Waarvan akte, Etto. 👍🏼quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De reacties op dat Joop-artikel.
Dit spant wel de kroon, trouwens:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ng-voor-ons-allemaal
Valt Isral vandaag Iran aan omdat er een existentile dreiging voor Isral van Iran uitgaat? In onze media wordt geregeld gewezen op de traditionele Iraanse retoriek over 'de vernietiging van Isral', zoals ook Tim de Wit in VPRO's Bureau Buitenland beweert. Maar wat zeggen de Iraanse dictatoriale leiders eigenlijk cht? De Iraanse leiders praten nadrukkelijk niet over Isral, maar hebben het consequent over de 'zionistische entiteit'.
Wt de Iraanse leiders met de 'vernietiging van de zionistische entiteit' exact bedoelen? Ik weet het niet. En Tim de Wit weet het ook niet. Wat ik wl weet is hoe ik en veel anderen de 'vernietiging van de zionistische entiteit' zouden invullen: een nieuwe democratische staat Isral/Palestina waarin lle huidige inwoners van historisch Palestina - jood, moslim, christen en zij die zich anders identificeren - in vrijheid, volledige gelijkheid en veiligheid met elkaar samenleven. En dat is nu precies die inclusieve samenleving die de huidige apartheidsstaat Isral uit alle macht verwerpt!
Dit is de cult waar ik het over heb. We hebben een roedel totaal verblinde ideologisch gedreven academici en journalisten die niet langer in staat zijn rationeel na te denken.
De selectieve verontwaardiging, de totaal achterlijke samensmelting van woke idealen (meneer heeft het wat later over genderongelijkheid in Iran en dat dat ook erg is) met conservatieve religie, en een volstrekt gebrek aan historisch besef of kennis van geopolitiek. Kennelijk hoeven al die omringende landen waar al eeuwen de meest grove schendingen van mensenrechten plaatsvinden net te veranderen in een 'inclusieve samenleving' en zijn dat geen apartheidsstaten of zo. Ondertussen Isral afbeelden als soort beestachtig primitief barbaars land. Dat soort retoriek.
Toegegeven, dit is Joop, met een lezerspubliek van drie krakers en de eigen schrijverspoel. Maar de geur van dat artikel neem je ook gewoon waar in de 'standaard' en 'respectabele' media.
Er is een ongezonde anti-Isral bias, die met zuivere kritiek op Netanyahu (terecht) zijn kabinet (terecht) en kolonisten (terecht) niets meer van doen heeft.
Gegarandeerd dat XR en Pro-Pallie straks met Iraanse vlaggen gaat zwaaien. Kwestie van tijd.
Nou Syri heeft sowieso geen Iraanse proxies natuurlijk, dat volgt al uit de naam. Maar meer het punt dat je hier weglaat, namelijk dat je uit de huidige situatie extrapoleert dat ze de komende tien jaar geen 'probleem' vormen. Ik zie hier over het algemeen weinig positieve opvattingen over een Jihadist in maatpak aan de macht.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een aanname dat Syri geen luchtmacht, zware wapens en Iraanse proxies die oprukken meer heeft?
Lezen blijft ook een vak. Retoriek is er al decennia, maar het is niet zo dat Iran dagelijks bezig is met het bestoken van Isral. Sterker nog, zelfs op recente acties van Isral is nog zowaar nog wel een redelijk bemeten reactie gekomen als je er met een wat meer abstracte, geopolitieke bril naar kijkt.quote:[..]
Oh werkelijk? Dat heeft niks te maken met dat Iran al veertig jaar roept Isral te gaan vernietigen en tot nu toe continu bereidheid heeft getoond haar direct en indirect aan te vallen en hierin te escaleren, het risico op de koop toenemend dat Amerika ingrijpt n ten koste van zware sancties en aanvallen?
En dit heeft precies wat van doen met het feit dat we de escalatie van het huidige conflict in de Gazastrook kunnen toeschrijven aan Hamas?quote:[..]
Hamas zou niet bestaan zonder Iran. 7 oktober was niet mogelijk zonder geld, expertise en wapens uit Iran. Libanon hoefde als Iran zich gedroeg niet aangevallen te worden wegens het huisvesten van Hezbollah dat al haar wapens van Iran krijgt. De VS hoefden de Houthi's niet aan te vallen als ze niet de scheepvaart zouden bedreigen met raketten geleverd door.... Iran. Waar heb je het over?
De retoriek van het kabinet Netanyahu? Zie niet in waarom ik dat kabinet heel veel voordeel van de twijfel zou moeten geven qua nobele intenties. Maar uit de naam die aan een militaire operatie wordt gegeven nobele intenties afleiden is wel echt de hilariteit voorbij hoor, ongeacht wie de militaire operatie uitvoert. Als je wel eens in Belgrado bent geweest, dan weet je dat ze daar "Operation Noble Anvil" ook niet heel nobel vinden.quote:[..]
Dat je de retoriek van Isral even gemakkelijk opzij schuift als die van Noord-Korea en de actied van Iran vergelijkt qua dreigingsniveau met NK verraadt wel een zekere mate van bad faith.
Maar is dat wel echt zo? Want het is toch echt Iran die de (financile) voedingsbodem legt voor deze terroristische organisatie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:14 schreef Monolith het volgende:
Kijk je b.v. naar de Gazastrook dan kun je rustig stellen dat de huidige escalatie daar aan Hamas te wijten is.
De podcast van de NYT gaat er dieper op in.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:56 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Al die tijd heeft Trump het spelletje mee lopen spelen, een zeer sluwe en geniale actie moet ik zeggen.
Interessant ... Maar de realiteit blijft onverminderd dat 'even in verzet gaan' om deze ellende te voorkomen en daarmee 'eigen schuld, dikke bult 'gewoon te simplistisch gedacht is. Jouw reactie op 'Verzet was geen optie', zoals hieronder kort resumerend weergegeven, doet daar verder niets aan af.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is simpelweg dat nog altijd een aanzienlijk aantal Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen. Afgelopen week doken er meteen alweer videos op van juichende steden toen Iran raketten afvuurde op Isral.
Als je als Westers mens enig moreel kompas hebt, besef je je dat er in die samenleving zo ontzettend veel verachtelijk en verwerpelijke sentimenten zitten, dat je je daar van moet distantieren. De huidige situatie is volledig de eigen schuld van de Palestijnen en zij hadden al veel eerder eens gigantisch hard aangepakt moeten worden.
Een cultuur die is gestoeld op een verzonnen nationaliteit en de wens de vernietiging van een land en ander volk is idioot.
[..]
Dit krijg je als redacties gerund worden door hoogopgeleide mensen met een radicaal links en woke wereldbeeld.
Dit ook:
[..]
En ook:
[..]_!
Dit zou absoluut verreweg de meest ideale situatie zijn. Iraanse legerleiding die in opstand komt tegen de Rev. Garde en tegen de huidige leiders in Iran (wat daar nog van over is).Laten we hopen dat het waar is. Dat is echt de enige manier om dit conflict op de meest vreedzame manier te eindigen.quote:
Zou kunnen maar dan kun je natuurlijk nog steeds op twee paarden wedden. Mcht Iran niet aan de eisen willen voldoen dat ze dan meteen volledig verrast zullen worden. En dat laatste gesprek van afgelopen zondag met Iran al voor de buhne zou zijn geweest.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:43 schreef Aether het volgende:
[..]
De podcast van de NYT gaat er dieper op in.
Trump wilde wel degelijk een diplomatieke oplossing.
https://www.nytimes.com/2(...)-irael-war-iran.html
Verzet is altijd een optie. Maar daar heb je wel een aanzienlijke groep mensen voor nodig, die is er niet omdat te veel nog altijd zich kunnen vinden in het gedachtegoed van Hamas, ondanks dat men wellicht het niet eens is met de staat van welvaart.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:43 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Interessant ... Maar de realiteit blijft onverminderd dat 'even in verzet gaan' om deze ellende te voorkomen en daarmee 'eigen schuld, dikke bult 'gewoon te simplistisch gedacht is. Jouw reactie op 'Verzet was geen optie', zoals hieronder kort resumerend weergegeven, doet daar verder niets aan af.
Verzet was geen optie / Ja maar heel veel Palestijnen steunen Hamas nog steeds!
Verzet was geen optie / Ze stonden te juichen toen Iran bommen dropte op Isral!
Verzet was geen optie / Ze hadden al veel eerder keihard aangepakt moeten worden!
Verzet was geen optie / Die idiote cultuur is gestoeld op de vernietiging van een andere samenleving!
Verzet was geen optie / Die vuige linkse media met hun woke redactie!
Verzet was geen optie / *Random citaten uit voorgenoemde media.
Het enige wat je hier doet is opnieuw je eeuwige riedeltjes afvuren waarmee je het eigenlijk gemaakte punt negeert. Prima, maar daar ik niet in mee.
Ik blijf er dus bij, was het maar zo simpel als even in verzet gaan. Het verleden heeft bewezen dat dat een zinloze onderneming bleek te zijn.
Dat is dus iets anders dan dat men zich over de gehele breedte distantiren van het gedachtegoed van Hamas.quote:Hamas appears to have forcibly suppressed a rare uptick in public dissent in Gaza, beating and arresting scores of people over the past week who have been demonstrating against price rises and dire living conditions across the strip.
Je zult dit maar gewoon kunnen zeggen over een heel volk. Absurd. Je schrijft een heel volk collectief schuld toe en rechtvaardigt geweld tegen ze. Bizar dat dit hier ook kan blijven staan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De huidige situatie is volledig de eigen schuld van de Palestijnen en zij hadden al veel eerder eens gigantisch hard aangepakt moeten worden.
Als ik naar mijn eigen omgeving kijk en dan vooral de mensen die meer pro Palestina neigen dan zie ik eigenlijk weinig haat tegen Joden/antisemitisme. De kritiek is echt op het land Isral en de vele burgerdoden die vallen. Ik heb het idee dat veel mensen die pro Isral zijn projecteren dat linkse mensen die niet pro Isral zijn allemaal Jodenhaters zijn terwijl dat echt een kleine groep is. Extreemrechts ala FvD zie ik inderdaad ook veel haat voor Isral (het is een Joods complot), maar het is niet dat die mensen wel sympathie hebben voor de Palestijnen. Want moslims vinden ze net zo goed helemaal niks, net als alle andere etnische groepen die niet boreaal zijn. Tenminste dat is mijn beleving. Verbaas mij ook hoe makkelijk mensen doen over 50 burgerdoden in Gaza want ja Hamas gebruikt ze als schild/veel Palestijnen zijn pro Hamas/ moslims zijn toch vaak terroristen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben rechts en conservatief, waarom zou ik politiek nu ineens in het midden zitten?
[..]
Zowel bij radicaal links als radicaal rechts leeft er een enorme ongezonde antipathie jegens Isral.
Droom maar verder, dat gaat echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:44 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit zou absoluut verreweg de meest ideale situatie zijn. Iraanse legerleiding die in opstand komt tegen de Rev. Garde en tegen de huidige leiders in Iran (wat daar nog van over is).Laten we hopen dat het waar is. Dat is echt de enige manier om dit conflict op de meest vreedzame manier te eindigen.
Het is de afgelopen honderd jaar ongeveer 25 keer gebeurd. Waarom nu niet?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Droom maar verder, dat gaat echt niet gebeuren.
De sjah weer terug, door het westen naar voren geschoven.
Ik had het dan ook over een ongezonde antipathie jegens Isral, niet over antisemitisme. Al leeft dat trouwens wel degelijk bij delen van zowel radicaal links en radicaal rechts.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik naar mijn eigen omgeving kijk en dan vooral de mensen die meer pro Palestina neigen dan zie ik eigenlijk weinig haat tegen Joden/antisemitisme. De kritiek is echt op het land Isral en de vele burgerdoden die vallen. Ik heb het idee dat veel mensen die pro Isral zijn projecteren dat linkse mensen die niet pro Isral zijn allemaal Jodenhaters zijn terwijl dat echt een kleine groep is. Extreemrechts ala FvD zie ik inderdaad ook veel haat voor Isral (het is een Joods complot), maar het is niet dat die mensen wel sympathie hebben voor de Palestijnen. Want moslims vinden ze net zo goed helemaal niks, net als alle andere etnische groepen die niet boreaal zijn. Tenminste dat is mijn beleving. Verbaas mij ook hoe makkelijk mensen doen over 50 burgerdoden in Gaza want ja Hamas gebruikt ze als schild/veel Palestijnen zijn pro Hamas/ moslims zijn toch vaak terroristen.
Zoals Khamenei al zei... het is niet erg als Iraans/zijn bloed vloeit, het gaat om de islam.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:14 schreef HSG het volgende:
Iran is net als Rusland. Teveel hoogmoed en je vijand onderschatten.
Trump is inderdaad ook een lompe respectloze mongool zonder enige diplomatieke vaardigheid dan wel gevoel er voor. En dat heb je vrees ik toch wel nodig in dit soort geopolitieke complexe situaties. Beter houdt die gast gewoon zijn bek dicht voortaan en schuift hij iemand naar voren die beter is in het diplomatieke spel.quote:
Heb je een lijstje? En zijn dat niet-westerse landen waarbij het westen ze heeft ‘bevrijd’?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is de afgelopen honderd jaar ongeveer 25 keer gebeurd. Waarom nu niet?
Kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kamenei bedreigt nu de eigen bevolking.
Dat doet 'ie al 40 jaar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kamenei bedreigt nu de eigen bevolking.
Talloze. En vaak ging het uiteindelijk weer mis. Irak, Iran, Egypte, Libanon, Libi, Tunesi, Turkije, Venezuela, Colombia etc etcquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een lijstje? En zijn dat niet-westerse landen waarbij het westen ze heeft ‘bevrijd’?
Veel succes met het vinden van een dergelijk persoon in het huidige VS.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Trump is inderdaad ook een lompe respectloze mongool zonder enige diplomatieke vaardigheid dan wel gevoel er voor. En dat heb je vrees ik toch wel nodig in dit soort geopolitieke complexe situaties. Beter houdt die gast gewoon zijn bek dicht voortaan en schuift hij iemand naar voren die beter is in het diplomatieke spel.
Dan heb je wel ballen zeg.quote:
Poetin weet dat hij invloed heeft op Trump, al denkt Trump dat het andersom isquote:
Is dat zo? Iran sponsort ze inderdaad, net al Qatar overigens en er hangt nog een heel schimmig netwerk aan verdere internationale financiering achter. Maar dat Iran middels proxies een destabiliserende rol speelt in de regio hoor je mij ook niet ontkennen. Ik heb het over de directe aanleiding en dat is toch echt Hamas dat een grootschalige terroristische aanslag uitvoert.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Maar is dat wel echt zo? Want het is toch echt Iran die de (financile) voedingsbodem legt voor deze terroristische organisatie.
Oman is de go to place als Iran diplomatische gesprekken houdt. Interessant om in de gaten te houdenquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wie zou er in zitten? Onderhandelaars?
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.quote:
Dat artikel spreekt over economische protesten inderdaad, omdat overleven nou eenmaal een grotere prioriteit heeft dan algemeen verzet tegen Hamas. Dat kun je hen als fatsoenlijk Westers mens met enig moreel kompas gewoon niet kwalijk nemen. Overigens werd er toen eveneens tegen corruptie geprotesteerd, maar het punt is dat verzet, of dit nou om economische redenen of tegen de algemene gedachtegoed van Hamas als onderdrukker is, nagenoeg kansloos is, zoals het artikel als voorbeeld liet zien.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verzet is altijd een optie. Maar daar heb je wel een aanzienlijke groep mensen voor nodig, die is er niet omdat te veel nog altijd zich kunnen vinden in het gedachtegoed van Hamas, ondanks dat men wellicht het niet eens is met de staat van welvaart.
Het artikel dat jij linkt spreekt dan ook over 'economische protesten':
[..]
Dat is dus iets anders dan dat men zich over de gehele breedte distantiren van het gedachtegoed van Hamas.
Isral produceert zelf ook veel. Niet alleen wapens ook technologie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
Klopt, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.......quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Isral produceert zelf ook veel. Niet alleen wapens ook technologie.
Denk niet dat Rusland nog zoveel kan behalve diplomatiek. Toen het bewind van hun andere strategische partner in het MO waren ze ook al niet machte veel te doen. En dat was tegen opstandelingen, nog niet eens tegen een door de VS gesteund Israel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
Nu zitten ze in Teheran met een Russische trekpop opgezadeld. En zo populair is dat regime niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Droom maar verder, dat gaat echt niet gebeuren.
De sjah weer terug, door het westen naar voren geschoven.
De kans is groot dat de bevolking daar anders over denkt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals Khamenei al zei... het is niet erg als Iraans/zijn bloed vloeit, het gaat om de islam.
Daar vrees ik ook voorquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Trump loopt net tijdens zijn vlaggmast paradebouw (op CNN) te verkondigen dat hij Putin (gisteren) heeft gezegd dat die beter zichzelf kan gaan onderhandelen. Ik vermoed dat Putin, ook een alfaatje, met vertrokken kaken zit te luisteren naar die patjepeer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poetin weet dat hij invloed heeft op Trump, al denkt Trump dat het andersom is
In Syrie was er een grondoorlog ontstaan die Assad en Co niet konden stoppen, een soort Blitzkrieg. Ik zie Israel/VS niet zo snel een grondoorlog beginnen in Iran. Zal wel bij bombardementen vanuit de lucht blijven over en weer..quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk niet dat Rusland nog zoveel kan behalve diplomatiek. Toen het bewind van hun andere strategische partner in het MO waren ze ook al niet machte veel te doen. En dat was tegen opstandelingen, nog niet eens tegen een door de VS gesteund Israel.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.quote:
Rusland is een puppet van China, en dit conflict is ook al een proxy oorlog tegen de VS om de wereldorde te veranderen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
En Poetin stond erbij en keek er naar. Die gaat in Iran dus echt niks kunnen uitrichten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
In Syrie was er een grondoorlog ontstaan die Assad en Co niet konden stoppen, een soort Blitzkrieg. Ik zie Israel/VS niet zo snel een grondoorlog beginnen in Iran. Zal wel bij bombardementen vanuit de lucht blijven over en weer..
Precies dit, regime changes hebben altijd verkeerd uitgepakt voor het Westen. De soennieten staan te poppelen om daar de macht over te nemen en of je daar blij mee moet zijn als het Westen...quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:16 schreef Cruzinats het volgende:
Als je kijkt naar de kaart van de etniciteiten in Iran dan zijn er wel zorgwekkende regio's die tijdens een wisseling van de macht potentieel een gevaar kunnen vormen. Ik verwacht dan Turkije en Pakistan staan te popelen om de grensgebieden in te trekken om aldaar hun minderheden te steunen in de strijd naar onafhankelijkheid.
Ja, daar heb jij weer een punt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Iran sponsort ze inderdaad, net al Qatar overigens en er hangt nog een heel schimmig netwerk aan verdere internationale financiering achter. Maar dat Iran middels proxies een destabiliserende rol speelt in de regio hoor je mij ook niet ontkennen. Ik heb het over de directe aanleiding en dat is toch echt Hamas dat een grootschalige terroristische aanslag uitvoert.
Dat is ook gelul. Dit is maanden tot in de puntjes voorbereidt, denk je echt dat een land als israel dan een oepsie doet op juist dat gebied?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.
Zeker weten. We kunnen allemaal van Isral vinden wat we willen, ik ga er van uit dat we het er met z'n allen wel over eens zijn dat ze in elk geval net dom zijn en operaties slecht voorbereiden. Die wisten echt wel dat Iran niet terug zou slaan met 50 raketten ofzo, zeker weten dat ze pas begonnen zijn toen ze genoeg hadden om er minstens een paar duizend uit de lucht te schieten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Isral een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooienquote:
Mijn hemelquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Isral een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooien
Ik denk niet dat ze van Iran gaan winnen, die kunnen van alle kanten bevoorraad worden en zullen moslim medestanders in dat gebied iran wel gaan helpen
beter gaat Isral in op het zogenaamde voorstal van iran
Iran is sjiietisch en het overgrote deel van de de islamitische wereld is soenitisch.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Isral een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooien
Ik denk niet dat ze van Iran gaan winnen, die kunnen van alle kanten bevoorraad worden en zullen moslim medestanders in dat gebied iran wel gaan helpen
Ik ben gewoon realistischequote:
Nee, daar heb je echt geen gelijk in.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Tsja, dat mag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel hoe behoorlijk veel mensen denken, laat dat even goed indalen beste users.
jawelquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, daar heb je echt geen gelijk in.
Je begint nu over wat anders.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jawel
dit gaat veel verder dan een stammenoorlog als dit door gaat zetten
Het westen moet zich hier sowieso niet mee gaan bemoeien want dan zijn echt de rapen gaar
Als de VS zich hiermee gaat bemoeien voorspel ik een chaos in dat gebied..
Dit gaat helemaal uit de hand lopen want Israel gaat nu niet meer buigen met die gek aan het roer
Dit wordt een strijd van wie heeft de grootste piemel.....
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebbenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je begint nu over wat anders.
Maar Isral heeft wel een heel sterk leger, ze zijn nu echt het sterkste. Hoe het over een tijdje allemaal uitziet weet niemand.
quote:Isral/Inwonersaantal
9,757 miljoen (2023)
DIT is een ongelijke strijd....quote:Iran/Inwonersaantal
90,61 miljoen (2023)
Isral heeft de hele axis al tot op het bot vernederd. Hamas en Hezbollah zijn vleugellam en Isral heeft zware treffers weten te maken op de militaire infrastructuur in Iran de afgelopen dagen. Je kan veel over de IDF zeggen, maar de piloten blijken echt ontzettend goed getraind te zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jawel
dit gaat veel verder dan een stammenoorlog als dit door gaat zetten
Het westen moet zich hier sowieso niet mee gaan bemoeien want dan zijn echt de rapen gaar
Als de VS zich hiermee gaat bemoeien voorspel ik een chaos in dat gebied..
Dit gaat helemaal uit de hand lopen want Israel gaat nu niet meer buigen met die gek aan het roer
Dit wordt een strijd van wie heeft de grootste piemel.....
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebben
Isreal is veel makkelijker te vernietigen dan iran
[..]
[..]
DIT is een ongelijke strijd....
Yeah sure. Wie? Syri? De Taliban? Saoedi-Arabi?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of verse jonge meisjes en 100 kilo plutonium ophalen.
Kap effe met je onzin.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebben
[..]
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakactiesquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Isral heeft de hele axis al tot op het bot vernederd. Hamas en Hezbollah zijn vleugellam en Isral heeft zware treffers weten te maken op de militaire infrastructuur in Iran de afgelopen dagen. Je kan veel over de IDF zeggen, maar de piloten blijken echt ontzettend goed getraind te zijn.
Iran heeft verder weinig tot geen vrienden in het midden-oosten. Ik zie Rusland en China ook niet veel doen, de val van het regime zal voor hun een spijtig, maar gecalculeerd verlies zijn imo.
Omdat ik van sportieve wil ben, en altijd probeer te kijken naar wat iemand wel goed doet: het dikgedrukte is waar. Ofja, die kans bestaat als Isral er niet in weet te slagen de boel genoeg te frustreren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakacties
Strategische is die Netayahu gewoon een enorme kneus.
De man wil helemaal geen vrede
Sterker nog deze aanval op Iran zal er toe leiden dat Iran er nog meer op geprikkeld zal om die KERNBOM echt te produceren en op Isreal te droppen.....
kwestie van tijd, je las het hier voor het eerst
@AIVDquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakacties
Sterker nog deze aanval op Iran zal er toe leiden dat Iran er nog meer op geprikkeld zal om die KERNBOM echt te produceren en op Isreal te droppen.....
Wat een kul. Als je inwoners aantallen gaat gebruiken dan zou het Nederlands leger dus 2x zo goed moeten zijn als die van Isral.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat bedoel je dan mafkees. Lul er niet zo omheen joh.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.......
ik heb daar wat connecties, dus ik zal zelf wel al mijn bevindingen doorgeven als je het niet erg vindquote:
Iran heeft geen 'moslim medestanders', De omringende overwegend Soennitische landen vinden het juist prachtig dat het Shi'itische Iran hier flink schade oploopt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef Akkerdjie het volgende:
Djeez, klaas weet niet eens dat er al decennia een soort van burgeroorlog gaande is tussen moslims van allerlei stammen? Dat is basisinformatie. Maar blijkbaar heeft de propaganda van een van deze stammen wel het hoofd van klaas bereikt en is ie er nogal vatbaar voor.
Of wellicht is klaas ook een radicale moslim van een bepaald soort stam. Wie zal het zeggen op een anoniem forum.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, daar heb je echt geen gelijk in.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel hoe behoorlijk veel mensen denken, laat dat even goed indalen beste users.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Isral heeft de hele axis al tot op het bot vernederd. Hamas en Hezbollah zijn vleugellam en Isral heeft zware treffers weten te maken op de militaire infrastructuur in Iran de afgelopen dagen. Je kan veel over de IDF zeggen, maar de piloten blijken echt ontzettend goed getraind te zijn.
Iran heeft verder weinig tot geen vrienden in het midden-oosten. Ik zie Rusland en China ook niet veel doen, de val van het regime zal voor hun een spijtig, maar gecalculeerd verlies zijn imo.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yeah sure. Wie? Syri? De Taliban? Saoedi-Arabi?
quote:
quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik van sportieve wil ben, en altijd probeer te kijken naar wat iemand wel goed doet: het dikgedrukte is waar. Ofja, die kans bestaat als Isral er niet in weet te slagen de boel genoeg te frustreren.
Klaasgod heeft ontiegelijk veel beet vandaag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat een kul. Als je inwoners aantallen gaat gebruiken dan zou het Nederlands leger dus 2x zo goed moeten zijn als die van Isral.![]()
Spoiler, dat is ons leger niet.
Luister gastquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iran heeft geen 'moslim medestanders', De omringende overwegend Soennitische landen vinden het juist prachtig dat het Shi'itische Iran hier flink schade oploopt.
Niet bepaaldquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Klaasweetnietveelquote:
Wist niet dat Qatar in Oman ligt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:23 schreef Perrin het volgende:
Drie Iraanse overheidsvliegtuigen arriveren in Qatar. Een onderhandelingsteam van honderden mensen of vluchten ze?
[ x ]
Pappa Soepjurk en zijn 300 minderjarige vrouwen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:23 schreef Perrin het volgende:
Drie Iraanse overheidsvliegtuigen arriveren in Qatar. Een onderhandelingsteam van honderden mensen of vluchten ze?
[ x ]
Snap wel dat ze geen helikopter nemen in elk geval.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:23 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Argh. Fixed.quote:
Maar met 3 vliegtuigen tegelijk?quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap wel dat ze geen helikopter nemen in elk geval.
klaas komt van harvardquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:
Een van de grootse redenen waarom Isral zo succesvol is in die regio, heeft voornamelijk te maken met de onvoorwaardelijke steun van de Amerikanen. Zonder hun technologie, jaarlijkse miljarden wat ze ontvangen. Zou het nu heel anders uitzien.quote:
Hij heeft hier natuurlijk gelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
Neocon die staat te popelen, je verwacht niet
[ x ]
Cruz heeft dus geen flauw benul van zaken. Maarja niks nieuws.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij heeft hier natuurlijk gelijk.
MAD.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, hij wordt betaald om die onzin te pushen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ok, dus de minister van Defensie is bereid het werk te doen van een minister van Defensie. Dat lijkt me op zich een voorwaarde voor de baan, maar goed dat hij het even bevestigd.quote:
Moet het zo cynischquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ok, dus de minister van Defensie is bereid het werk te doen van een minister van Defensie. Dat lijkt me op zich een voorwaarde voor de baan, maar goed dat hij het even bevestigd.
Touche, ik zal met terugwerkende kracht heywoodu op een like trakterenquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja het is toch ook een bericht waar je werkelijkwaar HE-LE-MAAL niks mee kan?
En zijn minnaressen kamelen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Pappa Soepjurk en zijn 300 minderjarige vrouwen.
Jawel, ze melden dat niet voor niets.. Is o.a. zodat het voor de wereld minder 'uit de lucht komt vallen' om het zo maar te zeggen. Heeft wel degelijk nut, ook wat betreft daadkracht waar Trump bekend om wil staan is het geschikt om het extra te melden. En andere zaken waarvoor het ook nuttig isquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja het is toch ook een bericht waar je werkelijkwaar HE-LE-MAAL niks mee kan?
quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap wel dat ze geen helikopter nemen in elk geval.
quote:Thus far, Israeli strikes on Iran’s Fordow nuclear facility have been limited. At first glance, this might seem like a curious omission, given that Israel’s justification for the strikes was, “If not stopped, Iran could produce a nuclear weapon in a very short time. . . . It could be a year. It could be within a few months.” Fordow has long been recognized as a critical component in Iran’s nuclear matrix, as a site for enriching uranium to 60 percent, well beyond what is required for civilian purposes. Further attacks on Fordow, potentially with U.S. support, could be imminent.
But the success of those attacks is just one of many factors that will determine Iran’s future nuclear status. While Iranian Foreign Minister Abbas Araghchi recently indicated Iran would be willing to return to nuclear talks (“Iran has never left the negotiating table”), and the Trump administration has indicated they are still pursuing dialogue, the potential of resolving the status of Iran’s nuclear program seems grim. The sticking point of past negotiations was over whether or not Iran could continue to enrich uranium. The ongoing crisis appears unlikely to have changed either side’s views on this crucial issue; if anything, it may cause them to be even more adamant in their opposition.
Status of Fordow
Fordow is believed to be central to Iran’s nuclear activities. It is buried deep underground in a mountain, and its primary function is uranium enrichment using 6 cascades of older IR-1 centrifuges, along with the 10 cascades of more advanced IR-6 centrifuges. Under the 2015 Joint Comprehensive Plan of Action, Iran was prohibited from enriching at Fordow; however, following U.S. withdrawal, Iran resumed enrichment activities there in 2018 and was producing 60 percent enriched uranium.
The status of Fordow at present or following any further strikes will be essential for Iran’s nuclear future, as it is believed to be the facility that could increase enrichment from 60 to 90 percent for weapons-grade uranium. Of particular concern is that in March 2023, the International Atomic Energy Agency (IAEA) collected samples from Fordow that found uranium enriched to 83.7 percent; however, this was never confirmed. An additional concern is that Fordow could be one of the sites where Iran has been stockpiling 60 percent enriched uranium or where the stockpile could be transferred. Some of Iran’s stockpile is believed to be stored in Isfahan, but the IAEA has not disclosed its full location.
Fordow is believed to be buried 80–110 meters underground, near Qom, and was built to withstand airstrikes. It is believed that Israel would either need U.S. support to destroy the facility or repeated airstrikes. U.S. support could include the GBU-57 Massive Ordnance Penetrator, which is a 30,000-pound bomb carried by B-2 bombers. Israel could attempt to take out the facility with multiple rounds of smaller payload weapons. But neither of these options guarantees that Fordow can be destroyed, which may require even stronger ordnance or sustained strikes. Additionally, Israel may resort to unconventional methods for attempting to wipe out Fordow, such as cyberattacks, similar to the 2010 Stuxnet attacks, or other means of sabotage.
Whether or not Iran continues to pursue a nuclear program will depend on what remains of its previous enterprise, given that Natanz has been destroyed, according to the IAEA, with damage to other facilities, including Isfahan and Arak. The status of Fordow, likely to be decided in the coming days and weeks, will be decisive.
Iran’s Nonproliferation and NPT Status
A day before Israel’s strikes on Iran’s nuclear facilities, the IAEA, which is responsible for monitoring states’ compliance with their international nonproliferation and safeguards obligations, found Iran to be in breach for the first time since 2005. Specific concerns included traces of uranium at undeclared sites, which could not be explained. According to the IAEA, Iran had stockpiled over 400 kg of uranium enriched to 60 percent, and, according to General Michael Kurilla of the U.S. Central Command, “it is estimated that current stockpiles and the available centrifuges across several enrichment plants are sufficient to produce its first 25 kg of weapons-grade material in roughly one week and enough for up to ten nuclear weapons in three weeks.” Iran’s Foreign Ministry and Atomic Energy Organization met the findings with defiance, claiming the IAEA had no legal basis, and said it would build new facilities that were more secure and would introduce advanced sixth-generation centrifuges at Fordow. The IAEA finding coincided with President Trump’s deadline for an agreement in the ongoing nuclear talks, suggesting Iran’s nuclear activities would continue unchecked.
There has been ongoing debate as to whether or not Iran had an active nuclear weapons program, including among Trump officials. A nuclear weapon requires fissile material, such as highly enriched uranium, which Iran was not only developing but also stockpiling for further enrichment. It also requires a means of delivery, such as a ballistic missile like the Shahab-3, which is based on a North Korean design, or cruise missiles, such as the Soumar, which is derived from Russia’s dual-capable Kh-55. The final factor is knowledge, including weaponization and converting fissile material into a bomb, along with mating a warhead to the delivery vehicle. There is ample evidence that Iran was working on weaponization technology, such as neutron initiators and high-explosive compression tests, through 2003. What is less definitive, however, is whether or not Iran continued these activities, and if its research up through 2003 was sufficient for weaponization at a later date. Some analysts, such as the Foundation for the Defense of Democracies, for example, assess that some of these capabilities are “likely ready.”
In a less-covered news item, on June 16, it was reported that the Iranian parliament was drafting a bill to withdraw from the Non-Proliferation Treaty (NPT). Withdrawal requires a 90-day notice and can be invoked under Article X of the treaty in response to “extraordinary events.” According to an Iranian foreign ministry spokesperson, “In light of recent developments, we will take an appropriate decision. Government has to enforce parliament bills but such a proposal is just being prepared and we will coordinate in the later stages with parliament.” Iranian withdrawal from the NPT would signal a decisive and unequivocal step towards pursuing a nuclear weapons program, contrary to its past position of hedging under the auspices of a 2005 fatwa by the Ayatollah banning the production, stockpiling, and use of nuclear weapons, which many experts interpreted as being irreversible even if the security conditions change for Iran.
Iranian withdrawal from the NPT would also be a major blow to the global nuclear order and norms against nonproliferation. The NPT is the foundation of the nuclear order, which is already facing one of its biggest crises in decades. The NPT is rooted in a “grand bargain,” whereby the majority of states will refrain from pursuing nuclear weapons programs, and in return five nuclear possessors (China, France, Russia, the United Kingdom, and the United States) will take steps towards “general and complete disarmament” and provide access to nuclear technology for peaceful uses. Iran’s nuclear program presented numerous challenges for the NPT, as Tehran insisted on its right to enrich for peaceful purposes but engaged in activities with clear military implications. Iranian withdrawal could prompt a proliferation cascade and end its relationship with the IAEA, as identified by nuclear experts Jamie Kwong and Nicole Grajewski in a recent analysis on the risks of Iranian withdrawal from the NPT.
Iran’s Friends
The IAEA Board of Governors’ June 12 report found Iran was in breach of its NPT obligations; however, three countries voted against this finding, including Russia and China. Iran is part of an axis of aggressors, including Russia, China, and North Korea, that have been testing the international system for years and have been increasingly cooperative with each other on nuclear issues. For example, in 2023, the U.S. Department of the Treasury sanctioned Chinese individuals and entities because they had “conducted financial transactions and facilitated procurement of sensitive and critical parts and technology for key actors in Iran’s ballistic missile development.” In January 2025, Iran and Russia signed the Iranian–Russian Treaty on Comprehensive Strategic Partnership, and a 2022 intelligence report suggests Iran was asking Russia for help with its nuclear program, specifically with acquiring additional nuclear material that might shorten a breakout period to build a nuclear weapon. And a January 2025 report found that Iran was building nuclear-capable missiles using designs provided by North Korea.
The future of Iran’s nuclear program will particularly be shaped by the response from Moscow and Beijing, both technically and politically. In technical terms, they may assist if Tehran decides to rebuild its nuclear enterprise following Israeli strikes. China and Russia have historically provided training and support for Iran’s nuclear experts, with China providing small reactors in the 1990s, and Russia completed and fueled Iran’s Bushehr reactor. Given the extent of Iran’s nuclear program and the IAEA findings, such support would fly in the face of the international nonproliferation regime and put the Russia–China–Iran–North Korea axis at odds with the wider international community that continues to oppose nuclear proliferation.
But Moscow and Beijing could also provide political and diplomatic cover for Iran’s nuclear ambitions, similar to their vote against the IAEA Board of Governors’ finding. The global nuclear order, to include the NPT, works on consensus; therefore, particularly given their veto power on the UN Security Council, Russia and China could hinder attempts to generate multilateral diplomatic pressure on Tehran. Reactions from Moscow and Beijing thus far have largely stressed the need for de-escalation in the conflict, but if Israeli strikes continue and Trump changes position to offer U.S. support, the region could become the stage for a great power standoff.
Heather Williams is the director of the Project on Nuclear Issues and a senior fellow in the Defense and Security Department at the Center for Strategic and International Studies in Washington, D.C.
https://www.csis.org/anal(...)fordow-just-one-them
Gaat ie niet doen. Trump heeft in zijn presidentiele campagne gezworen geen oorlogen te voerenquote:
Godskolere wat is deze vent vermoeiend. Nou ik zal er maar eens een voorspelling aan wagen: Amerika gaat zich er niet mee bemoeien.quote:Donald Trump heeft woensdagmiddag kort gereageerd op de waarschuwing van de Iraanse leider Ayatollah Ali Khamenei. Die zei dat Iran zich niet zal overgeven en dat inmenging van de VS in de oorlog 'ernstige gevolgen' zou hebben. ,,Ik zeg: Veel succes", reageert Trump tegenover journalisten voor het Witte Huis.
Eerder vanmiddag zei Trump al over mogelijke deelname van VS: ,,Misschien doe ik het. Misschien doe ik het niet. Ik bedoel, niemand weet wat ik ga doen. Ik kan je dit vertellen: Iran heeft veel problemen en ze willen onderhandelen. En ik zei: waarom heb je niet met me onderhandeld vr al deze dood en vernietiging?"
Trump suggereerde verder dat er binnenkort een einde aan het conflict zou kunnen komen, maar zei ook dat hij 'niet wist hoelang het nog zou duren'. ,,De komende week wordt belangrijk, misschien eerder."
Okee, ik voorspel van wel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Godskolere wat is deze vent vermoeiend. Nou ik zal er maar eens een voorspelling aan wagen: Amerika gaat zich er niet mee bemoeien.
Fordo فوردوquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Fordow, dat klinkt ook als een stad of dorpje in lord of the rings.
Lage bangmakerij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ben ik de enige, of zie ik alleen een lichtgrijze horizontale balk in de lay-out van deze site?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
Dat is een shitload aan vuurkracht.
[ x ]
De kont wijd open voor China.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nog steeds?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ben ik de enige, of zie ik alleen een lichtgrijze horizontale balk in de lay-out van deze site?
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty of verloren vliegtuig in Iran. Vandaag pas de eerste onbemande drone verloren. En dan zeg je dit LOL.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Vergeet de ontplofte ballen van Hezbollah niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty in Iran. En dan zeg je dit LOL.
1 strike group zou in theorie al de complete regio qua vuurkracht moeten kunnen domineren, op Israel na dan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
2 tot 4 raketten maximaal waren het.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe wave aan raketten onderweg trouwens, naar israel.
edit: alweer voorbij geloof ik.
Paging Dr. T. Bagquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vergeet de ontplofte ballen van Hezbollah niet.
Die weten ook wel dat de VS niet actief mee gaat doen dus lekker prikken en groot doen terwijl Isral ongestoord verder gaat.quote:
Het kan natuurlijk behoorlijk slopend worden voor de burgers in Israel als het luchtalarm continu blijft afgaan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
2 tot 4 raketten maximaal waren het.
Ik zou het niet eens meer afschieten als ik Iran was.
Ben er nooit helemaal gerust op, maar het lijkt behoorlijk onder controle. Het enige wat nog zou kunnen gebeuren is een deus ex machina dat Iran toch een kernkop blijkt te hebben.
Mochten ze zo gestoord zijn om die daadwerkelijk te gebruiken, zal dat naast de eerste ook meteen de laatste zijn die ze ooit gehad hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ben er nooit helemaal gerust op, maar het lijkt behoorlijk onder controle. Het enige wat nog zou kunnen gebeuren is een deus ex machina dat Iran toch een kernkop blijkt te hebben.
Van wat ik begreep heeft Iran nog steeds niet zijn beste raketten gebruikt. Maar goed, we hebben totaal geen idee of die bestaan, lanceerbaar zijn, etc.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je hebt er een bron van dat de VS dat niet lukte?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog.
Nou, dat was best grappigquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Men zou zomaar fan kunnen worden van Trumpie.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt er een bron van dat de VS dat niet lukte?
https://www.afhistory.af.(...)%20Bashur%20airfield.quote:On April 6, 2003, CENTAF leadership declared air supremacy over all of Iraq and on April 16, 2003, the first humanitarian relief flight landed at Bashur airfield.
Daadkracht van Trump mbt Iran is nou niet echt aanwezigquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jawel, ze melden dat niet voor niets.. Is o.a. zodat het voor de wereld minder 'uit de lucht komt vallen' om het zo maar te zeggen. Heeft wel degelijk nut, ook wat betreft daadkracht waar Trump bekend om wil staan is het geschikt om het extra te melden. En andere zaken waarvoor het ook nuttig is
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik had ook niet gedacht dat Putin Oekrane zou binnenvallen. Kennelijk ben ik niet in staat de psyche te doorgronden van dit soort figuren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, ik voorspel van wel.![]()
( die emoticon is niet omdat ik oorlog leuk vind)
Aan de andere kant weet Iran nog steeds raketten naar Isral te sturen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
https://www.afhistory.af.(...)%20Bashur%20airfield.
Duurde toen een dag of 16 dus.
Kerel? Meneer voor jouwquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty of verloren vliegtuig in Iran. Vandaag pas de eerste onbemande drone verloren. En dan zeg je dit LOL.
'Air superiority' betekent dat je je vrijuit in het luchtuim kunt bewegen zonder de kans om neergehaald te worden door luchtafweergeschut. Dat betekent niet dat een land geen raketten meer kan lanceren. Isral heeft afgezien van een drone geen enkele straaljager verloren en kan zonder tegenstand allerlei doelen bestoken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant weet Iran nog steeds raketten naar Isral te sturen.
En hebben de Amerikanen troepen ingezet en het Irakese regime laten instorten.
Los van de vraag of de superioriteit door Isral bereikt is (zo duidelijk vind ik dat niet) is het een vergelijking in de categorie appels en peren.
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Maar wat betekent dat nou eigenlijk strategisch? Je kunt wel boven Iran vliegen met je straaljager, maar wat heb je eraan? Het zegt niet veel.
Negeren een optie?quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen
Geen aandacht aan geven, om 21.00 uur doet de begeleiding de wifi uit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geen aandacht aan geven, om 21.00 uur doet de begeleiding de wifi uit.
Door wie ondergetekend?quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef ACT-F het volgende:
Spann0nd!
[ x ]
Maar het internet in Iran ligt plat. We missen alle spektakel
Ga maar is keihard huilenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat weer zijn vervelende 'content creator' die zit te posten uit zijn appartement, onder de smog van New Delhi.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef ACT-F het volgende:
Spann0nd!
[ x ]
Maar het internet in Iran ligt plat. We missen alle spektakel
Wel mooi gemaakt. Die heeft wel een sticker verdiendquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:47 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat weer zijn vervelende 'content creator' die zit te posten uit zijn appartement, onder de smog van New Delhi.
Ik respecteer je zienswijze, maar in zijn geheel deel ik hem niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ga maar is keihard huilen
De recente oorlogsvoeringen in Irak, Afghanistan en Oekrane hebben aangetoond dat oorlogen niet in het luchtruim gewonnen worden maar op de grond.
En nu weer gauw terug op je stapelbed.
Voorlopig is het nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen, dit omdat Iraans belangrijkste nucleaire installatie in een berg zit. Iets dat de Amerikanen met hun bunkerbusters wel zou lukken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
'Air superiority' betekent dat je je vrijuit in het luchtuim kunt bewegen zonder de kans om neergehaald te worden door luchtafweergeschut. Dat betekent niet dat een land geen raketten meer kan lanceren. Isral heeft afgezien van een drone geen enkele straaljager verloren en kan zonder tegenstand allerlei doelen bestoken.
Dat zegt toch niks over wel of geen 'air superiority' te hebben bereikt? Daar ging het om.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen, dit omdat Iraans belangrijkste nucleaire installatie in een berg zit. Iets dat de Amerikanen met hun bunkerbusters wel zou lukken.
Ik vraag me af of de VS dat wel kan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen, dit omdat Iraans belangrijkste nucleaire installatie in een berg zit. Iets dat de Amerikanen met hun bunkerbusters wel zou lukken.
Nou... ligt er wel een beetje aan hoe diep verstopt alles is. Is geen garantie die bunkerbusters.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze gaan het proberen. Het speeltje moet wel getest worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de VS dat wel kan.
Ik denk dat het dat vooral is. Je hebt er niks aan als je lanceerinstallaties systematisch uit worden geschakeld.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van wat ik begreep heeft Iran nog steeds niet zijn beste raketten gebruikt. Maar goed, we hebben totaal geen idee of die bestaan, lanceerbaar zijn, etc.
Ik vraag me af hoe je aan die feedback gaat komen. Dan moet je toch echt een insider hebben, lijkt me?quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan het proberen. Het speeltje moet wel getest worden.
Het wemelt er van de Mossad agentenquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:02 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je aan die feedback gaat komen. Dan moet je toch echt een insider hebben, lijkt me?
quote:La France va prendre une initiative pour proposer un rglement ngoci exigeant , annonce l'lyse
L'lyse fait galement savoir qu'Emmanuel Macron appelle Isral mettre urgemment fin aux frappes sans lien avec le programme nuclaire et balistique iranien . Le prsident de la Rpublique demande par ailleurs au Quai d'Orsay de faciliter le dpart des Franais qui veulent quitter l'Iran ou Isral.
Ja doei, Macron. Isral komt natuurlijk niet bij die nucleaire sites zonder de verdediging uit de lucht te houden.quote:Frankrijk zal "een initiatief" nemen om "een veeleisende, onderhandelde oplossing voor te stellen", kondigt het lyse aan.
Het lyse kondigde tevens aan dat Emmanuel Macron Isral oproept om "dringend te stoppen" met aanvallen "die niets te maken hebben met het Iraanse nucleaire en ballistische raketprogramma". De president verzocht de Quai d'Orsay tevens om "het vertrek te faciliteren" van Franse burgers die Iran of Isral willen verlaten.
Dit zou je ook kunnen lezen als:quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:04 schreef Qarrad het volgende:
https://www.leparisien.fr(...)d2-b2e3-a17c34dcaaac
[..]
[..]
Ja doei, Macron. Isral komt natuurlijk niet bij die nucleaire sites zonder de verdediging uit de lucht te houden.
Trump heeft zoveel gezworen wat achteraf allemaal bullshit bleek.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Gaat ie niet doen. Trump heeft in zijn presidentiele campagne gezworen geen oorlogen te voeren
Met een explosief karakterquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:05 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Ze zitten daar zelfs in hun portemonnee
Het is nieuws als het gn bullshit isquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Trump heeft zoveel gezworen wat achteraf allemaal bullshit bleek.
Ik snap niet zo goed dat "voorlopig is het ze nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen" wordt aangedragen. Alsof dat vreemd is of het allemaal niet zoveel voorstelt. We zijn pas zes dagen onderweg en Isral heeft het luchtruim boven een land dat 75x zo groot is als zijzelf, met 9 x meer inwoners en op minimaal 2.300 km (!) afstand al in handen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou... ligt er wel een beetje aan hoe diep verstopt alles is. Is geen garantie die bunkerbusters.
Ja dat kunnen ze.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de VS dat wel kan.
Bovendien zit veel daarvan 100m onder de grond.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat "voorlopig is het ze nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen" wordt aangedragen. Alsof dat vreemd is of het allemaal niet zoveel voorstelt. We zijn pas zes dagen onderweg en Isral heeft het luchtruim boven een land dat 75x zo groot is als zijzelf, met 9 x meer inwoners en op minimaal 2.300 km (!) afstand al in handen.
Wat verwacht men dan? Dat je dat binnen een dagje allemaal regelt?
We gaan het meemaken.quote:
Denken dat Iran de helft is van Europa qua oppervlaktequote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty of verloren vliegtuig in Iran. Vandaag pas de eerste onbemande drone verloren. En dan zeg je dit LOL.
Met het veiligstellen van de installaties en die 400 kilo uranium zullen ze vast wel rekening gehouden hebben met de bommen van Amerika. Kan best nog wel even duren, als het al gaat lukken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zit veel daarvan 100m onder de grond.
40% van de EUquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:13 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Denken dat Iran de helft is van Europa qua oppervlaktePak eens een wereldkaart zou ik zeggen
Het explosief, de voortstuwing en de navigatie zit allemaal in de raket.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het dat vooral is. Je hebt er niks aan als je lanceerinstallaties systematisch uit worden geschakeld.
Klopt, hij stuurt alleen maar een paar dozijn tankers etc. de Atlantische oceaan over. No biggiequote:Op woensdag 18 juni 2025 19:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daadkracht van Trump mbt Iran is nou niet echt aanwezig
Dus zonder komt een raket met het explosief, voortstuwing en navigatie nog steeds niet van de grondquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:16 schreef kibo het volgende:
[..]
Het explosief, de voortstuwing en de navigatie zit allemaal in de raket.
Een lanceerinstallatie is een simpel ding , dient alleen maar om de raket een beetje in de goede richting te zetten en te ontsteken.
En een economie kleiner dan Denemarken. Per hoofd van de bevolking armer dan Namibi meen ik..quote:
quote:Te weinig schuilkelders in Arabische steden in Isral: ‘We voelen ons in de steek gelaten’
In veel Arabische steden en dorpen in Isral zijn vrijwel geen openbare schuilkelders. In de stad Tamra in het noorden zijn er zelfs geen. "We voelen ons in de steek gelaten", vertelt Hala Awad op de begrafenis van vier buurtbewoners. Zij werden afgelopen weekend gedood toen een Iraanse raket hun woning raakte.
Uit de speakers van de moskee klinkt het gebed terwijl de kisten van moeder Manar Khatib, haar dochters Shada (20) en Hala (13) en nog een familielid met de naam Manar naar hun graven worden gedragen. Honderden mannen staan op de begraafplaats van de stad. De vrouwen kijken mee vanaf de daken en balkons. Op de achtergrond is de stad Haifa te zien. Dat was vermoedelijk het doelwit van Iran, vanwege het havengebied met industrie en militaire doelwitten.
"De familie is super geliefd in de stad", vertelt een jongen. Vanachter zijn zonnebril verschijnen enkele tranen op z'n wang als hij spreekt. "Ze waren er altijd voor iedereen." Ook Awad staat met tranen in haar ogen. "Ik ben gebroken, zo gebroken. Het is een ramp, het waren zulke goede mensen, zo uniek."
Twee miljoen Palestijnen in Isral
In Isral wonen bijna twee miljoen Palestijnen, daarmee vormen ze zo'n 20 procent van de totale Isralische bevolking. Het gaat om mensen die niet in Gaza of op de Westelijke Jordaanoever wonen. Ze worden ook wel Arabische Isralirs genoemd. Sommigen wonen in 'gemengde' steden zoals Haifa, anderen wonen deels in aparte dorpen en steden.
Geen openbare schuilkelders
De inwoners van Tamra voelen zich niet goed beschermd tegen de Iraanse raketten. Er zijn namelijk geen openbare schuilkelders in de stad. "We worden gezien als tweederangsburgers", vertelt Awad. "Dat is voor iedereen duidelijk."
Een kleine twee kilometer verderop staat het huis van de familie Khatib. De raket heeft de woning aan de achterkant geraakt. Vanuit het huis van de buren - ook flink beschadigd - is de raketinslag goed te zien. Het dak is deels ingestort, de ruiten liggen eruit en overal ligt puin.
De buurman stapt de oprit op. Ook hij vertelt over het gebrek aan openbare schuilkelders. "Dit is een Arabische stad, daarom wil de regering niet investeren in publieke schuilkelders." De gemeentesecretaris Adel Khatib bevestigt dat er geen enkele gemeenschappelijke schuilkelder is gebouwd in Tamra.
Het contrast met Joodse dorpen en steden is groot. Tamra heeft 37.000 inwoners en heeft dus geen publieke schuilkelders. Terwijl er in het Joodse dorp Mitzpe Aviv zo'n vijf kilometer verderop 13 schuilkelders zijn voor de 1100 inwoners. Op sociale media ging afgelopen week een video rond waarop te zien is hoe inwoners de raketten op Tamra toejuichen.
Oproep aan de regering
Volgens schattingen van de gemeente heeft zo'n veertig procent van de inwoners in Tamra wel een veilige kamer. Dat is een extra stevige ruimte, vaak met stalen luiken en deuren. Sinds de jaren 90 is het verplicht om in nieuwe woningen zo'n ruimte te laten bouwen. Maar daar is in Tamra weinig toezicht op vanwege de vele bureaucratie. De woning van de familie Khatib had wel een aantal van deze kamers, maar bij een directe raketinslag bieden ze niet voldoende bescherming.
Volgens de gemeentesecretaris is Tamra niet de enige Arabische stad of dorp waar het gebrek aan openbare schuilplekken een probleem is. Het speelt volgens hem in vrijwel alle Arabische dorpen en steden. Hij roept de Isralische regering op om meer te doen.
"We moeten meer gaan samenwerken en de druk opvoeren om schuilkelders te bouwen. De overheid moet naar ons luisteren, ons begrijpen en weten wat onze behoeften zijn."
Meerdere Isralische maatschappelijke organisaties hebben de regering en het leger deze week opgeroepen om dringend de bescherming van de Arabische gemeenschappen te verbeteren. De organisaties noemen Tamra als voorbeeld waar helemaal geen openbare bunker is, terwijl in andere Arabische steden en dorpen slechts een handvol schuilkelders beschikbaar zijn.
Uit een onderzoek van een organisatie die de overheid controleert, kwam enkele jaren geleden naar voren dat 26 procent van de Isralische burgers, inclusief Arabieren, geen veilig onderkomen heeft. Dat betekent geen toegang tot een veilige kamer of een schuilkelder. In niet-Joodse gemeenschappen was dit percentage bijna dubbel zo veel: 46,5 procent.
'Als we geraakt worden, dan samen'
De begrafenis is inmiddels ten einde, de kisten van de familie Khatib zijn inmiddels verdwenen in de grond. De angst onder de inwoners is groot, want ze beseffen maar al te goed hoe kwetsbaar hun stad is voor inkomende raketten. Toch denkt vrijwel niemand eraan om te vertrekken.
"Ik kan mijn ouders niet achterlaten", vertelt Hala Awad vastberaden. "We hebben elkaar nodig. Als we worden geraakt door een raket, dan worden we samen geraakt. Ik laat mijn familie niet achter."
Nee hoor, zo zeker is dat niet. Bij Boekstijn en de Wijk waren ze ook sceptisch.quote:
quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ok, dus de minister van Defensie is bereid het werk te doen van een minister van Defensie. Dat lijkt me op zich een voorwaarde voor de baan, maar goed dat hij het even bevestigd.
Het IRGC-netwerk en alle aan het regime gelinkte elites verdienen leuk aan de olie. Zoals vaak in dat soort bananenlanden gaat de rijkdom naar de autoritaire kliek en hun vriendjes.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En een economie kleiner dan Denemarken. Per hoofd van de bevolking armer dan Namibi meen ik..
Dusja, zeg het maar. Je bent de baas boven niemandsland en een stel arme sloebers (grof gezegd).
De NOS redactie zit volledig in die activistische anti-Israel bubbel. De nuance is daar compleet zoek.quote:
Je zit echt helemaal fout.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ga maar is keihard huilen
De recente oorlogsvoeringen in Irak, Afghanistan en Oekrane hebben aangetoond dat oorlogen niet in het luchtruim gewonnen worden maar op de grond.
En nu weer gauw terug op je stapelbed.
Uiteraard. Maar zo bijzonder vind ik het niet dat een hypermodern leger als dat van Isral binnen enkele dagen de controle heeft boven Iran. Doen ze verder goed (vanuit hun perspectief), maar niet meer dan dat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het IRGC-netwerk en alle aan het regime gelinkte elites verdienen leuk aan de olie. Zoals vaak in dat soort bananenlanden gaat de rijkdom naar de autoritaire kliek en hun vriendjes.
Het zijn helaas wel narratieven met gevolgen, het stookt lezers verder op tegen Isral en ook Joden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS redactie zit volledig in die activistische anti-Israel bubbel. De nuance is daar compleet zoek.
Oke, Isral is een perfecte paradijs, zonder problemen. Vervelend hoor zulke zuigende reacties.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, het is de NOS weer gelukt hoor. Iran bombardeert, wie zijn de slachtoffers: Arabieren in Isral. En het is volgens de NOS de schuld van Isral dat ze niet genoeg schuilkelders hebben in Arabische dorpen. Want deze mensen zouden zogenaamd 'tweederangsburgers' worden gezien.
En ook moet men er natuurlijk bij vermelden dat er ergens een video is gevonden van ogenschijnlijk verbaasde en lachende Isralirs dat er een Arabisch dorp werd getorpedeerd door Iran. Nu zijn er ook talloze videos van juichende Palestijnen, maar die zal men bij de NOS niet publiceren natuurlijk. Dat past niet in het gewenste narratief
[..]
We gaan het zienquote:
Machtig mooie kisten dat. En dat geluid, of eerder impact die de motoren makenquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:39 schreef Perrin het volgende:
Met de huidige koers zijn die F-22's over een uurtje in ons luchtruim.
Ik hoop dat er ergens een paar spotters (met goede lenzen) lucky zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Machtig mooie kisten dat. En dat geluid, of eerder impact die de motoren maken
The Wall of Fire.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Machtig mooie kisten dat. En dat geluid, of eerder impact die de motoren maken
Het hoeft ook niet volledig vernietigd te worden, een complete ineenstorting is al genoeg. En dat is precies wat een bunkerbuster zal veroorzaken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee hoor, zo zeker is dat niet. Bij Boekstijn en de Wijk waren ze ook sceptisch.
Het kan, maar het kan net zo goed niet.
Een bunker wel ja, maar we hebben het hier over een berg. Als je een atoombom op een berg gooit gaat die berg er nog niet aan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet volledig vernietigd te worden, een complete ineenstorting is al genoeg. En dat is precies wat een bunkerbuster zal veroorzaken.
Als ze naar Ramstein waren gegaan had ik een gokje gewaagd maar helaasquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop dat er ergens een paar spotters (met goede lenzen) lucky zijn.
Alleen maar en toch cruciaal, blijkbaar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:16 schreef kibo het volgende:
[..]
Het explosief, de voortstuwing en de navigatie zit allemaal in de raket.
Een lanceerinstallatie is een simpel ding , dient alleen maar om de raket een beetje in de goede richting te zetten en te ontsteken.
Ik heb er eentje mogen ervaren die unrestricted verticaal mocht opstijgen. Je weet niet wat je meemaakt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
The Wall of Fire.
Bekijk deze YouTube-video
Tenminste een verbetering uit het verleden, dat 80% naar de Britten ging. Vooruitgang! /squote:Op woensdag 18 juni 2025 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het IRGC-netwerk en alle aan het regime gelinkte elites verdienen leuk aan de olie. Zoals vaak in dat soort bananenlanden gaat de rijkdom naar de autoritaire kliek en hun vriendjes.
Hans, je moeder roept!!quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:53 schreef Pegos het volgende:
Het is te hopen dat het Isralische regime zo spoedig mogelijk het veld ruimt
Onder het mom van het land beveiligen brengt de ploeg van Netanyahu het land juist in zeer groot gevaar.
Het Iraanse regime vormde geen enkele dreiging voor Israel. Ze hebben de staat Israel zelfs als een bestaand feit erkend.
Ze zullen nooit een atoombom op Israel gooien omdat er veel Palestijnen wonen.
Daarentegen heeft het oorlogszuchtige en barbaarse regime van Israel wel de beschikking over enige honderden atoombommen en dat ook nog buiten het non-proliferatie verdrag om.
Indertijd wilde president John Kennedy Israel niet helpen aan atoomenergie omdat Ben Goerion zeer lelijke plannen daarmee had, waardoor Kennedy het benoemde als een Nazi-doelstelling.. Dit tot zeer grote ergernis van de Isralische bevolking. Ben Goerion meende toen ook af te moeten treden. Daarvoor had hij in1948 al de leiding gehad bij het op grove en gewelddadige militaire wijze doorvoeren van ethnic cleansing van de helft van het toenmalige Palestijnse volk.
Uiteindelijk werd John F Kennedy door de Mossad vermoord en later ook zijn broer Robert die het waagde zich ook als presidentskandidaat op te werpen. Vice president Lyndon B Johnson maakte kennelijk deel uit van het moordcomplot op John K., die tenminste van 2 kanten beschoten werd, maar mogelijk zelfs 3. Hij zorgde ervoor dat er geen moment tussen zijn inauguratie zat door nog in Dallas meteen al de eed aft te leggen zodat er niemand tussen kon komen of vragen kon stellen. Zo'n beetje zijn eerste handeling die hij als president verrichtte was het alsnog instemmen met het atoomprogramma van Israel.
Maar nu zit dit buitengewoon oorlogszuchtige Isralische regime, dat er bovendien barbaarse methoden naar de Palestijnse bevolking op na houdt, op een wankele basis in het politieke machtscentrum. Dit is zeer gevaarlijk voor de veiligheid en het voortbestaan van het land.
Alle niet aflatende oorlogspropaganda jegens Iran is gebaseerd op hysterie, die in belangrijke mate gevoed wordt door Netanyahu om als premier door te kunnen regeren.
Door Amerika in zijn oorlogsplannen te betrekken is een mondiaal conflict bepaald niet uitgesloten.
Iran heeft zeer machtige vrienden. Ze staan er niet alleen voor.
Ik neem overigens aan dat zelfs de uiterst zware busterbommen van Amerika de onderaardse atoom activiteiten van Iran niet kunnen bereiken.
Doordat de Amerikaanse president openlijk de nodige bedreigingen naar Iran uit, komt hij ook nadrukkelijk in het vizier van Iran. Tot op heden begrijpt Trump niet of nauwelijks dat hij dit zelf uitlokt.
Er staat ons nog heel wat onheil te wachten.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:53 schreef Pegos het volgende:
Onder het mom van het land beveiligen brengt de ploeg van Netanyahu het land juist in zeer groot gevaar.
Het Iraanse regime vormde geen enkele dreiging voor Israel. Ze hebben de staat Israel zelfs als een bestaand feit erkend.
Daarentegen heeft het oorlogszuchtige en barbaarse regime van Israel wel de beschikking over enige honderden atoombommen en dat ook nog buiten het non-proliferatie verdrag om.
Indertijd wilde president John Kennedy Israel niet helpen aan atoomenergie omdat Ben Goerion zeer lelijke plannen daarmee had, waardoor Kennedy het benoemde als een Nazi-doelstelling.. Dit tot zeer grote ergernis van de Isralische bevolking. Ben Goerion meende toen ook af te moeten treden. Daarvoor had hij in1948 al de leiding gehad bij het op grove en gewelddadige militaire wijze doorvoeren van ethnic cleansing van de helft van het toenmalige Palestijnse volk.
Uiteindelijk werd John F Kennedy door de Mossad vermoord en later ook zijn broer Robert die het waagde zich ook als presidentskandidaat op te werpen. Vice president Lyndon B Johnson maakte kennelijk deel uit van het moordcomplot op John K., die tenminste van 2 kanten beschoten werd, maar mogelijk zelfs 3. Hij zorgde ervoor dat er geen moment tussen zijn inauguratie zat door nog in Dallas meteen al de eed aft te leggen zodat er niemand tussen kon komen of vragen kon stellen. Zo'n beetje zijn eerste handeling die hij als president verrichtte was het alsnog instemmen met het atoomprogramma van Israel.
Maar nu zit dit buitengewoon oorlogszuchtige Isralische regime, dat er bovendien barbaarse methoden naar de Palestijnse bevolking op na houdt, op een wankele basis in het politieke machtscentrum. Dit is zeer gevaarlijk voor de veiligheid en het voortbestaan van het land.
Alle niet aflatende oorlogspropaganda jegens Iran is gebaseerd op hysterie, die in belangrijke mate gevoed wordt door Netanyahu om als premier door te kunnen regeren.
Door Amerika in zijn oorlogsplannen te betrekken is een mondiaal conflict bepaald niet uitgesloten.
Ik neem overigens aan dat zelfs de uiterst zware busterbommen van Amerika de onderaardse atoom activiteiten van Iran niet kunnen bereiken.
Doordat de Amerikaanse president openlijk de nodige bedreigingen naar Iran uit, komt hij ook nadrukkelijk in het vizier van Iran. Tot op heden begrijpt Trump niet of nauwelijks dat hij dit zelf uitlokt.
Eeeh misschien een klein beetje gelijk. Bibi is bijvoorbeeld een enge corrupte boef. Maar dit is een volle wappie post, ga ik verder geen woorden aan vuil maken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:53 schreef Pegos het volgende:
Ja en nee.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een bunker wel ja, maar we hebben het hier over een berg. Als je een atoombom op een berg gooit gaat die berg er nog niet aan.
CNNquote:Hegseth repeatedly declined to get into specifics regarding his conversations about a potential US strike on Iran, telling lawmakers he wouldn’t disclose information in an open forum. Hegseth said Tehran had 60 days to accept a deal and they know “exactly what the president is saying.”
“They had an opportunity to make a deal, they should have made a deal,” Hegseth said. “President (Donald) Trump’s word means something … and at the Defense Department our job is to stand ready and prepared with options and that’s precisely what we’re doing.”
Dat is wel vet ja.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb er eentje mogen ervaren die unrestricted verticaal mocht opstijgen. Je weet niet wat je meemaakt.
Dit is dus een voorbeeld van iemand die het nog voor elkaar krijgt israel als agressor weg te zetten als ze kanker weten te genezen. Blinde haat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:58 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Eeeh misschien een klein beetje gelijk. Bibi is bijvoorbeeld een enge corrupte boef. Maar dit is een volle wappie post, ga ik verder geen woorden aan vuil maken.
Idd, veel woorden voor 'Ik vind Isral echt heel stom'.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dus een voorbeeld van iemand die het nog voor elkaar krijgt israel als agressor weg te zetten als ze kanker weten te genezen. Blinde haat.
En er is inderdaad meer dan genoeg aan te merken op israel en dan vooral haar politiek. Alleen verliest dat tractie door dit soort onzin. Een beetje hetzelfde wat we zien in Palestina, hele ordners vol met steekhoudende en bewezen argumenten .. maar dat is niet ernstig of heftig genoeg dus dikt men of liegt men de boel helemaal bij elkaar.
Zeggen dat de woorden van Trump waarde hebben is wel leuk gevonden in ieder geval.quote:
AP Newsquote:President Donald Trump would not say Wednesday whether he has decided to order a U.S. strike on Iran, a move that Tehran warned anew would be greeted with stiff retaliation if it happens.
“I may do it, I may not do it,” Trump said in an exchange with reporters at the White House . “I mean, nobody knows what I’m going to do.”
Trump added that it’s not “too late” for Iran to give up its nuclear program as he continues to weigh direct U.S. involvement in Israel’s military operations aimed at crushing Tehran’s nuclear program.
“Nothing’s too late,” Trump said. “I can tell you this. Iran’s got a lot of trouble.”
“Nothing is finished until it is finished,” Trump added. But “the next week is going to be very big— maybe less than a week.”
Trump also offered a terse response to Iran Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei’s refusal to heed to his call for Iran to submit to an unconditional surrender.
“I say good luck,” Trump said.
Dit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar zo bijzonder vind ik het niet dat een hypermodern leger als dat van Isral binnen enkele dagen de controle heeft boven Iran. Doen ze verder goed (vanuit hun perspectief), maar niet meer dan dat.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
Nobody knows what I’m going to do, not even I.
Khamenei heeft op z'n piemeltje getrapt dus nu moet hij wel laten zien wie de baddest motherfucker on earth is (na Putin)quote:
Mee eensquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:53 schreef Pegos het volgende:
Arabische dorpen zijn ook niet het doelwit van Iran en Hamas.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, het is de NOS weer gelukt hoor. Iran bombardeert, wie zijn de slachtoffers: Arabieren in Isral. En het is volgens de NOS de schuld van Isral dat ze niet genoeg schuilkelders hebben in Arabische dorpen.
[..]
En waar is dit op gebaseerd? Op wat Netanyahu zegt?quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat vriend en vijand het er wel over eens zijn dat het criminele regime dat nu in Iran de scepter zwaait, een atoombom direct zou afvuren op Isral.
Als ze nu een niet te onderscheppen ballistische raket met kernkop hadden, dan ging die gewoon die kant op.
En dan beweert zo’n kut op Nu.nl dat het flauw is dat Iran geen kernwapens mag hebben terwijl andere landen ze ook hebben.
Het blijven wel reli fanaten die in mijn ogen eerder die keuze zouden maken dan andere landen met kernwapens.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En waar is dit op gebaseerd? Op wat Netanyahu zegt?
Iran zou als ze een kernraket zouden hebben, deze echt niet zo snel op Isral afvuren, omdat ze dan weten dat ze kernraketten terugkrijgen.
En dat zie je dus bij alle landen met kernwapens, dat ze die eigenlijk alleen voor de afschrikwekkende werking gebruiken.
Vaag verhaal weer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
WTF, zal vast al gepost zijn maar.
Stel je voor dat je in Oekraine vecht aan het front om voor je dochters operatie te vechten en dan te horen dat heel je familie is weggevaagd in een iraanse raketaanval in Tel Aviv
kankerwereld zeg
Israel bevestigde zelf binnen een uur toen al dat er een oekariense familie omkwam, men wist alleen de achtergrond nog niet.quote:
Als je buurman al 25 jaar roept dat hij jou komt verkrachten en vermoorden doe je dan de voordeur open als hij uiteindelijk met zijn broek op zijn enkels aanbelt?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iran zou als ze een kernraket zouden hebben, deze echt niet zo snel op Isral afvuren, omdat ze dan weten dat ze kernraketten terugkrijgen.
En dat zie je dus bij alle landen met kernwapens, dat ze die eigenlijk alleen voor de afschrikwekkende werking gebruiken.
Jordani laat het toen, Irak heeft niet zoveel keuzequote:Op woensdag 18 juni 2025 21:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat met het vliegtuig verkeer bij landen zoals irak en Jordani? Zij verliezen toch inkomsten omdat er geen vliegtuigen veilig kunnen landen enzo…
En Jordani/Irak laten zomaar toe dat er drones/raketten in hun luchtruim zijn? Toch absurd?
Dat op zijn minst ja.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het blijven wel reli fanaten die in mijn ogen eerder die keuze zouden maken dan andere landen met kernwapens.
Desondanks zie ik dat ook niet gebeuren. Wat het wel zou doen is de status van Iran als regionale macht in beton gieten en daarmee partijen als hamas sterker maken.
Die raket zou allang gebruikt zijn deze week als Iran die had gehadquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat op zijn minst ja.
Ik denk dat bij de eerste de beste emotionele reactie die raket dan hups…oeps zo die kant op ging. Hoor dan hoevaak ze zeggen dat Isral kapot moet.
Ook al zouden ze het niet doen, wat ze wel doen, dan nog. Zou jij een psychopaat een wapenvergunning geven bijvoorbeeld.
Ja hij gebruikt het wapen vast niet hoor.
quote:Bouw of uitbreiding van nucleaire installaties
Satellietbeelden kunnen gebouwen tonen zoals uraniumverrijkingsfaciliteiten, koeltorens, reactoren of ondergrondse bunkers.
Voorbeelden: Natanz en Fordow in Iran zijn al vaak zichtbaar geweest op commercile satellietbeelden.
Transport en activiteit
Veel verkeer, voertuigen, bouwmateriaal of warmtebeelden kunnen wijzen op verhoogde activiteit bij een nucleaire site.
Thermische beeldvorming (infrarood)
Sommige kernreactoren of installaties geven veel warmte af, wat met infraroodbeelden opgespoord kan worden.
Luchtvervuiling en emissies
Sommige soorten verrijking of kernreactor-activiteit kunnen indirect worden gemeten door luchtmetingen met satellieten (zoals stikstofdioxide of andere gassen).
❌ Wat kan een satelliet niet (direct) zien?
Wat er n een gebouw gebeurt
Satellieten kunnen niet “door muren kijken”. Ze zien dus geen machines, hoeveel uranium er is, of hoe ver een land is in het proces.
Verrijkingsniveau van uranium
Satellieten kunnen niet zien of uranium laagverrijkt (voor energie) of hoogverrijkt (voor bommen) is – dat kan alleen met inspecties op de grond of metingen van isotopen.
Kleine, geheime installaties
Als een land zijn nucleaire faciliteiten goed verstopt (ondergronds of vermomd), kan dat aan het oog van satellieten ontsnappen.
🛰️ Wie houdt dit in de gaten?
IAEA (Internationaal Atoomenergieagentschap) – voert inspecties en analyseert satellietbeelden.
Inlichtingendiensten – zoals CIA, Mossad, en anderen, gebruiken spionagesatellieten met veel hogere resolutie dan commercile beelden.
Commercile bedrijven – zoals Maxar, Planet en BlackSky publiceren soms beelden van verdachte nucleaire sites.
Trump is nog in staat om Israel te helpenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Maar dat ze die doelen nog niet hebben behaald, vind ik ook niet opmerkelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit.
Bovendien moet je kijken naar de doelen die Isral heeft.
1. Het uitschakelen van de nucleaire dreiging die Iran voortbrengt.
Dat is dus niet behaald, aangezien Iran zijn belangrijkste faciliteiten in een berg heeft.
2. Het huidige Iraanse regime vervangen door een Isralvriendelijk regime.
Dit doel is zo ver weg, dat ik het voor nu maar oversla.
Die ayatollahs kunnen gewoon niet mikken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef mackinac het volgende:
[..]
Arabische dorpen zijn ook niet het doelwit van Iran en Hamas.
Jordani en Irak hebben niet de middelen om hun luchtruim te beveiligen lol. Onzinnige redeneringenquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:26 schreef Murkmoof het volgende:
En Jordani/Irak laten zomaar toe dat er drones/raketten in hun luchtruim zijn? Toch absurd?
Nou ze zijn absurd blij dat die idioten in Tehran op hun absurde flikker krijgen
Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd?
Iran wordt door alle Arabische landen gehaat!
Nou de hele goegemeenschap weet dat Iran aan een kernwapen bouwt. Waar de verrijkingsfabrieken zitten en het Atoomagentschap is wetend dat regels niet worden opgevolgd.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die raket zou allang gebruikt zijn deze week als Iran die had gehad
Het is beste bewijs dat Iran helemaal geen kernwapens heeft
Het is gewoon 1 fukking sprookjesverhaal
Een feit is dat kernactiviteiten door satellieten boven de aarde gesignaleerd kunnen worden. Laat die satellietbeelden dan maar is even zien Isral
[..]
Helaas twijfelt die daadkrachtig man zoquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Trump is nog in staat om Israel te helpen
Ik denk dat die ayatollahs geen fok geven wat er daarna gebeurt en daar zit het verschil met bijvoorbeeld Kim.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier redelijkheid verwacht van een regime dat (bij)zonder meer bereid is zich op te offeren aan haar ideologie. Islam als religie - haar eigen statement - lijkt gek genoeg om van haar zeg 2000miljoen volgers, er 100miljoen alvast naar het walhalle te sturen om zo voor goed 10 miljoen Joden Isralirs op te branden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump gaat helemaal niets doenquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Trump is nog in staat om Israel te helpen
Vooral door deze egyptische chef:quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:26 schreef Murkmoof het volgende:
Nou ze zijn absurd blij dat die idioten in Tehran op hun absurde flikker krijgen
Akkoord maar waarom laten ze toe dat er Iraanse drones/raketten door hub luchtruim vliegen? Van israel vinden ze dat goed.. maar van iran toch nietquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:26 schreef Murkmoof het volgende:
Jordani heeft dan ook best wat Iraans spul neergeschoten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Akkoord maar waarom laten ze toe dat er Iraanse drones/raketten door hub luchtruim vliegen? Van israel vinden ze dat goed.. maar van iran toch niet
Ik zie hier heleboel van dit soort berichten verschijnen....quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:28 schreef Doler12 het volgende:
He Isral leert snel! Die aanval op de live televisie station was erg dom en werkte juist averechts. Maar ik denk dat iedereen in Iran hier om kan lachen. He ze hebben zelfs Engelse ondertiteling dat is ook aardig van ze![]()
[ x ]
Onzinnig?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jordani en Irak hebben niet de middelen om hun luchtruim te beveiligen lol. Onzinnige redeneringen
Precies, en Hamas is maar n van de proxy's. Stel je voor dat ze die stok achter de deur hebben en dat Hezbollah, de milities in Irak, Syri, de Houthi's weer los kunnen. Iran heeft de afgelopen decennia de hele regio volgeplempt met een koloniale visie om hun invloed te vergroten. Je moet er niet aan denken hoe dat uit de hand kan lopen als men er niet meer tot dit punt tegenin kan gaan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het blijven wel reli fanaten die in mijn ogen eerder die keuze zouden maken dan andere landen met kernwapens.
Desondanks zie ik dat ook niet gebeuren. Wat het wel zou doen is de status van Iran als regionale macht in beton gieten en daarmee partijen als hamas sterker maken.
Het zou best nep kunnen zijn, maar het is wel slimmer om te hacken dan te bombarderen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik zie hier heleboel van dit soort berichten verschijnen....
ik kan je al vertellen dat het overgrote deel van die twitter berichten gewoon fukking nep zijn en fake news is
Volgende week is hij hier, dan zal ik hem eens even goed de waarheid vertellen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Trump gaat helemaal niets doen
Trump heeft alleen een fukking grote bek en denkt dat hij daarmee indruk maakt
Putin ligt daar helemaal niet meer wakker van en gaat gewoon door met de oorlog in Oekraine
Trump is 1 grote wassen neus die denkt dat hij enige indruk maakt.
Nu gaat hij een paar vliegtuigjes boven Iran laten vliegen omdat hij al weet dat Iran in de lucht ongevaarlijk is
Maar zoals ik al zei, Oorlogen worden niet in het luchtruim gewonnen maar op de grond
Ergens heb ik toch het vermoeden gekregen, gezien het feit dat al die islamieten overal op hun falie krijgen, dat allah een hekel aan ze heeftquote:
Het ergste van heel dat Isral is ze dit zelf helemaal niet kunnen redden, maar wel heel de wereld meeslepen in hun fukking probleem, die er helemaal niet was op het moment dat ze die raketten afvuurde op Iranquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:32 schreef Murkmoof het volgende:
[..]
Onzinnig?
Haha, de Jordaanse luchtmacht helpt de Isralische luchtmacht met het neerhalen van drones en raketten
Jordani heeft heel wat luchtafweer
En een forse luchtmacht :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Royal_Jordanian_Air_Force
Schopje ONZ.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het ergste van heel dat Isral is ze dit zelf helemaal niet kunnen redden, maar wel heel de wereld meeslepen in hun fukking probleem, die er helemaal niet was op het moment dat ze die raketten afvuurde op Iran
Nu moet de rest van de wereld omdat hun kleine kut staatje zo belangrijk gemaakt wordt maar afwachten wat dit wereldwijd consequenties kan hebben
Zo langzamerhand denk ik echt dat Isral gewoon op moet houden in dat gebied. Al die joden verhuizen naar europa en amerika.
Geen idee wat die mensen dat gebied zo bijzonder vinden dat er nu al eeuwenlang voor hun gevochten moet worden en de rest van de wereld moet vrezen voor mogelijk een grote escalatie wat gevolgen kan hebben voor de rest van de wereld.
Ik ben helemaal klaar met Isral na die aanval op Iran. Was nergens voor nodig. Voor mij een reden om Isral op te heffen.
keiharde conclusie
Ze hebben geen bestaansrecht in dat gebied
Ze zorgen constant voor instabiliteit in de rest van de wereld, zie beurskoersen en financile markten
Het is een oorlogszuchtig kut dorp
Nah dit is niet helemaal waar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Een feit is dat kernactiviteiten door satellieten boven de aarde gesignaleerd kunnen worden. Laat die satellietbeelden dan maar is even zien Isral
Trump moet naar een gesticht met zijn zelfverzonnen rotzooiquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:51 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ebben-afgevuurd.html
Iran was volgens Trump slechts "paar weken verwijderd" van kernbom
Trump heeft opnieuw aangegeven dat hij nog geen beslissing heeft genomen met betrekking tot deelname aan de Isralische strijd tegen Iran. Wel denkt hij dat "Iran slechts een paar weken verwijderd was van een nucleaire bom". Dat zei hij tegen journalisten in het Witte Huis.
Dat laatste zou voor hem een argument kunnen zijn om Iran aan te vallen. Isral probeert de VS ervan te overtuigen om zware bommen in te zetten die nucleaire installaties diep onder de grond kunnen raken. Isral beschikt zelf niet over dergelijke bommen.
Trump zei dat "zijn aanhangers niet willen dat Iran een nucleair wapen kan maken". Tegelijkertijd gaf hij aan dat "de deur niet dicht is" als het gaat om overleg met Iran. Volgens de president kan het nog altijd zo zijn dat er een deal komt.
En ome P.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump zit zo duidelijk in een situatie waarin hij zowel zijn achterban (anti-interventie) als Israel zelf probeert te pleasen...
Dat sowieso, maar dat staat verder los van alle kolder die je verkondigd hier.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Trump moet naar een gesticht met zijn zelfverzonnen rotzooi
Zijn achterban is niet moeilijk te pleasenquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump zit zo duidelijk in een situatie waarin hij zowel zijn achterban (anti-interventie) als Israel zelf probeert te pleasen...
Merz heeft gisteren nog gezegd dat Isral het vuile werk voor het westen opknaptquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het ergste van heel dat Isral is ze dit zelf helemaal niet kunnen redden, maar wel heel de wereld meeslepen in hun fukking probleem, die er helemaal niet was op het moment dat ze die raketten afvuurde op Iran
Nu moet de rest van de wereld omdat hun kleine kut staatje zo belangrijk gemaakt wordt maar afwachten wat dit wereldwijd consequenties kan hebben
Zo langzamerhand denk ik echt dat Isral gewoon op moet houden in dat gebied. Al die joden verhuizen naar europa en amerika.
Geen idee wat die mensen dat gebied zo bijzonder vinden dat er nu al eeuwenlang voor hun gevochten moet worden en de rest van de wereld moet vrezen voor mogelijk een grote escalatie wat gevolgen kan hebben voor de rest van de wereld.
Ik ben helemaal klaar met Isral na die aanval op Iran. Was nergens voor nodig. Voor mij een reden om Isral op te heffen.
keiharde conclusie
Ze hebben geen bestaansrecht in dat gebied
Ze zorgen constant voor instabiliteit in de rest van de wereld, zie beurskoersen en financile markten
Het is een oorlogszuchtig kut dorp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |