Die kennissen zijn wel heel hard zegquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké
Even verward mopperen
Begeleiders zeggen allemaal:
• veel slapen, ook dutjes. Moe = moe = rusten
• agenda niet te vol proppen
• als groepen niet lukken dan maar niet
• huilen als het moet
• contact crisisdienst wanneer nodig en appen met vrienden
Kennissen (niet mijn vrienden btw)
• wees harder voor jezelf en kom naar bezigheid X en Y
• gewoon leuke dingen doen
• begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar
Het liefst luister ik naar de hulpverlening. En mijn vrienden.
Alleen ik voel zo'n druk vanuit de clubjes om te komen en hoe meer druk zij uiten hoe meer ik weerstand voel. Ik kan wel schreeuwen dat mensen me met rust moeten laten
Alleen wie heeft gelijk? Ik weet het niet... op den duur moet ik mezelf herpakken. Alleen wanneer... en hoe... ze zeggen ook, klopt misschien wel, dat het leuk en oké is wanneer ik er ben... ze zeggen ook dat als ik bij mama thee kan drinken dat ik ook clubje kan...
Naja... nadenken. Ik raak een beetje in paniek van alles en iedereen...
Pfffft... *paniek* krijg het Spaans benauwd
Maar goed...duurt nog even. Nu bepaalde groepsapps negeren.
Naja... het is vooral een kennis in die groep en ik trek dat door op de rest. Wat de mening van de rest is, is vaagquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:58 schreef maily het volgende:
[..]
Die kennissen zijn wel heel hard zeg![]()
En theedrinken bij je moeder is heel iets anders dan naar een clubje.
Schreeuw maar eens dat ze je met rust moeten laten.
En neem een week "vrij".
Hier (het vette) kan ik mij zo ongelooflijk kwaad om maken hequote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké
Even verward mopperen
Begeleiders zeggen allemaal:
• veel slapen, ook dutjes. Moe = moe = rusten
• agenda niet te vol proppen
• als groepen niet lukken dan maar niet
• huilen als het moet
• contact crisisdienst wanneer nodig en appen met vrienden
Kennissen (niet mijn vrienden btw)
[*] wees harder voor jezelf en kom naar bezigheid X en Y
[*] gewoon leuke dingen doen
[*] begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar
Ik weet het WEL!quote:Het liefst luister ik naar de hulpverlening. En mijn vrienden.
Alleen ik voel zo'n druk vanuit de clubjes om te komen en hoe meer druk zij uiten hoe meer ik weerstand voel. Ik kan wel schreeuwen dat mensen me met rust moeten laten
Alleen wie heeft gelijk? Ik weet het niet...
quote:op den duur moet ik mezelf herpakken. Alleen wanneer... en hoe... ze zeggen ook, klopt misschien wel, dat het leuk en oké is wanneer ik er ben... ze zeggen ook dat als ik bij mama thee kan drinken dat ik ook clubje kan...
Heel verstandigquote:Naja... nadenken. Ik raak een beetje in paniek van alles en iedereen...
Pfffft... *paniek* krijg het Spaans benauwd
Maar goed...duurt nog even. Nu bepaalde groepsapps negeren.
Wow, dit zou ik zelfs niet kunnen verzinnen. Wat lomp en onrealistischquote:begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar
Tja... sommigen zijn eenmaal lomp en rare verwachtingen. Op zich gun ik haar wel dat wereldbeeld... betekent nml dat ze het gevoel niet kentquote:Op zondag 29 juni 2025 22:06 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wow, dit zou ik zelfs niet kunnen verzinnen. Wat lomp en onrealistisch
Was een fijne dagquote:
Nou ja betekent gewoon dat ze niet normaal is hoor. En ook niet een deviatie daarvan.. Maar als ik jou was zou ik dat soort personen zo snel mogelijk blokkeren en negeren. Iemand die zegt dat de begravenis is geweest en daarmee is het rouwen klaar.. Zo'n persoon voegt nooit iets toe in je leven. En ja ik begrijp dat je je eigen problemen hebt, ook in dat geval, zo'n persoon voegt niks toe (voor het geval dat je dat denkt, dat je twijfelt van 'Ik ben niet normaal misschien heeft zij wel een soort van punt op een bepaalde manier'). Maar nee, dat soort personen moet je achter je laten want die helpen niks en zijn juist zelf extra vreemdquote:Op zondag 29 juni 2025 23:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... sommigen zijn eenmaal lomp en rare verwachtingen. Op zich gun ik haar wel dat wereldbeeld... betekent nml dat ze het gevoel niet kent
Als iemand een overlijden op een andere manier verwerkt dan masberum zou verwachten.. dan bestempelt hij de Ander dus als extra vreemd en niets toevoegend.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja betekent gewoon dat ze niet normaal is hoor. En ook niet een deviatie daarvan.. Maar als ik jou was zou ik dat soort personen zo snel mogelijk blokkeren en negeren. Iemand die zegt dat de begravenis is geweest en daarmee is het rouwen klaar.. Zo'n persoon voegt nooit iets toe in je leven. En ja ik begrijp dat je je eigen problemen hebt, ook in dat geval, zo'n persoon voegt niks toe (voor het geval dat je dat denkt, dat je twijfelt van 'Ik ben niet normaal misschien heeft zij wel een soort van punt op een bepaalde manier'). Maar nee, dat soort personen moet je achter je laten want die helpen niks en zijn juist zelf extra vreemd
Hou es op, de opmerking van @Masberum was heel netjes en begrijpelijk (heb 'm zelf ook gemaakt, in iets andere bewoordingen:quote:Op maandag 30 juni 2025 00:43 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Als iemand een overlijden op een andere manier verwerkt dan masberum zou verwachten.. dan bestempelt hij de Ander dus als extra vreemd en niets toevoegend.
De verwijten kaatsen zich vanzelfsprekend terug in deze.
Lekker meidquote:Op zondag 29 juni 2025 23:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was een fijne dag
Gezellig bij mijn ma en de hele avond creatief geweest.
Was even echt in het hier en nu en dat deed me wel even goed
Zo te zien gaat slapen primaquote:Slapen wil alleen niet lukken. Dus eens zien hoe dat gaat
Het is allemaal invullen voor een Anderquote:Op maandag 30 juni 2025 02:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Hou es op, de opmerking van @:masberum was heel netjes en begrijpelijk (heb 'm zelf ook gemaakt, in iets andere bewoordingen:).
Ik denk niet eens dat die kennis die die begrafenis-uitspraak deed überhaupt CotS' vriendin gekend heeft (maar CotS zelf wel), voor hem/haar valt er dus niks te verwerken.
Flauwekul, had geen flikker met NIVEA te maken. De opmerking "begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar" (van kennis aan CotS) is gewoon lomp en onnodig kwetsend (voor CotS).quote:Op maandag 30 juni 2025 03:02 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Het is allemaal invullen voor een Ander
Waar smeert men ookalweer Mee?
Nivea
Dat het klaar is klaar moet zijn wanneer de begravenis afgelopen is van haar. Is dat niet invullen voor de ander?quote:Op maandag 30 juni 2025 03:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Flauwekul, had geen flikker met NIVEA te maken. De opmerking "begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar" (van kennis aan CotS) is gewoon lomp en onnodig kwetsend (voor CotS).
(en dat was ook precies de boodschap van @:Masberum; en van mij)
Je projecteerde het op Masberum:quote:Op maandag 30 juni 2025 03:11 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Dat het klaar is klaar moet zijn wanneer de begravenis afgelopen is van haar. Is dat niet invullen voor de ander?
Nou niet gauw de doelpalen gaan verzetten.quote:Op maandag 30 juni 2025 00:43 schreef Helenattenek het volgende:
Als iemand een overlijden op een andere manier verwerkt dan masberum zou verwachten.. dan bestempelt hij de Ander dus als extra vreemd en niets toevoegend.
Ah de tekstopbouw had ik anders verwacht als dat je daar naar refereerde..quote:Op maandag 30 juni 2025 03:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Je projecteerde het op Masberum:
[..]
Nou niet gauw de doelpalen gaan verzetten.
Doeiquote:Op maandag 30 juni 2025 03:17 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Ah de tekstopbouw had ik anders verwacht als dat je daar naar refereerde..
Had jij graag ook credits gewild dan voor onvolgroeid zijn?
Zo onbeleefd Dan ga ik mn bericht nieteens bijwerken.quote:
Ik gedij op hittequote:Op maandag 30 juni 2025 09:20 schreef Armani XL het volgende:
Rustig aan vandaag hoor. Het wordt heet!
Valt in het noorden nog wel mee, vandaag.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:20 schreef Armani XL het volgende:
Rustig aan vandaag hoor. Het wordt heet!
Oh daar gaat mijn excuusquote:Op maandag 30 juni 2025 09:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Valt in het noorden nog wel mee, vandaag.
Dit dus. Ben zelf alles na 5 regels alweer vergeten.quote:
Ja maar jou attention span is ook korter dan een vuurwerklontjequote:Op maandag 30 juni 2025 19:42 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit dus. Ben zelf alles na 5 regels alweer vergeten.
Meestal lees ik significant meer. Alleen mag ik niet klagen. Lezen lukt weer en dat is voor mij erg belangrijkquote:
Klopt, mijn andere lontje gelukkig niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja maar jou attention span is ook korter dan een vuurwerklontje
En ook erg goed. Lezen is goed voor de geest.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Meestal lees ik significant meer. Alleen mag ik niet klagen. Lezen lukt weer en dat is voor mij erg belangrijk
Dikke knuffel voor jouquote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:37 schreef qltel het volgende:
[..]
En ook erg goed. Lezen is goed voor de geest.
Ik heb zelf een stergeval meegemaakt begin dit jaar en dat hakte er behoorlijk in. Neem de tijd.
Niet leuk, maar wel beter. Het moet er toch uit ....quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dikke knuffel voor jouJij moet ook je tijd nemen hoor
Het verbaast me eigenlijk hoe zwaar het me valtIk denk er veel aan en huil er veel om. Helemaal niet typisch voor mij, maar soit
Ja, normaal lees ik gemakkelijk drie of vier uur op een dag. Nu mag ik blij zijn met een uurLekker de televisie aan als achtergrond geluid en ondertussen mijn hoofd in een boek.
Klopt en ik accepteer het zoveel mogelijk. Hoe harder ik vecht... zoals elke hulpverlener het metafoor gebruikt van die bal onder water drukken...quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:01 schreef maily het volgende:
[..]
Niet leuk, maar wel beter. Het moet er toch uit ....
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een uur geweest op de club. Ben content mezelf. Niet alleen dat ik ben gegaan, maar ook dat ik mijn grenzen heb gerespecteerd. Stom om content mee te zijn. Alleen voor mij een hele horde.
Langzaam maar zeker weer dingen oppakken
Nu vrij tot donderdagmiddag. Dan heb ik een vergadering. En dan een lang weekend.
Jij vindt het stom dat je content bent dat je niet over je grenzen bent gegaan?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een uur geweest op de club. Ben content mezelf. Niet alleen dat ik ben gegaan, maar ook dat ik mijn grenzen heb gerespecteerd. Stom om content mee te zijn. Alleen voor mij een hele horde.
Nu vrij tot donderdagmiddag. Dan heb ik een vergadering. En dan een lang weekend.
Niet alleen heb je je grenzen gerespecteerd, daar ben je ook nog content mee. Dubbel reden om tevreden te zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou ja ik draai een ventilator richting mijn lichaam. Dat helpt alles (ook tegen steekvliegen als die er zijn). Ik slaap dan prima, gewoon als adviesquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie mensen
Normaal kan ik goed tegen warmte, maar vandaag niet. Amper wat gedaan en mijn kleding helemaal vochtig. Zo even afspoelen en naar bed en morgenochtend lekker douchen en schone kleding
Net als heel Nederland zie ik het niet zitten om zo naar bed te gaan... geen slaap...
Gelukkig is mijn hoofd wel relatief rustig.
En morgen vrij, gelukkig
Dank je en fijn dat je goed slaaptquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik draai een ventilator richting mijn lichaam. Dat helpt alles (ook tegen steekvliegen als die er zijn). Ik slaap dan prima, gewoon als advies
Nou ja ik wil je wel geld sturen voor een ventilator. Maar ik merk dat zowel mijn DM als PM geblokkeerd is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je en fijn dat je goed slaapt
Ik heb geen ventilator helaas
Gelukkig is het niet vaak zo warm
Ach wat liefquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik wil je wel geld sturen voor een ventilator. Maar ik merk dat zowel mijn DM als PM geblokkeerd is.
Je kan mij wel berichten met je bankrekeningnummer en ik stuur daar dan geld naartoequote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach wat lief
Dank je wel, waardeer ik enorm, maar echt niet nodig hoor!
Het zijn misschien twee of drie nachten in een jaar, dat kan ik aan
Maar waardeer het enorm
Je weet al langer dat je PM/DM onder een blok zit. Zie Feedback.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik wil je wel geld sturen voor een ventilator. Maar ik merk dat zowel mijn DM als PM geblokkeerd is.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je kan mij wel berichten met je bankrekeningnummer en ik stuur daar dan geld naartoe
Echt super liefquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Je weet al langer dat je PM/DM onder een blok zit. Zie Feedback.
En Child, ik wil ook best doneren voor een ventilator, als je ooit van gedachten verandert.
Ik heb er nog wel eentje over, staat stof te happen in de garage.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel eentje over, staat stof te happen in de garage.
Ik kom 'm alleen niet brengen .... Grunn
Ook die zijn er af en toe ...quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag is geen goede dag
Voel me gewoon ontzettend naar en weet niet waarom. Loop mezelf enorm in de weg. Kom niet tot dingen...
Misschien moet ik zo in mijn hobbykamer zitten. Alleen ik weet niet wat ik daar nu zou willen doen. Alleen schermstaren is ook niet fijn
Word altijd zo onrustig van dit weer
Het weer, emotionele week.. Doe rustig aan, morgen is er weer een dag.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voel me gewoon ontzettend naar en weet niet waarom. Loop mezelf enorm in de weg. Kom niet tot dingen...
Niks forceren, daar is het ook te warm voor, hopelijk gaat het na vannacht wat afkoelenquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien moet ik zo in mijn hobbykamer zitten. Alleen ik weet niet wat ik daar nu zou willen doen. Alleen schermstaren is ook niet fijn
Word altijd zo onrustig van dit weer
*knuffelt*quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief
Bedankt voor het meedenken
Ben gewoon een beetje hangerig. Net als heel Nederland.
Zit nu rond te klikken op YouTube en daar heb ik wel vrede mee
Het ligt meer aan mijn verwachting en eisen dan dat er iets aanwijsbaar slecht gaat
Morgen een drukke dag, dus het is stiekem wel prima zo.
Als ik maar even lief doe en accepteer dat het is wat het is
Lekker onder het open raam liggen... komt goud mien jongquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niks forceren, daar is het ook te warm voor, hopelijk gaat het na vannacht wat afkoelen
Even voor mijn beeldvorming: lees je voor de fun of dwangneurotisch?quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
en vanavond hopelijk weer een beetje langer lezen. Normaal lees ik van 19.00 tot 21.30 met af en toe een kleine pauze
Puur voor funquote:Op donderdag 3 juli 2025 17:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Even voor mijn beeldvorming: lees je voor de fun of dwangneurotisch?
En een vergadering van drie uur lang .... mijn god
Nee oke, het kwam op mij over als een 'taak', geagendeerd met begin- en eindtijd, alsof het iets wat je van jezelf moet doen, jezelf ertoe aan moet zetten. Vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Puur voor fun
Als het korter is ook prima, denk ik
Gisteren minder en daar was ik redelijk oké mee denk ik
Ja... drie uur voor een heel klein biebjegelukkig niet al te vaak. Ben helemaal op
Edit: misschien een beetje neurotisch... weet niet
Drie uur vergaderen over iets dat prima in een email kon, toch?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee oke, het kwam op mij over als een 'taak', geagendeerd met begin- en eindtijd, alsof het iets wat je van jezelf moet doen, jezelf ertoe aan moet zetten. Vandaar mijn vraag.
En drie uur vergaderen kan niet meer productief zijn, na anderhalf (hooguit) twee uur verslapt de aandacht en het concentratievermogen. En voor jou is die anderhalf uur al een hele opgave.
Mogelijk zelfs dat ook nog jaquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:06 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Drie uur vergaderen over iets dat prima in een email kon, toch?![]()
Je vraag is terecht, maar sinds vorige week wat moeizamer. Ik heb behoefte een ritme en regelmaat, maar soms sla ik een beetje door. Leg nu mijn boek weg. Begon al vroeger en nu is de concentratie op en wil ik even wat met mijn handen doen. Een te theoretische middag gehad om weer iets met mijn brein te doenquote:Op donderdag 3 juli 2025 17:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee oke, het kwam op mij over als een 'taak', geagendeerd met begin- en eindtijd, alsof het iets wat je van jezelf moet doen, jezelf ertoe aan moet zetten. Vandaar mijn vraag.
En drie uur vergaderen kan niet meer productief zijn, na anderhalf (hooguit) twee uur verslapt de aandacht en het concentratievermogen. En voor jou is die anderhalf uur al een hele opgave.
Hahaha ja of gewoon helemaal niet... hoe de planten erbij staan kan me echt niet boeien (en ja... het is elke maand een vergaderpunt)quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:06 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Drie uur vergaderen over iets dat prima in een email kon, toch?![]()
Hm... goede vraagquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Mogelijk zelfs dat ook nog ja![]()
[ afbeelding ]
Vraagje: welke hier is CotS?
Het zou erger zijn als het liedje je niet zou raken.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb zo moeten huilen gisteren. Er was een liedje tijdens de reclame die tijdens de begrafenis gedraaid werd.
Toen ik de opgekropte gevoelens wilde wegdrukken heb ik het liedje opgezocht en heel lang en heel hard gehuild
Vecht nu weer tegen de tranen als ik eraan denk
In ieder geval schrik ik niet weer van dat liedje op televisie
Dat is heel normaal. Je emoties staan op scherp en je zit vol in het rouwproces. Komt allemaal goed CotSquote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb zo moeten huilen gisteren. Er was een liedje tijdens de reclame die tijdens de begrafenis gedraaid werd.
Toen ik de opgekropte gevoelens wilde wegdrukken heb ik het liedje opgezocht en heel lang en heel hard gehuild
Dat helpt ook weer een beetjequote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Was dat 'm?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Jep... ik jank weer
*snif*quote:
Ja dat nummer was hem... en die komt regelmatig op televisie voorbij volgens mijquote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:47 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Was dat 'm?
En bedankt![]()
![]()
![]()
[..]
*snif*
*boks*
Ja, tegenwoordig weer heel regelmatig (en na het overlijden van mijn allerliefste moeder dik een jaar geleden ook, het was een tijdje 'rustig')quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dat nummer was hem... en die komt regelmatig op televisie voorbij volgens mij
Dank je, ditoquote:Dikke knuffel voor jou!
Gatsie wat ontzettend naar dat dit nummer zoveel doet. En nogmaals een dikke knuffel voor je rouw en pijn! Sorry voor het posten!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, tegenwoordig weer heel regelmatig (en na het overlijden van mijn allerliefste moeder dik een jaar geleden ook, het was een tijdje 'rustig')
En dan blijft die deun de godganse dag in m'n kop zitten en gek genoeg blijf ik 'm toch neuriën. Ik wil dan ook even geen mensen tegenkomen![]()
Op zo'n moment is het (voor mij) een kutnummer, en toch zó móói ... omdat het me in m'n ziel raakt. Juist d;it nummer![]()
[..]
Dank je, dito
Het is niet jouw schuld, je kon dit niet weten!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gatsie wat ontzettend naar dat dit nummer zoveel doet. En nogmaals een dikke knuffel voor je rouw en pijn! Sorry voor het posten!
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het nummer is trouwens wel speciaal geschreven voor die reclame
Mocht je de Steen der Wijzen vinden dankzij dat verhaal, vergeet dan niet om mij te dm'en!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
en een fantasy over Nicolas Flamel.
Hahaha dit is geen HP-boek helaas (wil die wel binnenkort herlezen). Dit is de zesdelige serie van Michael Scott. Deze Flamel is niet wijs en niet sympathiek. Wel heeft hij de kunst van het eeuwige leven en die rijkdom.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:07 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mocht je de Steen der Wijzen vinden dankzij dat verhaal, vergeet dan niet om mij te dm'en!
Ja zeg...quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha dit is geen HP-boek helaas (wil die wel binnenkort herlezen). Dit is de zesdelige serie van Michael Scott. Deze Flamel is niet wijs en niet sympathiek. Wel heeft hij de kunst van het eeuwige leven en die rijkdom.
Jouw kennende, snap ik je worsteling. Maar echt, boeien wat zij vindt. Waar bemoeit ze zich mee? Jij mag doen wat jij wilt. Laat je plezier van het weggeven niet door haar verpesten, hoor! Ik vind het een erg mooi gebaar van jouquote:Op zondag 6 juli 2025 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ik zit even in de knoop
Graag haak ik knuffels. Zo nu en dan moeten er wat weg. Dus nu vier uitgezocht die weggaan. Eentje naar een vriendin en drie in een weggeefkast.
Nu is er iemand die boos op me is dat ik ze gratis weg doe, want zij verkoopt knuffels voor 50¤ per stuk. Dus als ik ze in de weggeefkast zet is het slecht voor haar zaken.
Alleen ik woon in een arme buurt en heb zelf meer dan eens leuke dingen uit de kast gehaald en nu geef ik. Mijn lol met de knuffels is klaar (gehaakt. Gestaan en nu een nieuw baasje). En het weggeven, het idee dat iemand verrast zo'n ding vindt, maakt me blij.
En dan doe ik er een briefje op met een karakteromschrijving van het beestje... voorpret
Alleen van haar mag ik dat dus niet doen
Ik denk dat ik mijn eigen wens uitvoer... alleen ben er warrig door... alleen tja...
Ik doe het ook gewoon... alleen snap ook echt wel haar punt... echter wil ik absoluut geen geld ervoor.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Jouw kennende, snap ik je worsteling. Maar echt, boeien wat zij vindt. Waar bemoeit ze zich mee? Jij mag doen wat jij wilt. Laat je plezier van het weggeven niet door haar verpesten, hoor! Ik vind het een erg mooi gebaar van jou
En als je die drie zou verkopen i.p.v. weggeven is het wel goed?quote:Op zondag 6 juli 2025 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu is er iemand die boos op me is dat ik ze gratis weg doe, want zij verkoopt knuffels voor 50¤ per stuk. Dus als ik ze in de weggeefkast zet is het slecht voor haar zaken.
Dan doe je dat gewoon hoor!quote:Op zondag 6 juli 2025 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dinsdag gaan ze in de kast en morgen schrijf ik briefjes met een naam en een karakterbeschrijving. Dat vind ik nml leuk!
Nou... dat mensen niet gaan kopen wanneer iemand gratis aanbiedt.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:34 schreef r_one het volgende:
[..]
En als je die drie zou verkopen i.p.v. weggeven is het wel goed?
Dat is opeens niet meer slecht voor haar zaken?
Of duldt ze jou gewoon helemaal niet als 'concurrent', heeft zij het alleenrecht op gehaakte knuffels?
Nee idd... en het gaat nu weer heel lang duren voordat ik weer knuffels weg doequote:Op zondag 6 juli 2025 17:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan doe je dat gewoon hoor!
Het zal toch niet zo zijn dat zij ze er vervolgens uithaalt en ze misschien ook nog in haar eigen toko te koop aanbiedt?![]()
Nee die is juist ijzersterk:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Ja, wel 3 (drie!) knuffelsquote:Op zondag 6 juli 2025 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou... dat mensen niet gaan kopen wanneer iemand gratis aanbiedt.
quote:Op zondag 6 juli 2025 17:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee die is juist ijzersterk:aan haar.
Haha oke oke!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt een onaardige gedachte nu...quote:Op zondag 6 juli 2025 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, wel 3 (drie!) knuffels![]()
Dat wordt droog brood voor d'r deze maand
Maar ja... ik vind het gewoon stom van d'r...
Komt denk ik ook doordat ze nogal een dominant karakter heeft en me vaker vertelt wat ik wel/niet moet doen. Heel vervelend en als ik een keer een grens aangeef dendert ze er overheen. En ik merk nu dat de irritatie wat opbouwt
Zakt straks wel weer. Even slikken en laten gaan
Irritatie is een heel mooie grenspaal.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha oke oke!
[..]
Ik heb echt een onaardige gedachte nu...
Maar ja... ik vind het gewoon stom van d'r...
Komt denk ik ook doordat ze nogal een dominant karakter heeft en me vaker vertelt wat ik wel/niet moet doen. Heel vervelend en als ik een keer een grens aangeef dendert ze er overheen. En ik merk nu dat de irritatie wat opbouwt
Zakt straks wel weer. Even slikken en laten gaan
Gewoon doen, laat je plezier niet vergallen je vindt het leuk en het is een mooi gebaarquote:Op zondag 6 juli 2025 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... dat mensen niet gaan kopen wanneer iemand gratis aanbiedt.
Het precies begrijpen doe ik ook niet...
Ik zie niet in waarom ik een concurrent zou wezen... maar ja... doe het lekker toch![]()
(Die emoticon is een grapje hoor)
Hoe weet die iemand dat jij ze weggeeft?quote:Op zondag 6 juli 2025 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ik zit even in de knoop
Graag haak ik knuffels. Zo nu en dan moeten er wat weg. Dus nu vier uitgezocht die weggaan. Eentje naar een vriendin en drie in een weggeefkast.
Omdat we in eenzelfde appgroep zitten en daar een opmerking werd gemaakt erover. Ik ga niet het hele gesprek samenvattenquote:
Ja zeker . Doe ik ookquote:Op zondag 6 juli 2025 18:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gewoon doen, laat je plezier niet vergallen je vindt het leuk en het is een mooi gebaar
*knuffel*quote:Op zondag 6 juli 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat we in eenzelfde appgroep zitten en daar een opmerking werd gemaakt erover. Ik ga niet het hele gesprek samenvattenmaar het kwam erop neer dat ik aan het opruimen was en besloot dat knuffels weg moesten. Ze wisten allemaal dat ik wilde ruimen en dat ik twijfelde tussen weggooien en weggeven
Zat al te denken of ik het voor me moest houden (ken d'r langer dan vandaag). Alleen ik besloot dat ik het idee met de briefjes en namen gewoon grappig is. Met het risico van een aanvaring
Al ga ik niet echt tegen haar in. Alleen ben vandaag nogal recalcitrant. Geen geduld en egocentrisch. Ik weet niet wat ik heb... ik heb gewoon even een vervelende bui en moet eigenlijk mijn snavel houden en mijn telefoon wegleggen.
Ik ben gewoon een stomme trut vandaag
Helemaal niet!quote:Op zondag 6 juli 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat we in eenzelfde appgroep zitten en daar een opmerking werd gemaakt erover. Ik ga niet het hele gesprek samenvattenmaar het kwam erop neer dat ik aan het opruimen was en besloot dat knuffels weg moesten. Ze wisten allemaal dat ik wilde ruimen en dat ik twijfelde tussen weggooien en weggeven
Zat al te denken of ik het voor me moest houden (ken d'r langer dan vandaag). Alleen ik besloot dat ik het idee met de briefjes en namen gewoon grappig is. Met het risico van een aanvaring
Al ga ik niet echt tegen haar in. Alleen ben vandaag nogal recalcitrant. Geen geduld en egocentrisch. Ik weet niet wat ik heb... ik heb gewoon even een vervelende bui en moet eigenlijk mijn snavel houden en mijn telefoon wegleggen.
quote:
Wat goed dat je voor jezelf op komt..quote:Op zondag 6 juli 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je welquote:
Twijfel niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Moet het wel even gaan loslaten. Voel zoveel frustratie en twijfel op het moment...
wen er maar aanquote:Op zondag 6 juli 2025 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Moet het wel even gaan loslaten. Voel zoveel frustratie en twijfel op het moment...
Kopje mango thee is altijd wel lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo maar eerst een flinke mok thee drinken, daar knap ik altijd van op
Geniet ervan!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
en naar clubje geweest en ging goed en wat leuk. Het zijn toch leuke dames
De knuffeltjes leg ik donderdag in de kast als ik mijn vrijwilligerswerk dan heb. Dan stoot ik niemand voor het hoofd. Leek me een goede oplossingboodschappen lukte niet. Volgende week op maandag doen. Dan heb ik meer energie. Nu wilde ik zo snel mogelijk mijn huis in en bijkomen. Paniekaanval gehad in mijn schuur bij de fiets en besloot toen om Flink maar even te laten komen
Nu ben ik compleet uitgeput. Zo moe... Even een serie kijken en dan maar bezig. Mijn lijf roept om slaap, maar ik wil geen dutje doen. Zonde van mijn tijd
Zo maar eerst een flinke mok thee drinken, daar knap ik altijd van op
Je hebt nu ervaren wat het is om assertief te zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net gesprek gehad met de psych. Ze zei erg trots op mij te zijn omdat ik assertief ben geweest (knuffelgate). Ze wil dat ik blijf oefenen met assertief zijn. Erg moeilijk, maar schouders eronder
Nu ben ik echt uitgeput. Ook al de hele week van 7.00 tot 22.00 klusklojo's. Ik ben zo overprikkeld en moe. Helaas kan ik me niet echt afsluiten van de herrie. Komt boven mijn koptelefoon uit en oorplugjes doen mij pijn.
Morgen nog dienst en dan een rustiger week
Als mijn thee op is richting mijn hobbykamer
Jaquote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:48 schreef maily het volgende:
[..]
Je hebt nu ervaren wat het is om assertief te zijn.
Nog steeds niet makkelijk voor jou, maar hopelijk smaakt t naar meer!
Assertief hoeft niet boos te zijn .....quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
Ik vind het eng. Wil geen boos persoon zijn of zo... alleen ze vindt me te lief en dat ik niet goed voor mezelf zorg door alles in te slikken.
Het is heel eng. Vroeger had ik serieuze agressieproblemen. Als ik boos word, dan ben ik ook echt BOOS. Dan is de schattige CotS compleet weg en komt er een demon
Daarnaast vind ik de ander belangrijker dan ik
Wel kwamen we tot de conclusie dat twee dingen mijn boosheid triggeren; doen alsof ik dom ben en mij als een klein kind vertellen wat ik moet doen (in bepaalde situaties dan)
Dank je welquote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:59 schreef maily het volgende:
[..]
Assertief hoeft niet boos te zijn .....
Maar je werkt zo ontzettend hard aan vanalles tegelijk.
Heb geduld en vertrouwen.
Ja... het voelt niet aan als ikquote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:18 schreef Cupfighter het volgende:
Assertief is niet agressief, ik zit ook in de fase dat ik assertiever aan het worden ben, punt is ook dat mensen het niet gewend zijn en daarom soms vreemd of anders reageren
Dat komt omdat het nieuw is en dat het nog geforceerd is, als het een vast mechanisme wordt dan past het denk ik wel bij jezelfquote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... het voelt niet aan als ik
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
Ja, assertief zijn is een vaardigheid die je kunt leren en ontwikkelen. Het is geen aangeboren eigenschap, maar eerder iets dat je kunt oefenen en verbeteren.
Begin klein:
Oefen met het uiten van je mening en het stellen van grenzen in alledaagse situaties.
Wees duidelijk:
Formuleer je gedachten en gevoelens helder en direct, zonder agressief te worden.
Oefen met "nee" zeggen:
Leer om op een beleefde manier "nee" te zeggen, zonder je schuldig te voelen of te veel te excuseren.
Leer omgaan met kritiek:
Train jezelf om kritiek te ontvangen en te verwerken, en om op een constructieve manier feedback te geven.
Werk aan je lichaamstaal:
Een rustige stem en oogcontact kunnen je helpen om zelfverzekerder over te komen.
Overweeg een assertiviteitstraining:
Een assertiviteitstraining kan je helpen om deze vaardigheden effectiever te ontwikkelen en toe te passen.
Wees geduldig met jezelf:
Assertief zijn is een proces, en het kost tijd om deze vaardigheid te ontwikkelen.
Door bewuste oefening en zelfreflectie kun je je assertiviteit vergroten en je beter staande houden in verschillende situaties, zowel privé als op het werk.
Dit is uit mijn boek en van mn sessies met mn psych, en echt het werkt, blijven oefenen
Hier heb ik in het verleden ook aan meegedaan en heeft mij enorm geholpen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
Overweeg een assertiviteitstraining:
Een assertiviteitstraining kan je helpen om deze vaardigheden effectiever te ontwikkelen en toe te passen.
Duidelijk signaal dusquote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik sta voor bijna alles open. Alleen een ding weiger is: groepen.
Ik ga niet en nooit in groepen meer heb ik mezelf beloofd. Nooit en nooit en nooit meer
Sorry, triggertje merk ik. Spanning schiet door het plafond nu...
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Duidelijk signaal dus
Laat het ff binnenkomen, parkeer het en laat lossssssssssss door wat anders te doen wat je aandacht opeist.
Wandeling?
Oh ja, het hele probleem is dat zodra het onderwerp ook maar richting groep gaat dat ik echt heel link word. Armen over elkaar, en echt op mijn strepen staan. Ik kan dat niet, wil dat niet en het gebeurt niet. En ze zeggen dat ze dat er wel uit kunnen therapieën, maar dat gaat echt niet gebeuren. Nope nope nope. Ik vind de ZAG al verschrikkelijk en dat maakt me al boos, dus tja...quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:30 schreef Nijna het volgende:
Wel een mooie oefening in grenzen aangeven, dit is een heel duidelijke grens voor je! Groepen.
Fijn dat je die zo duidelijk hebt voor jezelf, dat maakt het ook makkelijker om voor jezelf op te komen.
Zo eens met deze postquote:Op zondag 13 juli 2025 15:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat verdrietig voor jou dat je moeder jouw uiterlijk becommentarieert. Dat zegt alles over haar, en niets over jou. Fijn te horen dat je zelf tevreden bent over je haar! Kun je haar opmerkingen kleiner maken voor jezelf? Volgens mij weet ze niet beter, en snapt ze niet wat het met jou doet.
Wat heb je geantwoord?quote:Op zondag 13 juli 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... soms moet je het echt van familie hebben
Toen ik kort haar had, kreeg ik van mijn moeder altijd te horen dat het lelijk was
Nu heb ik haar tot halverwege (ietsjes langer) halverwege mijn rug en krijg ik de vraag wanneer ik er "de snoeischaar" inzet. Nu vind ik zelf mijn haar mooi en krijg er veel complimenten over. Alleen het is zo irritant...
Ja ik weet dat ik lelijk ben, maar dat hoef ik niet altijd te horen. Zoiets weet je wel van jezelf
Haal jezelf niet zo naar beneden johquote:Op zondag 13 juli 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze heeft ook wel gelijk, ik ben gewoon geen mooi mens. Die zijn er ook op aarde. Het is alleen vervelend om altijd te horen. In de trant zijn er ook geen kinderfoto's van mij en wel van mijn broer. En op zich hecht ik weinig waarde aan mijn uiterlijk.
En ja, mijn haar laat ik zoals het is. Alleen eind augustus even laten bijpunten, meer niet.
Ben er verder niet op in gegaan. Anders komt er een hele discussie over en dat wil ik niet. Ze blijft dan maar doorgaan (lieve moeder, alleen dat drammen is minder)
En idd, ik doe waar ik me zelf goed bij voel (lang haar, ben niet ijdel, behalve met mijn haar).
Doen wat je zelf mooi vindt, en lelijk is erg smaak afhankelijk, al vind ik mezelf ook lelijk hoorquote:Op zondag 13 juli 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen ik kort haar had, kreeg ik van mijn moeder altijd te horen dat het lelijk was
Nu heb ik haar tot halverwege (ietsjes langer) halverwege mijn rug en krijg ik de vraag wanneer ik er "de snoeischaar" inzet. Nu vind ik zelf mijn haar mooi en krijg er veel complimenten over. Alleen het is zo irritant...
Ja ik weet dat ik lelijk ben, maar dat hoef ik niet altijd te horen. Zoiets weet je wel van jezelf
Jij bent een mooi mensquote:Op zondag 13 juli 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze heeft ook wel gelijk, ik ben gewoon geen mooi mens. Die zijn er ook op aarde. Het is alleen vervelend om altijd te horen. In de trant zijn er ook geen kinderfoto's van mij en wel van mijn broer. En op zich hecht ik weinig waarde aan mijn uiterlijk.
En ja, mijn haar laat ik zoals het is. Alleen eind augustus even laten bijpunten, meer niet.
Ben er verder niet op in gegaan. Anders komt er een hele discussie over en dat wil ik niet. Ze blijft dan maar doorgaan (lieve moeder, alleen dat drammen is minder)
En idd, ik doe waar ik me zelf goed bij voel (lang haar, ben niet ijdel, behalve met mijn haar).
Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, maar jij bent een van de mooiste mensen die ik 'ken'quote:Op zondag 13 juli 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Want?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet niet wat ik heb. Alleen compleet uitgeblust en het liefst in mijn bed. Alleen dat is geen optie
In ieder geval heel lief en sociaalquote:Op zondag 13 juli 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, maar jij bent een van de mooiste mensen die ik 'ken'
Ik weet wel hoe je eruit ziet en ik denk dat het meer tussen je oren zit.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je wel lieverdquote:Op zondag 13 juli 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, maar jij bent een van de mooiste mensen die ik 'ken'
Nou van de hele dag in bed liggen wordt een mens ook down. Bezig gaan helpt mij beter uiteindelijk.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Want?
En echte schoonheid zit van binnen![]()
quote:Op zondag 13 juli 2025 23:07 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe je eruit ziet en ik denk dat het meer tussen je oren zit.
Je bent gewoon goed bezig
Wat verdrietig om te horenquote:Op zondag 13 juli 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Snap ik. Maar als je "compleet uitgeblust" bent, is het helemaal niet erg om een time-out te nemen en een tijd(je) bij te tanken in bed. Luister naar je lichaam, soms heeft dat rust nodig, vind je vast wel een balans in.quote:Op maandag 14 juli 2025 08:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou van de hele dag in bed liggen wordt een mens ook down. Bezig gaan helpt mij beter uiteindelijk.
Als je lichaam aangeeft dat je moet slapen, geef daar dan aan toe. Je hebt ook nogal wat te verduren (gehad), vergeet dat niet.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn moeder is autistisch en snapt het gewoon niet en daardoor ook een kras op de plaat hebben waardoor ze in de herhaling valt. Ze snapt simpelweg ook niet hoe kwetsend ze kan zijn. Ze bedoelt het ook niet kwaad. Alleen tja... soms gewoon echt een plaat voor d'r hoofd
Dank je @:PabstBlueRibbon
Inmiddels ben ik er wel weer overheen hooralleen op het moment zelf is het zuur
En @:r_one ben toch net weer in slaap gevallen. Blijkbaar is mijn lijf op. Zou nu ook kunnen slapen. Erg irritant, maar idd. Uitgeblust en er is niet altijd een diepzinnige oorzaak voor
Op zich heb je gelijk. Alleen ik ben zo bang weer mijn ritme kwijt te raken. En ik voel me heel schuldig als ik niks nuttigs doe.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je lichaam aangeeft dat je moet slapen, geef daar dan aan toe. Je hebt ook nogal wat te verduren (gehad), vergeet dat niet.
Af en toe een (halve) dag in bed liggen is niet erg, als je jezelf er maar weer uit krijgt
Je kan ook ritme inbouwen met dutjes. De laatste tijd sta je rond 7 uur op, toch? Fucking goed.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk. Alleen ik ben zo bang weer mijn ritme kwijt te raken. En ik voel me heel schuldig als ik niks nuttigs doe.
Maar goed. Na het eten even lekker gelegen en om half elf lekker naar bed. Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen en doelen
Goed adviesquote:Op maandag 14 juli 2025 21:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je kan ook ritme inbouwen met dutjes. De laatste tijd sta je rond 7 uur op, toch? Fucking goed.
Dat blijven doen, maar dan ga je dus even iets doen (douchen, eten, haken, opruimen, whatever), en dan ga je dutten (met wekker). Dan rond lunch wakker, eten, iets doen en weer dutten (met wekker) en vanaf dan tot de avond wakker. Op die manier hou je je ritme en tank je toch bij. Niet langer dan anderhalf/twee uur dutten, want dat fucked met je ritme. Zo'n 2/3 uur wakkertijd aanhouden.
Dit is advies. Als het niet bij je past, leg je het lekker naast je neer, no hard feelings. Voor mij werkt dit als ik uitgeblust ben, misschien voor jou niet
Besef je wel dat je een (psychische) marathon aan het lopen bent? Met zeer recent nog een emotionele uitvaart en de naweeën daarvan. Dan is het helemaal niet zo gek dat je lichaam even "HO! Stop!" zegt. Anders kom je op een gegeven moment de man met de hamer tegen, die laat niet met zich spotten.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
En @r_one ben toch net weer in slaap gevallen. Blijkbaar is mijn lijf op. Zou nu ook kunnen slapen. Erg irritant, maar idd. Uitgeblust en er is niet altijd een diepzinnige oorzaak voor
Ik denk dat dat wel meevalt, jij hebt genoeg zelfdiscipline om jezelf weer "op te starten".quote:Op maandag 14 juli 2025 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op zich heb je gelijk. Alleen ik ben zo bang weer mijn ritme kwijt te raken. En ik voel me heel schuldig als ik niks nuttigs doe.
Maar een dut van anderhalf/twee uur is prima he, dat is een volledige slaapcyclus. Daar knap je altijd van opquote:Op maandag 14 juli 2025 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goed adviesdank je wel
Moet er even over nadenken. Een powernap lukt mij helaas niet (maar die benoem je niet). Ben zo ver weg als ik in slaap val dat die wekker me niet wakker krijgt. Dan is het zo anderhalf tot twee uur verder.
Maar als ik om zeven uur opsta en bezig ga (douchen, huishouden en crea) en dan rond half elf gaat liggen red ik al een eind. En na het eten op de bank liggen met een serietje op dan red ik de avond wel
Volgens mij is dat het meest haalbare voor het moment. Moet even accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn
Morgen eens proberen
Dank je wel
Ik heb zelf het idee (of mezelf wijsgemaakt) dat ik niet meer stress heb dan anders. Misschien zit ik ernaast.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Besef je wel dat je een (psychische) marathon aan het lopen bent? Met zeer recent nog een emotionele uitvaart en de naweeën daarvan. Dan is het helemaal niet zo gek dat je lichaam even "HO! Stop!" zegt. Anders kom je op een gegeven moment de man met de hamer tegen, die laat niet met zich spotten.
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, jij hebt genoeg zelfdiscipline om jezelf weer "op te starten".
Mijn ervaring is dat ik na een dag time-out (zonder schuldgevoel, ik permitteer me dat!), de volgende dag veel productiever en gemotiveerder ben om dingen weer op te pakken. Maar ja, ik ben jou niet hè
Ja dat dus! Liefst zet ik de wekker twee uur en vijf minuten (vijf minuten om in slaap te vallenquote:Op maandag 14 juli 2025 21:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar een dut van anderhalf/twee uur is prima he, dat is een volledige slaapcyclus. Daar knap je altijd van op
Ritme is voor mij ook belangrijk dus ik snap dat je daar niet graag van afwijktquote:Op maandag 14 juli 2025 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar goed. Na het eten even lekker gelegen en om half elf lekker naar bed. Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen en doelen
Champignons bevatten ook een boel goede voedingsstoffen hoor!quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Al heel mijn leven heb ik een rare tic en ik vraag me af of iemand dit hier herkent en hoe je ermee omgaat... Het is stom
Ik ben een extreem moeilijke eter. Als ik bij anderen ben eet ik gewoon mee hoor, maar voor mezelf. Ik word een soort obsessief met een bepaald iets.
Bijvoorbeeld heb ik een maand lang alleen maar rijst + prei + tofu gegeten als warme maaltijd. Ik bliefte letterlijk niks anders.
Ook met beleg, maandenlang enkel kips vegan paté en nu lust ik het niet meer. Net zoals ik nu al misselijk word van het idee van prei
En ik kan dagen/weken niks anders eten dan de obsessie van het moment
Nou, dan denk je; discipline koop en kook wat anders. Alleen dat lukt niet. Ik heb tijden tegen een courgette zitten aankijken en werd gewoon onpasselijk van de gedachte. Krijg het echt niet weg en eet liever niet dan wat anders.
Dit had ik als kind al en mijn moeder heeft van alles geprobeerd. Ze paste zich niet aan. Wat tot veel conflict leidde, soms moest ik letterlijk overgeven van voedsel, waar niks mis mee was. Uiteindelijk at ik wel semi-gevarieerd. En als ik iets obsessief lekker vond werd er wel een beetje rekening mee gehouden (ik heb tijden rolmopsen als snack gehad)
In een relatie ging het ietsjes beter, maar alsnog moeizaam en niet van harte
Nu ik alleen ben lukt het me gewoon niet. Hoe zouden jullie dat doen? Probeer eens per week uit mijn comfortzone te kopen, maar doodzonde; regelmatig moet ik eten weggooien omdat het me simpelweg niet lukte. En nu met stress doe ik er niet te moeilijk over, maar alsnog...
Ik eet waarschijnlijk deze hele week omelet met champignons en een kaiserbroodje
Volgende week doe ik ui ipv de paddenstoelen, zodat ik groente binnenkrijg.
Slik ook altijd multi-vitamine, want ik eet heel eenzijdig
Dit obsessieve met ik met alles (muziek, series, schrijvers, knutsels, etc), alleen met voeding is het niet gezond
Als je dat aanvult met multi-vitamine scheelt het ook al hoorquote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Al heel mijn leven heb ik een rare tic en ik vraag me af of iemand dit hier herkent en hoe je ermee omgaat... Het is stom
Ik ben een extreem moeilijke eter. Als ik bij anderen ben eet ik gewoon mee hoor, maar voor mezelf. Ik word een soort obsessief met een bepaald iets.
Bijvoorbeeld heb ik een maand lang alleen maar rijst + prei + tofu gegeten als warme maaltijd. Ik bliefte letterlijk niks anders.
Ook met beleg, maandenlang enkel kips vegan paté en nu lust ik het niet meer. Net zoals ik nu al misselijk word van het idee van prei
En ik kan dagen/weken niks anders eten dan de obsessie van het moment
Nou, dan denk je; discipline koop en kook wat anders. Alleen dat lukt niet. Ik heb tijden tegen een courgette zitten aankijken en werd gewoon onpasselijk van de gedachte. Krijg het echt niet weg en eet liever niet dan wat anders.
Dit had ik als kind al en mijn moeder heeft van alles geprobeerd. Ze paste zich niet aan. Wat tot veel conflict leidde, soms moest ik letterlijk overgeven van voedsel, waar niks mis mee was. Uiteindelijk at ik wel semi-gevarieerd. En als ik iets obsessief lekker vond werd er wel een beetje rekening mee gehouden (ik heb tijden rolmopsen als snack gehad)
In een relatie ging het ietsjes beter, maar alsnog moeizaam en niet van harte
Nu ik alleen ben lukt het me gewoon niet. Hoe zouden jullie dat doen? Probeer eens per week uit mijn comfortzone te kopen, maar doodzonde; regelmatig moet ik eten weggooien omdat het me simpelweg niet lukte. En nu met stress doe ik er niet te moeilijk over, maar alsnog...
Ik eet waarschijnlijk deze hele week omelet met champignons en een kaiserbroodje
Volgende week doe ik ui ipv de paddenstoelen, zodat ik groente binnenkrijg.
Slik ook altijd multi-vitamine, want ik eet heel eenzijdig
Dit obsessieve met ik met alles (muziek, series, schrijvers, knutsels, etc), alleen met voeding is het niet gezond
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Champignons bevatten ook een boel goede voedingsstoffen hoor!
Dank julliequote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:09 schreef maily het volgende:
[..]
Als je dat aanvult met multi-vitamine scheelt het ook al hoor
en beter zo eten dan niet ......
hou er ook rekening mee dat er veel speelde/speelt op het moment en dat je op andere vlakken alle zeilen bij moet zetten.
lief zijn voor jezelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik was even absent omdat ik gisteren heel erg geïrriteerd was. Ik kon niks met mezelf. En was blij dat het via de WA was, zodat ik onzichtbaar kon mopperen. Ik snap dat niet iedereen begrijpt wat bipolair rapid cycling inhoudt, alleen allerlei kritiek geven terwijl ik net in een emotionele golf zit, is niet fijn. Ik zei "ik reageer even later, er komt paniek en boosheid aan, dus ik ga even liggen en rustig worden¨. En dan dingen "waarom ga je liggen midden op de dag" en "je moet je niet zo druk maken" en dat soort dingen. Ik heb mijn telefoon zo maar weggelegd... wat niet aardig van me was
Emotieregulatie is niet mijn ding
Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel op het moment, weet niet wat ik heb. Vandaag ook een veel te lang dutje gedaan, kreeg het gewoon niet voor elkaar om mijn ogen te openen. Klinkt stom, maar de slaap was zoveel sterker dan ik was.
Naja, vandaag wel lekker geknutseld, miniatuurbouw en een tekeningDit heb je juist goed gedaan. Ze moeten er maar mee dealen dat je niet lekker in je vel zit (zogezegd). Telefoon op stil en andere dingen gaan doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Zo mee eens.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit heb je juist goed gedaan. Ze moeten er maar mee dealen dat je niet lekker in je vel zit (zogezegd). Telefoon op stil en andere dingen gaan doen
@ChildoftheStarsquote:Op donderdag 17 juli 2025 17:14 schreef maily het volgende:
[..]
Zo mee eens.
Ze zijn waarschijnlijk gewend/verwend dat jij altijd meteen reageert.
Ze wennen er maar aan.
P.S. je maakt grote stappen!
Oh ik niet?quote:
quote:
Ik trok het gewoon echt even niet... maar goed, ik heb het weer bijgelegdquote:Op donderdag 17 juli 2025 17:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit heb je juist goed gedaan. Ze moeten er maar mee dealen dat je niet lekker in je vel zit (zogezegd). Telefoon op stil en andere dingen gaan doen
quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:14 schreef maily het volgende:
[..]
Zo mee eens.
Ze zijn waarschijnlijk gewend/verwend dat jij altijd meteen reageert.
Ze wennen er maar aan.
P.S. je maakt grote stappen!
wat maakt dat jij je zo verplicht voelt te reageren?quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik trok het gewoon echt even niet... maar goed, ik heb het weer bijgelegd
[..]Dank je wel
En ja, iedereen weet dat ik direct reageer, vind het heel vervelend als mensen op me moeten wachten. Andersom maakt het me trouwens niet uit.
En jep... probeer wat minder online te zijn, gewoon voor rust in mijn hoofd. Alleen ik ben behoorlijk vergroeid met mijn telefoon. Wat me enorm irriteert. Zeker als ik lekker bezig ben of lees. Af en toe laat ik iemand wachten (als ik net iets moet vasthouden met lijm erop of als ik even drie regels verder lees tot een logischer stopplek), alleen het voelt niet goed
Goede vraag... weet het zo snel nietquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat maakt dat jij je zo verplicht voelt te reageren?
weet Childquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goede vraag... weet het zo snel niet
• net zoals ik altijd op tijd ben; mensen hoeven niet op mij te wachten
• het belang van anderen boven het mijne te stellen
• mensen hebben wat van mij nodig
• verlatingsangst en angst voor afkeuring
• nieuwsgierigheid
• mensen zijn eraan gewend dat ik direct reageer, ze maken zich zorgen als ik een uurtje wacht (meer dan eens gebeld door mensen omdat het een uurtje duurde)
• gewenning
Uhm... dat ongeveer
En net zoals ik op Fok zo compleet mogelijk wil reageren; mensen steken moeite en tijd in mij en dat waardeer ik en wil niet ondankbaar overkomen
Beter dan dit kan ik het niet verwoorden. Greys slaat hier de spijker op de kop.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
weet Child
je bent met al je problemen nog steeds een heel mooi warm persoon
en ja je hebt ook je dagen dat je het even niet bent
maar die heeft iedereen
ik snap heel goed dat je niet ondankbaar wil zijn en anderen niet ongerust wilt maken
maar je kunt het niet altijd ten koste laten gaan van jezelf
probeer eerst gewoon eens als je een bericht krijgt het antwoorden uit te stellen tot jij er tijd voor hebt
dus lees eerst die bladzijde uit
maak eerst de tekening van iets af
etc
doordat je vrijwel altijd direct reageert
zullen mensen dat inderdaad verwachten en zich zorgen maken als dit niet zo is
alleen jij kunt hierin (ieniminiestapjes )verandering in brengen
Hier, voor jou een koekjequote:
Dank je welquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
weet Child
je bent met al je problemen nog steeds een heel mooi warm persoon
en ja je hebt ook je dagen dat je het even niet bent
maar die heeft iedereen
ik snap heel goed dat je niet ondankbaar wil zijn en anderen niet ongerust wilt maken
maar je kunt het niet altijd ten koste laten gaan van jezelf
probeer eerst gewoon eens als je een bericht krijgt het antwoorden uit te stellen tot jij er tijd voor hebt
dus lees eerst die bladzijde uit
maak eerst de tekening van iets af
etc
doordat je vrijwel altijd direct reageert
zullen mensen dat inderdaad verwachten en zich zorgen maken als dit niet zo is
alleen jij kunt hierin (ieniminiestapjes )verandering in brengen
quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb mijn telefoon zo maar weggelegd... wat niet aardig van me was
(sorry voor het vermanende toontje maar)quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
En die boosheid... Naja... stelde me aan. Was niet belangrijk en niet netjes van me.
Je hebt gelijk...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:42 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
(sorry voor het vermanende toontje maar)
Hou eens op met alleen maar lief te (willen) zijn voor een ander, wees eerst eens lief voor jezelf !!!
(want als je moet kiezen, doe je dat niet)
Succes met schoffelenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...
Het is een vrij diepgeworteld iets... wordt aan gewerkt
quote:
Kleine stapjes zijn nog steeds het meest effectief geblekenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet te warm voor tuinieren
De sorry en pleasen is mijn grootste uitdaging en werk er al jaren hard aan... alleen het gaat heel traag
Eruit met wortel en al!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...
Wij helpen je wel herinnerenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...
Kloptquote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Kleine stapjes zijn nog steeds het meest effectief gebleken
Grote passen snel thuis geeft over het algemeen eerder grote passen terug
quote:
Compleet met graafmachine ipv schoffelquote:
Hey, officer Crabtree!quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Past niet helemaal bij mijn ongeduldige aardmaar zo werkt het wel
[..]
[..]
Compleet met graafmachine ipv schoffel
Klinkt goedquote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vannacht goed geslapen gelukkig
Vandaag wel een sloom dagje. Legpuzzelen en twee dutjes. Nu lekker met een boek op de bank
Merk wel dat er zaken zijn waar ik veel over pieker en die ik moeilijk/niet los kan laten.
Tot vrijdag lekker vrij en ik hoop lekker bezig.
Heel goed dat je nu alleen gaat.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vorig weekend zou ik naar een vriendin gaan
Ze zei af
Dus komend weekend
Zegt ze weer af
Waarom mij telkens uitnodigen (niet de eerste keer) om vervolgens af te zeggenje bent niet verplicht om met mij om te gaan. Alleen zo teleurstellen keer op keer op keer is gewoon niet cool
Het maakt me verdrietig en eenzaam. Het is zeker de zesde keer op rij. Maak gewoon voorlopig niet weer zo'n afspraak, want dit is niet cool
Ben de hele dag bezig geweest met omschakelen en alternatieve plannen maken. We zouden gaan shoppen, maar ik ga zaterdag nu gewoon alleen de stad in.
Ik heb ervoor gespaard. Dus ik ga zaterdag even naar de Pipoos en Xenos en Hema...quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:21 schreef maily het volgende:
[..]
Heel goed dat je nu alleen gaat.
En haar telefoonnummer maar ff op "dempen" zetten ... wat denk ze wel niet?!
Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gespaard. Dus ik ga zaterdag even naar de Pipoos en Xenos en Hema...
En als het weer lekker is koop ik een ijsje, maak er wat leuks van
Ik vind het lastig om mijn emoties te uiten... Heb haar wel gezegd dat het me verdrietig maakt, alleen ze speelt zo op mijn gevoel in. Misschien moet ik d'r even in d'r sop gaar laten koken
Zelf nodig ik me niet uit... ze vraagt me telkens. Weet alleen niet waarom?
Ja... denk het ookquote:
Heel goed dat je alsnog gaat. Maak er gewoon een leuke dag van en koop dat ijsje..quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gespaard. Dus ik ga zaterdag even naar de Pipoos en Xenos en Hema...
En als het weer lekker is koop ik een ijsje, maak er wat leuks van
Ja! Officieel zouden we bij haar naar een hobbyzaak gaan (ze woont in de Twente) en ik ga nu gewoon naar het centrum van Groningen, maar dat is echt al heel lang geleden. Dus gewoon leukquote:Op donderdag 24 juli 2025 17:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Heel goed dat je alsnog gaat. Maak er gewoon een leuke dag van en koop dat ijsje..
En dankzij jou heb ik nu zin in ijs..quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja! Officieel zouden we bij haar naar een hobbyzaak gaan (ze woont in de Twente) en ik ga nu gewoon naar het centrum van Groningen, maar dat is echt al heel lang geleden. Dus gewoon leuk
En jepkomt goed met dat ijsje
Haha excuus!quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:01 schreef qltel het volgende:
[..]
En dankzij jou heb ik nu zin in ijs..
*trakteert op ijs*quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha excuus!
Zelf ook ineens heel veel zin in
Ja daar heb je ‘t al ….quote:
Nijntje uit de vriezer op een stokje?quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En een nijntje:
[ afbeelding ]
Nou zegquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Nijntje uit de vriezer op een stokje?
Ingezoomdquote:Op donderdag 24 juli 2025 19:05 schreef Armani XL het volgende:
Flappie komt wel heel erg dichtbij zo.
Nieuwe smaak zomer 2025: konijnenijsquote:
quote:
In navolging van konijnenkaasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Ja, arme knientjes!quote:
Ik heb dezelfde neiging door de foutje bij mezelf te zoeken, mijn therapeute is me dat aan het aflerenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zware dag vandaag
Gesprek met de psych was pittig en complex. Zij wist ook niet zo snel advies, behalve dat ik het op gevoel niet fout kan doen
(Trauma en familie)
En dat ik vanuit mezelf moet denken en voelen en niet voor de ander.
En over vergeven. Dat doe ik misschien te gemakkelijk.
Daarnaast maar drie uur slaap gehad. Dus niet echt een succesnummer
Ik moet leren minder schuld bij mezelf neer te leggen en leren dat een ander het ook fout kan hebben. Ingewikkeld
Naja... nu chillen. Vroeg naar bed (en lekker lang lezen). Morgen om tien uur de deur uit om de stad in te gaan
So truequote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet leren minder schuld bij mezelf neer te leggen en leren dat een ander het ook fout kan hebben.
.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:51 schreef r_one het volgende:
[..]
So true![]()
(misschien eerst tot 10 tellen voordat je 'sorry' zegt of typt; en in die 10 tellen goed overdenken of werkelijk jij de schuld bent)Uhm... al tel ik tot duizend, dat schuldgevoel zit er erg in gebakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze psych denkt dat het met (nog meer) traumatherapie aangepakt moet worden.
Anyways, ik doe mijn best en de waslijst waaraan ik werk wordt langer en langer. Vraag me af wanneer ik een keer goed genoeg ben![]()
Ooit lieverd, ooit!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... al tel ik tot duizend, dat schuldgevoel zit er erg in gebakken.
Anyways, ik doe mijn best en de waslijst waaraan ik werk wordt langer en langer. Vraag me af wanneer ik een keer goed genoeg ben
Dank je welquote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ooit lieverd, ooit!
Hoewel, je bent nú al een goed mens.
Goed genoeg voor wie? Wtf.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... al tel ik tot duizend, dat schuldgevoel zit er erg in gebakken.
Anyways, ik doe mijn best en de waslijst waaraan ik werk wordt langer en langer. Vraag me af wanneer ik een keer goed genoeg ben
Denk dat ze met 'goed' bedoelt: vrij van onterechte schuldgevoelens (en andere psychische drempels/obstakels).quote:
quote:
Ik bedoel dat ik zoveel werk te verrichten heb, ik bedoel niet dat ik "voor iemand" beter moet worden, maar er wordt zo vaak gezegd dat er iets op de enorme bult met leerpunten gevoegd wordt. Soms word ik daar onzeker van, beetje hopeloos. Natuurlijk stapje voor stapje doorwerken. Schouders eronder. Alleen soms word ik een beetje dwars ervan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Denk dat ze met 'goed' bedoelt: vrij van onterechte schuldgevoelens (en andere psychische drempels/obstakels).
Wij zien ook dat je veel stappen zet hoorquote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel dat ik zoveel werk te verrichten heb, ik bedoel niet dat ik "voor iemand" beter moet worden, maar er wordt zo vaak gezegd dat er iets op de enorme bult met leerpunten gevoegd wordt. Soms word ik daar onzeker van, beetje hopeloos. Natuurlijk stapje voor stapje doorwerken. Schouders eronder. Alleen soms word ik een beetje dwars ervan.
Al zegt de psych dat ze het mooi vindt dat ze ziet dat ik veel stappen zet. Zelf zie ik dat niet, maar zij wel. En haar goedkeuring is super belangrijk voor mij.
Dit jaquote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:41 schreef maily het volgende:
[..]
Wij zien ook dat je veel stappen zet hoor![]()
Hier moet je toch eens meer over vertellen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
en een boek over het haken van een kerststal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |