De vraag is dan meteen of dit nou kwaadaardig is (eigenlijk liever willen dat Israël niet kan bestaan) of vooral onwetendheid.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Die oproep van bijvoorbeeld de premier van Spanje om geen wapens meer te leveren vind ik dus erg kwalijk. Israël bestaat alleen nog bij de gratie van haar militaire defensie, en zelfs dat wordt nog tegen ze gebruikt ("Ze hoeven helemaal niet terug te slaan want die raketten van Hamas/Hezbollah/noem maar op houdt de Iron Dome toch tegen").
Ja, dat is het nadeel van leven in een vrij land. Je kunt wel eens meningen tegenkomen waar je het niet mee eens bent.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef 2172619626795 het volgende:
Hier gaan toch je nekharen van overeind staan:
[ afbeelding ]
Lindsay Mossink, de buikspreekpop van de linkse onderbuikjes.
Nog erger, ze hebben het dus inmiddels aangepast:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is simpelweg dat nog altijd een aanzienlijk aantal Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen. Afgelopen week doken er meteen alweer videos op van juichende steden toen Iran raketten afvuurde op Israël.
Als je als Westers mens enig moreel kompas hebt, besef je je dat er in die samenleving zo ontzettend veel verachtelijk en verwerpelijke sentimenten zitten, dat je je daar van moet distantieren. De huidige situatie is volledig de eigen schuld van de Palestijnen en zij hadden al veel eerder eens gigantisch hard aangepakt moeten worden.
Een cultuur die is gestoeld op een verzonnen nationaliteit en de wens de vernietiging van een land en ander volk is idioot.
[..]
Dit krijg je als redacties gerund worden door hoogopgeleide mensen met een radicaal links en woke wereldbeeld.
Dit ook:
[..]
En ook:
[..]_!
Het is altijd vermakelijk als die islam apologeten van nu.nl onmiddellijk terecht worden gewezen in de comments.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Waar wel heel makkelijk overheen gestapt wordt, is dat het Iraanse regime meermaals duidelijk gemaakt heeft Israël van de kaart te willen vegen. Met een atoomwapen maken ze daar nog kans op ook.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:28 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wat is N? Staat dat er toevallig ergens bij?
quote:The poll was conducted among 1,512 U.S. adult citizens. Respondents were selected from YouGov’s opt-in panel to be representative of U.S. adult citizens
Die mag op een tegeltje.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:31 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het is altijd vermakelijk als die islam apologeten van nu.nl onmiddellijk terecht worden gewezen in de comments.
Deze bijvoorbeeld:
[..]
De titel "expert" inzake Israël en het Midden-Oosten is een reden om meteen heel scherp op te letten met de bullshitdetector aan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is simpelweg dat nog altijd een aanzienlijk aantal Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen. Afgelopen week doken er meteen alweer videos op van juichende steden toen Iran raketten afvuurde op Israël.
Als je als Westers mens enig moreel kompas hebt, besef je je dat er in die samenleving zo ontzettend veel verachtelijk en verwerpelijke sentimenten zitten, dat je je daar van moet distantieren. De huidige situatie is volledig de eigen schuld van de Palestijnen en zij hadden al veel eerder eens gigantisch hard aangepakt moeten worden.
Een cultuur die is gestoeld op een verzonnen nationaliteit en de wens de vernietiging van een land en ander volk is idioot.
[..]
Dit krijg je als redacties gerund worden door hoogopgeleide mensen met een radicaal links en woke wereldbeeld.
Dit ook:
[..]
En ook:
[..]_!
Moreel relativisme. Het betreft moslims en mensen van kleur, dus durft men geen hard oordeel te vellen. En tevens weten we allemaal dat het bestaan van Israël in die kringen nog altijd voor een enorme woede zorgt. 'Jews back to Poland' is wel degelijk een sentiment dat men als een 'oplossing' zou zien.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Wat een dieptrieste uithoek van ons collectief intellect is dit toch.
Daarmee zeg ik overigens niet dat kritiek op Israel niet terecht is.
Meningen ja. Dit is een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat is het nadeel van leven in een vrij land. Je kunt wel eens meningen tegenkomen waar je het niet mee eens bent.
Oh nee, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meningen ja. Dit is een nieuwsbericht.
Nieuws zou neutraal op basis van feiten en meningvrij gepresenteerd moeten worden, zodat de bevolking zelf haar eigen afwegingen kan maken.
Het is m.i. van de pot gerukt dat de pers hun meningen gaat opleggen op het platform waar miljoenen bezoekers op komen. Dat is absurd.
Wat nóg absurder is, naar mijn mening, is dat dit gedrag van de media verdedigd wordt door notabene de “intellectuelen” binnen onze samenleving. Totaal hypocriet en buiten de realiteit.
Ben ik dan écht zo slim? Of zijn zij misschien toch niet zo intellectueel als ze zichzelf doen voorkomen?
Het is een mening, tenminste, als ik een tekst lees tussen aanhalingstekens dan weet ik dat het een quote van iemand is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meningen ja. Dit is een nieuwsbericht.
Nieuws zou neutraal op basis van feiten en meningvrij gepresenteerd moeten worden, zodat de bevolking zelf haar eigen afwegingen kan maken.
Het is m.i. van de pot gerukt dat de pers hun meningen gaat opleggen op het platform waar miljoenen bezoekers op komen. Dat is absurd.
Wat nóg absurder is, naar mijn mening, is dat dit gedrag van de media verdedigd wordt door notabene de “intellectuelen” binnen onze samenleving. Totaal hypocriet en buiten de realiteit.
Ben ik dan écht zo slim? Of zijn zij misschien toch niet zo intellectueel als ze zichzelf doen voorkomen?
De redactie van nu.nl kan dat ook niet, aangezien ze nogal gauw reacties uitschakelen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een mening, tenminste, als ik een tekst lees tussen aanhalingstekens dan weet ik dat het een quote van iemand is.
Kun je heel hard schreeuwen en schoppen, maar als je daar al niet tegen kunt wordt het leven niet echt leuker of vrolijker.
Een mening… In de titel, als VOORPAGINA nieuws!quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een mening, tenminste, als ik een tekst lees tussen aanhalingstekens dan weet ik dat het een quote van iemand is.
Kun je heel hard schreeuwen en schoppen, maar als je daar al niet tegen kunt wordt het leven niet echt leuker of vrolijker.
Prima, denk vooral aan je bloeddruk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Een mening… In de titel, als VOORPAGINA nieuws!
Als je dit probleem niet ziet heb je echt een balk in je oog.
Niet prima. Het is propoganda van een ideologie vol haat en zelfsabotage. Het zaait verdeeldheid en polarisatie. Ik vind dat je nooit je ogen mag sluiten voor dit soort propaganda.quote:
Dankjewel. Hier heb je helemaal gelijk in.quote:denk vooral aan je bloeddruk.
Ze hebben een tijdje de commentsectie helemaal weg gelaten. Dat was voor mij genoeg reden om helemaal nooit meer op nu.nl te kijken en dat hele platform te mijden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De redactie van nu.nl kan dat ook niet, aangezien ze nogal gauw reacties uitschakelen.
Waarom is dat?
Al die tijd heeft Trump het spelletje mee lopen spelen, een zeer sluwe en geniale actie moet ik zeggen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:02 schreef Aether het volgende:
NYT: Israel began planning Iran strikes in December, Netanyahu gave presentation to Trump in February
https://www.timesofisrael(...)o-trump-in-february/
Ja, helemaal mee eens. Net als die mensen die het NOS journaal haten, maar het wel kijken zodat ze boos kunnen worden op de berichtgevingquote:Op woensdag 18 juni 2025 12:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze hebben een tijdje de commentsectie helemaal weg gelaten. Dat was voor mij genoeg reden om helemaal nooit meer op nu.nl te kijken en dat hele platform te mijden.
Die keuze hebben we gewoon hé. Niemand die je verplicht om daar heen te gaan voor je nieuws. Sowieso; wat me bijstaat is dat de artikelen op nu.nl heel vaak diepte, nuance en scherpte mistten.
Maar een beetje gaan janken dat ze niet neutraal en objectief verslag geven of nieuws delen dat is ook wel wat zuur. Zoek dan gewoon een ander platform als de kant van de subjectiviteit je niet aan staat.
Is het echte journalistiek of schrijft Geenstijl wat haar lezer wil lezen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt... het moment dat GeenStijl betere journalistiek bedrijft dan de 'echte' journalistiek, dat moment is er al een tijdje.
Het doet mij denken aan het non-interventiebeginsel uit Star Trek.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:00 schreef Momo het volgende:
Dat hele isolationisme doet mij denken aan Gilead uit de roman The Handmaid's Tale
Dit is de inmiddels pure anti israel propaganda die ik hier op dit forum al maanden loop te verkondigen. Maar IK was de gekkie, het was allemaal hysterie en ik zat in een heel diep complot of iets degelijks. Ze doen het nu steeds meer open en bloot dat eindelijk ook veel meer mensen die het eerst onzin vonden beginnen te realiseren wat voor rol de grote media in dit conflict spelen. Dag in en dag uit krijg je dit soort artikelen, en iedere dag bombastiache richting propaganda video’s op de grote nieuwskanalen als Nu, de NOS etc. En door dit soort hersenspoeling krijg je dus 150,000 schapen richting een demonstratie. Die zij aan zij met de Hamas en Hezbollah vlaggen lopen. En het lijkt allemaal met name vanuit de DPG media te komen, die een zeer duistere oorsprong/eigenaar hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid, toch? Objectief nieuws is dus zeker in tijden van polarisatie essentieel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:53 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar een beetje gaan janken dat ze niet neutraal en objectief verslag geven of nieuws delen dat is ook wel wat zuur. Zoek dan gewoon een ander platform als de kant van de subjectiviteit je niet aan staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |