abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:20:45 #1
6484 ExTec
<subtitle here>
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:21:07 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218127808
En weer verder :s)
&lt;signature here&gt;.
pi_218128041
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 12:59:00 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218128057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ah, je hebt net verzonnen dat er een hangar met duizendponders (en zwaarder) is ontploft.
De Russen gebruiken vooral zware bommen. Die zijn niet zo van het precisiewerk. En dat er een enorme fik is is gewoon te controleren. Dus tja.

Maar misschien zijn het heel veel brandende peuken die Russische soldaten hebben laten vallen. Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 13:03:34 #5
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218128091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen gebruiken vooral zware bommen. Die zijn niet zo van het precisiewerk. En dat er een enorme fik is is gewoon te controleren. Dus tja.

Maar misschien zijn het heel veel brandende peuken die Russische soldaten hebben laten vallen. Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
Vul op FIRMS even Zhulyany en Vasilkyv in.

Vertel ons even hoeveel brandende peuken die Oekraiense soldaten hebben laten vallen.

Die mogelijk is er natuurlijk ook. Dat zal op FIRMS ook wel zichtbaar zijn.
pi_218128120
Dat vliegveld staat dus gewoon op Firms.

Maar afwachten wat de sxhade is. Meestal kunnen ze de vliegmachines wel weghalen als het langzame drones zijn.

Engels vliegbasis is ook aangevallen lees ik in de kranten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 13:14:19 #7
3928 Ulx
pi_218128184
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:06 schreef oheng het volgende:
Dat vliegveld staat dus gewoon op Firms.

Maar afwachten wat de sxhade is. Meestal kunnen ze de vliegmachines wel weghalen als het langzame drones zijn.

Engels vliegbasis is ook aangevallen lees ik in de kranten.
Als ze op tijd konden opstijgen vraag ik me af waarom er berhaupt drones konden inslaan. Je zou verwachten dat die toestellen dan als de sodemieter achter die drones aan zouden gaan.

Of zie ik dit verkeerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218128217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ze op tijd konden opstijgen vraag ik me af waarom er berhaupt drones konden inslaan. Je zou verwachten dat die toestellen dan als de sodemieter achter die drones aan zouden gaan.

Of zie ik dit verkeerd?
Weet niet, ben geen piloot. Je moet ook wel de juiste bewapening hebben, en ik gok dat de verdediging opgedeeld is in sectoren, waarbij je niet in de verdedigibgssector van een andere eenheid wilt vliegen.

Zoiets dergelijks. Luchtverdediging lijkt me best ingewikkeld. Er is een reden waarom zelfs Israel geen 100% succesrate heeft.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 13:20:48 #9
3928 Ulx
pi_218128249
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:18 schreef oheng het volgende:

[..]
Weet niet, ben geen piloot. Je moet ook wel de juiste bewapening hebben, en ik gok dat de verdediging opgedeeld is in sectoren, waarbij je niet in de verdedigibgssector van een andere eenheid wilt vliegen.

Zoiets dergelijks. Luchtverdediging lijkt me best ingewikkeld.
Het lijkt me heel bureaucratisch om het zo te doen. En wat luchtdoelraketten zullen meestal wel onder die toestellen hangen. Bij een alarm eerst twintig minuten -of langer- wachten tot je die onder je toestel hebt is niet heel slim.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 13:21:34 #10
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218128254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of zie ik dit verkeerd?
Stel de vraag aan de Oekraieners:

Brandend vliegveld1
Brandend vliegveld2

Misschien dat je ook kunt vertellen hoeveel toestellen er zijn vernietigd.
pi_218128370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het lijkt me heel bureaucratisch om het zo te doen.
Ik noem maar wat. Het is maar een voorbeeld.
pi_218128759
RIA: olieproductie van OPEC+ gaat omhoog

Echte prijs van de rus olie is natuurlijk niet bekend, maar op de markt is ie nu ongeveer 65 eurodollar.

[ Bericht 19% gewijzigd door oheng op 05-07-2025 14:07:38 ]
  zaterdag 5 juli 2025 @ 14:05:07 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218128776
quote:
Da's gunstig, kan oekraine weer het e.e.a. in rus opblazen, zonder dat het impact gaat hebben op de prijs.
&lt;signature here&gt;.
pi_218129286
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's gunstig, kan oekraine weer het e.e.a. in rus opblazen, zonder dat het impact gaat hebben op de prijs.
Ja, 4 dagen geleden hebben ze die in Saratov aangevallen.

Dit na een pauze vanaf maart, bewerkstelligd door agent Krasnov.
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juli 2025 @ 15:10:37 #15
3928 Ulx
pi_218129336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Stel de vraag aan de Oekraieners:

Brandend vliegveld1
Brandend vliegveld2

Misschien dat je ook kunt vertellen hoeveel toestellen er zijn vernietigd.
Dat lijken me geen brandende vliegvelden, maar brandende gebouwen in de buurt.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 15:27:58 #16
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218129517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijken me geen brandende vliegvelden, maar brandende gebouwen in de buurt.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218129532

Boeiende analyse over het "zomer offensief" van de Russen. In de media lees je er verder weinig over. Maar Rusland heeft in juni relatief veel veroverd. Ze zijn tot stilstand gekomen in Sumy maar wel nadat ze een aanzienlijk gebied hebben veroverd. Zelfde voor andere gebieden maar ik zou zeggen check de analyse maar.

van Oekrane meerdere succesverhalen gelezen in de afgelopen dagen over ammunitie depots in Rusland die ze hebben vernietigd, en een vliegveld dat ze hebben aangevallen waar zweefbommen waren etc.

Ben benieuwd of het Oekrane lukt om de Russen uit hun gewenste "bufferzone" te schoppen..
pi_218129664
quote:
Russische bankiers vrezen ernstige financile crisis
Poetin speelt voor de buitenwereld ’mooi weer’, maar moest eerder deze week bekendmaken dat het Kremlin vanaf 2026 minder geld uittrekt voor de oorlog. Steeds meer prominente Russen maken zich dan ook zorgen over de gammele Russische economie. „We staan op het punt in een recessie te belanden”, meldde Maxim Reshetnikov, de Russische minister van Economische Zaken, onlangs tijdens een paneldiscussie in Sint Petersburg. En de baas van de Russische centrale bank Nabiullina waarschuwde dat de economie „voor een noodzakelijke afkoeling” staat.

Donkere wolken dus boven de Russische economie. Dat besef is ook doorgedrongen bij Russische bankiers, die steeds ongeruster worden over het groeiende aantal slechte leningen dat ze op de balans hebben staan. Om de gierende inflatie nog een beetje te beteugelen, is de rente in Rusland hoog (20 procent). Steeds meer bedrijven kunnen die torenhoge rente op hun leningen niet meer opbrengen. Dertien van de 78 grootste Russische ondernemingen rapporteerden vorig jaar hun schulden niet meer te kunnen betalen, meer dan een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar.

Te weinig buffer voor naderende storm
De banken hebben nog wel het nodige vet op de botten. Vorig jaar meldden ze een recordwinst van 3,8 biljoen roebel (ruim 40 miljard euro naar de huidige koers). Maar tegen persbureau Bloomberg uitten sommige bankiers hun twijfels of dat voldoende zal zijn om de naderende storm te overleven. Binnen een jaar dreigt er een heuse bankencrisis, zo meldden ze aan het persbureau.

Die mogelijke bankencrisis heeft het Kremlin dan helemaal aan zichzelf te wijten. Poetin heeft de kosten van de oorlog voor een groot deel buiten de boeken willen houden. Dat deed hij door de Russische banken te verplichten ruim onder de marktrente kredieten te verlenen aan de Russische wapenindustrie.

Die industrie stond voor de oorlog in Oekrane al aan de rand van de afgrond. Ten eerste omdat de staat simpelweg te weinig betaalde voor geleverde waar, maar ook als gevolg van de in Rusland immer welig tierende corruptie. In 2016 moest de staat, lees de Russische centrale bank, al een keer met miljarden bijspringen door de slechte leningen over te nemen. De kosten werden verborgen in een geheim deel van de Russische begroting.

Op papier rooskleurig
Door de kosten van de oorlog buiten de boeken te houden, kan Poetin mooi weer spelen. Op papier slokt de strijd in Oekrane ’slechts’ een ruime zes procent van het nationale inkomen op. De werkelijke kosten liggen volgens de Amerikaanse Rusland-expert Craig Kennedy minstens op het dubbele en misschien wel op twintig procent van het nationaal inkomen.

Kennedy becijferde dat Russische banken tussen juli 2022 en november 2024 een duizelingwekkende 35 biljoen roebel (bijna 380 miljard euro) uitleenden aan Russische bedrijven, een stijging van meer dan 70 procent. Het overgrote deel van die leningen ging naar de wankele defensiebedrijven, die daarvoor dus een rente betaalden die beduidend lager is dan de marktrente. De banken leggen dus feitelijk toe op die leningen.

Onofficieel staat de staat garant voor die kredieten. De Russische centrale bank heeft echter niet meer de slagkracht die het voor de oorlog had. De bodem van nationale spaarpot, het Welvaartsfonds, is in zicht en een groot deel van het Russische staatskapitaal, zo’n 300 miljard dollar, staat vast in de VS en Europa. Bovendien gaat het land gebukt onder de strengste sancties die er ooit tegen een staat genomen zijn en daalt de olieprijs, de kurk waar het land economisch op drijft. Mocht het tot een bankencrisis komen, dan kan de staat waarschijnlijk slechts beperkt bijspringen, met alle gevolgen van dien.

Russen hebben ervaring met instortende banken en roebels die plotseling niets meer waard zijn. De financile chaos van de vroege jaren 90 staat in het collectieve geheugen gegrift. Het gevaar van een herhaling van een dergelijk scenario kan makkelijk tot een run op de banken leiden. Daarmee zouden niet alleen de banken ten onder gaan, maar verspeelt de regering ook alle krediet.

Vladimir Poetin zegt altijd graag dat hij in de oorlog met Oekrane de tijd aan zijn zijde heeft. Het is goed mogelijk dat vanwege de financile tijdbom die hij zelf heeft opgetuigd de tijd juist tegen hem keert.
https://www.telegraaf.nl/(...)crisis/75128314.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218129912
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:01 schreef oheng het volgende:
RIA: olieproductie van OPEC+ gaat omhoog

Echte prijs van de rus olie is natuurlijk niet bekend, maar op de markt is ie nu ongeveer 65 eurodollar.
Dit is geweldig nieuws, benieuwd welk trucje ze nu weer gaan uithalen om hun budget recht te trekken
pi_218129936
twitter
pi_218129966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:31 schreef LethalNinja het volgende:

Boeiende analyse over het "zomer offensief" van de Russen. In de media lees je er verder weinig over. Maar Rusland heeft in juni relatief veel veroverd. Ze zijn tot stilstand gekomen in Sumy maar wel nadat ze een aanzienlijk gebied hebben veroverd. Zelfde voor andere gebieden maar ik zou zeggen check de analyse maar.

van Oekrane meerdere succesverhalen gelezen in de afgelopen dagen over ammunitie depots in Rusland die ze hebben vernietigd, en een vliegveld dat ze hebben aangevallen waar zweefbommen waren etc.

Ben benieuwd of het Oekrane lukt om de Russen uit hun gewenste "bufferzone" te schoppen..
Er is imo niet echt een zomeroffensief, Rusland is sinds avdivka 2023 nooit meer gestopt met hun offensief.
pi_218130100
twitter

Was nog een fabriek aangevalen trouwens.

twitter

twitter

UPD:

quote:
A military industrial complex producing adaptive antenna arrays "Comet" was hit As part of reducing the enemy's capabilities to manufacture high-precision weapons, on the night of July 5, units of the Unmanned Systems Forces of the Armed Forces of Ukraine, in cooperation with other components of the Defense Forces, struck an important facility of the Russian aggressor's military-industrial complex - JSC "VNIIR-Progress" (Cheboksary, Chuvash Republic of the Russian Federation). The target was the facilities for the production of adaptive antenna arrays "Comet". They are used in Shahed-type UAVs, Iskander-K missiles, unified guidance and correction modules (UMPK) for guided aerial bombs (KAB), and other high-precision weapons with which the enemy regularly attacks Ukraine, in particular civilian infrastructure. It has been confirmed that the means of destruction reached the target area. The results are being clarified. The defense forces continue to take all measures to undermine the military-economic potential of the Russian occupiers and force the Russian Federation to stop its armed aggression against Ukraine. More to come! Glory to Ukraine!
^ Officieel bericht van Oekraiense stratcom

[ Bericht 24% gewijzigd door skysherrif op 05-07-2025 16:34:20 ]
pi_218132739
twitter

👀
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:56:10 #24
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218132972
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
👀
Slopen dat ding.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218133698
Zodra dr ook maar iets vliegt richting die brug sluiten ze hem, is vaak helaas niet heel interessant. Zullen meestal doelwitten in de krim zijn
pi_218133883
twitter

twitter

twitter

Oekraine lijkt een effectief middel tegen Shaheds te hebben.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 21:28:01 #28
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218133922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]

Oekraine lijkt een effectief middel tegen Shaheds te hebben.
Goed nieuws, ben benieuwd
Je bent een waardeloze agent.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 juli 2025 @ 21:59:15 #29
485843 crew  Jippie
pi_218134211
Geveegd
pi_218134921
Heh, deze is wel grappig.

RIA: Eigenaar van grootste goudmijn opgepakt terwijl hij shithole rusland probeert te ontvluchten.

Wtf denkt rusland nou. Ze doen exact hetzelfde als de Nazis en commies. Wie de neuk gaat nou nog investeren in rusland de komende paar generaties.
Als je bedrijf ook maar een beetje goed draait wordt je uit een raam geflikkerd, of je wordt naar de gulag gestuurd door een rechtbank met 100% veroordelingspercentage.
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:12 #31
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134931
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:38:47 #32
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134936
twitter
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:40:08 #33
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218134948
Gut

twitter
pi_218135020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:40 schreef cosmosis het volgende:
Gut

[ x ]
Niet weer de 155e he :')
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:53:46 #35
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135058
twitter
pi_218135067
quote:
84s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:53 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Ummm zonder het op te zoeken, zouden dat weleens NL of UK mijnenvegers kunnen zijn.
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:55:06 #37
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135070
Mooie boem!

twitter
  VIVA zaterdag 5 juli 2025 @ 23:56:05 #38
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_218135083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Ummm zonder het op te zoeken, zouden dat weleens NL of UK mijnenvegers kunnen zijn.
Zijn die rechtstreeks aan UKR geleverd, of betreft het fake nieuws?
pi_218135130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:54 schreef oheng het volgende:

[..]
UK idd (opgezocht haha)
pi_218135278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:56 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zijn die rechtstreeks aan UKR geleverd, of betreft het fake nieuws?
De mijnenvegers zijn niet in Oekrainsche territoriale wateren, want dan zouden ze een doelwit worden.

IIRC zijn ze nog in een Engelse haven, maar chatgpt weet meer denk ik.

Edit: het zijn dus wel overgedragen schepen. Nu in dienst van de Oekrainsche marine.

[ Bericht 20% gewijzigd door oheng op 06-07-2025 00:50:11 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 10:53:30 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218137304
https://www.telegraaf.nl/(...)n-jaar/76010250.html

quote:
Rutte waarschuwt voor Russische munitieproductie: drie keer meer dan NAVO in een jaar

NATO-Secretaris-Generaal Mark Rutte heeft gewaarschuwd dat Europa zijn defensie drastisch moet opvoeren tegen een herlevend Rusland.
In een interview met The New York Times benadrukte Rutte dat Rusland "bezig is zichzelf op een tempo en snelheid te herstellen die ongekend is in de recente geschiedenis."

Volgens Rutte produceert Rusland drie keer zoveel munitie in drie maanden als de gehele NAVO in een heel jaar.

Hij waarschuwde dat dit "onhoudbaar" is en dat Rusland samenwerkt met Noord-Korea, China en Iran om deze "ongeprovoceerde oorlog van agressie tegen Oekrane" te voeren.

De NAVO-baas benadrukte ook het belang van de veiligheid in de Arctische regio en de Atlantische Oceaan voor de Verenigde Staten. "
Als de Arctis, de Atlantische Oceaan en Europa niet veilig zijn, heeft de VS een groot probleem," zei hij.

Ondanks de zorgen over de defensie-industrile capaciteit in Europa, bevestigde Rutte dat de Europese bondgenoten hun financile steun aan Oekrane significant hebben opgevoerd tot 35 miljard dollar dit jaar.

Rutte erkende ook de rol van president Trump in het initiren van de dialoog met Poetin, hoewel de daaropvolgende vredesonderhandelingen in Istanbul volgens hem niet serieus werden genomen door de Russen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218137349
Is er al meer nieuws over de Oekraense infiltratie van een spionnenetwerk in het NAVO-land Turkije?
Of wil Rutte daar niks over zeggen.
pi_218138410
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:01 schreef Idisrom het volgende:
Is er al meer nieuws over de Oekraense infiltratie van een spionnenetwerk in het NAVO-land Turkije?
Een schandaal zo groot, dat ik er zelfs in de russische kranten niets over lees.
  zondag 6 juli 2025 @ 13:05:26 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218138460
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:53 schreef michaelmoore het volgende:
Volgens Rutte produceert Rusland drie keer zoveel munitie in drie maanden als de gehele NAVO in een heel jaar.
Ik meende gelezen te hebben dat alleen de VS al genoeg munitie had geproduceerd om 20 jaar lang oorlog te voeren...
pi_218138490
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik meende gelezen te hebben dat alleen de VS al genoeg munitie had geproduceerd om 20 jaar lang oorlog te voeren...
Waar heb je dat gelezen?
  zondag 6 juli 2025 @ 13:08:57 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218138506
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:08 schreef luxerobots het volgende:
Waar heb je dat gelezen?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:

Amerika heeft zoveel oorlogsmateriaal opgebouwd de afgelopen 50 jaar dat het onafgebroken 20 jaar oorlog kan voeren

Dat het nu zogenaamd materiaal tekort,. heel toevallig op dit moment is ongeloofwaardige bullshit verhaal ingegeven door die dwaas van een trump

Hij wil gewoon die Oekrainiers een oor aan naaien

het gaat ze alleen om die grondstoffen in dat land
pi_218138573
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Een schandaal zo groot, dat ik er zelfs in de russische kranten niets over lees.
Correctie, ik heb dit "schandaal" gevonden.

RIA: Media: SBU monitors structures linked to Turkey

En tot niemands verbazing is de bron in dit artikel een socialistische buikspreekpop van het kremlin, die dit soort juweeltjes de wereld in helpt:
State Theatres' complicity in Russophobia!
  zondag 6 juli 2025 @ 13:19:12 #48
323876 michaelmoore
pi_218138651
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:01 schreef Idisrom het volgende:
Erdogan vertrouw ik ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 juli 2025 @ 13:19:34 #49
323876 michaelmoore
pi_218138657
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
ja , daar heet Europa niets aan dus

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar heb je dat gelezen?
in de Donald Duck
pi_218138682
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is voor Rusland ook niet zo belangrijk. Het is nieuws dat staat in de Turkse krant Aydinlik, en ik heb het vernomen van de Indiase media met beelden van opgepakte Oekraners.
Maar het is wel belangrijk voor de NAVO. Want doen Oekraners te spioneren in een NAVO-land? Eigenlijk het belangrijkste Europese NAVO-land. Rutte hoor je wel steeds over de 'dreiging' van Iran en China, wat volgens mij niks met NAVO te maken heeft. Maar nu is het stil.
  zondag 6 juli 2025 @ 13:23:35 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218138714
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:21 schreef Idisrom het volgende:
en ik heb het vernomen van de Indiase media
Ja, sounds legit.

Voor de rest is over en weer spioneren, ook bv navo leden onderling, niks bijzonders.
&lt;signature here&gt;.
pi_218138769
quote:

[..]
Het is voor Rusland ook niet zo belangrijk. Het is nieuws dat staat in de Turkse krant Aydinlik, en ik heb het vernomen van de Indiase media met beelden van opgepakte Oekraners.
Maar het is wel belangrijk voor de NAVO. Want doen Oekraners te spioneren in een NAVO-land? Eigenlijk het belangrijkste Europese NAVO-land. Rutte hoor je wel steeds over de 'dreiging' van Iran en China, wat volgens mij niks met NAVO te maken heeft. Maar nu is het stil.
Dat is een socialistisch, pro-rusland propaganda krantje.
pi_218140364
twitter

Uiteraard in Kherson
pi_218140422
quote:

[..]
Zijn er mensen opgepakt, zijn er officiele overheidspersonen in Turkije die hier op gereageerd hebben, welk hard bewijs is er geleverd?

JIj bent slimmer dan dit.
pi_218144082

quote:
Dachne is Ukraine!
While the enemy spreads its fakes, claiming control over the settlement of Dachne in the Dnipropetrovsk region, we are showing the reality!

Today, July 6, 2025, the warriors of the 2nd Marine Battalion of the 37th Separate Marine Brigade are not just refuting the enemy’s claims — they are clearly demonstrating who truly owns this land.

We raised the flag of our brigade in Dachne!
This flag is not just a piece of cloth. It is a symbol of the complete and undeniable control of Ukraine’s Defense Forces over this settlement!

It is a clear reminder to the enemy: we are here, and we are ready to fight to the end!
Not a single meter of our land will be given up without a fight.
Oekraiense 37e Mariniers brigade zegt Dachne weer terug te hebben veroverd. (eerste dorpje die in Dnipro oblast zou zijn veroverd)
pi_218144127
Zelfs ik kan dat nog wel localiseren: 48.047695, 36.818449
pi_218145443
Vele honderden vluchten geannuleerd, Denk richting de duizend, maar geen zin om te tellen.
De russen rakelen BRICS maar weer eens op. Honderd+ nieuwsartikelen.

Oh en er is misschien een russische ammonia tanker zwaar beschadigd in de NAVO zee.

[ Bericht 8% gewijzigd door oheng op 06-07-2025 22:40:17 ]
pi_218145452
twitter

twitter

Om eens videos van "de andere kant" te posten, dit zijn 2 videos afgelopen 2 dagen gepost door een drone eenheid van de Russen nabij Pokrovsk.

Het is heel heel moeilijk om uberhaupt het front te bereiken daar met iets.

Shotguns zouden door het leger moeten worden uitgedeeld ter bescherming ipv iets wat je zelf moet financieren.
pi_218145573
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

Om eens videos van "de andere kant" te posten, dit zijn 2 videos afgelopen 2 dagen gepost door een drone eenheid van de Russen nabij Pokrovsk.

Het is heel heel moeilijk om uberhaupt het front te bereiken daar met iets.

Shotguns zouden door het leger moeten worden uitgedeeld ter bescherming ipv iets wat je zelf moet financieren.
Als je hem zo ziet aankomen en zelfs de tijd hebt is het wel zuur als je niet een effectief wapen bij de hand hebt om ze uit te schakelen
pi_218145685
twitter
  zondag 6 juli 2025 @ 23:07:00 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218145692
quote:

[..]
Het is extreem naief te denken dat Oekraine niet zou spioneren in Turkije als ze daar belang bij hadden. Bijna net zo naief als te denken dat Oekraine niet aan beinvloeding zou doen of zo.
Gewoon wat spioneren is ook gewoon gebruikelijk. Iedereen weet dat ambassade's ook een spionagefunctie hebben. Ga je net als de VS bijvoorbeeld de telefoon van een bevriend staafshoofd (Merkel) afluisteren, dan wordt het wat anders. Maar als jij het machtigste land bent dan blijft Duitsland zich ook extreem onderdanig opstellen. Onder de laars, waar een Duitser hoort.
The End Times are wild
pi_218145705

Grappig, die vlag met de patch erboven rechts.
pi_218145783
twitter

Russen doden 2 vogels (laatste seconden van de video)

Human safari is niet aleen human meer, want uiteraard is dit Kherson
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 23:50:56 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218145819
Zal niet de eerste of de laatste keer zijn dat dat gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 juli 2025 @ 01:12:55 #65
323876 michaelmoore
pi_218145978
https://www.telegraaf.nl/(...)ch-gas/75959600.html

quote:
Als het aan de Europese Commissie ligt, stopt de Europese Unie eind 2027 met de invoer van Russische olie en gas.
EU-lidstaten mogen daarvoor vanaf januari 2026 geen nieuwe contracten sluiten.
Kortlopende contracten moeten uiterlijk juni 2026 worden ontbonden.

De Commissie heeft daartoe vorige maand een wetsvoorstel ingediend.
Europese vraag
Hoewel Rusland niet langer de grootste gasleverancier van Europa is, voorziet het nog steeds in bijna 20 procent van de Europese vraag.

TotalEnergies haalt op dit moment lng uit zowel de VS als Rusland naar Europa.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 02:36:44 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218146032
Sneller dan verwacht
  maandag 7 juli 2025 @ 05:54:44 #68
323876 michaelmoore
pi_218146104
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 02:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zijn ze snel mee
zeker wel ja
Die LNG installaties bouwen dat is niet eenvoudig , die zullen wel klaar zijn nu dan
quote:
EU-lidstaten mogen daarvoor vanaf januari 2026 geen nieuwe contracten sluiten.
Kortlopende contracten moeten uiterlijk juni 2026 worden ontbonden
pi_218146174
quote:
Hiermee heeft Duitsland en de Europese Unie zich compleet belachelijk gemaakt in de rest van de wereld. Dit had volgens hun al in maart 2022 gemoeten, als je daadwerkelijk achter je eigen sancties wilt staan.
Nou weet ik aan de andere kant wel, dat het gemakkelijk oordelen is vanuit Nigeria en India, waar je weinig last hebt van winterkou.
pi_218148094
Grote verkoop van reserves begint. Een artikel vol interessante details.

RIA: Ruble, get ready: Finance Ministry takes decisive action

Wat interessante details:
quote:
In total, they intend to sell for 18.77 billion rubles
...
Urals - $59.84 per barrel.
...
National Welfare Fund as of July 1, it currently contains 13.1 trillion rubles. This is equivalent to 5.9% of the expected GDP in 2025, or 166.8 billion dollars.
...
Liquid assets — 4.17 trillion rubles (52.6 billion dollars). Income from placing the NWF's funds in foreign currency in accounts with the Bank of Russia from December 15, 2024 to June 30, 2025 — 45 million dollars, or three billion rubles.
...
Chinese yuan in separate accounts for recording the National Welfare Fund's funds in the Central Bank - 214.8 billion (plus 61 billion). Gold in impersonal form - 211.9 tons (plus 72.4).
...
Thus, the rate cut (and, according to a number of forecasts, the Central Bank will remove two percentage points at once in July) will produce a much more significant effect.
pi_218148183
Rus kranten van vandaag:

maandag 7 juli 2025 @ 12:30:31 #72
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218148253
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 06:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hiermee heeft Duitsland en de Europese Unie zich compleet belachelijk gemaakt in de rest van de wereld. Dit had volgens hun al in maart 2022 gemoeten, als je daadwerkelijk achter je eigen sancties wilt staan.
Nou weet ik aan de andere kant wel, dat het gemakkelijk oordelen is vanuit Nigeria en India, waar je weinig last hebt van winterkou.
Waarom is het compleet belachelijk? Het plan om onafhankelijk te worden wordt gewoon systematisch uitgevoerd.
  maandag 7 juli 2025 @ 12:40:52 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218148325
twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 13:15:47 #74
3928 Ulx
pi_218148610
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 06:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Gelul.
pi_218148839
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelul.
Nee hoor, het is heel simpel:

1. Draai gaskraan voor heel Europa dicht
2. ???
3. Profit!!!111
pi_218148922
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
De agrarische sector heeft nu last van een hele, hele lange waslijst aan problemen.

Onder andere:
- Brandstofprijzen
- Beschikbaarheid brandstof en smeermiddelen
- Afwezigheid in investering vanwege 20% basisrente
- Werkloosheid is 2,3%
- Afwezigheid van superieur Nederlands zaaigoed

etc, etc.

Kommersant: Zomerfruit is kneuterduur

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 07-07-2025 14:46:44 ]
pi_218149995
twitter

@oheng
pi_218150054
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

@:oheng
Ik wilde net nog posten dat hij ontslagen was, mede vanwege de hartinfarct op de russische luchthavens met 250 miljoen eurodollar (?) schade. Hij was nog maar in die positie sinds mei 2024.

-_-

Man man man....
  maandag 7 juli 2025 @ 16:04:36 #79
323876 michaelmoore
pi_218150284
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:42 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik wilde net nog posten dat hij ontslagen was, mede vanwege de hartinfarct op de russische luchthavens met 250 miljoen eurodollar (?) schade. Hij was nog maar in die positie sinds mei 2024.

-_-

Man man man....
heeft zichzelf het raam uitgedonderd
de jongens zijn ok keihard voor zichzelf he
pi_218150766
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heeft zichzelf het raam uitgedonderd
de jongens zijn ok keihard voor zichzelf he
Het opruimen van de top gaat hard. Dus was bijvoorbeeld het nieuws van 50 minuten geleden:

RIA: Former Deputy Head of the Russian National Guard Detained on Suspicion of Corruption
  maandag 7 juli 2025 @ 16:53:41 #81
323876 michaelmoore
pi_218150788
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Het opruimen van de top gaat hard. Dus was bijvoorbeeld het nieuws van 50 minuten geleden:

RIA: Former Deputy Head of the Russian National Guard Detained on Suspicion of Corruption
eerst uit het raam springen dan ook nog zichzelf dood schieten,
in de rug he , nou knap hoor
pi_218150898
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
eerst uit het raam springen dan ook nog zichzelf dood schieten,
in de rug he , nou knap hoor
Ach, het kan erger, hij had ook verkracht kunnen worden. Het is en blijft rusland tenslotte.
  maandag 7 juli 2025 @ 17:13:50 #83
323876 michaelmoore
pi_218150924
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Ach, het kan erger, hij had ook verkracht kunnen worden. Het is en blijft rusland tenslotte.
maar dat kan ie niet zelf gedaan hebben, dat zou pas echt knap zijn,
jezelf in de kont naaien , jeetje he
pi_218151065
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

@:oheng
ze moeten wat meer meetings inplannen 8-)
twitter
pi_218152071
twitter

daaaaaaaaamn
pi_218152090
Misschien moet Poetin ook maar de directeur van de lokale zelfmoordlijn uit het raam gooien want hij levert een wanprestatie.
pi_218152109
Zelfmoord middels tien schoten door het hoofd. Kan alleen in Rusland.
  maandag 7 juli 2025 @ 19:13:07 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218152204
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tien schoten en geen raam in de buurt? Slordig uitgevoerd hoor KGB :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 19:37:13 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218152384
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

daaaaaaaaamn
lol, waarom staat hij daar, waar is de rest?
pi_218152650
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
10 schoten van 3 verschillende kalibers kameraad?
Overduidelijk zelfmoord!
Haal trouwens even de handboeien van zijn polsen, want de uitvaardbegeleider heeft de sleutels niet.
  maandag 7 juli 2025 @ 21:03:44 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218153189
We laten ze onder de voet gelopen worden.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 7 juli 2025 @ 21:13:34 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218153299
De meeste Russen zullen hun land toch ook wel echt haten zou je denken..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218153325
https://www.ad.nl/stichts(...)verliezen~ac63a1bb8/

Even via de bekende route openen. Onbegrijpelijk dat het AD deze meuk plaatst. Er staat nog een disclaimer bij maar man man man.

Ik zie dat die kerel ook bij FvD te gast is geweest dus dan weet je het wel :')
pi_218153344
quote:
88s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol, waarom staat hij daar, waar is de rest?
Staat ook echt dicht bij het front

Stond hier.

Grad21s zijn veeeel preciezer hoe dichter ze staan, van maximale afstand zijn die unguided missiles niet altijd doelgericht.

En correct me if im wrong, alhoewel ze mooie boems geven zijn grad21s niet de meest dure wapens om te maken en hebben ze er nog meer dan genoeg om op zon belangrijk front daar te zetten.

Waarom hij niet meer verscholen staat in die bosse nweet ik ook niet.
pi_218153743
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:03 schreef Perrin het volgende:
We laten ze onder de voet gelopen worden.

[ x ]
raar dat die hele frontlinie niet vol ligt met mijnen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218154344
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:16 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.ad.nl/stichts(...)verliezen~ac63a1bb8/

Even via de bekende route openen. Onbegrijpelijk dat het AD deze meuk plaatst. Er staat nog een disclaimer bij maar man man man.

Ik zie dat die kerel ook bij FvD te gast is geweest dus dan weet je het wel :')
Meneertje wel de lusten niet de lasten.

quote:
Hoe gaat het nu met jou en je gezin?
„Goed. In de regio Moskou hebben we een huis met 1000 vierkante meter grond, waarvoor we een vijfde betaald hebben van wat het in Nederland zou hebben gekost. In Rusland is het leven veel vrijer. Niet een volgeplande agenda, maar leven van dag tot dag en dichter bij de natuur.’’
quote:
Ben je Russisch staatsburger?
„Nee, nog niet. Mijn kinderen wel. Zou ik het wel zijn, dan kan ik opgeroepen worden om te vechten in Oekrane. Daar heb ik niet zo veel zin in.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 08-07-2025 00:20:18 ]
pi_218155117
quote:
Trump: VS gaat meer wapens aan Oekrane leveren

President Trump zegt dat de Verenigde Staten meer wapens aan Oekrane gaan leveren. Daarmee moet het land zich beter kunnen verdedigen tegen Russische aanvallen. De president zei niet om hoeveel en om wat voor soort wapens het gaat.

Tijdens een persmoment in het Witte Huis zei Trump dat Oekrane "heel hard wordt getroffen" door Rusland en dat het in staat moet zijn zichzelf te verdedigen. De VS zal vooral defensieve wapens sturen, zei hij. "We gaan wat meer wapens sturen. We moeten wel", zei de president. "Ze moeten zichzelf kunnen verdedigen."
NOS

quote:
"We're going to send some more weapons. We have to - they have to be able to defend themselves," Trump said ahead of a dinner with his Israeli counterpart, Benjamin Netanyahu.

"They're getting hit very hard. We're going to have to send more weapons," Trump added. "Defensive weapons, primarily, but they're getting hit very, very hard."
quote:
Trump on Monday reaffirmed his displeasure with the Russian leader, saying: "I'm not happy with President Putin at all."
CNN
pi_218155383
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Meneertje wel de lusten niet de lasten.
[..]
[..]

Ja, dat viel mij ook op. Verder heeft hij alle Russische standpunten overgenomen inclusief “de EU is gekaapt door LHBTI-activisten” :')

Zelfs het bestaansrecht van Oekrane wordt en passant even ontkend. Ik snap niet dat het AD dit plaatst. Dit is meer iets voor de Andere Krant ofzo.
pi_218155721
Defensieve wapens jongens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 08:36:51 #100
323876 michaelmoore
pi_218155728
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 21:13 schreef Parafernalia het volgende:
De meeste Russen zullen hun land toch ook wel echt haten zou je denken..
Rusland is druk met het geschiedvervalsen van de eigen historie,

massamoordenaar Stalin is weer een volksheld, Gorbatsjov een verrader . Jeltsin bestond niet , de Tsaren zijn niet meer door de russen vermoord maar gewoon gestorven .

En Poetin is de redder van Rusland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')