Ben ik de enige, of zie ik alleen een lichtgrijze horizontale balk in de lay-out van deze site?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
Dat is een shitload aan vuurkracht.
[ x ]
De kont wijd open voor China.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nog steeds?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ben ik de enige, of zie ik alleen een lichtgrijze horizontale balk in de lay-out van deze site?
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty of verloren vliegtuig in Iran. Vandaag pas de eerste onbemande drone verloren. En dan zeg je dit LOL.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo langzamerhand kunnen we de Mythe dat Israël een van de beste legers van de wereld zou hebben wel in de prullenbak gooien
Ik denk niet dat ze van Iran gaan winnen, die kunnen van alle kanten bevoorraad worden en zullen moslim medestanders in dat gebied iran wel gaan helpen
beter gaat Israël in op het zogenaamde voorstal van iran
Vergeet de ontplofte ballen van Hezbollah niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty in Iran. En dan zeg je dit LOL.
1 strike group zou in theorie al de complete regio qua vuurkracht moeten kunnen domineren, op Israel na dan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
2 tot 4 raketten maximaal waren het.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe wave aan raketten onderweg trouwens, naar israel.
edit: alweer voorbij geloof ik.
Paging Dr. T. Bagquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vergeet de ontplofte ballen van Hezbollah niet.
Die weten ook wel dat de VS niet actief mee gaat doen dus lekker prikken en groot doen terwijl Israël ongestoord verder gaat.quote:
Het kan natuurlijk behoorlijk slopend worden voor de burgers in Israel als het luchtalarm continu blijft afgaan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
2 tot 4 raketten maximaal waren het.
Ik zou het niet eens meer afschieten als ik Iran was.
Ben er nooit helemaal gerust op, maar het lijkt behoorlijk onder controle. Het enige wat nog zou kunnen gebeuren is een deus ex machina dat Iran toch een kernkop blijkt te hebben.
Mochten ze zo gestoord zijn om die daadwerkelijk te gebruiken, zal dat naast de eerste ook meteen de laatste zijn die ze ooit gehad hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ben er nooit helemaal gerust op, maar het lijkt behoorlijk onder controle. Het enige wat nog zou kunnen gebeuren is een deus ex machina dat Iran toch een kernkop blijkt te hebben.
Van wat ik begreep heeft Iran nog steeds niet zijn beste raketten gebruikt. Maar goed, we hebben totaal geen idee of die bestaan, lanceerbaar zijn, etc.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je hebt er een bron van dat de VS dat niet lukte?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog.
Nou, dat was best grappigquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Men zou zomaar fan kunnen worden van Trumpie.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt er een bron van dat de VS dat niet lukte?
https://www.afhistory.af.(...)%20Bashur%20airfield.quote:On April 6, 2003, CENTAF leadership declared air supremacy over all of Iraq and on April 16, 2003, the first humanitarian relief flight landed at Bashur airfield.
Daadkracht van Trump mbt Iran is nou niet echt aanwezigquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jawel, ze melden dat niet voor niets.. Is o.a. zodat het voor de wereld minder 'uit de lucht komt vallen' om het zo maar te zeggen. Heeft wel degelijk nut, ook wat betreft daadkracht waar Trump bekend om wil staan is het geschikt om het extra te melden. En andere zaken waarvoor het ook nuttig is
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik had ook niet gedacht dat Putin Oekraïne zou binnenvallen. Kennelijk ben ik niet in staat de psyche te doorgronden van dit soort figuren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, ik voorspel van wel.![]()
( die emoticon is niet omdat ik oorlog leuk vind)
Aan de andere kant weet Iran nog steeds raketten naar Israël te sturen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
https://www.afhistory.af.(...)%20Bashur%20airfield.
Duurde toen een dag of 16 dus.
Kerel? Meneer voor jouwquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kerel, ze hebben zojuist een land ter grootte van half Europa volledig lam gelegd, met 90 miljoen inwoners. Terwijl ze zelf zo groot als de Randstad zijn met amper 10 miljoen inwoners. Bovendien zijn ze nu al volledig dominant in de lucht. Dat lukte Amerika tegen Irak in 2004 niet eens zo snel. beter gezegd: ze kunnen al doen wat ze willen binnen een paar dagen oorlog. De complete militaire top vermoord, geen enkele coordinatie meer om raketten af te vuren richting Israel de laatste dagen kwamen er al steeds minder. En dan het allerbelangrijkste. Ze hebben dit alles bereikt zonder een ENKELE casualty of verloren vliegtuig in Iran. Vandaag pas de eerste onbemande drone verloren. En dan zeg je dit LOL.
'Air superiority' betekent dat je je vrijuit in het luchtuim kunt bewegen zonder de kans om neergehaald te worden door luchtafweergeschut. Dat betekent niet dat een land geen raketten meer kan lanceren. Israël heeft afgezien van een drone geen enkele straaljager verloren en kan zonder tegenstand allerlei doelen bestoken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant weet Iran nog steeds raketten naar Israël te sturen.
En hebben de Amerikanen troepen ingezet en het Irakese regime laten instorten.
Los van de vraag of de superioriteit door Israël bereikt is (zo duidelijk vind ik dat niet) is het een vergelijking in de categorie appels en peren.
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Maar wat betekent dat nou eigenlijk strategisch? Je kunt wel boven Iran vliegen met je straaljager, maar wat heb je eraan? Het zegt niet veel.
Negeren een optie?quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen
Geen aandacht aan geven, om 21.00 uur doet de begeleiding de wifi uit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geen aandacht aan geven, om 21.00 uur doet de begeleiding de wifi uit.
Door wie ondergetekend?quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef ACT-F het volgende:
Spann0nd!
[ x ]
Maar het internet in Iran ligt plat. We missen alle spektakel
Ga maar is keihard huilenquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat weer zijn vervelende 'content creator' die zit te posten uit zijn appartement, onder de smog van New Delhi.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:36 schreef ACT-F het volgende:
Spann0nd!
[ x ]
Maar het internet in Iran ligt plat. We missen alle spektakel
Wel mooi gemaakt. Die heeft wel een sticker verdiendquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:47 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat weer zijn vervelende 'content creator' die zit te posten uit zijn appartement, onder de smog van New Delhi.
Ik respecteer je zienswijze, maar in zijn geheel deel ik hem niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ga maar is keihard huilen
De recente oorlogsvoeringen in Irak, Afghanistan en Oekraïne hebben aangetoond dat oorlogen niet in het luchtruim gewonnen worden maar op de grond.
En nu weer gauw terug op je stapelbed.
Voorlopig is het nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen, dit omdat Iraans belangrijkste nucleaire installatie in een berg zit. Iets dat de Amerikanen met hun bunkerbusters wel zou lukken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
'Air superiority' betekent dat je je vrijuit in het luchtuim kunt bewegen zonder de kans om neergehaald te worden door luchtafweergeschut. Dat betekent niet dat een land geen raketten meer kan lanceren. Israël heeft afgezien van een drone geen enkele straaljager verloren en kan zonder tegenstand allerlei doelen bestoken.
Dat zegt toch niks over wel of geen 'air superiority' te hebben bereikt? Daar ging het om.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet eens gelukt om de nucleaire capaciteit van Iran te vernietigen, dit omdat Iraans belangrijkste nucleaire installatie in een berg zit. Iets dat de Amerikanen met hun bunkerbusters wel zou lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |