quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?
ik vraag dit voor een vriend
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:50 schreef sp3c het volgende:
Probleem en verschil met r&p is dat de russische kant van het verhaal ook gewoon NWS is
Hoef je het niet mee eens te zijn, ben ik ook niet en ik beargumenteer dan waarom niet
Wat ik niet doe en waar ik niet tegen op kan modden zijn al die idioten die met hun argumentatie niet heel veel verder komen dan 'hoeveel roebels kreeg je voor deze post?' en daar dan hele dagen over door blijven etteren
Maak je geen illusies.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
hoelang ben je er niet?
ik vraag dit voor een vriend
apart dat je het punt compleet weet te missen en het alsnog voor me maaktquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.
Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.
Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
Het is waanzinnig dat de Russische overheid hier zoveel invloed heeft. Pak dat gewoon aan joh.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
apart dat je het punt compleet weet te missen en het alsnog voor me maakt
dit gedrag is wat 90% van het topic verziekt
<Knip>quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, berichten over Russische aanvallen en verdedigingen en de politiek daar zijn ook NWS dingen en passen in dat topic.
Maar doe nou niet of die Russische trollen er zijn om dat te posten en met ons te delen.
Dat weet je zelf ook wel. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit 1 van die Russische trollen dat soort NWS heb zien posten. Alleen vaste users.
Wat die Russische trollen doen is doelbewust valse propaganda dumpen. Leugens over Oekraine en het Westen.
Heeft niets maar dan ook niets met NWS te maken. Terwijl ondertussen wel toegelaten wordt dat normale users het topic vermijden en 90% van het topic verziekt wordt door dit. (en nee: niet reageren is geen oplossing)
Nee, dus.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:34 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
<Knip>
Wordt ook allemaal toegestaan.
Kusjes.
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ben het er mee eens. Geef die gasten gewoon een ban voor NWS, dan kunnen ze in BNW mooi praten met candymanetje en epicbeardman. Oh wacht, dat is hun target publiek helemaal nietquote:Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....
En om je een hint te geven: Die 'macht' hebben de gewone users niet.
En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Bijzonder dit, want jij doet niet anders mbt de oorlog in Israėl.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Dat is natuurlijk een mooie aanmoediging om topics te laten ontsporen…
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dit, want jij doet niet anders mbt de oorlog in Israėl.
[..]
Een ander perspectief hebben is natuurlijk niet sarren of zuigen. Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit juist precies de figuren zijn die al vele jaren op allerlei onderwerpen zo de confrontatie zoeken. Ik geloof weinig van een echt pro-Russische ideologie bij ze (op een enkeling na). Dit is gewoon echt om de boel te ontregelen.
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat hou ik niet genoeg bij, ik ben zelf niet dagelijks actief in dat topic, maar het is mij wel opgevallen dat sommigen lijken te verwachten dat het eenrichtingsverkeer zou moeten zijn: iedereen pro-Oekraļne. Zodra er iemand komt die tegen dat narratief ingaat begint het al snel met schelden en foeteren. Wat dat betreft lijkt het AMV wel.
Ik zou er ook rekening mee houden dat er daadwerkelijk mensen zijn die pro-Rusland zijn of in elk geval niet uitgesproken pro-Oekraļne. Daar vindt je er buiten FOK! ook zat van, zowel rechts als links.
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met pro-Rusland zijn is niets mis (alhoewel ik er geen reet van begrijp maar soit), maar het verspreiden van aantoonbare desinformatie heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
Voorbeelden:
-de oprukkende NAVO
-de “coup” in 2024
-het ontkennen van diverse Russische oorlogsmisdaden
-Oekraļne dat burgers in de Donbas zou hebben gebombardeerd
-Oekraļne dat russischtaligen het leven zuur zou maken
Dit en nog zo veel andere zaken zijn al ontelbare keren zijn weerlegd met bronnen. Dit zijn aantoonbaar leugens. Puur wappiegelul wat alleen maar verwarring zaait in de inhoudelijke discussie.
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in het topic over de oorlog in Israėl wordt er ook van alles beweerd dat niet feitelijk is (zonder bronnen trouwens). Dat is soms ook vermoeiend, maar onderdeel van de discussie. Ik heb sommige dingen al tientallen keer weerlegd met bronnen, maar je gaat simpelweg niet iedereen overtuigen van je eigen standpunt, zelfs niet met feiten.
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar NWS is een serieus subforum. Voor al dat complotgeneuzel en dergelijke “alternatieve feiten” is toch BNW?
Nu wordt een serieuze discussie over de actualiteit continu verziekt met wappiegelul.
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komtquote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, nu geef je dus de mensen die zich na continu gesar en gezuig even minder kunnen beheersen of eens zeggen waar het op staat de schuld?
Dat is natuurlijk een mooie aanmoediging om topics te laten ontsporen…
Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het doorquote:Op zaterdag 24 mei 2025 06:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het punt is dat er iets gedaan moet worden om die 90% verzieking te voorkomen....
En om je een hint te geven: Die 'macht' hebben de gewone users niet.
En omdat degenen die wel kunnen ingrijpen niets tot nauwelijks iets doen is het hele topic verziekt voor de gewone user.
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat het gesar en gezuig maar van een kant komt
Je kijk op de werkelijkheid is sowieso maar matig realistischquote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me maar matig in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, dan zou de FOK! crew elk topic wel kapot kunnen gaan modereren. De realiteit is dat er in de meeste gevallen zijn er nu eenmaal verschillende visies en perspectieven over een onderwerp zijn. En daar moet wat mij betreft ook ruimte voor zijn.
Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen. Moeten anti-migratiestandpunten daarom naar BNW worden verwezen?
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratiequote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld migratie: als we op veel vermeende 'experts' zouden moeten afgaan is er geen probleem met migratie in het Westen en worden samenlevingen hier beter van. Nou, dat ga je heel veel mensen niet wijsmaken en toch zijn er talloze academische onderzoeken die dit concluderen.
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratie.
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
Tja, ter vergelijking: In het topic over de oorlog in Israėl zijn de aanslagen van 7 oktober al 'terecht' of 'slechts verzet' genoemd, waar er naar Israėl en zelfs Joden in het algemeen is verwezen als 'de nieuwe nazi's'.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het ontkennen van een al dan niet bestaand migratieprobleem van een totaal andere orde dan het ontkennen en bagatelliseren van de Russische oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid in Oekraļne. Waarvan talloze bronnen beschikbaar zijn.
Het ontkennen van de holocaust is hier ook niet toegestaan, ik zie het verschil eigenlijk niet (waarmee ik de situatie in Oekraļne niet gelijk stel aan de holocaust maar het punt is helder neem ik aan).
Nee, wat ik daar benoem is de realiteit.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld wellicht wel een mooie illustratie.
Je projecteert hier iets wat je toch echt zelf verzonnen heeft en ver weg is gezongen van de werkelijkheid.
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter oplettenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Net als al dat gesar en gezuig van al die windmolens roebelhoeren waartegen jullie elke dag, iedere dag tegen ten strijde denken te moeten trekken bedoel je?
Klopt wel
Haha, misschien moet jij je minder blindstaren en wat topics teruglezenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, dan moet je misschien toch even iets beter opletten.
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja nogmaals zelfs als de mensen die jij russische trollen noemt gebanned zijn gaat het door
Het ligt echt aan de users hier, jij bent er een van
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
Ja dat is het makkelijkste natuurlijk, de wereld verandert laten we niets doen en we zien het wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
De wereld verandert, en de keuze uit social media is veel groter geworden.
Waarom moet dat? Mensen die pro-IS zijn wil je hier ook niet hebben, waarom dan wel mensen die pro-Rusland zijn?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:23 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen die pro-Rusland zijn (nogmaals: ik vind het ook bizar maar goed) moeten gewoon hun menig daar kunnen verkondigen.
Welke retoriek?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja soortgelijke retoriek horen we altijd op fok maar ik vraag mijzelf dat ten zeerste af, die hele mindset heeft fok denk ik geen windeieren gelegd getuige de bezoekersaantallen; en dat ervaar ik als een groter probleem dan nws an sich.
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Welke retoriek?
Dat op de man spelen niet mag?
Jij denkt dat het drukker gaat worden als we doe regel loslaten?
Ow you sweet summer child
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, de retoriek dat het altijd aan de user ligt; dat is slechts ten dele waar naar mijn idee.
Ik citeer letterlijk:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is dan ook totaal niet wat ik zeg en als je gewoon dingen gaat zitten verzinnen heb ik liever dat je boven op je kamer gaat spelen
quote:Het ligt echt aan de users hier, jij bent er een van
Focus op het woordje hierquote:
Problemen bij de oorzaak aanpakken, daar zijn we niet van he. Dat is te gevoelig in dit land.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:58 schreef NoCigar het volgende:
De oorzaken van dat gedrag wegnemen, naar BNW sturen of wegmaken b.v., zou dan een goede optie zijn aangezien huidige aanpak overduidelijk faalt.
Zet Slayer aan! Snel!!quote:
Ironisch.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:26 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, het splinter/balk spreekwoord mag wel aangepast worden naar splinter/regenwoud als ik de reacties van een aantal users hier lees mbt het Oekraine topic...
Ja maar het is breder dan deze discussie natuurlijk, niet op jouw conto.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Focus op het woordje hier
Die staat er bewust
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |