abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217726891
quote:
-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.

Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.

'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.

Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.

Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.

Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.

Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!

Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.

Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.

De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.

De Modblackpetes
quote:
Let wel: Aan topicstarters

Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.

-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.

-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.

-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.

Verder

-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.

-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.

-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.

-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.

-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Verder geldt voor alle topics onder andere:

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiėren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.

Disclaimer: we nemen alle feedback serieus, maar we kunnen niet overal iets aan doen.

:T
  vrijdag 23 mei 2025 @ 20:32:47 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217729532
Is er perspectief op heropening van het Oek topic?
Mag voorlopig dichtblijven want ik ben er toch niet. Maar zou mooi zijn als ie weer open kan ooit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 20:33:38 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217729544
hoelang ben je er niet?

ik vraag dit voor een vriend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 20:36:32 #4
236264 crew  capricia
pi_217729575
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?

:D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217730022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:50 schreef sp3c het volgende:
Probleem en verschil met r&p is dat de russische kant van het verhaal ook gewoon NWS is

Hoef je het niet mee eens te zijn, ben ik ook niet en ik beargumenteer dan waarom niet

Wat ik niet doe en waar ik niet tegen op kan modden zijn al die idioten die met hun argumentatie niet heel veel verder komen dan 'hoeveel roebels kreeg je voor deze post?' en daar dan hele dagen over door blijven etteren
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.

Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.

Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
  vrijdag 23 mei 2025 @ 21:31:09 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217730131
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?

Maak je geen illusies.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 21:45:00 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217730287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.

Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.

Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
apart dat je het punt compleet weet te missen en het alsnog voor me maakt

dit gedrag is wat 90% van het topic verziekt
pi_217730988
De oorzaken van dat gedrag wegnemen, naar BNW sturen of wegmaken b.v., zou dan een goede optie zijn aangezien huidige aanpak overduidelijk faalt.
anonieme razernist
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:00:43 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217731007
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is waanzinnig dat de Russische overheid hier zoveel invloed heeft. Pak dat gewoon aan joh.
pi_217731527
quote:

[..]

<Knip>

Wordt ook allemaal toegestaan.

Kusjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 24-05-2025 02:05:08 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 02:08:06 #11
485843 crew  Jippie
pi_217731704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:34 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
<Knip>

Wordt ook allemaal toegestaan.

Kusjes.
Nee, dus.

Behandel mede-users zoals je zelf ook behandeld wil worden. Daar hoef je niet gristelijk voor te zijn ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 02:13:44 #12
485843 crew  Jippie
pi_217731711
pi_217731896
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 02:13 schreef Jippie het volgende:
[ afbeelding ]
pi_217731934
quote:

[..]

Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....

En om je een hint te geven: Die 'macht' hebben de gewone users niet.
En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 07:54:51 #15
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217732370
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....

En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
Ben het er mee eens. Geef die gasten gewoon een ban voor NWS, dan kunnen ze in BNW mooi praten met candymanetje en epicbeardman. Oh wacht, dat is hun target publiek helemaal niet :')
pi_217732496
quote:

[..]

Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Dat is natuurlijk een mooie aanmoediging om topics te laten ontsporen…
  zaterdag 24 mei 2025 @ 08:23:39 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217732543
quote:

[..]

Bijzonder dit, want jij doet niet anders mbt de oorlog in Israėl.
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217732563
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.

In die zin is het ook wel echt anders dan bijvoorbeeld de discussie over Israėl. Daar staan mensen oprecht heel anders in.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 08:31:31 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217732582
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.

Ik zou er ook rekening mee houden dat er daadwerkelijk mensen zijn die pro-Rusland zijn of in elk geval niet uitgesproken pro-Oekraļne. Daar vindt je er buiten FOK! ook zat van, zowel rechts als links.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217732631
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.

Ik zou er ook rekening mee houden dat er daadwerkelijk mensen zijn die pro-Rusland zijn of in elk geval niet uitgesproken pro-Oekraļne. Daar vindt je er buiten FOK! ook zat van, zowel rechts als links.
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.

Voorbeelden:
-de oprukkende NAVO
-de “coup” in 2024
-het ontkennen van diverse Russische oorlogsmisdaden
-Oekraļne dat burgers in de Donbas zou hebben gebombardeerd
-Oekraļne dat russischtaligen het leven zuur zou maken

Dit en nog zo veel andere zaken zijn al ontelbare keren zijn weerlegd met bronnen. Dit zijn aantoonbaar leugens. Puur wappiegelul wat alleen maar verwarring zaait in de inhoudelijke discussie.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 08:55:12 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217732734
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.

Voorbeelden:
-de oprukkende NAVO
-de “coup” in 2024
-het ontkennen van diverse Russische oorlogsmisdaden
-Oekraļne dat burgers in de Donbas zou hebben gebombardeerd
-Oekraļne dat russischtaligen het leven zuur zou maken

Dit en nog zo veel andere zaken zijn al ontelbare keren zijn weerlegd met bronnen. Dit zijn aantoonbaar leugens. Puur wappiegelul wat alleen maar verwarring zaait in de inhoudelijke discussie.
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.
pi_217732852
Een bekende trol zat hier vorig jaar te insinueren dat het eigenlijk Oekraļne en Nato was die bommen op Oekraļne steden, scholen en ziekenhuizen gooiden. Zo onder het mom van 'ik stel alleen maar vragen'.
Jippie noemde dit toen een afwijkende mening en we moesten het maar negeren als we ons er aan ergerden. Toen wist ik eigenlijk dat het wel gedaan was met Fok.
Цой жив
pi_217732913
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?

Nu wordt een serieuze discussie over de actualiteit continu verziekt met wappiegelul.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 09:30:34 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217733054
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?

Nu wordt een serieuze discussie over de actualiteit continu verziekt met wappiegelul.
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.

Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen. Moeten anti-migratiestandpunten daarom naar BNW worden verwezen?
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 09:33:28 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733093
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komt
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 09:37:46 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733130
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het door

Het ligt echt aan de users hier, jij bent er een van

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 24-05-2025 09:46:30 ]
pi_217733231
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komt
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 09:45:32 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733240
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.
Je kijk op de werkelijkheid is sowieso maar matig realistisch
pi_217733273
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.

Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen. Moeten anti-migratiestandpunten daarom naar BNW worden verwezen?
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.

Het ontkennen van de holocaust is hier ook niet toegestaan, ik zie het verschil eigenlijk niet (waarmee ik de situatie in Oekraļne niet gelijk stel aan de holocaust maar het punt is helder neem ik aan).
pi_217733302
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen.
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratie :P.
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:07:11 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733466
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?

Klopt wel
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:16:16 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217733565
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.

Het ontkennen van de holocaust is hier ook niet toegestaan, ik zie het verschil eigenlijk niet (waarmee ik de situatie in Oekraļne niet gelijk stel aan de holocaust maar het punt is helder neem ik aan).
Tja, ter vergelijking: In het topic over de oorlog in Israėl zijn de aanslagen van 7 oktober al 'terecht' of 'slechts verzet' genoemd, waar er naar Israėl en zelfs Joden in het algemeen is verwezen als 'de nieuwe nazi's'.

Er kunnen dus behoorlijk extreme verschillen zijn in perspectief zullen we maar zeggen. Ik vind dat soort perspectieven ronduit verachtelijk en moreel verwerpelijk, dat geef ik ook altijd aan in reactie op zulke posts. Maar meer kun je er niet tegen doen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, wat ik daar benoem is de realiteit.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:20:42 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733596
Laat israel er nu een keer buiten, dat topic is een heel ander probleem
pi_217733730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?

Klopt wel
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter opletten :P.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:42:41 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733766
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter opletten :P.
Haha, misschien moet jij je minder blindstaren en wat topics teruglezen :P
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:51:25 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217733839
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het door

Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 10:52:54 #37
485843 crew  Jippie
pi_217733860
Hou de discussie gericht op de inhoud in plaats van op de user die het verkondigt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 10:59:22 #38
485843 crew  Jippie
pi_217733933
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:02:31 #39
459912 FlippingCoin
pi_217733956
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef Jippie het volgende:

[..]
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.
Ja dat is het makkelijkste natuurlijk, de wereld verandert laten we niets doen en we zien het wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_217733960
quote:
Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Waarom moet dat? Mensen die pro-IS zijn wil je hier ook niet hebben, waarom dan wel mensen die pro-Rusland zijn?
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:05:17 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733979
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welke retoriek?

Dat op de man spelen niet mag?
Jij denkt dat het drukker gaat worden als we doe regel loslaten?

Ow you sweet summer child O+
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:14:18 #42
459912 FlippingCoin
pi_217734073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Welke retoriek?

Dat op de man spelen niet mag?
Jij denkt dat het drukker gaat worden als we doe regel loslaten?

Ow you sweet summer child O+
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:17:34 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217734106
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelen
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:19:27 #44
459912 FlippingCoin
pi_217734125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelen
Ik citeer letterlijk:

quote:
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:21:05 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217734136
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik citeer letterlijk:
[..]

Focus op het woordje hier

Die staat er bewust
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:26:35 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217734181
Godsamme, het splinter/balk spreekwoord mag wel aangepast worden naar splinter/regenwoud als ik de reacties van een aantal users hier lees mbt het Oekraine topic...
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:35:10 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217734244
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:58 schreef NoCigar het volgende:
De oorzaken van dat gedrag wegnemen, naar BNW sturen of wegmaken b.v., zou dan een goede optie zijn aangezien huidige aanpak overduidelijk faalt.
Problemen bij de oorzaak aanpakken, daar zijn we niet van he. Dat is te gevoelig in dit land.

Symptoombestrijding. Dat is koning.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:36:37 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217734258
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 06:44 schreef oblo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zet Slayer aan! Snel!!
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:40:51 #49
459912 FlippingCoin
pi_217734298
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:26 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, het splinter/balk spreekwoord mag wel aangepast worden naar splinter/regenwoud als ik de reacties van een aantal users hier lees mbt het Oekraine topic...
Ironisch.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:41:42 #50
459912 FlippingCoin
pi_217734309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Focus op het woordje hier

Die staat er bewust
Ja maar het is breder dan deze discussie natuurlijk, niet op jouw conto.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:42:40 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217734317
quote:

[..]
[..]
Vind het wel wat ver gaan die propaganda dump en getrol.
En als het om de reactieposts te doen is, snap ik het niet. Topics worden echt verneukt en users trekken weg waardoor het aantal posts minder wordt. In kwaliteit en kwantiteit.
Ik merk het al aan mezelf, ik mijd vaak die topics bij een bezoek hier waar ik weet dat die trollen er zijn. Heb er gewoon geen zin meer in.

Fok! Zou er het beste aan doen om die trollen weg te schoppen willen ze blijven bestaan als NLs dorpsplein op het internet.
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:43:38 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217734324
NWS / Studenten Engeland massaal pro Andrew Tate. Leerkrachten roepe om hulp

Hoewel vermakelijk, is dit niet echt nieuws toch? Laat die ts zijn mysoginie maar in een ander forum gaan spuwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:45:53 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217734342
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kijk op de werkelijkheid is sowieso maar matig realistisch
'Persoonlijk geneuzel'
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:46:24 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217734345
POLL
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:55:03 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:57:05 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217734463
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[poll=8907]
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @sp3c en @Straatcommando. hier uit lopen te leggen.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:05:20 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217734556
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @:Sp3c en @:straatcommando. hier uit lopen te leggen.
Toevoeging: denk ook fa's die beleid uitzetten waardoor goedwillende mods niet kunnen handelen zoals ze willen
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 12:18:38 #58
485843 crew  Jippie
pi_217734666
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat is het makkelijkste natuurlijk, de wereld verandert laten we niets doen en we zien het wel.
Wat zou er dan moeten worden veranderd volgens jou?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 12:33:22 #59
485843 crew  Jippie
pi_217734801
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @:Sp3c en @:straatcommando. hier uit lopen te leggen.
Spijker - > kop, ik denk dat Straat en zijn commando's geen enkel probleem hebben met het Oekraļne-topic op zich. Maar het kinderachtige welles/nietes, elkaar uitmaken voor trol-Zelenskybeffer-Poetinpijper etc is hetgeen wat het modereren als water naar de zee dragen maakt.

Ook iedereen met een 'afwijkende' mening maar weg willen jagen naar BNW verdient geen schoonheidsprijs. Het is hier geen circle-jerk en alle meningen zijn welkom mits passend in de Policy. Het is aan moderatie om eventuele trollen er tussen uit te halen, zet eventueel een TR maar hou je voor de rest verre van submodden.

Nu ook voor 90% gezeik dat dat topic weer open moet, stop eens met dat gemiep en vraag het over een week (of wat) nog eens fatsoenlijk aan Straat of het weer open mag. Of ga gewoon verder in DEF, VER etc.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:41:46 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217734880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
NWS / Studenten Engeland massaal pro Andrew Tate. Leerkrachten roepe om hulp

Hoewel vermakelijk, is dit niet echt nieuws toch? Laat die ts zijn mysoginie maar in een ander forum gaan spuwen.
TS is waarschijnlijk ook gewoon de zoveelste kloon van (de gebande) herdershonddje, freedomm29 en PvdMK.

En volgens mij hoort zijn vrouwenhaat helemaal geen ruimte te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 13:02:17 #61
485843 crew  Jippie
pi_217735173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
VER / Studenten Engeland massaal pro Andrew Tate. Leerkrachten roepe om hulp

Verplaatst naar VER met een sollicitatie naar ONZ.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 13:05:23 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735218
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar het is breder dan deze discussie natuurlijk, niet op jouw conto.
Ja maar het klopt niet, alles ligt niet altijd aan de users

Kan je zo 10 voorbeelden opnoemen waar crew fout zat en dat gewoon is toegegeven en/of beleid erop is aangepasy

In dit geval gaat dat anderen omwille van hun mening verrot schelden en wegpesten mag simpelweg, mocht nooit en gaat dit nooit mogen

In de Oekraine reeks is dit schering en inslag, niet een paar users maar die hele groep gaat los zodra er iemand iets zegt wat niet 100 procent in het voordeel van oekraine is

Niet enkel tegen de bekende usual suspects gehad maar ik heb de kliek ook over me heen gehad, @AchJa ook ener is gewoon niet tegen op te modden en dat ligt echt niet aan het beleid op fok!
  FOK!fotograaf zaterdag 24 mei 2025 @ 13:29:17 #63
364681 over_hedge
pi_217735463
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar het klopt niet, alles ligt niet altijd aan de users

Kan je zo 10 voorbeelden opnoemen waar crew fout zat en dat gewoon is toegegeven en/of beleid erop is aangepasy

In dit geval gaat dat anderen omwille van hun mening verrot schelden en wegpesten mag simpelweg, mocht nooit en gaat dit nooit mogen

In de Oekraine reeks is dit schering en inslag, niet een paar users maar die hele groep gaat los zodra er iemand iets zegt wat niet 100 procent in het voordeel van oekraine is

Niet enkel tegen de bekende usual suspects gehad maar ik heb de kliek ook over me heen gehad, @:achja ook ener is gewoon niet tegen op te modden en dat ligt echt niet aan het beleid op fok!
Dat klopt wel. Ik heb ze ook paar keer over me heen gehad. Toen ik bijvoorbeeld vond dat Oekraļne niet burgers in Moskou moest aanvallen. Omdat: ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.

Maar als het steeds de zelfde users zijn. Dat zou je toch zeggen dat daar makkelijk wat aan te doen is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 13:48:53 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt wel. Ik heb ze ook paar keer over me heen gehad. Toen ik bijvoorbeeld vond dat Oekraļne niet burgers in Moskou moest aanvallen. Omdat: ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.

Maar als het steeds de zelfde users zijn. Dat zou je toch zeggen dat daar makkelijk wat aan te doen is.
Het zijn niet steeds dezelfde users, nagenoeg iedereen doet het, dat is nu juist het probleem

Ik zie ook mensen die het doen het tegen elkaar doen

Je kunt 24 uur per dag iemand op dat topic zetten en als je ff wat langer dan gemiddeld naar de wc moet staar het weer vol
pi_217735670
Wat een gedoe voor 1 user met een andere mening :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:03:52 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735704
ja wat zeg ik nou de hele tijd, probleem is niet de user met de andere mening maar die al die figuren die er gelijk ruzie mee beginnen te maken, iedere dag, de hele dag door

leest iemand mijn posts ook of zit ik mijn tijd te verspillen?
pi_217735720
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:03 schreef sp3c het volgende:
ja wat zeg ik nou de hele tijd, probleem is niet de user met de andere mening maar die al die figuren die er gelijk ruzie mee beginnen te maken, iedere dag, de hele dag door

Je verspilt je tijd.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:18:37 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217735856
quote:

Dat laatste.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:19:13 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat laatste.
jij leest ze sowieso want je zit al 20+ jaar tevergeefs mijn spelling en grammatica te corrigeren
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:20:57 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_217735893
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
jij leest ze sowieso want je zit al 20+ jaar tevergeefs mijn spelling en grammatica te corrigeren
Dat wil nietzeggen dat ik de boodschap lees. Ik help je alleen ze juist onder woorden te brengen voor mensenndie dat wel doen. (8>
pi_217735897
Zo gauw mensen met de vlaggen van andere landen gaan wapperen in hun PI of andere uitingen dan is de helft van de hersencellen al verdwenen.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:23:37 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735931
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo gauw mensen met de vlaggen van andere landen gaan wapperen in hun PI of andere uitingen dan is de helft van de hersencellen al verdwenen.
nog zo 1 :')

niemand lijkt het probleem te snappen maar iedereen blijft aantonen dat het bestaat _O-
pi_217735974
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
nog zo 1 :')

niemand lijkt het probleem te snappen maar iedereen blijft aantonen dat het bestaat _O-
Ik snap het probleem wel, het is een cirkel jerk geworden ala Feyenoord - Ajax en het is ook niet te modden meer.
Mijn vorige opmerking was even een steekje onder water, omdat het kan. :)
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:27:16 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735982
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap het probleem wel, het is een cirkel jerk geworden ala Feyenoord - Ajax en het is ook niet te modden meer.
Mijn vorige opmerking was even een steekje onder water, omdat het kan. :)
DAAR ZIJN ER TEVEEL VAN
pi_217736009
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
TS is waarschijnlijk ook gewoon de zoveelste kloon van (de gebande) herdershonddje, freedomm29 en PvdMK.

En volgens mij hoort zijn vrouwenhaat helemaal geen ruimte te hebben.
Zijn nieuwste topic. Twee keer raden waar het over gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217736070
quote:

[..]
Dit is ironie toch?
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:41:14 #77
319979 Fok-it
All is well
pi_217736150
Lol dat domme gelul ook dat elke mening wenselijk en gelijkwaardig is.

Natuurlijk is niet elke mening gelijkwaardig. En al helemaal niet wenselijk. Dat is nou precies waarom wappies zoveel vrijheid hebben voor hun gepolariseerde diaree
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:41:54 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736157
ja maar niemand zegt dat
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:43:14 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_217736174
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:41 schreef sp3c het volgende:
ja maar niemand zegt dat
Jippie wel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217736197
quote:

Omdat dat ook wel heel makkelijk van je is. Dus in die zin verspil je ieders tijd wel een beetje.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:45:50 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jippie wel
dan heb je 'mist passend in de policy' niet goed begrepen
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:46:15 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:45 schreef Questular het volgende:

[..]
Omdat dat ook wel heel makkelijk van je is. Dus in die zin verspil je ieders tijd wel een beetje.
ik ben degene die er werk aan heeft dus makkelijk is het sowieso niet
pi_217736227
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ben degene die er werk aan heeft dus makkelijk is het sowieso niet
Ja goed antwoord ook.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:49:32 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_217736240
Ah ja de policy die ervoor zorgt dat een mod maandenlang in een topic ongefundeerd kan brallen dat Zuid Korea een pedoseksueel land is

Ja die policy is wel echt dichtgespijkerd inderdaad
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:50:06 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736250
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:48 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja goed antwoord ook.
wat wil je horen?

het is heel makkelijk om iedereen te bannen waar de meute het niet mee eens is maar op fok! zijn we daar nu eenmaal geen fan van dus nee dit is niet de makkelijke optie
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:51:02 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736260
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:49 schreef Fok-it het volgende:
Ah ja de policy die ervoor zorgt dat een mod maandenlang in een topic ongefundeerd kan brallen dat Zuid Korea een pedoseksueel land is

Ja die policy is wel echt dichtgespijkerd inderdaad
niemand zegt dat het dichtgespijkerd is, ik zei dat niemand zei dat elke mening wenselijk en gelijkwaardig is
pi_217736277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:45 schreef Questular het volgende:

[..]
Je houdt van een streng beleid?
Ingaan tegen de crew dus had je je ban al te pakken.
Vakman pur sang
pi_217736293
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat wil je horen?

het is heel makkelijk om iedereen te bannen waar de meute het niet mee eens is maar op fok! zijn we daar nu eenmaal geen fan van dus nee dit is niet de makkelijke optie
Het is heel makkelijk om te doen alsof de meute alleen maar boos is op iemand omdat ze het niet eens zouden zijn met hem/haar. Het gaat er meer om dat lui trollen en overduidelijk en moedwillig topics om zeep helpen met kak
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:54:30 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736294
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
ga ergens anders klieren pls
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:55:48 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736312
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is heel makkelijk om te doen alsof de meute alleen maar boos is op iemand omdat ze het niet eens zouden zijn met hem/haar. Het gaat er meer om dat lui trollen en overduidelijk en moedwillig topics om zeep helpen met kak
nee daar gaat het niet om

zelfs ik ben voor Poetinpijper uitgemaakt, iedereen die niet vol op de slava ukraina bandwagon springt krijgt er van langs, dat is het probleem
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:56:31 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736316
door users, door mods, iedereen doet mee en het valt niet te modden
  Forum Admin zaterdag 24 mei 2025 @ 15:04:25 #92
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217736360
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toevoeging: denk ook fa's die beleid uitzetten waardoor goedwillende mods niet kunnen handelen zoals ze willen
Wij zetten geen beleid uit, we voeren het uit. Dat betekent niet dat we er geen inspraak in hebben, maar dit is echt iets voor de A's en dan in het bijzonder @Danny
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zaterdag 24 mei 2025 @ 15:06:37 #93
pi_217736382
Recente "hoogtepunt" vond ik wel dat een user waar men zich aan ergerde een ban had .. om vervolgens in datzelfde topic over die user te gaan kibbelen (waar is xxx nou)

Of nog mooier, de users waar ze zich aan storen taggen zodat ze alsnog reactie krijgen.

Dit zeg ik niet om de schuld af te schuiven, maar van enige zelfreflectie kan ik niet spreken.

Ik snap tot op zekere hoogte wel dat mensen zich kapot ergeren, wat ik niet snap is dat er geen enkele moeite wordt gedaan om in samenwerking met ons(crew) er wat van te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217736400
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waarom niet sluiten? Het is zoveel vrouwenhaat en dan druk mezelf nog zacht uit. Waarom heeft TS een podium hier?
pi_217736404
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben voor een heel los beleid, dus wat mij betreft kun je praktisch alles tegen iedereen zeggen zonder dat er gemod hoeft te worden. Maar dan moet je ook niet topics gaan sluiten als je met "een andere mening" reacties komt uitlokken en daadwerkelijk reacties krijgt.
pi_217736408
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Waarom niet sluiten? Het is zoveel vrouwenhaat en dan druk mezelf nog zacht uit. Waarom heeft TS een podium hier?
Gewoon inhoudelijk weerleggen man en niet op de user spelen xoxoxo
  Forum Admin zaterdag 24 mei 2025 @ 15:09:10 #97
pi_217736414
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Thanks man
pi_217736416
Ohja. Iedereen heeft het recht om een andere mening te hebben.
  Forum Admin zaterdag 24 mei 2025 @ 15:09:30 #99
pi_217736419
Dat was het weer voor FOK! dit weekend. :W
pi_217736427
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Welke man :7
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:11:17 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik ben voor een heel los beleid, dus wat mij betreft kun je praktisch alles tegen iedereen zeggen zonder dat er gemod hoeft te worden. Maar dan moet je ook niet topics gaan sluiten als je met "een andere mening" reacties komt uitlokken en daadwerkelijk reacties krijgt.
nee we sloten het omdat je met elke andere mening dan de massa direct de tent uitgepest werd
pi_217736441
quote:

[..]
[..]
Trollen en valse propaganda is jou niet gek. Met je gejuich voor genocide onder valse posts.
Of je moslim haat.

Israel en Rusland staan daarin gelijk.
Even misselijk.

En ja Russische kant mag ook best getoond worden, daar is letterlijk niemand op tegen.
Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken. En sarren doet al helemaal niemand.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:12:38 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736449
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Trollen en valse propaganda is jou niet gek. Met je gejuich voor genocide onder valse posts.
Of je moslim haat.

Even misselijk.

En ja Russische kant mag ook best getoond worden, daar is letterlijk niemand op tegen.
Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken.
case in point
pi_217736454
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee we sloten het omdat je met elke andere mening dan de massa direct de tent uitgepest werd
Dan kun je ongeveer 80% van de topics op fok wel sluiten.
pi_217736469
quote:

[..]
Precies wat je zelf doet om je moslim haat maar goed te praten :')

quote:

[..]
Dat is echt onzin :')

De enige berichten waren tegen de valse Russische propaganda.
pi_217736471
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of je moslim haat.

Even misselijk.

Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken. En sarren doet al helemaal niemand.
Wow!
Om zoiets te zeggen tegen de trouwste NWS-mod.

Hoe dan?
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:14:27 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef Questular het volgende:

[..]
nee
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:14:52 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736482
althans technisch gezien kan ik 100% van de topics sluiten maar das ff een dag werk hey
pi_217736541
quote:

[..]
Het is idd heel raar dat de massa niet zo heel veel opheeft met pro-Ruzzische meningen/meningen die toch wel heel erg overeenkomen met de kremlin standpunten.
Na alles wat de Ruzzen daar uitvreten.

Heel vreemd. Onbegrijpelijk.

What's next, WO2 vanuit nazi perspectief bekijken?
Ze waren verkeerd begrepen 😱 :'(
Maar de joden waren ook geen lieverdjes😱

Omdat andere meningen immers moeten kunnen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217736550
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee
ok
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:22:28 #111
485843 crew  Jippie
pi_217736553
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Omdat er al meerdere verstandige reacties waren gegeven. Als mod worden we geacht neutraal te modden, dus ik kan, in mijn ogen stomme topics, niet zo maar sluiten. En ja dan staat er wel eens iets waar ik absoluut een andere mening over heb. Pas als een of meerdere users het te bont maken of een topic is geen 'nieuws of achtergrond' kan een topic weg uit NWS.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:23:20 #112
485843 crew  Jippie
pi_217736555
quote:

[..]
Of je moslim haat.

Even misselijk.

Hou eens even op.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:23:32 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217736557
quote:

[..]
Of je moslim haat.

Even misselijk.

Nu we toch in de FB zijn:

Er is je herhaaldelijk uitgelegd dat er geen sprake is van genocide. Immers kan alleen een rechter kan dit bepalen en dat is niet gebeurd. Wil je dan ook ophouden om herhaaldelijk mensen weg te zetten als 'genocide juicher' of soortgelijke framingen?

Je blijft die aantijgingen maar maken tegen andere users als je geen argumenten meer hebt. Niemand hier heeft zitten juichen voor genocide. Er is dus ook helemaal geen genocide. Hou hier gewoon mee op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:24:42 #114
485843 crew  Jippie
pi_217736564
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef Questular het volgende:

[..]
We kunnen een poging doen >:)
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 15:25:43 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217736580
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is idd heel raar dat de massa niet zo heel veel opheeft met pro-Ruzzische meningen/meningen die toch wel heel erg overeenkomen met de kremlin standpunten.

er zijn er nog geen handvol geweest die daadwerkelijk met de Russische vlag staan te wapperen en die kunnen allemaal niet meer posten

probleem is dat als ik zeg dat de Oekrainers iets fout doen, maakt niet uit wat dat er gelijk 30 man in mijn nek springt om mijn roebels uit te geven
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:25:54 #116
485843 crew  Jippie
pi_217736581
Maarre is er storm op komst?
pi_217736611
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Omdat er al meerdere verstandige reacties waren gegeven. Als mod worden we geacht neutraal te modden, dus ik kan, in mijn ogen stomme topics, niet zo maar sluiten. En ja dan staat er wel eens iets waar ik absoluut een andere mening over heb. Pas als een of meerdere users het te bont maken of een topic is geen 'nieuws of achtergrond' kan een topic weg uit NWS.
Dankjewel voor je reactie.

Dus het dehumanizeren en vernederen van vrouwen is hier toegestaan. Want iedere mening telt.

^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:28:40 #118
485843 crew  Jippie
pi_217736622
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op, heb je niets anders te doen dan spijkers op laag water zoeken?
pi_217736626
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:25 schreef Jippie het volgende:
Maarre is er storm op komst?
Nee ik moet ongesteld worden :7
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:29:10 #120
485843 crew  Jippie
pi_217736635
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:28 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Dankjewel voor je reactie.

Dus het dehumanizeren en vernederen van vrouwen is hier toegestaan. Want iedere mening telt.

^O^
Waar schrijf ik dat?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 mei 2025 @ 15:31:56 #121
485843 crew  Jippie
pi_217736673
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:28 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Nee ik moet ongesteld worden :7
Tip van Jip, neem een Mirena spiraaltje en je bent praktisch van de maandstonde af.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:32:35 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217736682
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Mijn hemel vriend.
pi_217736983
kappen

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 24-05-2025 16:03:06 ]
  zaterdag 24 mei 2025 @ 16:24:15 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217737334
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wij zetten geen beleid uit, we voeren het uit. Dat betekent niet dat we er geen inspraak in hebben, maar dit is echt iets voor de A's en dan in het bijzonder @:Danny
Dit bedoel ik dus ook :)

Derhalve snap ik jullie echt wel.
1947-2016
pi_217738881
quote:

[..]
Er heeft niemand gezegd dat iedereen de polonaise achter Zelensky aan zou moeten lopen ofzo. Maar het zou natuurlijk al wel schelen als de users met “een andere mening” hun posts ook zouden onderbouwen met bronnen, in plaats van alleen maar een stuk rood vlees in de arena gooien.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 18:28:57 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217738911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er heeft niemand gezegd dat iedereen de polonaise achter Zelensky aan zou moeten lopen ofzo. Maar het zou natuurlijk al wel schelen als de users met “een andere mening” hun posts ook zouden onderbouwen met bronnen, in plaats van alleen maar een stuk rood vlees in de arena gooien.
Dat is altijd fijn

Maar als de reactie dan iedere keer weer 'heb je weer zon kremlintroll hoor' dan gaat die bron niet komen meestal
pi_217739103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is altijd fijn

Maar als de reactie dan iedere keer weer 'heb je weer zon kremlintroll hoor' dan gaat die bron niet komen meestal
Het gaat er niet om dat er Russische bronnen gepost worden, maar wel dat vervolgens in één adem dat verhaal als waarheid wordt neergezet, terwijl inmiddels veelvuldig aangetoond is dat Russische bronnen slechts bij uitzondering de waarheid bevatten.

Het Russische verhaal als waarheid neerzetten is één ding, maar om dan ook nog eens die standpunten te verdedigen is een brug te ver. Of mogen we ook pro-IS shit gaan posten als er weer eens een terroristische aanslag is geweest?
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 18:53:53 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217739136
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:50 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het gaat er niet om dat er Russische bronnen gepost worden, maar wel dat vervolgens in één adem dat verhaal als waarheid wordt neergezet, terwijl inmiddels veelvuldig aangetoond is dat Russische bronnen slechts bij uitzondering de waarheid bevatten.

Het Russische verhaal als waarheid neerzetten is één ding, maar om dan ook nog eens die standpunten te verdedigen is een brug te ver. Of mogen we ook pro-IS shit gaan posten als er weer eens een terroristische aanslag is geweest?
ik zie bv Achja met redelijke regelmaat aangevallen omdat hij met kennes en met praktijkervaring en met relevante bronnen iets zegt wat de goegemeente niet aanstaat dus nee dat is absoluut het probleem niet heer
pi_217739165
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zie bv Achja met redelijke regelmaat aangevallen omdat hij met kennes en met praktijkervaring en met relevante bronnen iets zegt wat de goegemeente niet aanstaat dus nee dat is absoluut het probleem niet heer
Als dat zo is dan is dat kwalijk ja. Daar mag van mij dan wel adequaat tegen worden opgetreden.
Overigens in het algemeen als iemand loopt te zuigen en bewust loopt uit te dagen mag diegene van mij zonder pardon een schop krijgen.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 19:05:46 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217739246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Schei toch uit, al die usual suspects gingen regelmatig over de flits nav een post van mij omdat eea niet in het gewenste narratief paste. En als er iemand is die met onderbouwing/uitleg komt ben ik het wel. Maar dan kreeg ik weer opmerkingen dat ik het niet zou snappen. Ik ben op laatst maar gestopt met posten van het voor mij bekende laatste nieuws mbt de oorlog omdat ik wist dat er toch weer commentaar op zou komen, ik ging uiteindelijk maar iets posten als het in de meer gerenommeerde news outlets te lezen was zoals de WP, Reuters, AP, NYT etc. want dan kon er iig moeilijk over de bron ansich gekankerd worden.

Daarbij vond ik het ook altijd knap irritant dat er weer wat van die losse Twitterberichten het topic ingeslingerd werden met eoa inzet van wat voor wapensysteem dan ook waarvan ik wist dat het technisch gewoon niet mogelijk was, als ik dat dan ging aankaarten kwam de hele horde ook weer verhaal halen dat het heus wel mogelijk zou zijn want zus en zo... Nou, dan toch lekker niet joh.

Ook al die claims die voorbij zijn gekomen van vliegtuig/heli X, Y of Z is neergeschoten door Oekraine werden hier ook als zoete koek geslikt. Als iemand als @PluggieOD dan om wat meer bewijs ging vragen werd die ook weer aan alle kanten aangevallen terwijl hij juist zeer goed op de hoogte is van het vliegende spul.

Laatst zat ik ook weer eea hoofdschuddend te lezen want ik maakte de opmerking dat Rusland nog steeds in staat was om te groeien op het gebied van defensie toen kwam er ook weer iemand met de vraag waaruit dat dan zou blijken. Ik heb er verder niet meer op gereageerd aangezien de troepenopbouw aan de Finse grens al een tijdje aan de gang is en als je dat soort nieuws dan gewoon niet leest dan houdt het nmm ook gewoon echt op. Maar dat zijn dan wel de mensen die het hoogste woord voeren en een mening hebben over het hele verloop van de oorlog maar dat soort saillante details dan weer totaal over het hoofd zien.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 19:13:00 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217739308
dat dus

topic is idd verziekt door een hele sloot aan trollen maar die zijn niet bepaald Russisch ...
pi_217739383
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 19:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Schei toch uit, al die usual suspects gingen regelmatig over de flits nav een post van mij omdat eea niet in het gewenste narratief paste. En als er iemand is die met onderbouwing/uitleg komt ben ik het wel. Maar dan kreeg ik weer opmerkingen dat ik het niet zou snappen. Ik ben op laatst maar gestopt met posten van het voor mij bekende laatste nieuws mbt de oorlog omdat ik wist dat er toch weer commentaar op zou komen, ik ging uiteindelijk maar iets posten als het in de meer gerenommeerde news outlets te lezen was zoals de WP, Reuters, AP, NYT etc. want dan kon er iig moeilijk over de bron ansich gekankerd worden.

Daarbij vond ik het ook altijd knap irritant dat er weer wat van die losse Twitterberichten het topic ingeslingerd werden met eoa inzet van wat voor wapensysteem dan ook waarvan ik wist dat het technisch gewoon niet mogelijk was, als ik dat dan ging aankaarten kwam de hele horde ook weer verhaal halen dat het heus wel mogelijk zou zijn want zus en zo... Nou, dan toch lekker niet joh.

Ook al die claims die voorbij zijn gekomen van vliegtuig/heli X, Y of Z is neergeschoten door Oekraine werden hier ook als zoete koek geslikt. Als iemand als @:PluggieOD dan om wat meer bewijs ging vragen werd die ook weer aan alle kanten aangevallen terwijl hij juist zeer goed op de hoogte is van het vliegende spul.

Laatst zat ik ook weer eea hoofdschuddend te lezen want ik maakte de opmerking dat Rusland nog steeds in staat was om te groeien op het gebied van defensie toen kwam er ook weer iemand met de vraag waaruit dat dan zou blijken. Ik heb er verder niet meer op gereageerd aangezien de troepenopbouw aan de Finse grens al een tijdje aan de gang is en als je dat soort nieuws dan gewoon niet leest dan houdt het nmm ook gewoon echt op. Maar dat zijn dan wel de mensen die het hoogste woord voeren en een mening hebben over het hele verloop van de oorlog maar dat soort saillante details dan weer totaal over het hoofd zien.
Ik waardeer jouw inbreng in het topic eigenlijk enorm. Ik zie ook niet in wat er mis is met een feitelijke discussie. Als Rusland in staat is om grondgebied te veroveren of militair te groeien en dat kan worden gestaafd met bronnen dan zie ik niet waarom daar geen ruimte voor zou moeten zijn. Als dat de realiteit op het slagveld is. En als ik jou de vraag stel waar je eea op baseert dan is dat puur uit belangstelling, meer niet.

Waar ik eigenlijk op doelde is dat tenhemelschreiende gezanik over “de oprukkende NAVO” en “de coup in 2014” etc waarvan al tientallen keren met bronnen is aangetoond dat het puur gelul is.

2 verschillende zaken. Ik ben eigenlijk gewoon voor een discussie op basis van feiten. Het is een serieus subforum. Maar je hoeft ook geen Reddit praktijken waar je direct geband wordt als je iets kritisch over Oekraļne zegt dat is ook belachelijk.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 20:08:24 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217739839
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 19:20 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik waardeer jouw inbreng in het topic eigenlijk enorm. Ik zie ook niet in wat er mis is met een feitelijke discussie. Als Rusland in staat is om grondgebied te veroveren of militair te groeien en dat kan worden gestaafd met bronnen dan zie ik niet waarom daar geen ruimte voor zou moeten zijn. Als dat de realiteit op het slagveld is. En als ik jou de vraag stel waar je eea op baseert dan is dat puur uit belangstelling, meer niet.
Ik weet best dat er meer lui waren die het konden waarderen, ik kreeg ook nog wel eens wat DM's en daarom bleef ik eigenlijk ook wel een beetje posten, soms wat meer, soms wat minder.

En ik ben ook eigenlijk nooit te beroerd geweest om dingen uit te leggen als mij dat gevraagd werd maar na verloop van tijd heb je eigenlijk geen idee meer van wie er nou uit oprechte belangstelling iets vraagt of dat het gewoon weer uitlokking is...

quote:
Waar ik eigenlijk op doelde is dat tenhemelschreiende gezanik over “de oprukkende NAVO” en “de coup in 2014” etc waarvan al tientallen keren met bronnen is aangetoond dat het puur gelul is.
Ja, en ik reageer daar gewoon niet op. Daarbij zijn er echt niet zoveel die dat doen dat zijn er maar een handjevol en die zijn er ook echt niet de hoofdoorzaak van dat alles ontspoort.

quote:
2 verschillende zaken. Ik ben eigenlijk gewoon voor een discussie op basis van feiten. Het is een serieus subforum. Maar je hoeft ook geen Reddit praktijken waar je direct geband wordt als je iets kritisch over Oekraļne zegt dat is ook belachelijk.
Het is hier meer dat andere users in een stuip schieten als er iets kritisch over Oekraine gepost wordt.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 20:36:00 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217740152
er hoeft niet eens iets kritisch gepost te worden, als men merkt dat iedereen het eens is dan struikelen over elkaar heen om dingen als

oeh de vredesbrigade is opvallend stil nu
nou @1234 wat vind jij er nu van
dit kan helemaal niet volgens @4321

en dan allemaal reageren totdat er iemand op komt dagen die er dan wat van vind en dan schelden we hem gewoon helemaal verrot

iedere dag

maar het grote probleem is dat er geen bronnen geplaatst worden en mijn matige gevoel voor humor?

lol
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 20:36:28 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217740157
hoezo bestaat letterlijk elke fictieve usernaam die ik bedenk al 14 jaar?
pi_217740172
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:36 schreef sp3c het volgende:
@sp0c en en @5spec waren op.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 20:38:25 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217740178
bestaan nog niet
pi_217740670
Kan het nu dan weer open? Ik weet niet hoe ik op Tweakers moet posten en heb geen zin het uit te zoeken.
pi_217741062
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:36 schreef sp3c het volgende:
Nul posts
Fotoboek van 1234
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217742553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik weet best dat er meer lui waren die het konden waarderen, ik kreeg ook nog wel eens wat DM's en daarom bleef ik eigenlijk ook wel een beetje posten, soms wat meer, soms wat minder.

En ik ben ook eigenlijk nooit te beroerd geweest om dingen uit te leggen als mij dat gevraagd werd maar na verloop van tijd heb je eigenlijk geen idee meer van wie er nou uit oprechte belangstelling iets vraagt of dat het gewoon weer uitlokking is...
[..]
Ja, en ik reageer daar gewoon niet op. Daarbij zijn er echt niet zoveel die dat doen dat zijn er maar een handjevol en die zijn er ook echt niet de hoofdoorzaak van dat alles ontspoort.
[..]
Het is hier meer dat andere users in een stuip schieten als er iets kritisch over Oekraine gepost wordt.
Jawel want die schijt het hele topic onder
  zondag 25 mei 2025 @ 09:08:55 #141
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217743247
Over topics onderschijten gesproken. Etto heeft dit topic succesvol doen ontsporen. Daardoor gaat het over alles behalve het onderwerp.

NWS / SGP-leden verwerpen motie om vrouwen meer ruimte te geven in politiek
pi_217743337
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 19:13 schreef sp3c het volgende:
dat dus

topic is idd verziekt door een hele sloot aan trollen maar die zijn niet bepaald Russisch ...
Verziekt door het narratief dat op FOK! toegelaten wordt.
Het pro-Kremlin trollen leger dat een hoop anti-Westen onzin blijft spuwen.

Als er eindelijk eens ingegrepen zou worden dan kan het eindelijk een goed inhoudelijk topic zijn.
Inclusief Achja, de user die altijd reports plaatste. En gewoon een goede discussie, ipv altijd maar tegen de Kremlin trollen in moeten gaan.

Ik herken ook nergens users die anti-Achja waren. Ja, er was wel eens een weerwoord maar nooit een aanval of iets dergelijks. En een weerwoord moet kunnen (en nee niet een pro-Kremlin valse propaganda onzin).
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 09:25:18 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217743392
Nee verziekt door figuren zoals jou die totaal geen verstand van zaken hebben en zichelf daardoor genoodzaakt voelen elk geluid dat niet bevalt weg te treiteren en af te zeiken

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-05-2025 09:33:36 ]
  zondag 25 mei 2025 @ 09:46:51 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217743639
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217743670
quote:
Als je even verder had gekeken dan je neus lang was, had je gezien dat dit weer in het nieuws is, omdat de dader nu is veroordeeld tot 16 jaar cel. In hoger beroep. In eerste aanleg kreeg hij tien jaar cel plus tbs. Daarom is het initiėle topic weer omhoog gekomen in de lijst.

Maar het is natuurlijk makkelijker om hier meteen te gaan zeuren.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:50:50 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217743690
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je even verder had gekeken dan je neus lang was, had je gezien dat dit weer in het nieuws is, omdat de dader nu is veroordeeld tot 16 jaar cel. In hoger beroep. In eerste aanleg kreeg hij tien jaar cel plus tbs. Daarom is het initiėle topic weer omhoog gekomen in de lijst.

Maar het is natuurlijk makkelijker om hier meteen te gaan zeuren.
Misschien moet de TS dat dan duidelijker vermelden. Hoe moet ik dit nu weten? Ja. Dat dit het geval is, is mij inmiddels ook duidelijk ja.

Misschien willen de mods de OP updaten ofzo. En een reeksje maken https://nos.nl/artikel/25(...)vier-doodreed-op-a59
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217743706
quote:
16s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Misschien moet de TS dat dan duidelijker vermelden. Hoe moet ik dit nu weten? Ja. Dat dit het geval is, is mij inmiddels ook duidelijk ja.

Misschien willen de mods de OP updaten ofzo. https://nos.nl/artikel/25(...)vier-doodreed-op-a59
Als je je er zo druk over maakt, dat je in het topic zelf en hier gaat klagen, dan had je ook wel even verder kunnen kijken natuurlijk.

De OP was natuurlijk wel knudde. TS had er wel even een update bij kunnen zetten.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:59:15 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217743789
NWS / Menselijk schild; goed bezig Israėl!

Dit kan toch prima in het centrale topic worden besproken: NWS / Israėl - Hamas - #341 Is er al vrede?
  zondag 25 mei 2025 @ 10:08:13 #149
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217743850
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
NWS / Menselijk schild; goed bezig Israėl!

Dit kan toch prima in het centrale topic worden besproken: NWS / Israėl - Hamas - #341 Is er al vrede?
Kennelijk niet, want daar negeerde jij en de andere zeer fanatieke users dit meermaals
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217743860
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Kennelijk niet, want daar negeerde jij en de andere zeer fanatieke users dit meermaals
Dan is het misschien niet zo boeiend?
  zondag 25 mei 2025 @ 10:14:39 #151
66444 Lord_Vetinari
pi_217743905
quote:

[..]
negeerdeN. 'jij en andere users' is meervoud.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 25 mei 2025 @ 10:15:20 #152
485843 crew  Jippie
pi_217743911
Iemand een kopje kamillethee?
  zondag 25 mei 2025 @ 10:16:24 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217743919
quote:

[..]
Dit was gisteravond laat pas in het nieuws en toen was ik niet actief hier.
  zondag 25 mei 2025 @ 10:18:19 #154
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217743933
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan is het misschien niet zo boeiend?
Geen idee, dat andere topic loopt als een trein
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  zondag 25 mei 2025 @ 10:21:52 #155
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217743967
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit was gisteravond laat pas in het nieuws en toen was ik niet actief hier.
Jouw posts waren respectievelijk de 3e en 5e post na dit nieuws schat
pi_217744002
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:15 schreef Jippie het volgende:
Iemand een kopje kamillethee?
Winterglow graag :9
  zondag 25 mei 2025 @ 10:32:40 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 mei 2025 @ 10:45:39 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217744296
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Over topics onderschijten gesproken. Etto heeft dit topic succesvol doen ontsporen. Daardoor gaat het over alles behalve het onderwerp.

NWS / SGP-leden verwerpen motie om vrouwen meer ruimte te geven in politiek
Etto heeft heel vaak gelijk en pakt dat in met bronnen en een eigen stijl. Daar is helemaal niets mis mee.

Volk wat daar vervolgens niet tegen kan gaat op de persoonlijke tour waarna ze onderbouwd af worden gemaakt. Een hexagon kan daar bijvoorbeeld niet tegen en gaat lopen zuigen en zieken. Niet etto.

Ben het ook lang niet altijd eens met hem, maar hij brengt het prima.
1947-2016
pi_217744445
quote:
18s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
negeerdeN. 'jij en andere users' is meervoud.
}:| }:| }:|
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 25 mei 2025 @ 11:11:37 #160
485843 crew  Jippie
pi_217744593
quote:
12s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:24 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Winterglow graag :9
pi_217745020
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nice O+
  zondag 25 mei 2025 @ 12:17:59 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217745399
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Etto heeft heel vaak gelijk en pakt dat in met bronnen en een eigen stijl. Daar is helemaal niets mis mee.

Volk wat daar vervolgens niet tegen kan gaat op de persoonlijke tour waarna ze onderbouwd af worden gemaakt. Een hexagon kan daar bijvoorbeeld niet tegen en gaat lopen zuigen en zieken. Niet etto.

Ben het ook lang niet altijd eens met hem, maar hij brengt het prima.
"Hij brengt het prima" _O-
Hij ging daar volledig los op de persoonlijke toer. Ik zet zelden een TR, en er is hier en daar wat verwijderd maar het is triest dat er nog steeds persoonlijke aanvallen blijven staan.

En dat was niet het enige topic dat hij compleet laat ontsporen door allerlei users random aan te vallen. Het wordt steeds erger.

Hij had daar ook geen gelijk. Het topic onderwerp ging over de SGP en hij kwam daar offtopic met allerlei beschuldigingen aan zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Harvest89 op 25-05-2025 12:25:12 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 25 mei 2025 @ 12:53:12 #163
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217745698
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal allemaal wel, ik lees voornamelijk persoonlijke aanvallen van hem.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 25 mei 2025 @ 16:52:34 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217749071
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Hij brengt het prima" _O-
Hij ging daar volledig los op de persoonlijke toer. Ik zet zelden een TR, en er is hier en daar wat verwijderd maar het is triest dat er nog steeds persoonlijke aanvallen blijven staan.

En dat was niet het enige topic dat hij compleet laat ontsporen door allerlei users random aan te vallen. Het wordt steeds erger.

Hij had daar ook geen gelijk. Het topic onderwerp ging over de SGP en hij kwam daar offtopic met allerlei beschuldigingen aan zetten.
Zal vast ook aan jou liggen dat je hem niet kan hebben.
Zie genoeg bronnen en onderbouwingen van m voorbij komen en van jou alleen maar asoposts en gejank.

Spiegeltje much man.
1947-2016
  zondag 25 mei 2025 @ 17:01:10 #165
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217749237
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal vast ook aan jou liggen dat je hem niet kan hebben.
Zie genoeg bronnen en onderbouwingen van m voorbij komen en van jou alleen maar asoposts en gejank.

Spiegeltje much man.
Hij wordt persoonlijk, doet herhaaldelijk valse aannames en valse beschuldigingen.

Maar daar wat op terug zeggen is "asopost" en "gejank", en "niet kunnen hebben". Duidelijk.
  zondag 25 mei 2025 @ 17:03:37 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217749280
Vraag aan de mods.
Mag je gewoon zonder consequenties herhaaldelijk topics ontsporen door met offtopic onderwerpen en valse beschuldigingen users aan te vallen en uit te maken voor lafbek, etc.

Als dat mag, schenkt ome Harvest straks om 21.00 een borreltje in en gaan we helemaal los. B:)B

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 25-05-2025 17:10:09 ]
  zondag 25 mei 2025 @ 17:04:23 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217749293
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij wordt persoonlijk, doet herhaaldelijk valse aannames en valse beschuldigingen.

Maar daar wat op terug zeggen is "asopost" en "gejank", en "niet kunnen hebben". Duidelijk.
Ik denk dat jij hem hier valselijk beschuldigd van van alles wat je in je eerste zin zegt. Croft maar. Altijd een bron, altijd onderbouwd.

Doe maar huilie verder omdat je hem niet kan pareren.
1947-2016
  zondag 25 mei 2025 @ 17:05:31 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217749307
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef Harvest89 het volgende:
Vraag aan de mods.
Mag je gewoon zonder consequenties herhaaldelijk topics ontsporen door met offtopic onderwerpen en valse beschuldigingen users aan te vallen en uit te maken voor lafbek, etc.

Als dat mag, schenkt ome Harvest89 straks om 21.00 een borreltje in en gaan we helemaal los. B:)B
Wat zwak dit :D

Lol dit _O-
Een voor de eeuwigheid dit.
1947-2016
  zondag 25 mei 2025 @ 17:09:18 #169
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217749373
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij hem hier valselijk beschuldigd van van alles wat je in je eerste zin zegt. Croft maar. Altijd een bron, altijd onderbouwd.

Doe maar huilie verder omdat je hem niet kan pareren.
Ik kan wel wat hebben, maar persoonlijk worden tegen een user omdat hij het bijvoorbeeld niet heeft over het uitsterven van de ijsbeer in een topic dat gaat over de tieten van Lies Zhara is nogal irritant.
pi_217749387
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik kan wel wat hebben, maar persoonlijk worden tegen een user omdat hij het bijvoorbeeld niet heeft over het uitsterven van de ijsbeer in een topic dat gaat over de tieten van Lies Zhara is nogal irritant.
Huh? Je wordt boos op mensen die het ergens niet over hebben? _O-
Vakman pur sang
  zondag 25 mei 2025 @ 17:11:02 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217749396
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Huh? Je wordt boos op mensen die het ergens niet over hebben? _O-
Ik niet.
  zondag 25 mei 2025 @ 18:24:13 #172
459912 FlippingCoin
pi_217750076
ik word echt schijtziek van al die linkse totaalmongolen die in ieder topic met een aanslag lopen te zeiken dat het geen moslim is en mensen daardoor niet reageren

halve topics vol met die troep
  Forum Admin zondag 25 mei 2025 @ 18:25:54 #173
pi_217750103
quote:
16s.gif Op zondag 25 mei 2025 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
ik word echt schijtziek van al die linkse totaalmongolen die in ieder topic met een aanslag lopen te zeiken dat het geen moslim is en mensen daardoor niet reageren

halve topics vol met die troep
Ik word schijtziek van users die in elk topic zonder enige aanleiding ''religie van de vrede, lage bloedsuikerspiegel, wir schaffen das, culturele verrijking'' etc posten en als het dan niet zo blijkt te zijn je ze ook verder niet meer ziet.

Halve topics vol met die troep
  zondag 25 mei 2025 @ 18:29:46 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_217750152
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik word schijtziek van users die in elk topic zonder enige aanleiding ''religie van de vrede, lage bloedsuikerspiegel, wir schaffen das, culturele verrijking'' etc posten en als het dan niet zo blijkt te zijn je ze ook verder niet meer ziet.

Je vergeet ‘kansenparels’.
  zondag 25 mei 2025 @ 18:30:06 #175
459912 FlippingCoin
pi_217750161
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

ja met als verschil dat jij dat wel opruimt en er voor waarschuwt makker

daarnaast zal je mij daar niet op betrappen in dat topic
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 18:43:02 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217750278
Het lichtgetinte vermoeden is ook een klassieker

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 25-05-2025 20:12:24 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 25 mei 2025 @ 21:08:11 #177
485843 crew  Jippie
pi_217752320
Foei Floris, Pieter en Jan-Karel *)
pi_217755601
Inmiddels al 5 dagen zonder het Oekraine topic. Na alle gebeurtenissen daar weer van de afgelopen dagen...

En dat alleen maar vanwege het niet ingrijpen door de mods en nu ineens wel.

Beetje jammer dit.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 10:09:32 #179
485843 crew  Jippie
pi_217756303
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels al 5 dagen zonder het Oekraine topic. Na alle gebeurtenissen daar weer van de afgelopen dagen...

Beetje jammer dit.
Sneren naar moderatie gaat je niet helpen.
pi_217756372
quote:

Beetje jammer dit.
+1 Vanwege de eerste zin. Dat gezeur op de moderatie is nou precies de reden waarom ze het hebben dichtgegooid, kap daar nou eens mee.

Ik zou het topic ook graag weer open zien. Misschien met waarschuwing dat men klachten over moderatie hier in het FB-topic kwijt kan of bij (te veel) gezeur op de moderatie dit ook tot een ban kan leiden. Het is hier geen democratie :Y)
  maandag 26 mei 2025 @ 10:16:12 #181
13462 BansheeBoy
pi_217756389
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je vergeet ‘kansenparels’.
En Finnen. :')

Of "Foei Laurens en Roderick!" :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:32:42 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756567
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:14 schreef MaxMark het volgende:
Het is hier geen democratie
Dat besef ik me na al die jaren eigenlijk nu pas. -O-
Danny is de grote absolute leider, terwijl niemand op hem heeft gestemd.
pi_217756581
quote:

[..]
+1 Vanwege de eerste zin. Dat gezeur op de moderatie is nou precies de reden waarom ze het hebben dichtgegooid, kap daar nou eens mee.

Ik zou het topic ook graag weer open zien. Misschien met waarschuwing dat men klachten over moderatie hier in het FB-topic kwijt kan of bij (te veel) gezeur op de moderatie dit ook tot een ban kan leiden. Het is hier geen democratie :Y)
Als suggestie zou ik het volgende voorstellen:
1. Geen gezeik op de moderatie in het topic
2. Zero tolerance op persoonlijke aanvallen, dus geen gezeik over roebelhoeren en poetinpijpers of oorlogshitsers meer.
3. Bij nieuws, graag een bron.
4. Bewezen desinformatie weghalen.

Er is momenteel best veel nieuws dus het zou mooi zijn als het topic uiteindelijk weer open kon mits iedereen een beetje normaal kan doen.
pi_217756720
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Jippie het volgende:

[..]
Sneren naar moderatie gaat je niet helpen.
quote:

[..]

Als de mods de schuldigen zijn voor die problemen dan is gezeur op moderatie meer dan terecht.
En nee het is hier idd geen democratie, maar als niet ingrijpen door mods het probleem zijn van het ontsporen van topics dan wordt het toch tijd om iets aan te passen.
pi_217756744
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
2. Zero tolerance op persoonlijke aanvallen, dus geen gezeik over roebelhoeren en poetinpijpers of oorlogshitsers meer.

Er is momenteel best veel nieuws dus het zou mooi zijn als het topic uiteindelijk weer open kon mits iedereen een beetje normaal kan doen.
Grotendeels eens. Dit feedback topic kan dat extra leven vanwege mod fouten wel gebruiken.
Hoeft idd niet in het topic.

Punt 2 deels mee eens. Persoonlijke aanvallen zijn dood normaal op FOK! Alhoewel je soms best mag aangeven dat iemand een Russische trol is. Maar als punt 4 eindelijk eens aangepakt zou worden dan hoef je mensen niet meer zo te noemen, want de Russische trollen zijn dan weg.
pi_217757019
quote:

Beetje jammer dit.
De tering zeg....
Ik wilde hier eigenlijk niet reageren maar heb je wel eens gehoord van de hand in eigen boezem steken?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 11:24:20 #187
485843 crew  Jippie
pi_217757048
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Als de mods de schuldigen zijn voor die problemen dan is gezeur op moderatie meer dan terecht.
En nee het is hier idd geen democratie, maar als niet ingrijpen door mods het probleem zijn van het ontsporen van topics dan wordt het toch tijd om iets aan te passen.
Dat heeft Straat toch rigoureus gedaan?
pi_217757086
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee niet voldoende.
Want de mods hier hebben wel een politieke voorkeur maar laten ook ruimte voor andere meningen.
En dat is volgens sommige users niet toegestaan.
Die willen een soort totalitair regim.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 11:31:23 #189
485843 crew  Jippie
pi_217757105
quote:

[..]

Persoonlijke vind ik dit een duidelijke opsomming. Maar het puntje 'bewezen desinformatie' vind ik een lastige. Van een aantal zaken is bekend dat het niet klopt, maar wanneer is iets 'bewezen desinformatie'? Er gaat zoveel propaganda van alle partijen rond, dat ik het users niet kwalijk kan nemen als ze onjuiste informatie posten. Dat zou dan in de daaropvolgende discussie kunnen worden ontkracht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 11:32:23 #190
485843 crew  Jippie
pi_217757114
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee niet voldoende.
Want de mods hier hebben wel een politieke voorkeur maar laten ook ruimte voor andere meningen.
Noem jij een populair topic sluiten niet rigoureus?
pi_217757195
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Noem jij een populair topic sluiten niet rigoureus?
Ik noem het in dit geval meer een wanhoopsdaad.
Gewoon niet te doen voor de mods en ik lig regelmatig lijnrecht tegenover straatcommando en sp3c maar ik respecteer hun mening en visie.
We hoeven elkaar niet te gaan beledigen, dat is enkel een teken van zwakte.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:45:14 #192
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217757265
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Jippie het volgende:

[..]
Persoonlijke vind ik dit een duidelijke opsomming. Maar het puntje 'bewezen desinformatie' vind ik een lastige. Van een aantal zaken is bekend dat het niet klopt, maar wanneer is iets 'bewezen desinformatie'? Er gaat zoveel propaganda van alle partijen rond, dat ik het users niet kwalijk kan nemen als ze onjuiste informatie posten. Dat zou dan in de daaropvolgende discussie kunnen worden ontkracht.
Persoonlijk vind ik X-berichten van Lord Bebo desinformatie. Dat account combineert vaak oude of niet gerelateerde beelden met het Russische verhaal.
Bijvoorbeeld de beelden van "conscription van Oekraļners" met beelden die niet kloppen.

Moet je het quoten van zo'n account ter ondersteuning van een Russisch talking point toelaten?

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.42BV3CV

[ Bericht 3% gewijzigd door Immerdebestebob op 26-05-2025 11:56:43 ]
pi_217757388
Misschien is het een idee om nog een subtopic te openen voor dit topic.
We hebben NWS, OOR en BNW maar is het een idee om een GGZ topic te openen voor die geflipte?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 12:00:18 #194
485843 crew  Jippie
pi_217757389
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik X-berichten van Lord Bebo desinformatie. Dat account combineert vaak oude of niet gerelateerde beelden met het Russische verhaal.
Bijvoorbeeld de beelden van "conscription van Oekraļners" met beelden die niet kloppen.

Moet je het quoten van zo'n account ter ondersteuning van een Russisch talking point toelaten?

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.42BV3CV
Als dat met een goede intentie gebeurt, wel. Elke user is toch vrij om zijn eigen conclusie te trekken over hetgeen gepost wordt. Niemand is verplicht om een post waarvan hij denkt dat het propaganda is serieus te nemen. Scroll daar gewoon voorbij.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 12:01:12 #195
485843 crew  Jippie
pi_217757403
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:00 schreef Candymannetje het volgende:
Misschien is het een idee om nog een subtopic te openen voor dit topic.
We hebben NWS, OOR en BNW maar is het een idee om een GGZ topic te openen voor die geflipte?
Ik dacht aan KIB - > kibbelen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 12:05:29 #196
485843 crew  Jippie
pi_217757458
Nou trek in kibbeling :@
pi_217757475
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik dacht aan KIB - > kibbelen
Sorry jippie misschien ben ik te grof maar ik ben nou eenmaal niet politiek correct.
Vandaar dat ik nooit meer wordt uitgenodigd voor vergaderingen op m'n werk misschien 🤔
Maar de mods valt echt niks te verwijten naar mijn mening.
Die doen echt hun best om alles in goede banen te leiden zonder politieke voorkeur.
Maar er zijn wat users die het daar niet mee eens zijn en daar verandering in willen brengen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 12:12:01 #198
485843 crew  Jippie
pi_217757579
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sorry jippie misschien ben ik te grof maar ik ben nou eenmaal niet politiek correct.
Vandaar dat ik nooit meer wordt uitgenodigd voor vergaderingen op m'n werk misschien 🤔
Die doen echt hun best om alles in goede banen te leiden zonder politieke voorkeur.
Maar er zijn wat users die het daar niet mee eens zijn en daar verandering in willen brengen.
Dat is nu een issue voor veel users. Niemand dwingt jullie om politiek correct te zijn, maar het sneren naar andere users is niet gewenst.

Met 'GGZ" ben je wel enigzins aan het sneren, terwijl jij capabel genoeg bent om je ongenoegen duidelijk uit te drukken zonder zo'n sneer.
pi_217757648
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De tering zeg....
Ik wilde hier eigenlijk niet reageren maar heb je wel eens gehoord van de hand in eigen boezem steken?
Ja, maar ik heb nog nooit getrold dan wel desinformatie rond lopen strooien.

quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nog nooit gezien dan, ik moet elke keer als ik wil volgen 10/13 pagina's door scrollen vanwege alle Russische rotzooi.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee niet voldoende.
Hou toch op zeg.
Niemand zegt of wil dat. Buiten dat het hier al een vrij totalitair regime is, maar ok.
Het punt gaat er om dat duidelijke valse propaganda toegelaten wordt. Dat heeft niets meer met eigen mening/standpunt te maken.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:22:27 #200
13462 BansheeBoy
pi_217757657
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:05 schreef Jippie het volgende:
Nou trek in kibbeling :@
Kom je weleens in Dordt? De beste kibbeling van Nederland! Bij viszaak Plexat aan de visbrug.

Thank me later!

pi_217757677
quote:

[..]
Snap ik.

Maar de algemene Russische trollen met de NAVO is overal schuldig aan. De EU is de oorlog in Oekraine gestart.
Dat is gewoon duidelijk vals.

Als iemand ergens informatie vindt en dat deelt snap ik dat ook zeker. Dat is logisch. Als je ergens nieuws leest ga je er vanuit dat het (kan) kloppen. Daar moet je ook samen gewoon over kunnen praten.
pi_217757701
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:06 schreef Candymannetje het volgende:

Slijm slijm. Heb je een sollicatie uitstaan om mod te worden ofzo?

Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. FOK! kent een heel duidelijk beleid voor de mods om te volgen.
Dat wordt allemaal voor ze bepaald met een duidelijke lijn.
En, heel begrijpelijk want ze zijn ook mensen, daar worden ook wel eens fouten in gemaakt.

De vraag is alleen ligt dat aan de mod? Of het beleid dat ze wel moeten aanhouden? Mods zelf bepalen dat natuurlijk niet.
pi_217757704
quote:

[..]
Onder bewezen desinformatie versta ik het gelul over “de oprukkende NAVO”, Zelensky die een cokesnuivende Nazi zou zijn en dergelijke. Ik denk dat iedereen de voorbeelden inmiddels wel kent. Ik snap dat je je op glad ijs begeeft als de crew moet gaan bepalen wat bewezen desinfo is maar nu blijft wel dezelfde drek dagelijks herhaald worden wat tergend kut is.

Ik ben geen voorstander van het censureren van onwelgevallige meningen maar sommige dingen zijn gewoon leugens en hebben weinig te maken met “een mening”.
pi_217757717
:X

[ Bericht 98% gewijzigd door UncleScorp op 26-05-2025 12:36:42 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_217757735
Als een vers-geregistreerde user in zijn tweede post begint over MH17 en dat de schuldige Oekraļne is, weet je volgens mij genoeg en hoef je zo'n persoon niet eerst twee dagen zijn gif te laten spugen.
Radio Espantoso
pi_217758343
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onder bewezen desinformatie versta ik het gelul over “de oprukkende NAVO”, Zelensky die een cokesnuivende Nazi zou zijn en dergelijke. Ik denk dat iedereen de voorbeelden inmiddels wel kent. Ik snap dat je je op glad ijs begeeft als de crew moet gaan bepalen wat bewezen desinfo is maar nu blijft wel dezelfde drek dagelijks herhaald worden wat tergend kut is.

Ik ben geen voorstander van het censureren van onwelgevallige meningen maar sommige dingen zijn gewoon leugens en hebben weinig te maken met “een mening”.
Plus dat voortdurende gezever over 'De coup van 2014,' 'de bombardement op op burgers in de Donbass die ook nog eens geen woord Russisch mochten spreken', 'het neerhalen van de MH17 door Oekraļne’ etc.
anonieme razernist
  Forum Admin maandag 26 mei 2025 @ 14:02:21 #207
pi_217758429
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:30 schreef Peligrosso het volgende:
Als een vers-geregistreerde user in zijn tweede post begint over MH17 en dat de schuldige Oekraļne is, weet je volgens mij genoeg en hoef je zo'n persoon niet eerst twee dagen zijn gif te laten spugen.
Daar hadden we er laatst eentje van, die user ligt er af.
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:50 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Plus dat voortdurende gezever over 'De coup van 2014,' 'de bombardement op op burgers in de Donbass die ook nog eens geen woord Russisch mochten spreken', 'het neerhalen van de MH17 door Oekraļne’ etc.
Ja hele topics vol idd. :')
pi_217758649
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:50 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ja, het is allemaal de schuld van Van Baalen en Verhofstadt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 14:30:13 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217758670
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
niet dat iemand het uberhaupt merkt ...
pi_217758694
quote:
88s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet dat iemand het uberhaupt merkt ...
Misschien in het topic plaatsen dat user x permanent op vakantie is gestuurd? Dan is het voor de rest van de users wel duidelijk dat er tegen is opgetreden. Hier in fb heb ik wel vaker berichten van onder meer @Straatcommando. voorbij zien komen dat er afscheid was genomen van bepaalde users.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 14:34:26 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217758704
nee

waarom zou dat uitmaken voor je eigen gedrag?
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 14:35:51 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217758728
stop maar met schelden jongons, mag sowieso niet maar de user in kwestie kan niet meer reageren
pi_217758834
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Ja hele topics vol idd. :')
Ja, en pas na een topic of drie is ie blijkbaar eindelijk verwijderd.Het zou het natuurlijk ook gewoon snel kunnen voorkomen kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te rationeel gedacht.
anonieme razernist
  Forum Admin maandag 26 mei 2025 @ 14:56:27 #214
pi_217758883
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:49 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ja, en pas na een topic of drie is ie blijkbaar eindelijk verwijderd.Het zou het natuurlijk ook gewoon snel kunnen voorkomen kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te rationeel gedacht.
:')
  Forum Admin maandag 26 mei 2025 @ 14:56:47 #215
pi_217758886
I rest my kees
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 14:57:49 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217758903
Ja want denken dat we 24/7 met 1 topic bezig zijn is een enorme rationele gedachte
pi_217758954
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:49 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Goddammit bruh. Zo gaat het topic nooit meer open.
  Overall beste user 2022 maandag 26 mei 2025 @ 15:31:34 #218
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217759152
quote:
88s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:34 schreef sp3c het volgende:
nee

waarom zou dat uitmaken voor je eigen gedrag?
Als niet duidelijk is dat bepaald postgedrag niet is toegestaan doordat er niet/veel te laat tegen wordt opgetreden kun je zulke reacties niemand kwalijk nemen.

Zachte heelmeesters en zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:38:33 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217759202
quote:

[..]

Op zich best eens. Maar desinformatie is soms lastig te kwalificeren, bijv hoe om te gaan met een stelling over wel/niet ns2 opgeblazen door usa of rusland?
  maandag 26 mei 2025 @ 15:39:53 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217759206
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Snap ik.

Maar de algemene Russische trollen met de NAVO is overal schuldig aan. De EU is de oorlog in Oekraine gestart.
Dat is gewoon duidelijk vals.

Als iemand ergens informatie vindt en dat deelt snap ik dat ook zeker. Dat is logisch. Als je ergens nieuws leest ga je er vanuit dat het (kan) kloppen. Daar moet je ook samen gewoon over kunnen praten.
Zijn genoeg bronnen die dat staven, ook genoeg die het tegenspreken?
  maandag 26 mei 2025 @ 15:41:04 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217759214
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:30 schreef Peligrosso het volgende:
Klopt. Of gezeik over dat Zelensky een nazi is. Mag van mij allemaal weg.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:46:31 #222
66444 Lord_Vetinari
pi_217759259
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Of gezeik over dat Zelensky een nazi is. Mag van mij allemaal weg.
Of dat de EU en/of de NAVO deze oorlog gewild hebben en begonnen zijn.
pi_217760220
Ik zou graag zien dat er iets minder met twee (of meer) maten gemeten wordt.

In het Geert Wilders asielmaatregelen topic weer het gebruikelijke dedain richting de minder politiek correcte posters, tot en met schelden met kanker aan toe.
Maar zodra er terug geblaft wordt met "deugkneuzen" komt de moderatie accuut in actie.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 26-05-2025 17:57:35 ]
-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 17:52:34 #224
485843 crew  Jippie
pi_217760536
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:19 schreef quo_ het volgende:

In het Geert Wilders asielmaatregelen topic weer het gebruikelijke dedain richting de minder politiek correcte posters, tot en met schelden met kanker aan toe.
Maar zodra er terug geblaft wordt met "deugkneuzen" komt de moderatie accuut in actie.
En netjes TR's geplaatst? Ik zie er maar één en die is 1 minuut na jouw post door een collega afgevinkt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 17:57:21 #225
485843 crew  Jippie
pi_217760568
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Aha, dan weet ik nu ook waarom mijn posts met deze duiding telkens verdwijnen. < Knip>
Doe even normaal.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:57:32 #226
459912 FlippingCoin
pi_217760570
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:19 schreef quo_ het volgende:

not gonna happen
  maandag 26 mei 2025 @ 17:57:44 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_217760574
  maandag 26 mei 2025 @ 18:22:04 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217760839
quote:
Welk gedoe?
1947-2016
pi_217761059
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar de "oprukkende NAVO" is bij uitstek een feit. Pak de kaart er maar bij vanaf de oprichting.

Als je dat als "desinformatie" wilt wegzetten dan ben je totaal ontvreemd van de werkelijkheid.
Lol
pi_217761236
Kan er gekeken worden naar het topic van Jeffrey en Emma waar de laatste post grotendeels gaan over de afkomst van de daders van de knuffels in plaats van de kindjes en hun nabestaanden
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 19:07:24 #231
485843 crew  Jippie
pi_217761342
quote:
16s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
not gonna happen
Mystery Mod?
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 19:10:55 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217761381
ik heb deels geveegd maar de verontwaardiging is ook niet onnatuurlijk lijkt me
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 19:13:57 #233
485843 crew  Jippie
pi_217761406
quote:
Flauwe post, verder niets beledigends of zo.
pi_217761763
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:56 schreef Cupfighter het volgende:
Kan er gekeken worden naar het topic van Jeffrey en Emma waar de laatste post grotendeels gaan over de afkomst van de daders van de knuffels in plaats van de kindjes en hun nabestaanden
En jij wilt dat graag onder het tapijt geveegd hebben?
Terwijl dit uitschot zelf hun acties gefilmd heeft en op het internet geplaatst heeft.
-
pi_217761787
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Nee maar ik vond het niet nodig dat daar allerlei andere gebeurtenissen bijgehaald werden die inmiddels geveegd zijn
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 mei 2025 @ 19:55:39 #236
485843 crew  Jippie
pi_217761800
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Terwijl dit uitschot zelf hun acties gefilmd heeft en op het internet geplaatst heeft.
Er is geveegd, en verder vraag ik je niet te bemoeien met Posts in Feedback waar je niets mee van doen hebt.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 20:42:05 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217762377
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als niet duidelijk is dat bepaald postgedrag niet is toegestaan doordat er niet/veel te laat tegen wordt opgetreden kun je zulke reacties niemand kwalijk nemen.

Zachte heelmeesters en zo.
Jouw gedrag is niet toegestaan, daarom verdwijnen er zoveel posts

Merk je geen kut van blijkbaar
  dinsdag 27 mei 2025 @ 00:35:17 #238
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_217764001
Met betrekking tot het sluiten van het Oekraļne topic ben ik even bij de buren gaan kijken hoe ze dat topic daar schoon houden: ze hebben een hele set duidelijke regels waar iedereen zich aan moet houden. Zoals:
quote:
"Rusland is een land dat historisch gezien erg goed is in desinformatie en propaganda campagnes. Ook in deze oorlog wordt dit middel volop ingezet. Vandaar dat we geen propaganda talking points willen zien. We verwachten van discussie deelnemers dat er moeite wordt gestoken in het controleren en checken van bronnen en claims alvorens deze worden gepost.

• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie)"
Misschien een idee voor hier?

Als iemand me een banhammer geeft, wil ik wel toezicht houden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 01:19:47 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217764036
Welke buren?

Kan op zich geen kwaad denk ik (wel beetje streng) maar daarmee pakken we nog steeds het grote probleem niet aan

Ik kan volledig volgens deze regels heel erg pro russisch doen en dan duikelen er nog steeds allerlei debielen over me heen om me russische troll te noem en te eisen dat ik mijn baantje als roebelhoer bij de belastingdienst op moet geven
pi_217764181
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 01:19 schreef sp3c het volgende:
Welke buren?

Kan op zich geen kwaad denk ik (wel beetje streng) maar daarmee pakken we nog steeds het grote probleem niet aan

Ik kan volledig volgens deze regels heel erg pro russisch doen en dan duikelen er nog steeds allerlei debielen over me heen om me russische troll te noem en te eisen dat ik mijn baantje als roebelhoer bij de belastingdienst op moet geven
Jij draait het probleem echt volledig om hč :')
Om die bij vaste users neer te leggen.

Het probleem wordt absoluut opgelost daarmee.
Aangezien de Russische trollen op FOK! dan hun propaganda niet meer mogen dumpen.
En het zou dus betekenen dat de mods eindelijk echt wat doen daar.

Russische kant laten zien is nog nooit op aangevallen.

Het probleem ligt echt niet bij het reageren op de Russische trol. Dat is slechts een gevolg. Oorzaak weg? Gevolg weg.
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 07:19:06 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217764238
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 06:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij draait het probleem echt volledig om hč :')
Om die bij vaste users neer te leggen.

Het probleem wordt absoluut opgelost daarmee.
Aangezien de Russische trollen op FOK! dan hun propaganda niet meer mogen dumpen.
En het zou dus betekenen dat de mods eindelijk echt wat doen daar.

Russische kant laten zien is nog nooit op aangevallen.

Het probleem ligt echt niet bij het reageren op de Russische trol. Dat is slechts een gevolg. Oorzaak weg? Gevolg weg.
nee het probleem ligt bij mensen die er geen verstand van hebben en alles en iedereen maar voor Russische troll uitmaakt

oorzaak is jouw gebrek aan kennis

dat haal ik niet weg door alles wat je niet snapt te bannen
pi_217764260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 00:35 schreef SillyWalks het volgende:
Met betrekking tot het sluiten van het Oekraļne topic ben ik even bij de buren gaan kijken hoe ze dat topic daar schoon houden: ze hebben een hele set duidelijke regels waar iedereen zich aan moet houden. Zoals:
[..]
Misschien een idee voor hier?

Als iemand me een banhammer geeft, wil ik wel toezicht houden.
Is dat tweakers? Dat wordt überlinks gemodereerd.
Alleen het media NU.nl verhaal mag verteld worden en alle anderen krijgen direct een ban.
Wat ze dan even vergeten is dat de USSR meester was in propoganda en Oekraļne een USSR land was. Dus ook goed in propoganda.

Alle complimenten trouwens aan Fok!. Vooral in deze tijden een platform waar je nog mag zeggen wat je denkt.
Een voorbeeld voor hoe het zou moeten.
Vakman pur sang
pi_217764398
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Alleen het media NU.nl verhaal mag verteld worden en alle anderen krijgen direct een ban.
Vechten we tegen Rusland of willen we worden zoals Rusland ?
quote:
Alle complimenten trouwens aan Fok!. Vooral in deze tijden een platform waar je nog mag zeggen wat je denkt.
:Y)
pi_217764553
quote:

[..]
Wat ze dan even vergeten is dat de USSR meester was in propoganda en Oekraļne een USSR land was. Dus ook goed in propoganda.

Natuurlijk ben jij blij, zodat je je totaal niet gefundeerde onzin kan blijven uitspuwen :')

quote:
88s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee het probleem ligt bij mensen die er geen verstand van hebben en alles en iedereen maar voor Russische troll uitmaakt

oorzaak is jouw gebrek aan kennis

dat haal ik niet weg door alles wat je niet snapt te bannen
Ach ja natuurlijk.
Hoe kan het toch dat ik, en eigenlijk alle users, niet wisten dat de NAVO en EU de oorlog uitgelokt hebben. Hoe dom van ons dat we dat niet weten.

Stom stom.

Sarcastisch natuurlijk. Simpelweg om te laten zien dat het 0,0 met kennis te maken heeft. Dat is gwn achterlijke propaganda.
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 08:37:49 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217764571
blablablabla

op fok! mag je sinds de start van fok! niet op de man spelen, at gebeurt hier wel, structureel en zolang niemand snapt dat dat het probleem is hier gaan we het niet nog een keer open gooien

bedank @bianconeri maar met zijn allen
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 08:38:06 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217764574
bedankt dat je het niet snapt @bianconeri
pi_217764674
Dit soort gebruikers die continue maar tegen de moderatie ingaan, kunnen wat mij betreft uit het topic geweerd worden. Dan krijgen we deze situatie waar we nu inzitten ook niet meer en kunnen we gewoon weer berichten over de oorlog. Het duurt nu wel heel erg lang.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 09:11:56 #248
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217764826
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:37 schreef sp3c het volgende:
blablablabla

op fok! mag je sinds de start van fok! niet op de man spelen, at gebeurt hier wel, structureel en zolang niemand snapt dat dat het probleem is hier gaan we het niet nog een keer open gooien

bedank @:bianconeri maar met zijn allen
Iedereen die zich tegen de regels gedraagt kan toch geband worden dan? Mensen die roebelhoer roepen ban je gewoon dan toch? Is het niet gewoon een kwestie van handhaven? Ik snap dat je niet steeds hetzelfde topic dezelfde shit wilt opruimen, maar na een paar ronden met de banhammer moet men toch wel doorkrijgen wat er wel en niet kan?

Vind het trouwens overal op Fok! wel. Het is redelijk duidelijk dat veel users gewoon vrijelijk regelmatig die grens overgaan, en behalve dat er dan wat posts worden verwijderd gebeurt er weinig. User kan gewoon verder terwijl deze vrijelijk even lekker een mede user heeft kunnen beledigen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 09:25:41 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217764897
quote:
blablablabla

Straf dat individu dan ipv collectief iedereen hem te laten 'bedanken'.

Want:

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef MaxMark het volgende:
Dit soort gebruikers die continue maar tegen de moderatie ingaan, kunnen wat mij betreft uit het topic geweerd worden. Dan krijgen we deze situatie waar we nu inzitten ook niet meer en kunnen we gewoon weer berichten over de oorlog. Het duurt nu wel heel erg lang.
2nd that.
1947-2016
  dinsdag 27 mei 2025 @ 09:27:52 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217764907
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:11 schreef Perox het volgende:

[..]
Iedereen die zich tegen de regels gedraagt kan toch geband worden dan? Mensen die roebelhoer roepen ban je gewoon dan toch? Is het niet gewoon een kwestie van handhaven? Ik snap dat je niet steeds hetzelfde topic dezelfde shit wilt opruimen, maar na een paar ronden met de banhammer moet men toch wel doorkrijgen wat er wel en niet kan?

Vind het trouwens overal op Fok! wel. Het is redelijk duidelijk dat veel users gewoon vrijelijk regelmatig die grens overgaan, en behalve dat er dan wat posts worden verwijderd gebeurt er weinig. User kan gewoon verder terwijl deze vrijelijk even lekker een mede user heeft kunnen beledigen.
Nws, vbl, f1... overal mogen de trollen te ver gaan en topics verneuken
1947-2016
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 mei 2025 @ 10:10:14 #251
3928 Ulx
pi_217765347
quote:
blablablabla

Nu speel je zelf op de man.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217765374
quote:
blablablabla

Ahum?
Ik reageer gewoon op jou.
En nou heel zielig mij de schuld van iets gaan geven? Lachwekkend.
Ik heb 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic, want ben niet eens een vast reagerende user daar.
Dus ga het nou niet op mij spelen.... (terwijl je overigens zelf ook constant reageert op de Russische trollen)

quote:
Waar hebben we het topic feedback voor?
Om feedback te geven. Dus doe even normaal zeg.

Ik heb overigens echt 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic. Ik poste daar zeer zeer zelden, ik las alleen mee.
Vraag de vaste users daar maar wat het probleem is.
pi_217765397
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Straf dat individu dan ipv collectief iedereen hem te laten 'bedanken'.

Want:
[..]
2nd that.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nws, vbl, f1... overal mogen de trollen te ver gaan en topics verneuken
Eerst zeg je dat je geen feedback mag geven, maar dat feedback een ban waard is.
En in je volgende opmerking zeg je dat trollen overal te ver mogen gaan? Nou geef je zelf dus feedback en moet jij dus een ban krijgen.

Beetje jammer dat je ook zo op de man gaat spelen richting mij, terwijl ik alleen aangeef wat letterlijk 99% van de users aangeeft.

quote:
pi_217766430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 10:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ahum?
Ik heb 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic, want ben niet eens een vast reagerende user daar.
Dus ga het nou niet op mij spelen.... (terwijl je overigens zelf ook constant reageert op de Russische trollen)
[..]

Ik heb overigens echt 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic. Ik poste daar zeer zeer zelden, ik las alleen mee.
Vraag de vaste users daar maar wat het probleem is.
Onbewust onbekwaam noemen ze dat.
Vakman pur sang
  dinsdag 27 mei 2025 @ 13:01:38 #255
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217767072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Eerst zeg je dat je geen feedback mag geven, maar dat feedback een ban waard is.
En in je volgende opmerking zeg je dat trollen overal te ver mogen gaan? Nou geef je zelf dus feedback en moet jij dus een ban krijgen.

Beetje jammer dat je ook zo op de man gaat spelen richting mij, terwijl ik alleen aangeef wat letterlijk 99% van de users aangeeft.
[..]

Voor de duidelijkheid het ging hier om gezeik over de FA in het topic zelf. Niet over het feedback topic dus daar lopen even 2 zaken door elkaar en ik denk dus niet dat Red het zo bedoelde als jij nu opvat.
pi_217767289
quote:

[..]
Je hebt allang feedback gegeven. Nu is het gewoon zeiken op de mods. De mods hebben erop geantwoord en het is alleen maar een herhaling van zetten nu. Het gaat niet anders worden. Nogmaals, het is hier geen democratie.

Ik wil gvd dat topic eindelijk weer open hebben. Zolang jij (en anderen) hier blijven afgeven op de mods, gaat dat niet gebeuren.
pi_217767529
Die roebelhoeren shit roepen kan vanaf nu toch gewoon een note opleveren. In POL zijn bijvoorbeeld verbasteringen van namen van politici ook niet toegestaan en daar wordt gewoon op gehandhaafd. Ik zie het verschil niet. Al stoor ik me meer aan dat roebelhoeren gelul dan iemand die een keer Timmerfr*ns zegt.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 14:51:43 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217768078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Die roebelhoeren shit roepen kan vanaf nu toch gewoon een note opleveren. In POL zijn bijvoorbeeld verbasteringen van namen van politici ook niet toegestaan en daar wordt gewoon op gehandhaafd. Ik zie het verschil niet. Al stoor ik me meer aan dat roebelhoeren gelul dan iemand die een keer Timmerfr*ns zegt.
Ik stoor me meer aan de roebelhoeren en hun continue verdraaien van de waarheid en het verspreiden van aantoonbare desinfo en propaganda.

Daar mag best wat over gezegd worden.
1947-2016
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 mei 2025 @ 16:38:35 #259
3928 Ulx
pi_217769432
Kan de NWS policy worden uitgebreid met 'Don't mention the war'?
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 16:47:26 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217769590
quote:
Ahum?

dat illustreert het probleem toch gewoon?

je komt er zelden en als je er bent zit je te schelden over vermeende Russische trollen en met jou 20/30 anderen, daar valt niet tegenaan te modden
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 16:48:16 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217769605
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:
dat doet het al

notes en bans en alles maar het heeft allemaal geen zin, gaat gewoon door
ligt de een er af, gaat de ander verder en ik ga geen 20/30 bans aanvragen om een topic open te kunnen laten
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:50:12 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217769664
Stukjes proza van een agressieve user die geen kans onbenut laat om op de man te gaan hakken.
Al veel TR's over gezet de afgelopen tijd, maar dit zijn er gewoonweg te veel. Dus hierbij in 1x.

Er kan geen normaal woord met deze user gesproken worden blijkbaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
En ineens hallucineer jij er iets anders bij?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat rijmt prima halve zool, wat is daar nou moeilijk aan?
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:05 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik vraag waar hij leest dat ik dat zeg, bemoei je er niet mee als je nooit je begrijpend lezen sticker hebt gekregen in groep 7 aub.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:08 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heb je nog iets nuttigs bij te dragen? Fucking kleuter man :') Ga lekker buiten spelen het regent niet meer, als je vriendjes je daar niet al zat zijn :W
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
Selectief geheugenverlies weer zeker? Is je moeder nou trots op je dat je zo hardnekkig de waarheid blijft ontkennen met een zelfvertrouwen daarin die stuitende domheid ofwel arrogantie laat zien? Jij bent hier degene die met een stalen gezicht (of toon dan, we zijn op een internetforum) doodleuk allang bewezen feiten niet onder ogen durft te zien. (...)verder ben je echt totaal niet serieus te nemen zo.
[..]
Als je dit daadwerkelijk gelooft ben je echt een hele simpele ziel. Maar goed dat wisten we al. Vanavond weer lekker naar bed en morgen opnieuw precies dezelfde bullshit blijven herhalen, leuk man :') Ik heb oprecht medelijden met je, je bent of echt heel triest of een Russiche trollbot :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:49 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ben je ook geneigd een goede vriend de hand boven het hoofd te houden als die z'n wijf slaat? Zo kom je over namelijk :{
1947-2016
pi_217769689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:50 schreef Red_85 het volgende:
Stukjes proza van een agressieve user die geen kans onbenut laat om op de man te gaan hakken.
Al veel TR's over gezet de afgelopen tijd, maar dit zijn er gewoonweg te veel. Dus hierbij in 1x.

Er kan geen normaal woord met deze user gesproken worden blijkbaar.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Op wie anders dan de man/vrouw die complete onzin blijft herhalen of debatteert als een daadwerkelijke kleuter moet ik dan spelen?
What Would Goku Do
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:52:52 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217769720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:51 schreef viagraap het volgende:

[..]
Op wie anders dan de man/vrouw die complete onzin blijft herhalen of debatteert als een daadwerkelijke kleuter moet ik dan spelen?
Maakt niet uit met wie je in discussie gaat, friendo.
Dit zijn ook reacties naar verschillende mede users.
1947-2016
pi_217769750
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maakt niet uit met wie je in discussie gaat, friendo.
Dit zijn ook reacties naar verschillende mede users.
Ik zeg dan ook niet dat het één user betreft die onzin blijft herhalen of als een kleuter debatteert.
What Would Goku Do
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:55:42 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217769773
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat het één user betreft die onzin blijft herhalen of als een kleuter debatteert.
Ik lees uit je vorige post toch echt andere dingen.

Maar ik stop met de discussie met je en laat je proza aan de mods over.
Fijne dag verder :W

Je mag het laatste woord hebben.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 27 mei 2025 @ 17:08:35 #267
485843 crew  Jippie
pi_217770079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik lees uit je vorige post toch echt andere dingen.

Maar ik stop met de discussie met je en laat je proza aan de mods over.
Fijne dag verder :W

Je mag het laatste woord hebben.
Dat je moeite hebt met lezen wat er staat is vaker gebleken ja. Is zeker ook op de man spelen?
What Would Goku Do
  Forum Admin dinsdag 27 mei 2025 @ 17:19:01 #269
pi_217770229
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat doet het al

ligt de een er af, gaat de ander verder en ik ga geen 20/30 bans aanvragen om een topic open te kunnen laten
Nu ik het hier in fb ook een tijdje bekeken heb komt het eigenlijk neer op "wat de mods zeggen of vragen interseert me niks, ik ga toch wel mijn eigen gang" om vervolgens wel te klagen over diezelfde moderatie omdat ze "niks" doen.

Als je onze oproepjes stelselmatig aan de kant schuift, soms direct in de eerste post er onder..ben je gewoon deel van het probleem en die zelfreflectie zie ik eigenlijk helemaal niet terug. "Ja we moeten desinformatie bedstrijden" krijg je dan als antwoord.

Door er op te reageren smeer je die drol alleen maar uit.
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 17:20:16 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217770254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nu ik het hier in fb ook een tijdje bekeken heb komt het eigenlijk neer op "wat de mods zeggen of vragen interseert me niks, ik ga toch wel mijn eigen gang" om vervolgens wel te klagen over diezelfde moderatie omdat ze "niks" doen.

Als je onze oproepjes stelselmatig aan de kant schuift, soms direct in de eerste post er onder..ben je gewoon deel van het probleem en die zelfreflectie zie ik eigenlijk helemaal niet terug. "Ja we moeten desinformatie bedstrijden" krijg je dan als antwoord.

Door er op te reageren smeer je die drol alleen maar uit.
dat al de usual suspects niettes blijven roepen om hun middelmatige gedrag goed te praten geeft weinig hoop voor de toekomst idd
pi_217770293
Kan er even geveegd worden in dit topic?

NWS / Freek (32) van Suzan en Freek heeft uitgezaaide longkanker

Een paar bans zou wat mij betreft ook niet misstaan.
  Forum Admin dinsdag 27 mei 2025 @ 17:24:14 #272
pi_217770317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan er even geveegd worden in dit topic?

NWS / Freek (32) van Suzan en Freek heeft uitgezaaide longkanker

Een paar bans zou wat mij betreft ook niet misstaan.
Net gedaan ;)
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 17:27:10 #273
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217770353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Net gedaan ;)
Same
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:52:21 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217772120
quote:

[..]

Fok! Is redelijk open en vrij net zoals dumpert. Al kun je op fok betere discussies voeren.
Maar helaas zie je ook hier dat tegen mensen die wat meer het nieuws duiden uit de conformistische hoek minder snel gebanned worden.

treed eens op tegen dat gescheld van tanki en roebelhoer.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:56:32 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217772203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik stoor me meer aan de roebelhoeren en hun continue verdraaien van de waarheid en het verspreiden van aantoonbare desinfo en propaganda.

Daar mag best wat over gezegd worden.
Moderatie?
  Forum Admin dinsdag 27 mei 2025 @ 20:02:58 #276
pi_217772286
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Fok! Is redelijk open en vrij net zoals dumpert. Al kun je op fok betere discussies voeren.
Maar helaas zie je ook hier dat tegen mensen die wat meer het nieuws duiden uit de conformistische hoek minder snel gebanned worden.

treed eens op tegen dat gescheld van tanki en roebelhoer.
Je kunt inderdaad ook doen alsof we daar ook al niks tegen doen.
pi_217773532
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad ook doen alsof we daar ook al niks tegen doen.
Als BNW'er post ik bewust niet in NWS, maar lees wel regelmatig mee. Kwestie van op de hoogte te blijven van westerse propaganda (oekr topic) :P
Ik lees meermaals de vraag van mods om users die bewust het topic willen ontsporen te negeren/niet te quoten. En moet vast stellen dat daar amper gevolg aan gegeven wordt. Wat uiteindelijk tot frustraties in FB over iets wat men zelf in stand houdt.
Ik heb geleerd zulke trollen te negeren (hoe moeilijk soms ook), of mn emotionele reactie te bedwingen en een TR te plaatsen, waar meestal correct en onpartijdig op ingegrepen wordt.
En nee, mods kunnen niet alles zien of lezen gezien de snelheid waarmee sommige topics vol lopen.
Dus alle users dragen zelf al of niet bij aan het 'proper' houden van topics.
pi_217773866
Vraagje: mag je wel iets zeggen zoals: "doe eens normaal!" of is dat al op de man spelen? Het probleem met een topic opruimen is dat je daar als poster alleen feedback van krijgt als er posts zijn verwijderd waar je likes op hebt gekregen, waar je pas na het opschonen naar kijkt. Je weet meestal niet dat je over de scheef bent gegaan, behalve als je gebanned wordt of een mod persoonlijk reageert.

Kortom, een ban is meestal het eerste waarbij je merkt dat je het fout hebt gedaan.

Ik zit me zelf nogal te ergeren aan die mensen die aan 1 stuk door buitenlanders uitmaken voor het grootste uitschot wat er maar bestaat. Vooral als je daar dan inhoudelijk op in probeert te gaan en je krijgt dan te horen van andere posters dat het schandalig is dat al die linkse deugers die mooie topics verpesten.

Heeft het nut om die akelige posts te rapporteren? Of gewoon het topic links laten liggen?
pi_217775582
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat illustreert het probleem toch gewoon?

je komt er zelden en als je er bent zit je te schelden over vermeende Russische trollen en met jou 20/30 anderen, daar valt niet tegenaan te modden
Nee?

Ik ben een vaste lezer van het topic. Alleen ik moet altijd door 10 (vd 13) pagina's heen skippen van rotzooi van Russische trollen. Dat maakt het voor mij al zeer irritant, laat staan voor degenen die er actief in deelnemen en er bijna altijd zijn.
Overigens is schelden wel wat anders dan aangeven dat iemand een Russische trol is.

Er valt niet tegen te modden? Jawel, als de Russische trollen weg zijn (op welke manier dan ook) dan is het een goed en clean topic.

quote:

Er zijn geen 20/30 Russische trollen. En als die figuren een ban verdienen voor hun valse propaganda dan is dat het maar.

Maar blijkbaar liever de Russische trollen blij maken dan dat de vaste users kunnen genieten van een topic?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als BNW'er post ik bewust niet in NWS, maar lees wel regelmatig mee. Kwestie van op de hoogte te blijven van westerse propaganda (oekr topic) :P
Ik lees meermaals de vraag van mods om users die bewust het topic willen ontsporen te negeren/niet te quoten. En moet vast stellen dat daar amper gevolg aan gegeven wordt. Wat uiteindelijk tot frustraties in FB over iets wat men zelf in stand houdt.
Ik heb geleerd zulke trollen te negeren (hoe moeilijk soms ook), of mn emotionele reactie te bedwingen en een TR te plaatsen, waar meestal correct en onpartijdig op ingegrepen wordt.
En nee, mods kunnen niet alles zien of lezen gezien de snelheid waarmee sommige topics vol lopen.
Dus alle users dragen zelf al of niet bij aan het 'proper' houden van topics.
BNW is natuurlijk wel heel erg anders he. Daar doen feiten er totaal niet toe en moet je in een speciale bubbel voor leven. En dat doet de mod daar dan ook. Die houdt het dan wel schoon (schoner).

Negeren van trollen werkt niet, zeker niet als de mod(s) zelf ook reageren op die trollen.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 08:57:30 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217775802
Lol je doet on dit topic ook niet anders dan feitenvrij en als een wilde om je heen slaan _O-

Ik ben de mod in BNW en er hoeft nauwelijks gemod te worden want de mensen daar gedragen zicj simpelweg beter
pi_217776085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef sp3c het volgende:
Lol je doet on dit topic ook niet anders dan feitenvrij en als een wilde om je heen slaan _O-

Ik ben de mod in BNW en er hoeft nauwelijks gemod te worden want de mensen daar gedragen zicj simpelweg beter
Niet dat er iets is wat ik hier zeg wat over feiten gaat en alsof het uberhaupt ter discussie staat waar we het over hebben.

Enige wat wellicht een 'bewijs' nodig heeft is het reageren van mods op de trollen.
Want 'niet reageren' is het magische middel.

Dus bij deze:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat staat hier nu weer?

Er was geen coup, niemand heeft de macht gegrepen
Wat overigens maar 1 van vele reacties op trollen is.
En dat in het laatste topic wat zogenaamd gesloten is vanwege het reageren op trollen.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 09:43:03 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217776175
Prima reactie
pi_217776579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:43 schreef sp3c het volgende:
Prima reactie
Ja, maar wel op 1 van de Russische trollen.
Terwijl er nou gezegd wordt dat het reageren op die trollen juist de reden is van het sluiten.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2025 @ 11:07:02 #284
3928 Ulx
pi_217776851
quote:

[..]
dat doet het al

Dus is een zooitje weggooi accounts genoeg om je onwelgevallige discussies de nek om te draaien.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:09:08 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217776863
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Terwijl er nou gezegd wordt dat het reageren op die trollen juist de reden is van het sluiten.
Dat gescheld de hele tijd is de reden van het slotje
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:10:19 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217776871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus is een zooitje weggooi accounts genoeg om je onwelgevallige discussies de nek om te draaien.
Jij draait ze de nek om
pi_217776900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je hebt het aan jezelf te danken.

Alles wat niet blind pro Ukraine is is een Russische trol en vallen jij en nog een paar users aan als een stel hondsdolle TBS'ers.

Dat komt zowel de sfeer als de inhoud niet bepaald te goede.
blablablabla
pi_217776956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt het aan jezelf te danken.

Alles wat niet blind pro Ukraine is is een Russische trol en vallen jij en nog een paar users aan als een stel hondsdolle TBS'ers.

Dat komt zowel de sfeer als de inhoud niet bepaald te goede.
Groepsgedrag. De mensen die ergens iets van vinden zoeken elkaar op en hoe minder tegenstand ze krijgen, hoe harder ze gaan roepen, en hoe heftiger het taalgebruik. En hoe sneller ze gaan schelden op mensen die het niet met ze eens zijn. De meeste mensen zijn wel sociaal, maar dan in dat ze gelijkgestemden opzoeken, niet in de tolerantie van afwijkende meningen. Meedoen.
pi_217776958
Zucht, laat ook maar.
Wordt weer van alles verzonnen om er een slotje op te gooien.
Waarbij de gewone users gestraft worden voor het belachelijke gedrag van wat trollen.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:28:45 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777004
dat klopt op zich wel maar jij bent een van die belachelijke trollen

die 2 of 3 die wel normaal kunnen doen hebben ff pech, das idd lullig maar die kunnen het in OOR proberen
pi_217777010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Groepsgedrag. De mensen die ergens iets van vinden zoeken elkaar op en hoe minder tegenstand ze krijgen, hoe harder ze gaan roepen, en hoe heftiger het taalgebruik. En hoe sneller ze gaan schelden op mensen die het niet met ze eens zijn. De meeste mensen zijn wel sociaal, maar dan in dat ze gelijkgestemden opzoeken, niet in de tolerantie van afwijkende meningen. Meedoen.
Precies. Het is ook wel begrijpelijk dat de oorlog sterke emoties oproept maar sommige users hebben daadwerkelijk een dagtaak aan hun eigen oorlog. Namelijk die met de Russische trollen.
Die op hun beurt weer in overvloed aanwezig zijn juist om een reactie uit te lokken.
blablablabla
pi_217777023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Precies. Het is ook wel begrijpelijk dat de oorlog sterke emoties oproept maar sommige users hebben daadwerkelijk een dagtaak aan hun eigen oorlog. Namelijk die met de Russische trollen.
Die op hun beurt weer in overvloed aanwezig zijn juist om een reactie uit te lokken.
Lekker rellen en andere mensen kwaad maken.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:32:51 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777039
zoveel zijn er helemaal niet, 1 of 2 die constant terugkomen als hun kloon is weggegooid

sjvib is een beetje een rare act

en verder zijn het gewoon normale reacties die direct gelabeled worden als roebelhoer omdat ze iets zeggen wat niet 100% oekraine is en weggepest moeten worden door de massa
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:33:09 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777042
net een SC atm ... en geen hele leuke
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:35:20 #295
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217777059
Niet een idee om gewoon wat duidelijke huisregels op te stellen die alleen voor dat topic gelden?

Het is in weze toch prima om *enige mate* van censuur toe te passen? Je hoeft niet pro-Oekraļens te zijn, maar expliciet pro-Russische reacties kunnen toch prima verboden worden? Dan blijft er nog steeds ruimte voor kritiek.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:35:56 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777063
die zijn er al

je mag niet op de man spelen
pi_217777125
quote:
88s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:35 schreef sp3c het volgende:
die zijn er al

je mag niet op de man spelen
Maar dat lost het probleem niet op, dat is symptoombestrijding. Net zoals je in de Tweede kamer alleen tegen de voorzitter mag praten. Het haalt de scherpe kantjes er een beetje af.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:50:19 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777162
probleem is dat mensen te trippen als iemand iets zegt wat in de verte als pro Russisch aangemerkt kan worden
pi_217777188
quote:
88s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:50 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat mensen te trippen als iemand iets zegt wat in de verte als pro Russisch aangemerkt kan worden
Omdat er een grote groep is die dat aanmoedigt.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 11:58:51 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217777235
ja en die zitten dat hier massaal goed te praten dus echt een oplossing zie ik ook niet
pi_217777321
quote:
88s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:58 schreef sp3c het volgende:
ja en die zitten dat hier massaal goed te praten dus echt een oplossing zie ik ook niet
Het is ook wel zo, dat er in het geval van de oorlog in Oekraļne een duidelijke schuldige is en die trollen er ook vaak moeite voor doen om te laten zien dat ze Russische patriotten zijn en de lijn van het Kremlin uitdragen. Heel feitenvrij allemaal.

Op zich niet zo gek, want de helft van het plezier zit er natuurlijk in te kijken waar je nog mee weg kunt komen. Dat is natuurlijk het bedenkelijke deel. En het wordt akelig als de meerderheid dat gaat doen. Maar dat levert dan weer wel veel post op, dus ja ...

Vanuit dat standpunt gezien zijn trollen goed voor de omzet. Totdat ze alle "normale" gebruikers wegpesten en het een plaats wordt waar je vooral moet zijn om je extremistische ideeėn te dumpen, natuurlijk. Zoals met X aan het gebeuren is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')