quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?
ik vraag dit voor een vriend
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:50 schreef sp3c het volgende:
Probleem en verschil met r&p is dat de russische kant van het verhaal ook gewoon NWS is
Hoef je het niet mee eens te zijn, ben ik ook niet en ik beargumenteer dan waarom niet
Wat ik niet doe en waar ik niet tegen op kan modden zijn al die idioten die met hun argumentatie niet heel veel verder komen dan 'hoeveel roebels kreeg je voor deze post?' en daar dan hele dagen over door blijven etteren
Maak je geen illusies.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?
ik vraag dit voor een vriend
apart dat je het punt compleet weet te missen en het alsnog voor me maaktquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.
Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.
Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
Het is waanzinnig dat de Russische overheid hier zoveel invloed heeft. Pak dat gewoon aan joh.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
apart dat je het punt compleet weet te missen en het alsnog voor me maakt
dit gedrag is wat 90% van het topic verziekt
<Knip>quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.
Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.
Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
Nee, dus.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:34 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
<Knip>
Wordt ook allemaal toegestaan.
Kusjes.
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ben het er mee eens. Geef die gasten gewoon een ban voor NWS, dan kunnen ze in BNW mooi praten met candymanetje en epicbeardman. Oh wacht, dat is hun target publiek helemaal nietquote:Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....
En om je een hint te geven: Die 'macht' hebben de gewone users niet.
En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Bijzonder dit, want jij doet niet anders mbt de oorlog in Israėl.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Dat is natuurlijk een mooie aanmoediging om topics te laten ontsporen…
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dit, want jij doet niet anders mbt de oorlog in Israėl.
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.
Ik zou er ook rekening mee houden dat er daadwerkelijk mensen zijn die pro-Rusland zijn of in elk geval niet uitgesproken pro-Oekraļne. Daar vindt je er buiten FOK! ook zat van, zowel rechts als links.
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
Voorbeelden:
-de oprukkende NAVO
-de “coup” in 2024
-het ontkennen van diverse Russische oorlogsmisdaden
-Oekraļne dat burgers in de Donbas zou hebben gebombardeerd
-Oekraļne dat russischtaligen het leven zuur zou maken
Dit en nog zo veel andere zaken zijn al ontelbare keren zijn weerlegd met bronnen. Dit zijn aantoonbaar leugens. Puur wappiegelul wat alleen maar verwarring zaait in de inhoudelijke discussie.
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?
Nu wordt een serieuze discussie over de actualiteit continu verziekt met wappiegelul.
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komtquote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Dat is natuurlijk een mooie aanmoediging om topics te laten ontsporen…
Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het doorquote:Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....
En om je een hint te geven: Die 'macht' hebben de gewone users niet.
En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komt
Je kijk op de werkelijkheid is sowieso maar matig realistischquote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.
Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen. Moeten anti-migratiestandpunten daarom naar BNW worden verwezen?
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratiequote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen.
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratie.
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
Tja, ter vergelijking: In het topic over de oorlog in Israėl zijn de aanslagen van 7 oktober al 'terecht' of 'slechts verzet' genoemd, waar er naar Israėl en zelfs Joden in het algemeen is verwezen als 'de nieuwe nazi's'.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.
Het ontkennen van de holocaust is hier ook niet toegestaan, ik zie het verschil eigenlijk niet (waarmee ik de situatie in Oekraļne niet gelijk stel aan de holocaust maar het punt is helder neem ik aan).
Nee, wat ik daar benoem is de realiteit.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratie.
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter oplettenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?
Klopt wel
Haha, misschien moet jij je minder blindstaren en wat topics teruglezenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter opletten.
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het door
Het ligt echt aan de users hier, jij bent er een van
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
Ja dat is het makkelijkste natuurlijk, de wereld verandert laten we niets doen en we zien het wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.
Waarom moet dat? Mensen die pro-IS zijn wil je hier ook niet hebben, waarom dan wel mensen die pro-Rusland zijn?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Welke retoriek?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Welke retoriek?
Dat op de man spelen niet mag?
Jij denkt dat het drukker gaat worden als we doe regel loslaten?
Ow you sweet summer child
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.
Ik citeer letterlijk:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelen
quote:Het ligt echt aan de users hier, jij bent er een van
Focus op het woordje hierquote:
Problemen bij de oorzaak aanpakken, daar zijn we niet van he. Dat is te gevoelig in dit land.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:58 schreef NoCigar het volgende:
De oorzaken van dat gedrag wegnemen, naar BNW sturen of wegmaken b.v., zou dan een goede optie zijn aangezien huidige aanpak overduidelijk faalt.
Zet Slayer aan! Snel!!quote:
Ironisch.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:26 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, het splinter/balk spreekwoord mag wel aangepast worden naar splinter/regenwoud als ik de reacties van een aantal users hier lees mbt het Oekraine topic...
Ja maar het is breder dan deze discussie natuurlijk, niet op jouw conto.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Focus op het woordje hier
Die staat er bewust
Vind het wel wat ver gaan die propaganda dump en getrol.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
'Persoonlijk geneuzel'quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kijk op de werkelijkheid is sowieso maar matig realistisch
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @sp3c en @Straatcommando. hier uit lopen te leggen.quote:
Toevoeging: denk ook fa's die beleid uitzetten waardoor goedwillende mods niet kunnen handelen zoals ze willenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @:Sp3c en @:straatcommando. hier uit lopen te leggen.
Wat zou er dan moeten worden veranderd volgens jou?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat is het makkelijkste natuurlijk, de wereld verandert laten we niets doen en we zien het wel.
Spijker - > kop, ik denk dat Straat en zijn commando's geen enkel probleem hebben met het Oekraļne-topic op zich. Maar het kinderachtige welles/nietes, elkaar uitmaken voor trol-Zelenskybeffer-Poetinpijper etc is hetgeen wat het modereren als water naar de zee dragen maakt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Topic gewoon dicht laten... Er zijn ondertussen zat serieuzere users die bewust niet meer posten in dat topic juist vanwege al dat gezeik wat @:Sp3c en @:straatcommando. hier uit lopen te leggen.
TS is waarschijnlijk ook gewoon de zoveelste kloon van (de gebande) herdershonddje, freedomm29 en PvdMK.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
NWS / Studenten Engeland massaal pro Andrew Tate. Leerkrachten roepe om hulp
Hoewel vermakelijk, is dit niet echt nieuws toch? Laat die ts zijn mysoginie maar in een ander forum gaan spuwen.
Verplaatst naar VER met een sollicitatie naar ONZ.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
VER / Studenten Engeland massaal pro Andrew Tate. Leerkrachten roepe om hulp
Hoewel vermakelijk, is dit niet echt nieuws toch? Laat die ts zijn mysoginie maar in een ander forum gaan spuwen.
Ja maar het klopt niet, alles ligt niet altijd aan de usersquote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja maar het is breder dan deze discussie natuurlijk, niet op jouw conto.
Dat klopt wel. Ik heb ze ook paar keer over me heen gehad. Toen ik bijvoorbeeld vond dat Oekraļne niet burgers in Moskou moest aanvallen. Omdat: ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar het klopt niet, alles ligt niet altijd aan de users
Kan je zo 10 voorbeelden opnoemen waar crew fout zat en dat gewoon is toegegeven en/of beleid erop is aangepasy
In dit geval gaat dat anderen omwille van hun mening verrot schelden en wegpesten mag simpelweg, mocht nooit en gaat dit nooit mogen
In de Oekraine reeks is dit schering en inslag, niet een paar users maar die hele groep gaat los zodra er iemand iets zegt wat niet 100 procent in het voordeel van oekraine is
Niet enkel tegen de bekende usual suspects gehad maar ik heb de kliek ook over me heen gehad, @:achja ook ener is gewoon niet tegen op te modden en dat ligt echt niet aan het beleid op fok!
Het zijn niet steeds dezelfde users, nagenoeg iedereen doet het, dat is nu juist het probleemquote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Ik heb ze ook paar keer over me heen gehad. Toen ik bijvoorbeeld vond dat Oekraļne niet burgers in Moskou moest aanvallen. Omdat: ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.
Maar als het steeds de zelfde users zijn. Dat zou je toch zeggen dat daar makkelijk wat aan te doen is.
Je verspilt je tijd.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:03 schreef sp3c het volgende:
ja wat zeg ik nou de hele tijd, probleem is niet de user met de andere mening maar die al die figuren die er gelijk ruzie mee beginnen te maken, iedere dag, de hele dag door
leest iemand mijn posts ook of zit ik mijn tijd te verspillen?
Dat laatste.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:03 schreef sp3c het volgende:
ja wat zeg ik nou de hele tijd, probleem is niet de user met de andere mening maar die al die figuren die er gelijk ruzie mee beginnen te maken, iedere dag, de hele dag door
jij leest ze sowieso want je zit al 20+ jaar tevergeefs mijn spelling en grammatica te corrigerenquote:
Dat wil nietzeggen dat ik de boodschap lees. Ik help je alleen ze juist onder woorden te brengen voor mensenndie dat wel doen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij leest ze sowieso want je zit al 20+ jaar tevergeefs mijn spelling en grammatica te corrigeren
nog zo 1quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo gauw mensen met de vlaggen van andere landen gaan wapperen in hun PI of andere uitingen dan is de helft van de hersencellen al verdwenen.
Ik snap het probleem wel, het is een cirkel jerk geworden ala Feyenoord - Ajax en het is ook niet te modden meer.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nog zo 1
niemand lijkt het probleem te snappen maar iedereen blijft aantonen dat het bestaat
DAAR ZIJN ER TEVEEL VANquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap het probleem wel, het is een cirkel jerk geworden ala Feyenoord - Ajax en het is ook niet te modden meer.
Mijn vorige opmerking was even een steekje onder water, omdat het kan.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verplaatst naar VER met een sollicitatie naar ONZ.
Zijn nieuwste topic. Twee keer raden waar het over gaat:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is waarschijnlijk ook gewoon de zoveelste kloon van (de gebande) herdershonddje, freedomm29 en PvdMK.
En volgens mij hoort zijn vrouwenhaat helemaal geen ruimte te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit is ironie toch?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.
Jippie welquote:
Omdat dat ook wel heel makkelijk van je is. Dus in die zin verspil je ieders tijd wel een beetje.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:03 schreef sp3c het volgende:
dan heb je 'mist passend in de policy' niet goed begrepenquote:
ik ben degene die er werk aan heeft dus makkelijk is het sowieso nietquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat dat ook wel heel makkelijk van je is. Dus in die zin verspil je ieders tijd wel een beetje.
Ja goed antwoord ook.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben degene die er werk aan heeft dus makkelijk is het sowieso niet
wat wil je horen?quote:
niemand zegt dat het dichtgespijkerd is, ik zei dat niemand zei dat elke mening wenselijk en gelijkwaardig isquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:49 schreef Fok-it het volgende:
Ah ja de policy die ervoor zorgt dat een mod maandenlang in een topic ongefundeerd kan brallen dat Zuid Korea een pedoseksueel land is
Ja die policy is wel echt dichtgespijkerd inderdaad
Je houdt van een streng beleid?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat dat ook wel heel makkelijk van je is. Dus in die zin verspil je ieders tijd wel een beetje.
Het is heel makkelijk om te doen alsof de meute alleen maar boos is op iemand omdat ze het niet eens zouden zijn met hem/haar. Het gaat er meer om dat lui trollen en overduidelijk en moedwillig topics om zeep helpen met kakquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat wil je horen?
het is heel makkelijk om iedereen te bannen waar de meute het niet mee eens is maar op fok! zijn we daar nu eenmaal geen fan van dus nee dit is niet de makkelijke optie
ga ergens anders klieren plsquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je houdt van een streng beleid?
Ingaan tegen de crew dus had je je ban al te pakken.
nee daar gaat het niet omquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk om te doen alsof de meute alleen maar boos is op iemand omdat ze het niet eens zouden zijn met hem/haar. Het gaat er meer om dat lui trollen en overduidelijk en moedwillig topics om zeep helpen met kak
Wij zetten geen beleid uit, we voeren het uit. Dat betekent niet dat we er geen inspraak in hebben, maar dit is echt iets voor de A's en dan in het bijzonder @Dannyquote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toevoeging: denk ook fa's die beleid uitzetten waardoor goedwillende mods niet kunnen handelen zoals ze willen
Waarom niet sluiten? Het is zoveel vrouwenhaat en dan druk mezelf nog zacht uit. Waarom heeft TS een podium hier?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verplaatst naar VER met een sollicitatie naar ONZ.
Ik ben voor een heel los beleid, dus wat mij betreft kun je praktisch alles tegen iedereen zeggen zonder dat er gemod hoeft te worden. Maar dan moet je ook niet topics gaan sluiten als je met "een andere mening" reacties komt uitlokken en daadwerkelijk reacties krijgt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je houdt van een streng beleid?
Ingaan tegen de crew dus had je je ban al te pakken.
Gewoon inhoudelijk weerleggen man en niet op de user spelen xoxoxoquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Waarom niet sluiten? Het is zoveel vrouwenhaat en dan druk mezelf nog zacht uit. Waarom heeft TS een podium hier?
Thanks manquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Gewoon inhoudelijk weerleggen man en niet op de user spelen xoxoxo
Welke manquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Gewoon inhoudelijk weerleggen man en niet op de user spelen xoxoxo
nee we sloten het omdat je met elke andere mening dan de massa direct de tent uitgepest werdquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ben voor een heel los beleid, dus wat mij betreft kun je praktisch alles tegen iedereen zeggen zonder dat er gemod hoeft te worden. Maar dan moet je ook niet topics gaan sluiten als je met "een andere mening" reacties komt uitlokken en daadwerkelijk reacties krijgt.
Trollen en valse propaganda is jou niet gek. Met je gejuich voor genocide onder valse posts.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
case in pointquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trollen en valse propaganda is jou niet gek. Met je gejuich voor genocide onder valse posts.
Of je moslim haat.
Israel en Rusland staan daarin gelijk.
Even misselijk.
En ja Russische kant mag ook best getoond worden, daar is letterlijk niemand op tegen.
Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken.
Dan kun je ongeveer 80% van de topics op fok wel sluiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee we sloten het omdat je met elke andere mening dan de massa direct de tent uitgepest werd
Precies wat je zelf doet om je moslim haat maar goed te pratenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is echt onzinquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee we sloten het omdat je met elke andere mening dan de massa direct de tent uitgepest werd
Wow!quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trollen en valse propaganda is jou niet gek. Met je gejuich voor genocide onder valse posts.
Of je moslim haat.
Even misselijk.
En ja Russische kant mag ook best getoond worden, daar is letterlijk niemand op tegen.
Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken. En sarren doet al helemaal niemand.
neequote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan kun je ongeveer 80% van de topics op fok wel sluiten.
Het is idd heel raar dat de massa niet zo heel veel opheeft met pro-Ruzzische meningen/meningen die toch wel heel erg overeenkomen met de kremlin standpunten.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat er al meerdere verstandige reacties waren gegeven. Als mod worden we geacht neutraal te modden, dus ik kan, in mijn ogen stomme topics, niet zo maar sluiten. En ja dan staat er wel eens iets waar ik absoluut een andere mening over heb. Pas als een of meerdere users het te bont maken of een topic is geen 'nieuws of achtergrond' kan een topic weg uit NWS.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:08 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Waarom niet sluiten? Het is zoveel vrouwenhaat en dan druk mezelf nog zacht uit. Waarom heeft TS een podium hier?
Hou eens even op.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of je moslim haat.
Even misselijk.
Alleen gaat het om valse provocaties en propaganda. Heeft niets met een Russische kijk te maken. En sarren doet al helemaal niemand.
Nu we toch in de FB zijn:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of je moslim haat.
Even misselijk.
We kunnen een poging doenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan kun je ongeveer 80% van de topics op fok wel sluiten.
er zijn er nog geen handvol geweest die daadwerkelijk met de Russische vlag staan te wapperen en die kunnen allemaal niet meer postenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is idd heel raar dat de massa niet zo heel veel opheeft met pro-Ruzzische meningen/meningen die toch wel heel erg overeenkomen met de kremlin standpunten.
Na alles wat de Ruzzen daar uitvreten.
Heel vreemd. Onbegrijpelijk.
What's next, WO2 vanuit nazi perspectief bekijken?
Ze waren verkeerd begrepen 😱
Maar de joden waren ook geen lieverdjes😱
Omdat andere meningen immers moeten kunnen?
Dankjewel voor je reactie.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat er al meerdere verstandige reacties waren gegeven. Als mod worden we geacht neutraal te modden, dus ik kan, in mijn ogen stomme topics, niet zo maar sluiten. En ja dan staat er wel eens iets waar ik absoluut een andere mening over heb. Pas als een of meerdere users het te bont maken of een topic is geen 'nieuws of achtergrond' kan een topic weg uit NWS.
Dit slaat natuurlijk nergens op, heb je niets anders te doen dan spijkers op laag water zoeken?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is idd heel raar dat de massa niet zo heel veel opheeft met pro-Ruzzische meningen/meningen die toch wel heel erg overeenkomen met de kremlin standpunten.
Na alles wat de Ruzzen daar uitvreten.
Heel vreemd. Onbegrijpelijk.
What's next, WO2 vanuit nazi perspectief bekijken?
Ze waren verkeerd begrepen 😱
Maar de joden waren ook geen lieverdjes😱
Omdat andere meningen immers moeten kunnen?
Waar schrijf ik dat?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:28 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie.
Dus het dehumanizeren en vernederen van vrouwen is hier toegestaan. Want iedere mening telt.
Mijn hemel vriend.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.
Het ontkennen van de holocaust is hier ook niet toegestaan, ik zie het verschil eigenlijk niet (waarmee ik de situatie in Oekraļne niet gelijk stel aan de holocaust maar het punt is helder neem ik aan).
Dit bedoel ik dus ookquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij zetten geen beleid uit, we voeren het uit. Dat betekent niet dat we er geen inspraak in hebben, maar dit is echt iets voor de A's en dan in het bijzonder @:Danny
Er heeft niemand gezegd dat iedereen de polonaise achter Zelensky aan zou moeten lopen ofzo. Maar het zou natuurlijk al wel schelen als de users met “een andere mening” hun posts ook zouden onderbouwen met bronnen, in plaats van alleen maar een stuk rood vlees in de arena gooien.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is altijd fijnquote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er heeft niemand gezegd dat iedereen de polonaise achter Zelensky aan zou moeten lopen ofzo. Maar het zou natuurlijk al wel schelen als de users met “een andere mening” hun posts ook zouden onderbouwen met bronnen, in plaats van alleen maar een stuk rood vlees in de arena gooien.
Het gaat er niet om dat er Russische bronnen gepost worden, maar wel dat vervolgens in één adem dat verhaal als waarheid wordt neergezet, terwijl inmiddels veelvuldig aangetoond is dat Russische bronnen slechts bij uitzondering de waarheid bevatten.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is altijd fijn
Maar als de reactie dan iedere keer weer 'heb je weer zon kremlintroll hoor' dan gaat die bron niet komen meestal
ik zie bv Achja met redelijke regelmaat aangevallen omdat hij met kennes en met praktijkervaring en met relevante bronnen iets zegt wat de goegemeente niet aanstaat dus nee dat is absoluut het probleem niet heerquote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat er Russische bronnen gepost worden, maar wel dat vervolgens in één adem dat verhaal als waarheid wordt neergezet, terwijl inmiddels veelvuldig aangetoond is dat Russische bronnen slechts bij uitzondering de waarheid bevatten.
Het Russische verhaal als waarheid neerzetten is één ding, maar om dan ook nog eens die standpunten te verdedigen is een brug te ver. Of mogen we ook pro-IS shit gaan posten als er weer eens een terroristische aanslag is geweest?
Als dat zo is dan is dat kwalijk ja. Daar mag van mij dan wel adequaat tegen worden opgetreden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie bv Achja met redelijke regelmaat aangevallen omdat hij met kennes en met praktijkervaring en met relevante bronnen iets zegt wat de goegemeente niet aanstaat dus nee dat is absoluut het probleem niet heer
Schei toch uit, al die usual suspects gingen regelmatig over de flits nav een post van mij omdat eea niet in het gewenste narratief paste. En als er iemand is die met onderbouwing/uitleg komt ben ik het wel. Maar dan kreeg ik weer opmerkingen dat ik het niet zou snappen. Ik ben op laatst maar gestopt met posten van het voor mij bekende laatste nieuws mbt de oorlog omdat ik wist dat er toch weer commentaar op zou komen, ik ging uiteindelijk maar iets posten als het in de meer gerenommeerde news outlets te lezen was zoals de WP, Reuters, AP, NYT etc. want dan kon er iig moeilijk over de bron ansich gekankerd worden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Er heeft niemand gezegd dat iedereen de polonaise achter Zelensky aan zou moeten lopen ofzo. Maar het zou natuurlijk al wel schelen als de users met “een andere mening” hun posts ook zouden onderbouwen met bronnen, in plaats van alleen maar een stuk rood vlees in de arena gooien.
Ik waardeer jouw inbreng in het topic eigenlijk enorm. Ik zie ook niet in wat er mis is met een feitelijke discussie. Als Rusland in staat is om grondgebied te veroveren of militair te groeien en dat kan worden gestaafd met bronnen dan zie ik niet waarom daar geen ruimte voor zou moeten zijn. Als dat de realiteit op het slagveld is. En als ik jou de vraag stel waar je eea op baseert dan is dat puur uit belangstelling, meer niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit, al die usual suspects gingen regelmatig over de flits nav een post van mij omdat eea niet in het gewenste narratief paste. En als er iemand is die met onderbouwing/uitleg komt ben ik het wel. Maar dan kreeg ik weer opmerkingen dat ik het niet zou snappen. Ik ben op laatst maar gestopt met posten van het voor mij bekende laatste nieuws mbt de oorlog omdat ik wist dat er toch weer commentaar op zou komen, ik ging uiteindelijk maar iets posten als het in de meer gerenommeerde news outlets te lezen was zoals de WP, Reuters, AP, NYT etc. want dan kon er iig moeilijk over de bron ansich gekankerd worden.
Daarbij vond ik het ook altijd knap irritant dat er weer wat van die losse Twitterberichten het topic ingeslingerd werden met eoa inzet van wat voor wapensysteem dan ook waarvan ik wist dat het technisch gewoon niet mogelijk was, als ik dat dan ging aankaarten kwam de hele horde ook weer verhaal halen dat het heus wel mogelijk zou zijn want zus en zo... Nou, dan toch lekker niet joh.
Ook al die claims die voorbij zijn gekomen van vliegtuig/heli X, Y of Z is neergeschoten door Oekraine werden hier ook als zoete koek geslikt. Als iemand als @:PluggieOD dan om wat meer bewijs ging vragen werd die ook weer aan alle kanten aangevallen terwijl hij juist zeer goed op de hoogte is van het vliegende spul.
Laatst zat ik ook weer eea hoofdschuddend te lezen want ik maakte de opmerking dat Rusland nog steeds in staat was om te groeien op het gebied van defensie toen kwam er ook weer iemand met de vraag waaruit dat dan zou blijken. Ik heb er verder niet meer op gereageerd aangezien de troepenopbouw aan de Finse grens al een tijdje aan de gang is en als je dat soort nieuws dan gewoon niet leest dan houdt het nmm ook gewoon echt op. Maar dat zijn dan wel de mensen die het hoogste woord voeren en een mening hebben over het hele verloop van de oorlog maar dat soort saillante details dan weer totaal over het hoofd zien.
Ik weet best dat er meer lui waren die het konden waarderen, ik kreeg ook nog wel eens wat DM's en daarom bleef ik eigenlijk ook wel een beetje posten, soms wat meer, soms wat minder.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik waardeer jouw inbreng in het topic eigenlijk enorm. Ik zie ook niet in wat er mis is met een feitelijke discussie. Als Rusland in staat is om grondgebied te veroveren of militair te groeien en dat kan worden gestaafd met bronnen dan zie ik niet waarom daar geen ruimte voor zou moeten zijn. Als dat de realiteit op het slagveld is. En als ik jou de vraag stel waar je eea op baseert dan is dat puur uit belangstelling, meer niet.
Ja, en ik reageer daar gewoon niet op. Daarbij zijn er echt niet zoveel die dat doen dat zijn er maar een handjevol en die zijn er ook echt niet de hoofdoorzaak van dat alles ontspoort.quote:Waar ik eigenlijk op doelde is dat tenhemelschreiende gezanik over “de oprukkende NAVO” en “de coup in 2014” etc waarvan al tientallen keren met bronnen is aangetoond dat het puur gelul is.
Het is hier meer dat andere users in een stuip schieten als er iets kritisch over Oekraine gepost wordt.quote:2 verschillende zaken. Ik ben eigenlijk gewoon voor een discussie op basis van feiten. Het is een serieus subforum. Maar je hoeft ook geen Reddit praktijken waar je direct geband wordt als je iets kritisch over Oekraļne zegt dat is ook belachelijk.
@sp0c en en @5spec waren op.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:36 schreef sp3c het volgende:
hoezo bestaat letterlijk elke fictieve usernaam die ik bedenk al 14 jaar?
Nul postsquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:36 schreef sp3c het volgende:
hoezo bestaat letterlijk elke fictieve usernaam die ik bedenk al 14 jaar?
Jawel want die schijt het hele topic onderquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet best dat er meer lui waren die het konden waarderen, ik kreeg ook nog wel eens wat DM's en daarom bleef ik eigenlijk ook wel een beetje posten, soms wat meer, soms wat minder.
En ik ben ook eigenlijk nooit te beroerd geweest om dingen uit te leggen als mij dat gevraagd werd maar na verloop van tijd heb je eigenlijk geen idee meer van wie er nou uit oprechte belangstelling iets vraagt of dat het gewoon weer uitlokking is...
[..]
Ja, en ik reageer daar gewoon niet op. Daarbij zijn er echt niet zoveel die dat doen dat zijn er maar een handjevol en die zijn er ook echt niet de hoofdoorzaak van dat alles ontspoort.
[..]
Het is hier meer dat andere users in een stuip schieten als er iets kritisch over Oekraine gepost wordt.
Verziekt door het narratief dat op FOK! toegelaten wordt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:13 schreef sp3c het volgende:
dat dus
topic is idd verziekt door een hele sloot aan trollen maar die zijn niet bepaald Russisch ...
Als je even verder had gekeken dan je neus lang was, had je gezien dat dit weer in het nieuws is, omdat de dader nu is veroordeeld tot 16 jaar cel. In hoger beroep. In eerste aanleg kreeg hij tien jaar cel plus tbs. Daarom is het initiėle topic weer omhoog gekomen in de lijst.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
OP met nieuws van 2 jaar geleden
NWS / Vier mensen overleden bij groot ongeluk A59 bij Sprang-Capelle
Misschien moet de TS dat dan duidelijker vermelden. Hoe moet ik dit nu weten? Ja. Dat dit het geval is, is mij inmiddels ook duidelijk ja.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je even verder had gekeken dan je neus lang was, had je gezien dat dit weer in het nieuws is, omdat de dader nu is veroordeeld tot 16 jaar cel. In hoger beroep. In eerste aanleg kreeg hij tien jaar cel plus tbs. Daarom is het initiėle topic weer omhoog gekomen in de lijst.
Maar het is natuurlijk makkelijker om hier meteen te gaan zeuren.
Als je je er zo druk over maakt, dat je in het topic zelf en hier gaat klagen, dan had je ook wel even verder kunnen kijken natuurlijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moet de TS dat dan duidelijker vermelden. Hoe moet ik dit nu weten? Ja. Dat dit het geval is, is mij inmiddels ook duidelijk ja.
Misschien willen de mods de OP updaten ofzo. https://nos.nl/artikel/25(...)vier-doodreed-op-a59
Kennelijk niet, want daar negeerde jij en de andere zeer fanatieke users dit meermaalsquote:Op zondag 25 mei 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
NWS / Menselijk schild; goed bezig Israėl!
Dit kan toch prima in het centrale topic worden besproken: NWS / Israėl - Hamas - #341 Is er al vrede?
Dan is het misschien niet zo boeiend?quote:Op zondag 25 mei 2025 10:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kennelijk niet, want daar negeerde jij en de andere zeer fanatieke users dit meermaals
negeerdeN. 'jij en andere users' is meervoud.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kennelijk niet, want daar negeerde jij en de andere zeer fanatieke users dit meermaals
Dit was gisteravond laat pas in het nieuws en toen was ik niet actief hier.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geen idee, dat andere topic loopt als een treinquote:
Jouw posts waren respectievelijk de 3e en 5e post na dit nieuws schatquote:Op zondag 25 mei 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit was gisteravond laat pas in het nieuws en toen was ik niet actief hier.
Etto heeft heel vaak gelijk en pakt dat in met bronnen en een eigen stijl. Daar is helemaal niets mis mee.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Over topics onderschijten gesproken. Etto heeft dit topic succesvol doen ontsporen. Daardoor gaat het over alles behalve het onderwerp.
NWS / SGP-leden verwerpen motie om vrouwen meer ruimte te geven in politiek
quote:Op zondag 25 mei 2025 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
negeerdeN. 'jij en andere users' is meervoud.
"Hij brengt het prima"quote:Op zondag 25 mei 2025 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Etto heeft heel vaak gelijk en pakt dat in met bronnen en een eigen stijl. Daar is helemaal niets mis mee.
Volk wat daar vervolgens niet tegen kan gaat op de persoonlijke tour waarna ze onderbouwd af worden gemaakt. Een hexagon kan daar bijvoorbeeld niet tegen en gaat lopen zuigen en zieken. Niet etto.
Ben het ook lang niet altijd eens met hem, maar hij brengt het prima.
Zal allemaal wel, ik lees voornamelijk persoonlijke aanvallen van hem.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Etto heeft heel vaak gelijk en pakt dat in met bronnen en een eigen stijl. Daar is helemaal niets mis mee.
Zal vast ook aan jou liggen dat je hem niet kan hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Hij brengt het prima"![]()
Hij ging daar volledig los op de persoonlijke toer. Ik zet zelden een TR, en er is hier en daar wat verwijderd maar het is triest dat er nog steeds persoonlijke aanvallen blijven staan.
En dat was niet het enige topic dat hij compleet laat ontsporen door allerlei users random aan te vallen. Het wordt steeds erger.
Hij had daar ook geen gelijk. Het topic onderwerp ging over de SGP en hij kwam daar offtopic met allerlei beschuldigingen aan zetten.
Hij wordt persoonlijk, doet herhaaldelijk valse aannames en valse beschuldigingen.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal vast ook aan jou liggen dat je hem niet kan hebben.
Zie genoeg bronnen en onderbouwingen van m voorbij komen en van jou alleen maar asoposts en gejank.
Spiegeltje much man.
Ik denk dat jij hem hier valselijk beschuldigd van van alles wat je in je eerste zin zegt. Croft maar. Altijd een bron, altijd onderbouwd.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij wordt persoonlijk, doet herhaaldelijk valse aannames en valse beschuldigingen.
Maar daar wat op terug zeggen is "asopost" en "gejank", en "niet kunnen hebben". Duidelijk.
Wat zwak ditquote:Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef Harvest89 het volgende:
Vraag aan de mods.
Mag je gewoon zonder consequenties herhaaldelijk topics ontsporen door met offtopic onderwerpen en valse beschuldigingen users aan te vallen en uit te maken voor lafbek, etc.
Als dat mag, schenkt ome Harvest89 straks om 21.00 een borreltje in en gaan we helemaal los.
Ik kan wel wat hebben, maar persoonlijk worden tegen een user omdat hij het bijvoorbeeld niet heeft over het uitsterven van de ijsbeer in een topic dat gaat over de tieten van Lies Zhara is nogal irritant.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hem hier valselijk beschuldigd van van alles wat je in je eerste zin zegt. Croft maar. Altijd een bron, altijd onderbouwd.
Doe maar huilie verder omdat je hem niet kan pareren.
Huh? Je wordt boos op mensen die het ergens niet over hebben?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan wel wat hebben, maar persoonlijk worden tegen een user omdat hij het bijvoorbeeld niet heeft over het uitsterven van de ijsbeer in een topic dat gaat over de tieten van Lies Zhara is nogal irritant.
Ik niet.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh? Je wordt boos op mensen die het ergens niet over hebben?
Ik word schijtziek van users die in elk topic zonder enige aanleiding ''religie van de vrede, lage bloedsuikerspiegel, wir schaffen das, culturele verrijking'' etc posten en als het dan niet zo blijkt te zijn je ze ook verder niet meer ziet.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
ik word echt schijtziek van al die linkse totaalmongolen die in ieder topic met een aanslag lopen te zeiken dat het geen moslim is en mensen daardoor niet reageren
halve topics vol met die troep
Je vergeet ‘kansenparels’.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van users die in elk topic zonder enige aanleiding ''religie van de vrede, lage bloedsuikerspiegel, wir schaffen das, culturele verrijking'' etc posten en als het dan niet zo blijkt te zijn je ze ook verder niet meer ziet.
Halve topics vol met die troep
ja met als verschil dat jij dat wel opruimt en er voor waarschuwt makkerquote:Op zondag 25 mei 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van users die in elk topic zonder enige aanleiding ''religie van de vrede, lage bloedsuikerspiegel, wir schaffen das, culturele verrijking'' etc posten en als het dan niet zo blijkt te zijn je ze ook verder niet meer ziet.
Halve topics vol met die troep
Sneren naar moderatie gaat je niet helpen.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels al 5 dagen zonder het Oekraine topic. Na alle gebeurtenissen daar weer van de afgelopen dagen...
En dat alleen maar vanwege het niet ingrijpen door de mods en nu ineens wel.
Beetje jammer dit.
+1 Vanwege de eerste zin. Dat gezeur op de moderatie is nou precies de reden waarom ze het hebben dichtgegooid, kap daar nou eens mee.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels al 5 dagen zonder het Oekraine topic. Na alle gebeurtenissen daar weer van de afgelopen dagen...
Beetje jammer dit.
En Finnen.quote:
Dat besef ik me na al die jaren eigenlijk nu pas.quote:
Als suggestie zou ik het volgende voorstellen:quote:Op maandag 26 mei 2025 10:14 schreef MaxMark het volgende:
[..]
+1 Vanwege de eerste zin. Dat gezeur op de moderatie is nou precies de reden waarom ze het hebben dichtgegooid, kap daar nou eens mee.
Ik zou het topic ook graag weer open zien. Misschien met waarschuwing dat men klachten over moderatie hier in het FB-topic kwijt kan of bij (te veel) gezeur op de moderatie dit ook tot een ban kan leiden. Het is hier geen democratie
quote:Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Sneren naar moderatie gaat je niet helpen.
Als de mods de schuldigen zijn voor die problemen dan is gezeur op moderatie meer dan terecht.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:14 schreef MaxMark het volgende:
[..]
+1 Vanwege de eerste zin. Dat gezeur op de moderatie is nou precies de reden waarom ze het hebben dichtgegooid, kap daar nou eens mee.
Ik zou het topic ook graag weer open zien. Misschien met waarschuwing dat men klachten over moderatie hier in het FB-topic kwijt kan of bij (te veel) gezeur op de moderatie dit ook tot een ban kan leiden. Het is hier geen democratie
Grotendeels eens. Dit feedback topic kan dat extra leven vanwege mod fouten wel gebruiken.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als suggestie zou ik het volgende voorstellen:
1. Geen gezeik op de moderatie in het topic
2. Zero tolerance op persoonlijke aanvallen, dus geen gezeik over roebelhoeren en poetinpijpers of oorlogshitsers meer.
3. Bij nieuws, graag een bron.
4. Bewezen desinformatie weghalen.
Er is momenteel best veel nieuws dus het zou mooi zijn als het topic uiteindelijk weer open kon mits iedereen een beetje normaal kan doen.
De tering zeg....quote:Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef bianconeri het volgende:
Beetje jammer dit.
Dat heeft Straat toch rigoureus gedaan?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Als de mods de schuldigen zijn voor die problemen dan is gezeur op moderatie meer dan terecht.
En nee het is hier idd geen democratie, maar als niet ingrijpen door mods het probleem zijn van het ontsporen van topics dan wordt het toch tijd om iets aan te passen.
Nee niet voldoende.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat heeft Straat toch rigoureus gedaan?
Persoonlijke vind ik dit een duidelijke opsomming. Maar het puntje 'bewezen desinformatie' vind ik een lastige. Van een aantal zaken is bekend dat het niet klopt, maar wanneer is iets 'bewezen desinformatie'? Er gaat zoveel propaganda van alle partijen rond, dat ik het users niet kwalijk kan nemen als ze onjuiste informatie posten. Dat zou dan in de daaropvolgende discussie kunnen worden ontkracht.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2. Zero tolerance op persoonlijke aanvallen, dus geen gezeik over roebelhoeren en poetinpijpers of oorlogshitsers meer.
Er is momenteel best veel nieuws dus het zou mooi zijn als het topic uiteindelijk weer open kon mits iedereen een beetje normaal kan doen.
Noem jij een populair topic sluiten niet rigoureus?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niet voldoende.
Want de mods hier hebben wel een politieke voorkeur maar laten ook ruimte voor andere meningen.
En dat is volgens sommige users niet toegestaan.
Die willen een soort totalitair regim.
Ik noem het in dit geval meer een wanhoopsdaad.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Noem jij een populair topic sluiten niet rigoureus?
Persoonlijk vind ik X-berichten van Lord Bebo desinformatie. Dat account combineert vaak oude of niet gerelateerde beelden met het Russische verhaal.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Persoonlijke vind ik dit een duidelijke opsomming. Maar het puntje 'bewezen desinformatie' vind ik een lastige. Van een aantal zaken is bekend dat het niet klopt, maar wanneer is iets 'bewezen desinformatie'? Er gaat zoveel propaganda van alle partijen rond, dat ik het users niet kwalijk kan nemen als ze onjuiste informatie posten. Dat zou dan in de daaropvolgende discussie kunnen worden ontkracht.
Als dat met een goede intentie gebeurt, wel. Elke user is toch vrij om zijn eigen conclusie te trekken over hetgeen gepost wordt. Niemand is verplicht om een post waarvan hij denkt dat het propaganda is serieus te nemen. Scroll daar gewoon voorbij.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik X-berichten van Lord Bebo desinformatie. Dat account combineert vaak oude of niet gerelateerde beelden met het Russische verhaal.
Bijvoorbeeld de beelden van "conscription van Oekraļners" met beelden die niet kloppen.
Moet je het quoten van zo'n account ter ondersteuning van een Russisch talking point toelaten?
https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.42BV3CV
Ik dacht aan KIB - > kibbelenquote:Op maandag 26 mei 2025 12:00 schreef Candymannetje het volgende:
Misschien is het een idee om nog een subtopic te openen voor dit topic.
We hebben NWS, OOR en BNW maar is het een idee om een GGZ topic te openen voor die geflipte?
Sorry jippie misschien ben ik te grof maar ik ben nou eenmaal niet politiek correct.quote:
Dat is nu een issue voor veel users. Niemand dwingt jullie om politiek correct te zijn, maar het sneren naar andere users is niet gewenst.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry jippie misschien ben ik te grof maar ik ben nou eenmaal niet politiek correct.
Vandaar dat ik nooit meer wordt uitgenodigd voor vergaderingen op m'n werk misschien 🤔
Maar de mods valt echt niks te verwijten naar mijn mening.
Die doen echt hun best om alles in goede banen te leiden zonder politieke voorkeur.
Maar er zijn wat users die het daar niet mee eens zijn en daar verandering in willen brengen.
Ja, maar ik heb nog nooit getrold dan wel desinformatie rond lopen strooien.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De tering zeg....
Ik wilde hier eigenlijk niet reageren maar heb je wel eens gehoord van de hand in eigen boezem steken?
Nog nooit gezien dan, ik moet elke keer als ik wil volgen 10/13 pagina's door scrollen vanwege alle Russische rotzooi.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat heeft Straat toch rigoureus gedaan?
Hou toch op zeg.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niet voldoende.
Want de mods hier hebben wel een politieke voorkeur maar laten ook ruimte voor andere meningen.
En dat is volgens sommige users niet toegestaan.
Die willen een soort totalitair regim.
Kom je weleens in Dordt? De beste kibbeling van Nederland! Bij viszaak Plexat aan de visbrug.quote:
Snap ik.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Persoonlijke vind ik dit een duidelijke opsomming. Maar het puntje 'bewezen desinformatie' vind ik een lastige. Van een aantal zaken is bekend dat het niet klopt, maar wanneer is iets 'bewezen desinformatie'? Er gaat zoveel propaganda van alle partijen rond, dat ik het users niet kwalijk kan nemen als ze onjuiste informatie posten. Dat zou dan in de daaropvolgende discussie kunnen worden ontkracht.
Slijm slijm. Heb je een sollicatie uitstaan om mod te worden ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:06 schreef Candymannetje het volgende:
Maar de mods valt echt niks te verwijten naar mijn mening.
Die doen echt hun best om alles in goede banen te leiden zonder politieke voorkeur.
Maar er zijn wat users die het daar niet mee eens zijn en daar verandering in willen brengen.
Onder bewezen desinformatie versta ik het gelul over “de oprukkende NAVO”, Zelensky die een cokesnuivende Nazi zou zijn en dergelijke. Ik denk dat iedereen de voorbeelden inmiddels wel kent. Ik snap dat je je op glad ijs begeeft als de crew moet gaan bepalen wat bewezen desinfo is maar nu blijft wel dezelfde drek dagelijks herhaald worden wat tergend kut is.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Plus dat voortdurende gezever over 'De coup van 2014,' 'de bombardement op op burgers in de Donbass die ook nog eens geen woord Russisch mochten spreken', 'het neerhalen van de MH17 door Oekraļne’ etc.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onder bewezen desinformatie versta ik het gelul over “de oprukkende NAVO”, Zelensky die een cokesnuivende Nazi zou zijn en dergelijke. Ik denk dat iedereen de voorbeelden inmiddels wel kent. Ik snap dat je je op glad ijs begeeft als de crew moet gaan bepalen wat bewezen desinfo is maar nu blijft wel dezelfde drek dagelijks herhaald worden wat tergend kut is.
Ik ben geen voorstander van het censureren van onwelgevallige meningen maar sommige dingen zijn gewoon leugens en hebben weinig te maken met “een mening”.
Daar hadden we er laatst eentje van, die user ligt er af.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:30 schreef Peligrosso het volgende:
Als een vers-geregistreerde user in zijn tweede post begint over MH17 en dat de schuldige Oekraļne is, weet je volgens mij genoeg en hoef je zo'n persoon niet eerst twee dagen zijn gif te laten spugen.
Ja hele topics vol idd.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:50 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Plus dat voortdurende gezever over 'De coup van 2014,' 'de bombardement op op burgers in de Donbass die ook nog eens geen woord Russisch mochten spreken', 'het neerhalen van de MH17 door Oekraļne’ etc.
Ja, het is allemaal de schuld van Van Baalen en Verhofstadt.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:50 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Plus dat voortdurende gezever over 'De coup van 2014,' 'de bombardement op op burgers in de Donbass die ook nog eens geen woord Russisch mochten spreken', 'het neerhalen van de MH17 door Oekraļne’ etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet dat iemand het uberhaupt merkt ...quote:Op maandag 26 mei 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Daar hadden we er laatst eentje van, die user ligt er af.
Misschien in het topic plaatsen dat user x permanent op vakantie is gestuurd? Dan is het voor de rest van de users wel duidelijk dat er tegen is opgetreden. Hier in fb heb ik wel vaker berichten van onder meer @Straatcommando. voorbij zien komen dat er afscheid was genomen van bepaalde users.quote:
Ja, en pas na een topic of drie is ie blijkbaar eindelijk verwijderd.Het zou het natuurlijk ook gewoon snel kunnen voorkomen kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te rationeel gedacht.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar hadden we er laatst eentje van, die user ligt er af.
[..]
Ja hele topics vol idd.
quote:Op maandag 26 mei 2025 14:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, en pas na een topic of drie is ie blijkbaar eindelijk verwijderd.Het zou het natuurlijk ook gewoon snel kunnen voorkomen kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te rationeel gedacht.
Goddammit bruh. Zo gaat het topic nooit meer open.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, en pas na een topic of drie is ie blijkbaar eindelijk verwijderd.Het zou het natuurlijk ook gewoon snel kunnen voorkomen kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te rationeel gedacht.
Als niet duidelijk is dat bepaald postgedrag niet is toegestaan doordat er niet/veel te laat tegen wordt opgetreden kun je zulke reacties niemand kwalijk nemen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:34 schreef sp3c het volgende:
nee
waarom zou dat uitmaken voor je eigen gedrag?
Op zich best eens. Maar desinformatie is soms lastig te kwalificeren, bijv hoe om te gaan met een stelling over wel/niet ns2 opgeblazen door usa of rusland?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zijn genoeg bronnen die dat staven, ook genoeg die het tegenspreken?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar de algemene Russische trollen met de NAVO is overal schuldig aan. De EU is de oorlog in Oekraine gestart.
Dat is gewoon duidelijk vals.
Als iemand ergens informatie vindt en dat deelt snap ik dat ook zeker. Dat is logisch. Als je ergens nieuws leest ga je er vanuit dat het (kan) kloppen. Daar moet je ook samen gewoon over kunnen praten.
Klopt. Of gezeik over dat Zelensky een nazi is. Mag van mij allemaal weg.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:30 schreef Peligrosso het volgende:
Als een vers-geregistreerde user in zijn tweede post begint over MH17 en dat de schuldige Oekraļne is, weet je volgens mij genoeg en hoef je zo'n persoon niet eerst twee dagen zijn gif te laten spugen.
Of dat de EU en/of de NAVO deze oorlog gewild hebben en begonnen zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Of gezeik over dat Zelensky een nazi is. Mag van mij allemaal weg.
En netjes TR's geplaatst? Ik zie er maar één en die is 1 minuut na jouw post door een collega afgevinkt.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:19 schreef quo_ het volgende:
Ik zou graag zien dat er iets minder met twee (of meer) maten gemeten wordt.
In het Geert Wilders asielmaatregelen topic weer het gebruikelijke dedain richting de minder politiek correcte posters, tot en met schelden met kanker aan toe.
Maar zodra er terug geblaft wordt met "deugkneuzen" komt de moderatie accuut in actie.
Doe even normaal.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Aha, dan weet ik nu ook waarom mijn posts met deze duiding telkens verdwijnen. < Knip>
not gonna happenquote:Op maandag 26 mei 2025 17:19 schreef quo_ het volgende:
Ik zou graag zien dat er iets minder met twee (of meer) maten gemeten wordt.
In het Geert Wilders asielmaatregelen topic weer het gebruikelijke dedain richting de minder politiek correcte posters, tot en met schelden met kanker aan toe.
Maar zodra er terug geblaft wordt met "deugkneuzen" komt de moderatie accuut in actie.
Welk gedoe?quote:Op maandag 26 mei 2025 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of dit soort gedoe.
RamboDirk in NWS / Grote explosie Den Haag #10 Plottwist!
Lolquote:Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de "oprukkende NAVO" is bij uitstek een feit. Pak de kaart er maar bij vanaf de oprichting.
Als je dat als "desinformatie" wilt wegzetten dan ben je totaal ontvreemd van de werkelijkheid.
Flauwe post, verder niets beledigends of zo.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of dit soort gedoe.
RamboDirk in NWS / Grote explosie Den Haag #10 Plottwist!
En jij wilt dat graag onder het tapijt geveegd hebben?quote:Op maandag 26 mei 2025 18:56 schreef Cupfighter het volgende:
Kan er gekeken worden naar het topic van Jeffrey en Emma waar de laatste post grotendeels gaan over de afkomst van de daders van de knuffels in plaats van de kindjes en hun nabestaanden
Nee maar ik vond het niet nodig dat daar allerlei andere gebeurtenissen bijgehaald werden die inmiddels geveegd zijnquote:Op maandag 26 mei 2025 19:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij wilt dat graag onder het tapijt geveegd hebben?
Er is geveegd, en verder vraag ik je niet te bemoeien met Posts in Feedback waar je niets mee van doen hebt.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij wilt dat graag onder het tapijt geveegd hebben?
Terwijl dit uitschot zelf hun acties gefilmd heeft en op het internet geplaatst heeft.
Jouw gedrag is niet toegestaan, daarom verdwijnen er zoveel postsquote:Op maandag 26 mei 2025 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als niet duidelijk is dat bepaald postgedrag niet is toegestaan doordat er niet/veel te laat tegen wordt opgetreden kun je zulke reacties niemand kwalijk nemen.
Zachte heelmeesters en zo.
Misschien een idee voor hier?quote:"Rusland is een land dat historisch gezien erg goed is in desinformatie en propaganda campagnes. Ook in deze oorlog wordt dit middel volop ingezet. Vandaar dat we geen propaganda talking points willen zien. We verwachten van discussie deelnemers dat er moeite wordt gestoken in het controleren en checken van bronnen en claims alvorens deze worden gepost.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie)"
Jij draait het probleem echt volledig om hčquote:Op dinsdag 27 mei 2025 01:19 schreef sp3c het volgende:
Welke buren?
Kan op zich geen kwaad denk ik (wel beetje streng) maar daarmee pakken we nog steeds het grote probleem niet aan
Ik kan volledig volgens deze regels heel erg pro russisch doen en dan duikelen er nog steeds allerlei debielen over me heen om me russische troll te noem en te eisen dat ik mijn baantje als roebelhoer bij de belastingdienst op moet geven
nee het probleem ligt bij mensen die er geen verstand van hebben en alles en iedereen maar voor Russische troll uitmaaktquote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij draait het probleem echt volledig om hč
Om die bij vaste users neer te leggen.
Het probleem wordt absoluut opgelost daarmee.
Aangezien de Russische trollen op FOK! dan hun propaganda niet meer mogen dumpen.
En het zou dus betekenen dat de mods eindelijk echt wat doen daar.
Russische kant laten zien is nog nooit op aangevallen.
Het probleem ligt echt niet bij het reageren op de Russische trol. Dat is slechts een gevolg. Oorzaak weg? Gevolg weg.
Is dat tweakers? Dat wordt überlinks gemodereerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 00:35 schreef SillyWalks het volgende:
Met betrekking tot het sluiten van het Oekraļne topic ben ik even bij de buren gaan kijken hoe ze dat topic daar schoon houden: ze hebben een hele set duidelijke regels waar iedereen zich aan moet houden. Zoals:
[..]
Misschien een idee voor hier?
Als iemand me een banhammer geeft, wil ik wel toezicht houden.
Vechten we tegen Rusland of willen we worden zoals Rusland ?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dat tweakers? Dat wordt überlinks gemodereerd.
Alleen het media NU.nl verhaal mag verteld worden en alle anderen krijgen direct een ban.
quote:Alle complimenten trouwens aan Fok!. Vooral in deze tijden een platform waar je nog mag zeggen wat je denkt.
Een voorbeeld voor hoe het zou moeten.
Natuurlijk ben jij blij, zodat je je totaal niet gefundeerde onzin kan blijven uitspuwenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alleen het media NU.nl verhaal mag verteld worden en alle anderen krijgen direct een ban.
Wat ze dan even vergeten is dat de USSR meester was in propoganda en Oekraļne een USSR land was. Dus ook goed in propoganda.
Alle complimenten trouwens aan Fok!. Vooral in deze tijden een platform waar je nog mag zeggen wat je denkt.
Ach ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het probleem ligt bij mensen die er geen verstand van hebben en alles en iedereen maar voor Russische troll uitmaakt
oorzaak is jouw gebrek aan kennis
dat haal ik niet weg door alles wat je niet snapt te bannen
Iedereen die zich tegen de regels gedraagt kan toch geband worden dan? Mensen die roebelhoer roepen ban je gewoon dan toch? Is het niet gewoon een kwestie van handhaven? Ik snap dat je niet steeds hetzelfde topic dezelfde shit wilt opruimen, maar na een paar ronden met de banhammer moet men toch wel doorkrijgen wat er wel en niet kan?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:37 schreef sp3c het volgende:
blablablabla
op fok! mag je sinds de start van fok! niet op de man spelen, at gebeurt hier wel, structureel en zolang niemand snapt dat dat het probleem is hier gaan we het niet nog een keer open gooien
bedank @:bianconeri maar met zijn allen
Straf dat individu dan ipv collectief iedereen hem te laten 'bedanken'.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:37 schreef sp3c het volgende:
blablablabla
op fok! mag je sinds de start van fok! niet op de man spelen, at gebeurt hier wel, structureel en zolang niemand snapt dat dat het probleem is hier gaan we het niet nog een keer open gooien
2nd that.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef MaxMark het volgende:
Dit soort gebruikers die continue maar tegen de moderatie ingaan, kunnen wat mij betreft uit het topic geweerd worden. Dan krijgen we deze situatie waar we nu inzitten ook niet meer en kunnen we gewoon weer berichten over de oorlog. Het duurt nu wel heel erg lang.
Nws, vbl, f1... overal mogen de trollen te ver gaan en topics verneukenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Iedereen die zich tegen de regels gedraagt kan toch geband worden dan? Mensen die roebelhoer roepen ban je gewoon dan toch? Is het niet gewoon een kwestie van handhaven? Ik snap dat je niet steeds hetzelfde topic dezelfde shit wilt opruimen, maar na een paar ronden met de banhammer moet men toch wel doorkrijgen wat er wel en niet kan?
Vind het trouwens overal op Fok! wel. Het is redelijk duidelijk dat veel users gewoon vrijelijk regelmatig die grens overgaan, en behalve dat er dan wat posts worden verwijderd gebeurt er weinig. User kan gewoon verder terwijl deze vrijelijk even lekker een mede user heeft kunnen beledigen.
Nu speel je zelf op de man.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:37 schreef sp3c het volgende:
blablablabla
Ahum?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:37 schreef sp3c het volgende:
blablablabla
Waar hebben we het topic feedback voor?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef MaxMark het volgende:
Dit soort gebruikers die continue maar tegen de moderatie ingaan, kunnen wat mij betreft uit het topic geweerd worden. Dan krijgen we deze situatie waar we nu inzitten ook niet meer en kunnen we gewoon weer berichten over de oorlog. Het duurt nu wel heel erg lang.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Straf dat individu dan ipv collectief iedereen hem te laten 'bedanken'.
Want:
[..]
2nd that.
Eerst zeg je dat je geen feedback mag geven, maar dat feedback een ban waard is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nws, vbl, f1... overal mogen de trollen te ver gaan en topics verneuken
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef MaxMark het volgende:
Onbewust onbekwaam noemen ze dat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Ik reageer gewoon op jou.
En nou heel zielig mij de schuld van iets gaan geven? Lachwekkend.
Ik heb 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic, want ben niet eens een vast reagerende user daar.
Dus ga het nou niet op mij spelen.... (terwijl je overigens zelf ook constant reageert op de Russische trollen)
[..]
Waar hebben we het topic feedback voor?
Om feedback te geven. Dus doe even normaal zeg.
Ik heb overigens echt 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic. Ik poste daar zeer zeer zelden, ik las alleen mee.
Vraag de vaste users daar maar wat het probleem is.
Voor de duidelijkheid het ging hier om gezeik over de FA in het topic zelf. Niet over het feedback topic dus daar lopen even 2 zaken door elkaar en ik denk dus niet dat Red het zo bedoelde als jij nu opvat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Eerst zeg je dat je geen feedback mag geven, maar dat feedback een ban waard is.
En in je volgende opmerking zeg je dat trollen overal te ver mogen gaan? Nou geef je zelf dus feedback en moet jij dus een ban krijgen.
Beetje jammer dat je ook zo op de man gaat spelen richting mij, terwijl ik alleen aangeef wat letterlijk 99% van de users aangeeft.
[..]
Je hebt allang feedback gegeven. Nu is het gewoon zeiken op de mods. De mods hebben erop geantwoord en het is alleen maar een herhaling van zetten nu. Het gaat niet anders worden. Nogmaals, het is hier geen democratie.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar hebben we het topic feedback voor?
Om feedback te geven. Dus doe even normaal zeg.
Ik stoor me meer aan de roebelhoeren en hun continue verdraaien van de waarheid en het verspreiden van aantoonbare desinfo en propaganda.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Die roebelhoeren shit roepen kan vanaf nu toch gewoon een note opleveren. In POL zijn bijvoorbeeld verbasteringen van namen van politici ook niet toegestaan en daar wordt gewoon op gehandhaafd. Ik zie het verschil niet. Al stoor ik me meer aan dat roebelhoeren gelul dan iemand die een keer Timmerfr*ns zegt.
dat illustreert het probleem toch gewoon?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:13 schreef bianconeri het volgende:
Ahum?
Ik reageer gewoon op jou.
En nou heel zielig mij de schuld van iets gaan geven? Lachwekkend.
Ik heb 0,0 te maken met de problemen in het Oekraine topic, want ben niet eens een vast reagerende user daar.
Dus ga het nou niet op mij spelen.... (terwijl je overigens zelf ook constant reageert op de Russische trollen)
dat doet het alquote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Die roebelhoeren shit roepen kan vanaf nu toch gewoon een note opleveren. In POL zijn bijvoorbeeld verbasteringen van namen van politici ook niet toegestaan en daar wordt gewoon op gehandhaafd. Ik zie het verschil niet. Al stoor ik me meer aan dat roebelhoeren gelul dan iemand die een keer Timmerfr*ns zegt.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
En ineens hallucineer jij er iets anders bij?
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat rijmt prima halve zool, wat is daar nou moeilijk aan?
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:05 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik vraag waar hij leest dat ik dat zeg, bemoei je er niet mee als je nooit je begrijpend lezen sticker hebt gekregen in groep 7 aub.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je nog iets nuttigs bij te dragen? Fucking kleuter manGa lekker buiten spelen het regent niet meer, als je vriendjes je daar niet al zat zijn
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Selectief geheugenverlies weer zeker? Is je moeder nou trots op je dat je zo hardnekkig de waarheid blijft ontkennen met een zelfvertrouwen daarin die stuitende domheid ofwel arrogantie laat zien? Jij bent hier degene die met een stalen gezicht (of toon dan, we zijn op een internetforum) doodleuk allang bewezen feiten niet onder ogen durft te zien. (...)verder ben je echt totaal niet serieus te nemen zo.
[..]
Als je dit daadwerkelijk gelooft ben je echt een hele simpele ziel. Maar goed dat wisten we al. Vanavond weer lekker naar bed en morgen opnieuw precies dezelfde bullshit blijven herhalen, leuk manIk heb oprecht medelijden met je, je bent of echt heel triest of een Russiche trollbot
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ben je ook geneigd een goede vriend de hand boven het hoofd te houden als die z'n wijf slaat? Zo kom je over namelijk
Op wie anders dan de man/vrouw die complete onzin blijft herhalen of debatteert als een daadwerkelijke kleuter moet ik dan spelen?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:50 schreef Red_85 het volgende:
Stukjes proza van een agressieve user die geen kans onbenut laat om op de man te gaan hakken.
Al veel TR's over gezet de afgelopen tijd, maar dit zijn er gewoonweg te veel. Dus hierbij in 1x.
Er kan geen normaal woord met deze user gesproken worden blijkbaar.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maakt niet uit met wie je in discussie gaat, friendo.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Op wie anders dan de man/vrouw die complete onzin blijft herhalen of debatteert als een daadwerkelijke kleuter moet ik dan spelen?
Ik zeg dan ook niet dat het één user betreft die onzin blijft herhalen of als een kleuter debatteert.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maakt niet uit met wie je in discussie gaat, friendo.
Dit zijn ook reacties naar verschillende mede users.
Ik lees uit je vorige post toch echt andere dingen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het één user betreft die onzin blijft herhalen of als een kleuter debatteert.
Dat je moeite hebt met lezen wat er staat is vaker gebleken ja. Is zeker ook op de man spelen?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees uit je vorige post toch echt andere dingen.
Maar ik stop met de discussie met je en laat je proza aan de mods over.
Fijne dag verder![]()
Je mag het laatste woord hebben.
Nu ik het hier in fb ook een tijdje bekeken heb komt het eigenlijk neer op "wat de mods zeggen of vragen interseert me niks, ik ga toch wel mijn eigen gang" om vervolgens wel te klagen over diezelfde moderatie omdat ze "niks" doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet het al
notes en bans en alles maar het heeft allemaal geen zin, gaat gewoon door
ligt de een er af, gaat de ander verder en ik ga geen 20/30 bans aanvragen om een topic open te kunnen laten
dat al de usual suspects niettes blijven roepen om hun middelmatige gedrag goed te praten geeft weinig hoop voor de toekomst iddquote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu ik het hier in fb ook een tijdje bekeken heb komt het eigenlijk neer op "wat de mods zeggen of vragen interseert me niks, ik ga toch wel mijn eigen gang" om vervolgens wel te klagen over diezelfde moderatie omdat ze "niks" doen.
Als je onze oproepjes stelselmatig aan de kant schuift, soms direct in de eerste post er onder..ben je gewoon deel van het probleem en die zelfreflectie zie ik eigenlijk helemaal niet terug. "Ja we moeten desinformatie bedstrijden" krijg je dan als antwoord.
Door er op te reageren smeer je die drol alleen maar uit.
Net gedaanquote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan er even geveegd worden in dit topic?
NWS / Freek (32) van Suzan en Freek heeft uitgezaaide longkanker
Een paar bans zou wat mij betreft ook niet misstaan.
Fok! Is redelijk open en vrij net zoals dumpert. Al kun je op fok betere discussies voeren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat ze dan even vergeten is dat de USSR meester was in propoganda en Oekraļne een USSR land was. Dus ook goed in propoganda.
Alle complimenten trouwens aan Fok!. Vooral in deze tijden een platform waar je nog mag zeggen wat je denkt.
Moderatie?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik stoor me meer aan de roebelhoeren en hun continue verdraaien van de waarheid en het verspreiden van aantoonbare desinfo en propaganda.
Daar mag best wat over gezegd worden.
Je kunt inderdaad ook doen alsof we daar ook al niks tegen doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fok! Is redelijk open en vrij net zoals dumpert. Al kun je op fok betere discussies voeren.
Maar helaas zie je ook hier dat tegen mensen die wat meer het nieuws duiden uit de conformistische hoek minder snel gebanned worden.
treed eens op tegen dat gescheld van tanki en roebelhoer.
Als BNW'er post ik bewust niet in NWS, maar lees wel regelmatig mee. Kwestie van op de hoogte te blijven van westerse propaganda (oekr topic)quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad ook doen alsof we daar ook al niks tegen doen.
Nee?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat illustreert het probleem toch gewoon?
je komt er zelden en als je er bent zit je te schelden over vermeende Russische trollen en met jou 20/30 anderen, daar valt niet tegenaan te modden
Er zijn geen 20/30 Russische trollen. En als die figuren een ban verdienen voor hun valse propaganda dan is dat het maar.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:48 schreef sp3c het volgende:
ligt de een er af, gaat de ander verder en ik ga geen 20/30 bans aanvragen om een topic open te kunnen laten
BNW is natuurlijk wel heel erg anders he. Daar doen feiten er totaal niet toe en moet je in een speciale bubbel voor leven. En dat doet de mod daar dan ook. Die houdt het dan wel schoon (schoner).quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als BNW'er post ik bewust niet in NWS, maar lees wel regelmatig mee. Kwestie van op de hoogte te blijven van westerse propaganda (oekr topic)
Ik lees meermaals de vraag van mods om users die bewust het topic willen ontsporen te negeren/niet te quoten. En moet vast stellen dat daar amper gevolg aan gegeven wordt. Wat uiteindelijk tot frustraties in FB over iets wat men zelf in stand houdt.
Ik heb geleerd zulke trollen te negeren (hoe moeilijk soms ook), of mn emotionele reactie te bedwingen en een TR te plaatsen, waar meestal correct en onpartijdig op ingegrepen wordt.
En nee, mods kunnen niet alles zien of lezen gezien de snelheid waarmee sommige topics vol lopen.
Dus alle users dragen zelf al of niet bij aan het 'proper' houden van topics.
Niet dat er iets is wat ik hier zeg wat over feiten gaat en alsof het uberhaupt ter discussie staat waar we het over hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef sp3c het volgende:
Lol je doet on dit topic ook niet anders dan feitenvrij en als een wilde om je heen slaan
Ik ben de mod in BNW en er hoeft nauwelijks gemod te worden want de mensen daar gedragen zicj simpelweg beter
Wat overigens maar 1 van vele reacties op trollen is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat staat hier nu weer?
Er was geen coup, niemand heeft de macht gegrepen
Ja, maar wel op 1 van de Russische trollen.quote:
Dus is een zooitje weggooi accounts genoeg om je onwelgevallige discussies de nek om te draaien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet het al
notes en bans en alles maar het heeft allemaal geen zin, gaat gewoon door
Dat gescheld de hele tijd is de reden van het slotjequote:Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, maar wel op 1 van de Russische trollen.
Terwijl er nou gezegd wordt dat het reageren op die trollen juist de reden is van het sluiten.
Jij draait ze de nek omquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus is een zooitje weggooi accounts genoeg om je onwelgevallige discussies de nek om te draaien.
Je hebt het aan jezelf te danken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, maar wel op 1 van de Russische trollen.
Terwijl er nou gezegd wordt dat het reageren op die trollen juist de reden is van het sluiten.
Groepsgedrag. De mensen die ergens iets van vinden zoeken elkaar op en hoe minder tegenstand ze krijgen, hoe harder ze gaan roepen, en hoe heftiger het taalgebruik. En hoe sneller ze gaan schelden op mensen die het niet met ze eens zijn. De meeste mensen zijn wel sociaal, maar dan in dat ze gelijkgestemden opzoeken, niet in de tolerantie van afwijkende meningen. Meedoen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt het aan jezelf te danken.
Alles wat niet blind pro Ukraine is is een Russische trol en vallen jij en nog een paar users aan als een stel hondsdolle TBS'ers.
Dat komt zowel de sfeer als de inhoud niet bepaald te goede.
Precies. Het is ook wel begrijpelijk dat de oorlog sterke emoties oproept maar sommige users hebben daadwerkelijk een dagtaak aan hun eigen oorlog. Namelijk die met de Russische trollen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Groepsgedrag. De mensen die ergens iets van vinden zoeken elkaar op en hoe minder tegenstand ze krijgen, hoe harder ze gaan roepen, en hoe heftiger het taalgebruik. En hoe sneller ze gaan schelden op mensen die het niet met ze eens zijn. De meeste mensen zijn wel sociaal, maar dan in dat ze gelijkgestemden opzoeken, niet in de tolerantie van afwijkende meningen. Meedoen.
Lekker rellen en andere mensen kwaad maken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies. Het is ook wel begrijpelijk dat de oorlog sterke emoties oproept maar sommige users hebben daadwerkelijk een dagtaak aan hun eigen oorlog. Namelijk die met de Russische trollen.
Die op hun beurt weer in overvloed aanwezig zijn juist om een reactie uit te lokken.
Maar dat lost het probleem niet op, dat is symptoombestrijding. Net zoals je in de Tweede kamer alleen tegen de voorzitter mag praten. Het haalt de scherpe kantjes er een beetje af.quote:
Omdat er een grote groep is die dat aanmoedigt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:50 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat mensen te trippen als iemand iets zegt wat in de verte als pro Russisch aangemerkt kan worden
Het is ook wel zo, dat er in het geval van de oorlog in Oekraļne een duidelijke schuldige is en die trollen er ook vaak moeite voor doen om te laten zien dat ze Russische patriotten zijn en de lijn van het Kremlin uitdragen. Heel feitenvrij allemaal.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:58 schreef sp3c het volgende:
ja en die zitten dat hier massaal goed te praten dus echt een oplossing zie ik ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |