abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218063134
Waar waren we gebleven

Vorige week is de vriendin overleden. Ik heb het er erg moeilijk mee.
Zit nu best in de knoop met mezelf. Dat mag ook

Nu uitzoeken hoe mezelf te herpakken en hoe om te gaan met rouw

Oude OP
Op dit moment ben ik in de war en ik wil de crisisdienst niet bellen, want er is nog niks aan de hand

Vriendin ineens ernstige gezondheidsproblemen en zij hoort morgen of ze al dan niet kanker of een ander groot probleem heeft

Een andere vriendin is momenteel terminaal ziek, kanker, en dat gaat niet meer lang duren

Verder is mijn moeder ernstig ziek en loopt ook op d'r einde

Natuurlijk houd ik me bij anderen sterk. Die mensen lijden, die mensen hebben steun nodig.

Alleen anoniem ga ik even zo egoïstisch zijn om te zeggen dat ik het niet trek
Het heeft invloed op hoe mijn ziektes zich uiten. Eigenlijk onhandelbaar. Ik kan het niet aan, onvergeeflijk, zij zijn ziek
Niet ik

Het is oneerlijk dat zij, jonge moeders, zo ziek zijn en ik die het leven zo vaak haat kerngezond ben. Ik krijg dit niet recht in mijn hoofd
En ik maak me ook zorgen om mijn moeder. Als zij wegvalt heb ik geen familie meer... dan ben ik alleen. En die situatie is heel grillig en onvoorspelbaar

Ik weet dat dit een vaag topic is. Sorry daarvoor

Maar ik heb het even nodig om niet sterk te zijn

Duimen en bidden voor morgen... misschien valt het mee...ik hoop het zo.
Ik houd van deze mensen
  Spellchecker zaterdag 28 juni 2025 @ 10:58:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218063146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké

Even verward mopperen

Begeleiders zeggen allemaal:
• veel slapen, ook dutjes. Moe = moe = rusten
• agenda niet te vol proppen
• als groepen niet lukken dan maar niet
• huilen als het moet
• contact crisisdienst wanneer nodig en appen met vrienden

Kennissen (niet mijn vrienden btw)
• wees harder voor jezelf en kom naar bezigheid X en Y
• gewoon leuke dingen doen
• begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar

Het liefst luister ik naar de hulpverlening. En mijn vrienden.
Alleen ik voel zo'n druk vanuit de clubjes om te komen en hoe meer druk zij uiten hoe meer ik weerstand voel. Ik kan wel schreeuwen dat mensen me met rust moeten laten

Alleen wie heeft gelijk? Ik weet het niet... op den duur moet ik mezelf herpakken. Alleen wanneer... en hoe... ze zeggen ook, klopt misschien wel, dat het leuk en oké is wanneer ik er ben... ze zeggen ook dat als ik bij mama thee kan drinken dat ik ook clubje kan...

Naja... nadenken. Ik raak een beetje in paniek van alles en iedereen...

Pfffft... *paniek* krijg het Spaans benauwd

Maar goed...duurt nog even. Nu bepaalde groepsapps negeren.
Die kennissen zijn wel heel hard zeg :X

En theedrinken bij je moeder is heel iets anders dan naar een clubje.

Schreeuw maar eens dat ze je met rust moeten laten.
En neem een week "vrij".
pi_218063189
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:58 schreef maily het volgende:

[..]
Die kennissen zijn wel heel hard zeg :X

En theedrinken bij je moeder is heel iets anders dan naar een clubje.

Schreeuw maar eens dat ze je met rust moeten laten.
En neem een week "vrij".
Naja... het is vooral een kennis in die groep en ik trek dat door op de rest. Wat de mening van de rest is, is vaag

Het is sowieso een vrouw die nogal... onaardig gezegd, lomp is naar anderen toe...

Donderdag heb ik een vergadering. Eigenlijk wil ik dat als startpunt voor het normale leven gebruiken

Maar nu nog geen beslissingen nemen over dinsdag. Ik voel me ook gewoon een eigenwijze, nee roepende kleuter.

Als ik nu zou moeten beslissen ga ik dinsdag één kopje thee drinken en dan boodschappen en naar huis.

Boodschappen wil ik sowieso deze week zelf doen. Misschien maandag als loopje. Kan ook.

Ik loop weer te bazelen _O- hoofd vol en typ maar door ;)

Telefoon aan de kant en haaknaald in de hand.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:09:00 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218063212
Het enige wat goed is, is wat voor jou goed voelt. Rouw is voor iedereen anders, niemand zou voor een ander mogen bepalen "dat het nu klaar is".

Als jij even op jezelf wil zijn, voelt dat je lijf rust nodig heeft, pak die dan. En bij je moeder theedrinken is inderdaad wel écht iets anders dan een clubje, want actief sociaal moeten doen met meerdere mensen die verder van je af staan. Laat ze maar lekker lullen. Wat jij voelt dat je nodig hebt, dat is goed.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:47:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218063437
Ljkt me goed om even te beperken bij wie je je dingen neerlegt. Van zoveel adviezen word je alleen maar extra onrustig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218065362
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké

Even verward mopperen

Begeleiders zeggen allemaal:
• veel slapen, ook dutjes. Moe = moe = rusten
• agenda niet te vol proppen
• als groepen niet lukken dan maar niet
• huilen als het moet
• contact crisisdienst wanneer nodig en appen met vrienden

Kennissen (niet mijn vrienden btw)
[*] wees harder voor jezelf en kom naar bezigheid X en Y
[*] gewoon leuke dingen doen
[*] begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar

Hier (het vette) kan ik mij zo ongelooflijk kwaad om maken he :(

Alsof een begrafenis een knop is die je gevoelens even om zet.
En "gewoon leuke dingen doen"... als je goed depri bent, is NIKS leuk, ook de dingen die je normaal wel leuk vindt niet. Gelukkig heb jij je 'thuishaken' nog en je thee met mams maar dat betekent niet dat je nou weer YOLO *O* allerlei sociale activiteiten weer leuk vindt. Helemaal als de mensen daar zo weinig empathisch zijn :N
quote:
Het liefst luister ik naar de hulpverlening. En mijn vrienden.
Alleen ik voel zo'n druk vanuit de clubjes om te komen en hoe meer druk zij uiten hoe meer ik weerstand voel. Ik kan wel schreeuwen dat mensen me met rust moeten laten

Alleen wie heeft gelijk? Ik weet het niet...
Ik weet het WEL!
Je hulpverleners, NIET die (ene) kennis(sen) :N
quote:
op den duur moet ik mezelf herpakken. Alleen wanneer... en hoe... ze zeggen ook, klopt misschien wel, dat het leuk en oké is wanneer ik er ben... ze zeggen ook dat als ik bij mama thee kan drinken dat ik ook clubje kan...
:(
quote:
Naja... nadenken. Ik raak een beetje in paniek van alles en iedereen...

Pfffft... *paniek* krijg het Spaans benauwd

Maar goed...duurt nog even. Nu bepaalde groepsapps negeren.
Heel verstandig ^O^
Laat je niet gek maken door een paar lui die er geen snars van snappen :(
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218068247
Jullie hebben gelijk. Moet hierin echt even naar mezelf luisteren en na het advies van @Lienekien heb ik geselecteerd mijn WhatsApp genegeerd

Soms kunnen dingen zo overspoelen en dan valt kan ik geen prioriteiten meer stellen

Plan voor morgen is mijn moeder na het bellen met hulpverlening
Plan voor maandag is boodschappen na begeleiding

De rest van de week zien we daarna wel weer. Moet ophouden met mezelf gek maken

Vandaag is echt erg goed gegaan
Lekker in mijn hobbykamer de hele dag. Amper gehuild, zelfs even gelachen. Stapje bij stapje komt het wel weer goed
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 21:51:30 #8
1025 crew  Armani XL
pi_218077514
Hoe is vandaag gegaan?
pi_218077606
quote:
begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar
Wow, dit zou ik zelfs niet kunnen verzinnen. Wat lomp en onrealistisch
pi_218078059
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow, dit zou ik zelfs niet kunnen verzinnen. Wat lomp en onrealistisch
Tja... sommigen zijn eenmaal lomp en rare verwachtingen. Op zich gun ik haar wel dat wereldbeeld... betekent nml dat ze het gevoel niet kent
pi_218078063
quote:
3s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:51 schreef Armani XL het volgende:
Hoe is vandaag gegaan?
Was een fijne dag
Gezellig bij mijn ma en de hele avond creatief geweest.
Was even echt in het hier en nu en dat deed me wel even goed

Slapen wil alleen niet lukken. Dus eens zien hoe dat gaat
pi_218078071
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Tja... sommigen zijn eenmaal lomp en rare verwachtingen. Op zich gun ik haar wel dat wereldbeeld... betekent nml dat ze het gevoel niet kent
Nou ja betekent gewoon dat ze niet normaal is hoor. En ook niet een deviatie daarvan.. Maar als ik jou was zou ik dat soort personen zo snel mogelijk blokkeren en negeren. Iemand die zegt dat de begravenis is geweest en daarmee is het rouwen klaar.. Zo'n persoon voegt nooit iets toe in je leven. En ja ik begrijp dat je je eigen problemen hebt, ook in dat geval, zo'n persoon voegt niks toe (voor het geval dat je dat denkt, dat je twijfelt van 'Ik ben niet normaal misschien heeft zij wel een soort van punt op een bepaalde manier'). Maar nee, dat soort personen moet je achter je laten want die helpen niks en zijn juist zelf extra vreemd
pi_218078192
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:42 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja betekent gewoon dat ze niet normaal is hoor. En ook niet een deviatie daarvan.. Maar als ik jou was zou ik dat soort personen zo snel mogelijk blokkeren en negeren. Iemand die zegt dat de begravenis is geweest en daarmee is het rouwen klaar.. Zo'n persoon voegt nooit iets toe in je leven. En ja ik begrijp dat je je eigen problemen hebt, ook in dat geval, zo'n persoon voegt niks toe (voor het geval dat je dat denkt, dat je twijfelt van 'Ik ben niet normaal misschien heeft zij wel een soort van punt op een bepaalde manier'). Maar nee, dat soort personen moet je achter je laten want die helpen niks en zijn juist zelf extra vreemd
Als iemand een overlijden op een andere manier verwerkt dan masberum zou verwachten.. dan bestempelt hij de Ander dus als extra vreemd en niets toevoegend.

De verwijten kaatsen zich vanzelfsprekend terug in deze.

@ChildoftheStars iedereen verwerkt dit op hun eigen manier. Een ding wat zeker is dat het helpt om over alles te praten waar je mee zit. Fijn voor je dat iedereen zo begaan is 4 topics lang ondertussen.
pi_218078251
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:43 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Als iemand een overlijden op een andere manier verwerkt dan masberum zou verwachten.. dan bestempelt hij de Ander dus als extra vreemd en niets toevoegend.

De verwijten kaatsen zich vanzelfsprekend terug in deze.
Hou es op, de opmerking van @Masberum was heel netjes en begrijpelijk (heb 'm zelf ook gemaakt, in iets andere bewoordingen: :( ).

Ik denk niet eens dat die kennis die die begrafenis-uitspraak deed überhaupt CotS' vriendin gekend heeft (maar CotS zelf wel), voor hem/haar valt er dus niks te verwerken.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218078257
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Was een fijne dag
Gezellig bij mijn ma en de hele avond creatief geweest.
Was even echt in het hier en nu en dat deed me wel even goed
Lekker meid ^O^
quote:
Slapen wil alleen niet lukken. Dus eens zien hoe dat gaat
Zo te zien gaat slapen prima :z

('t is nu half 3)
.
pi_218078270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 02:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Hou es op, de opmerking van @:masberum was heel netjes en begrijpelijk (heb 'm zelf ook gemaakt, in iets andere bewoordingen: :( ).

Ik denk niet eens dat die kennis die die begrafenis-uitspraak deed überhaupt CotS' vriendin gekend heeft (maar CotS zelf wel), voor hem/haar valt er dus niks te verwerken.
Het is allemaal invullen voor een Ander

Waar smeert men ookalweer Mee?
Nivea

Hetgeen waar ook Niet Mee gesmeerd werd toen die kennissen dergelijke 'wijsheden' uitte
pi_218078272
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:02 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Het is allemaal invullen voor een Ander

Waar smeert men ookalweer Mee?
Nivea
Flauwekul, had geen flikker met NIVEA te maken. De opmerking "begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar" (van kennis aan CotS) is gewoon lomp en onnodig kwetsend (voor CotS).

(en dat was ook precies de boodschap van @Masberum; en van mij)
.
pi_218078280
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Flauwekul, had geen flikker met NIVEA te maken. De opmerking "begrafenis is voorbij, dus klaar is klaar" (van kennis aan CotS) is gewoon lomp en onnodig kwetsend (voor CotS).

(en dat was ook precies de boodschap van @:Masberum; en van mij)
Dat het klaar is klaar moet zijn wanneer de begravenis afgelopen is van haar. Is dat niet invullen voor de ander?
pi_218078283
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:11 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Dat het klaar is klaar moet zijn wanneer de begravenis afgelopen is van haar. Is dat niet invullen voor de ander?
Je projecteerde het op Masberum:
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:43 schreef Helenattenek het volgende:
Nou niet gauw de doelpalen gaan verzetten.
.
pi_218078285
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Je projecteerde het op Masberum:
[..]
Nou niet gauw de doelpalen gaan verzetten.
Ah de tekstopbouw had ik anders verwacht als dat je daar naar refereerde..
Had jij graag ook credits gewild voor onvolgroeid zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door Helenattenek op 30-06-2025 03:29:22 ]
pi_218078286
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:17 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Ah de tekstopbouw had ik anders verwacht als dat je daar naar refereerde..
Had jij graag ook credits gewild dan voor onvolgroeid zijn?
Doei :W

Mafklapper ^p^
.
pi_218078289
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 03:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Doei :W

Mafklapper ^p^
Zo onbeleefd Dan ga ik mn bericht nieteens bijwerken.
Maargoed ook jij hebt Niet door wat invullen voor een ander is.
Leef en laat leven. Als iemand na een begravenis alles heeft kunnen verwerken, en klaar is. Dan is dat zijn of haar goedrecht.
Het opleggen aan iemand anders is invullen voor de ander.
pi_218079094
Oh...dit is even ingewikkeld met reageren... op wie moet ik nu ingaan en op wie niet :o
Probeer het even algemeen te doen...

Het klopt dat die kennis lomp is. En ja zij kende de vriendin niet. Alleen het is geen verrassing bij die vrouw. Ze heeft vaker een gebrek aan empathie en gelooft heilig in "my way or the highway". Haar manier en haar oplossingen en haar ideeën zijn de enige waarheid. En ik ben dan zo dat ik dichtklap en niet meer zeg en soms zelfs luister. Dat moet ik afleren
pi_218079104
Gisteren bij mijn moeder was fijn. Heb wel eventjes gehuild. En ik mag van haar (en iedereen) geen sorry meer zeggen. Dat is zo ontzettend moeilijk. Ik voel me gewoon snel en altijd schuldig.

Straks komt mijn begeleider. Nu eerst even rustig opstarten.
Gisteravond nog twee goede tekeningen gemaakt en uiteindelijk prima geslapen. Alleen een beetje kort.

Na de begeleider ga ik weer lekker in mijn hobbykamer in de weer, denk ik
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 09:20:11 #25
1025 crew  Armani XL
pi_218079133
Rustig aan vandaag hoor. Het wordt heet!
pi_218079142
quote:
3s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:20 schreef Armani XL het volgende:
Ik gedij op hitte ;) alleen ik zit een beetje tussen hobby's in. Geen zin in haken of tekenen of borduren of miniatuur of schilderen of naaien of weet ik veel wat

Maar goed, ik kijk vanmiddag even
Nu theetijd :9
  maandag 30 juni 2025 @ 09:27:29 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218079168
quote:
3s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:20 schreef Armani XL het volgende:
Valt in het noorden nog wel mee, vandaag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218079198
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Valt in het noorden nog wel mee, vandaag.
Oh daar gaat mijn excuus ;)

Ach...we zien wel wat de dag brengt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')