1: Oh, je hebt het echt heel specifiek over Gaza. Ik had het meer over dat 'ergens in theorie tegen zijn' nog niet per definitie gevolgen heeft voor de praktijk. Heel vaak niet zelfs.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als de VN en bijna alle professionele hulporganisaties aan de bel trekken omdat alle rechten worden geschonden. Als iedere demonstratie wordt weggelachen. Wat is dan precies 'alles' dat het 'echt' doet stoppen?
[..]
Ja, als mijn huis in brand wordt gestoken door een buurtbewoner die gelooft dat ik dat anders bij hem zou doen. Dan heb je "ineens" een situatie die net even wat anders is dan toen dat niet zo was.
De VN voert al decennialang een heksenjacht jegens Israël en ondertussen zet men doodleuk Iran aan het hoofd van het eigen Mensenrechtenforum. Om nog maar te zwijgen over actiegroepen en activisten die overduidelijk de meest bizarre posities innemen en zelfs een term als 'genocide' eerst 'herdefiniëren' zodat het kan worden toegepast op deze oorlog.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als de VN en bijna alle professionele hulporganisaties aan de bel trekken omdat alle rechten worden geschonden. Als iedere demonstratie wordt weggelachen. Wat is dan precies 'alles' dat het 'echt' doet stoppen?
[..]
Ja, als mijn huis in brand wordt gestoken door een buurtbewoner die gelooft dat ik dat anders zou doen. Dan heb je "ineens" een situatie die net even wat anders is dan toen dat niet zo was.
Dus je stelt eigenlijk een soort 'pass' of groene kaart voor naar de kant van het regime van Netanyahu. Dat als men zich aan Palestijnse kant uitspreekt over Hamas de bevolking niét met wortel en tak wordt uitgeroeid.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:41 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
In verzet komen tegen je eigen terroristische regime.
Degenen die 'm nu laten vallen zien liever alle militaire aandacht op de democraten, dan op Iran.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ [url= https://twitter.com/CubbiesFan82/status/1935162367790432394]x[/url] ]
Man wat overdrijven.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus je stelt eigenlijk een soort 'pass' of groene kaart voor naar de kant van het regime van Netanyahu. Dat als men zich aan Palestijnse kant uitspreekt over Hamas de bevolking niét met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Dan stemt men de volgende keer maar op de Democraten. Dat rare isolationisme aan de MAGA-kant begint vermoeiend te worden. En een segment daarvan radicaliseert steeds meer aan de hand van mafklapperige influencers en podcasters.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ [url= https://twitter.com/CubbiesFan82/status/1935162367790432394]x[/url] ]
Zou je mij geen woorden in de mond willen leggen? En al helemaal niet op deze manier.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus je stelt eigenlijk een soort 'pass' of groene kaart voor naar de kant van het regime van Netanyahu.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat al die Palestijnen waarvan velen zogenaamd tegen Hamas zijn, eens ten strijde trekken tegen deze terreurorganisatie.
Was het maar zo simpel. Decennia van 100% afhankelijkheid van een tot de tanden toe bewapende groep barbaren die bewezen hebben geen enkele moeite te hebben om het volk waarvoor ze zeggen te strijden op te offeren in hun strijd tegen Israël. Werk je niet mee zoals zij willen, ben je verrader, wat er met verraders daar gebeurt/gebeurde, lijkt me helder.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:41 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
In verzet komen tegen je eigen terroristische regime, zodra de gelegenheid zich voordoet.
We hebben de praktijkvoorbeelden in dit topic direct voorhanden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Oh, je hebt het echt heel specifiek over Gaza. Ik had het meer over dat 'ergens in theorie tegen zijn' nog niet per definitie gevolgen heeft voor de praktijk. Heel vaak niet zelfs.
De oorlog in Irak. Het zoeken naar "Schrödingers massavernietigingswapens" was waar veel Amerikanen zeiden 'dit nooit meer'. Maar de steun ervoor leek unaniem omdat er letterlijk werd uitgesproken "you're either with us or against us" door de Bush regering. En niemand wilde aan de kant van Bin Laden en de acties staan.quote:2: Uh?
Toch neemt Amerika al verschillende maatregelen die er toch sterk op lijken dat Amerika zich in elk geval 'klaarmaakt' om Israel concreet te helpen als ze dat nodig vinden. En als Amerika dat eenmaal gaat doen, wat denk jij dan dat de burgerbevolking gaat doen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hebben de praktijkvoorbeelden in dit topic direct voorhanden.
[..]
De oorlog in Irak. Het zoeken naar "Schrödingers massavernietigingswapens" was waar veel Amerikanen zeiden 'dit nooit meer'. Maar de steun ervoor leek unaniem omdat er letterlijk werd uitgesproken "you're either with us or against us" door de Bush regering.
Iedereen die een scherp stukje schreef in de media of een andere mening had werd hieraan herinnert. Een reden dat ook die hele complotbeweging kon groeien.
Had Amerika hun Bin Laden en zijn 'road to peace against the Soviets' bedankt voor bewezen diensten. Dan had de WTC aanslag van '93 niet plaatsgevonden.
Trump haalde in minder diepte dergelijke voorbeelden aan en beloofde nog de 'peace president' te zij die zich volledig op Amerika zou richten (America First) en niet met het omverwerpen van regimes. Volgens mij is dat tot zover het enige wat nog open stond op z'n checklist aan uitspraken. Maar ook dat is nu rood afgekruist.
Amerika gaat hier in tegenstelling tot Irak hier niet met volle overgave in en de kans dat brede steun kan worden opgeeist is ook niet heel erg groot. Zeker niet als Ted Cruz stotterend voor de camera verschijnt zonder onderbouwend verhaal.
Voor alle duidelijkheid: het ging hierbij vanuit beathoven om Gaza. Ik zal mijn reactie nog maar eens posten, en dan dikgedrukt. Misschien dat het kwartje dan wel bij je landt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Was het maar zo simpel. Decennia van 100% afhankelijkheid van een tot de tanden toe bewapende groep barbaren die bewezen hebben geen enkele moeite te hebben om het volk waarvoor ze zeggen te strijden op te offeren in hun strijd tegen Israël. Werk je niet mee zoals zij willen, ben je verrader, wat er met verraders daar gebeurt/gebeurde, lijkt me helder.
Maar tegen zo'n groep ga je natuurlijk gewoon even in verzet, nu ze dit niet gedaan hebben is het eigen schuld dikke bult natuurlijk ..
quote:In verzet komen tegen je eigen terroristische regime, zodra de gelegenheid zich voordoet.
Als terrorist in je burgersoepjurk achter Fatima met de kinderwagen schuilen om vervolgens genocide te roepenquote:
De burgerbevolking is gepolariseerd en staat met Trump en z'n wens tot een burgeroorlog en nu dit erbij totaal anders in de tijd dan destijds met 911.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch neemt Amerika al verschillende maatregelen die er toch sterk op lijken dat Amerika zich in elk geval 'klaarmaakt' om Israel concreet te helpen als ze dat nodig vinden. En als Amerika dat eenmaal gaat doen, wat denk jij dan dat de burgerbevolking gaat doen?
Nee, allerminst.quote:Verder, je was van mening dat de powerpoint-presentatie van Powell wel ijzersterk was?
Speciaal voor Lindsay,quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef 2172619626795 het volgende:
Hier gaan toch je nekharen van overeind staan:
[ afbeelding ]
Lindsay Mossink, de buikspreekpop van de linkse onderbuikjes.
1: Ja, en ik denk dus dat dat slechts tijdelijk is. Dat dat direct weer omslaat als ze zien dat dat de VS Iran aanpakt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De burgerbevolking is gepolariseerd en staat met Trump en z'n wens tot een burgeroorlog totaal anders in de tijd dan destijds met 911.
[..]
Nee, allerminst.
Spijker op de kop.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Speciaal voor Lindsay,
Stel, je hebt ene Jan. Jan heeft wat foute dingen gedaan vroeger en hij zit daarvoor 10 jaar in de cel, op een goede dag begint Jan je vanuit het niets brieven te schrijven waarin hij dreigt je te vermoorden, vanaf dag 1 krijg je 5 dreigbrieven zowat per dag, uiteindelijk gaat hij je ook appen met de meest verschrikkelijke bedreigingen, je besluit het te negeren want Jan zit toch vast maar op een dag vind je de kat dood in de tuin met een briefje van Jan erbij, in dat briefje staat dat hij binnenkort vrij komt en dat hij je komt opzoeken om je te verkrachten en te vermoorden.
Vind je dat Jan?
1, een mes mag dragen.
2. liever niet voor de zekerheid.
De realiteit is simpelweg dat nog altijd een aanzienlijk aantal Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen. Afgelopen week doken er meteen alweer videos op van juichende steden toen Iran raketten afvuurde op Israël.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Was het maar zo simpel. Decennia van 100% afhankelijkheid van een tot de tanden toe bewapende groep barbaren die bewezen hebben geen enkele moeite te hebben om het volk waarvoor ze zeggen te strijden op te offeren in hun strijd tegen Israël. Werk je niet mee zoals zij willen, ben je verrader, wat er met verraders daar gebeurt/gebeurde, lijkt me helder.
Maar tegen zo'n groep ga je natuurlijk gewoon even in verzet, nu ze dit niet gedaan hebben is het eigen schuld dikke bult natuurlijk ..
Dit krijg je als redacties gerund worden door hoogopgeleide mensen met een radicaal links en woke wereldbeeld.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef 2172619626795 het volgende:
Hier gaan toch je nekharen van overeind staan:
[ afbeelding ]
Lindsay Mossink, de buikspreekpop van de linkse onderbuikjes.
En ook:quote:"Netanyahu bestempelt Iran bijvoorbeeld als een terroristisch regime dat gekooid moet worden. Dat beeld is historisch zo gegroeid en heeft zich diep genesteld in westerse politici en burgers, vooral in de VS."
Dat beeld is volgens Aarts deels onterecht.Want hoewel Iran inderdaad antiwesters is, heeft het land zich al vaker opengesteld voor diplomatieke relaties. Zoals bij de onderhandelingen over een atoomdeal met de Verenigde Staten. "Ook wil Iran heel graag van de Amerikaanse sancties af", zegt Debeuf.
quote:Vanuit Iran klinken verschillende signalen. Zo zou een kleine minderheid blij zijn met de aanvallen van Israël, omdat zij dit zien als een kans om op te staan tegen het regime. Maar bij veruit de meesten wordt het nationalistische gevoel versterkt en groeit de haat tegen Israël, zegt Aarts.
Wat is N? Staat dat er toevallig ergens bij?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:24 schreef Momo het volgende:
Nu we het net hadden over de mening van de bevolking in de VS
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |