abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 20:42:18 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218161693
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel Nederlandse commando’s en F16 waren betrokken. Vanuit een navo pact met UK en DU
Commandos weet je nooit maar f16's sowieso niet

Er stond een Patriot batterij in Turkije op verzoek van Turkije aan de NAVO en dat is voor zover wij weten alles
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 20:44:06 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218161719
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat gaat tot de dag van vandaag door (van beide kanten). Of het nu gesponsorde revoluties zijn of gerechtelijke uitspraken.
[..]
Daar maak je een terecht punt. De NAVO is als 'verdedigingspact' alleen het boekje buiten gegaan in Irak, Kosovo en Libi. Valt mee.
[..]
Bosnie, Kosovo en Libie en alle drie waren op expliciet verzoek van de VN
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218162118

quote:
Pokrovsk direction. As you remember, earlier the khokhol tried to attack here from the west and east to cut off our fighters, joining up in Solyonoye (yellow arrows). Now they are pushing towards Novosergeevka, at night, most likely, they will enter there again with new groups. An attack from the east on Shevchenko, with an exit to Novotroitskoye, is quite possible. Although, such a maneuver is more complicated than before and requires more forces, but who the hell knows what they have in reserve. In any case, at the very least, an attempt to disrupt our summer offensive on Pokrovsk and tie up our forces here.
Russische blogger (redelijk good in the know, maar ook een dronken idioot)
https://t.me/motopatriot78/38296
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:30:29 #279
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218162365
Draadje waar orcs op x niet blij zijn met de nieuwe grok _O-

twitter
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:42:23 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218162547
In een oproep aan de Europese regeringen eisen prominente figuren uit Europa een gezamenlijke krachtinspanning om Oekrane te helpen het Russische offensief te weerstaan. Nu Amerika wankelt, moet Europa tonen dat het zelfstandig en vastberaden kan handelen.

Zonder versterkte luchtverdediging, wapens en industrile steun dreigt Oekraens verlies.

En daarmee ook een fatale klap voor onze eigen veiligheid en democratie. Europa moet n alles inzetten: meer wapens, meer productie, meer moed. Alleen als Rusland een nederlaag vreest, zal het vrede zoeken. Dit is ons moment. Geen terughoudendheid meer. Handelen!

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:00:23 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218162745
Steeds meer Russen vallen uit het raam

Misschien moeten ze betere kozijnen kopen daar met goed hang en sluitwerk

Als Stalin dit geweten had dan

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 08-07-2025 22:06:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218162825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Commandos weet je nooit maar f16's sowieso niet

Er stond een Patriot batterij in Turkije op verzoek van Turkije aan de NAVO en dat is voor zover wij weten alles
Nee toch?

https://nos.nl/artikel/23(...)zeventig-burgerdoden
Vakman pur sang
pi_218162890
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Jullie laten je veel te veel benvloeden.
Eerst Musk zo kortwieken, nu die door aandelen druk en ander fanatisme weer een andere weg kiest laat je je zo de andere kant op benvloeden.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:18:07 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218162924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bosnie, Kosovo en Libie en alle drie waren op expliciet verzoek van de VN
Voor Kosovo was juist geen VN resolutie, die kwam pas achteraf. En voor Libi was een een resolutie voor een no-fly zone ( waaraan Libi ging voldoen) die z ruim genterpreteerd werd dat effectief alles van het regeringsleger dat over de grond liep en reed gebombardeerd werd.
The End Times are wild
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:22:10 #285
6484 ExTec
pi_218162967
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jullie laten je veel te veel benvloeden.
Eerst Musk zo kortwieken, nu die door aandelen druk en ander fanatisme weer een andere weg kiest laat je je zo de andere kant op benvloeden.
Nee, ik post hier wat grappigs, dat is alles.
pi_218163002
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik post hier wat grappigs, dat is alles.
Vakman pur sang
pi_218163008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:53 schreef Adrie072 het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

Paniek bij Russische oligarchen nadat geheime dienst miljardair oppakt terwijl hij in privjet land probeert te ontvluchten
Ja ik had het RIA artikel gepost.

Mensen hebben niet door dat het dagelijks regent met allerlei afrekeningen onder het mom van corruptie.

En rusland heeft een 99% veroordelingspercentage.

Hier wel een video die de YPR-765. Vinden jullie leuk. Er zijn nu 122 YPR-765 beschadigd/verlaten/vernietigd volgens Oryx.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218163059
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat het meestal niet gebracht wordt zoals jij dat nu doet. Hier valt geen speld tussen te krijgen, maar vaak als je dit argument te zien krijgt gaat het gepaard met onzin over bijvoorbeeld verhofstadt en andere gekkigheid.
Nee dit klopt niet. Landen waren aan het vluchten richting de NAVO, omdat zelfs na 1991 rusland iedere paar jaar verovering oorlogen begon.

Dit is iets compleet anders dan "de NAVO breidde zich uit richting rusland"

En bovendien: als een historisch shithole land zijnde heeft rusland alle rechten op veiligheid en zelfbeschikking verloren. Dat deden we toch ook niet met nazi Duitsland, waarom dan wel met het evenzeer moordzuchtige en criminele rusland.
pi_218163073
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:30 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Grok is een beetje passief-agressief geworden. Mooi dat het de vloer aanveegt met al die zogenaamde kritische denkers met hun alternatieve meningen, en gewoon gortdroog feiten van propaganda scheidt.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 22:34:19 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218163076
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee dit klopt niet. Landen waren aan het vluchten richting de NAVO, omdat zelfs na 1991 rusland iedere paar jaar verovering oorlogen begon.

En bovendien: als een historisch shithole land zijnde heeft rusland alle rechten op veiligheid en zelfbeschikking verloren. Dat deden we toch ook niet met nazi Duitsland, waarom dan wel met het evenzeer moordzuchtige en criminele rusland.
Dan klopt wat ik zeg toch, ik weet wat Rusland heeft gedaan, doet en hoogstwaarschijnlijk nog gaat doen. Ik snap dus ook waarom al die landen heel graag bij nato willen aansluiten. Ik geef ze daar groot gelijk in.

Maar als je de Russische bril op zet is het heel logisch wat ze doen. Door onze niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218163104
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk te snappen om te bekijken door Russische ogen hoe het er voor HUN uitziet.
Tuurlijk snappen wij die ex Sovjet landen, en zien hun relatieve vrede en welvaart toenemen.
Dat dringt juist in Rusland verder door. Wat nog steeds het grootste land ter wereld is, maar waar men zeer nationalistisch en conservatief is, soms banaal zelfs.
Mensen met intelligentie kunnen iets zien door de bril van een ander. En het niet zelf vinden.
Een ander snap dat niet en moet dan telkens raar boos reageren. Zo vermoeiend.
Je ziet toch wat er gebeurd ofniet?
Vakman pur sang
pi_218163138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan klopt wat ik zeg toch, ik weet wat Rusland heeft gedaan, doet en hoogstwaarschijnlijk nog gaat doen. Ik snap dus ook waarom al die landen heel graag bij nato willen aansluiten. Ik geef ze daar groot gelijk in.

Maar als je de Russische bril op zet is het heel logisch wat ze doen. Door onze niet.
Rusland gedraagt zich als een klein kind dat net op het hotel op de Kalverstraat is gekomen met Monopoly en daarom maar het bord door de kamer smijt. Het hele Russische narratief is allang en meermaals tot op de grond afgebroken op grond van feiten. Wat overblijft is wat verongelijkt geschreeuw wat veel te veel aandacht krijgt doordat ze helaas een kernmacht zijn.
pi_218163160
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is het nou zo moeilijk te snappen om te bekijken door Russische ogen hoe het er voor HUN uitziet.
Tuurlijk snappen wij die ex Sovjet landen, en zien hun relatieve vrede en welvaart toenemen.
Dat dringt juist in Rusland verder door. Wat nog steeds het grootste land ter wereld is, maar waar men zeer nationalistisch en conservatief is, soms banaal zelfs.
Mensen met intelligentie kunnen iets zien door de bril van een ander. En het niet zelf vinden.
Maar dat maakt het niet tot een valide standpunt. Ook een kapotte klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
pi_218163181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja het is logisch wat ze doen, we kennen de diepere motieven.
Net zoals het logisch was wat nazi Duitsland deed.

En daarom had rusland op dezelfde manier moeten eindigen: opdelen, complete ontwapening, en ophangen van de top.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:49:19 #295
88831 Shreyas
De beste
pi_218163183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland gedraagt zich als een klein kind dat net op het hotel op de Kalverstraat is gekomen met Monopoly en daarom maar het bord door de kamer smijt. Het hele Russische narratief is allang en meermaals tot op de grond afgebroken op grond van feiten. Wat overblijft is wat verongelijkt geschreeuw wat veel te veel aandacht krijgt doordat ze helaas een kernmacht zijn.
Los van die kernwapens zijn ze militair gezien zeer machtig. Ze hebben een wapenindustrie waar je u tegen zegt en ondanks dat er praktisch geen geld gaat naar onderwijs en wetenschap, hebben ze een fantastische wapen-en rakettechnologie die zich kan meten met de VS.

Hoe dat kan vraag ik me nog steeds af, veel hoogleraren in de VS zijn 60+, een leeftijd die veel Russische mannen door vodka en tabaksgebruik niet eens halen.

Maar het echte probleem is dat sinds de oorlog is uitgebroken geen enkel EU land is gaan opschalen, behalve Polen. De oorlog is al 3.5 jaar bezig en Europa kloot maar aan. Er is nog praktisch niets van de grond gekomen. Men blijft maar zeuren over klimaat, stikstof, geld vrij maken voor migratie, etc.

Ga nou eindelijk eens echt investeren in defensie en wapentechnologie. Ga investeren in AI en cyber security. Je bent als Europa (zonder de VS) tien keer rijker dan Rusland en je hebt meer kennis en technologie in huis. Maar we doen helemaal niets.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_218163230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Los van die kernwapens zijn ze militair gezien zeer machtig.
Daarom doen ze er in dit tempo ook nog 300 jaar over om heel Oekrane te bezetten natuurlijk.
pi_218163231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dat maakt het niet tot een valide standpunt. Ook een kapotte klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Het is geen STANDPUNT maar een constatering.
Man snap het nou eens.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:57:48 #298
6484 ExTec
pi_218163251
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Man snap het nou eens.
Er zijn iets te veel mensen, bij tijd en wijlen, bij wie die constatering naadloos over gaat in rechtvaardiging.
pi_218163287
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Man snap het nou eens.
Er valt niks aan te begrijpen. Het Russische narratief hangt van leugens, nepnieuws en desinformatie aan elkaar. Ik kan ook van alles vinden, daar heeft de rest van de wereld ook weinig boodschap aan.
pi_218163306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap als geen ander de diepere motieven van rusland, van een diep minderwaardigheidscomplex totenmet de groteske erfenis claims op Byzantium. Zoals jezelf zegt: het is het grootste land op aarde. Hoe denk je dat ze dat zijn geworden.

Dus, ik snap hoe ze denken en waarom ze dingen doen, maar dat maakt mij geen flikker uit, want rusland is een nazi Duitsland 2.0 , dat we vergeten zijn te zuiveren na 1991, of, zoals een bepaalde generaal zei: al na 1945.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')