abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218569435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:47 schreef Shotty het volgende:

Overigens wil timmermans beleid. Mischien geen beleid waar jij het helemaal mee eens bent, maar wel beter beleid dan geen beleid, en dat is wat je krijgt van Geert.

Het lijkt mij wel vrij evident dat Omtzigt cs de grootste stoorzender was van dit kabinet.

Niet dat Faber nou heel erg kundig was…
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:00:04 #227
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_218569444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
Zoals ik al zei, in een fatsoenlijk land gaan we illegalen niet als criminelen behandelen.

[ afbeelding ]
Wacht heel even, want waarom zijn er geen camera’s in een asielzoekerscentrum? :{.

En als zelfs mensen ín het centrum zeggen dat het onveilig is voor kinderen(!) tussen ‘al die kwade mannen’ - hoe creepy is dat? Wat zegt dat over die mannen? :{. Als een man zo gevaarlijk is voor een kind heeft hij hier sowieso niets te zoeken, me dunkt.

Centra volproppen met camera’s lijkt me toch het minimale wat gedaan moet worden. Niet alleen om te checken of er toevallig een illegaal zit, maar ook voor de vechtpartijen en/of fikkies die daar uitbreken en het drugsdealen, etc. Men weet ook direct dat ze in de gaten worden gehouden.

Mannen en vrouwen zitten ook niet apart van elkaar in AZC’s zover ik weet (ben niet honderd procent zeker), dus ook daarom al mogen er wel tientallen camera’s bij. Ook in verband met evt. LGBT-personen.

En er is ook geen dagelijkse meldplicht; lijkt me ook een te implementeren actie, toch? Desnoods met een soort poortje/piepje zodat het nog beter te controleren valt. Een beetje een persoonlijke chipkaart-idee.

Mogelijk ook een soort verplichte dagbesteding? Al heb ik daar zo niet echt iets op te bedenken.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_218569448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:56 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Dit dus. WHY the fuck stond die gast niet al onder 24/7 surveillance. En dan nog zichzelf op de borst kloppen dat ze hem zo snel hadden. Nee, als je gvd je werk had gedaan was Lisa nu nog in ons midden.... ik kan daar zo kwaad om worden.
Ik denk capaciteitsproblemen en verschil tussen verdacht zijn en dader zijn.

Ik zie het hier in de buurt ook. Psychiatrische mafklapper om de hoek, regelmatig psychoses en notoire vrouwenmishandelaar. Wordt zo nu en dan van zijn bed gelicht en is dan 2 dagen later weer thuis. Ook een kwestie van tijd dat iemand daar op een verkeerd moment langsloopt en het mis gaat.

Politie, GGZ en justitie willen wel wat, maar er is simpelweg geen capaciteit.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:00:57 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218569449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou ik ben blij dat je in elk geval vrolijker wordt van mijn reactie.

Wilders kwam met een tien punten plan, dat was een al dan niet tijdelijke pas op de plaats qua asielinstroom. Grenzen dicht.
Stel nou eens dat deze persoon waarvan we weten dat hij 22 jaar is maar niet waar hij vandaan komt :? na het afwijzen van het tien punten plan Nederland in is gekomen. Welk verschil had dat nu gemaakt denk je?
Meerdere punten van dat tien punten plan zijn niet eens realistisch uitvoerbaar. Wettelijk of praktisch niet. Gooi je AZCs dicht dan zetten ze die mensen in hotels. Al ben ik zeker voor om zero tolerance te hebben bij asielzoekers qua criminele activiteiten.
pi_218569454
Overigens genereert zo'n verdachte asielzoeker waar we het hier over hebben weer behoorlijk wat 'werk'. Er moet politie op gezet worden, er is een tolk nodig, er gaat een jurist en geestelijk zorgverlener naar kijken, eventueel nog wat beleidsambtenaren om bewustwordingscampagnes te leiden. Het wordt niet voor niets de asielindustrie genoemd, een industrie die als een parasiet ons land teistert en waar voornamelijk mensen uit de alpha hoek in werkzaam zijn. Universiteitssteden als Leiden en Nijmegen zitten er vol mee, dat gaat zo ver dat sommige studentenverenigingen daar een soort D66 jongerenafdelingen zijn geworden inclusief maandelijkse pol op hun websites dat Wilders wel zo ontzettend 'evil' is.
pi_218569463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zie het hier in de buurt ook. Psychiatrische mafklapper om de hoek, regelmatig psychoses en notoire vrouwenmishandelaar. Wordt zo nu en dan van zijn bed gelicht en is dan 2 dagen later weer thuis. Ook een kwestie van tijd dat iemand daar op een verkeerd moment langsloopt en het mis gaat.

Als je iemand verdenkt van een ernstig misdrijf zoals die brute verkrachting van vorige week vrijdag dan hoort die persoon 24/7 onder observatie te staan. Dat mag ook en daar is beslist capaciteit voor. Dat mag alleen als er nog geen onomstotelijk bewijs is om die persoon te arresteren. Maar dan mag hij / zij niet als loslopend wild de maatschappij weer in.
pi_218569468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:56 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Dit dus. WHY the fuck stond die gast niet al onder 24/7 surveillance. En dan nog zichzelf op de borst kloppen dat ze hem zo snel hadden. Nee, als je gvd je werk had gedaan was Lisa nu nog in ons midden.... ik kan daar zo kwaad om worden.
Als je iedere verdachte van een seksueel misdrijf 24 uur moet volgen heb je een capaciteitsprobleem.

Kan goed zijn dat er fouten gemaakt zijn, maar iemand oplaaien vereist ook planning. En deze klootzak pleegde zijn daden (3 stuks minimaal begrijp ik) met hele korte tussenpozen.

Natuurlijk moet het uitgezocht worden.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:05:59 #233
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218569480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat praat k niet goed, want ik ben zelf een vrouw, maar daarom zijn ze waarschijnlijk zo gevaarlijk. Omdat geweld "normaal" voor ze is.

Snaptuh?
Onzin, het zijn beesten. Nergens is het normaal om vrouwen te verkrachten en vermoorden. STOP MET ZE IN DE SLACHTOFFERROL DUWEN. Het enige slachtoffer is DOOD.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218569484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je iedere verdachte van een seksueel misdrijf 24 uur moet volgen heb je een capaciteitsprobleem.

Kan goed zijn dat er fouten gemaakt zijn, maar iemand oplaaien vereist ook planning. En deze klootzak pleegde zijn daden (3 stuks minimaal begrijp ik) met hele korte tussenpozen.

Nee, dat capaciteitsprobleem is er niet. Je bent als politie verplicht om zo'n verdachte te observeren. Juist na vrijdag had ie onder voortdurende observatie moeten staan.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:06:29 #235
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218569486
Inderdaad - meisje van 17 is misbruikt en vermoord door zo'n imbeciele zandbakhaas en dan gaan we hier weer Wilders afzeiken of redenen zoeken hoe het meisje dit had kunnen voorkomen. Lekker kortzichtig niveau.

We zijn in dit land op het punt aangekomen dat je je als vrouw klaarblijkelijk niet meer veilig kan rond bewegen zonder lastig gevallen te worden of nog veel erger. Dank politiek Nederland voor deze fijne ontwikkeling!
"Hoka Hey!"
pi_218569488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel meer mogelijk is als de politie/justitie de handen niet vol zou hebben aan XR op de snelweg, Palestina demonstraties, voetbalwedstrijden, Kermissen en uitgaansgeweld op zaterdagavond.
pi_218569492
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef matspontius het volgende:
Inderdaad - meisje van 17 is misbruikt en vermoord door zo'n imbeciele zandbakhaas en dan gaan we hier weer Wilders afzeiken of redenen zoeken hoe het meisje dit had kunnen voorkomen. Lekker kortzichtig niveau.

We zijn in dit land op het punt aangekomen dat je je als vrouw klaarblijkelijk niet meer veilig kan rond bewegen zonder lastig gevallen te worden of nog veel erger. Dank politiek Nederland voor deze fijne ontwikkeling!
Kortzichtig maar vooral ook heel doorzichtig. Prima om een hekel aan de persoon Wilders te hebben maar dat kinderachtige gedrag om maar niet naar de feiten te hoeven kijken, verpest elk topic.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:07:42 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218569493
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wel meer dan die verhalen vooral van kennissen, familie en vrienden waar iemand in de buurt die mentaal gestoord/crimineel is en waar de buurt last van heeft. Politie heeft weinig capaciteit en GGZ is helemaal een drama.

Ook wel schrijnende zaken als een demente man die ruiten in gooit in de buurt, maar mentaal schijnbaar nog niet ver genoeg is om gedwongen te worden opgenomen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:09:41 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218569502
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dat capaciteitsprobleem is er niet. Je bent als politie verplicht om zo'n verdachte te observeren. Juist na vrijdag had ie onder voortdurende observatie moeten staan.
Dat capaciteitsprobleem is er wel. Praat eens met politiemensen. Er zijn zoveel probleemgevallen waar veel meer aandacht en capaciteit voor hoort te zijn.
pi_218569507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat capaciteitsprobleem is er wel. Praat eens met politiemensen. Er zijn zoveel probleemgevallen waar veel meer aandacht en capaciteit voor hoort te zijn.
Misschien praat ik wel uit ervaring ;)
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:10:48 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218569512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef matspontius het volgende:

Het is geen ontwikkeling, zo gaat het al minstens 50 jaar.

De politiek daar de schuld van willen geven lijkt me nogal kortzichtig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218569513
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Onzin, het zijn beesten. Nergens is het normaal om vrouwen te verkrachten en vermoorden. STOP MET ZE IN DE SLACHTOFFERROL DUWEN. Het enige slachtoffer is DOOD.
Dat doe ik ook helemaal niet als je zou lezen wat ik verder allemaal nog zeg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:11:05 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218569516
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:10 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Misschien praat ik wel uit ervaring ;)
Nou vertel eens hoe er wel genoeg capaciteit is om alle labiele en criminele gevallen te volgen door de politie.
pi_218569519
En een 'probleemgeval' is iets totaal anders dan een verkrachter. Als je een verkrachter op de korrel hebt, laat je 'm niet zonder observatie de straat opgaan.
pi_218569524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat merkt iedereen in zijn eigen omgeving ook wel dat er te weinig capaciteit is bij de politie. Vermoed ik. Ik ben zelf in ieder geval verhuisd om een gezin dat mijn hele vorige buurt terroriseerde.

Dat duurt jaren voordat er aktie wordt ondernomen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:12:32 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218569531
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou vertel eens hoe er wel genoeg capaciteit is om alle labiele en criminele gevallen te volgen door de politie.
Die capaciteit is er niet, daarom heb ik ook zo'n aversie tegen van die maatregelen zoals vuurwerkverboden terwijl iedereen wel weet dat er absoluut amper op gehandhaafd kan worden.
pi_218569533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jij kent alle feiten ter zake?
pi_218569539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij maakt het nu heel groot. We hebben het hier over dit specifieke geval dat binnen een tijdsbestek van een paar dagen twee zware misdrijven pleegt. Als je na het misdrijf van vrijdag 15 augustus al iemand op de korrel hebt, ook nadat een andere vrouw zich meldde nota bene, dan is het werkelijk geen probleem om drie politiemensen per dag acht uur die persoon te laten observeren.

Je moet onderscheid maken tussen levensgevaarlijke verkrachter en nu dus moordenaar en labiele gevallen.
pi_218569541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik denk dat er veel meer mogelijk is als de politie/justitie de handen niet vol zou hebben aan XR op de snelweg, Palestina demonstraties, voetbalwedstrijden, Kermissen en uitgaansgeweld op zaterdagavond.
Dat lijkt mij evident.
pi_218569557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jij maakt het nu heel groot. We hebben het hier over dit specifieke geval dat binnen een tijdsbestek van een paar dagen twee zware misdrijven pleegt. Als je na het misdrijf van vrijdag 15 augustus al iemand op de korrel hebt, ook nadat een andere vrouw zich meldde nota bene, dan is het werkelijk geen probleem om drie politiemensen per dag acht uur die persoon te laten observeren.

Je moet onderscheid maken tussen levensgevaarlijke verkrachter en nu dus moordenaar en labiele gevallen.
Als het geen asielzoeker was geweest zou dat ook wel gedaan zijn. Maar men is bij de politie doodsbang om van racisme beschuldigd te worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')