quote:
Op vrijdag 11 juli 2025 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:Huis waar ik ben opgegroeid: nee. Ik ben geen dorpsmens en heb geen groene vingers. Wat beiden voor huis+omgeving van toepassing is.
Zij zijn inmiddels zelf verhuisd. Hun ruime appartement, middenin de stad: daar zie ik me ooit wel nog wonen.
In die zin heb ik (gelukkig) óók de groene vingers en interesse in tuinieren meegekregen van mijn moeder, dat moet dan ook wel het perceel is namelijk behoorlijk fors. Het is verder ook gelegen op een groene plek midden in het dorp met geen directe bebouwing tegenover (en daar zijn ook geen plannen voor) op 15 minuten fietsen van alle voorzieningen.
quote:
Op woensdag 16 juli 2025 14:51 schreef DrMarten het volgende:Qua huis op zich wel, alleen qua straat denk ik niet. Nu wonen er nog steeds veel mensen die al bijna mijn hele leven ken, maar binnen nu en een jaar of 5 zullen die grotendeels weg of overleden zijn. Dan ben je toch het gevoel met die straat kwijt denk ik.
Ik zou op termijn best weer terug willen naar die hoek van de stad want het is er wel fijn wonen.
Ik zie nog wel gebeuren dat een van mijn broers het huis overneemt als mijn ouders overlijden of moeten verhuizen.
De buurt zal zich hier ook langzaam vernieuwen in de komende jaren, er zijn ook mensen bij die kleiner zullen gaan wonen. Er is pas een stel komen wonen met een baby. Ach, die voortgang hou je toch niet tegen.
Ook hier zal dat gewoon veranderen, ik blijf ook niet op deze plek wonen omdat ik dan expliciet dicht bij kennisen of familie woon. Het is gewoon een mooi pand (dat flink gemoderniseerd moet worden.. dat dan weer wel).
quote:
Dankjewel.. we zijn langzaam in het proces aan het rollen van afscheid nemen van spullen en opruimen.
Het laatste wat ik wil is ook dat het straks het gevoel geeft alsof ik in een mausoleum woon ..quote:
Op zondag 20 juli 2025 15:39 schreef koentjuh18 het volgende:Als je het kan betalen dan is het de overweging waard. Moet je wel de ruimte nodig hebben / willen en dat betwijfel ik een beetje afgaande op je antwoorden. Aankopen voor de verhuur kan, maar verhuur kan ook veel gezeur op leveren. Daar moet je ook maar zin in hebben.
De hypotheeklasten zouden niet één, twee, drie het probleem zijn. Die zijn namelijk nihil.
Maar daar komen natuurlijk wel meer financiële en ook gewoon praktische aspecten bij kijken.
Het huis waar ik nu woon is al jaren verhuurd geweest door mijn ouders alvorens we er 12 jaar geleden zelf introkken en ik heb van dichtbij ook wel gezien wat voor gezeur en gedoe je er mee kunt hebben.
Er zeggen er ook al een heleboel van waarom maak je er gewoon niet één groot huis van.
Maar dat maakt het geheel wel heel erg groot, en ik zou ook niet weten wat we (we zijn maar met ze tweeën) met een groot huis met 6 redelijke slaapkamers zouden moeten doen.