Lisa mocht nog niet stemmen, misschien zou ze wel op Wilders gaan stemmenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies ja.
Eerst zelf stemmen pro migratie.
Verkracht worden door een migrant
De boze witte man oproepen er iets aan te doen.
Wat willen ze dan, dat we ze preventief oppakken en vergassen?

Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wil je een veiliger Nederland of niet?
Uitgaande van dat je dat wil mag je best constateren dat er problemen zijn met een deel van de asielzoekers (veiligelanders).
En we kunnen ook constateren dat we onvoldoende grip hebben op die overlast.
Is dat specifiek relevant voor deze casus? Dat weten we helemaal niet. Ik verwacht zelfs van niet, want dit lijkt mij een hele afwijkende casus.
Maar kom niet bij mij aan dat dit wel een mannenprobleem is, maar absoluut geen asielzoekersprobleem genoemd mag worden.
Meer in zijn algemeenheid: wil je dat vrouwen zich veiliger voelen op straat zul je de overlastgevers aan moeten pakken. En daar heb je direct weer te maken met oververtegenwoordigingen. En die mogen prima benoemd worden.

Die uit Zeist was een Oostblok arbeidsmigrant.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Migratie op een hoop gooien is ook dom. Het probleem zit met name bij asielzoekers. Niet bij hoogopgeleide expats en ook zelden bij de stucadoor uit Poznan.

quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die hebben Danny om een namechange gevraagd.

Dat komt omdat er een verschil is tussen de onvermijdelijke autochtone daders waarmee we dus maar gewoon te dealen hebben en wat al erg genoeg is en daders waarvan je de keus hebt of je ze in je samenleving toe laatquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als Driekus K. uit Eindhoven een moord pleegt is het gewoon een klootzak die opgehangen moet worden. Het is dan niet ineens een Brabander-probleem of een Nederlanderprobleem.
Maar als Muhammad Al-Bhin uit het AZC in Ter Apel een moord pleegt, is het wel een asielzoekersprobleem of een buitenlanderprobleem.

Waarbij er een bepaalde groep oververtegenwoordigd is in het aantal ongelofelijke “rotzakken” gedeelte.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die uit Zeist was een Oostblok arbeidsmigrant.
Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.
Er lopen gewoon ongelofelijke rotzakken rond.

Er wonen natuurlijk veel meer autochtonen in Nederland dan allochtonen of mensen met een migratie achtergrond.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.
Meer verder zijn het echt altijd weer die asielzoekers.

Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.
Overigens kun je van alles over de islamitische cultuur zeggen, maar ook daar is het nergens normaal om zomaar een vrouw van een fiets te trekken en te vermoorden.

Allemaal waar. Zie hierboven.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die uit Zeist was een Oostblok arbeidsmigrant.
Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.
Er lopen gewoon ongelofelijke rotzakken rond.

Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematischquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch

En als je dan weet dat slechts 10% van de nederlandse mannen zwart haar heeft kun je de rest wel invullen. Zelfs jij.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematisch

Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.
Ik vind dus ook niet dat in deze specifieke zaak sprake is van een asielzoekersprobleem. En als het gaat om seksueel misbruik heb ik ook aangegeven dat naar mijn mening alle jongeren op school les moeten krijgen in normale omgang op dat gebied (ook al zijn de daders vooral mannen, ik denk dat juist door open gesprekken met de andere sekse veel kan worden tegengegaan).
Maar daarnaast staat simpelweg dat er een deel is van de asielzoekers waar heel veel problemen mee zijn. En dat moeten we ook kunnen constateren.
Ook al staat dat echt los van deze zaak, maar ik heb het al wel opgegeven… in deze discussie is Lisa helaas niet meer relevant. En ik hoop dat duidelijk is hoe ik dat bedoel, want ik had het graag anders gezien.

Wat dacht je ervan om naast voorlichting te stoppen met het toelaten van groepen mensen die wij generaties lang moeten opvoeden en bijbrengen hoe je met vrouwen moet omgaan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.
Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwn.

Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.

Een groot probleem is natuurlijk hoe de meeste immigranten met hele andere culturele waarden kijken naar de rol van de vrouw en dan in het bijzonder dan hoe ze vrouwen met westerse kleding en waarden behandelen. Of mensen met een andere seksuele voorkeur dan hetero.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.
Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwen.

Het antwoord is simpel; dat willen we niet. Het probleem is echter dat bepaalde politieke groepen nog niet zover zijn dat ze überhaupt willen toegeven dat massale en ongebreidelde immigratie van mensen wiens cultuur haaks staat op de Nederlandse niet zo’n goed idee is. Pas als deze mensen uit deze politieke stromingen het spreekwoordelijke licht zien kunnen we het gaan hebben over structurele oplossingen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?

Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?

Laten we inderdaad iets simpels zoals het stoppen van duizenden mannen het land in laten die op hun best de positie van de vrouw minderwaardig vinden ten opzichte van de man niet bespreken, dat zou namelijk niets toevoegen aan een oplossing voor de situatie waarin mannen die vrouwen minderwaardig vinden hun iets vreselijks aandoen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:22 schreef Saboo het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).
Begrijp me niet verkeerd hoor, immigratie komt met een hoop problemen en uitdagingen. Maar het structureel vermoorden van minderjarige meisjes is er niet 1 van. De discussie hier voeren is daarom op z’n best een geval van negatieve framing om Geertje naar de volgende overwinning te helpen en draagt echt niets bij aan een oplossing.

Nee een mooi filter voor mensen die echt in een levensbedreigende situatie zitten, want mensen zoals jouw vergeten nog wel eens dat het concept van asiel daarop gebaseerd is, niet op het feit dat ze het niet zo leuk vinden waar ze nu zitten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw.
Inhumane oplossingen als afschriktechniek.

Nou ja in ieder geval fatbikes.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Hebben mensen in een AZC auto's?

In juli 2025 waren de meest voorkomende nationaliteiten van asielzoekers en nareizigers in Nederland Syrisch (35,8 procent), Eritrees (8,4 procent), Jemenitisch (7,5 procent), Turks (5,3 procent), Onbekend (4,4 procent) of Somalisch (4,0 procent). De overige 34,6 procent had een andere nationaliteit. Bronquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
Pech dat je land gebombardeerd wordt en dat er een hongersnood is, wij motten dat niet, oprotten ermee.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |