En gelukkig ook hun kleinkinderen want die hebben nou geen vader meer, nadat ze hun moeder al verloren door natuurlijke oorzaakquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:29 schreef blomke het volgende:
Zoiets. Onze ouders hebben onze jeugd verpest.
Verschrikkelijk om te lezen, wat erg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor geen goud
Ben er alleen maar mishandeld en onlangs is mijn broer overleden door een wanhoopsdaad vanwege de zelfde reden
Zijn kinderen die ik nu begeleid willen er ook niet eens meer langsrijden net als ik
Zelfs niets wat er stond staat nu in mijn huis
Ook geen foto’s van familieleden
Wat hield je tegen?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:03 schreef r_one het volgende:
Het huis waar mijn ouders zijn overleden (en de laatste 20/30 jaar van hun leven hebben gewoond) is niet het huis waar ik ben opgegroeid. En ja, dát huis had ik graag aangehouden en dan mijn eigen huis verkopen
Maar helaas ......
Mooi die laatste alinea ❤️quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Het huis waar mijn ouders woonden toen ik geboren werd niet, dat is een sociaal huurflatje en ik heb daar zelf bizar genoeg direct naast gewoond toen ik voor het eerst het huis uit ging. Dat is 5 minuten lopen van hun huidige woning en dat is nog steeds het huis dat ze kochten toen ik 5 was, dus dat is zeker het huis waar ik ben opgegroeid.
Of ik er zou willen wonen: ja en nee. Ja, want ik vind het nog altijd een mooi huis, het is in mijn geboortestad, er zijn 3 hele grote slaapkamer plus een werkkamer dus ruimte zat voor een gezin met 2 kinderen en ik voel me er gewoonweg nog altijd helemaal thuis als ik langs ga ondanks dat ik er al bijna 10 jaar niet meer woon en ze veel veranderd/vernieuwd hebben in die tijd. Ook is het de enige realistische mogelijkheid voor me om ooit een koophuis te hebben
Nee, omdat ik nu een uur verderop woon en mijn vrouw (die geboren en getogen is waar ik nu woon) door haar werk gebonden is aan deze regio. Ook denk ik dat als ik daar met mijn vrouw en dochtertje ga wonen het altijd zal blijven voelen als MIJN huis en niet als ONS huis. Dat laatste vind ik uiteindelijk denk ik het belangrijkst waardoor het vermoedelijk een "nee" zou worden.
Linkje? 😇quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:27 schreef ludovico het volgende:
Ik ben niet handig genoeg om zo een object uit 1668 op te knappen.
De bank!quote:
Een andere bank was geen optie (zal wel met de rente te maken hebben gehad)?quote:Op maandag 23 juni 2025 01:02 schreef r_one het volgende:
De bank!
Die was niet bereid de hypotheek mee te verhuizen (onder dezelfde condities, hoofdsom en rente), naar een pand dat een ton meer waard was (dus een ton meer zekerheid/onderpand)![]()
Ik heb er 21 jaar gewoond. Ik zeg dat niet zonder reden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nu ken ik de Kop van Noord-Holland niet goed, maar ik vraag me ook af wat er zo bekrompen zou zijn aan de mensen die daar wonen. Op een of andere manier heb ik er een gunstige connotatie bij.
Ik herken dit, daarom heeft het ook zo lang geduurd voor het huis uiteindelijk verkocht werd.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb vanaf mijn geboorte totdat ik het huis uitging in het huis dat mijn ouders hebben laten bouwen gewoond en mijn moeder woont er nog steeds. Het huis is mooi en het dorp ook, maar mijn vader was een narcist dus een fijne jeugd heb ik niet gehad, dus: laat maar.
quote:
Herkenbaarquote:Op maandag 23 juni 2025 10:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb vanaf mijn geboorte totdat ik het huis uitging in het huis dat mijn ouders hebben laten bouwen gewoond en mijn moeder woont er nog steeds. Het huis is mooi en het dorp ook, maar mijn vader was een narcist dus een fijne jeugd heb ik niet gehad, dus: laat maar. Bovendien wil ik mijn eigen leven opbouwen (en dat lukt aardig) en niet rondhangen in iets waarin zijn geest rondwaard.
Van het land of van de stad?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:34 schreef Onderdeurtje het volgende:
Helaas wilde mijn moeder toen ook herinneringen ophalen dus zijn we van Noord naar Oost verhuisd.
Ja dit eigenlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:44 schreef borisz het volgende:
Voor het huis zeker. Gewoon een rijtjeshuis. Vier kamers boven. En dicht div steden. En ma is er in blijven investeren. Dus ook goed onderhouden.
Alleen anders inrichten.
Nee, met de leeftijd, iedere (andere) bank kijkt 10 jaar vooruit bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek. Ze kijken naar je maandlast ....quote:Op maandag 23 juni 2025 09:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Een andere bank was geen optie (zal wel met de rente te maken hebben gehad)?
Want over 10 jaar is je inkomen een stuk lager? Dat je nu een lagere rente hebt en dus lagere maandlasten speelde niet mee??quote:Op maandag 23 juni 2025 14:16 schreef r_one het volgende:
Nee, met de leeftijd, iedere (andere) bank kijkt 10 jaar vooruit bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek. Ze kijken naar je maandlast ....
Bij "meeverhuizen" bij je huisbank klaarblijkelijk ook. Je wordt gewoon weer helemaal van A tot Z getoetst. Heel rigide want voor hun verandert er he-le-maal niks, behalve een onderpand van een ton meer. Ze kijken alleen maar naar je maandlast.
Ja, AOW en pensioen enzo dan, ik ga aardig richting de 60 nu.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Want over 10 jaar is je inkomen een stuk lager? Dat je nu een lagere rente hebt en dus lagere maandlasten speelde niet mee??
Ook niet toen je door de telefoon meldde dat je een aantrekkelijke offerte van een concurrent als referentie had?quote:Op maandag 23 juni 2025 16:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, AOW en pensioen enzo dan, ik ga aardig richting de 60 nu.
En nee, niet met dezelfde rente, niet met lagere rente, gewoon NIET, ze waren onvermurwbaar, ik kon praten als brugman. Je wordt sowieso aan de telefoon, eerstelijns, bij het überhaupt maken van een afspraak, al uitgevraagd en (geprobeerd) buiten de deur gehouden.
Ja, een hypotheek van ongeveer 60% van de hoofdsom, dat kon dan nog bij de gratie Gods. Maar én 50k aflossen, én mijn broer uitkopen, én een potje voor mijn oude dag, én verduurzamen, én, én, ....., dat was financieel niet haalbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |