonder papieren. Er vallen ineens wat puzzelstukjes op hun plekquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zijn geen asielzoekers, zo noemen we mensen die hierheen komen zonder papieren
het zijn werkzoekenden uit islamitische landen
1 Oekraïner vs duizenden uit de 3e wereld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Oekraïners doen dit ook.. de dam gemist?
Ai, deze burn voelde ik zelfs.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boos? Zo snel heb ik het niet over 'laagopgeleiden' waar ik vervolgens op kan neerkijken vanuit mijn woke bubbel. Haha, domme tokkies.
Probeer het eens, het echt naleven van dat 'diversiteits'-gelul. Tot nu toe is het spugen op mensen die niet net als jij post-koloniale genderstudies gestudeerd hebben een vorm van klassicisme.
Vraag je guru c.q. UvA-docent c.q. swami de volgende keer hoe je los kan komen van dat elitaire denken.
Dit ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Naïef geleuter wat jij doet...
Als dat asieltuig hier niet naar toe gekomen was, dan hadden we idd minder criminaliteit èn moorden.
Idd, NLers kunnen er ook wat van, maar die wonen hier al he?
En dan #RotatoR de schuld geven van het probleem..
Je moet maar durven..
Dat jij anders naar dit onderwerp kijkt zal niemand verbazen, 100% dat jij je door import hebt laten bezwangeren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
daarom zoeken ze asiel als ze papieren hadden waren het immigranten , je kunt ook papieren krijgen door met een Nederlander te trouwen via een MVVquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn mensen zonder papieren. Er vallen ineens wat puzzelstukjes op hun plek
Gelukkig lijken die cijfers toch wat lager te liggen (ongeveer de helft). Unicef komt met lagere cijfers en Movisie in samenwerking met Rutgers dus op ongeveer de helft en dat lijkt mij wel de best beschikbare bron in Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De echte cijfers zijn heel wat hoger, helaas, van alle groepen trouwens. Daders komen bijna altijd weg met seksuele misdrijven. 20% van alle vrouwen zijn ooit verkracht en 5% van alle mannen.
Leuk. Weer zo'n symbolisch nietszeggende actie. Volgende keer is het voor een homo. 'Hoe kan dat nou toch *proest*?'.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik denk niet dat het anders kon. Ze geven altijd bij een aanhouding wat extra info toch? 'Er is een vrouw in haar woning aangehouden'. De man is in zijn woonplaats aangehouden'quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:17 schreef Harvest89 het volgende:
Niet handig van de politie om te zeggen dat het een asielzoeker is. Nu staat die hele groep onder vuur.
Het betreft hier natuurlijk wel degelijk een asielzoekersprobleem. Een asielzoeker die niet weet hoe het hier werkt, die eventueel psychisch gestoord is, die eigenlijk ergens anders opgevangen had moeten worden, die losgelaten wordt op de bevolking. Het zou me niks verbazen als gaat blijken dat hij het gedaan heeft om gestraft te worden zodat hij hier langer kan blijven en niet uitgezet kan worden. Maar jij en de aangehaalde vrouwen uit de tweet kijken liever weg en durven zelfs de jaren 30 er bij te halen. Nee jouw soort vrouwen zijn het werkelijke probleem, die niet hard genoeg "jij bent welkom" kunnen zingen en het nog tot een mannenprobleem durven te framen ook. Bah!!!!!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat vragen oproept is dat ze deze persoon al op de korrel hadden na vorige week vrijdag toen die vrouw verkracht werd. Waarom kon hij dinsdag nog zonder observatie z'n gang gaan. Ik zou dat graag willen weten. Of moest het maar stil blijven omdat het een asielzoeker betrof.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het anders kon. Ze geven altijd bij een aanhouding wat extra info toch? 'Er is een vrouw in haar woning aangehouden'. De man is in zijn woonplaats aangehouden'
En dat hebben ze nu ook gedaan. Er is een man in een azc aangehouden.
Ik zag/zie overal een oproep aan mannen om meer stil te staan bij hun gedrag en respect voor vrouwen te hebben want elke vrouw moet ‘s nachts gewoon de straat op kunnen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Niet zo vreemd he.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:27 schreef RedShoe het volgende:
Ik voorzie een slotje.
Dit topic is totaal ontspoord.
Ik sla nu even op jouw reactie aan, maar dit geldt zeker niet alleen voor jou...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gelukkig lijken die cijfers toch wat lager te liggen (ongeveer de helft). Unicef komt met lagere cijfers en Movisie in samenwerking met Rutgers dus op ongeveer de helft en dat lijkt mij wel de best beschikbare bron in Nederland.
Kijken of dat bericht ook in het AZC terecht komt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zag/zie overal een oproep aan mannen om meer stil te staan bij hun gedrag en respect voor vrouwen te hebben want elke vrouw moet ‘s nachts gewoon de straat op kunnen.
Misschien moeten ze die oproep in meerdere talen doenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zag/zie overal een oproep aan mannen om meer stil te staan bij hun gedrag en respect voor vrouwen te hebben want elke vrouw moet ‘s nachts gewoon de straat op kunnen.
Naja in feite zijn alle vluchtelingen met een beetje goede wil terug te voeren op de witte man.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:30 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nog twee dagen en dan krijgt de “ witte “ man de schuld.
Rechts loopt altijd te schreeuwen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet zo vreemd he.
NL is wel een beetje klaar met dat naïeve woke gejank en valse gewijs naar blanke 'daders'.
Gedraai van de waarheid en leugens mogen wel een keer van harde repliek voorzien worden.
Doe ff normaal.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:20 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat jij anders naar dit onderwerp kijk zal niemand verbazen, 100% dat jij je door import hebt laten bezwangeren.
Simpel zieltje dat je bent.
Feiten benoemen is met iets aan de haal gaan? Goh... bijzonder wel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Rechts loopt altijd te schreeuwen.
Wilders is ook al aan de haal gegaan met de dood van dit onschuldige meisje. Te triest voor woorden.
Ik heb geen idee en ik denk dat we daar nooit een antwoord op krijgen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat vragen oproept is dat ze deze persoon al op de korrel hadden na vorige week vrijdag toen die vrouw verkracht werd. Waarom kon hij dinsdag nog zonder observatie z'n gang gaan. Ik zou dat graag willen weten. Of moest het maar stil blijven omdat het een asielzoeker betrof.
Daar gaat het verkeerd. 'Aan mannen'. Hypocriet policor gejank de verkeerde kant op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oneens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:27 schreef RedShoe het volgende:
Ik voorzie een slotje.
Dit topic is totaal ontspoord.
Omdat het de fucking waarheid is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Wilders is ook al aan de haal gegaan met de dood van dit onschuldige meisje. Te triest voor woorden.
Haha, en dat bepaal jij, snotneus?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe ff normaal.
Gewoon inhoudelijk reageren.
En links steekt hun kop in het zand voor de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Interessante klacht, aangezien je de bronvermelding nota bene quote…quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:31 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik sla nu even op jouw reactie aan, maar dit geldt zeker niet alleen voor jou...
Er worden hier zoveel beweringen gedaan waar gewoon simpel feitelijk onderzoek naar is gedaan. Plaats dan gewoon de bron wanneer je iets roeptoetert.
Het ligt eraan hoe je het doet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Feiten benoemen is met iets aan de haal gaan? Goh... bijzonder wel.
Dan zal de advocaat van de familie van Lisa hier vragen over moeten gaan stellen. Was deze man al in het vizier bij de politie (zo begreep ik het wel uit de persco van gisteren) en waarom kon hij dan vrijuit de straat nog op etc. Zo'n persoon hoort 24/7 onder observatie te staan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee en ik denk dat we daar nooit een antwoord op krijgen.
Feit is dat er wel vaker gefaald is door meerdere instanties als het gaat om mensenlevens. Niet alleen nu het ging om een asielzoeker.
Ha!!!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Kijken of dat bericht ook in het AZC terecht komt.
Maar heeft die ongelijk?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:36 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je het doet.
Geert schreeuwt graag.
[ x ]
Wat is daar mis mee? Als mensen ziende blind en horende doof zijn voor de feiten dan is schreeuwen helemaal niet verkeerd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:36 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Geert schreeuwt graag.
[ x ]
Geert schreeuwt graag, maar als hij de kans krijgt er wat aan te doen rent hij hard weg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:36 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Geert schreeuwt graag.
[ x ]
Het is nogal hypocriet natuurlijk dat je er als politicus wel over schreeuwt, maar als je de kans krijgt er wat aan te doen, je hard weg rent.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:38 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Als mensen ziende blind en horende doof zijn voor de feiten dan is schreeuwen helemaal niet verkeerd.
Ga op timmermans stemmen dan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Geert schreeuwt graag, maar als hij de kans krijgt er wat aan te doen rent hij hard weg.
Hij kreeg de kans - niet - om er wat aan te doen. Jouw dooddoener is inmiddels wel achterhaald.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Geert schreeuwt graag, maar als hij de kans krijgt er wat aan te doen rent hij hard weg.
Ja, want enkel Unicef benoemen dekt natuurlijk de lading. Die hebben immers ooit maar 1 onderzoek uitgevoerd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Interessante klacht, aangezien je de bronvermelding nota bene quote…
Verantwoordelijkheid genomen, en er is niets veranderd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:36 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Geert schreeuwt graag.
[ x ]
De jaarringen van zijn snikkel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:42 schreef Tjoent het volgende:
Hoe wisten ze trouwens dat deze persoon 22 jaar is maar niet waar hij vandaan komt?
Stukje tokkie politiek met inhoudsloze one liners. Geen kut geven om het meisje maar wel staan juichen dat het een asielzoeker is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:38 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Als mensen ziende blind en horende doof zijn voor de feiten dan is schreeuwen helemaal niet verkeerd.
Mee oneens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Stukje tokkie politiek met inhoudsloze one liners. Geen kut geven om het meisje maar wel staan juichen dat het een asielzoeker is.
Mooie whataboutism hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga op timmermans stemmen dan.
Nog minder lisa's straks, nog meer applaus in de 17de minuut.
Wil je dat?
Nouja dan ga je toch lekker op die one-liners zonder inhoud, tegelijk wachten op het afschaffen van het eigen risico.quote:
Uhm… de PVV kreeg de minister post migratie. Daar kan je heel veel mee, zeker met zo een rechtse kamer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij kreeg de kans - niet - om er wat aan te doen. Jouw dooddoener is inmiddels wel achterhaald.
Even naar de feiten: hebben we Wilders zien juichen na de dood van die meisje? Nee.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dan ga je toch lekker op die one-liners zonder inhoud, tegelijk wachten op het afschaffen van het eigen risico.
Nuance lijkt steeds meer een vies woord in de politiek.
Als je niet aan asiel doet kan je het hele IND opheffen. Stop gewoon met asiel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
Mooie whataboutism hoor.
Overigens wil timmermans beleid. Mischien geen beleid waar jij het helemaal mee eens bent, maar wel beter beleid dan geen beleid, en dat is wat je krijgt van Geert.
De PvdA/GL heeft het IND niet kapotbezuinigd, maar krijgen er wel de schuld van dat het IND hier niet eerder wat mee deed, en blijkbaar geen goede psychologische screening heeft kunnen doen.
Leg mij is uit hoe dat werkt?
En het over de capslock button op zijn toetsenbord moet hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:51 schreef Tjoent het volgende:
Jammer dat het niveau weer zo afglijdt omdat men de persoon Wilders niet kan uitstaan i.p.v. naar de feiten te kijken.
Dit is natuurlijk ook wel kort door de bocht. Als ik partijen afreken op het niet uitvoeren van punten uit het verkiezingsprogramma. Dan ben je nog wel even bezig in het Nederlandse democratische systeem. Die checks and balances (hebt ik vant Omtzigt geleerd) zijn er om te voorkomen dat partijen totalitaire macht naar zich toe trekken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:43 schreef spapaars het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid genomen, en er is niets veranderd.
Die goedkope, populistische retoriek is vermoeiend.
Deze reactie is zo grappigquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:51 schreef Tjoent het volgende:
Jammer dat het niveau weer zo afglijdt omdat men de persoon Wilders niet kan uitstaan i.p.v. naar de feiten te kijken.
Laatste keer dat in Nederland de doodstraf uitgevoerd werd:quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Nou verwees ik toch echt primair naar Movisie/Rutgers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:43 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ja, want enkel Unicef benoemen dekt natuurlijk de lading. Die hebben immers ooit maar 1 onderzoek uitgevoerd.
Nou ik ben blij dat je in elk geval vrolijker wordt van mijn reactie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze reactie is zo grappig![]()
Vertel mij dan inhoudelijk hoe Wilders hier dan iets aan gaat doen.
Dit dus. WHY the fuck stond die gast niet al onder 24/7 surveillance. En dan nog zichzelf op de borst kloppen dat ze hem zo snel hadden. Nee, als je gvd je werk had gedaan was Lisa nu nog in ons midden.... ik kan daar zo kwaad om worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat vragen oproept is dat ze deze persoon al op de korrel hadden na vorige week vrijdag toen die vrouw verkracht werd. Waarom kon hij dinsdag nog zonder observatie z'n gang gaan. Ik zou dat graag willen weten. Of moest het maar stil blijven omdat het een asielzoeker betrof.
Nou daar ben ik erg benieuwd naar en ik zou als advocaat van de familie zijnde daar direct vragen over gaan stellen. Want dat is cruciaal om te weten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit dus. WHY the fuck stond die gast niet al onder 24/7 surveillance. En dan nog zichzelf op de borst kloppen dat ze hem zo snel hadden. Nee, als je gvd je werk had gedaan was Lisa nu nog in ons midden.... ik kan daar zo kwaad om worden.
Het lijkt mij wel vrij evident dat Omtzigt cs de grootste stoorzender was van dit kabinet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:47 schreef Shotty het volgende:
Overigens wil timmermans beleid. Mischien geen beleid waar jij het helemaal mee eens bent, maar wel beter beleid dan geen beleid, en dat is wat je krijgt van Geert.
Wacht heel even, want waarom zijn er geen camera’s in een asielzoekerscentrum?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk capaciteitsproblemen en verschil tussen verdacht zijn en dader zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit dus. WHY the fuck stond die gast niet al onder 24/7 surveillance. En dan nog zichzelf op de borst kloppen dat ze hem zo snel hadden. Nee, als je gvd je werk had gedaan was Lisa nu nog in ons midden.... ik kan daar zo kwaad om worden.
Meerdere punten van dat tien punten plan zijn niet eens realistisch uitvoerbaar. Wettelijk of praktisch niet. Gooi je AZCs dicht dan zetten ze die mensen in hotels. Al ben ik zeker voor om zero tolerance te hebben bij asielzoekers qua criminele activiteiten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou ik ben blij dat je in elk geval vrolijker wordt van mijn reactie.
Wilders kwam met een tien punten plan, dat was een al dan niet tijdelijke pas op de plaats qua asielinstroom. Grenzen dicht.
Stel nou eens dat deze persoon waarvan we weten dat hij 22 jaar is maar niet waar hij vandaan komtna het afwijzen van het tien punten plan Nederland in is gekomen. Welk verschil had dat nu gemaakt denk je?
Als je iemand verdenkt van een ernstig misdrijf zoals die brute verkrachting van vorige week vrijdag dan hoort die persoon 24/7 onder observatie te staan. Dat mag ook en daar is beslist capaciteit voor. Dat mag alleen als er nog geen onomstotelijk bewijs is om die persoon te arresteren. Maar dan mag hij / zij niet als loslopend wild de maatschappij weer in.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk capaciteitsproblemen en verschil tussen verdacht zijn en dader zijn.
Ik zie het hier in de buurt ook. Psychiatrische mafklapper om de hoek, regelmatig psychoses en notoire vrouwenmishandelaar. Wordt zo nu en dan van zijn bed gelicht en is dan 2 dagen later weer thuis. Ook een kwestie van tijd dat iemand daar op een verkeerd moment langsloopt en het mis gaat.
Politie, GGZ en justitie willen wel wat, maar er is simpelweg geen capaciteit.
Als je iedere verdachte van een seksueel misdrijf 24 uur moet volgen heb je een capaciteitsprobleem.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Onzin, het zijn beesten. Nergens is het normaal om vrouwen te verkrachten en vermoorden. STOP MET ZE IN DE SLACHTOFFERROL DUWEN. Het enige slachtoffer is DOOD.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk. Omdat geweld "normaal" voor ze is.
Snaptuh?
Nee, dat capaciteitsprobleem is er niet. Je bent als politie verplicht om zo'n verdachte te observeren. Juist na vrijdag had ie onder voortdurende observatie moeten staan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je iedere verdachte van een seksueel misdrijf 24 uur moet volgen heb je een capaciteitsprobleem.
Kan goed zijn dat er fouten gemaakt zijn, maar iemand oplaaien vereist ook planning. En deze klootzak pleegde zijn daden (3 stuks minimaal begrijp ik) met hele korte tussenpozen.
Natuurlijk moet het uitgezocht worden.
Ik denk dat er veel meer mogelijk is als de politie/justitie de handen niet vol zou hebben aan XR op de snelweg, Palestina demonstraties, voetbalwedstrijden, Kermissen en uitgaansgeweld op zaterdagavond.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je iedere verdachte van een seksueel misdrijf 24 uur moet volgen heb je een capaciteitsprobleem.
Kan goed zijn dat er fouten gemaakt zijn, maar iemand oplaaien vereist ook planning. En deze klootzak pleegde zijn daden (3 stuks minimaal begrijp ik) met hele korte tussenpozen.
Natuurlijk moet het uitgezocht worden.
Mijn man is geboren en getogen in Nederland. Fout gegokt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:20 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat jij anders naar dit onderwerp kijkt zal niemand verbazen, 100% dat jij je door import hebt laten bezwangeren.
Simpel zieltje dat je bent.
Kortzichtig maar vooral ook heel doorzichtig. Prima om een hekel aan de persoon Wilders te hebben maar dat kinderachtige gedrag om maar niet naar de feiten te hoeven kijken, verpest elk topic.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef matspontius het volgende:
Inderdaad - meisje van 17 is misbruikt en vermoord door zo'n imbeciele zandbakhaas en dan gaan we hier weer Wilders afzeiken of redenen zoeken hoe het meisje dit had kunnen voorkomen. Lekker kortzichtig niveau.
We zijn in dit land op het punt aangekomen dat je je als vrouw klaarblijkelijk niet meer veilig kan rond bewegen zonder lastig gevallen te worden of nog veel erger. Dank politiek Nederland voor deze fijne ontwikkeling!
Wel meer dan die verhalen vooral van kennissen, familie en vrienden waar iemand in de buurt die mentaal gestoord/crimineel is en waar de buurt last van heeft. Politie heeft weinig capaciteit en GGZ is helemaal een drama.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk capaciteitsproblemen en verschil tussen verdacht zijn en dader zijn.
Ik zie het hier in de buurt ook. Psychiatrische mafklapper om de hoek, regelmatig psychoses en notoire vrouwenmishandelaar. Wordt zo nu en dan van zijn bed gelicht en is dan 2 dagen later weer thuis. Ook een kwestie van tijd dat iemand daar op een verkeerd moment langsloopt en het mis gaat.
Politie, GGZ en justitie willen wel wat, maar er is simpelweg geen capaciteit.
Dat capaciteitsprobleem is er wel. Praat eens met politiemensen. Er zijn zoveel probleemgevallen waar veel meer aandacht en capaciteit voor hoort te zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat capaciteitsprobleem is er niet. Je bent als politie verplicht om zo'n verdachte te observeren. Juist na vrijdag had ie onder voortdurende observatie moeten staan.
Misschien praat ik wel uit ervaringquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat capaciteitsprobleem is er wel. Praat eens met politiemensen. Er zijn zoveel probleemgevallen waar veel meer aandacht en capaciteit voor hoort te zijn.
Het is geen ontwikkeling, zo gaat het al minstens 50 jaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef matspontius het volgende:
Inderdaad - meisje van 17 is misbruikt en vermoord door zo'n imbeciele zandbakhaas en dan gaan we hier weer Wilders afzeiken of redenen zoeken hoe het meisje dit had kunnen voorkomen. Lekker kortzichtig niveau.
We zijn in dit land op het punt aangekomen dat je je als vrouw klaarblijkelijk niet meer veilig kan rond bewegen zonder lastig gevallen te worden of nog veel erger. Dank politiek Nederland voor deze fijne ontwikkeling!
Dat doe ik ook helemaal niet als je zou lezen wat ik verder allemaal nog zeg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Onzin, het zijn beesten. Nergens is het normaal om vrouwen te verkrachten en vermoorden. STOP MET ZE IN DE SLACHTOFFERROL DUWEN. Het enige slachtoffer is DOOD.
Nou vertel eens hoe er wel genoeg capaciteit is om alle labiele en criminele gevallen te volgen door de politie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Misschien praat ik wel uit ervaring
Dat merkt iedereen in zijn eigen omgeving ook wel dat er te weinig capaciteit is bij de politie. Vermoed ik. Ik ben zelf in ieder geval verhuisd om een gezin dat mijn hele vorige buurt terroriseerde.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat capaciteitsprobleem is er wel. Praat eens met politiemensen. Er zijn zoveel probleemgevallen waar veel meer aandacht en capaciteit voor hoort te zijn.
Die capaciteit is er niet, daarom heb ik ook zo'n aversie tegen van die maatregelen zoals vuurwerkverboden terwijl iedereen wel weet dat er absoluut amper op gehandhaafd kan worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoe er wel genoeg capaciteit is om alle labiele en criminele gevallen te volgen door de politie.
Jij kent alle feiten ter zake?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat capaciteitsprobleem is er niet. Je bent als politie verplicht om zo'n verdachte te observeren. Juist na vrijdag had ie onder voortdurende observatie moeten staan.
Jij maakt het nu heel groot. We hebben het hier over dit specifieke geval dat binnen een tijdsbestek van een paar dagen twee zware misdrijven pleegt. Als je na het misdrijf van vrijdag 15 augustus al iemand op de korrel hebt, ook nadat een andere vrouw zich meldde nota bene, dan is het werkelijk geen probleem om drie politiemensen per dag acht uur die persoon te laten observeren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoe er wel genoeg capaciteit is om alle labiele en criminele gevallen te volgen door de politie.
Dat lijkt mij evident.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer mogelijk is als de politie/justitie de handen niet vol zou hebben aan XR op de snelweg, Palestina demonstraties, voetbalwedstrijden, Kermissen en uitgaansgeweld op zaterdagavond.
Als het geen asielzoeker was geweest zou dat ook wel gedaan zijn. Maar men is bij de politie doodsbang om van racisme beschuldigd te wordenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jij maakt het nu heel groot. We hebben het hier over dit specifieke geval dat binnen een tijdsbestek van een paar dagen twee zware misdrijven pleegt. Als je na het misdrijf van vrijdag 15 augustus al iemand op de korrel hebt, ook nadat een andere vrouw zich meldde nota bene, dan is het werkelijk geen probleem om drie politiemensen per dag acht uur die persoon te laten observeren.
Je moet onderscheid maken tussen levensgevaarlijke verkrachter en nu dus moordenaar en labiele gevallen.
Dat gevoel bekruipt je nu inderdaad. Laten we maar hopen dat het niet 't geval was/ is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als het geen asielzoeker was geweest zou dat ook wel gedaan zijn. Maar men is bij de politie doodsbang om van racisme beschuldigd te worden
Ze wisten dat het een donkere man was (weet niet of ze directe AZC connectie hadden gemaakt) maar wisten ze welke man het was uberhaupt? Ze zeiden tijdens de persco dat ze met meer capaciteit de man niet eerder hadden kunnen pakken. Of dat waar is weet jij niet en ik niet. En het zal je verbazen hoeveel ernstige zaken er spelen waar er nog geen dader is gevonden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jij maakt het nu heel groot. We hebben het hier over dit specifieke geval dat binnen een tijdsbestek van een paar dagen twee zware misdrijven pleegt. Als je na het misdrijf van vrijdag 15 augustus al iemand op de korrel hebt, ook nadat een andere vrouw zich meldde nota bene, dan is het werkelijk geen probleem om drie politiemensen per dag acht uur die persoon te laten observeren.
Je moet onderscheid maken tussen levensgevaarlijke verkrachter en nu dus moordenaar en labiele gevallen.
Opvang in eigen regio is veel effectiever. Om te beginnen: slechts weinigen kunnen de reis echt maken naar hier. En degenen die dat kunnen zijn meestal niet de zwaarst getroffenen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn man is geboren en getogen in Nederland. Fout gegokt.
Maar laten we vooral doen alsof er hier geen probleem bestaat van een ongelooflijke buitenlander-haat. Alle asielzoekers zijn kut etc. Pech dat je land gebombardeerd wordt en dat er een hongersnood is, wij motten dat niet, oprotten ermee.
Eigen volk eerst, ja tog?
Met stellen dat geweld normaal is voor ze binnen deze context doe je dat dus wel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat doe ik ook helemaal niet als je zou lezen wat ik verder allemaal nog zeg.
Ik zeg niet dat het normaal is ik zeg dat ze psychisch ziek zijn. Dat is anders. Ik wil nog steeds niet dat mijn dochter wordt vermoord door iemand die psychisch ziek is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Met stellen dat geweld normaal is voor ze binnen deze context doe je dat dus wel.
Man man man.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:18 schreef Alpha0 het volgende:
Het is de schuld van de zichtlijnen mensen, en van verlichting die niet van de zijkant komt. Het heeft hier niks met een AZC te maken hoor.
Kan de straat veiliger? 'Ontwerpers vergeten vaak het vrouwelijke perspectief
Allemaal in de huidige manier van doen onhaalbaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus moet je haalbaar beleid voeren. De grondwet goed in acht houden en zorgen dat wat je kunt en wilt ook daadwerkelijk kan worden omgezet in beleid. Het migratieprobleem wordt op dit moment juist in stand gehouden.
Denk dat we het station humane asielopvang al voorbij zijn gegaan als je de verhalen uit Ter Apel e.d. hoort.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn man is geboren en getogen in Nederland. Fout gegokt.
Maar laten we vooral doen alsof er hier geen probleem bestaat van een ongelooflijke buitenlander-haat. Alle asielzoekers zijn kut etc. Pech dat je land gebombardeerd wordt en dat er een hongersnood is, wij motten dat niet, oprotten ermee.
Eigen volk eerst, ja tog?
Het kernprobleem blijft toch dat je heel moeilijk af komt van overlastgevende of criminele asielzoekers / veiligelanders. Ook als ze (snel) worden afgewezen blijven ze vaak in Nederland rondhangen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog realistische en concrete oplossingen komen voor probleemgevallen onder de asielzoekers. Geert Wilders komt met niet uitvoerbare plannen al wil zijn achterban graag in dat sprookje geloven met zijn one-liners en totaal niet geschikte partijgenoten. Aan de linker kant zijn partijen weer te bang om zelfs bepaalde problemen aan te kaarten.
Ja precies. Rechts komt met stoere praatjes die toch nooit uitvoerbaar zijn, links steekt z’n kop in het zand en doet alsof er niks aan de hand is. Ondertussen stapelen de "incidenten" zich op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog realistische en concrete oplossingen komen voor probleemgevallen onder de asielzoekers. Geert Wilders komt met niet uitvoerbare plannen al wil zijn achterban graag in dat sprookje geloven met zijn one-liners en totaal niet geschikte partijgenoten. Aan de linker kant zijn partijen weer te bang om zelfs bepaalde problemen aan te kaarten.
Nee, dat is onmogelijk, hoe wil je die probleemgevallen er tussen al die mensen uitpikken? Wanneer ze het land binnenkomen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Dit moet op Europees niveau anders is het kansloos.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Het is niet haalbaar om hier iets aan te doen zolang je je als land in een doolhof van wetten begeeft. En mocht je die gepasseerd zijn dan volgt het doolhof van Brussel. Geen enkele partij kan/gaat hier iets aan doen. Nederland is een zinkend schip.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Er zijn concrete oplossing middels de asielwetten die zijn aangenomen in de Tweede Kamer. Nu is het de vraag of links en het CDA die gaan blokkeren in de Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Dit idd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kernprobleem blijft toch dat je heel moeilijk af komt van overlastgevende of criminele asielzoekers / veiligelanders. Ook als ze (snel) worden afgewezen blijven ze vaak in Nederland rondhangen.
Sowieso gewoon een kruis door de asielaanvraag of het moment dat iemand in aanraking komt met justitie.
Je kunt asielzoekers niet wegwensen he? Die komen toch wel. Daar zal je iets mee moeten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 09:51 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als je niet aan asiel doet kan je het hele IND opheffen. Stop gewoon met asiel.
Welke in AZC al voor overlast en intimidatie zorgen of buiten AZC in aanraking komen met politie al is het voor het stelen van het fiets of winkeldiefstal. Al moet je wel een uitgebreid duidelijk plan hebben wanneer iemand aan die eisen voldoet en wat dan het plan is. Asiel intrekken, blijft die dan hangen daar gewoon?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat is onmogelijk, hoe wil je die probleemgevallen tussen al die mensen uitpikken?
Ook niet-ACZ mannen vallen vrouwen aan. Maar laten we het daar maar niet over hebben of over hoe straten überhaupt veiliger kunnen want dan slaan types zoals jij en wheeledwarrior of tilt. Veeg je kin eens schoonquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:18 schreef Alpha0 het volgende:
Het is de schuld van de zichtlijnen mensen, en van verlichting die niet van de zijkant komt. Het heeft hier niks met een AZC te maken hoor.
Kan de straat veiliger? 'Ontwerpers vergeten vaak het vrouwelijke perspectief
Eigenlijk zou je als regering in je land ultiem recht moeten hebben alles te doen wat je wil, waarvoor de bevolking heeft gekozen. Zolang het geen bizarre dingen zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja precies. Rechts komt met stoere praatjes die toch nooit uitvoerbaar zijn, links steekt z’n kop in het zand en doet alsof er niks aan de hand is. Ondertussen stapelen de "incidenten" zich op.
Die verdwijnen in de illegaliteit vermoed ik. Dat weet ik dus niet zeker.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke in AZC al voor overlast en intimidatie zorgen of buiten AZC in aanraking komen met politie al is het voor het stelen van het fiets of winkeldiefstal. Al moet je wel een uitgebreid duidelijk plan hebben wanneer iemand aan die eisen voldoet en wat dan het plan is. Asiel intrekken, blijft die dan hangen daar gewoon?
Je kunt best een hoop doen binnen de bestaande verdragen. Het is EU-lidstaat Zweden ook gelukt om de asielinstroom naar het laagste niveau in 30 jaar terug te dringen met strenger asielbeleid.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:29 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit moet op Europees niveau anders is het kansloos.
Plus actief uitzetten van criminele en uitgeprocedeerde asielzoekers. Landen die weigeren gewoon EU-breed sanctioneren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:31 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit idd.
Maar hoe moeilijk kan het zijn om hier eens mee aan de haal te gaan en eens serieus te gaan kijken hoe deze zaken sneller en efficiënter opgelost kunnen worden. Die noodzaak is er momenteel wel.
Keiharde rechtsgeldige regels zouden er ingevoerd moeten worden. Maar bij dat rechtsgeldige zit een hoop rot.
WotteGODquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:29 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit moet op Europees niveau anders is het kansloos.
quote:je hebt wel gelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het prima behapbaar is, maar de manier waarop kost geld en tijd. En daar heeft het gros geen zin in. Tja, dan hou je het zelf in stand.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:24 schreef Wotte het volgende:
[..]
Denk dat we het station humane asielopvang al voorbij zijn gegaan als je de verhalen uit Ter Apel e.d. hoort.
Het belangrijkste is om het behapbaar te houden voor de instanties die zich er mee bezighouden. Je ziet ook deels dat capaciteit in rook opgaat 'vluchtelingen' uit veilige landen ten kosten van mensen die het daadwerkelijk nodig hebben. Vervolgens is het systeem overbelast. Heb je geen tijd en capaciteit voor een fatsoenlijke screening en/of begeleiding en integratie. Dan stop je getroebleerde zielen in een containerwoning veelal zonder al te veel om handen en door gebrek aan capaciteit aan hun lot overgelaten.
Het is mijns inziens vragen om problemen.
Onzin. De EU zegt zelf ook dat het de spuigaten uitloopt, alleen zoeken ze nog naar een uitvoerbare oplossing. Het is niet alsof Brussel dit allemaal fantastisch vindt en ons expres “gegijzeld” houdt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je als regering in je land ultiem recht moeten hebben alles te doen wat je wil, waarvoor de bevolking heeft gekozen. Zolang het geen bizarre dingen zijn.
Maar alle EU landen zijn enorm gestuurd door EU regels. We zijn gegijzeld door de EU.
Want de EU bepaalt hoeveel je er opneemt, de EU bepaalt de regels voor terugkeer.
En de EU dreigt met intrekken ‘subsidies’ ed als je niet voldoet
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:34 schreef Tjoent het volgende:
Laten we onze hoop maar vestigen op mensen als Andrea Speyerbach: (via Theo Francken)Ah, de zoveelste Temu-versie van Wilders gaat eens even keihard de staat aanpakken. Wat een succesverhaal gaat dit worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Je kop in het zand steken en de andere kant opkijken is de nagel aan de doodskist van dit land!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is geen ontwikkeling, zo gaat het al minstens 50 jaar.
De politiek daar de schuld van willen geven lijkt me nogal kortzichtig
Ik weet niet of migranten over de schutting gooien effectief is voor het gehele continent.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je kunt best een hoop doen binnen de bestaande verdragen. Het is EU-lidstaat Zweden ook gelukt om de asielinstroom naar het laagste niveau in 30 jaar terug te dringen met strenger asielbeleid.
Echt geen idee wat hier allemaal staat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Allemaal in de huidige manier van doen onhaalbaar.
Maar het kan makkelijk als je rigoreuze stappen maakt als dismantelen van de Europese hof van mensenrechten en andere ultra linkse instanties.
En uiteindelijk moet de VS daarvoor ingrijpen, dat lijkt heel raar maar de VS gaat uiteindelijk de autochtone burgers helpen.
Het zijn vooral de progressieve deugclubjes die alle oplossingen tegenwerken. Het migratiepact wat er nu ligt is jarenlang gesaboteerd door totaaldebielen zoals Tineke Strik van GroenLinks.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Onzin. De EU zegt zelf ook dat het de spuigaten uitloopt, alleen zoeken ze nog naar een uitvoerbare oplossing. Het is niet alsof Brussel dit allemaal fantastisch vindt en ons expres “gegijzeld” houdt.
EU bepaalt niet hoeveel je er opneemt. EU bepaalt niet de regels voor terugkeer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je als regering in je land ultiem recht moeten hebben alles te doen wat je wil, waarvoor de bevolking heeft gekozen. Zolang het geen bizarre dingen zijn.
Maar alle EU landen zijn enorm gestuurd door EU regels. We zijn gegijzeld door de EU.
Want de EU bepaalt hoeveel je er opneemt, de EU bepaalt de regels voor terugkeer.
En de EU dreigt met intrekken ‘subsidies’ ed als je niet voldoet
Dom schreeuwen ookquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kop in het zand steken en de andere kant opkijken is de nagel aan de doodskist van dit land!
Dat lijkt het wel op. Je kunt vandaag nog alles dichtgooien. Luchthavens uitbreiden met politie in IND, extra vliegtuigen inzetten voor terugsturen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Onzin. De EU zegt zelf ook dat het de spuigaten uitloopt, alleen zoeken ze nog naar een uitvoerbare oplossing. Het is niet alsof Brussel dit allemaal fantastisch vindt en ons expres “gegijzeld” houdt.
Altijd makkelijk hoor, alles op “deugclubjes” gooien. Links én rechts hebben dat pact jaren verkloot: de één uit angst, de ander met stoere praatjes die juridisch nooit standhouden. Maar goed, roepen dat het allemaal door Tineke komt klinkt natuurlijk lekker simpel. Blijf vooral in dat sprookje geloven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het zijn vooral de progressieve deugclubjes die alle oplossingen tegenwerken. Het migratiepact wat er nu ligt is jarenlang gesaboteerd door totaaldebielen zoals Tineke Strik van GroenLinks.
EU wetgeving gaat boven de Nederlandse grondwet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
EU bepaalt niet hoeveel je er opneemt. EU bepaalt niet de regels voor terugkeer.
Ik denk dat je beter kan kijken naar de Nederlandse grondwet. Die akelige grondwet die voorkomt waar jouw post mee begint en wat jij wil.
Kijk deze instanties doen moeilijk als je gelijk begint met stopzetten en terugsturen asielzoekers:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
EU bepaalt niet hoeveel je er opneemt. EU bepaalt niet de regels voor terugkeer.
Ik denk dat je beter kan kijken naar de Nederlandse grondwet. Die akelige grondwet die voorkomt waar jouw post mee begint en wat jij wil.
quote:1. Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM, Straatsburg)
• Dit hof is toezichthouder op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), waar Nederland partij bij is.
• Uitzetten “per direct” zonder individuele toetsing schendt vrijwel zeker artikel 3 (verbod op onmenselijke behandeling) en artikel 13 (recht op een effectief rechtsmiddel).
• Het Hof zou snel interim measures opleggen: tijdelijke stopzetting van deportaties in individuele gevallen.
2. Europees Hof van Justitie (Luxemburg, EU-recht)
• Omdat Nederland gebonden is aan de EU-asielregels (Dublinverordening, Asielprocedurerichtlijn, Opvangrichtlijn, etc.), zou dit hof via inbreukprocedures oordelen dat Nederland EU-recht schendt.
3. Europese Commissie (Brussel)
• Die kan meteen een infringement procedure starten, en Nederland voor het Hof van Justitie dagen.
• Ook politieke druk via sancties (korting op EU-subsidies, dwangsommen) ligt dan op tafel.
4. Raad van Europa & VN-instanties
• UNHCR (VN-vluchtelingenorganisatie) en de Raad van Europa zouden internationaal luid protest aantekenen.
5. Binnenlands
• Nederlandse rechters (Raad van State, bestuursrechters) zouden vrijwel zeker besluiten dat het kabinetsbeleid strijdig is met bestaande wetgeving (Vreemdelingenwet en EU-recht).
• Burgemeesters en uitvoeringsorganisaties (COA, IND, Marechaussee) zitten klem: die moeten wetten uitvoeren en zullen niet zomaar massaal deporteren.
Ik schrik een beetje van dit frame.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Middelandse zee blokkeren alsmede iedere centimeter van de Turkse grens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oplossing ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |