abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 20:22:04 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217972304
Na het overlijden van je ouders ?

Gewoon even een vraagje uit interesse, mede omdat dit in de afgelopen maanden bij mij (helaas) is gaan spelen.

Als je de mogelijkheid zou (kunnen) krijgen, zou je dan je huidige woning verlaten om terug te kunnen verhuizen naar het huis waar je opgegroeid bent? En dan bedoel ik puur om het huis of de omgeving waarin het staat.

Waarom juist wel of waarom juist niet?
pi_217972356
Nee, wat heb ik te zoeken in zo'n veel te groot leeg huis vol met herinneringen.
pi_217972364
Nee, puur omdat die buurt de laatste 20 jaar hard is achteruit gegaan
pi_217972415
Nee, staat in een dorp waar ik nooit zou willen wonen. Het is daarnaast ook stukken kleiner en erg gehorig.
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 20:34:28 #5
92034 crew  Vonkenboer
pi_217972424
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:27 schreef Farenji het volgende:
Nee, wat heb ik te zoeken in zo'n veel te groot leeg huis vol met herinneringen.
Woon je nu zoveel kleiner dan? Of heb je de ruimte gewoon niet nodig? :)
pi_217972518
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:27 schreef Farenji het volgende:
Herinneringen dus. En het leven draait om herinneringen, als ik sommige mensen moet geloven.
pindazakje
pi_217972537
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Woon je nu zoveel kleiner dan? Of heb je de ruimte gewoon niet nodig? :)
Allebei. Ik woon in een appartementje en het huis van mijn ouders is een gezinswoning met drie slaapkamers en een zolder en grote tuin. Moet er niet aan denken om in mijn eentje in zo'n huis te zitten met de herinneringen aan mijn ouders die er niet meer zijn. Heb er ook wel eens tijdelijk gewoond toen mijn ouders op vakantie waren en ik even zonder woonruimte zat, en ik werd er toen ook al vrij ongelukkig. Als het aan mij ligt gaat het meteen in de verkoop mochten mijn ouders er niet meer zijn.
pi_217972555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Herinneringen dus. En het leven draait om herinneringen, als ik sommige mensen moet geloven.
Tja er bestaan wel verschillende soorten herinneringen he.
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 juni 2025 @ 20:48:10 #9
367000 roos94
pi_217972566
Het huis staat in een ghetto wijk in 1 van de kutste buurten van Nederland en dat huis staat voor mij bol met trauma's en ellende. Dus nooit.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:49:26 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217972586
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Tja er bestaan wel verschillende soorten herinneringen he.
Waarom word je ongelukkig in dat huis, heb je er slechte herinneringen aan?
pindazakje
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:55:43 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217972646
Ben veel verhuisd als kind dus heb niet echt een ouderlijk huis. Maar één van de huizen zou ik best naar terug willen, een groot vrijstaand huis in een rustige straat met enorme tuin O+ Zoveel leuke herinneringen aan _O_ Alleen staat het in het verkeerde land.
pi_217972687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waarom word je ongelukkig in dat huis, heb je er slechte herinneringen aan?
Nee zeker niet. Goede herinneringen. Maar die herinneringen draag ik wel ergens anders bij me. Zo'n leeg huis verstoort de herinneringen alleen maar. Je kan ook niet echt herinneringen aan een goede vakantie hebben als je de rest van je leven in je vakantiehuis blijft hangen.
pi_217972699
Mijn ouders zijn gescheiden en het huis waar ik het grootste gedeelte van mijn jeugd heb doorgebracht is helemaal uitgewoond door mijn vader met zijn vrouw en haar kinderen. Dus nee bedankt.
pi_217972719
Het huis waar mijn ouders zijn overleden (en de laatste 20/30 jaar van hun leven hebben gewoond) is niet het huis waar ik ben opgegroeid. En ja, dát huis had ik graag aangehouden en dan mijn eigen huis verkopen :Y

Maar helaas ......
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 21:16:47 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217972819
Het huis waar ik ben opgegroeid is soortgelijk aan het huis waarin ik nu woon met vrouw en kind. Zal weinig schelen.
Alleen staat dat in een straat die niet meer bijgehouden is door de bewoners sinds wij daar weg zijn gegaan. Dus nee.

Het vorige huis van mijn ouders, dat een stuk groter is, staat in een betere wijk. Zou dat wel overwegen.
Het huidige huis niet. Een bejaardenflat zonder tuin.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_217972832
Ik zou er op zich prima kunnen wonen. Fijne buurt, prachtige omgeving en gewoon een prima jaren 70 rijtjeshuis.
Wel mist het voor mij de belangrijkste ruimte: een garage. Dus op dat punt haak ik af, tenzij er in dezelfde periode in de buurt een garagebox te koop staat die ik weet te bemachtigen.

Maar dat staat los van het feit dat ik nu 150km verderop woon en werk. En ik zit hier prima, dus wederom een "nee, ik zal er niet gaan wonen". In elk geval niet in mijn huidige levensfase. Mocht het ooit zover zijn kan er op dit punt natuurlijk wel veel veranderd zijn.

De belangrijkste reden waarom ik, als de situatie zich voordoet dat ik overweeg om terug te verhuizen naar de regio waar ik ben opgegroeid én er op dat moment om de hoek ook nog een garagebox te koop staat voor een schappelijk bedrag, dan nog zal ik heel terughoudend zijn. Want als ik er ga wonen, dan zal ik er míj́n huis van willen maken. En dan zal er dus van binnen echt wel eea veranderen. Ik sta daar (althans dat verwacht ik) emotioneel heel nuchter in. Maar ik heb ook nog twee broers. Als zij mij het ouderlijk huis gunnen en ik dat naar mijn smaak ga maken, wil ik niet het verwijt maken dat ik ons ouderlijk huis heb "verpest" in hun ogen.

Dus wat dat betreft zeg ik: lekker direct verkopen die hut en dan de opbrengsten verdelen.

En ja, mocht ik in de toekomst terug willen verhuizen naar de regio waar ik ben opgegroeid, dan staat de wijk van mijn ouderlijk huis zeker hoog op het lijstje.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 21:27:08 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217972901
Naar mijn ouderlijk huis? Zeker niet. Dat is een stapel beton zonder karakter. Maar het huis waar mijn opa en oma woonden O+ daar zou ik stiekem wel willen wonen. Niet dat dat groot was, maar het had sfeer. Karakter. En herinneringen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217972931
Het huis waar mijn ouders woonden toen ik geboren werd niet, dat is een sociaal huurflatje en ik heb daar zelf bizar genoeg direct naast gewoond toen ik voor het eerst het huis uit ging. Dat is 5 minuten lopen van hun huidige woning en dat is nog steeds het huis dat ze kochten toen ik 5 was, dus dat is zeker het huis waar ik ben opgegroeid.

Of ik er zou willen wonen: ja en nee. Ja, want ik vind het nog altijd een mooi huis, het is in mijn geboortestad, er zijn 3 hele grote slaapkamer plus een werkkamer dus ruimte zat voor een gezin met 2 kinderen en ik voel me er gewoonweg nog altijd helemaal thuis als ik langs ga ondanks dat ik er al bijna 10 jaar niet meer woon en ze veel veranderd/vernieuwd hebben in die tijd. Ook is het de enige realistische mogelijkheid voor me om ooit een koophuis te hebben :')

Nee, omdat ik nu een uur verderop woon en mijn vrouw (die geboren en getogen is waar ik nu woon) door haar werk gebonden is aan deze regio. Ook denk ik dat als ik daar met mijn vrouw en dochtertje ga wonen het altijd zal blijven voelen als MIJN huis en niet als ONS huis. Dat laatste vind ik uiteindelijk denk ik het belangrijkst waardoor het vermoedelijk een "nee" zou worden.
pi_217973003
Ik zelf op zich wel maar mn ene broer/zus heeft extreem slechte herinneringen aan die streek dus zou ik hem/haar we pijn doen daar te gaan wonen,... Lastig...
  dinsdag 17 juni 2025 @ 21:44:45 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217973026
Nee ik ook niet. Op zich is het een fijn huis in een fijne, groene buurt maar door de trieste herinneringen wil ik daar niet meer wonen.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:16:00 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217973287
Was best een fijn huis, maar veel te veel herinneringen. Zou voelen als achteruitgang.

Verder ook niet praktisch: niet een wijk/stad die ik fijner vind dan waar we nu wonen.

En inmiddels een gepasseerd station, want het huis is een paar jaar geleden verkocht. Blij toe, want er bleek best wat achterstallig onderhoud.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217973314
Al zou ik het willen, het kan gewoon niet, want die hele wijk is decennia geleden al compleet met de grond gelijk gemaakt. Nu is daar een groot winkelcentrum met aan de ene kant een soort tuindorp en aan de andere kant een enorme parkeerplaats en een busstation.
Maar gelukkig heb ik de foto's nog. *O*
pi_217973344
Mijn ouders hopen dit jaar nog te verhuizen naar een huis waar ik dan nooit heb gewoond en wat meer gericht is op ouderen (slapen en badkamer beneden). Dus nee, ik zou dat nooit overnemen. Nog los van het feit dat ik dan 4 broers en zussen uit moet kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217973355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:

Gewoon even een vraagje uit interesse, mede omdat dit in de afgelopen maanden bij mij (helaas) is gaan spelen.

Als je de mogelijkheid zou (kunnen) krijgen, zou je dan je huidige woning verlaten om terug te kunnen verhuizen naar het huis waar je opgegroeid bent? En dan bedoel ik puur om het huis of de omgeving waarin het staat.

Waarom juist wel of waarom juist niet?
Nee, alle kinderen hebben buitengewoon onaantrekkelijke herinneringen aan het ouderlijke huis c.q. onze jeugd. Staat in wat je nu een gribesbuurt zou noemen. Bovendien klein, slecht onderhouden en oersaai.

Verkocht, hoofdstuk afgesloten. Van het geld leuke dingen doen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217973404
Ik ben niet handig genoeg om zo een object uit 1668 op te knappen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 22:33:01 #26
18653 crew  D.
pi_217973439
Ik kan me daar niets bij voorstellen, ook niet als dat een hele vooruitgang geweest zou zijn.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:38:46 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_217973478
Qua grootte was het een flinke vooruitgang geweest. Ook wel even door mijn hoofd geschoten na het overlijden van mijn vader maar uiteindelijk niet te betalen. En te groot en teveel gedoe qua schoonmaak/onderhoud. En uiteindelijk wellicht ook teveel herinneringen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:42:22 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217973514
Mijn ouders hebben een prachtige en supermoderne bungalow in het buitengebied, met 1 logeerkamer. Als onze zoon dan nog thuis woont en de stad komt dichterbij, dan niet. Dus al met al is de kans niet heel erg groot. Het is waarschijnlijker dat er dan weer een nieuwe kluswoning gekocht wordt :+ .
Resistance is futile.
pi_217973771
Nee, het staat in een buitengebied.
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 23:08:04 #30
382129 crew  Donna
pi_217973812
Nee. Ik ben daar niet opgegroeid, pas vanaf m'n 15de woonden we daar, en mijn vader is daar overleden op niet een heel prettige manier. Snap ook niet dat m'n moeder daar nog kan wonen. Maar goed, mijn gevoelens zijn de hare niet.

Qua huis is en buurt zou het prima zijn. Er wonen 4 kennissen/vriendinnen in de straat haha.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:10:06 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217973832
Ik heb er over gedacht, want ik hou van het huis, maar niet van de lokatie. Uiteindelijk is het huis dus verkocht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217974075
Ik was al terug in het ouderlijk huis, om mijn vader te helpen met mijn moeder.
Toen die overleden was, werd hij al snel ook ziek, dus ik kon meteen door.
Toen hij overleden was, moest de erfenis in drieën en er bleef niet genoeg over om er te blijven wonen.
Had ik op zich graag gedaan.
BIjna mijn hele leven lag daar.
  woensdag 18 juni 2025 @ 01:18:09 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_217974261
Ja wil ik wel. Maar ik denk er ook aan het tzt plat te gooien, verkoop mijn eigen huis en laat er een nieuw huis bouwen op het perceel van mijn ouwelui. Wellicht kapitaalvernietiging, maar dan woon je wel op een mooie plek met historie in je zelf ontworpen huis.
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:43:22 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217974661
Neuh... sowieso is mijn moeder nu 2 huizen verder dan het huis waar ik van 7 tot 18 heb gewoond. Maar geen van die 3 huizen zou ik naar terug willen. Mijn vrouw en ik hebben een voorkeur voor oude huizen en mijn ouders voor nieuwbouw.

Maar @Vonkenboer, jij woont toch naast je ouderlijk huis in een 2kapper? Kan mij dat vaag herinneren van je klustopic decennia geleden.

In dat geval zou ik kijken welke van de 2 het mooiste beste is, en in het uiterst geval de 2 bij elkaar trekken als de ruimte welkom is.

Want die herinneringen zitten vooral in de buurt. En die heb je al als je er naast woont ;) .
pi_217974987
Nee, want mijn tv past daar niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_217974990
Als tv wel zou passen dan had ik dat best willen doen als ik de kans kreeg.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_217975318
In principe had ik er best willen wonen. Huis was qua ruimte en buurt vergelijkbaar waar ik al woonde. Als dan het moment komt om samen met je zus te moeten gaan beslissen wat je met het huis wil doen, blijft het lastig. Achteraf had ik het anders gedaan, maar op dat moment beslist om het te verkopen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:53:09 #38
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217975555
Interessant topic, ik had hier toevallig laatst een discussie over. In heel veel landen is dit normaal dat een huis generaties lang in de familie blijft. Maar ik zou me er toch een beetje onprettig bij voelen of zo. Dat jij dan in hun oude slaapkamer slaapt met je nieuwe vrouw/vriendin. Ik weet niet, het voelt toch een beetje oneerbiedig of zo.

En inderdaad alle herinneringen en zo.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217975599
Mijn ouders cq mijn vader zijn/ is al zo vaak verhuisd dat je niet meer kunt spreken van het ouderlijk huis. Het huis waar ik opgroeide was een bijzonder huis qua architectuur uit de seventies en daar heb ik wel een zwak voor, maar nee, dat is niet aan de orde, ook omdat het aan de andere kant van het land ligt.

Toen mijn schoonmoeder overleed dachten mensen dat wij wel in haar huis zouden gaan wonen, maar ik heb een hekel aan de woonsmaak van de jaren 90 en ook met veel aanpassen zou het niet het huis voor mij zijn. Er lagen daar ook weinig herinneringen omdat ze er maar een paar jaar had gewoond. Met de opbrengst en onze eigen overwaarde zijn we wel verhuisd naar een nieuwbouwhuis naar onze eigen smaak, met ruime tuin waar we erg van genieten.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:07:46 #40
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217975630
Wel grappig dat het voor sommige mensen dus puur om de locatie en indeling en stijl van het huis gaat als ze het over dit onderwerp hebben en anderen die denken alleen maar aan de emotionele waarde, het respect en de herinneringen en zo.

Zegt wel een hoop.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217975645
Allereerst: gecondoleerd uiteraard.

Verder goeie vraag. Ik heb nu wel echt een beter huis, maar waar ik opgegroeid ben zal altijd mijn enige echte "thuis" zijn. Ik denk wel dat ik zou willen ruilen, als de omstandigheden het toe zouden staan wat nu helaas minder het geval lijkt te zijn.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:23:04 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217975726
Mijn ouders zijn na 37 jaar huwelijk uit elkaar gegaan, ong. 5 jaar later werd het huis verkocht. Voor geen goud zou ik daar willen wonen. De kop van Noord Holland kent veel bekrompen mensen, dus ben blij dat ik uberhaupt uit die provincie weg ben. Dat huis voelde in mijn tienerjaren ook niet meer als thuis.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217975742
Droom ik weleens van terugverhuizen naar het huis waar ik ben opgegroeid? Ja. Regelmatig.

In mijn hoofd nemen m’n broertje en ik het huis van onze ouders samen over. Mijn vriendin en ik bouwen boven de schuur een ruime 70m², ons eigen rustige plekje, helemaal voor ons tweeën. Hij krijgt dan het woonhuis. Maar als hij ooit een vriendin krijgt met kinderen, kan hij in het hoofdgebouw wonen en nemen wij het appartement boven de schuur. Blijft hij alleen, dan is dat appartement van 70m² voor hem, het grootste appartement dat hij ooit gehad heeft. Misschien niet super ruim, maar met die schuur er onder waar iedereen zijn spullen kan stallen is er toch genoeg ruimte voor ieder.

In de tuin een grote buitenkeuken. Pizzaoven, BBQ, lange avonden met vuur en eten, buiten zitten tot laat. Zo’n plek waar je niemand mist omdat iedereen er al is.

Van de verkoop van ons huidige huis kopen we iets op de Balkan. Waar precies maakt niet uit , als er maar rust is, natuur, en ook een plekje voor hem. Of voor zijn gezin, mocht dat ooit komen.

Maar ja... de kans is groot dat hij dit jaar een sociale huurwoning in Amsterdam krijgt. En dan zie ik hem niet meer terugkeren naar West-Friesland. Snap ik ook wel. De stad trekt, zeker als je daar eenmaal je leven opbouwt.

Toch blijft het een fijne droom. Een zachte. Eentje met ruimte, vuur, verbondenheid. En een beetje heimwee misschien.
Groot fan van User Wotte
pi_217975843
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Tjacka het volgende:

Toch blijft het een fijne droom. Een zachte. Eentje met ruimte, vuur, verbondenheid. En een beetje heimwee misschien.
Dit is bijna poëzie, Tjackster.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217975855
Ik heb geen ouderlijk huis, want ik heb in zoveel huizen met m’n ouders gewoond. Stuk voor stuk toffe huizen. Maar de laatste, oh de laatste. O+ Het is jaren geleden verkocht. Af en toe ga ik er nog even langs. (Afgelopen week. :D )

Als ik de loterij win, doe ik een Zlatan Ibrahimovic en bel ik aan. Vraag ik wat ze ervoor willen hebben. En koop ik het. :)
Ik heb er de beste herinneringen aan. En het is een geweldige buurt en een tof huis. *;
pi_217975859
*dubbel
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2025 @ 10:46:56 #47
364681 over_hedge
pi_217975883
Ja hoor. Groter huis dan ik nu heb. En is 5 min van waar ik nu woon.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:19:26 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217977661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:07 schreef SuperNeger het volgende:
Wel grappig dat het voor sommige mensen dus puur om de locatie en indeling en stijl van het huis gaat als ze het over dit onderwerp hebben en anderen die denken alleen maar aan de emotionele waarde, het respect en de herinneringen en zo.

Zegt wel een hoop.
En wat zegt dat dan volgens jou?
pi_217977714
Zeker wel! Lekker groot huis, mooie locatie, grote tuin en vrijstaande garage én twee straten verder van waar ik nu woon. Het is echter na de scheiding van mijn ouders (30 jaar geleden) verkocht en ik geloof niet dat de Staatsloterij of Postcodeloterij mee gaan werken aan de aankoop. Maar als, als als, dan bel ik bij die mensen aan en vraag ik wat ze ervoor willen hebben ❤️
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:27:14 #50
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217977729
mn ouders hebben dat 2 jaar geleden verkocht, als de nieuwe eigennaar het flink opknapt wil ik er best in wonen. was top huis. alleen na 20 jaar wonen mochten er wel wat dingetjes vernieuwd worden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217978736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit is bijna poëzie, Tjackster.
Was even emotioneel. Sorry
Groot fan van User Wotte
pi_217978773
Ik zit momenteel in die situatie na het overlijden van een ouder. Ik zou om het dorp en de straat best naar mijn ouderlijk huis willen verhuizen, maar dan zou ik achteruit gaan wat betreft woning. Dus dat is de reden dat ik het niet doe en het zal gaan verkopen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 juni 2025 @ 17:44:10 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217978780
Voor het huis zeker. Gewoon een rijtjeshuis. Vier kamers boven. En dicht div steden. En ma is er in blijven investeren. Dus ook goed onderhouden.
Alleen anders inrichten. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 18 juni 2025 @ 18:35:16 #54
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217979158
Nee want sociale huurwoning. Dat ligt nu onder mijn niveau.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217979654
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
De kop van Noord Holland kent veel bekrompen mensen, dus ben blij dat ik uberhaupt uit die provincie weg ben.
Vind ze er veel ruimdenkender, toleranter en communicatiever dan in de andere (N = 2) provincies waar ik heb gewoond.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 22:04:49 #56
92034 crew  Vonkenboer
pi_217980879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:43 schreef bleiblei het volgende:

Maar @Vonkenboer, jij woont toch naast je ouderlijk huis in een 2kapper? Kan mij dat vaag herinneren van je klustopic decennia geleden.

In dat geval zou ik kijken welke van de 2 het mooiste beste is, en in het uiterst geval de 2 bij elkaar trekken als de ruimte welkom is.

Want die herinneringen zitten vooral in de buurt. En die heb je al als je er naast woont ;) .
Je geheugen laat je wat dat betreft niet in de steek, dat was inderdaad de situatie.
We hebben in 2011 de woning gekocht naast mijn ouders, de woning hebben we toen intensief verbouwd en daar is toen ook een topic over geweest hier in K&W. Nu ruim tien jaar later zijn de kaarten (helaas) anders geschud..

Vandaar ook dit topic, ik vind het wel bijzonder om iedereen zijn of haar gedachten daarover te lezen.

Onze woning is moderner, maar qua woonoppervlak kleiner en is het huis niet toekomstbestendig.
Het ouderlijk huis is groter, wat meer tuin, grote schuur erbij maar hij is wel zover gedateerd dat er de laatste pakweg 20 jaar niets tot weinig aan gebeurd is, dus daar zit zeker een hoop werk in.

Het is allemaal wel strak onderhouden verder, maar het laatste wat ik zou willen ervaren als ik ergens woon dat ik bij mijn ouders weer in huis woon ;)

Maar zover zijn we ook nog lang niet.. ook niet qua gevoel. Hij is nog niet zo lang geleden overleden.
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 22:06:27 #57
92034 crew  Vonkenboer
pi_217980896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik zit momenteel in die situatie na het overlijden van een ouder. Ik zou om het dorp en de straat best naar mijn ouderlijk huis willen verhuizen, maar dan zou ik achteruit gaan wat betreft woning. Dus dat is de reden dat ik het niet doe en het zal gaan verkopen.
Niet aan gedacht om je eigen woning te gaan verhuren?
  woensdag 18 juni 2025 @ 22:10:41 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217980918
Gecondoleerd met je vader.
pi_217981442
Ik heb niet zo'n heel erg prettige jeugd gehad, dus ik moet er niet aan denken om terug te keren naar de woning waar ik ben opgegroeid. En dat nog afgezien van de locatie, of de woning bij me past en of ik het kan betalen. Om dezelfde reden zou ik ook niet terug willen naar de omgeving waar ik opgegroeid ben, al is het best een mooie omgeving.
pi_217981497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef blomke het volgende:
Vind ze er veel ruimdenkender, toleranter en communicatiever dan in de andere (N = 2) provincies waar ik heb gewoond.
Nu ken ik de Kop van Noord-Holland niet goed, maar ik vraag me ook af wat er zo bekrompen zou zijn aan de mensen die daar wonen. Op een of andere manier heb ik er een gunstige connotatie bij.

Toen ik een aantal jaren geleden wegens sloop van mijn woning moest verhuizen, heb ik wel eens met de gedachte gespeeld om naar een ander deel van het land te verhuizen, en op een of andere manier heb ik daarbij ook aan de Kop van Noord-Holland gedacht.
  donderdag 19 juni 2025 @ 00:02:27 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217981568
Wij hebben 12 jaar geleden het huis van mijn ouders gekocht, maar ik kon na 15 jaar platteland niet meer aan de stad wennen dus we hebben het 5 jaar geleden verkocht en hebben een huis laten bouwen.

Dus ja, zou het op zich wel doen, en hoop ergens dat een van mijn kinderen wel in dit huis zou willen wonen (hoewel het niet het ouderlijk huis van de oudste is), maar ik weet niet of dat voor hen tzt een optie is.

Aan de andere kant is het huis van mijn schoonvader geen optie, al was het alleen al vanwege de locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 juni 2025 @ 02:21:05 #62
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217981771
Het is een behoorlijk grote woning in een leuke wijk waar veel herinneringen liggen. Enerzijds zou ik het wel doen vanwege de woning zelf en vanwege de ligging. Anderzijds, al die herinneringen? Ik kan mij niet voorstellen dat als je ouders er niet meer zijn je prettig woont in de oude woning van hen.. Puur afgaand op gevoel.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217981852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Niet aan gedacht om je eigen woning te gaan verhuren?
Nee, geen moment. Dat is sowieso niets voor mij.
Het huis van mijn moeder is een prima starterswoning. Geen garage, tussenwoning. Ik heb een woning met meer ruimte buitenom, grote garage. Veel aan ons huis gedaan ook. Dat heb ik niet voor een ander gedaan.
Maar het huis blijft in de familie, dus helemaal prima.
pi_217981919
Nee, was heel blij toen ik eenmaal uit huis ging. Vond het huis niet prettig, nooit fijn gevonden. Geen idee wat het precies was, naast de vreselijke inrichting van m'n ouders. 'de vibe' is een beetje vaag maar heb het nooit een thuis gevonden. De periode uit mn leven daar was niet fijn en de stad niet. De buurt is wel mooi.
pi_217982101
Gecondoleerd Vonk,

Ik ben zo te lezen 1 van de weinigen die het zeker wel zou willen. Sterker nog, ik heb zelfs met mijn ouders gesproken over het verlenen van mantelzorg waarbij wij met het gezin in de woning trekken. Wel zou er dan een kleine woning bijgebouwd worden waar dan mijn ouders zouden gaan wonen. Helaas is dat gestrand op de vergunning.

Redenen waarom ik het wil?
* Mooie herinneringen, ik heb daar een fantastische jeugd gehad en dat gun ik mijn kinderen ook. Niet dat we het nu niet prima hebben, maar ik denk dat het daar nog beter wordt.
* Super locatie aan het bos maar toch in het dorp
* Garage :)
* Ruimer huis, wij woonden daar met z'n 6-en in een vrijstaand huis (Nu wonen we met 4 in een hoekhuis)

Grootste nadeel is dat het vooralsnog niet te betalen is, mogelijk bij overlijden wel vanwege erfdeel. Maar dan nog moet ik 3/4e betalen.
Daarnaast is de het prima onderhouden, maar de smaak van mijn ouders is toch echt anders dan de mijne.... Dus weer klussen
pi_217982134
ja en nee
ja want super fijne buurt, grote tuin
nee want veel te groot huis en tuin
pi_217982142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 23:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toen ik een aantal jaren geleden wegens sloop van mijn woning moest verhuizen, heb ik wel eens met de gedachte gespeeld om naar een ander deel van het land te verhuizen, en op een of andere manier heb ik daarbij ook aan de Kop van Noord-Holland gedacht.
Overigens woon ik er niet (wel in NH), maar ken het gebied en de mensen wel goed.
pi_217982475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Ja geen probleem, sterker nog, ik heb dat 30 jaar geleden ook gedaan en woon er nog steeds.
pi_217982639
In principe niet mijn nieuwbouw die ik ga betrekken is groter en moderner.

Als is het een fijn huis. Dat van mijn opa en oma wel maar toen had ik al een huis en daar moest veel aan gebeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217982679
Nee, veel te kleine tuin en het is een rijtjeshuis, daar wil ik echt niet wonen. Tuin is veel te klein, mijn ezels kunnen geen tegels eten helaas.

Er is niets mis met de wijk en het huis (jaren 70 rijtjeshuis met garage in dorp onder Rotterdam), maar ik wil heb nu veel meer ruimte en geen verdiepingen (afgezien van een zolder voor opslag).

Het is overigens al verkocht toen mijn vader overleed en mijn moeder naar een verzorgingshuis moest.
pi_217984476
Nee, dat zou echt 10 stappen achteruit zijn ten opzichte van mijn huidige woning. Ik woon nu vrijstaand tegen een natuurgebied aan met ruimte voor kippen, schapen en een paar varkens en dat zou ik dan allemaal moeten opgeven.

Verder zou ik ook echt niet terug willen naar het dorp waar dat huis staat. We zijn vroeger ook meermaals verhuisd dus herinneringen geloof ik allemaal wel. Dat zit hem voor mij niet perse in een specifieke woning.
Just because you can doesn't mean you should
pi_217985317
Als je een leven hebt opgebouwd in dezelfde omgeving (stad of dorp) en als je je kunt verbeteren met het ouderlijk huis zou ik het denk ik wel doen.
Is voor mij niet meer relevant want ik woon als tientallen jaren op een afstand van een uur rijden, dan vind je niks meer in de omgeving waar je opgegroeid bent.
-
pi_218007762
No way dat ik in het huis van mijn vader zou willen wonen met mijn gezin.

Reistijd naar werk en school van ons zoontje zouden een gigantisch verschil zijn en alle heerlijkheden die we nu in ons huis hebben, zijn daar niet aanwezig.

We zouden daar weer gas hebben, gehorigheid van de buren en geen koeling door vloerverwarming met een warmtepomp, just 2 name a few.

Mijn streven gedurende mijn carrière is erop gericht geweest om niet in een huis zoals mijn ouders hadden, te hoeven wonen.

En dat gaat terug tot bijvoorbeeld de auto. We hadden een 2cv op vakantie in Noorwegen. Soms hadden we 10 auto's achter ons aan in de bergen; de Noren waren wel vriendelijk, zwaaiden en bedankten ons zo als we aan de kant gingen maar als puber van 14 heb ik toen bewust en in mijn onderbewuste de keuze gemaakt later een auto te kunnen rijden die voldoende vermogen zou bezitten.

Dat is gelukt. "Power when you need it"
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 21 juni 2025 @ 23:28:15 #74
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218008004
Voor geen goud
Ben er alleen maar mishandeld en onlangs is mijn broer overleden door een wanhoopsdaad vanwege de zelfde reden

Zijn kinderen die ik nu begeleid willen er ook niet eens meer langsrijden net als ik
Zelfs niets wat er stond staat nu in mijn huis
Ook geen foto’s van familieleden
pi_218008015
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor geen goud
Ben er alleen maar mishandeld en onlangs is mijn broer overleden door een wanhoopsdaad vanwege de zelfde reden

Zijn kinderen die ik nu begeleid willen er ook niet eens meer langsrijden net als ik
Zoiets. Onze ouders hebben onze jeugd verpest.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 23:40:37 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218008111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef blomke het volgende:
Zoiets. Onze ouders hebben onze jeugd verpest.
En gelukkig ook hun kleinkinderen want die hebben nou geen vader meer, nadat ze hun moeder al verloren door natuurlijke oorzaak
Nu is er dus weer een ouderlijk huis waar zij niet in willen en ook lang niet durfden want de wanhoopsdaad is daar gebeurd.

Ook deze shit mag ik weer opknappen als slachtoffer en dat is niet makkelijk kan ik je vertellen
Maar de politie moest eerst naar binnen om te kijken of het geen misdrijf was
Die zullen er ook last van hebben gehad
pi_218017810
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor geen goud

Verschrikkelijk om te lezen, wat erg. :(
  zondag 22 juni 2025 @ 22:49:12 #78
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218018013
Ik ben geboren in een cafe, een heel groot huis wat nu een opvang is ofzo. Zou daar niet willen wonen, ook geen leuk dorp. Maar het huis waar ze erna zijn gaan wonen is heel leuk en momenteel al voor de helft van mij. Mijn dochter woont er nu en die gaat het ook krijgen. Ik woon nu nog mooier dus nee ik ga er niet wonen maar wie weet hoe het loopt in de toekomst.
To BG or not to BG!
pi_218018363
On topic: no fucking way. Helft kleiner. Slecht onderhouden, geen cv niets. Geen cent waard. Tering buurt in de provincie. Nee. Ik pas.

Alle negatieve herinneringen daargelaten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 21:03 schreef r_one het volgende:
Het huis waar mijn ouders zijn overleden (en de laatste 20/30 jaar van hun leven hebben gewoond) is niet het huis waar ik ben opgegroeid. En ja, dát huis had ik graag aangehouden en dan mijn eigen huis verkopen :Y

Maar helaas ......
Wat hield je tegen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 21:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Het huis waar mijn ouders woonden toen ik geboren werd niet, dat is een sociaal huurflatje en ik heb daar zelf bizar genoeg direct naast gewoond toen ik voor het eerst het huis uit ging. Dat is 5 minuten lopen van hun huidige woning en dat is nog steeds het huis dat ze kochten toen ik 5 was, dus dat is zeker het huis waar ik ben opgegroeid.

Of ik er zou willen wonen: ja en nee. Ja, want ik vind het nog altijd een mooi huis, het is in mijn geboortestad, er zijn 3 hele grote slaapkamer plus een werkkamer dus ruimte zat voor een gezin met 2 kinderen en ik voel me er gewoonweg nog altijd helemaal thuis als ik langs ga ondanks dat ik er al bijna 10 jaar niet meer woon en ze veel veranderd/vernieuwd hebben in die tijd. Ook is het de enige realistische mogelijkheid voor me om ooit een koophuis te hebben :')

Nee, omdat ik nu een uur verderop woon en mijn vrouw (die geboren en getogen is waar ik nu woon) door haar werk gebonden is aan deze regio. Ook denk ik dat als ik daar met mijn vrouw en dochtertje ga wonen het altijd zal blijven voelen als MIJN huis en niet als ONS huis. Dat laatste vind ik uiteindelijk denk ik het belangrijkst waardoor het vermoedelijk een "nee" zou worden.
Mooi die laatste alinea ❤️
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:27 schreef ludovico het volgende:
Ik ben niet handig genoeg om zo een object uit 1668 op te knappen.
Linkje? 😇
pi_218018367
Een pauperflatje in de slechtste wijk van Haarlem, no thanks.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218018374
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 00:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat hield je tegen?
De bank!

Die was niet bereid de hypotheek mee te verhuizen (onder dezelfde condities, hoofdsom en rente), naar een pand dat een ton meer waard was (dus een ton meer zekerheid/onderpand) :(

En dat met ruim 2 ton overwaarde :(

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 23-06-2025 01:14:44 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218019844
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 01:02 schreef r_one het volgende:

De bank!

Die was niet bereid de hypotheek mee te verhuizen (onder dezelfde condities, hoofdsom en rente), naar een pand dat een ton meer waard was (dus een ton meer zekerheid/onderpand) :(

Een andere bank was geen optie (zal wel met de rente te maken hebben gehad)?
pi_218019947
Nee. Die omgeving ben ik allang weg. Dat huis is ook veel kleiner dan het huis dat ik nu heb en ook de tuin is veel kleiner.

Dus dat lijkt me niks.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:45:03 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218020124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 23:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nu ken ik de Kop van Noord-Holland niet goed, maar ik vraag me ook af wat er zo bekrompen zou zijn aan de mensen die daar wonen. Op een of andere manier heb ik er een gunstige connotatie bij.

Ik heb er 21 jaar gewoond. Ik zeg dat niet zonder reden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218020337
Ik heb vanaf mijn geboorte totdat ik het huis uitging in het huis dat mijn ouders hebben laten bouwen gewoond en mijn moeder woont er nog steeds. Het huis is mooi en het dorp ook, maar mijn vader was een narcist dus een fijne jeugd heb ik niet gehad, dus: laat maar. Bovendien wil ik mijn eigen leven opbouwen (en dat lukt aardig) en niet rondhangen in iets waarin zijn geest rondwaard.

Dat dorp was/is trouwens op het platteland en daar heb ik wel heimwee naar: ik woon nu in de stad en heb het met vlagen wel gehad met de drukte hier.
  maandag 23 juni 2025 @ 10:27:01 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218020395
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb vanaf mijn geboorte totdat ik het huis uitging in het huis dat mijn ouders hebben laten bouwen gewoond en mijn moeder woont er nog steeds. Het huis is mooi en het dorp ook, maar mijn vader was een narcist dus een fijne jeugd heb ik niet gehad, dus: laat maar.
Ik herken dit, daarom heeft het ook zo lang geduurd voor het huis uiteindelijk verkocht werd.
pi_218020525
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 00:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Linkje? 😇
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218020667
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb vanaf mijn geboorte totdat ik het huis uitging in het huis dat mijn ouders hebben laten bouwen gewoond en mijn moeder woont er nog steeds. Het huis is mooi en het dorp ook, maar mijn vader was een narcist dus een fijne jeugd heb ik niet gehad, dus: laat maar. Bovendien wil ik mijn eigen leven opbouwen (en dat lukt aardig) en niet rondhangen in iets waarin zijn geest rondwaard.

Herkenbaar
pi_218020983
Ouderlijke woning is misschien een groot woord omdat we vaak verhuisd zijn en overal maar ongeveer maximaal 5 jaar gewoond hebben (altijd sociale huur). Toch noem ik het mijn ouderlijke woning omdat ik daar mijn eerste herinneringen heb als klein jochie. En de vader van mijn broertje kwam toen nog vaak over de vloer, in de jaren daarna zijn er geen vader figuren meer in mijn leven geweest.

Ook was het een hoekwoning met een tuin in een nette buurt. En ik had daar vriendjes en vriendinnetjes. Helaas wilde mijn moeder toen ook herinneringen ophalen dus zijn we van Noord naar Oost verhuisd. Daar kwamen we terecht in een portiekflat op 3 hoog. Ook al hebben we daar zelfs maar een jaar gewoond ik heb nog steeds mooie herinneringen aan de gezelligheid van toen. Maar toch die woningruil had ze nooit moeten doen. Daarna zijn we alleen maar in slechte buurten terecht gekomen waarbij ik goed getreiterd werd.

Ik vraag me nog steeds af of ik sociaal een stuk sterker geweest zou zijn dan nu als we in de hoekwoning waren blijven wonen. Ik denk dat de hoekwoning nog steeds in een van de netste buurten buurten staat tegenwoordig. En het is groter en mooier dan wat ik nu heb als koopwoning (standaard rijtjeshuis). Toch zou ik niet meer terug willen naar mijn ouderlijk huis omdat de stad goed verpest is.
pi_218021389
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:34 schreef Onderdeurtje het volgende:
Helaas wilde mijn moeder toen ook herinneringen ophalen dus zijn we van Noord naar Oost verhuisd.
Van het land of van de stad?
pi_218021438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:44 schreef borisz het volgende:
Voor het huis zeker. Gewoon een rijtjeshuis. Vier kamers boven. En dicht div steden. En ma is er in blijven investeren. Dus ook goed onderhouden.
Alleen anders inrichten. :s)
Ja dit eigenlijk.

Zou het wat anders inrichten. Maar gewoon een rijtjeshuis met een aanbouw wat mijn vader als werkkamer gebruikt, waar ik mooi een thuiswerkplek kan maken. Verder mogen er wel kunststof kozijnen in, dat is het wel zo'n beetje.
pi_218022246
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Van het land of van de stad?
Lekker duidelijk was ik, de stad dus.
pi_218022412
Ik zou om het dorp en de straat zo in mijn ouderlijk huis gaan wonen. Het huis van mijn moeder is ook prettiger ingedeeld dan ons huis.
Maar het is een tussenwoning, geen garage en kleinere tuin. Ons huis is al heel veel in geïnvesteerd, en ik heb sowieso geen zin om weer opnieuw in de rotzooi te zitten.
Dus nee.
Maar ik vind het evengoed moeilijk en dubbel om het te verkopen.
pi_218022460
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Een andere bank was geen optie (zal wel met de rente te maken hebben gehad)?
Nee, met de leeftijd, iedere (andere) bank kijkt 10 jaar vooruit bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek. Ze kijken naar je maandlast ....

Bij "meeverhuizen" bij je huisbank klaarblijkelijk ook. Je wordt gewoon weer helemaal van A tot Z getoetst. Heel rigide want voor hun verandert er he-le-maal niks, behalve een onderpand van een ton meer. Ze kijken alleen maar naar je maandlast.
.
pi_218022690
Nee, daar is te veel gebeurd wat ik liever vergeet. En mijn zusje wilt heel graag terug, dat gun ik haar :Y
  maandag 23 juni 2025 @ 15:36:51 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218022932
Inmiddels niet meer, ze hebben echt kutburen gekregen.
Maar ik zou denk ik ook niet meer zo snel uit mijn huidige woonplaats vertrekken, hoogstens naar een dorpje in de buurt van waar ik nu woon.
pi_218023172
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 14:16 schreef r_one het volgende:
Nee, met de leeftijd, iedere (andere) bank kijkt 10 jaar vooruit bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek. Ze kijken naar je maandlast ....

Bij "meeverhuizen" bij je huisbank klaarblijkelijk ook. Je wordt gewoon weer helemaal van A tot Z getoetst. Heel rigide want voor hun verandert er he-le-maal niks, behalve een onderpand van een ton meer. Ze kijken alleen maar naar je maandlast.
Want over 10 jaar is je inkomen een stuk lager? Dat je nu een lagere rente hebt en dus lagere maandlasten speelde niet mee??
pi_218023520
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Want over 10 jaar is je inkomen een stuk lager? Dat je nu een lagere rente hebt en dus lagere maandlasten speelde niet mee??
Ja, AOW en pensioen enzo dan, ik ga aardig richting de 60 nu.

En nee, niet met dezelfde rente, niet met lagere rente, gewoon NIET, ze waren onvermurwbaar, ik kon praten als brugman. Je wordt sowieso aan de telefoon, eerstelijns, bij het überhaupt maken van een afspraak, al uitgevraagd en (geprobeerd) buiten de deur gehouden.

Ja, een hypotheek van ongeveer 60% van de hoofdsom, dat kon dan nog bij de gratie Gods. Maar én 50k aflossen, én mijn broer uitkopen, én een potje voor mijn oude dag, én verduurzamen, én, én, ....., dat was financieel niet haalbaar.
.
pi_218023641
Zelf wonen, nee. Maar misschien aanhouden voor de kinderen om ze ooit een kans te geven op een woning
pi_218023873
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, AOW en pensioen enzo dan, ik ga aardig richting de 60 nu.

En nee, niet met dezelfde rente, niet met lagere rente, gewoon NIET, ze waren onvermurwbaar, ik kon praten als brugman. Je wordt sowieso aan de telefoon, eerstelijns, bij het überhaupt maken van een afspraak, al uitgevraagd en (geprobeerd) buiten de deur gehouden.

Ja, een hypotheek van ongeveer 60% van de hoofdsom, dat kon dan nog bij de gratie Gods. Maar én 50k aflossen, én mijn broer uitkopen, én een potje voor mijn oude dag, én verduurzamen, én, én, ....., dat was financieel niet haalbaar.
Ook niet toen je door de telefoon meldde dat je een aantrekkelijke offerte van een concurrent als referentie had?
pi_218024549
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook niet toen je door de telefoon meldde dat je een aantrekkelijke offerte van een concurrent als referentie had?
Nope :N

Zo'n datacentermuts draait gewoon d'r scriptje met beslisboom af.
.
pi_218024818
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Inmiddels niet meer, ze hebben echt kutburen gekregen.
Maar ik zou denk ik ook niet meer zo snel uit mijn huidige woonplaats vertrekken, hoogstens naar een dorpje in de buurt van waar ik nu woon.
Spijtig dat sommige buren het zo kunnen verpesten. Ik hoop ooit in de toekomst nog te kunnen verhuizen naar een vrijstaand huis maar dat zal dan wel aan de andere kant van Nederland worden want waar ik nu woon (Zaanstad) is dit onbetaalbaar. Voor mij in ieder geval.
  maandag 23 juni 2025 @ 19:39:13 #103
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218025228
Het huis waar mijn ouders nu wonen niet. Het is een oud huis en blijkbaar is het in elkaar gezet na de vrijdagmiddagborrel want de indeling is volslagen debiel.

Naar het huis waar ze (en ik ook) daarvoor woonden wil ik wel. Een ruim huis met weinig ;ast van buren.

En naar het huis waar we woonden voor de scheiding van mijn ouders wil ik ook wel. Een twee-onder-1-kap (oh nee, dat noemen ze tegenwoordig halfvrijstaand :') ) met een ruime tuin in een rustige wijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_218025244
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:04 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Spijtig dat sommige buren het zo kunnen verpesten. Ik hoop ooit in de toekomst nog te kunnen verhuizen naar een vrijstaand huis maar dat zal dan wel aan de andere kant van Nederland worden want waar ik nu woon (Zaanstad) is dit onbetaalbaar. Voor mij in ieder geval.
Weg uit Zaanstad kan ik me wel voorstellen ja, naar zoiets: https://www.funda.nl/deta(...)venlaan-81/43941313/
pi_218026304
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Weg uit Zaanstad kan ik me wel voorstellen ja, naar zoiets: https://www.funda.nl/deta(...)venlaan-81/43941313/
Mooi huis maar een beetje boven mijn budget. :X
pi_218028025
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ziet er echt nice uit
pi_218028194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 01:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ziet er echt nice uit
Kun je ongelimiteerd geld op stukslaan denk ik.

Is ook wel gebouwd voor mensen die wat minder hoog waren.

Merk je soms, nog niet super hinderlijk maar begint in de buurt te komen.

En de verdieping eruit ga je ook niet doen, zitten allemaal oude draagbalken in.

Vloer lager is ook niet mega logisch..

Fundering is balen van turf(?). Schijnt de huidige bewoner last mee te hebben die heeft het een en ander in de vloer gegoten..
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:04:28 #108
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_218029954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef Scriptascripta het volgende:
Zeker wel! Lekker groot huis, mooie locatie, grote tuin en vrijstaande garage én twee straten verder van waar ik nu woon. Het is echter na de scheiding van mijn ouders (30 jaar geleden) verkocht en ik geloof niet dat de Staatsloterij of Postcodeloterij mee gaan werken aan de aankoop. Maar als, als als, dan bel ik bij die mensen aan en vraag ik wat ze ervoor willen hebben ❤️
Als ik de loterij won, zou ik ook aanbellen bij de huidige bewoners om een voorstel te doen.
Ik zou er dan niet permanent gaan wonen, maar het als tweede huis/logeeradres inrichten.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:06:14 #109
298315 SacreCoeur
pi_218029976
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:04 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Ik was laatst op bezoek bij mijn ouders (15.00 in de middag, in het weekend) en toen gilde het buurmeisje of ik mijn kankerbek wilde houden want ze wilde uitslapen. En met vaderdag zaten we lekker buiten met familie (11 man ofzo) spelletje te doen en toen ging de buurvrouw OPEENS snoeien, zulke mensen zijn het. Mind you not dat mijn ouders hier al 35 jaar wonen en de buren nog geen 5 :')

Waar ik zelf woon hebben we okay buren, aardige mensen maar wat een teringherrie kunnen hun kinderen maken en schelden. Ze proberen er wel bovenop te zitten, maar het lukt ze niet echt.

Dus ja ik zou ook wel vrijstaand willen wonen, maar dat is hier ook niet betaalbaar voor ons.
pi_218030657
Volgende keer terug gillen dat ze oordoppen in moet doen als ze uit wilt slapen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hekel heb aan de lente en zomer omdat mensen dan weer veel in de tuin gaan zitten. Dat is jullie goed recht natuurlijk want daar is een tuin voor. Maar daarom zou ik zoals ik al zei het liefst vrijstaand willen wonen waarbij ik zo min mogelijk last van andere mensen heb.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:32:48 #111
298315 SacreCoeur
pi_218031299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 12:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Volgende keer terug gillen dat ze oordoppen in moet doen als ze uit wilt slapen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hekel heb aan de lente en zomer omdat mensen dan weer veel in de tuin gaan zitten. Dat is jullie goed recht natuurlijk want daar is een tuin voor. Maar daarom zou ik zoals ik al zei het liefst vrijstaand willen wonen waarbij ik zo min mogelijk last van andere mensen heb.
Zelfde hoor, ik heb dus een schijthekel aan mensen die buiten zitten bij elke zonnestraal tot 23.00 (zoals mijn buren met schreeuw kinderen).

Maar mijn ouders zitten daar alleen 'herrie' te maken als ze visite hebben eens per week en dat is tot uiterlijk 9.00.
Dan moet je niet zeiken, vind ik :P
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:34:35 #112
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218031319
Ja ik zou wel terugwillen naar die eerste woning, het was een groot huis(mijn vader heeft na een aantal jaar het huis van de buren kunnen kopen en samenvoegen) met een hele grote lange tuin aan het water.

De locatie was ook fijn, erg rustig dorp met een mini supermarktje maar met een kwartier rijden zat je in een kleine stad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:38:05 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218031783
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja ik zou wel terugwillen naar die eerste woning, het was een groot huis(mijn vader heeft na een aantal jaar het huis van de buren kunnen kopen en samenvoegen) met een hele grote lange tuin aan het water.

De locatie was ook fijn, erg rustig dorp met een mini supermarktje maar met een kwartier rijden zat je in een kleine stad.
Dit was eigenlijk wat ik dacht dat TS wellicht zou kunnen doen.
Daar het daar in dit geval dacht ik om gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 16:25:20 #114
92034 crew  Vonkenboer
pi_218032818
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:

Hier is de situatie min of meer hetzelfde, alleen hier zijn het altijd twee fysiek gescheiden woningen gebleven.
Al heb ik er zelf geen belang bij om er één groot huis van te maken. Die suggesties krijg ik van velen..

We zitten midden in het dorp, uitkijkend op veel groen. De locatie is goed, behoorlijk wat tuin er rondom heen.
Eigen oprit, dubbele schuur, garage..

Is er een reden dat het niet kan?
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 16:27:12 #115
92034 crew  Vonkenboer
pi_218032837
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit was eigenlijk wat ik dacht dat TS wellicht zou kunnen doen.
Daar het daar in dit geval dacht ik om gaat.
We zijn maar met ze tweeën, dus dan word het ons gewoonweg te groot.
Ik zou oprecht niet weten wat ik met al die m² woonoppervlakte en dan in totaal zes slaapkamers zou moeten.
pi_218032909
Ik niet, het is namelijk geen leuke wijk geworden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 16:38:25 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218032946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 16:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
We zijn maar met ze tweeën, dus dan word het ons gewoonweg te groot.
Ik zou oprecht niet weten wat ik met al die m² woonoppervlakte en dan in totaal zes slaapkamers zou moeten.
Een B&B? :+

Maar serieus. Wat vind je van het idee dat je vreemden als buren zou krijgen?
pi_218033087
Ik denk nog wel vaak aan het huis van mijn grootouders. Echt zo'n kneuterig arbeidershuisje met enkelsteens muren en tochtige ramen. Het was een en al tocht. Achter de gaskachel zat een kier in de vloer waar af en toe een muis uit kwam die voer uit het bakje pikte van opa's kanarie. Huisje is er niet meer, er staat nu een kille bungalow op. Als ik toen de middelen had gehad...
pi_218033088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 16:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Hier is de situatie min of meer hetzelfde, alleen hier zijn het altijd twee fysiek gescheiden woningen gebleven.
Al heb ik er zelf geen belang bij om er één groot huis van te maken. Die suggesties krijg ik van velen..

We zitten midden in het dorp, uitkijkend op veel groen. De locatie is goed, behoorlijk wat tuin er rondom heen.

Als je geen haast hebt, eerst grotere woning verbouwen en blijven wonen in je huidige woning. Kan je eventueel later je huidige woning verhuren/verkopen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 17:34:50 #120
459912 FlippingCoin
pi_218033430
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 16:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ja mijn ouders zijn wat jaar terug verhuisd, en ik ben voorlopig niet in staat om een dik miljoen op te hoesten om het terug te kopen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 18:29:43 #121
92034 crew  Vonkenboer
pi_218033864
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 16:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een B&B? :+

Maar serieus. Wat vind je van het idee dat je vreemden als buren zou krijgen?
Helaas zitten we in een wat minder toeristische regio :+, al zitten er wel wat B&B's hier in de buurt.
De eerste gedachte is om het "gewoon" te gaan verhuren. Maar dat zijn situaties die moet ik terzijnertijd eens bekijken en laten uitzoeken door een boekhouder oid.

Het zou toch allemaal nooit meer worden zoals het voorheen was...
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:31:44 #122
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218033882
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja mijn ouders zijn wat jaar terug verhuisd, en ik ben voorlopig niet in staat om een dik miljoen op te hoesten om het terug te kopen. :P
Wtf rijke familie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:33:46 #123
459912 FlippingCoin
pi_218033897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wtf rijke familie.
niet rijk genoeg! En vroeger was dat nog niet zo absurd duur. ;(
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:17:35 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218034246
Toevallig staat het nu op Funda sinds een week. Ik heb er eens doorheen gekeken en kwam al snel tot het inzicht dat het dermate was verbouwd en veranderd dat het niet meer heel herkenbaar was. Verder was het een slagerij (daarna kaasboer, fietsenwinkel, autohandel) met woonfunctie, dus een knap onpraktisch pand als je geen ambitie hebt om voor jezelf te beginnen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_218124802
Dat was een bouwval van een boerderijtje, maar wel op 3000 m2 grond en vrij uitzicht. Ik zou het platgooien en er iets moois en energiezuinigs neerzetten met een goede garage en oprit.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_218129082
Mijn ouders zijn toevallig afgelopen maand verhuist vanuit m’n ouderlijk huis naar een levensloopbestendige woning.
Sowieso hadden man en ik net een ander huis gekocht en verbouwd. Qua perceelgrootte hetzelfde alleen staat ons huis midden op het perceel en hadden zij een hele diepe achtertuin. Qua formaat huis zaten ze net wat groter.

Wie weet als we dit huis niet al eerder waren tegengekomen dat we interesse zouden hebben (want nadat we dit huis gekocht hebben heeft er ook niets anders meer te koop gestaan naar onze wens in ons dorp). We hebben eerder ook niet gezocht in het dorp waar ik ben opgegroeid omdat het best wel veel fietsen zou zijn steeds voor de kinderen, school, sporten, werk, vrienden. Het is ook een dorp waar niks zit als een bakker en een basisschool.

Nu heeft een nichtje het gekocht. Dus blijft het toch nog in de familie.
pi_218143226
Ik heb de kans een paar jaar geleden gehad. Niet een ouderlijk huis, waar ik in ben opgegroeid, maar wel het huis dat mijn ouders in 1986 als nieuwbouw kochten en later mijn moeder als weduwe woonde sinds 1989. Twee onder een kap met garage. Zelf woon ik drie straten verder in een tussenwoning uit 1966.
Ik had niets met dat huis, dus geen enkele moeite om dat te verkopen nadat mijn moeder in een verzorgingstehuis terecht kwam.
Mijn nichtje heeft wel het huis van haar ouders gekocht (prachtige jaren'30 woning) dat ik ook nog kende van logeerpartijtjes en waar ze dus als kind al heeft gewoond. Dat huis is al drie keer over de kop gegaan qua waarde sinds ze er wonen (nabij Utrecht).
Het heeft wel wat om te gaan wonen in het huis van je jeugd, mits je natuurlijk er gelukkig bent geweest.
pi_218157596
Als het in dezelfde plaats zou zijn zou ik dat zeker wel overwegen. Zou er emotioneel gezien geen probleem mee hebben. Materialistisch bekeken is het ook een prima huis (2-kapper). Bovendien ruimer met een grotere tuin en een garage wat nu ontbreekt (rijtjeshuis). Echter, wonen we 2 uur verderop in een stad die we veel leuker vinden dus wanneer de keuze zich een keer voor doet ga ik toch niet meer terug.

[ Bericht 2% gewijzigd door The6thgate op 08-07-2025 13:17:51 ]
Too much is never enough!
pi_218162932
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je ouders Vonkenboer en heel veel sterkte toegewenst.

Mijn ouders wonen in een groot chique herenhuis in een prachtige groene en nette woonomgeving en ik zou daar prima kunnen wonen, maar ze wonen er zelf nog met veel plezier.
pi_218187559
Huis waar ik ben opgegroeid: nee. Ik ben geen dorpsmens en heb geen groene vingers. Wat beiden voor huis+omgeving van toepassing is.
Zij zijn inmiddels zelf verhuisd. Hun ruime appartement, middenin de stad: daar zie ik me ooit wel nog wonen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218220998
Ik zou wel terug willen verhuizen. Mooie dorp, leuke buurt. Maar specifiek naar het oude huis van mijn ouders? Nee. Krakende vloer boven, heel gehorig. Niet leuk als je met meerdere zussen thuis woont.
pi_218229104
Qua huis op zich wel, alleen qua straat denk ik niet. Nu wonen er nog steeds veel mensen die al bijna mijn hele leven ken, maar binnen nu en een jaar of 5 zullen die grotendeels weg of overleden zijn. Dan ben je toch het gevoel met die straat kwijt denk ik.
Ik zou op termijn best weer terug willen naar die hoek van de stad want het is er wel fijn wonen.

Ik zie nog wel gebeuren dat een van mijn broers het huis overneemt als mijn ouders overlijden of moeten verhuizen.
A mind with a heart of it's own
pi_218238388
Grappig. Ik kom daar nog wel eens en dan voelt het toch best als thuis. De geuren, geluiden, dat je dan feilloos in het donker de deurklink weet te vinden van alle deuren... maar het is een heel gehorig huis, je ziet ingeklemd tussen de buren, geen ruimte voor en achter, alles is klein, de buurt ziet de hele tijd wat je doet. Nee, ik zie mezelf daar echt niet gaan wonen.
Mja
pi_218269907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Helaas zitten we in een wat minder toeristische regio :+, al zitten er wel wat B&B's hier in de buurt.
De eerste gedachte is om het "gewoon" te gaan verhuren. Maar dat zijn situaties die moet ik terzijnertijd eens bekijken en laten uitzoeken door een boekhouder oid.

Het zou toch allemaal nooit meer worden zoals het voorheen was...
Onderschat de aantrekkingskracht van de Achterhoek niet!

Ik zou overigens niet snel het huis van mijn ouders kopen, simpelweg omdat het te klein is voor ons gezin. Qua locatie wel en hebben we juist zeer recent de overstap gemaakt vanuit het westen naar de Achterhoek.

Als je het kan betalen dan is het de overweging waard. Moet je wel de ruimte nodig hebben / willen en dat betwijfel ik een beetje afgaande op je antwoorden. Aankopen voor de verhuur kan, maar verhuur kan ook veel gezeur op leveren. Daar moet je ook maar zin in hebben.

Als je tijd over hebt kun je het opknappen en opnieuw in de markt zetten?
  Moderator zondag 20 juli 2025 @ 19:15:36 #135
92034 crew  Vonkenboer
pi_218271543
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Huis waar ik ben opgegroeid: nee. Ik ben geen dorpsmens en heb geen groene vingers. Wat beiden voor huis+omgeving van toepassing is.
Zij zijn inmiddels zelf verhuisd. Hun ruime appartement, middenin de stad: daar zie ik me ooit wel nog wonen.
In die zin heb ik (gelukkig) óók de groene vingers en interesse in tuinieren meegekregen van mijn moeder, dat moet dan ook wel het perceel is namelijk behoorlijk fors. Het is verder ook gelegen op een groene plek midden in het dorp met geen directe bebouwing tegenover (en daar zijn ook geen plannen voor) op 15 minuten fietsen van alle voorzieningen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:51 schreef DrMarten het volgende:
Qua huis op zich wel, alleen qua straat denk ik niet. Nu wonen er nog steeds veel mensen die al bijna mijn hele leven ken, maar binnen nu en een jaar of 5 zullen die grotendeels weg of overleden zijn. Dan ben je toch het gevoel met die straat kwijt denk ik.
Ik zou op termijn best weer terug willen naar die hoek van de stad want het is er wel fijn wonen.

Ik zie nog wel gebeuren dat een van mijn broers het huis overneemt als mijn ouders overlijden of moeten verhuizen.
De buurt zal zich hier ook langzaam vernieuwen in de komende jaren, er zijn ook mensen bij die kleiner zullen gaan wonen. Er is pas een stel komen wonen met een baby. Ach, die voortgang hou je toch niet tegen.
Ook hier zal dat gewoon veranderen, ik blijf ook niet op deze plek wonen omdat ik dan expliciet dicht bij kennisen of familie woon. Het is gewoon een mooi pand (dat flink gemoderniseerd moet worden.. dat dan weer wel).

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:18 schreef rutger05 het volgende:
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je ouders Vonkenboer en heel veel sterkte toegewenst.
Dankjewel.. we zijn langzaam in het proces aan het rollen van afscheid nemen van spullen en opruimen.
Het laatste wat ik wil is ook dat het straks het gevoel geeft alsof ik in een mausoleum woon ..

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 15:39 schreef koentjuh18 het volgende:
Als je het kan betalen dan is het de overweging waard. Moet je wel de ruimte nodig hebben / willen en dat betwijfel ik een beetje afgaande op je antwoorden. Aankopen voor de verhuur kan, maar verhuur kan ook veel gezeur op leveren. Daar moet je ook maar zin in hebben.

De hypotheeklasten zouden niet één, twee, drie het probleem zijn. Die zijn namelijk nihil.
Maar daar komen natuurlijk wel meer financiële en ook gewoon praktische aspecten bij kijken.
Het huis waar ik nu woon is al jaren verhuurd geweest door mijn ouders alvorens we er 12 jaar geleden zelf introkken en ik heb van dichtbij ook wel gezien wat voor gezeur en gedoe je er mee kunt hebben.

Er zeggen er ook al een heleboel van waarom maak je er gewoon niet één groot huis van.
Maar dat maakt het geheel wel heel erg groot, en ik zou ook niet weten wat we (we zijn maar met ze tweeën) met een groot huis met 6 redelijke slaapkamers zouden moeten doen.
pi_218271731
Ja en nee.
Het is een vrij fors huis (>500m2 gok ik zo) met een hectare grond eromheen met bijgebouwen en aan de rand van de stad. Echt een topplek!

Als ik het kan huren voor dezelfde prijs als mijn vader (hij huurt het van zijn ex-werkgever voor een bedrag lager dan dat ik voor mijn 80m2 sociale woningbouw woning betaal :o ) dan zal ik het zeker overwegen. Maar dan wel met andere mensen samen, mijn vrouw en ik gaan dat niet kunnen managen.

Maar goed, mijn vader huurt het, dus 0,01% kans dat ik er ooit kan gaan wonen :+
pi_218271773
Neen. Het herinnert me aan mishandeling en misbruik.

Ik ben er laatst wel langs gelopen. Dat was al heftig genoeg.
  zondag 20 juli 2025 @ 19:54:01 #138
459912 FlippingCoin
pi_218271783
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:45 schreef DJKoster het volgende:
Ja en nee.
Het is een vrij fors huis (>500m2 gok ik zo) met een hectare grond eromheen met bijgebouwen en aan de rand van de stad. Echt een topplek!

Als ik het kan huren voor dezelfde prijs als mijn vader (hij huurt het van zijn ex-werkgever voor een bedrag lager dan dat ik voor mijn 80m2 sociale woningbouw woning betaal :o ) dan zal ik het zeker overwegen. Maar dan wel met andere mensen samen, mijn vrouw en ik gaan dat niet kunnen managen.

Maar goed, mijn vader huurt het, dus 0,01% kans dat ik er ooit kan gaan wonen :+
heeft je pa belastend materiaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')