abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218571061
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies ja.
Eerst zelf stemmen pro migratie.
Verkracht worden door een migrant
De boze witte man oproepen er iets aan te doen.

Wat willen ze dan, dat we ze preventief oppakken en vergassen?
Lisa mocht nog niet stemmen, misschien zou ze wel op Wilders gaan stemmen
pi_218571068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wil je een veiliger Nederland of niet?

Uitgaande van dat je dat wil mag je best constateren dat er problemen zijn met een deel van de asielzoekers (veiligelanders).

En we kunnen ook constateren dat we onvoldoende grip hebben op die overlast.

Is dat specifiek relevant voor deze casus? Dat weten we helemaal niet. Ik verwacht zelfs van niet, want dit lijkt mij een hele afwijkende casus.

Maar kom niet bij mij aan dat dit wel een mannenprobleem is, maar absoluut geen asielzoekersprobleem genoemd mag worden.

Meer in zijn algemeenheid: wil je dat vrouwen zich veiliger voelen op straat zul je de overlastgevers aan moeten pakken. En daar heb je direct weer te maken met oververtegenwoordigingen. En die mogen prima benoemd worden.
Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.

Overigens kun je van alles over de islamitische cultuur zeggen, maar ook daar is het nergens normaal om zomaar een vrouw van een fiets te trekken en te vermoorden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218571083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Migratie op een hoop gooien is ook dom. Het probleem zit met name bij asielzoekers. Niet bij hoogopgeleide expats en ook zelden bij de stucadoor uit Poznan.
Die uit Zeist was een Oostblok arbeidsmigrant.

Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.

Er lopen gewoon ongelofelijke rotzakken rond.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:56:03 #204
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_218571089
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Die hebben Danny om een namechange gevraagd.
_O-
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:56:16 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218571091
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef roos94 het volgende:

[..]
Als Driekus K. uit Eindhoven een moord pleegt is het gewoon een klootzak die opgehangen moet worden. Het is dan niet ineens een Brabander-probleem of een Nederlanderprobleem.

Maar als Muhammad Al-Bhin uit het AZC in Ter Apel een moord pleegt, is het wel een asielzoekersprobleem of een buitenlanderprobleem.
Dat komt omdat er een verschil is tussen de onvermijdelijke autochtone daders waarmee we dus maar gewoon te dealen hebben en wat al erg genoeg is en daders waarvan je de keus hebt of je ze in je samenleving toe laat
Als je van mening bent dat ook een misdadiger het recht moet hebben z'n misdaden te plegen waar hij wil en dat grenzen daarbij voor hem geen belemmering mogen zijn, heb ik nog wel een paar suggesies voor je
pi_218571094
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, de politieman die dat meisje vermoordde of die gast die Gino vermoordde waren dan weer Nederlanders.

Waarbij er een bepaalde groep oververtegenwoordigd is in het aantal ongelofelijke “rotzakken” gedeelte.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:59:00 #207
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218571107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is duidelijk een probleem van migranten. Wij autochtone Nederlanders doen zoiets niet. Oké, behalve dan Driekus K uit Eindhoven, Coen den D. uit Bodegraven, Timothy B. Uit Landsmeer, Jos B uit Limburg, Jan Jacobus B uit Limburg, Klaas Bijl uit Beerta, Fred K uit Boekel, Cees de J uit Alblasserdam, Richard V uit Huizen, Donny M uit Geleen, Anita R uit Lelystad, John van den B. en Daisy W. uit Vlaardingen, Kurt Bu uit Kinrooi, Arnold O uit Zoetermeer, Nico D uit Rhenen, Cherylin B en Boudewijn B uit Leiden en Oestgeest, Anthony J en Nancy J, André V. uit Venlo, Politiebrigadier Frank B uit Doetinchem, Maarten V uit Hilvarenbeek, Benno L uit Den Bosch, Julian F uit Schagen, Joey E uit Vlijmen, Peter S uit Beegden en Nancy D. uit Herkenbosch, Mels van B uit Barendrecht, Sander V uit Utrecht(politieman), Gianni de W uit Etten-Leur, Robert M uit Amsterdam, Politieagent Andre N uit Altena(brabant), Richard K uit Weiteveen, Christin van B uit Steenwijk, Jan W (topambtenaar) uit Zoetermeer, Cor M uit Zegveld, Marcel B uit Schiedam, Kleuterleraar Thijs D.W uit Geraardsbergen, Meester B.V uit Aalst, John P uit Zeist, Dennis te A uit Hengelo, Anthony F uit Rotterdam, Richard van den B. en Evertje van E. uit Woudenberg, Menno van H uit Amsterdam.
Meer verder zijn het echt altijd weer die asielzoekers.
Er wonen natuurlijk veel meer autochtonen in Nederland dan allochtonen of mensen met een migratie achtergrond.
Dat begrijp je zelf ook wel denk ik
Ik ben inmiddels overleden
pi_218571129
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je het geen mannenprobleem, maar ook geen asielzoekersprobleem moet noemen. Want daar mee gooi je in beide gevallen een volledige groep op een hoop. In beide groepen zitten klootzakken en erger, maar dat maakt niet dat dat op de hele groep van toepassing is.

Overigens kun je van alles over de islamitische cultuur zeggen, maar ook daar is het nergens normaal om zomaar een vrouw van een fiets te trekken en te vermoorden.
Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.

Ik vind dus ook niet dat in deze specifieke zaak sprake is van een asielzoekersprobleem. En als het gaat om seksueel misbruik heb ik ook aangegeven dat naar mijn mening alle jongeren op school les moeten krijgen in normale omgang op dat gebied (ook al zijn de daders vooral mannen, ik denk dat juist door open gesprekken met de andere sekse veel kan worden tegengegaan).

Maar daarnaast staat simpelweg dat er een deel is van de asielzoekers waar heel veel problemen mee zijn. En dat moeten we ook kunnen constateren.

Ook al staat dat echt los van deze zaak, maar ik heb het al wel opgegeven… in deze discussie is Lisa helaas niet meer relevant. En ik hoop dat duidelijk is hoe ik dat bedoel, want ik had het graag anders gezien.
pi_218571136
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Allemaal waar. Zie hierboven.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:02:59 #210
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571138
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Durmada het volgende:

[..]
Maar als van alle gevallen van geweld zo'n 20% moslim is, is dat best problematisch
Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematisch
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218571174
Er zijn genoeg problemen met mannelijke asielzoekers die naar Nederland komen met afwijkende culturele waarden, maar de moord op onbekende vrouwen is daar niet zozeer 1 van.

Wel van straatintimidatie bij vrouwen (nafluiten of beledigingen toeroepen), ongewenste intimiteiten, geweld tegen homo's en andere lgbtq-groepen, eerwraak en een hele lijst aan misdrijven zonder seksuele of gender gerelateerde achtergrond. Daarover is de discussie ook al 100 keer gevoerd en hoor je vrouwen ook steeds over klagen (en terecht) maar leggen ze nog amper de schuld bij die groep die zich er het meest schuldig aan maakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218571192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik gok dat 60% van de gevallen zwart haar heeft. Dat is best problematisch
En als je dan weet dat slechts 10% van de nederlandse mannen zwart haar heeft kun je de rest wel invullen. Zelfs jij.
-
pi_218571195
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
Eigen volk eerst, ja tog?
100% ja.
pi_218571233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk dat er een flinke psychische stoornis een rol speelt hier, zeker als je kijkt naar het buitensporige geweld.

Ik vind dus ook niet dat in deze specifieke zaak sprake is van een asielzoekersprobleem. En als het gaat om seksueel misbruik heb ik ook aangegeven dat naar mijn mening alle jongeren op school les moeten krijgen in normale omgang op dat gebied (ook al zijn de daders vooral mannen, ik denk dat juist door open gesprekken met de andere sekse veel kan worden tegengegaan).

Maar daarnaast staat simpelweg dat er een deel is van de asielzoekers waar heel veel problemen mee zijn. En dat moeten we ook kunnen constateren.

Ook al staat dat echt los van deze zaak, maar ik heb het al wel opgegeven… in deze discussie is Lisa helaas niet meer relevant. En ik hoop dat duidelijk is hoe ik dat bedoel, want ik had het graag anders gezien.
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwn.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:13:03 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218571259
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is er een deel van de asielzoekers waar veel problemen mee zijn. Dat moeten we constateren en iets mee doen, helemaal eens.

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwn.
Wat dacht je ervan om naast voorlichting te stoppen met het toelaten van groepen mensen die wij generaties lang moeten opvoeden en bijbrengen hoe je met vrouwen moet omgaan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:14:03 #216
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571264
Alle mannen het land uit *O*
Trotste mama van Ambar
pi_218571272
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
En die misdaadcijfers gooien we ook maar even op één hoop voor het gemak? De enorme lijst autochtone zedendelinquenten en moordenaars van vrouwen en kinderen toont aan dat het met grote regelmaat gewoon om autochtone debielen gaat. Godzijdank komt moord op jonge kinderen niet zo vaak voor. Het is volgens mij wat dat aangaat echt niet zo dat voor elke moord op een 17 jarig meisje door een autochtoon 6 moorden door een asielzoeker staan. Ik geloof best dat er meer gestolen en geroofd wordt. Maar niet dat een asielzoeker 6x vaker een jong meisje zou vermoorden dan een autochtone man.
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?
pi_218571318
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar we moeten ons niet alleen constateren op de asielzoekers, want daarmee negeren we andere problemen die er OOK zijn. Inderdaad goede voorlichting en lessen op school lijkt me heel belangrijk. Niet alleen qua inzicht van mannen, maar ook van vrouwen.
Een groot probleem is natuurlijk hoe de meeste immigranten met hele andere culturele waarden kijken naar de rol van de vrouw en dan in het bijzonder dan hoe ze vrouwen met westerse kleding en waarden behandelen. Of mensen met een andere seksuele voorkeur dan hetero.

We proberen al vele decennia aan hun duidelijk te maken dat we in Nederland anders met elkaar om gaan, maar ze zijn nog geen meter onze kant op geschoven. In tegendeel: ze worden alleen maar extremer met hun waarden en in hun geboorteland schrikken ze vaak nu hoe conservatief ze geworden zijn nu ze in Nederland wonen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218571321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Kortom: er schuilt al genoeg gevaar voor vrouwen onder de autochtone bevolking. Waarom zou je extra gevaar/risico willen importeren?
Het antwoord is simpel; dat willen we niet. Het probleem is echter dat bepaalde politieke groepen nog niet zover zijn dat ze überhaupt willen toegeven dat massale en ongebreidelde immigratie van mensen wiens cultuur haaks staat op de Nederlandse niet zo’n goed idee is. Pas als deze mensen uit deze politieke stromingen het spreekwoordelijke licht zien kunnen we het gaan hebben over structurele oplossingen.

Tot die tijd zullen we vele incidenten zoals deze blijven zien waarbij mensen, die volledig voor de immigratie van niet-Westerse personen zijn, zich steeds meer zullen ingraven in hun tunnelvisie, of als uiterste wanhoopspoging domweg deze gebeurtenissen gaan negeren.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:22:36 #220
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218571337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).

Begrijp me niet verkeerd hoor, immigratie komt met een hoop problemen en uitdagingen. Maar het structureel vermoorden van minderjarige meisjes is er niet 1 van. De discussie hier voeren is daarom op z’n best een geval van negatieve framing om Geertje naar de volgende overwinning te helpen en draagt echt niets bij aan een oplossing.
pi_218571374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:22 schreef Saboo het volgende:

[..]
Als je zo redeneert kunnen we ook beter stoppen met baby’s maken (= meer mannen die weer meisjes kunnen verkrachten en vermoorden).

Begrijp me niet verkeerd hoor, immigratie komt met een hoop problemen en uitdagingen. Maar het structureel vermoorden van minderjarige meisjes is er niet 1 van. De discussie hier voeren is daarom op z’n best een geval van negatieve framing om Geertje naar de volgende overwinning te helpen en draagt echt niets bij aan een oplossing.
Laten we inderdaad iets simpels zoals het stoppen van duizenden mannen het land in laten die op hun best de positie van de vrouw minderwaardig vinden ten opzichte van de man niet bespreken, dat zou namelijk niets toevoegen aan een oplossing voor de situatie waarin mannen die vrouwen minderwaardig vinden hun iets vreselijks aandoen.
pi_218571380
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Inhumane oplossingen als afschriktechniek.
Nee een mooi filter voor mensen die echt in een levensbedreigende situatie zitten, want mensen zoals jouw vergeten nog wel eens dat het concept van asiel daarop gebaseerd is, niet op het feit dat ze het niet zo leuk vinden waar ze nu zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:29:17 #223
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218571383
Het is steeds not all men, maar het is wel alle moslims volgens dit topic.

Haat tegen vrouwen komt maar van een groep: mannen. Mannen zijn zo gefocust op het feit dat zij het niet zijn, want not all men, dat ze zich door alle bochten gaan wringen om de kaart naar een aanwijsbare groep te spelen en de daarvan maar allemaal te beschuldigen.

Als jullie mannen zo denken, ga lekker op straat moslim mannen aanspreken dan op hun gedrag ipv de racistische toetsenbord ridder uit te hangen.
Oh en spreek tegelijkertijd ook die mannelijke collega aan die door het argument van de vrouwelijke collega praat. Of stel zelf eens voor om het verjaarscadeau namens de afdeling te kopen. Of om op straat of in de trein die gast die geen nee snapt tijdens het "flirten" aan te spreken.

Genoeg autochtone mannen die mss geen moord plegen, maar ook zorgen voor het onveilig gevoel voor vrouwen. Niet alleen 's nachts op straat, ook op werk, op school of in het park. Dat is altijd al zo geweest en is totaal niet toegenomen door meer migratie.
Gewoon te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, want het raakt jullie zelf. Daarom liever wijzen naar een ander. Bah.
Trotste mama van Ambar
pi_218571385
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Hebben mensen in een AZC auto's?
Nou ja in ieder geval fatbikes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218571387
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef roos94 het volgende:
Pech dat je land gebombardeerd wordt en dat er een hongersnood is, wij motten dat niet, oprotten ermee.
In juli 2025 waren de meest voorkomende nationaliteiten van asielzoekers en nareizigers in Nederland Syrisch (35,8 procent), Eritrees (8,4 procent), Jemenitisch (7,5 procent), Turks (5,3 procent), Onbekend (4,4 procent) of Somalisch (4,0 procent). De overige 34,6 procent had een andere nationaliteit. Bron

Dus 40% van de asielzoekers komen uit Syrië en Turkije. Misschien kan je me even helpen vlindertje, waar vallen nu ook alweer precies die bommen in deze landen? Ik kan het namelijk niet vinden...

De groep asielzoekers in juli 2025 bestond voor 48,1 procent uit volwassen mannen, 18,2 procent was een volwassen vrouw en 33,7 procent was kind. Onder nareizigers was 53,7 procent minderjarig, 34,6 procent een volwassen vrouw en 11,7 procent een volwassen man.Bron

Kan je me tevens even verlichten... welke bommen gebruiken ze precies in de landen? Want kennelijk zijn het bommen die precies mannen weten te raken en veel minder de vrouwen.

Edit: Tevens ook enorm frappant dat die ene Syrische collega die ik heb (gek genoeg een man), dit jaar op vakantie is naar jawel... Syrië. En dat terwijl er zoveel bommen vallen. Bizar gewoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alloch87 op 23-08-2025 13:46:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')