quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ik zie niet hoe dit op enige wijze verband houdt met mijn reactie die je quote.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach al 15 jaar is het een grote puinhoop met de azc's. Dat zou wel door onze linkse regeringen komen van de laatste 15 jaar.
Oh wacht.
Foutjequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit op enige wijze verband houdt met mijn reactie die je quote.
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het lijkt er dus sterk op dat het een asielzoeker was. Deze zaak zal een grote rol gaan spelen in de aankomende verkiezingen.
Deze verdachte wordt inmiddels ook verdacht van de verkrachting in Weesperzijde. Leuk figuur. Vooral lekker meer van binnenhalenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.
Eveneens door een geimporteerde cultuurverrijker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet alleen deze zaak, maar vorige week is er ook nog een vrouw in Almere vermoord.
Aha, verhelderend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:50 schreef Freak666 het volgende:
[..]
Bovendien is allang bewezen dat de PVV en de VVD geen belang hebben bij integratie. Die willen de chaos in stand houden. Het is voor de PVV juist prima als er op regelmatige basis een asielzoeker een delict pleegt, dat levert ze namelijk stemmen op.
Het is niet voor niks dat Ter Apel nog steeds een bende is. Dat oplossen zorgt nou juist voor minder stemmen.
Het komt vooral omdat de PVV gewoon totaal incapabel is inderdaad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Aha, verhelderend.
Net zoals dus de PvdA er geen belang bij heeft om de minima er echt op vooruit te laten gaan.?
En dat de PvdD er niet echt op uit is om iets te doen tegen de bio-inustrie of ander dierenleed.
Dat geeft een hele nieuwe dimensie aan partijprogramma's en stemgedrag.
groen Links stemmen dan komt best goed , iedere dorp een eigen AZCquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Deze verdachte wordt inmiddels ook verdacht van de verkrachting in Weesperzijde. Leuk figuur. Vooral lekker meer van binnenhalen
Dat gebeurt de besten.quote:
Dan stond er gewoon lichtgetint, dat staat volop in berichten van de politie dus snap niet waarom juist dan ineens niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:28 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Lichte huidskleur kan eveneens lichtgetint betekenen he?
We kunnen alleen 100% uitsluiten dat het iemand met bovengemiddeld donkere huidskleur was.
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?quote:Inzamelingsactie gestart voor boodschap langs snelwegen: 'Wij eisen de nacht op'
Buiten het gegeven dat dit waarschijnlijk ook geen autochtoon is - net als ook de verdachte van het geweldadige zedenmisdrijf in Zeist - denk ik dat de meeste mensen die deze Asielzoeker het liefst zouden deporteren naar de bodem van de Noordzee ook de verdachten van deze zaken het licht in de ogen niet gunnen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of dat kind wat in Rotterdam seksueel is misbruikt door een vreemde blanke man, meegetrokken in bosjes.
Geen haan die er naar kraait. Niet interessant genoeg. Paar dagen geleden gebeurd.
Moeilijke jeugd, psychiatrische klachten, geen begrip of kennis van de hier geldende normen en waarden, ga zo maar door.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Camerabeelden, DNA. Ik denk juist dat het in deze zaak best goed gaat lukken.
Zeker de verkrachting en de moord.
Nee, daar maak ik me geen zorgen over.
Ben wel benieuwd welke smoezen de advocaten weer gaan verzinnen om strafvermindering te hopen te krijgen.
Terecht . Die wil je niet binnen hebbenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/lammert/status/1958947769416090041
[ afbeelding ]
[..]
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?
En Geert gaat het allemaal uitmelken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij werd tegen gewerktquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En Geert gaat het allemaal uitmelken.
COA is toch gewoon een overheidsorganisatie? Wat voor anonieme "topambtenaar" heeft dit decreet nou weer opgelegd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/lammert/status/1958947769416090041
[ afbeelding ]
[..]
Ook weer opgelost, waar gaan we het nu over hebben?
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht . Die wil je niet binnen hebben
Ik zal nooit op Geert Wilders stemmen, maar het probleem is in deze denk ik niet Geert... maar vooral andere partijen die problemen bagatelliseren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het interesseert me geen ene flikker wat Geert er aan gaat doen. Wat gaan de anderen doen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zal nooit op Geert Wilders stemmen, maar het probleem is in deze denk ik niet Geert... maar vooral andere partijen die problemen bagatelliseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |