Woon je nu zoveel kleiner dan? Of heb je de ruimte gewoon niet nodig?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:27 schreef Farenji het volgende:
Nee, wat heb ik te zoeken in zo'n veel te groot leeg huis vol met herinneringen.
Herinneringen dus. En het leven draait om herinneringen, als ik sommige mensen moet geloven.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:27 schreef Farenji het volgende:
Nee, wat heb ik te zoeken in zo'n veel te groot leeg huis vol met herinneringen.
Allebei. Ik woon in een appartementje en het huis van mijn ouders is een gezinswoning met drie slaapkamers en een zolder en grote tuin. Moet er niet aan denken om in mijn eentje in zo'n huis te zitten met de herinneringen aan mijn ouders die er niet meer zijn. Heb er ook wel eens tijdelijk gewoond toen mijn ouders op vakantie waren en ik even zonder woonruimte zat, en ik werd er toen ook al vrij ongelukkig. Als het aan mij ligt gaat het meteen in de verkoop mochten mijn ouders er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Woon je nu zoveel kleiner dan? Of heb je de ruimte gewoon niet nodig?
Tja er bestaan wel verschillende soorten herinneringen he.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Herinneringen dus. En het leven draait om herinneringen, als ik sommige mensen moet geloven.
Waarom word je ongelukkig in dat huis, heb je er slechte herinneringen aan?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tja er bestaan wel verschillende soorten herinneringen he.
Nee zeker niet. Goede herinneringen. Maar die herinneringen draag ik wel ergens anders bij me. Zo'n leeg huis verstoort de herinneringen alleen maar. Je kan ook niet echt herinneringen aan een goede vakantie hebben als je de rest van je leven in je vakantiehuis blijft hangen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom word je ongelukkig in dat huis, heb je er slechte herinneringen aan?
Nee, alle kinderen hebben buitengewoon onaantrekkelijke herinneringen aan het ouderlijke huis c.q. onze jeugd. Staat in wat je nu een gribesbuurt zou noemen. Bovendien klein, slecht onderhouden en oersaai.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Na het overlijden van je ouders ?
Gewoon even een vraagje uit interesse, mede omdat dit in de afgelopen maanden bij mij (helaas) is gaan spelen.
Als je de mogelijkheid zou (kunnen) krijgen, zou je dan je huidige woning verlaten om terug te kunnen verhuizen naar het huis waar je opgegroeid bent? En dan bedoel ik puur om het huis of de omgeving waarin het staat.
Waarom juist wel of waarom juist niet?
Dit is bijna poëzie, Tjackster.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:25 schreef Tjacka het volgende:
Toch blijft het een fijne droom. Een zachte. Eentje met ruimte, vuur, verbondenheid. En een beetje heimwee misschien.
En wat zegt dat dan volgens jou?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:07 schreef SuperNeger het volgende:
Wel grappig dat het voor sommige mensen dus puur om de locatie en indeling en stijl van het huis gaat als ze het over dit onderwerp hebben en anderen die denken alleen maar aan de emotionele waarde, het respect en de herinneringen en zo.
Zegt wel een hoop.
Vind ze er veel ruimdenkender, toleranter en communicatiever dan in de andere (N = 2) provincies waar ik heb gewoond.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
De kop van Noord Holland kent veel bekrompen mensen, dus ben blij dat ik uberhaupt uit die provincie weg ben.
Je geheugen laat je wat dat betreft niet in de steek, dat was inderdaad de situatie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:43 schreef bleiblei het volgende:
Maar @Vonkenboer, jij woont toch naast je ouderlijk huis in een 2kapper? Kan mij dat vaag herinneren van je klustopic decennia geleden.
In dat geval zou ik kijken welke van de 2 het mooiste beste is, en in het uiterst geval de 2 bij elkaar trekken als de ruimte welkom is.
Want die herinneringen zitten vooral in de buurt. En die heb je al als je er naast woont.
Niet aan gedacht om je eigen woning te gaan verhuren?quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik zit momenteel in die situatie na het overlijden van een ouder. Ik zou om het dorp en de straat best naar mijn ouderlijk huis willen verhuizen, maar dan zou ik achteruit gaan wat betreft woning. Dus dat is de reden dat ik het niet doe en het zal gaan verkopen.
Nu ken ik de Kop van Noord-Holland niet goed, maar ik vraag me ook af wat er zo bekrompen zou zijn aan de mensen die daar wonen. Op een of andere manier heb ik er een gunstige connotatie bij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef blomke het volgende:
Vind ze er veel ruimdenkender, toleranter en communicatiever dan in de andere (N = 2) provincies waar ik heb gewoond.
Nee, geen moment. Dat is sowieso niets voor mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet aan gedacht om je eigen woning te gaan verhuren?
Overigens woon ik er niet (wel in NH), maar ken het gebied en de mensen wel goed.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toen ik een aantal jaren geleden wegens sloop van mijn woning moest verhuizen, heb ik wel eens met de gedachte gespeeld om naar een ander deel van het land te verhuizen, en op een of andere manier heb ik daarbij ook aan de Kop van Noord-Holland gedacht.
Zoiets. Onze ouders hebben onze jeugd verpest.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor geen goud
Ben er alleen maar mishandeld en onlangs is mijn broer overleden door een wanhoopsdaad vanwege de zelfde reden
Zijn kinderen die ik nu begeleid willen er ook niet eens meer langsrijden net als ik
Zelfs niets wat er stond staat nu in mijn huis
Ook geen foto’s van familieleden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |