abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218160562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er liggen al sinds de jaren 90 intentieverklaringen voor toetreding tot NAVO. En Oekraïne wordt sindsdien ook benoemd als prominente partner.
Nee. Voor de inval in 2014 was er geen politieke en geen publieke steun voor het toetreden van de NAVO in Oekraine.

Er was geen intentieverklaring in de jaren 90. Waar je waarschijnlijk op doelt was het toetreden van het Oekraine tot het “Partnership for Peace”programma in 1994. Weet je wie er nog meer toetrad tot dat programma in 1994?

Inderdaad. Rusland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Partnership_for_Peace
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
pi_218160576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zouden er nog mensen met verstand om Trump heen zijn?

Gezien de economische situatie van Rusland, en de NAVO die flink aan het investeren is, zou je toch wel in moeten zien dat Rusland dit niet kan winnen.

En het lijkt me niet dat Trump achter een verliezer wil staan.
Het is nog steeds eerst zien dan geloven dat Trump echt iets gaan doen.
Voorlopig staat nog steeds heel veel munitie te wachten in Polen die naar mijn weten nog niet officieel nu wel naar Oekraine mag gaan. Laat hem dat eerst maar eens fixen.

Maar als hij wel mag doen, komt dat imho mede doordat hij verbaasd is geweest hoe nederig en zwak Putin is geweest aangaande Iran.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:48:32 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218160595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Voorlopig staat nog steeds heel veel munitie te wachten in Polen die naar mijn weten nog niet officieel nu wel naar Oekraine mag gaan. Laat hem dat eerst maar eens fixen.

Maar als hij wel mag doen, komt dat imho mede doordat hij verbaasd is geweest hoe nederig en zwak Putin is geweest aangaande Iran.
Bij Trump (en eigenlijk alle politici) moet je idd kijken wat ie doet, niet wat ie zegt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218160597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar gelukkig prik jij door al die vunzig ranzige propaganda van onze vijand heen.

Dat zijn immers hersenloze orcs die geen ander belang hebben dan stratego spelen en moorden. De rest is mis-,des- of andere vorm van informatie afgekeurd door het Ministerie van waarheid.
Een mix van op de man spelen en een stropop.

Maar een uitleg over waarom Poetin gelijk heeft met het gevaar van de NAVO-landen geef je niet.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 18:49:07 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218160606
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt ja.
De navo en vooral de westerse invloedsfeer was zich aan het opboksen aan de grenzen van Rusland.
Moet Rusland daarom een oorlog beginnen? Nee.
Zijn het dan nog steeds hufters? Ja.

Maar waarom hebben sommigen zo’n moeite met de feiten tot het aan boos worden toe?
Omdat het meestal niet gebracht wordt zoals jij dat nu doet. Hier valt geen speld tussen te krijgen, maar vaak als je dit argument te zien krijgt gaat het gepaard met onzin over bijvoorbeeld verhofstadt en andere gekkigheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218160609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trump heeft geen strategie. En heeft Oekraïne, als je het vergelijkt met de steun onder Biden, flink gehinderd.

En zelfs de steun onder Biden was niet optimaal.
pi_218160611

[ Bericht 100% gewijzigd door skysherrif op 08-07-2025 18:50:33 ]
pi_218160623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt ja.
De navo en vooral de westerse invloedsfeer was zich aan het opboksen aan de grenzen van Rusland.
Moet Rusland daarom een oorlog beginnen? Nee.
Zijn het dan nog steeds hufters? Ja.

Maar waarom hebben sommigen zo’n moeite met de feiten tot het aan boos worden toe?
Omdat het meestal niet gebracht wordt zoals jij dat nu doet. Hier valt geen speld tussen te krijgen, maar vaak als je dit argument te zien krijgt gaat het gepaard met onzin over bijvoorbeeld verhofstadt en andere gekkigheid.
Onafhankelijke landen sloten zich aan bij de NAVO. Dat heeft weinig met opboksen tegen de grenzen van Rusland te maken.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 18:53:13 #234
pi_218160637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onafhankelijke landen sloten zich aan bij de NAVO. Dat heeft weinig met opboksen tegen de grenzen van Rusland te maken.
Ja dat weet ik. Ik snap ook waarom al die landen zich zo graag bij navo willen aansluiten. Ik "snap" echter ook waarom Rusland dat niet wil en waarom ze doen wat ze nu doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218160639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Andriivka al eerder terugheroverd, links ervan Kondrativka nu dus ook lijkt het.
Skala Battaljon effect

Ook de eenheid die maanden geleden terrein terug won bij Pokrovsk en lang daarvoor de eenheid die Robotyne innam.

Nu dus deels naar Sumy gestuurd.
pi_218160652
twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:56:56 #237
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een mix van op de man spelen en een stropop.

Maar een uitleg over waarom Poetin gelijk heeft met het gevaar van de NAVO-landen geef je niet.
Geen idee, een niet-gemandateerd bombardement op deelregio's bijvoorbeeld.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218160670
Hebben jullie Azov-Grok trouwens al gezien vandaag?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:58:26 #239
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat weet ik. Ik snap ook waarom al die landen zich zo graag bij navo willen aansluiten. Ik "snap" echter ook waarom Rusland dat niet wil en waarom ze doen wat ze nu doen.
Volwassen kijk. Heeft ook niets met vergoelijken te maken. Dus laat je dat niet aansmeren.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218160729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:05 schreef Nexum het volgende:
Heb gisteren het stuk over Rusland gelezen in het boek ''Prisoners of Geography'' en dat werpt toch wel een andere blik op de oorlog, kan het wel aanraden. De NAVO-expansie wordt daar toch in een ander daglicht gebracht, eentje waarin ik een neutraal Oekraïne redelijk meer kan begrijpen.
De NAVO vormt op geen enkele manier een bedreiging voor Rusland. Wat wel een bedreiging vormt, zijn allerlei voormalige vazalstaten die langzaam veranderen in succesvolle democratieën met dito economische vooruitgang en toenemende welvaart en burgerrechten voor inwoners. En dat is wat Poetin en zijn inner circle als een bedreiging voor hun eigen machtsbasis zien.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:10:25 #241
38496 Perrin
pi_218160779
We gaan het meemaken. Hopelijk doet hij nu een keer wel wat hij zegt.

twitter
pi_218160788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:57 schreef skysherrif het volgende:
Hebben jullie Azov-Grok trouwens al gezien vandaag?

Grok geeft echt alleen nog maar dit soort antwoorden haha
pi_218160803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dus je hebt er begrip voor dat volgens Rusland omliggende landen geen recht op zelfbeschikking hebben?
Dat hele 'NAVO is een bedreiging' is toch kolder, maar voor Rusland natuurlijk niet leuk omdat ze die landen die zich aangesloten hebben bij de NAVO niet zo even kunnen binnen vallen.
Ik heb er nul begrip voor om eerlijk te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:15:17 #244
pi_218160823
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dus je hebt er begrip voor dat volgens Rusland omliggende landen geen recht op zelfbeschikking hebben?
Dat hele 'NAVO is een bedreiging' is toch kolder, maar voor Rusland natuurlijk niet leuk omdat ze die landen die zich aangesloten hebben bij de NAVO niet zo even kunnen binnen vallen.
Nee dat heb ik niet.
Ja het is kolder
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De NAVO vormt op geen enkele manier een bedreiging voor Rusland. Wat wel een bedreiging vormt, zijn allerlei voormalige vazalstaten die langzaam veranderen in succesvolle democratieën met dito economische vooruitgang en toenemende welvaart en burgerrechten voor inwoners. En dat is wat Poetin en zijn inner circle als een bedreiging voor hun eigen machtsbasis zien.
Hier zegt @Spablauw214 bijna alles mee.
pi_218160837
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Sterker nog, de NAVO was op sterven na dood voordat Rusland ging lopen rotzooien.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:16:33 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 19:16:58 #247
pi_218160853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sterker nog, de NAVO was op sterven na dood voordat Rusland ging lopen rotzooien.
Een neutraal Oekraïne is nu ook verder weg dan ooit. Sterker nog, dat zie ik nooit meer gebeuren.

Er spelen nog wel wat andere dingen natuurlijk.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:17:43 #248
38496 Perrin
pi_218160865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Grok geeft echt alleen nog maar dit soort antwoorden haha
Heeft Elon Grok wat anti-Russischer gemaakt?!

dinsdag 8 juli 2025 @ 19:18:23 #249
38496 Perrin
pi_218160870
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
De REFORGER plannen worden weer opgepoetst.
Daar ga ik wel een beetje van watertanden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:19:15 #250
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218160880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:45 schreef Shotty het volgende:

[..]
Nee. Voor de inval in 2014 was er geen politieke en geen publieke steun voor het toetreden van de NAVO in Oekraine.

Er was geen intentieverklaring in de jaren 90. Waar je waarschijnlijk op doelt was het toetreden van het Oekraine tot het “Partnership for Peace”programma in 1994. Weet je wie er nog meer toetrad tot dat programma in 1994?

Inderdaad. Rusland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Partnership_for_Peace
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Oekraïne zat in de vroege jaren 90 al in een overlegorgaan tussen voormalige warschau-landen en de Navo.

Voor 'politiek dialoog'..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')