False equivalence. Kim roept alleen maar, wat heeft hij concreet gedaan?quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Kim Jung Un lijkt me minstens net zo gestoord en die heeft kernwapens.
Niemand wordt vrolijk van nog een kernmacht, zeker niet wanneer het dit soort regimes betreft, maar de aanname dat ze per direct kernwapens richting Tel Aviv gaan lanceren is ook niet echt ergens op gestoeld anders dan apocalyptische retoriek, maar ja, daar bedient onze eerder genoemde Noord-Koreaanse vriend zich ook van.
Lijken me nogal wat aannames.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geen leger, luchtmacht, zware wapens meer, opbouw van het land, geen Iraanse proxies meer en het bijeen krijgen is prioriteit nummer één. Die zijn wel even zoet hoor.
Eh ja, het Midden-Oosten zit vol met sluimerende conflicten die al decennia slepen, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een escalatie is van het conflict die we lange tijd niet gezien hebben en dat deze is geïnitieerd door Israël.quote:[..]
Wel als je een lijn trekt en 6 dagen geleden als startpunt neemt. Alleen dan kan je die stelling volhouden en de waarheid dat het juist Iran is dat al veertig jaar de agressor is omver werpen.
Eh ja, en Noord-Korea is een democratische volksrepubliek. "What's in a name?", schreef Shakespeare al eens.quote:[..]
Dat de eigen analyse al niet klopt. De naam van de operatie draagt er letterlijk één die het welzijn van het Iraanse volk in ogenschouw neemt.
Staat wel achter een betaalmuur.quote:Angstige Iraanse burgers voelen zich in de steek gelaten. ‘Terwijl Israël woonwijken bombardeert, is het regime druk met propaganda’
ACHTERGROND
Aanvallen op Iran Bij de Israëlische aanvallen op Iran zijn al honderden doden gevallen. Israël hint op revolutie, maar veel Iraniërs zijn vooral kwaad. „Tegenover buitenlandse agressie tonen de meeste mensen hier zich eensgezind
Ik ben wel benieuwd, want dat hoor ik steeds.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijken me nogal wat aannames.
[..]
Eh ja, het Midden-Oosten zit vol met sluimerende conflicten die al decennia slepen, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een escalatie is van het conflict die we lange tijd niet gezien hebben en dat deze is geïnitieerd door Israël.
Kijk je b.v. naar de Gazastrook dan kun je rustig stellen dat de huidige escalatie daar aan Hamas te wijten is. Dat het handelen van het Israëlische leger daar nu doorslaat is dan weer iets dat je aan Netanyahu en consorten kunt wijten. Iets wat velen in Israël met je eens zullen zijn, maar waarvoor je hier door het halve topic als 'extreem-links' wordt weggezet. De balans is een beetje zoek.
[..]
Eh ja, en Noord-Korea is een democratische volksrepubliek. "What's in a name?", schreef Shakespeare al eens.
Eh, wat ik citeer is een stukje tekst over hoe er al decennialang gegokt wordt op tegenkrachten steunen zoals Hamas en dat dit nog wel eens averechts kan werken dus. Waar zie jij iets over 'zomaar wat om zich heen bombarderen'?quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je citeert allerlei hippe oneliners over Israël en hoe die 'zomaar wat om zich heen bombarderen' (allemaal nucleaire installaties en militair materieel waarmee steevast raketten worden geschoten, maar goed)
Diplomatie is geen mogelijkheid voor Israël. Zie de mislukte poging met de saudi's. Dan de volgende generatie Hamas ook maar weer plat.
Nou, kijk alleen al naar de users die hier allemaal vinden dat zo'n stukje analyse over het beleid van de staat (ik zeg het er maar even bij) Israël de laatste decennia in combinatie met het huidige beleid van Netanyahu wordt weggezet als 'vreselijk linkse rommel'.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, want dat hoor ik steeds.
Wie zijn al die users hier die je wegzetten als 'extreem-links' of 'antisemiet' als je kritiek op Netanyahu hebt?
Wat staat hier voor raars in?quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:53 schreef UitStraling het volgende:
Voorbeeldje,
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-zich-niet-overgeeft
Ook al is het linkse media, dit soort laffe volksverlakkerij wil ik in dit land simpelweg niet hebben.
Voor mij streek de VK zo tegen mijn haren in toen ze een praktische heiligverklaring van KOZP plaatsten over twee volle bladzijden.. abonnement toen maar opgezegdquote:Op woensdag 18 juni 2025 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt bij de VK ook
Het is een aanname dat Syrië geen luchtmacht, zware wapens en Iraanse proxies die oprukken meer heeft?quote:
Oh werkelijk? Dat heeft niks te maken met dat Iran al veertig jaar roept Israël te gaan vernietigen en tot nu toe continu bereidheid heeft getoond haar direct en indirect aan te vallen en hierin te escaleren, het risico op de koop toenemend dat Amerika ingrijpt én ten koste van zware sancties en aanvallen?quote:Eh ja, het Midden-Oosten zit vol met sluimerende conflicten die al decennia slepen, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een escalatie is van het conflict die we lange tijd niet gezien hebben en dat deze is geïnitieerd door Israël.
Hamas zou niet bestaan zonder Iran. 7 oktober was niet mogelijk zonder geld, expertise en wapens uit Iran. Libanon hoefde als Iran zich gedroeg niet aangevallen te worden wegens het huisvesten van Hezbollah dat al haar wapens van Iran krijgt. De VS hoefden de Houthi's niet aan te vallen als ze niet de scheepvaart zouden bedreigen met raketten geleverd door.... Iran. Waar heb je het over?quote:Kijk je b.v. naar de Gazastrook dan kun je rustig stellen dat de huidige escalatie daar aan Hamas te wijten is. Dat het handelen van het Israëlische leger daar nu doorslaat is dan weer iets dat je aan Netanyahu en consorten kunt wijten. Iets wat velen in Israël met je eens zullen zijn, maar waarvoor je hier door het halve topic als 'extreem-links' wordt weggezet. De balans is een beetje zoek.
Dat je de retoriek van Israël even gemakkelijk opzij schuift als die van Noord-Korea en de actied van Iran vergelijkt qua dreigingsniveau met NK verraadt wel een zekere mate van bad faith.quote:Eh ja, en Noord-Korea is een democratische volksrepubliek. "What's in a name?", schreef Shakespeare al eens.
Dios mio, wat een naïviteitquote:Op woensdag 18 juni 2025 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ik wél weet is hoe ik en veel anderen de 'vernietiging van de zionistische entiteit' zouden invullen: een nieuwe democratische staat Israël/Palestina waarin álle huidige inwoners van historisch Palestina - jood, moslim, christen en zij die zich anders identificeren - in vrijheid, volledige gelijkheid en veiligheid met elkaar samenleven. En dat is nu precies die inclusieve samenleving die de huidige apartheidsstaat Israël uit alle macht verwerpt!
Dit is hoe deze lieden denken.quote:
We zijn beland op het punt dat een deel van het politieke spectrum dat normaliter Tucker Carlson veracht, zich ineens in de woorden van deze man kan vinden omdat hij zich niet achter Israël schaart en daarom 'kritische vragen' gaat stellen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We zijn beland op het punt dat een Tucker Carlson geen gekke dingen zegt. Ergens gaat er iets goed fout.
Al zijn zowel Cruz als Carlson natuurlijk gewoon totale leipo's die sowieso geen enkele invloed zouden moeten hebben, maar goed.
Daar heb ik ook ernstige twijfels over. Het "rally around the flag" zie ik terug bij de hoogopgeleide, progressieve Iraniërs die ik zelf ken. Ze zijn kritisch t.a.v. het theocratische regime, maar het maakt niet dat ze Israël zo geweldig vinden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is nog nooit een regime gevallen omdat een ander land er bommen op gooit. Wat je dan wel ziet is een "rally 'round the flag"-effect. Dus Iraniërs worden alleen maar bozer op Israël en de Iraanse overheid komt daar goed mee weg.
En andersom ook: de fanboys van Carlson die op hand van Israël zijn, laten hem als een baksteen vallen. Z'n Ruslandstandpunt was klaarblijkelijk niet genoeg.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zijn beland op het punt dat een deel van het politieke spectrum dat normaliter Tucker Carlson veracht, zich ineens in de woorden van deze man kan vinden omdat hij zich niet achter Israël schaart en daarom 'kritische vragen' gaat stellen.
De horseshoe theory wordt weer eens bewezen.
Straks op nu.nl een stuk waarin Khamenei gewoon als een rustig soort monnik afgeschilderd wordtquote:Op woensdag 18 juni 2025 13:53 schreef UitStraling het volgende:
Voorbeeldje,
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-zich-niet-overgeeft
Ook al is het linkse media, dit soort laffe volksverlakkerij wil ik in dit land simpelweg niet hebben.
Ik heb juist het idee dat we helemaal geen beelden zien vanuit Iran behalve inslagen en ontploffingen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:54 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Iets anders: zou er gisteravond niet een aanval van Iran komen die nog voor eeuwen herinnerd zou worden? Is er nog iets gebeurd? Ik begin het langzaam bijna een beetje zielig te vinden. Het is echt bizar war voor debielen (helaas) veel van die Islamitische regimes zijn.
Internet ligt eruit toch?quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat we helemaal geen beelden zien vanuit Iran behalve inslagen en ontploffingen.
Zie je nu zelf als iemand die politiek in het centrum zit? Horseshoe theory is zeker een ding, ik zie alleen niet hoe het 1 op 1 op Israël/Palestina verhaal past.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zijn beland op het punt dat een deel van het politieke spectrum dat normaliter Tucker Carlson veracht, zich ineens in de woorden van deze man kan vinden omdat hij zich niet achter Israël schaart en daarom 'kritische vragen' gaat stellen.
De horseshoe theory wordt weer eens bewezen.
Tucker was bij Fox soms al behoorlijk bizar en is sinds zijn exit daar volledig de weg kwijt. Van quasi promotievideos maken in Russische supermarkten tot zoetsappige bezoekjes aan Qatar en doen alsof dat een bondgenoot is van de VS, terwijl meneer ondertussen zit te beweren dat de VS zich vooral moet afsluiten van de wereld, want 'America First'.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En andersom ook: de fanboys van Carlson die op hand van Israël zijn, laten hem als een baksteen vallen. Z'n Ruslandstandpunt was klaarblijkelijk niet genoeg.
Mij valt altijd op dat als een land stad of regio langere tijd in het nieuws is en er zich "experts" ontwikkelen, dat er dan altijd gegoocheld wordt met de klemtoon. Net alsof het dan lijkt dat alleen zij weten hoe je het uitspreektquote:Op woensdag 18 juni 2025 13:18 schreef Nober het volgende:
Waarom zeggen mensen Iraan met dubbel a? Je zegt toch ook niet Nederlaand, Beelgië, Fraankrijk, Deeneemaarkeen?
Zo kun je het ook zien inderdaad. Goeie invalshoek, waarvoor dank.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben zelfs reteblij met zaken als nu.nl en Joop of OneWorld.
Hoe meer dit soort tenenkrommend gekleurde 'journalistiek' zichtbaar is, hoe beter.
Ik ben rechts en conservatief, waarom zou ik politiek nu ineens in het midden zitten?quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je nu zelf als iemand die politiek in het centrum zit? Horseshoe theory is zeker een ding, ik zie alleen niet hoe het 1 op 1 op Israël/Palestina verhaal past.
Zowel bij radicaal links als radicaal rechts leeft er een enorme ongezonde antipathie jegens Israël.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je nu zelf als iemand die politiek in het centrum zit? Horseshoe theory is zeker een ding, ik zie alleen niet hoe het 1 op 1 op Israël/Palestina verhaal past.
Die gelooft in sprookjes, kolere, wat een naïviteit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De reacties op dat Joop-artikel.
Dit spant wel de kroon, trouwens:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ng-voor-ons-allemaal
Wát de Iraanse leiders met de 'vernietiging van de zionistische entiteit' exact bedoelen? Ik weet het niet. En Tim de Wit weet het ook niet. Wat ik wél weet is hoe ik en veel anderen de 'vernietiging van de zionistische entiteit' zouden invullen: een nieuwe democratische staat Israël/Palestina waarin álle huidige inwoners van historisch Palestina - jood, moslim, christen en zij die zich anders identificeren - in vrijheid, volledige gelijkheid en veiligheid met elkaar samenleven. En dat is nu precies die inclusieve samenleving die de huidige apartheidsstaat Israël uit alle macht verwerpt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |