abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:20:45 #1
6484 ExTec
<subtitle here>
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:21:07 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218127808
En weer verder :s)
&lt;signature here&gt;.
pi_218128041
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 12:59:00 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218128057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ah, je hebt net verzonnen dat er een hangar met duizendponders (en zwaarder) is ontploft.
De Russen gebruiken vooral zware bommen. Die zijn niet zo van het precisiewerk. En dat er een enorme fik is is gewoon te controleren. Dus tja.

Maar misschien zijn het heel veel brandende peuken die Russische soldaten hebben laten vallen. Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 13:03:34 #5
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218128091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen gebruiken vooral zware bommen. Die zijn niet zo van het precisiewerk. En dat er een enorme fik is is gewoon te controleren. Dus tja.

Maar misschien zijn het heel veel brandende peuken die Russische soldaten hebben laten vallen. Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
Vul op FIRMS even Zhulyany en Vasilkyv in.

Vertel ons even hoeveel brandende peuken die Oekraiense soldaten hebben laten vallen.

Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
pi_218128120
Dat vliegveld staat dus gewoon op Firms.

Maar afwachten wat de sxhade is. Meestal kunnen ze de vliegmachines wel weghalen als het langzame drones zijn.

Engels vliegbasis is ook aangevallen lees ik in de kranten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 13:14:19 #7
3928 Ulx
pi_218128184
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:06 schreef oheng het volgende:
Dat vliegveld staat dus gewoon op Firms.

Maar afwachten wat de sxhade is. Meestal kunnen ze de vliegmachines wel weghalen als het langzame drones zijn.

Engels vliegbasis is ook aangevallen lees ik in de kranten.
Als ze op tijd konden opstijgen vraag ik me af waarom er berhaupt drones konden inslaan. Je zou verwachten dat die toestellen dan als de sodemieter achter die drones aan zouden gaan.

Of zie ik dit verkeerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218128217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ze op tijd konden opstijgen vraag ik me af waarom er berhaupt drones konden inslaan. Je zou verwachten dat die toestellen dan als de sodemieter achter die drones aan zouden gaan.

Of zie ik dit verkeerd?
Weet niet, ben geen piloot. Je moet ook wel de juiste bewapening hebben, en ik gok dat de verdediging opgedeeld is in sectoren, waarbij je niet in de verdedigibgssector van een andere eenheid wilt vliegen.

Zoiets dergelijks. Luchtverdediging lijkt me best ingewikkeld. Er is een reden waarom zelfs Israel geen 100% succesrate heeft.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 13:20:48 #9
3928 Ulx
pi_218128249
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:18 schreef oheng het volgende:

[..]
Weet niet, ben geen piloot. Je moet ook wel de juiste bewapening hebben, en ik gok dat de verdediging opgedeeld is in sectoren, waarbij je niet in de verdedigibgssector van een andere eenheid wilt vliegen.

Zoiets dergelijks. Luchtverdediging lijkt me best ingewikkeld.
Het lijkt me heel bureaucratisch om het zo te doen. En wat luchtdoelraketten zullen meestal wel onder die toestellen hangen. Bij een alarm eerst twintig minuten -of langer- wachten tot je die onder je toestel hebt is niet heel slim.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 13:21:34 #10
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218128254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of zie ik dit verkeerd?
Stel de vraag aan de Oekraieners:

Brandend vliegveld1
Brandend vliegveld2

Misschien dat je ook kunt vertellen hoeveel toestellen er zijn vernietigd.
pi_218128370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het lijkt me heel bureaucratisch om het zo te doen.
Ik noem maar wat. Het is maar een voorbeeld.
pi_218128759
RIA: olieproductie van OPEC+ gaat omhoog

Echte prijs van de rus olie is natuurlijk niet bekend, maar op de markt is ie nu ongeveer 65 eurodollar.

[ Bericht 19% gewijzigd door oheng op 05-07-2025 14:07:38 ]
  zaterdag 5 juli 2025 @ 14:05:07 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218128776
quote:
Da's gunstig, kan oekraine weer het e.e.a. in rus opblazen, zonder dat het impact gaat hebben op de prijs.
&lt;signature here&gt;.
pi_218129286
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's gunstig, kan oekraine weer het e.e.a. in rus opblazen, zonder dat het impact gaat hebben op de prijs.
Ja, 4 dagen geleden hebben ze die in Saratov aangevallen.

Dit na een pauze vanaf maart, bewerkstelligd door agent Krasnov.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 15:10:37 #15
3928 Ulx
pi_218129336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Stel de vraag aan de Oekraieners:

Brandend vliegveld1
Brandend vliegveld2

Misschien dat je ook kunt vertellen hoeveel toestellen er zijn vernietigd.
Dat lijken me geen brandende vliegvelden, maar brandende gebouwen in de buurt.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 15:27:58 #16
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218129517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijken me geen brandende vliegvelden, maar brandende gebouwen in de buurt.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218129532

Boeiende analyse over het "zomer offensief" van de Russen. In de media lees je er verder weinig over. Maar Rusland heeft in juni relatief veel veroverd. Ze zijn tot stilstand gekomen in Sumy maar wel nadat ze een aanzienlijk gebied hebben veroverd. Zelfde voor andere gebieden maar ik zou zeggen check de analyse maar.

van Oekrane meerdere succesverhalen gelezen in de afgelopen dagen over ammunitie depots in Rusland die ze hebben vernietigd, en een vliegveld dat ze hebben aangevallen waar zweefbommen waren etc.

Ben benieuwd of het Oekrane lukt om de Russen uit hun gewenste "bufferzone" te schoppen..
pi_218129664
quote:
Russische bankiers vrezen ernstige financile crisis
Poetin speelt voor de buitenwereld ’mooi weer’, maar moest eerder deze week bekendmaken dat het Kremlin vanaf 2026 minder geld uittrekt voor de oorlog. Steeds meer prominente Russen maken zich dan ook zorgen over de gammele Russische economie. „We staan op het punt in een recessie te belanden”, meldde Maxim Reshetnikov, de Russische minister van Economische Zaken, onlangs tijdens een paneldiscussie in Sint Petersburg. En de baas van de Russische centrale bank Nabiullina waarschuwde dat de economie „voor een noodzakelijke afkoeling” staat.

Donkere wolken dus boven de Russische economie. Dat besef is ook doorgedrongen bij Russische bankiers, die steeds ongeruster worden over het groeiende aantal slechte leningen dat ze op de balans hebben staan. Om de gierende inflatie nog een beetje te beteugelen, is de rente in Rusland hoog (20 procent). Steeds meer bedrijven kunnen die torenhoge rente op hun leningen niet meer opbrengen. Dertien van de 78 grootste Russische ondernemingen rapporteerden vorig jaar hun schulden niet meer te kunnen betalen, meer dan een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar.

Te weinig buffer voor naderende storm
De banken hebben nog wel het nodige vet op de botten. Vorig jaar meldden ze een recordwinst van 3,8 biljoen roebel (ruim 40 miljard euro naar de huidige koers). Maar tegen persbureau Bloomberg uitten sommige bankiers hun twijfels of dat voldoende zal zijn om de naderende storm te overleven. Binnen een jaar dreigt er een heuse bankencrisis, zo meldden ze aan het persbureau.

Die mogelijke bankencrisis heeft het Kremlin dan helemaal aan zichzelf te wijten. Poetin heeft de kosten van de oorlog voor een groot deel buiten de boeken willen houden. Dat deed hij door de Russische banken te verplichten ruim onder de marktrente kredieten te verlenen aan de Russische wapenindustrie.

Die industrie stond voor de oorlog in Oekrane al aan de rand van de afgrond. Ten eerste omdat de staat simpelweg te weinig betaalde voor geleverde waar, maar ook als gevolg van de in Rusland immer welig tierende corruptie. In 2016 moest de staat, lees de Russische centrale bank, al een keer met miljarden bijspringen door de slechte leningen over te nemen. De kosten werden verborgen in een geheim deel van de Russische begroting.

Op papier rooskleurig
Door de kosten van de oorlog buiten de boeken te houden, kan Poetin mooi weer spelen. Op papier slokt de strijd in Oekrane ’slechts’ een ruime zes procent van het nationale inkomen op. De werkelijke kosten liggen volgens de Amerikaanse Rusland-expert Craig Kennedy minstens op het dubbele en misschien wel op twintig procent van het nationaal inkomen.

Kennedy becijferde dat Russische banken tussen juli 2022 en november 2024 een duizelingwekkende 35 biljoen roebel (bijna 380 miljard euro) uitleenden aan Russische bedrijven, een stijging van meer dan 70 procent. Het overgrote deel van die leningen ging naar de wankele defensiebedrijven, die daarvoor dus een rente betaalden die beduidend lager is dan de marktrente. De banken leggen dus feitelijk toe op die leningen.

Onofficieel staat de staat garant voor die kredieten. De Russische centrale bank heeft echter niet meer de slagkracht die het voor de oorlog had. De bodem van nationale spaarpot, het Welvaartsfonds, is in zicht en een groot deel van het Russische staatskapitaal, zo’n 300 miljard dollar, staat vast in de VS en Europa. Bovendien gaat het land gebukt onder de strengste sancties die er ooit tegen een staat genomen zijn en daalt de olieprijs, de kurk waar het land economisch op drijft. Mocht het tot een bankencrisis komen, dan kan de staat waarschijnlijk slechts beperkt bijspringen, met alle gevolgen van dien.

Russen hebben ervaring met instortende banken en roebels die plotseling niets meer waard zijn. De financile chaos van de vroege jaren 90 staat in het collectieve geheugen gegrift. Het gevaar van een herhaling van een dergelijk scenario kan makkelijk tot een run op de banken leiden. Daarmee zouden niet alleen de banken ten onder gaan, maar verspeelt de regering ook alle krediet.

Vladimir Poetin zegt altijd graag dat hij in de oorlog met Oekrane de tijd aan zijn zijde heeft. Het is goed mogelijk dat vanwege de financile tijdbom die hij zelf heeft opgetuigd de tijd juist tegen hem keert.
https://www.telegraaf.nl/(...)crisis/75128314.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218129912
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:01 schreef oheng het volgende:
RIA: olieproductie van OPEC+ gaat omhoog

Echte prijs van de rus olie is natuurlijk niet bekend, maar op de markt is ie nu ongeveer 65 eurodollar.
Dit is geweldig nieuws, benieuwd welk trucje ze nu weer gaan uithalen om hun budget recht te trekken
pi_218129936
twitter
pi_218129966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:31 schreef LethalNinja het volgende:

Boeiende analyse over het "zomer offensief" van de Russen. In de media lees je er verder weinig over. Maar Rusland heeft in juni relatief veel veroverd. Ze zijn tot stilstand gekomen in Sumy maar wel nadat ze een aanzienlijk gebied hebben veroverd. Zelfde voor andere gebieden maar ik zou zeggen check de analyse maar.

van Oekrane meerdere succesverhalen gelezen in de afgelopen dagen over ammunitie depots in Rusland die ze hebben vernietigd, en een vliegveld dat ze hebben aangevallen waar zweefbommen waren etc.

Ben benieuwd of het Oekrane lukt om de Russen uit hun gewenste "bufferzone" te schoppen..
Er is imo niet echt een zomeroffensief, Rusland is sinds avdivka 2023 nooit meer gestopt met hun offensief.
pi_218130100
twitter

Was nog een fabriek aangevalen trouwens.

twitter

twitter

UPD:

quote:
A military industrial complex producing adaptive antenna arrays "Comet" was hit As part of reducing the enemy's capabilities to manufacture high-precision weapons, on the night of July 5, units of the Unmanned Systems Forces of the Armed Forces of Ukraine, in cooperation with other components of the Defense Forces, struck an important facility of the Russian aggressor's military-industrial complex - JSC "VNIIR-Progress" (Cheboksary, Chuvash Republic of the Russian Federation). The target was the facilities for the production of adaptive antenna arrays "Comet". They are used in Shahed-type UAVs, Iskander-K missiles, unified guidance and correction modules (UMPK) for guided aerial bombs (KAB), and other high-precision weapons with which the enemy regularly attacks Ukraine, in particular civilian infrastructure. It has been confirmed that the means of destruction reached the target area. The results are being clarified. The defense forces continue to take all measures to undermine the military-economic potential of the Russian occupiers and force the Russian Federation to stop its armed aggression against Ukraine. More to come! Glory to Ukraine!
^ Officieel bericht van Oekraiense stratcom

[ Bericht 24% gewijzigd door skysherrif op 05-07-2025 16:34:20 ]
pi_218132739
twitter

👀
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:56:10 #24
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218132972
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
👀
Slopen dat ding.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218133698
Zodra dr ook maar iets vliegt richting die brug sluiten ze hem, is vaak helaas niet heel interessant. Zullen meestal doelwitten in de krim zijn
pi_218133883
twitter

twitter

twitter

Oekraine lijkt een effectief middel tegen Shaheds te hebben.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 21:28:01 #28
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218133922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]

Oekraine lijkt een effectief middel tegen Shaheds te hebben.
Goed nieuws, ben benieuwd
Je bent een waardeloze agent.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 juli 2025 @ 21:59:15 #29
485843 crew  Jippie
pi_218134211
Geveegd
pi_218134921
Heh, deze is wel grappig.

RIA: Eigenaar van grootste goudmijn opgepakt terwijl hij shithole rusland probeert te ontvluchten.

Wtf denkt rusland nou. Ze doen exact hetzelfde als de Nazis en commies. Wie de neuk gaat nou nog investeren in rusland de komende paar generaties.
Als je bedrijf ook maar een beetje goed draait wordt je uit een raam geflikkerd, of je wordt naar de gulag gestuurd door een rechtbank met 100% veroordelingspercentage.
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:12 #31
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134931
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:38:47 #32
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134936
twitter
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:40:08 #33
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134948
Gut

twitter
pi_218135020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:40 schreef cosmosis het volgende:
Gut

[ x ]
Niet weer de 155e he :')
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:53:46 #35
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135058
twitter
pi_218135067
quote:
84s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:53 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Ummm zonder het op te zoeken, zouden dat weleens NL of UK mijnenvegers kunnen zijn.
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:55:06 #37
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135070
Mooie boem!

twitter
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:56:05 #38
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Ummm zonder het op te zoeken, zouden dat weleens NL of UK mijnenvegers kunnen zijn.
Zijn die rechtstreeks aan UKR geleverd, of betreft het fake nieuws?
pi_218135130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:54 schreef oheng het volgende:

[..]
UK idd (opgezocht haha)
pi_218135278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:56 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zijn die rechtstreeks aan UKR geleverd, of betreft het fake nieuws?
De mijnenvegers zijn niet in Oekrainsche territoriale wateren, want dan zouden ze een doelwit worden.

IIRC zijn ze nog in een Engelse haven, maar chatgpt weet meer denk ik.

Edit: het zijn dus wel overgedragen schepen. Nu in dienst van de Oekrainsche marine.

[ Bericht 20% gewijzigd door oheng op 06-07-2025 00:50:11 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 10:53:30 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218137304
https://www.telegraaf.nl/(...)n-jaar/76010250.html

quote:
Rutte waarschuwt voor Russische munitieproductie: drie keer meer dan NAVO in een jaar

NATO-Secretaris-Generaal Mark Rutte heeft gewaarschuwd dat Europa zijn defensie drastisch moet opvoeren tegen een herlevend Rusland.
In een interview met The New York Times benadrukte Rutte dat Rusland "bezig is zichzelf op een tempo en snelheid te herstellen die ongekend is in de recente geschiedenis."

Volgens Rutte produceert Rusland drie keer zoveel munitie in drie maanden als de gehele NAVO in een heel jaar.

Hij waarschuwde dat dit "onhoudbaar" is en dat Rusland samenwerkt met Noord-Korea, China en Iran om deze "ongeprovoceerde oorlog van agressie tegen Oekrane" te voeren.

De NAVO-baas benadrukte ook het belang van de veiligheid in de Arctische regio en de Atlantische Oceaan voor de Verenigde Staten. "
Als de Arctis, de Atlantische Oceaan en Europa niet veilig zijn, heeft de VS een groot probleem," zei hij.

Ondanks de zorgen over de defensie-industrile capaciteit in Europa, bevestigde Rutte dat de Europese bondgenoten hun financile steun aan Oekrane significant hebben opgevoerd tot 35 miljard dollar dit jaar.

Rutte erkende ook de rol van president Trump in het initiren van de dialoog met Poetin, hoewel de daaropvolgende vredesonderhandelingen in Istanbul volgens hem niet serieus werden genomen door de Russen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218137349
Is er al meer nieuws over de Oekraense infiltratie van een spionnenetwerk in het NAVO-land Turkije?
Of wil Rutte daar niks over zeggen.
pi_218138410
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:01 schreef Idisrom het volgende:
Is er al meer nieuws over de Oekraense infiltratie van een spionnenetwerk in het NAVO-land Turkije?
Een schandaal zo groot, dat ik er zelfs in de russische kranten niets over lees.
  zondag 6 juli 2025 @ 13:05:26 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218138460
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:53 schreef michaelmoore het volgende:
Volgens Rutte produceert Rusland drie keer zoveel munitie in drie maanden als de gehele NAVO in een heel jaar.
Ik meende gelezen te hebben dat alleen de VS al genoeg munitie had geproduceerd om 20 jaar lang oorlog te voeren...
pi_218138490
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik meende gelezen te hebben dat alleen de VS al genoeg munitie had geproduceerd om 20 jaar lang oorlog te voeren...
Waar heb je dat gelezen?
  zondag 6 juli 2025 @ 13:08:57 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218138506
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:08 schreef luxerobots het volgende:
Waar heb je dat gelezen?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:

Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voeren

Dat het nu zogenaamd materiaal tekort,. heel toevallig op dit moment is ongeloofwaardige bullshit verhaal ingegeven door die dwaas van een trump

Hij wil gewoon die Oekrainiers een oor aan naaien

het gaat ze alleen om die grondstoffen in dat land
pi_218138573
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Een schandaal zo groot, dat ik er zelfs in de russische kranten niets over lees.
Correctie, ik heb dit "schandaal" gevonden.

RIA: Media: SBU monitors structures linked to Turkey

En tot niemands verbazing is de bron in dit artikel een socialistische buikspreekpop van het kremlin, die dit soort juweeltjes de wereld in helpt:
State Theatres' complicity in Russophobia!
  zondag 6 juli 2025 @ 13:19:12 #48
323876 michaelmoore
pi_218138651
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:01 schreef Idisrom het volgende:
Erdogan vertrouw ik ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 juli 2025 @ 13:19:34 #49
323876 michaelmoore
pi_218138657
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
ja , daar heet Europa niets aan dus

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar heb je dat gelezen?
in de Donald Duck
pi_218138682
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is voor Rusland ook niet zo belangrijk. Het is nieuws dat staat in de Turkse krant Aydinlik, en ik heb het vernomen van de Indiase media met beelden van opgepakte Oekraners.
Maar het is wel belangrijk voor de NAVO. Want doen Oekraners te spioneren in een NAVO-land? Eigenlijk het belangrijkste Europese NAVO-land. Rutte hoor je wel steeds over de 'dreiging' van Iran en China, wat volgens mij niks met NAVO te maken heeft. Maar nu is het stil.
  zondag 6 juli 2025 @ 13:23:35 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218138714
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:21 schreef Idisrom het volgende:
en ik heb het vernomen van de Indiase media
Ja, sounds legit.

Voor de rest is over en weer spioneren, ook bv navo leden onderling, niks bijzonders.
&lt;signature here&gt;.
pi_218138769
quote:

[..]
Het is voor Rusland ook niet zo belangrijk. Het is nieuws dat staat in de Turkse krant Aydinlik, en ik heb het vernomen van de Indiase media met beelden van opgepakte Oekraners.
Maar het is wel belangrijk voor de NAVO. Want doen Oekraners te spioneren in een NAVO-land? Eigenlijk het belangrijkste Europese NAVO-land. Rutte hoor je wel steeds over de 'dreiging' van Iran en China, wat volgens mij niks met NAVO te maken heeft. Maar nu is het stil.
Dat is een socialistisch, pro-rusland propaganda krantje.
pi_218140364
twitter

Uiteraard in Kherson
pi_218140422
quote:

[..]
Zijn er mensen opgepakt, zijn er officiele overheidspersonen in Turkije die hier op gereageerd hebben, welk hard bewijs is er geleverd?

JIj bent slimmer dan dit.
pi_218144082

quote:
Dachne is Ukraine!
While the enemy spreads its fakes, claiming control over the settlement of Dachne in the Dnipropetrovsk region, we are showing the reality!

Today, July 6, 2025, the warriors of the 2nd Marine Battalion of the 37th Separate Marine Brigade are not just refuting the enemy’s claims — they are clearly demonstrating who truly owns this land.

We raised the flag of our brigade in Dachne!
This flag is not just a piece of cloth. It is a symbol of the complete and undeniable control of Ukraine’s Defense Forces over this settlement!

It is a clear reminder to the enemy: we are here, and we are ready to fight to the end!
Not a single meter of our land will be given up without a fight.
Oekraiense 37e Mariniers brigade zegt Dachne weer terug te hebben veroverd. (eerste dorpje die in Dnipro oblast zou zijn veroverd)
pi_218144127
Zelfs ik kan dat nog wel localiseren: 48.047695, 36.818449
pi_218145443
Vele honderden vluchten geannuleerd, Denk richting de duizend, maar geen zin om te tellen.
De russen rakelen BRICS maar weer eens op. Honderd+ nieuwsartikelen.

Oh en er is misschien een russische ammonia tanker zwaar beschadigd in de NAVO zee.

[ Bericht 8% gewijzigd door oheng op 06-07-2025 22:40:17 ]
pi_218145452
twitter

twitter

Om eens videos van "de andere kant" te posten, dit zijn 2 videos afgelopen 2 dagen gepost door een drone eenheid van de Russen nabij Pokrovsk.

Het is heel heel moeilijk om uberhaupt het front te bereiken daar met iets.

Shotguns zouden door het leger moeten worden uitgedeeld ter bescherming ipv iets wat je zelf moet financieren.
pi_218145573
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

Om eens videos van "de andere kant" te posten, dit zijn 2 videos afgelopen 2 dagen gepost door een drone eenheid van de Russen nabij Pokrovsk.

Het is heel heel moeilijk om uberhaupt het front te bereiken daar met iets.

Shotguns zouden door het leger moeten worden uitgedeeld ter bescherming ipv iets wat je zelf moet financieren.
Als je hem zo ziet aankomen en zelfs de tijd hebt is het wel zuur als je niet een effectief wapen bij de hand hebt om ze uit te schakelen
pi_218145685
twitter
  zondag 6 juli 2025 @ 23:07:00 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218145692
quote:

[..]
Het is extreem naief te denken dat Oekraine niet zou spioneren in Turkije als ze daar belang bij hadden. Bijna net zo naief als te denken dat Oekraine niet aan beinvloeding zou doen of zo.
Gewoon wat spioneren is ook gewoon gebruikelijk. Iedereen weet dat ambassade's ook een spionagefunctie hebben. Ga je net als de VS bijvoorbeeld de telefoon van een bevriend staafshoofd (Merkel) afluisteren, dan wordt het wat anders. Maar als jij het machtigste land bent dan blijft Duitsland zich ook extreem onderdanig opstellen. Onder de laars, waar een Duitser hoort.
The End Times are wild
pi_218145705

Grappig, die vlag met de patch erboven rechts.
pi_218145783
twitter

Russen doden 2 vogels (laatste seconden van de video)

Human safari is niet aleen human meer, want uiteraard is dit Kherson
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 23:50:56 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218145819
Zal niet de eerste of de laatste keer zijn dat dat gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 juli 2025 @ 01:12:55 #65
323876 michaelmoore
pi_218145978
https://www.telegraaf.nl/(...)ch-gas/75959600.html

quote:
Als het aan de Europese Commissie ligt, stopt de Europese Unie eind 2027 met de invoer van Russische olie en gas.
EU-lidstaten mogen daarvoor vanaf januari 2026 geen nieuwe contracten sluiten.
Kortlopende contracten moeten uiterlijk juni 2026 worden ontbonden.

De Commissie heeft daartoe vorige maand een wetsvoorstel ingediend.
Europese vraag
Hoewel Rusland niet langer de grootste gasleverancier van Europa is, voorziet het nog steeds in bijna 20 procent van de Europese vraag.

TotalEnergies haalt op dit moment lng uit zowel de VS als Rusland naar Europa.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 02:36:44 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218146032
Sneller dan verwacht
  maandag 7 juli 2025 @ 05:54:44 #68
323876 michaelmoore
pi_218146104
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 02:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zijn ze snel mee
zeker wel ja
Die LNG installaties bouwen dat is niet eenvoudig , die zullen wel klaar zijn nu dan
quote:
EU-lidstaten mogen daarvoor vanaf januari 2026 geen nieuwe contracten sluiten.
Kortlopende contracten moeten uiterlijk juni 2026 worden ontbonden
pi_218146174
quote:
Hiermee heeft Duitsland en de Europese Unie zich compleet belachelijk gemaakt in de rest van de wereld. Dit had volgens hun al in maart 2022 gemoeten, als je daadwerkelijk achter je eigen sancties wilt staan.
Nou weet ik aan de andere kant wel, dat het gemakkelijk oordelen is vanuit Nigeria en India, waar je weinig last hebt van winterkou.
pi_218148094
Grote verkoop van reserves begint. Een artikel vol interessante details.

RIA: Ruble, get ready: Finance Ministry takes decisive action

Wat interessante details:
quote:
In total, they intend to sell for 18.77 billion rubles
...
Urals - $59.84 per barrel.
...
National Welfare Fund as of July 1, it currently contains 13.1 trillion rubles. This is equivalent to 5.9% of the expected GDP in 2025, or 166.8 billion dollars.
...
Liquid assets — 4.17 trillion rubles (52.6 billion dollars). Income from placing the NWF's funds in foreign currency in accounts with the Bank of Russia from December 15, 2024 to June 30, 2025 — 45 million dollars, or three billion rubles.
...
Chinese yuan in separate accounts for recording the National Welfare Fund's funds in the Central Bank - 214.8 billion (plus 61 billion). Gold in impersonal form - 211.9 tons (plus 72.4).
...
Thus, the rate cut (and, according to a number of forecasts, the Central Bank will remove two percentage points at once in July) will produce a much more significant effect.
pi_218148183
Rus kranten van vandaag:

maandag 7 juli 2025 @ 12:30:31 #72
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218148253
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 06:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hiermee heeft Duitsland en de Europese Unie zich compleet belachelijk gemaakt in de rest van de wereld. Dit had volgens hun al in maart 2022 gemoeten, als je daadwerkelijk achter je eigen sancties wilt staan.
Nou weet ik aan de andere kant wel, dat het gemakkelijk oordelen is vanuit Nigeria en India, waar je weinig last hebt van winterkou.
Waarom is het compleet belachelijk? Het plan om onafhankelijk te worden wordt gewoon systematisch uitgevoerd.
  maandag 7 juli 2025 @ 12:40:52 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218148325
twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 13:15:47 #74
3928 Ulx
pi_218148610
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 06:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Gelul.
pi_218148839
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelul.
Nee hoor, het is heel simpel:

1. Draai gaskraan voor heel Europa dicht
2. ???
3. Profit!!!111
pi_218148922
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
De agrarische sector heeft nu last van een hele, hele lange waslijst aan problemen.

Onder andere:
- Brandstofprijzen
- Beschikbaarheid brandstof en smeermiddelen
- Afwezigheid in investering vanwege 20% basisrente
- Werkloosheid is 2,3%
- Afwezigheid van superieur Nederlands zaaigoed

etc, etc.

Kommersant: Zomerfruit is kneuterduur

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 07-07-2025 14:46:44 ]
pi_218149995
twitter

@oheng
pi_218150054
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

@:oheng
Ik wilde net nog posten dat hij ontslagen was, mede vanwege de hartinfarct op de russische luchthavens met 250 miljoen eurodollar (?) schade. Hij was nog maar in die positie sinds mei 2024.

-_-

Man man man....
  maandag 7 juli 2025 @ 16:04:36 #79
323876 michaelmoore
pi_218150284
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:42 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik wilde net nog posten dat hij ontslagen was, mede vanwege de hartinfarct op de russische luchthavens met 250 miljoen eurodollar (?) schade. Hij was nog maar in die positie sinds mei 2024.

-_-

Man man man....
heeft zichzelf het raam uitgedonderd
de jongens zijn ok keihard voor zichzelf he
pi_218150766
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heeft zichzelf het raam uitgedonderd
de jongens zijn ok keihard voor zichzelf he
Het opruimen van de top gaat hard. Dus was bijvoorbeeld het nieuws van 50 minuten geleden:

RIA: Former Deputy Head of the Russian National Guard Detained on Suspicion of Corruption
  maandag 7 juli 2025 @ 16:53:41 #81
323876 michaelmoore
pi_218150788
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Het opruimen van de top gaat hard. Dus was bijvoorbeeld het nieuws van 50 minuten geleden:

RIA: Former Deputy Head of the Russian National Guard Detained on Suspicion of Corruption
eerst uit het raam springen dan ook nog zichzelf dood schieten,
in de rug he , nou knap hoor
pi_218150898
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
eerst uit het raam springen dan ook nog zichzelf dood schieten,
in de rug he , nou knap hoor
Ach, het kan erger, hij had ook verkracht kunnen worden. Het is en blijft rusland tenslotte.
  maandag 7 juli 2025 @ 17:13:50 #83
323876 michaelmoore
pi_218150924
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Ach, het kan erger, hij had ook verkracht kunnen worden. Het is en blijft rusland tenslotte.
maar dat kan ie niet zelf gedaan hebben, dat zou pas echt knap zijn,
jezelf in de kont naaien , jeetje he
pi_218151065
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

@:oheng
ze moeten wat meer meetings inplannen 8-)
twitter
pi_218152071
twitter

daaaaaaaaamn
pi_218152090
Misschien moet Poetin ook maar de directeur van de lokale zelfmoordlijn uit het raam gooien want hij levert een wanprestatie.
pi_218152109
Zelfmoord middels tien schoten door het hoofd. Kan alleen in Rusland.
  maandag 7 juli 2025 @ 19:13:07 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218152204
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tien schoten en geen raam in de buurt? Slordig uitgevoerd hoor KGB :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 19:37:13 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218152384
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

daaaaaaaaamn
lol, waarom staat hij daar, waar is de rest?
pi_218152650
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
10 schoten van 3 verschillende kalibers kameraad?
Overduidelijk zelfmoord!
Haal trouwens even de handboeien van zijn polsen, want de uitvaardbegeleider heeft de sleutels niet.
  maandag 7 juli 2025 @ 21:03:44 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218153189
We laten ze onder de voet gelopen worden.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 7 juli 2025 @ 21:13:34 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218153299
De meeste Russen zullen hun land toch ook wel echt haten zou je denken..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218153325
https://www.ad.nl/stichts(...)verliezen~ac63a1bb8/

Even via de bekende route openen. Onbegrijpelijk dat het AD deze meuk plaatst. Er staat nog een disclaimer bij maar man man man.

Ik zie dat die kerel ook bij FvD te gast is geweest dus dan weet je het wel :')
pi_218153344
quote:
88s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol, waarom staat hij daar, waar is de rest?
Staat ook echt dicht bij het front

Stond hier.

Grad21s zijn veeeel preciezer hoe dichter ze staan, van maximale afstand zijn die unguided missiles niet altijd doelgericht.

En correct me if im wrong, alhoewel ze mooie boems geven zijn grad21s niet de meest dure wapens om te maken en hebben ze er nog meer dan genoeg om op zon belangrijk front daar te zetten.

Waarom hij niet meer verscholen staat in die bosse nweet ik ook niet.
pi_218153743
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:03 schreef Perrin het volgende:
We laten ze onder de voet gelopen worden.

[ x ]
raar dat die hele frontlinie niet vol ligt met mijnen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218154344
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:16 schreef Spablauw214 het volgende:

Even via de bekende route openen. Onbegrijpelijk dat het AD deze meuk plaatst. Er staat nog een disclaimer bij maar man man man.

Meneertje wel de lusten niet de lasten.

quote:
Hoe gaat het nu met jou en je gezin?
„Goed. In de regio Moskou hebben we een huis met 1000 vierkante meter grond, waarvoor we een vijfde betaald hebben van wat het in Nederland zou hebben gekost. In Rusland is het leven veel vrijer. Niet een volgeplande agenda, maar leven van dag tot dag en dichter bij de natuur.’’
quote:
Ben je Russisch staatsburger?
„Nee, nog niet. Mijn kinderen wel. Zou ik het wel zijn, dan kan ik opgeroepen worden om te vechten in Oekrane. Daar heb ik niet zo veel zin in.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 08-07-2025 00:20:18 ]
pi_218155117
quote:
Trump: VS gaat meer wapens aan Oekrane leveren

President Trump zegt dat de Verenigde Staten meer wapens aan Oekrane gaan leveren. Daarmee moet het land zich beter kunnen verdedigen tegen Russische aanvallen. De president zei niet om hoeveel en om wat voor soort wapens het gaat.

Tijdens een persmoment in het Witte Huis zei Trump dat Oekrane "heel hard wordt getroffen" door Rusland en dat het in staat moet zijn zichzelf te verdedigen. De VS zal vooral defensieve wapens sturen, zei hij. "We gaan wat meer wapens sturen. We moeten wel", zei de president. "Ze moeten zichzelf kunnen verdedigen."
NOS

quote:
"We're going to send some more weapons. We have to - they have to be able to defend themselves," Trump said ahead of a dinner with his Israeli counterpart, Benjamin Netanyahu.

"They're getting hit very hard. We're going to have to send more weapons," Trump added. "Defensive weapons, primarily, but they're getting hit very, very hard."
quote:
Trump on Monday reaffirmed his displeasure with the Russian leader, saying: "I'm not happy with President Putin at all."
CNN
pi_218155383
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ja, dat viel mij ook op. Verder heeft hij alle Russische standpunten overgenomen inclusief “de EU is gekaapt door LHBTI-activisten” :')

Zelfs het bestaansrecht van Oekrane wordt en passant even ontkend. Ik snap niet dat het AD dit plaatst. Dit is meer iets voor de Andere Krant ofzo.
pi_218155721
Defensieve wapens jongens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 08:36:51 #100
323876 michaelmoore
pi_218155728
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:13 schreef Parafernalia het volgende:
De meeste Russen zullen hun land toch ook wel echt haten zou je denken..
Rusland is druk met het geschiedvervalsen van de eigen historie,

massamoordenaar Stalin is weer een volksheld, Gorbatsjov een verrader . Jeltsin bestond niet , de Tsaren zijn niet meer door de russen vermoord maar gewoon gestorven .

En Poetin is de redder van Rusland
pi_218155734
Volgende week: Oekraine krijgt toch geen wapens meer want Trump heeft net met Poetin gebeld.

week daarop: : Oekraine krijgt toch wel wapens meer want Trump vindt Poetin weer stom.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218155831
quote:

[..]
[..]
[..]

Dit meneertje staat aan de kant van een partij die 193 Nederlanders vermoord heeft. En steunt deze partij actief met het verspreiden van propaganda.

Waarom trekken we het Nederlands staatsburgerschap van deze landverrader niet in? Laat hem maar lekker russisch staatsburger worden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:02:22 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218155865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:55 schreef Shotty het volgende:

Waarom trekken we het Nederlands staatsburgerschap van deze landverrader niet in? Laat hem maar lekker russisch staatsburger worden.
Volgens mij is dat al zo. Uitgezonderd turks en marokkaans, geld dat een andere nationaliteit aannemen, betekent de NL nationaliteit opgeven.

-Edit: maar dat had die dus nog niet. Eens... ;)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:04:26 #104
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218155870
quote:

Gaat het weer over lhbti.. Je land steekt een ander land in de fik maar oh oh al die homo's en transgenders toch!

Wat een enge mensen :r
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:04:54 #105
38496 Perrin
pi_218155873
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Volgende week: Oekraine krijgt toch geen wapens meer want Trump heeft net met Poetin gebeld.

week daarop: : Oekraine krijgt toch wel wapens meer want Trump vindt Poetin weer stom.
Ondertussen wordt Oekrane vermalen onder golven Russisch kanonnenvlees en Europa kijkt de andere kant op. Poetin en Trump delen de lakens uit, wij zitten bibberend te hopen dat ze ons met rust laten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:10:00 #106
65846 Bocaj
47th President.
pi_218155893
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:37 schreef xpompompomx het volgende:

https://www.telegraaf.nl/(...)ekrane/76370924.html

Putin gaat dus nog wel ff door. Dan wij ook maar.

pi_218156013
quote:
Zolang de Oekraners nog niet op zijn, zullen wij nog doorgaan (tot het gaatje).
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:40:51 #108
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zolang de Oekraners nog niet op zijn, zullen wij nog doorgaan (tot het gaatje).
Volgens mij heb je het over putin.

Anders ben je aan het concern trollen.
&lt;signature here&gt;.
pi_218156076
twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:48:29 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156102
Ja, de wappies op x hebben weer dikke lol.
&lt;signature here&gt;.
pi_218156156
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het over putin.

Anders ben je aan het concern trollen.
Ik heb al meer dan een jaar hier al een paar keer vaker gepost.
Bevries z.s.m. nu de huidige lijnen, en laat de NAVO buiten Oekrane. Dan red je de steden Zaporidzja, Kherson plus een rij steden in de oblast Donetsk, en dat die plaatsen bij Oekrane zullen blijven.
Nu nog een maand blijven oorlog voeren, dan ben je volgens mij als Oekrane de steden Pokrovsk en Kostiantynivka definitief kwijt, tezamen met heel veel Oekraense mannen.

Bij Pokrovsk zitten nu zo'n 30.000 Oekraense militairen en bij Kostiantynivka zo'n 50.000 man.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 08-07-2025 11:53:54 ]
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:00:38 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb al meer dan een jaar hier al een paar vaker gepost.
Dus je post al meer dan een jaar de onzin dat oekraine blijkbaar aan het matten is omdat "wij" het zeggen, en niet omdat ze het zelf willen.

Helder.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:02:22 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156186
En dat het kremlin luid en duidelijk zegt dat ze gewoon helemaal geen staakt het vuren willen, daar heeft meneer idisrom schijt aan.

Zal wel "niet waar" zijn, ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_218156225
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:02 schreef ExTec het volgende:
En dat het kremlin luid en duidelijk zegt dat ze gewoon helemaal geen staakt het vuren willen, daar heeft meneer idisrom schijt aan.

Zal wel "niet waar" zijn, ofzo.
Het Kremlin wil geen 'tussentijdse' staakt het vuren, omdat er vanuit Oekrane niet over een eindoplossing wordt gesproken. En dan bedoel ik nu in de laatste maanden het 'Trump '-plan.
Alleen maar de retoriek van Macron wordt gebruikt, dat alles terug moet naar Oekrane, inclusief de Krim en de oostelijke Donbas.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:10:44 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het Kremlin wil geen 'tussentijdse' staakt het vuren, omdat er vanuit Oekrane niet over een eindoplossing wordt gesproken. En dan bedoel ik nu in de laatste maanden het 'Trump '-plan.
Alleen maar de retoriek van Macron wordt gebruikt, dat alles terug moet naar Oekrane, inclusief de Krim en de oostelijke Donbas.
Ja, het is allemaal vast Macron z'n schuld he.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:13:52 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218156259
Het valt me trouwens wel op dat je de laatste maanden nauwelijks nog iets hoort van Europese leiders als Macron, Merz en Starmer. Twee maanden geleden maakten ze veel lawaai en dacht ik: die gaan binnenkort troepen die kant op sturen. Sindsdien werd het echter stil.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:19:40 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218156303
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Gaat het weer over lhbti.. Je land steekt een ander land in de fik maar oh oh al die homo's en transgenders toch!

Wat een enge mensen :r
quote:
In Rusland is het leven veel vrijer. Niet een volgeplande agenda, maar leven van dag tot dag en dichter bij de natuur.’’
quote:
Je was journalist en schreef onder meer voor het Reformatorisch Dagblad.
„Dat is voorbij. Het is oorlog en ik moet in Rusland voorzichtig zijn,
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_218156304
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:13 schreef LXIV het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat je de laatste maanden nauwelijks nog iets hoort van Europese leiders als Macron, Merz en Starmer. Twee maanden geleden maakten ze veel lawaai en dacht ik: die gaan binnenkort troepen die kant op sturen. Sindsdien werd het echter stil.
Het was wel duidelijk dat dit niet ging gebeuren.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:21:11 #119
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156309
De dagelijkse kranten ronde.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_218156349
quote:
Macron had even met Poetin gebeld toch? Mja, we willen niks en we kunnen niks, dus voor Rusland is het gewoon uitzingen. Ik denk dat de enige optie gaat worden dat n van de twee strijdende partijen instort, hetzij Rusland met z'n economie, hetzij het Oekraense front.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:30:40 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156358
Als een front instort moet je wel een half leger erachter hebben staan om daar op te kunnen kapitaliseren.

En zoiets als ISW roept nu al maanden dat rus dat gewoon niet heeft.

Dus dan trekt oekraine zich gewoon terug, en mag rus weer verder gaan met z'n meatwaves.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 10:39:05 #122
3928 Ulx
pi_218156394
quote:
Duitsland is gestopt met alles wat ze leveren openbaar te maken. Ze hebben dat ook meteen na het aantreden van de nieuwe regering aangekondigd.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:42:47 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218156454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Macron had even met Poetin gebeld toch? Mja, we willen niks en we kunnen niks, dus voor Rusland is het gewoon uitzingen. Ik denk dat de enige optie gaat worden dat n van de twee strijdende partijen instort, hetzij Rusland met z'n economie, hetzij het Oekraense front.
Rusland heeft bijna alle grondstoffen zelf en China wil niet dat ze verliezen. Er kan wel hyperinflatie zijn of enorme schulden op papier, maar uiteindelijk is dat allemaal virtueel.
Volgens mij is de levensstandaard in Moskou nog heel redelijk, zelfs na drie jaar oorlog en sancties. Dus kan er nog heel wat ingeleverd worden voordat het echt pijn gaat doen. Zie ook de eerste drie jaar niet gebeuren.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:44:27 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156482
Voor de rest van je leven achterom moeten kijken. Leuk.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:50:53 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156533
Ja, tuurlijk rus maakt "ech wel" de zeer specialistische controllers benodigd voor switches. Uh huh.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_218156534
quote:

[..]
[..]
[..]

Als gelovige Christen een land wat bestuurd wordt door oorloghitsers verkiezen boven Nederland omdat lhbti en euthanasie hem niet bevalt. Ok..
pi_218156546
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]
[..]
[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Prachtig toch, propaganda? Zelf de tegenstellingen volledig negeren, en op alles het mooiste plaatje plakken.

Ik ben er vrij zeker van dat “dichter bij de natuur” betekend dat hij geen riolering heeft.

En “leven van dag tot dag” betekend dat hij niet weet of hij morgen nog wat te eten heeft.
pi_218156616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als gelovige Christen een land wat bestuurd wordt door oorloghitsers verkiezen boven Nederland omdat lhbti en euthanasie hem niet bevalt. Ok..
Werkelijk alles wat hij zegt is gelogen. Alle geijkte Kremlin talkingpoints worden erbij gesleept maar hij heeft nergens een bron voor.

Op Twitter wordt het stuk door de users met Russische vlaggen en trekkers op grote schaal gedeeld en wordt hij geprezen voor “het laten horen van het andere geluid”, dus dan weet je het wel.
pi_218156623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland heeft bijna alle grondstoffen zelf en China wil niet dat ze verliezen. Er kan wel hyperinflatie zijn of enorme schulden op papier, maar uiteindelijk is dat allemaal virtueel.
Volgens mij is de levensstandaard in Moskou nog heel redelijk, zelfs na drie jaar oorlog en sancties. Dus kan er nog heel wat ingeleverd worden voordat het echt pijn gaat doen. Zie ook de eerste drie jaar niet gebeuren.
De levensstandaard zal niet het probleem zijn. Rusland is geen democratie en voorlopig ziet het er niet naar uit dat de Russen in opstand zullen komen, ook niet als hun leven echt miserabel is.

De vraag is of Rusland de economie en de productiecapaciteiten overeind kan houden. En wat dat betreft ziet het er slecht uit.

De problemen:
- Een tekort aan arbeidskrachten voor de oorlogsindustrie, arbeiders zijn of aan het front, of het land uit gevlucht, salarissen worden verhoogd, maar dat zorgt er weer voor dat productie duurder wordt.
- Er wordt onvoldoende genvesteerd in de Russische economie, de grootste werkgever is de Russische overheid met het leger en de oorlogsindustrie. Echter, door de hoge lonen en het wegtrekken van het personeel kunnen andere sectoren hier moeilijk tegenop concurreren.
- Rusland heeft last van de sancties, er omheen werken kan, maar kost geld.
- Buitenlandse investeerders ontwijken Rusland, door sancties, maar ook omdat Rusland buitenlandse bedrijven gemakkelijk kan nationaliseren.

Of Rusland het nog jaren vol kan houden hangt van verschillende factoren af. Of de sancties blijven bestaan, of Oekrane stand kan houden. Maar ook, belangrijk, van de gas- en olieprijzen.
pi_218156666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De levensstandaard zal niet het probleem zijn. Rusland is geen democratie en voorlopig ziet het er niet naar uit dat de Russen in opstand zullen komen, ook niet als hun leven echt miserabel is.

De vraag is of Rusland de economie en de productiecapaciteiten overeind kan houden. En wat dat betreft ziet het er slecht uit.

De problemen:
- Een tekort aan arbeidskrachten voor de oorlogsindustrie, arbeiders zijn of aan het front, of het land uit gevlucht, salarissen worden verhoogd, maar dat zorgt er weer voor dat productie duurder wordt.
- Er wordt onvoldoende genvesteerd in de Russische economie, de grootste werkgever is de Russische overheid met het leger en de oorlogsindustrie. Echter, door de hoge lonen en het wegtrekken van het personeel kunnen andere sectoren hier moeilijk tegenop concurreren.
- Rusland heeft last van de sancties, er omheen werken kan, maar kost geld.
- Buitenlandse investeerders ontwijken Rusland, door sancties, maar ook omdat Rusland buitenlandse bedrijven gemakkelijk kan nationaliseren.

Of Rusland het nog jaren vol kan houden houdt van verschillende factoren af. Of de sancties blijven bestaan, of Oekrane stand kan houden. Maar ook, belangrijk, van de gas- en olieprijzen.
Op dit moment ziet het er niet goed uit, zelfs het Kremlin en diens media-outlets erkennen dat. Als je aan het infuus van China, Noord-Korea en zelfs de fucking Taliban ligt, dat zegt ook wel wat.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:16:19 #131
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218156775
Plus dat rus een netto importeur van voedsel is geworden.

Niet ondenkbaar dat ze daar op den duur geen geld meer voor hebben.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:43:37 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218156938
Ik denk dat ze het nog gemakkelijk drie jaar vol zullen houden. Als je kijkt hoe ze er in ww2 voorstonden.. en op dat punt zijn we nog lang niet.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:52:45 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218157011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:43 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ze het nog gemakkelijk drie jaar vol zullen houden. Als je kijkt hoe ze er in ww2 voorstonden.. en op dat punt zijn we nog lang niet.
Rusland houdt dit onbeperkt vol, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:40 #134
3928 Ulx
pi_218157019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet zonder China en Noord-Korea.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:01:34 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218157073
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:43 schreef LXIV het volgende:
Gast, in WO2 voorzag zelfs de VS ze van vreten.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:02:20 #136
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218157082
quote:

[..]
Want russia stronk.
&lt;signature here&gt;.
pi_218157239
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ik was een tijdje op Instagram met een Russische jongen aan het chatten, woonde volgens mij in Moskou, maar vloog de steden in Rusland rond. Hij wilde weten wat wij Westerlingen over hen dachten. Ik had hem wat dingen over de oorlog gevraagd, maar hij kent amper iemand die daadwerkelijk bij het front zit. Niemand van zijn vrienden, iedereen moet alleen wel in dienst. Hij merkt ook niet echt wat meer van de sancties, boodschappen zijn wat duurder en internet is wat trager. Dat was aan het begin van de oorlog wel heel anders zei die.

Ik heb het nergens echt kunnen vinden, maar hoe is die discrepantie nou cht waarvan we spreken, want volgens mij gaat het zeker niet zo slecht als we denken.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:31:15 #138
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218157266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik was een tijdje op Instagram met een Russische jongen aan het chatten, woonde volgens mij in Moskou, maar vloog de steden in Rusland rond. Hij wilde weten wat wij Westerlingen over hen dachten. Ik had hem wat dingen over de oorlog gevraagd, maar hij kent amper iemand die daadwerkelijk bij het front zit. Niemand van zijn vrienden, iedereen moet alleen wel in dienst. Hij merkt ook niet echt wat meer van de sancties, boodschappen zijn wat duurder en internet is wat trager. Dat was aan het begin van de oorlog wel heel anders zei die.

Ik heb het nergens echt kunnen vinden, maar hoe is die discrepantie nou cht waarvan we spreken, want volgens mij gaat het zeker niet zo slecht als we denken.
Het gaat dan ook vooral op de achtergrond slecht. Arbeiders dood, of onttrokken aan de normale economie, geen nieuwe buitenlandse investeerders, te lage prijs voor gas, enorme tekorten in de begroting.

Voor de gewone mensen die werken is een hoger salaris en nauwelijks werkloosheid daarentegen best gunstig. En die gestegen kosten vallen dan wel weer mee, zeker omdat verwarmen heel goedkoop is daar. De overheid zal er ook alles aan proberen te doen om dit voor de normale mensen zo lang mogelijk overeind te houden.

Alleen de verwachting is dat dat een keer gaat klappen.
pi_218157270
quote:

Wat bezielt het AD deze mafketel een podium te geven?
pi_218157344
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Krampachtig both-siderism om maar niet beschuldigd te worden van partijdigheid.
pi_218157440
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Krampachtig both-siderism om maar niet beschuldigd te worden van partijdigheid.
Er staat wel een flinke disclaimer onder het artikel maar alsnog blijft zeker de helft van alle desinformatie die hij uitbraakt onweersproken.

Op Twitter loopt hij trouwens te janken over die disclaimer, het AD zou niet objectief zijn :')
pi_218157452
quote:

[..]
Dat denk ik niet. Afghanistan heeft de Sovjet-Unie uiteindelijk de genadeklap gegeven. Het is alleen onmogelijk te voorspellen hoe lang het nog duurt, ook omdat ze lifelines hebben gekregen van allerlei bedenkelijke regimes. Of dacht je dat ze zomaar gratis en voor niks de Taliban hebben erkend :')
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:56:19 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218157482
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gast, in WO2 voorzag zelfs de VS ze van vreten.
Ook toen produceerden ze het grootste deel van hun uitrusting zelf. Terwijl toen belangrijke delen met industrie en grondstoffen niet meer in hun handen was.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:07:42 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218157586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook toen produceerden ze het grootste deel van hun uitrusting zelf. Terwijl toen belangrijke delen met industrie en grondstoffen niet meer in hun handen was.
Stalin zelf heeft erkent dat zonder VS hulp ze het niet gered hadden.
&lt;signature here&gt;.
pi_218157606
quote:

Gelezen, maar wat is er mis mee dan? De interviewer stelt de juiste vragen.
De man is benvloed en verrussischt, maar wel een Nederlander in Rusland, vlg de vrije journalistiek is het ook interessant om eens zo iemand te interviewen.
En er is een disclaimer bij gezet. Geen AD fan maar hier is niks mis mee.
Of ben je gewoon boos dat er nog coca cola en Heineken te koop is?
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:11:14 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218157616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Afghanistan heeft de Sovjet-Unie uiteindelijk de genadeklap gegeven. Het is alleen onmogelijk te voorspellen hoe lang het nog duurt, ook omdat ze lifelines hebben gekregen van allerlei bedenkelijke regimes. Of dacht je dat ze zomaar gratis en voor niks de Taliban hebben erkend :')
Toch snap ik het pessimisme wel.

Mensen hebben de neiging om alles af te meten aan hun eigen bestaan.

En ja, het valt nogal vies tegen dat die oorlog nu al zo lang duurt.

En dan krijg je vanzelf:

quote:
Ja maar het houd nooit meer op :{
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:16:04 #147
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218157685
twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:20:10 #148
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218157728
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ x ]
En die rat gaan we geruisloos weer bij de poortjes op schiphol zien verschijnen, als rus weer net zo'n wetteloze rotzooi wordt als dat het in de jaren 90 was.
&lt;signature here&gt;.
pi_218157820
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gelezen, maar wat is er mis mee dan? De interviewer stelt de juiste vragen.
De man is benvloed en verrussischt, maar wel een Nederlander in Rusland, vlg de vrije journalistiek is het ook interessant om eens zo iemand te interviewen.
En er is een disclaimer bij gezet. Geen AD fan maar hier is niks mis mee.
Of ben je gewoon boos dat er nog coca cola en Heineken te koop is?
Wat er mis mee is? Dat hij nepnieuws en desinformatie verspreidt. Niet elke mening is gelijk. Als hij net zo kritisch was op Poetin als op de EU, de VS en de NAVO, zou hij 8 jaar naar een strafkamp gestuurd worden.

Wat mij betreft trekken we het paspoort van deze landverrader in.
pi_218157899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat er mis mee is? Dat hij nepnieuws en desinformatie verspreidt. Niet elke mening is gelijk. Als hij net zo kritisch was op Poetin als op de EU, de VS en de NAVO, zou hij 8 jaar naar een strafkamp gestuurd worden.

Wat mij betreft trekken we het paspoort van deze landverrader in.
Er zitten genoeg mensen in nederland die vinden dat alle ongelovigen dood moeten. Die ook het land uitzetten?

Ik lees alleen meningen en geen nepnieuws.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:49:25 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218158000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Je merkt rond deze oorlog ook langzaam een vervaging van het morele kompas, daarom krijgen dit soort verhalen schijnbaar de ruimte. Een andere verklaring is er niet niet.

Maar ja, we hebben helaas te maken hebt met talloze media die mbt een andere oorlog, al anderhalf jaar lang een letterlijke terreurorganisatie napapegaaien, diens adepten als de grote slachtoffers wegzetten en nota bene een Westerse bondgenoot de zwartepiet toespelen. Dit pas dan wellicht ook wel in het patroon.

De realiteit is natuurlijk dat dit soort stukken nooit gepubliceerd zouden moeten worden, vooral ook omdat dit individu al volop Russische propaganda ophoest. Zo is volgens hem Oekrane geen democratie, Zelenskyy niet de rechtmatige president en willen 99% van de Russen vrede.

Je kunt wellicht het argument maken dat het daarom juist wl gepubliceerd moet worden, zodat mensen kunnen zien wat een waanzin dit betreft, maar de kans is aannemelijk dat sommige mensen er nog iets in gaan zien ook. Dan wordt er dus met de publicatie van dit artikel sympathie of begrip opgewekt voor Russische propaganda, dat kan gewoon echt niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218158016
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
Je kunt wellicht het argument maken dat het daarom juist wl gepubliceerd moet worden, zodat mensen kunnen zien wat een waanzin dit betreft, maar de kans is aannemelijk dat sommige mensen er nog iets in gaan zien ook. Dan wordt er dus met de publicatie van dit artikel sympathie of begrip opgewekt voor Russische propaganda, dat kan gewoon echt niet.
Als je de reacties onder het artikel leest, zie je dat sommigen al in de fuik getrapt zijn en deze kerel nog gelijk geven ook.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:59:36 #153
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218158095
Liever tien Russen als buren dan tien Marokkanen.

#feit
Le Diable
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:01:27 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218158108
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want russia stronk.
Rusland is vooral autarkisch dus economische isolatie zet wel druk op de welvaart, maar ze zullen er waarschijnlijk nooit aan onderdoor gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:09:41 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218158170
Het is
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:10:30 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218158174
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rusland is vooral autarkisch dus economische isolatie zet wel druk op de welvaart, maar ze zullen er waarschijnlijk nooit aan onderdoor gaan.
Ja, vandaar dat alles uitpuilt van chinese onderdelen. Omdat ze zo "autarkisch" zijn. En ze zijn nu netto importeur van voedsel, zoals opgemerkt. Ook omdat ze zo "autarkisch" zijn.

Maar waarom jezelf informeren als je ook kan redeneren vanuit wat oudbakken tropes, toch.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:19:25 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158236
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je de reacties onder het artikel leest, zie je dat sommigen al in de fuik getrapt zijn en deze kerel nog gelijk geven ook.
Omdat hij zeker ook legitieme punten aanhaalt waar we liever niet over praten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:22:59 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218158257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, veel landen zijn "netto importeur" van een bepaald product. Dat is helemaal niet zo spannend, vooral met de chinese markt erachter.
Het is ook verre van spannend, maar het staat haaks op autarkisch zijn.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:23:42 #159
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218158260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mag ik gokken: oprukkende NAVO?
&lt;signature here&gt;.
pi_218158262
quote:

[..]
Ben jij ook zo ontzettend bang van ghlbt+?
pi_218158267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:59 schreef SemperLibertas het volgende:
Liever tien Russen als buren dan tien Marokkanen.

#feit
russen zijn net zulke tokkies.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:28:54 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158298
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mag ik gokken: oprukkende NAVO?
Yep, maar dat staat haaks op 'Rusland viel zomaar, opeens binnen'.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218158301
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zitten genoeg mensen in nederland die vinden dat alle ongelovigen dood moeten. Die ook het land uitzetten?

Ik lees alleen meningen en geen nepnieuws.
Lol. “De VS is verantwoordelijk voor de maidanopstand”, “Zelensky is niet de wettige president”, “Oekrane is Russisch en heeft geen bestaansrecht” en uiteraard de “oprukkende NAVO, tegen de afspraken in”.

Dat is niet “een andere mening”, dat is fakenews en desinfo.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:29:34 #164
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Ben jij ook zo ontzettend bang van ghlbt+?
Lekker doen waar je gelukkig van wordt kerel.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 14:29:59 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218158310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Was ook niets zomaar en opeens aan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218158355
quote:

[..]
Nou, vertel. En kom niet aan met “de legitieme veiligheidszorgen van Rusland” want dat is gewoon Kremlintaal voor “laat ons onze imperialistische gang gaan”.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 14:36:25 #167
pi_218158370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:09 schreef LXIV het volgende:
Het is
Domino dayyyy
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:49:21 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218158458
quote:

[..]
Maar dat was gewoon onzin.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:11:20 #169
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou, vertel. En kom niet aan met “de legitieme veiligheidszorgen van Rusland” want dat is gewoon Kremlintaal voor “laat ons onze imperialistische gang gaan”.
Mooi hoe je imperialisme benoemt maar consequent in de vlekken schiet als iemand benoemt dat de NAVO zich in 5 golven heeft uitgebreid richting Rusland sinds de desintegratie van de SU.

En dat is allemaal puur te wijten aan het wegvallen van de rechtspersoon (Sovjet unie) anders was die uitbreiding op sommige vlakken zeker in strijd met internationaal recht. Die leemte is uitstekend uitgenut.
pi_218158657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lol. “De VS is verantwoordelijk voor de maidanopstand”, “Zelensky is niet de wettige president”, “Oekrane is Russisch en heeft geen bestaansrecht” en uiteraard de “oprukkende NAVO, tegen de afspraken in”.

Dat is niet “een andere mening”, dat is fakenews en desinfo.
Ik lees dat als mening ja.

Het laat me iig koud wat die gelovige knul zegt.
Vakman pur sang
pi_218158675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mooi hoe je imperialisme benoemt maar consequent in de vlekken schiet als iemand benoemt dat de NAVO zich in 5 golven heeft uitgebreid richting Rusland sinds de desintegratie van de SU.

En dat is allemaal puur te wijten aan het wegvallen van de rechtspersoon (Sovjet unie) anders was die uitbreiding op sommige vlakken zeker in strijd met internationaal recht. Die leemte is uitstekend uitgenut.
NAVO en eigenlijk westerse invloedsfeer is ook gewoon opgerukt.
Van links van Berlijn toch enkele duizenden kilometers oostelijker.
Of dat reden moet zijn tot oorlog is een tweede maar het was wel zeker een aanleiding.

Vakman pur sang
pi_218158701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Grapjas. De NAVO hanteert een opendeurbeleid. In tegenstelling tot Rusland hebben wij namelijk wel respect voor de soevereiniteit van de voormalige USSR- en Warschaupactlanden. En bij soevereiniteit hoort ook het zelf mogen kiezen bij welke alliantie je je aansluit en het naar eigen goeddunken kunnen voeren van een buitenlandbeleid.

De kern van dit conflict is dat Rusland niet kan verkroppen dat het geen wereldmacht meer is. Niet (de uitbreiding van) de NAVO of Oekrane.
pi_218158707
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of dat reden moet zijn tot oorlog is een tweede maar het was wel zeker een aanleiding.

[ afbeelding ]
Wat hadden we dan tegen Polen, Tsjechi en de rest moeten zeggen? Val maar kapot, mag niet van moedertje Rusland?
pi_218158711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat hadden we dan tegen Polen, Tsjechi en de rest moeten zeggen? Val maar kapot, mag niet van moedertje Rusland?
Nee tuurlijk niet.
Vakman pur sang
pi_218158718
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik lees dat als mening ja.

Het laat me iig koud wat die gelovige knul zegt.
Het verkondigen van aantoonbare leugens is tegenwoordig gewoon vrijheid van meningsuiting. Weten we dat ook weer.
pi_218158721
Ja, echt heel gek dat die landen uit het voormalig Warschaupact liever niks meer met maffiastaat Rusland te maken wilden hebben.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:24:34 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158728
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies, snap ook niet waarom men daar zo krampachtig over doet. Het viel voor de Russen binnen de juridische lijnen van het verdragsrecht allemaal de verkeerde kant op.

De rode lijn ligt overduidelijk bij het innemen van de historisch belangrijke donbassbekken en de opening naar de zwarte zee.
pi_218158729
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet.
Wat dan wel? Want Rusland eist dat die landen de NAVO verlaten en terugkeren in de Russische invloedssfeer - die niet bestaat, maar goed.
pi_218158732
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies, snap ook niet waarom men daar zo krampachtig over doet. Het viel voor de Russen binnen de juridische lijnen van het verdragsrecht allemaal de verkeerde kant op.

De rode lijn ligt overduidelijk bij het innemen van de historisch belangrijke donbassbekken en de opening naar de zwarte zee.
In welk verdrag staat dat dan?
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 15:27:50 #180
pi_218158753
quote:

[..]

Maakt het niet minder illegaal.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:34:07 #181
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158800
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In welk verdrag staat dat dan?
Dat staat nergens. Dat is met het kapotvallen van de SU tot stand gekomen, en de reden waarom de Russen zich genoodzaakt voelden tot het militaire interveniren in de regio.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:34:30 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maakt het niet minder illegaal.
Dat klopt.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:41:59 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218158834
quote:
Het viel voor de Russen binnen de juridische lijnen van het verdragsrecht allemaal de verkeerde kant op.

Welke 'juridische lijnen' heb je het over?

Emperialistisch egoisme heeft 0,0 met iets juridisch te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_218158878
De Nederlandse YPR-765 die de Oekraners in grote aantallen gebruikt hebben zeker beperkingen op het moderne slagveld, zeker wat betreft drones, maar zijn erg geliefd bij de soldaten. Vooral de bescherming die de YPR bied word gewaardeerd.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:04:44 #185
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218158983
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welke 'juridische lijnen' heb je het over?

Emperialistisch egoisme heeft 0,0 met iets juridisch te maken.
Nu maak je er een NATO-talking point van. Terwijl even terug in dit topic vast is komen te staan dat er maar 1 verbond exponentieel is gegroeid de afgelopen 50 jaar.

Een groei waarvan ik dus aangeef dat deze binnen de juridische lijnen van het internationale recht valt. Maar wel tot stand is gekomen met politiek powerplay en een behoorlijke lobby.
pi_218159005
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nu maak je er een NATO-talking point van. Terwijl even terug in dit topic vast is komen te staan dat er maar 1 verbond exponentieel is gegroeid de afgelopen 50 jaar.

Een groei waarvan ik dus aangeef dat deze binnen de juridische lijnen van het internationale recht valt. Maar wel tot stand is gekomen met politiek powerplay en een behoorlijke lobby.
Was er echt zoveel power play nodig om de ex Sovjet- of Warschau pact landen Navo lid te laten worden?
Цой жив
pi_218159027
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel landen is de NAVO eigenlijk binnengevallen met als doel deze te bezetten en te onderdrukken?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:13:16 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218159031
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Was er echt zoveel power play nodig om de ex Sovjet- of Warschau pact landen Navo lid te laten worden?
Ja, haatdwerg in het kremlin moest alleen even oorlogje gaan voeren met z'n buren en zie daar: finland en zweden wilde grif lid worden.
&lt;signature here&gt;.
pi_218159050
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel landen is de NAVO eigenlijk binnengevallen met als doel deze te bezetten en te onderdrukken?
Ik mis 2xTsjetsjeni?
pi_218159060
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik mis 2xTsjetsjeni?
Klopt, viel mij ook op. Wellicht niet in de lijst omdat het eigen grondgebied was.
pi_218159151
Het zijn ironisch genoeg vooral West-Europeanen die net doen alsof Rusland volstrekt niet imperialistisch is. Van Helsinki tot Sofia hebben ze daar toch net een iets andere mening over. Door een raar soort zelfhaat denken bepaalde types echter dat Rusland een weerloos slachtoffer is van 'Westers imperialisme'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 08-07-2025 16:29:06 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:27:58 #192
38496 Perrin
pi_218159191
Ja, de nuttige idioten.
pi_218159213
quote:

[..]
Het feit dat hij op z'n woorden moet letten haalt naar mijn mening heel zijn verhaal onderuit.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:32:20 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218159226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:24 schreef Monolith het volgende:
Het zijn ironisch genoeg vooral West-Europeanen die niet doen alsof Rusland volstrekt niet imperialistisch is. Van Helsinki tot Sofia hebben ze daar toch net een iets andere mening over. Door een raar soort zelfhaat denken bepaalde types echter dat Rusland een weerloos slachtoffer is van 'Westers imperialisme'.
Wil ik nuanceren. Wordt wel semi-erkend.

Maar gaat om de mate waarin je er in mee gaat.

De lokale dorpsgek brabbelt in mijn dorp ook wel eens het e.e.a.. Hoe erg die verongelijkt is door de wereld, enzo.

Maar of ik het boeiend vind?

Neuh.
&lt;signature here&gt;.
pi_218159227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat dan wel? Want Rusland eist dat die landen de NAVO verlaten en terugkeren in de Russische invloedssfeer - die niet bestaat, maar goed.
Ze kunnen wel meer eisen.
Vakman pur sang
pi_218159241
quote:

[..]
Haha.

SPOILER
Nou laten we NAVO eens vervangen door VOC en aangelengde partijen jaren 1700 t/m 1900 en we kunnen slechts trots zijn.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:38:25 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218159277
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou laten we NAVO eens vervangen door VOC en aangelengde partijen jaren 1700 t/m 1900 en we kunnen slechts trots zijn.
Ja, en als m'n tante een pieletje had gehad, had m'n oom geweest.
&lt;signature here&gt;.
pi_218159307
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en als m'n tante een pieletje had gehad, had m'n oom geweest.
Ja dat is precies het punt, als men Russische veroveringen uit 1900 gaat aanhalen.

We weten allemaal dat Rusland barbaars is en dat anders doet dan het westen.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:42:18 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218159320
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat gaat tot de dag van vandaag door (van beide kanten). Of het nu gesponsorde revoluties zijn of gerechtelijke uitspraken.

quote:

[..]
Haha.

SPOILER
Daar maak je een terecht punt. De NAVO is als 'verdedigingspact' alleen het boekje buiten gegaan in Irak, Kosovo en Libi. Valt mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het feit dat hij op z'n woorden moet letten haalt naar mijn mening heel zijn verhaal onderuit.
Volgens mij is het een heel makkelijk doelwit als Nederlander in Rusland. Verbaast me dat hij 'gewoon' kan leven daar.
pi_218159353
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar maak je een terecht punt. De NAVO is als 'verdedigingspact' alleen het boekje buiten gegaan in Irak, Kosovo en Libi. Valt mee.

Irak had niks met de Navo van doen verder.
pi_218159369
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Irak had niks met de Navo van doen verder.
Jawel Nederlandse commando’s en F16 waren betrokken. Vanuit een navo pact met UK en DU
Vakman pur sang
pi_218159381
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel Nederlandse commando’s en F16 waren betrokken. Vanuit een navo pact met UK en DU
Welk pact?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:49:00 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218159386
quote:
Nice dodge.

Maar geef eens antwoord:

quote:
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 16:49:32 #204
pi_218159390
Ja dit gaan we niet doen heren
pi_218159446
Deze al voorbij gekomen?

Paniek bij Russische oligarchen nadat geheime dienst miljardair oppakt terwijl hij in privjet land probeert te ontvluchten

De Russische geheime dienst heeft miljardair Konstantin Stroekov (66) opgepakt toen die probeerde met zijn privjet van Rusland naar Turkije te vluchten. Stroekov is hoofdaandeelhouder van een van de grootste goudproducenten van Rusland en wordt gezien als trouwe bondgenoot van president Poetin. Desondanks dook vorige week het nieuws op dat zijn bedrijf in beslag genomen dreigt te worden door de Russische staat. En dat veroorzaakt paniek bij andere Russische oligarchen.

Het was het doorgaans goed genformeerde Telegramkanaal ‘VChK-OGPU’ dat het nieuws naar buiten bracht. Dat meldde dat Stroekov zaterdag was onderschept door de Russische Federale Luchtvaartautoriteit en de Russische geheime dienst (FSB) op de luchthaven van Tsjeljabinsk, in het zuidwesten van Rusland. Hij wilde met zijn privjet naar Turkije vliegen.

Corruptie
Zijn buitenlands paspoort werd ingetrokken door de migratiedienst van het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken en in beslag genomen, net als zijn vliegtuig. “De rechter verbood Stroekov en zijn familie om zich nog te verplaatsen en naar het buitenland te reizen”, aldus ‘VChK-OGPU’.

Vorige week raakte bekend dat de miljardair aangeklaagd wordt voor corruptie. Hij zou de aandelen van zijn bedrijf Uzhuralzoloto (UGC) op een illegale manier verworven hebben. De openbare aanklager wil hem zijn meerderheidsbelang (67,85 procent) in zijn goudproducent afnemen en dat aan de Russische staat overdragen. Vandaag vindt een hoorzitting plaats in de zaak.

Het vermogen van Stroekov en zijn familie wordt door het Amerikaanse zakenblad Forbes geschat op 1,9 miljard dollar (1,6 miljard euro). Daarmee staat hij op plaats 2002 in de lijst van rijkste mensen ter wereld.

Sancties
Verschillende westerse landen legden hem sancties op omdat hij met zijn activiteiten de Russische regering zou steunen. Zijn bedrijf Uzhuralzoloto (UGC) is dan weer het voorwerp van Amerikaanse sancties.

De zaak veroorzaakt onrust bij Russische oligarchen. Het is immers niet de eerste keer dat de Russische staat binnenlandse activa in beslag neemt. Het tempo is afgelopen jaar zelfs omhoog gegaan. Onder meer een belangrijke graanhandelaar, de luchthaven Domodedovo in Moskou en enkele strategische opslagplaatsen moesten al overgedragen worden aan de staat.

Staat heeft geld nodig
Buitenlandse bedrijven liepen het risico op inbeslagname al sinds de invasie van Oekrane in 2022. Volgens economist Jevgeni Nadorsjin zal Moskou ook in de toekomst doorgaan met het in beslag nemen van binnenlandse activa.

“Eetlust komt tijdens het eten, en de staat heeft meer geld nodig dan vorig jaar. Mogelijk zelfs meer dan in de drie voorgaande jaren van de ‘speciale militaire operatie’”, zegt hij aan persbureau Reuters.

bron: https://www.hln.be/buiten(...)ntvluchten~a28bc411/
pi_218159617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:53 schreef Adrie072 het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

Paniek bij Russische oligarchen nadat geheime dienst miljardair oppakt terwijl hij in privjet land probeert te ontvluchten

De Russische geheime dienst heeft miljardair Konstantin Stroekov (66) opgepakt toen die probeerde met zijn privjet van Rusland naar Turkije te vluchten. Stroekov is hoofdaandeelhouder van een van de grootste goudproducenten van Rusland en wordt gezien als trouwe bondgenoot van president Poetin. Desondanks dook vorige week het nieuws op dat zijn bedrijf in beslag genomen dreigt te worden door de Russische staat. En dat veroorzaakt paniek bij andere Russische oligarchen.

Het was het doorgaans goed genformeerde Telegramkanaal ‘VChK-OGPU’ dat het nieuws naar buiten bracht. Dat meldde dat Stroekov zaterdag was onderschept door de Russische Federale Luchtvaartautoriteit en de Russische geheime dienst (FSB) op de luchthaven van Tsjeljabinsk, in het zuidwesten van Rusland. Hij wilde met zijn privjet naar Turkije vliegen.

Corruptie
Zijn buitenlands paspoort werd ingetrokken door de migratiedienst van het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken en in beslag genomen, net als zijn vliegtuig. “De rechter verbood Stroekov en zijn familie om zich nog te verplaatsen en naar het buitenland te reizen”, aldus ‘VChK-OGPU’.

Vorige week raakte bekend dat de miljardair aangeklaagd wordt voor corruptie. Hij zou de aandelen van zijn bedrijf Uzhuralzoloto (UGC) op een illegale manier verworven hebben. De openbare aanklager wil hem zijn meerderheidsbelang (67,85 procent) in zijn goudproducent afnemen en dat aan de Russische staat overdragen. Vandaag vindt een hoorzitting plaats in de zaak.

Het vermogen van Stroekov en zijn familie wordt door het Amerikaanse zakenblad Forbes geschat op 1,9 miljard dollar (1,6 miljard euro). Daarmee staat hij op plaats 2002 in de lijst van rijkste mensen ter wereld.

Sancties
Verschillende westerse landen legden hem sancties op omdat hij met zijn activiteiten de Russische regering zou steunen. Zijn bedrijf Uzhuralzoloto (UGC) is dan weer het voorwerp van Amerikaanse sancties.

De zaak veroorzaakt onrust bij Russische oligarchen. Het is immers niet de eerste keer dat de Russische staat binnenlandse activa in beslag neemt. Het tempo is afgelopen jaar zelfs omhoog gegaan. Onder meer een belangrijke graanhandelaar, de luchthaven Domodedovo in Moskou en enkele strategische opslagplaatsen moesten al overgedragen worden aan de staat.

Staat heeft geld nodig
Buitenlandse bedrijven liepen het risico op inbeslagname al sinds de invasie van Oekrane in 2022. Volgens economist Jevgeni Nadorsjin zal Moskou ook in de toekomst doorgaan met het in beslag nemen van binnenlandse activa.

“Eetlust komt tijdens het eten, en de staat heeft meer geld nodig dan vorig jaar. Mogelijk zelfs meer dan in de drie voorgaande jaren van de ‘speciale militaire operatie’”, zegt hij aan persbureau Reuters.

bron: https://www.hln.be/buiten(...)ntvluchten~a28bc411/
Hypocriet. Eerst 3 jaar uit eigenbelang en genocidale veroveringsoorlog steunen en als de kansen een beetje beginnen te keren op de vlucht slaan :')
pi_218159627
quote:

[..]
Staat ook nogal haaks op het feit dat Oekraine niet bij de NAVO wilde voordat rusland binnenviel.

Maar he, ze willen het nu wel, dus dan is het opeens wel een reden.

Waarbij Rusland er volledig aan voorbij gaat dat de NAVO juist uitbreidt door russische agressie. Als rusland haar buurlanden niet had aangevallen, waren Zweden en Finland nog steeds geen lid geweest, en was die ambitie in Oekraine er waarschijnlijk ook nog steeds niet.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:26:37 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218159818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:13 schreef Shotty het volgende:

[..]
Staat ook nogal haaks op het feit dat Oekraine niet bij de NAVO wilde voordat rusland binnenviel.

Maar he, ze willen het nu wel, dus dan is het opeens wel een reden.

Waarbij Rusland er volledig aan voorbij gaat dat de NAVO juist uitbreidt door russische agressie. Als rusland haar buurlanden niet had aangevallen, waren Zweden en Finland nog steeds geen lid geweest, en was die ambitie in Oekraine er waarschijnlijk ook nog steeds niet.
Er liggen al sinds de jaren 90 intentieverklaringen voor toetreding tot NAVO. En Oekrane wordt sindsdien ook benoemd als prominente partner.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:28:00 #209
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218159858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er liggen al sinds de jaren 90 intentieverklaringen voor toetreding tot NAVO. En Oekrane wordt sindsdien ook benoemd als prominente partner.
Dus het is weer tijd voor die poll, die prima laat zien dat oekraine er geen zin in had, totdat haatdwergje los ging?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:37:03 #210
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218159988
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus het is weer tijd voor die poll, die prima laat zien dat oekraine er geen zin in had, totdat haatdwergje los ging?
Bespaar me de moeite. De inhoud van polls (of referenda if you will) doen we alleen iets mee als het uitkomt ;)
pi_218160011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bespaar me de moeite. De inhoud van polls (of referenda if you will) doen we alleen iets mee als het uitkomt ;)
Bron?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:51:43 #212
38496 Perrin
pi_218160103

quote:
Europe's largest port prepares for NATO arms shipments, potential war with Russia

In anticipation of a potential war with Russia, the port of Rotterdam in the Netherlands has begun reserving space for NATO ships carrying military cargo and is mapping out logistics routes for weapons transfers, the Financial Times reported on July 8.

The decision comes as NATO allies increasingly warn of the risk of a large-scale war with Russia within five years. Rotterdam has previously handled weapons shipments, but this marks the first time that it will designate a special berth for military use.

Part of the container terminal will be repurposed to ensure the safe transfer of ammunition and other equipment between vessels. Military supply logistics will be coordinated with the port of Antwerp in neighboring Belgium.
pi_218160164

Kondrativka in de Sumy regio is terug ingenomen door Oekraine lijkt het. Tweede dorpje dat nu is teruggenomen sinds het Sumy offensief van de Russen.
pi_218160175

Andriivka al eerder terugheroverd, links ervan Kondrativka nu dus ook lijkt het.
pi_218160224
Heb gisteren het stuk over Rusland gelezen in het boek ''Prisoners of Geography'' en dat werpt toch wel een andere blik op de oorlog, kan het wel aanraden. De NAVO-expansie wordt daar toch in een ander daglicht gebracht, eentje waarin ik een neutraal Oekrane redelijk meer kan begrijpen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218160271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:05 schreef Nexum het volgende:
Heb gisteren het stuk over Rusland gelezen in het boek ''Prisoners of Geography'' en dat werpt toch wel een andere blik op de oorlog, kan het wel aanraden. De NAVO-expansie wordt daar toch in een ander daglicht gebracht, eentje waarin ik een neutraal Oekrane redelijk meer kan begrijpen.
vertel
pi_218160396
quote:

[..]
Klopt ja.
De navo en vooral de westerse invloedsfeer was zich aan het opboksen aan de grenzen van Rusland.
Moet Rusland daarom een oorlog beginnen? Nee.
Zijn het dan nog steeds hufters? Ja.

Maar waarom hebben sommigen zo’n moeite met de feiten tot het aan boos worden toe?
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:34:09 #218
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218160476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]
vertel
Weinig natuurlijke barrieres in dat land, anders dan de oeral, reden waarom het mongoolse rijk daar gemakkelijk kon komen, en vreselijk kon huishouden, geen warm water havens.

Maar de agressors' hun paranoia verdient geen begrip.

Als jij constant bang bent dat anderen oorlog met je gaan voeren, en jij gaat, daarom, zelf maar constant oorlogvoeren, ja, dan roep je een self fulfilling prophecy over jezelf af.
&lt;signature here&gt;.
pi_218160503
twitter

Lijkt dus ook open te staan voor de sanction bill van woensdag...
pi_218160508
twitter
pi_218160512
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Lijkt dus ook open te staan voor de sanction bill van woensdag...
''He's very nice all the time but it turns out to be meaningless.''

Spuit 11
pi_218160521
Pijnlijk om te zien hoe ontzettend traag van begrip dat figuur is.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:42:15 #223
38496 Perrin
pi_218160532
Dit is de juiste toon..

twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:43:00 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Omdat het desinformatie is.

Rusland mag blij zijn met de democratische parlementaire democratien aan de westgrens. De NAVO gaat Rusland niet aanvallen.

Rusland heeft meer te vrezen van China dan van de Europese landen.
Maar gelukkig prik jij door al die vunzig ranzige propaganda van onze vijand heen.

Dat zijn immers hersenloze orcs die geen ander belang hebben dan stratego spelen en moorden. De rest is mis-,des- of andere vorm van informatie afgekeurd door het Ministerie van waarheid.
pi_218160545
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:40 schreef xpompompomx het volgende:
Pijnlijk om te zien hoe ontzettend traag van begrip dat figuur is.
Zouden er nog mensen met verstand om Trump heen zijn?

Gezien de economische situatie van Rusland, en de NAVO die flink aan het investeren is, zou je toch wel in moeten zien dat Rusland dit niet kan winnen.

En het lijkt me niet dat Trump achter een verliezer wil staan.
pi_218160562
quote:

[..]
Nee. Voor de inval in 2014 was er geen politieke en geen publieke steun voor het toetreden van de NAVO in Oekraine.

Er was geen intentieverklaring in de jaren 90. Waar je waarschijnlijk op doelt was het toetreden van het Oekraine tot het “Partnership for Peace”programma in 1994. Weet je wie er nog meer toetrad tot dat programma in 1994?

Inderdaad. Rusland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Partnership_for_Peace
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
pi_218160576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zouden er nog mensen met verstand om Trump heen zijn?

Gezien de economische situatie van Rusland, en de NAVO die flink aan het investeren is, zou je toch wel in moeten zien dat Rusland dit niet kan winnen.

En het lijkt me niet dat Trump achter een verliezer wil staan.
Het is nog steeds eerst zien dan geloven dat Trump echt iets gaan doen.
Voorlopig staat nog steeds heel veel munitie te wachten in Polen die naar mijn weten nog niet officieel nu wel naar Oekraine mag gaan. Laat hem dat eerst maar eens fixen.

Maar als hij wel mag doen, komt dat imho mede doordat hij verbaasd is geweest hoe nederig en zwak Putin is geweest aangaande Iran.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:48:32 #228
38496 Perrin
pi_218160595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Voorlopig staat nog steeds heel veel munitie te wachten in Polen die naar mijn weten nog niet officieel nu wel naar Oekraine mag gaan. Laat hem dat eerst maar eens fixen.

Maar als hij wel mag doen, komt dat imho mede doordat hij verbaasd is geweest hoe nederig en zwak Putin is geweest aangaande Iran.
Bij Trump (en eigenlijk alle politici) moet je idd kijken wat ie doet, niet wat ie zegt.
pi_218160597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar gelukkig prik jij door al die vunzig ranzige propaganda van onze vijand heen.

Dat zijn immers hersenloze orcs die geen ander belang hebben dan stratego spelen en moorden. De rest is mis-,des- of andere vorm van informatie afgekeurd door het Ministerie van waarheid.
Een mix van op de man spelen en een stropop.

Maar een uitleg over waarom Poetin gelijk heeft met het gevaar van de NAVO-landen geef je niet.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 18:49:07 #230
pi_218160606
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt ja.
De navo en vooral de westerse invloedsfeer was zich aan het opboksen aan de grenzen van Rusland.

Maar waarom hebben sommigen zo’n moeite met de feiten tot het aan boos worden toe?
Omdat het meestal niet gebracht wordt zoals jij dat nu doet. Hier valt geen speld tussen te krijgen, maar vaak als je dit argument te zien krijgt gaat het gepaard met onzin over bijvoorbeeld verhofstadt en andere gekkigheid.
pi_218160609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trump heeft geen strategie. En heeft Oekrane, als je het vergelijkt met de steun onder Biden, flink gehinderd.

En zelfs de steun onder Biden was niet optimaal.
pi_218160611

[ Bericht 100% gewijzigd door skysherrif op 08-07-2025 18:50:33 ]
pi_218160623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt ja.

Omdat het meestal niet gebracht wordt zoals jij dat nu doet. Hier valt geen speld tussen te krijgen, maar vaak als je dit argument te zien krijgt gaat het gepaard met onzin over bijvoorbeeld verhofstadt en andere gekkigheid.
Onafhankelijke landen sloten zich aan bij de NAVO. Dat heeft weinig met opboksen tegen de grenzen van Rusland te maken.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 18:53:13 #234
pi_218160637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onafhankelijke landen sloten zich aan bij de NAVO. Dat heeft weinig met opboksen tegen de grenzen van Rusland te maken.
Ja dat weet ik. Ik snap ook waarom al die landen zich zo graag bij navo willen aansluiten. Ik "snap" echter ook waarom Rusland dat niet wil en waarom ze doen wat ze nu doen.
pi_218160639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Andriivka al eerder terugheroverd, links ervan Kondrativka nu dus ook lijkt het.
Skala Battaljon effect

Ook de eenheid die maanden geleden terrein terug won bij Pokrovsk en lang daarvoor de eenheid die Robotyne innam.

Nu dus deels naar Sumy gestuurd.
pi_218160652
twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:56:56 #237
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een mix van op de man spelen en een stropop.

Maar een uitleg over waarom Poetin gelijk heeft met het gevaar van de NAVO-landen geef je niet.
Geen idee, een niet-gemandateerd bombardement op deelregio's bijvoorbeeld.
pi_218160670
Hebben jullie Azov-Grok trouwens al gezien vandaag?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:58:26 #239
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat weet ik. Ik snap ook waarom al die landen zich zo graag bij navo willen aansluiten. Ik "snap" echter ook waarom Rusland dat niet wil en waarom ze doen wat ze nu doen.
Volwassen kijk. Heeft ook niets met vergoelijken te maken. Dus laat je dat niet aansmeren.
pi_218160729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:05 schreef Nexum het volgende:
De NAVO vormt op geen enkele manier een bedreiging voor Rusland. Wat wel een bedreiging vormt, zijn allerlei voormalige vazalstaten die langzaam veranderen in succesvolle democratien met dito economische vooruitgang en toenemende welvaart en burgerrechten voor inwoners. En dat is wat Poetin en zijn inner circle als een bedreiging voor hun eigen machtsbasis zien.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:10:25 #241
38496 Perrin
pi_218160779
We gaan het meemaken. Hopelijk doet hij nu een keer wel wat hij zegt.

twitter
pi_218160788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:57 schreef skysherrif het volgende:
Hebben jullie Azov-Grok trouwens al gezien vandaag?

Grok geeft echt alleen nog maar dit soort antwoorden haha
pi_218160803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dus je hebt er begrip voor dat volgens Rusland omliggende landen geen recht op zelfbeschikking hebben?
Dat hele 'NAVO is een bedreiging' is toch kolder, maar voor Rusland natuurlijk niet leuk omdat ze die landen die zich aangesloten hebben bij de NAVO niet zo even kunnen binnen vallen.
Ik heb er nul begrip voor om eerlijk te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:15:17 #244
pi_218160823
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dus je hebt er begrip voor dat volgens Rusland omliggende landen geen recht op zelfbeschikking hebben?
Dat hele 'NAVO is een bedreiging' is toch kolder, maar voor Rusland natuurlijk niet leuk omdat ze die landen die zich aangesloten hebben bij de NAVO niet zo even kunnen binnen vallen.
Nee dat heb ik niet.
Ja het is kolder
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De NAVO vormt op geen enkele manier een bedreiging voor Rusland. Wat wel een bedreiging vormt, zijn allerlei voormalige vazalstaten die langzaam veranderen in succesvolle democratien met dito economische vooruitgang en toenemende welvaart en burgerrechten voor inwoners. En dat is wat Poetin en zijn inner circle als een bedreiging voor hun eigen machtsbasis zien.
Hier zegt @Spablauw214 bijna alles mee.
pi_218160837
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Sterker nog, de NAVO was op sterven na dood voordat Rusland ging lopen rotzooien.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:16:33 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:16:58 #247
pi_218160853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sterker nog, de NAVO was op sterven na dood voordat Rusland ging lopen rotzooien.
Een neutraal Oekrane is nu ook verder weg dan ooit. Sterker nog, dat zie ik nooit meer gebeuren.

Er spelen nog wel wat andere dingen natuurlijk.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:17:43 #248
38496 Perrin
pi_218160865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Grok geeft echt alleen nog maar dit soort antwoorden haha
Heeft Elon Grok wat anti-Russischer gemaakt?!

dinsdag 8 juli 2025 @ 19:18:23 #249
38496 Perrin
pi_218160870
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
De REFORGER plannen worden weer opgepoetst.
Daar ga ik wel een beetje van watertanden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:19:15 #250
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:45 schreef Shotty het volgende:

[..]
Nee. Voor de inval in 2014 was er geen politieke en geen publieke steun voor het toetreden van de NAVO in Oekraine.

Er was geen intentieverklaring in de jaren 90. Waar je waarschijnlijk op doelt was het toetreden van het Oekraine tot het “Partnership for Peace”programma in 1994. Weet je wie er nog meer toetrad tot dat programma in 1994?

Inderdaad. Rusland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Partnership_for_Peace
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Oekrane zat in de vroege jaren 90 al in een overlegorgaan tussen voormalige warschau-landen en de Navo.

Voor 'politiek dialoog'..
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:20:21 #251
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218160884
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oekrane zat in de vroege jaren 90 al in een overlegorgaan tussen voormalige warschau-landen en de Navo.

Rusland ook
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:21:29 #252
pi_218160891
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
De REFORGER plannen worden weer opgepoetst.

[ afbeelding ]

Ik ben er klaar voor. Inmiddels gepromoveerd tot kletsmajoor in arma reforger.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:22:25 #253
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160901
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Rusland ook
Rusland wilde toen ook 'in de Navo'
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:22:58 #254
pi_218160906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat hebben ze voor de vorm gezegd, want ze stelden compleet onrealistische eisen.

Maar feitelijk klopt het ja.
pi_218160909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een neutraal Oekrane is nu ook verder weg dan ooit. Sterker nog, dat zie ik nooit meer gebeuren.

Er spelen nog wel wat andere dingen natuurlijk.
Is ook geen optie meer. Je kan niet aan beide kanten van het hek staan. Of in de Ruski Mir, en je wordt een Wit-Rusland, een treurige politiestaat waar een kremlinvazal een schrikbewind voert, of je kiest voor het pad naar democratie en welvaart. Dat duurt nog wel een paar decennia maar alsnog zou dat een no-brainer zijn.

Polen, de Baltics, Tsjechi, Sloveni, Kroati, stuk voor stuk landen waar alles crescendo gaat. De voorbeelden zijn legio. Voor Rusland is dat natuurlijk complete horror.
pi_218160922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zeggen dat je interesse hebt en daadwerkelijk enige stappen maken om officieel toe te treden zijn wel een verschil natuurlijk.
pi_218160927
Dat Kroati en Sloveni zo lekker gaan is voor een wezenlijk deel van de Servirs ook lastig te verteren trouwens, maar die hebben niet de financile en militaire armslag om de val van Joegoslavi terug te draaien.

Daarom ook de Servische sympathie voor Rusland.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:26:56 #258
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218160947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hulde want dit is de waarheid.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218160949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat hebben ze voor de vorm gezegd, want ze stelden compleet onrealistische eisen.

Rusland dat onrealistische eisen stelt?

Najaaaa zeg.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:35:19 #260
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218161028
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het was ook onrealistisch. Daarvoor verschillen de belangen teveel met die van Washington.
pi_218161033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Inderdaad. Het voorgenoemde orgaan “Partnership for Peace” waar Rusland dus ook in zit. Rusland is pas geschorst toen ze Oekraine binnenvielen.

Dus volgens jou verhaal zijn ze Oekraine binnen gevallen omdat Oekraine met Rusland en de NAVO in een overleg orgaan zitten?

Want dat waren op het moment van de inval toch echt de feiten.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:37:45 #262
pi_218161060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het was ook onrealistisch. Daarvoor verschillen de belangen teveel met die van Washington.
In een ideale wereld he..

Een man mag dromen. Dat is wat ik ook jammer vind. Rusland heeft "the cards" om het op zijn Trumps te zeggen om een steenrijk welvarend land te zijn.

In plaats daar van is het (maakt vaag gebaar) tja..dit.
pi_218161063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als Rusland gewoon een beetje normaal had gedaan en de Europese samenwerking had gezocht, hadden ze nu een van de bovenliggende partijen in Brussel kunnen zijn.

Hadden ze wel afstand moeten nemen van hun imperialistische beleid. Andere prioriteiten. De gemiddelde Rus vindt een machtig land dat invloed en aanzien heeft belangrijker dan individuele welvaart. En dat streven mag wat kosten. Zowel in geld als in bloed.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:44:24 #264
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218161130
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
russen zijn net zulke tokkies.
Ik vermoed dat Russen minder snel overgaan tot het slopen van weerloze oma's en groepsverkrachting
Le Diable
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:45:01 #265
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218161138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In een ideale wereld he..

Een man mag dromen. Dat is wat ik ook jammer vind. Rusland heeft "the cards" om het op zijn Trumps te zeggen om een steenrijk welvarend land te zijn.

In plaats daar van is het (maakt vaag gebaar) tja..dit.
Zeker. Zeer zonde. Zitten zeker ook een paar prachtige landschappen en steden die ik zeker zou bezoeken als het vrij reizen was. Maar nu nooit zou zien omdat het zo'n apenland is.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:47:02 #266
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218161160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Rusland gewoon een beetje normaal had gedaan en de Europese samenwerking had gezocht, hadden ze nu een van de bovenliggende partijen in Brussel kunnen zijn.

Hadden ze wel afstand moeten nemen van hun imperialistische beleid. Andere prioriteiten. De gemiddelde Rus vindt een machtig land dat invloed en aanzien heeft belangrijker dan individuele welvaart. En dat streven mag wat kosten. Zowel in geld als in bloed.
Daar hebben ze vanuit het witte huis en het Pentagon ook wel een handje aan meegeholpen.
pi_218161193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar hebben ze vanuit het witte huis en het Pentagon ook wel een handje aan meegeholpen.
Rusland is altijd al imperialistisch geweest. Dat gaat veel verder terug, tot een tijd dat de hele VS berhaupt nog niet bestond. De hele Russische geschiedenis hangt aan elkaar van oorlogen, landjepik, gedwongen deportaties en andersoortige terreur.

En daar hebben ze ook nooit afstand van genomen of excuses voor aangeboden, in tegenstelling tot de voormalige Europese wereldmachten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:51:26 #268
38496 Perrin
pi_218161203
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En de hele kleptocratie daar had dan geen eigen speeltuin waar ze ongestoord hun bevolking konder uitpersen, wat natuurlijk heel de lol was. Geen Rus met macht was geinteresseerd in samenwerking met een instituut dan enige mate van behoorlijk bestuur vereist. Het eigen land plunderen voor persoonlijk gewin was het devies.
pi_218161257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:44 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Russen minder snel overgaan tot het slopen van weerloze oma's en groepsverkrachting
Ik denk niet dat ze het hier in Oekrane mee eens zijn...

Die zouden willen dat ze Marokkanen als buren hadden. Want wat Marokkanen doen is kinderspel vergeleken met wat Russen uitvreten.

[ Bericht 10% gewijzigd door xpompompomx op 08-07-2025 20:02:40 ]
pi_218161260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
En de hele kleptocratie daar had dan geen eigen speeltuin waar ze ongestoord hun bevolking konder uitpersen, wat natuurlijk heel de lol was. Geen Rus met macht was geinteresseerd in samenwerking met een instituut dan enige mate van behoorlijk bestuur vereist.
Dit soort onfris, niet-integer gedrag zie je ook terug bij al die Rusland-adepten. Yanukovich was al net zo’n schuinsmarcheerder die de Oekraense staat voor miljarden heeft bestolen en al z’n vriendjes lopen verrijken. Ik ben destijds nog bij dat huis van hem geweest, Mezhyhirya. Je werd er oprecht misselijk van.

Fico, Orban, Vucic, het is allemaal een grote corrupte teringbende waar niets van deugt. Een ranzige beerput is het.
pi_218161280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:44 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
De beelden van Bucha gezien? Ze hadden anders niet echt problemen met het aftuigen en vermoorden van bejaarden of het seksueel misbruiken van peuters. Wanstaltig tuig zonder enig moreel kompas is het :r

Tijdens WOII werd overigens op dezelfde wijze huisgehouden in de plekken die ze kwamen “bevrijden”. Verkrachting als oorlogswapen is gewoon onderdeel van de Russische doctrine.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:02:43 #272
38496 Perrin
pi_218161297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit soort onfris, niet-integer gedrag zie je ook terug bij al die Rusland-adepten. Yanukovich was al net zo’n schuinsmarcheerder die de Oekraense staat voor miljarden heeft bestolen en al z’n vriendjes lopen verrijken. Ik ben destijds nog bij dat huis van hem geweest, Mezhyhirya. Je werd er oprecht misselijk van.

Fico, Orban, Vucic, het is allemaal een grote corrupte teringbende waar niets van deugt. Een ranzige beerput is het.
Allemaal lui die ongestoord de rijke kleptocraat willen uithangen en hun land willen leegzuigen.

Ja dan zit de EU en democratie in het algemeen je ontzettend in de weg.
pi_218161371
twitter

Lol
pi_218161516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De beelden van Bucha gezien? Ze hadden anders niet echt problemen met het aftuigen en vermoorden van bejaarden of het seksueel misbruiken van peuters. Wanstaltig tuig zonder enig moreel kompas is het :r

Tijdens WOII werd overigens op dezelfde wijze huisgehouden in de plekken die ze kwamen “bevrijden”. Verkrachting als oorlogswapen is gewoon onderdeel van de Russische doctrine.
Je hebt altijd wel oorlogsmisdaden, of het nu Abu Ghraib is of Vilina Vlas in voormalig Joegoslavi. Hoe wreed het ook is, die dingen gebeuren altijd, ongeacht de doctrine.
pi_218161520
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:44 schreef ExTec het volgende:
Voor de rest van je leven achterom moeten kijken. Leuk.

[ x ]
Zou het lang duren? :7
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 20:42:18 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218161693
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Commandos weet je nooit maar f16's sowieso niet

Er stond een Patriot batterij in Turkije op verzoek van Turkije aan de NAVO en dat is voor zover wij weten alles
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 20:44:06 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218161719
quote:

[..]
Dat gaat tot de dag van vandaag door (van beide kanten). Of het nu gesponsorde revoluties zijn of gerechtelijke uitspraken.
[..]
[..]
Bosnie, Kosovo en Libie en alle drie waren op expliciet verzoek van de VN
pi_218162118

quote:
Pokrovsk direction. As you remember, earlier the khokhol tried to attack here from the west and east to cut off our fighters, joining up in Solyonoye (yellow arrows). Now they are pushing towards Novosergeevka, at night, most likely, they will enter there again with new groups. An attack from the east on Shevchenko, with an exit to Novotroitskoye, is quite possible. Although, such a maneuver is more complicated than before and requires more forces, but who the hell knows what they have in reserve. In any case, at the very least, an attempt to disrupt our summer offensive on Pokrovsk and tie up our forces here.
Russische blogger (redelijk good in the know, maar ook een dronken idioot)
https://t.me/motopatriot78/38296
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:30:29 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218162365
Draadje waar orcs op x niet blij zijn met de nieuwe grok _O-

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:42:23 #280
38496 Perrin
pi_218162547
In een oproep aan de Europese regeringen eisen prominente figuren uit Europa een gezamenlijke krachtinspanning om Oekrane te helpen het Russische offensief te weerstaan. Nu Amerika wankelt, moet Europa tonen dat het zelfstandig en vastberaden kan handelen.

Zonder versterkte luchtverdediging, wapens en industrile steun dreigt Oekraens verlies.

En daarmee ook een fatale klap voor onze eigen veiligheid en democratie. Europa moet n alles inzetten: meer wapens, meer productie, meer moed. Alleen als Rusland een nederlaag vreest, zal het vrede zoeken. Dit is ons moment. Geen terughoudendheid meer. Handelen!

twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:00:23 #281
323876 michaelmoore
pi_218162745
Steeds meer Russen vallen uit het raam

Misschien moeten ze betere kozijnen kopen daar met goed hang en sluitwerk

Als Stalin dit geweten had dan

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 08-07-2025 22:06:37 ]
pi_218162825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Commandos weet je nooit maar f16's sowieso niet

Er stond een Patriot batterij in Turkije op verzoek van Turkije aan de NAVO en dat is voor zover wij weten alles
Nee toch?

https://nos.nl/artikel/23(...)zeventig-burgerdoden
Vakman pur sang
pi_218162890
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Jullie laten je veel te veel benvloeden.
Eerst Musk zo kortwieken, nu die door aandelen druk en ander fanatisme weer een andere weg kiest laat je je zo de andere kant op benvloeden.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:18:07 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218162924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bosnie, Kosovo en Libie en alle drie waren op expliciet verzoek van de VN
Voor Kosovo was juist geen VN resolutie, die kwam pas achteraf. En voor Libi was een een resolutie voor een no-fly zone ( waaraan Libi ging voldoen) die z ruim genterpreteerd werd dat effectief alles van het regeringsleger dat over de grond liep en reed gebombardeerd werd.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:22:10 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218162967
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jullie laten je veel te veel benvloeden.
Eerst Musk zo kortwieken, nu die door aandelen druk en ander fanatisme weer een andere weg kiest laat je je zo de andere kant op benvloeden.
Nee, ik post hier wat grappigs, dat is alles.
&lt;signature here&gt;.
pi_218163002
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik post hier wat grappigs, dat is alles.
Vakman pur sang
pi_218163008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:53 schreef Adrie072 het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

Ja ik had het RIA artikel gepost.

Mensen hebben niet door dat het dagelijks regent met allerlei afrekeningen onder het mom van corruptie.

En rusland heeft een 99% veroordelingspercentage.

Hier wel een video die de YPR-765. Vinden jullie leuk. Er zijn nu 122 YPR-765 beschadigd/verlaten/vernietigd volgens Oryx.

pi_218163059
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dit klopt niet. Landen waren aan het vluchten richting de NAVO, omdat zelfs na 1991 rusland iedere paar jaar verovering oorlogen begon.

Dit is iets compleet anders dan "de NAVO breidde zich uit richting rusland"

En bovendien: als een historisch shithole land zijnde heeft rusland alle rechten op veiligheid en zelfbeschikking verloren. Dat deden we toch ook niet met nazi Duitsland, waarom dan wel met het evenzeer moordzuchtige en criminele rusland.
pi_218163073
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Grok is een beetje passief-agressief geworden. Mooi dat het de vloer aanveegt met al die zogenaamde kritische denkers met hun alternatieve meningen, en gewoon gortdroog feiten van propaganda scheidt.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 22:34:19 #290
pi_218163076
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee dit klopt niet. Landen waren aan het vluchten richting de NAVO, omdat zelfs na 1991 rusland iedere paar jaar verovering oorlogen begon.

En bovendien: als een historisch shithole land zijnde heeft rusland alle rechten op veiligheid en zelfbeschikking verloren. Dat deden we toch ook niet met nazi Duitsland, waarom dan wel met het evenzeer moordzuchtige en criminele rusland.
Dan klopt wat ik zeg toch, ik weet wat Rusland heeft gedaan, doet en hoogstwaarschijnlijk nog gaat doen. Ik snap dus ook waarom al die landen heel graag bij nato willen aansluiten. Ik geef ze daar groot gelijk in.

Maar als je de Russische bril op zet is het heel logisch wat ze doen. Door onze niet.
pi_218163104
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk te snappen om te bekijken door Russische ogen hoe het er voor HUN uitziet.
Tuurlijk snappen wij die ex Sovjet landen, en zien hun relatieve vrede en welvaart toenemen.
Dat dringt juist in Rusland verder door. Wat nog steeds het grootste land ter wereld is, maar waar men zeer nationalistisch en conservatief is, soms banaal zelfs.
Mensen met intelligentie kunnen iets zien door de bril van een ander. En het niet zelf vinden.
Een ander snap dat niet en moet dan telkens raar boos reageren. Zo vermoeiend.
Je ziet toch wat er gebeurd ofniet?
Vakman pur sang
pi_218163138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan klopt wat ik zeg toch, ik weet wat Rusland heeft gedaan, doet en hoogstwaarschijnlijk nog gaat doen. Ik snap dus ook waarom al die landen heel graag bij nato willen aansluiten. Ik geef ze daar groot gelijk in.

Maar als je de Russische bril op zet is het heel logisch wat ze doen. Door onze niet.
Rusland gedraagt zich als een klein kind dat net op het hotel op de Kalverstraat is gekomen met Monopoly en daarom maar het bord door de kamer smijt. Het hele Russische narratief is allang en meermaals tot op de grond afgebroken op grond van feiten. Wat overblijft is wat verongelijkt geschreeuw wat veel te veel aandacht krijgt doordat ze helaas een kernmacht zijn.
pi_218163160
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is het nou zo moeilijk te snappen om te bekijken door Russische ogen hoe het er voor HUN uitziet.
Tuurlijk snappen wij die ex Sovjet landen, en zien hun relatieve vrede en welvaart toenemen.
Dat dringt juist in Rusland verder door. Wat nog steeds het grootste land ter wereld is, maar waar men zeer nationalistisch en conservatief is, soms banaal zelfs.
Mensen met intelligentie kunnen iets zien door de bril van een ander. En het niet zelf vinden.
Maar dat maakt het niet tot een valide standpunt. Ook een kapotte klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
pi_218163181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja het is logisch wat ze doen, we kennen de diepere motieven.
Net zoals het logisch was wat nazi Duitsland deed.

En daarom had rusland op dezelfde manier moeten eindigen: opdelen, complete ontwapening, en ophangen van de top.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:49:19 #295
88831 Shreyas
De beste
pi_218163183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland gedraagt zich als een klein kind dat net op het hotel op de Kalverstraat is gekomen met Monopoly en daarom maar het bord door de kamer smijt. Het hele Russische narratief is allang en meermaals tot op de grond afgebroken op grond van feiten. Wat overblijft is wat verongelijkt geschreeuw wat veel te veel aandacht krijgt doordat ze helaas een kernmacht zijn.
Los van die kernwapens zijn ze militair gezien zeer machtig. Ze hebben een wapenindustrie waar je u tegen zegt en ondanks dat er praktisch geen geld gaat naar onderwijs en wetenschap, hebben ze een fantastische wapen-en rakettechnologie die zich kan meten met de VS.

Hoe dat kan vraag ik me nog steeds af, veel hoogleraren in de VS zijn 60+, een leeftijd die veel Russische mannen door vodka en tabaksgebruik niet eens halen.

Maar het echte probleem is dat sinds de oorlog is uitgebroken geen enkel EU land is gaan opschalen, behalve Polen. De oorlog is al 3.5 jaar bezig en Europa kloot maar aan. Er is nog praktisch niets van de grond gekomen. Men blijft maar zeuren over klimaat, stikstof, geld vrij maken voor migratie, etc.

Ga nou eindelijk eens echt investeren in defensie en wapentechnologie. Ga investeren in AI en cyber security. Je bent als Europa (zonder de VS) tien keer rijker dan Rusland en je hebt meer kennis en technologie in huis. Maar we doen helemaal niets.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_218163230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Los van die kernwapens zijn ze militair gezien zeer machtig.
Daarom doen ze er in dit tempo ook nog 300 jaar over om heel Oekrane te bezetten natuurlijk.
pi_218163231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dat maakt het niet tot een valide standpunt. Ook een kapotte klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Het is geen STANDPUNT maar een constatering.
Man snap het nou eens.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:57:48 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218163251
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Man snap het nou eens.
Er zijn iets te veel mensen, bij tijd en wijlen, bij wie die constatering naadloos over gaat in rechtvaardiging.
&lt;signature here&gt;.
pi_218163287
quote:

[..]
Man snap het nou eens.
Er valt niks aan te begrijpen. Het Russische narratief hangt van leugens, nepnieuws en desinformatie aan elkaar. Ik kan ook van alles vinden, daar heeft de rest van de wereld ook weinig boodschap aan.
pi_218163306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap als geen ander de diepere motieven van rusland, van een diep minderwaardigheidscomplex totenmet de groteske erfenis claims op Byzantium. Zoals jezelf zegt: het is het grootste land op aarde. Hoe denk je dat ze dat zijn geworden.

Dus, ik snap hoe ze denken en waarom ze dingen doen, maar dat maakt mij geen flikker uit, want rusland is een nazi Duitsland 2.0 , dat we vergeten zijn te zuiveren na 1991, of, zoals een bepaalde generaal zei: al na 1945.
pi_218163314
quote:

[..]
Man snap het nou eens.
Er zijn een hoop mensen die jou niet begrijpen.

Ligt dat aan al die mensen, of aan jou.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 23:16:59 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218163362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Voor Kosovo was juist geen VN resolutie, die kwam pas achteraf. En voor Libi was een een resolutie voor een no-fly zone ( waaraan Libi ging voldoen) die z ruim genterpreteerd werd dat effectief alles van het regeringsleger dat over de grond liep en reed gebombardeerd werd.
Er zijn 3 resoluties geweest tussen 98 en 99 en NATO's aanwezigheid begon niet met kosovo, die begon in 1992 en besloeg voormalig Joegoslavie op verzoek van de VN

Die laatste trok haar handen ervanaf na het drama in 1995, dit leidde tot Deliberate Force in 1995 en imo tot Allied Force in 1999

Dan kun je erover twisten of aan de voorwaarden voor het gebruik van geweld is voldaan maar daar kunnen veel slimmere mensen dan mij het ook al niet over eens worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')