De kans is groot dat de bevolking daar anders over denkt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals Khamenei al zei... het is niet erg als Iraans/zijn bloed vloeit, het gaat om de islam.
Daar vrees ik ook voorquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
Trump loopt net tijdens zijn vlaggmast paradebouw (op CNN) te verkondigen dat hij Putin (gisteren) heeft gezegd dat die beter zichzelf kan gaan onderhandelen. Ik vermoed dat Putin, ook een alfaatje, met vertrokken kaken zit te luisteren naar die patjepeeër.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poetin weet dat hij invloed heeft op Trump, al denkt Trump dat het andersom is
In Syrie was er een grondoorlog ontstaan die Assad en Co niet konden stoppen, een soort Blitzkrieg. Ik zie Israel/VS niet zo snel een grondoorlog beginnen in Iran. Zal wel bij bombardementen vanuit de lucht blijven over en weer..quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk niet dat Rusland nog zoveel kan behalve diplomatiek. Toen het bewind van hun andere strategische partner in het MO waren ze ook al niet machte veel te doen. En dat was tegen opstandelingen, nog niet eens tegen een door de VS gesteund Israel.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.quote:
Rusland is een puppet van China, en dit conflict is ook al een proxy oorlog tegen de VS om de wereldorde te veranderen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
En Poetin stond erbij en keek er naar. Die gaat in Iran dus echt niks kunnen uitrichten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
In Syrie was er een grondoorlog ontstaan die Assad en Co niet konden stoppen, een soort Blitzkrieg. Ik zie Israel/VS niet zo snel een grondoorlog beginnen in Iran. Zal wel bij bombardementen vanuit de lucht blijven over en weer..
Precies dit, regime changes hebben altijd verkeerd uitgepakt voor het Westen. De soennieten staan te poppelen om daar de macht over te nemen en of je daar blij mee moet zijn als het Westen...quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:16 schreef Cruzinats het volgende:
Als je kijkt naar de kaart van de etniciteiten in Iran dan zijn er wel zorgwekkende regio's die tijdens een wisseling van de macht potentieel een gevaar kunnen vormen. Ik verwacht dan Turkije en Pakistan staan te popelen om de grensgebieden in te trekken om aldaar hun minderheden te steunen in de strijd naar onafhankelijkheid.
Ja, daar heb jij weer een punt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Iran sponsort ze inderdaad, net al Qatar overigens en er hangt nog een heel schimmig netwerk aan verdere internationale financiering achter. Maar dat Iran middels proxies een destabiliserende rol speelt in de regio hoor je mij ook niet ontkennen. Ik heb het over de directe aanleiding en dat is toch echt Hamas dat een grootschalige terroristische aanslag uitvoert.
Dat is ook gelul. Dit is maanden tot in de puntjes voorbereidt, denk je echt dat een land als israel dan een oepsie doet op juist dat gebied?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.
Zeker weten. We kunnen allemaal van Israël vinden wat we willen, ik ga er van uit dat we het er met z'n allen wel over eens zijn dat ze in elk geval níet dom zijn en operaties slecht voorbereiden. Die wisten echt wel dat Iran niet terug zou slaan met 50 raketten ofzo, zeker weten dat ze pas begonnen zijn toen ze genoeg hadden om er minstens een paar duizend uit de lucht te schieten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat Israel nu al bijna door hun voorraad daarvan heen zou zitten. Ze wisten voor ze begonnen dat Iran veel raketten heeft dus neem aan dat je eer je begint met een aanval op Iran, je er voor zorgt dat je goed voorbereid bent voor de te verwachten barrage aan 'wraakactieraketten'.
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Israël een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooienquote:
Mijn hemelquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Israël een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooien
Ik denk niet dat ze van Iran gaan winnen, die kunnen van alle kanten bevoorraad worden en zullen moslim medestanders in dat gebied iran wel gaan helpen
beter gaat Israël in op het zogenaamde voorstal van iran
Iran is sjiietisch en het overgrote deel van de de islamitische wereld is soenitisch.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Israël een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooien
Ik denk niet dat ze van Iran gaan winnen, die kunnen van alle kanten bevoorraad worden en zullen moslim medestanders in dat gebied iran wel gaan helpen
Ik ben gewoon realistischequote:
Nee, daar heb je echt geen gelijk in.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Tsja, dat mag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel hoe behoorlijk veel mensen denken, laat dat even goed indalen beste users.
jawelquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, daar heb je echt geen gelijk in.
Je begint nu over wat anders.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jawel
dit gaat veel verder dan een stammenoorlog als dit door gaat zetten
Het westen moet zich hier sowieso niet mee gaan bemoeien want dan zijn echt de rapen gaar
Als de VS zich hiermee gaat bemoeien voorspel ik een chaos in dat gebied..
Dit gaat helemaal uit de hand lopen want Israel gaat nu niet meer buigen met die gek aan het roer
Dit wordt een strijd van wie heeft de grootste piemel.....
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebbenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je begint nu over wat anders.
Maar Israël heeft wel een heel sterk leger, ze zijn nu echt het sterkste. Hoe het over een tijdje allemaal uitziet weet niemand.
quote:Israël/Inwonersaantal
9,757 miljoen (2023)
DIT is een ongelijke strijd....quote:Iran/Inwonersaantal
90,61 miljoen (2023)
Israël heeft de hele axis al tot op het bot vernederd. Hamas en Hezbollah zijn vleugellam en Israël heeft zware treffers weten te maken op de militaire infrastructuur in Iran de afgelopen dagen. Je kan veel over de IDF zeggen, maar de piloten blijken echt ontzettend goed getraind te zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jawel
dit gaat veel verder dan een stammenoorlog als dit door gaat zetten
Het westen moet zich hier sowieso niet mee gaan bemoeien want dan zijn echt de rapen gaar
Als de VS zich hiermee gaat bemoeien voorspel ik een chaos in dat gebied..
Dit gaat helemaal uit de hand lopen want Israel gaat nu niet meer buigen met die gek aan het roer
Dit wordt een strijd van wie heeft de grootste piemel.....
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebben
Isreal is veel makkelijker te vernietigen dan iran
[..]
[..]
DIT is een ongelijke strijd....
Yeah sure. Wie? Syrië? De Taliban? Saoedi-Arabië?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of verse jonge meisjes en 100 kilo plutonium ophalen.
Kap effe met je onzin.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af hoeveel wapens israel kan hebben in dat kleine stukje grond wat ze hebben
[..]
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakactiesquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Israël heeft de hele axis al tot op het bot vernederd. Hamas en Hezbollah zijn vleugellam en Israël heeft zware treffers weten te maken op de militaire infrastructuur in Iran de afgelopen dagen. Je kan veel over de IDF zeggen, maar de piloten blijken echt ontzettend goed getraind te zijn.
Iran heeft verder weinig tot geen vrienden in het midden-oosten. Ik zie Rusland en China ook niet veel doen, de val van het regime zal voor hun een spijtig, maar gecalculeerd verlies zijn imo.
Omdat ik van sportieve wil ben, en altijd probeer te kijken naar wat iemand wel goed doet: het dikgedrukte is waar. Ofja, die kans bestaat als Israël er niet in weet te slagen de boel genoeg te frustreren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakacties
Strategische is die Netayahu gewoon een enorme kneus.
De man wil helemaal geen vrede
Sterker nog deze aanval op Iran zal er toe leiden dat Iran er nog meer op geprikkeld zal om die KERNBOM echt te produceren en op Isreal te droppen.....
kwestie van tijd, je las het hier voor het eerst
@AIVDquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat israel nu heeft gedaan heeft dat het land nu niet meer veilig is voor strijders uit de gazastrook maar nu ook nog is extra hun binnenlandse veiligheid ernstig verstoord hebben door Iraniers die Isreal zullen binnenkomen voor wraakacties
Strategische is die Netayahu gewoon een enorme kneus.
De man wil helemaal geen vrede
Sterker nog deze aanval op Iran zal er toe leiden dat Iran er nog meer op geprikkeld zal om die KERNBOM echt te produceren en op Isreal te droppen.....
kwestie van tijd, je las het hier voor het eerst
Wat een kul. Als je inwoners aantallen gaat gebruiken dan zou het Nederlands leger dus 2x zo goed moeten zijn als die van Israël.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat bedoel je dan mafkees. Lul er niet zo omheen joh.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |