Kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kamenei bedreigt nu de eigen bevolking.
Dat doet 'ie al 40 jaar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kamenei bedreigt nu de eigen bevolking.
Talloze. En vaak ging het uiteindelijk weer mis. Irak, Iran, Egypte, Libanon, Libië, Tunesië, Turkije, Venezuela, Colombia etc etcquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een lijstje? En zijn dat niet-westerse landen waarbij het westen ze heeft ‘bevrijd’?
Veel succes met het vinden van een dergelijk persoon in het huidige VS.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Trump is inderdaad ook een lompe respectloze mongool zonder enige diplomatieke vaardigheid dan wel gevoel er voor. En dat heb je vrees ik toch wel nodig in dit soort geopolitieke complexe situaties. Beter houdt die gast gewoon zijn bek dicht voortaan en schuift hij iemand naar voren die beter is in het diplomatieke spel.
Dan heb je wel ballen zeg.quote:
Poetin weet dat hij invloed heeft op Trump, al denkt Trump dat het andersom isquote:
Is dat zo? Iran sponsort ze inderdaad, net al Qatar overigens en er hangt nog een heel schimmig netwerk aan verdere internationale financiering achter. Maar dat Iran middels proxies een destabiliserende rol speelt in de regio hoor je mij ook niet ontkennen. Ik heb het over de directe aanleiding en dat is toch echt Hamas dat een grootschalige terroristische aanslag uitvoert.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Maar is dat wel echt zo? Want het is toch echt Iran die de (financiële) voedingsbodem legt voor deze terroristische organisatie.
Oman is de go to place als Iran diplomatische gesprekken houdt. Interessant om in de gaten te houdenquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wie zou er in zitten? Onderhandelaars?
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.quote:
Dat artikel spreekt over economische protesten inderdaad, omdat overleven nou eenmaal een grotere prioriteit heeft dan algemeen verzet tegen Hamas. Dat kun je hen als fatsoenlijk Westers mens met enig moreel kompas gewoon niet kwalijk nemen. Overigens werd er toen eveneens tegen corruptie geprotesteerd, maar het punt is dat verzet, of dit nou om economische redenen of tegen de algemene gedachtegoed van Hamas als onderdrukker is, nagenoeg kansloos is, zoals het artikel als voorbeeld liet zien.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verzet is altijd een optie. Maar daar heb je wel een aanzienlijke groep mensen voor nodig, die is er niet omdat te veel nog altijd zich kunnen vinden in het gedachtegoed van Hamas, ondanks dat men wellicht het niet eens is met de staat van welvaart.
Het artikel dat jij linkt spreekt dan ook over 'economische protesten':
[..]
Dat is dus iets anders dan dat men zich over de gehele breedte distantiëren van het gedachtegoed van Hamas.
Israël produceert zelf ook veel. Niet alleen wapens ook technologie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
Klopt, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.......quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Israël produceert zelf ook veel. Niet alleen wapens ook technologie.
Denk niet dat Rusland nog zoveel kan behalve diplomatiek. Toen het bewind van hun andere strategische partner in het MO waren ze ook al niet machte veel te doen. En dat was tegen opstandelingen, nog niet eens tegen een door de VS gesteund Israel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is militair totaal afhankelijk van de VS, dus niets bijzonder dit. Wat je nu wel kan gaan krijgen is dat China en Rusland zich ermee kunnen gaan bemoeien en wat dat zal inhouden weet ik ook niet.
Nu zitten ze in Teheran met een Russische trekpop opgezadeld. En zo populair is dat regime niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Droom maar verder, dat gaat echt niet gebeuren.
De sjah weer terug, door het westen naar voren geschoven.
De kans is groot dat de bevolking daar anders over denkt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals Khamenei al zei... het is niet erg als Iraans/zijn bloed vloeit, het gaat om de islam.
Daar vrees ik ook voorquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Trump loopt net tijdens zijn vlaggmast paradebouw (op CNN) te verkondigen dat hij Putin (gisteren) heeft gezegd dat die beter zichzelf kan gaan onderhandelen. Ik vermoed dat Putin, ook een alfaatje, met vertrokken kaken zit te luisteren naar die patjepeeër.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poetin weet dat hij invloed heeft op Trump, al denkt Trump dat het andersom is
In Syrie was er een grondoorlog ontstaan die Assad en Co niet konden stoppen, een soort Blitzkrieg. Ik zie Israel/VS niet zo snel een grondoorlog beginnen in Iran. Zal wel bij bombardementen vanuit de lucht blijven over en weer..quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk niet dat Rusland nog zoveel kan behalve diplomatiek. Toen het bewind van hun andere strategische partner in het MO waren ze ook al niet machte veel te doen. En dat was tegen opstandelingen, nog niet eens tegen een door de VS gesteund Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |