abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 14:14:07 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217508007
quote:
‼️ Traffic jams on the Crimean Bridge, Russians go to occupied Crimea for the holidays and summer

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lo442nvyx223
Tijd om wat files te veroorzaken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217508031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tijd om wat files te veroorzaken.
Prijsschieten voor een knaak *O*
Kinderen altijd prijs *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:18:30 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_217508047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ok, maar dat is niet waar ik op doelde.
Waar doel je dan wel op?

'sommige mensen willen maar al te graag dat de oorlog door blijft gaan' is toch een vrij duidelijk statement waar geen speld tussen te krijgen is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:22:57 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217508088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:23 schreef Ulx het volgende: [..] Cashflow? Welke Amerikaanse bedrijven gaan daar dan heen?
Ze mogen de helft van het fonds beheren voor o.a. wapens. Die uiteraard van uncle sam worden afgenomen. En wie zegt dat er Amerikaanse bedrijven heen moeten om mee te profiteren? Er ligt o.a. een enorme investeringsintentie in de wederopbouw. En dat heeft de VS destijds voor Europa ook geen windeieren gelegd.

Voor de rest is men wel erg blij met sigaren uit eigen doos. Bijvoorbeeld betalen voor steun van Biden wat nu achterwege wordt gelaten, en dat Oekranse nationale wetgeving wordt gerespecteerd (ja duh)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 14:26:05 #6
3928 Ulx
pi_217508118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ze mogen de helft van het fonds beheren voor o.a. wapens. Die uiteraard van uncle sam worden afgenomen. En wie zegt dat er Amerikaanse bedrijven heen moeten om mee te profiteren? Er ligt o.a. een enorme investeringsintentie in de wederopbouw. En dat heeft de VS destijds voor Europa ook geen windeieren gelegd.

Voor de rest is men wel erg blij met sigaren uit eigen doos. Bijvoorbeeld betalen voor steun van Biden wat nu achterwege wordt gelaten, en dat Oekranse nationale wetgeving wordt gerespecteerd (ja duh)
Prima als ze Amerikaanse Patriot systemen kopen. Die zijn nodig. De VS kan daar nu niet meer moeilijk over doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217508143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"Jaaaa drones op de 9 mei parade"

Stropop? Het is geen argument wat ik maak h. Het is slecht een beschrijving van sommige sentimenten hier.

Als je het als argument opvat dat de oorlog maar door moet gaan, dan is dat natuurlijk onzin, want zoals @:sp3c zegt, de vraag is wat de meest duurzame oplossing is.
Dat is niet hetzelfde als willen dat de oorlog doorgaat. Maar als je als land civiele doelen aanvalt voor geen enkele andere reden dan de boel terroriseren en er meerdere voorstellen voor een staak het vuren liggen waar je niet mee akkoord wilt gaan, dan is het een zwaktebod om eenzijdig een staak het vuren af te kondigen voor het dagje dat je een feestje wilt vieren zodat je daarna weer rustig door kan gaan met burgerdoelen bestoken.

Dan kan dat feestje hopelijk ook gewoon de pleuris krijgen.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 14:33:20 #8
3928 Ulx
pi_217508174
quote:
⚡️ Delayed cluster munitions explode in Kyiv after Russian drone attack, woman injured, Klitschko says.

Last month the State Emergency Service of Ukraine warned of Russian drones dropping explosive objects.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lo45wmxcm22d

Maar aanvallen op militairen op parade is heel erg!
pi_217508215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar aanvallen op militairen op parade is heel erg!
Hoezo?
Vakman pur sang
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:42:11 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217508271
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo?
Van alle opties die Oekraine heeft lijkt mij dat de domste.
Je triggert de Russische federatie om alles uit de kast te trekken. Desnoods met zwaardere middelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217508272
https://www.nu.nl/spannin(...)orgevangenissen.html

quote:
In zeker 29 gevangenissen verspreid over Rusland en de door Rusland bezette gebieden in Oekrane worden Oekraense burgers systematisch gemarteld. Dat blijkt uit informatie van een internationale onderzoeksgroep. Een van hen was de Oekraense journalist Viktoriia Roshchyna. Zij overleed in gevangenschap.
Het lichaam van Roshchyna werd in februari overgedragen door de Russische autoriteiten. Maar op dat moment was het onduidelijk dat het om de toen nog vermiste journalist ging. Het Russische papierwerk stelde dat 'lichaam 757' er simpelweg een was van een mannelijke soldaat.

Het lichaam vertoonde tekenen van zware mishandeling, waaronder van brand- en steekwonden. Ook ontbraken enkele organen, de ogen, delen van de hersenen en het strottenhoofd. Daarmee was ook meteen duidelijk dat er een oorlogsmisdaad was gepleegd.

Het kostte een internationale onderzoeksgroep onder leiding van het Franse Forbidden Stories uiteindelijk nog weken om erachter te komen dat het zwaar mishandelde lichaam dat van Roshchyna was. Aan het onderzoek, het Viktoriia Project gedoopt, werkten onder meer The Guardian, The Washington Post, Le Monde en ZDF mee.

Tot wel 20.000 Oekraense burgers in Russische gevangenissen
Het onderzoek nam uiteindelijk zes maanden in beslag. Het legt systematische martelpraktijken in zeker 29 Russische gevangenissen bloot, meldde The Guardian woensdag. Daar worden niet alleen Oekraense militairen vastgehouden, maar ook Oekraense burgers. De martelingen worden aangemoedigd van hogerhand, zeggen getuigen.

Het is niet duidelijk hoeveel burgers in de martelgevangenissen vastzitten. De Oekraense autoriteiten hebben alleen schattingen van het totale aantal Oekraense burgers die door de Russen worden vastgehouden. Die schattingen lopen uiteen van zestien- tot twintigduizend mensen.

Uit onderzoek en getuigenverklaringen blijkt dat SIZO-2, een detentiecentrum in stad Taganrog, de beruchtste Russische martelgevangenis is. Daar is Roshchyna voor het laatst in leven gezien.

Roshchyna ging aan marteling onderdoor
Burgers worden bij aankomst in SIZO-2 direct geschopt en geslagen, vertellen getuigen en ex-gevangenen. Vernedering en intimidatie zijn aan de orde van de dag. Dit is de plek, zo schreeuwen de gevangenisbewaarders, waar gevangenen "zouden willen dat ze dood waren".

Gevangenen worden in de vrieskou in ongemakkelijke houdingen gedwongen en binnen blootgesteld aan elektroshocks. Daarnaast vertellen ex-gevangenen over marteling door verstikking en steekwonden. Eten is er nauwelijks.

Volgens een Russische bron zijn de omstandigheden in SIZO-2 z zwaar, dat gevangenen bereid zijn "elk denkbaar document te ondertekenen" zodra ze horen dat ze naar Taganrog gaan.

Roshchyna werd eind 2023 overgebracht naar Taganrog. Daarvoor werd ze vastgehouden op een geheime locatie in Melitopol, waar ze ook al gemarteld werd. Volgens medegevangenen was de journalist gedrogeerd bij aankomst en ging ze aan de martelpraktijken in SIZO-2 ten onder. Uiteindelijk woog ze nog maar 30 kilo.

In september 2024 zou ze naar Oekrane worden overgebracht als onderdeel van een gevangenenruil. Een medegevangene zegt dat ze op 8 september uit haar cel werd gehaald. Daarna heeft niemand haar meer levend gezien.

Geen reactie van Russische autoriteiten
De informatie over Roshchyna is naar buiten gekomen dankzij interviews van ruim vijftig betrokkenen, onder wie Russisch gevangenispersoneel dat ontslag heeft genomen vanwege de martelpraktijken.

De onderzoeksgroep heeft verschillende Russische instanties en personen benaderd voor een officile reactie, waaronder het huidige gevangenispersoneel. Die wilden niet reageren. Het Kremlin, de Russische geheime dienst FSB en de penitentiaire dienst FSIN hebben ook niet gereageerd.
Dit is echt om te kotsen. Wat een kutvolk.

Een nog uitgebreider artikel:
https://www.theguardian.c(...)inians-were-tortured
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217508286
quote:
8s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
opdat wij nooit vergeten:

quote:
"Fantastisch dat Poetin bestaat"

Thierry Baudet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2025 14:43:50 ]
pi_217508339
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Maar laten we rustig doen.
Onze media heeft ons al vaker fout en onjuist genformeerd. Als dit ook wordt gerapporteerd in de meer neutrale landen zoals Turkije, Israel, Hongarije of India dan dan zou het misschien kunnen.

Maar veelal is de berichtgeving erop gericht om Rusland haat aan te wakkeren. Laten wij er samen voor zorgen dat dat niet gebeurt.
:')

Je wil niet dat het waar is. Dat is heel wat anders.
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:03:03 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217508489
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je triggert de Russische federatie om alles uit de kast te trekken. Desnoods met zwaardere middelen.
Toch wel bijzonder dat dat land al jaren totaal faalt in hun 3 dagen durende speciale operatie en mensen nog steeds durven te posten; "Je triggert de Russische federatie om alles uit de kast te trekken. Desnoods met zwaardere middelen."

Hilarisch... Al 3 jaar op een rij. Keer op keer opnieuw O+
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 15:04:43 #15
3928 Ulx
pi_217508513
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zouden ze clustermunitie gaan inzetten tegen burgers?
  PR/Manusje van alles donderdag 1 mei 2025 @ 15:05:10 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_217508523
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het zal heus wel eens gebeuren. En dat is verschrikkelijk. Om te kotsen.
Maar wat heeft Rusland eraan om mensen te martelen? Daar win je niks meer, maar je voedt wel de oppositie.
als je de opositie uitmoordt is dat toch geen probleem?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:09:12 #17
36431 bleiblei
pi_217508570
quote:
8s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]

Een nog uitgebreider artikel:
https://www.theguardian.c(...)inians-were-tortured
Met een gezicht van haar erbij komen dit soort woorden
quote:
haar lichaam vertoonde tekenen van zware mishandeling, waaronder van brand- en steekwonden. Ook ontbraken enkele organen, de ogen, delen van de hersenen en het strottenhoofd.
doorgaans beter binnen bij sommige Neanderthalers:
pi_217508580
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Met een gezicht erbij komen dit soort woorden
[..]
doorgaans beter binnen bij sommige Neanderthalers:
[ afbeelding ]
Je mag hopen dat ze niet ook nog eens verkracht is.
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:11:29 #19
36431 bleiblei
pi_217508588
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je mag hopen dat ze niet ook nog eens verkracht is.
Als ik zo lees wat er boven staat is dat nog het minst heftige wat haar overkomen is daar. Er vanuitgaande dat je dat soort zaken niet doet op iemand die reeds dood is, maar als onderdeel van de martelingen.
pi_217508591
En als je weet hoe Russen al tegen hun eigen bevolking tekeer durven gaan in hun gevangenissen (om nog maar te zwijgen van de Gulag's in de USSR), is het geen verrassing dat ze tegen hun tegenstanders helemaal als beesten tekeer gaan als ze die in een positie hebben dat ze niks terug kunnen doen.

:r
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 16:04:10 #22
3928 Ulx
pi_217509050
quote:
Goede reden om niet te snel te capituleren.
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:05:31 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217509069
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goede reden om niet te snel te capituleren.
de olie moet naar 40 dollar

https://tradingeconomics.com/commodity/urals-oil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217509731
quote:
Ik blijf het bijzonder vinden dat Rusland, zo lijkt het, gewoon bereidt is om dit risico te nemen en dat het al ingecalculeerd is. Zo belangrijk is blijkbaar deze oorlog voor het clubje siloviki. Het zou mij eigenlijk ook weer niet verbazen als ze tot algehele mobilisatie overgaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217509743
De Russen hebben in de oorlog met Oekrane ondertussen al 950.000 soldaten verloren. Echt een niet voor te stellen aantal, zo bizar veel is het. Hoelang gaat Rusland dit volhouden?
pi_217509763
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
De Russen hebben in de oorlog met Oekrane ondertussen al 950.000 soldaten verloren. Echt een niet voor te stellen aantal, zo bizar veel is het. Hoelang gaat Rusland dit volhouden?
Ik volg het niet van dag tot dag, maar als er bij Poetin wat ruimte lijkt te zitten voor onderhandelingen, mag je aannemen dat het water hen ook wel tot de lippen staat.

Double down lijkt mij dan het beste. Maargoed, ik sta niet in een loopgraaf in Oekrane.
^ To je nesmysl ^
pi_217509788
quote:
Nou als het op manschappen aankomt kan het nog veel langer hoor, algehele mobilisatie kan ook nog als escalatiestap. Volhouden heeft meer met de oorlogseconomie van Rusland te maken.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:21 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217509792
quote:
Vraag je je wel af wat de moeders, zussen, broers, echtgenoten denken als ze iemand verliezen. Hij heeft gestreden voor het vaderland en is een held of zouden ze wel woede voelen tegenover de overheid?
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:50 #29
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217509798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat Rusland, zo lijkt het, gewoon bereidt is om dit risico te nemen en dat het al ingecalculeerd is. Zo belangrijk is blijkbaar deze oorlog voor het clubje siloviki. Het zou mij eigenlijk ook weer niet verbazen als ze tot algehele mobilisatie overgaan.
Met de kennis van nu denk ik niet dat Poetin dezelfde keuze had gemaakt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 17:29:56 #30
236264 crew  capricia
pi_217509800
quote:
Ja verloren aan actieve soldaten. Omdat het merendeel toch gewonden zijn? Niet allemaal doden toch?

(Tenminste zo had ik het begrepen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 17:41:22 #31
3928 Ulx
pi_217509894
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja verloren aan actieve soldaten. Omdat het merendeel toch gewonden zijn? Niet allemaal doden toch?

Gewonden zijn duur voor de staat, en ze zijn vaak zichtbaar.
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 17:42:58 #32
236264 crew  capricia
pi_217509905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gewonden zijn duur voor de staat, en ze zijn vaak zichtbaar.
Zeker. Helemaal mee eens.
Maar het zijn geen doden.

Overigens: zijn er al YT filmpjes dat er zoveel gewonden zonder benen of armen ofzo de dorpen bevolken in Ru? Ik zie het echt nog bizar weinig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217509906
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

48000 OEK en 96000 RUS zijde
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 17:45:57 #34
236264 crew  capricia
pi_217509935
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aan doden? Dus van de kant van Ru is 1 op de 10 casualties een dode? Ik denk dat dat te optimistisch is.

Ik denk eerder 25%. Ook omdat zij een aanvalsoorlog hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217509948
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Aan doden? Dus van de kant van Ru is 1 op de 10 casualties een dode? Ik denk dat dat te optimistisch is.

Ik denk eerder 25%. Ook omdat zij een aanvalsoorlog hebben.
Doden ja.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 17:53:02 #36
236264 crew  capricia
pi_217509981
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doden ja.
Maar dan zullen er geen kerkhoven uitpuilen met nieuwe graven in Rusland. Maar wel veel steden en dorpen met mannen zonder benen of andere ledematen zijn.
De ziekenhuizen in Rusland zullen geen burgers meer kunnen helpen, geen zwangere vrouw, want alles ligt vol met gewonden.
Alle beelden op het slachtveld zullen zijn van Russen die hun gewonde kameraden redden van een zekere dood en niet zomaar achterlaten.

Ik weet niet of ik dit een reel beeld vind.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:58:23 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217510036
quote:

[..]
Beide partijen hebben vele honderde k aan doden. Maar ik ga ervan uit dat Oek er veel meer heeft, die vecht met jonge jongens in loopgraven tegen een vijand met enorme artillerie overwicht.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 18:00:09 #38
3928 Ulx
pi_217510052
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Overigens: zijn er al YT filmpjes dat er zoveel gewonden zonder benen of armen ofzo de dorpen bevolken in Ru? Ik zie het echt nog bizar weinig.

Het zou kunnen dat de droneoorlog tegenwoordig voor meer doden zorgt. Dat zijn meestal voltreffers.
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 18:04:01 #39
236264 crew  capricia
pi_217510075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat de droneoorlog tegenwoordig voor meer doden zorgt. Dat zijn meestal voltreffers.
Kan ja.
Ik weet alleen niet hoe ik al die drone filmpjes op waarde moet schatten.
Ik zie voornamelijk ook dat Russen niets geven om hun gewonde makkers, in heel veel van die filmpjes.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 18:04:48 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217510080
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beide partijen hebben vele honderde k aan doden. Maar ik ga ervan uit dat Oek er veel meer heeft, die vecht met jonge jongens in loopgraven tegen een vijand met enorme artillerie overwicht.
Heel onwaarschlijk aangezien de Russen nagenoeg constant in de aanval zijn en alsnog nagenoeg geen terreinwinst boeken

Dan is het simpelweg niet logisch dat Oekraine meer slachtoffers te betreuren heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 01-05-2025 19:27:25 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 mei 2025 @ 18:06:23 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217510093
quote:
88s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel onwaarschlijk aangezien de Russwn nagenoeg constant in de aanval zijn en alsnog nagenoeg geen terreinwinst boeken

Dan is het simpelweg niet logisch dat Oelraine meer slachtoffers te betreuren heeft
Rusland is nog niet eens begonnen met mobiliseren van dienstplichtigen.

1500 doden per dag is idioot. Dan zou het leger al 2 keer verslagen zijn.
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 18:06:58 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217510096
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Oeh daar gaan de doelpalen weer hoor
  donderdag 1 mei 2025 @ 18:09:10 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217510112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Oeh daar gaan de doelpalen weer hoor
Je ziet zelf ook dat het ridicuul is. Alleen je wil dat niet zeggen.
  Forum Admin donderdag 1 mei 2025 @ 18:14:13 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217510132
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jouw statement is ridicuul
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217510136
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens de normale dienstplicht in Rusland worden er 2x per jaar 120k tot 140k mensen opgeroepen om te dienen in het leger. Die dienstplicht is sinds het begin van de oorlog gewoon doorgegaan en die mensen zijn ook gewoon ingezet voor de oorlog.

vorig jaar 150k opgeroepen, en tevens de dienstplichtige leeftijd verhoogt van 27 naar 30 jaar.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)tplichtigen-oproepen

maandje terug 160k:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)icht-oorlog-oekraine

Maar nee hoor, hij is nog niet aan de dienstplichtige begonnen :')
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 18:19:02 #46
236264 crew  capricia
pi_217510152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:15 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Volgens de normale dienstplicht in Rusland worden er 2x per jaar 120k tot 140k mensen opgeroepen om te dienen in het leger. Die dienstplicht is sinds het begin van de oorlog gewoon doorgegaan en die mensen zijn ook gewoon ingezet voor de oorlog.

vorig jaar 150k opgeroepen, en tevens de dienstplichtige leeftijd verhoogt van 27 naar 30 jaar.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)tplichtigen-oproepen

maandje terug 160k:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)icht-oorlog-oekraine

Maar nee hoor, hij is nog niet aan de dienstplichtige begonnen :')
Ik dacht dat de dienstplichtigen niet echt uitgezonden werden naar het buitenland door de Russen?
Dat het contact-soldaten zijn die in Oekrane zitten (en ten tijde van Pregozhin de gevangenen).
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 1 mei 2025 @ 18:22:12 #48
pi_217510165
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht dat de dienstplichtigen niet echt uitgezonden werden naar het buitenland door de Russen?
Dat het contact-soldaten zijn die in Oekrane zitten (en ten tijde van Pregozhin de gevangenen).
Zitten wel aan het front, maar tot voor kort konden ze het af met mensen die "vrijwillig" meevochten.

Ik bedoel, je hoeft geen pensioen of uitkering uit te betalen als je nooit erkent dat iemand overleden is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217510193
quote:
Briljante strategie van dealmaker Trump. Gewoon de wereldwijde economie saboteren, zodat er een crisis ontstaat, en er minder behoefte is aan olie en gas.
pi_217510213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Briljante strategie van dealmaker Trump. Gewoon de wereldwijde economie saboteren, zodat er een crisis ontstaat, en er minder behoefte is aan olie en gas.
En ook nog eens het klimaat redden!
pi_217510218
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag je je wel af wat de moeders, zussen, broers, echtgenoten denken als ze iemand verliezen. Hij heeft gestreden voor het vaderland en is een held of zouden ze wel woede voelen tegenover de overheid?
Boeie, moeder de vrouw toch maar mooi een nieuwe waterkoker gekregen. :')
pi_217510238
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan zullen er geen kerkhoven uitpuilen met nieuwe graven in Rusland. Maar wel veel steden en dorpen met mannen zonder benen of andere ledematen zijn.
De ziekenhuizen in Rusland zullen geen burgers meer kunnen helpen, geen zwangere vrouw, want alles ligt vol met gewonden.
Alle beelden op het slachtveld zullen zijn van Russen die hun gewonde kameraden redden van een zekere dood en niet zomaar achterlaten.

Ik weet niet of ik dit een reel beeld vind.
Nee want de gewonden worden ook overdreven door beide zijdes.
Het schijnen er zo’n 260k t.o.v. 460k te zijn.
Vakman pur sang
pi_217510312
Even door een media scan met opdracht diep te zoeken en onder en bovengrens aan te geven:

quote:
Het bepalen van het exacte aantal doden en gewonden in de oorlog in Oekrane is complex vanwege tegenstrijdige rapportages en propagandistische overdrijvingen. Desondanks bieden verschillende betrouwbare bronnen schattingen die inzicht geven in de omvang van het conflict.

📊 Burgerdoden
• Bevestigd door de VN (OHCHR): Minstens 12.654 burgers zijn gedood sinds februari 2022. De VN benadrukt echter dat het werkelijke aantal waarschijnlijk aanzienlijk hoger ligt, vooral omdat gegevens uit bezette gebieden moeilijk te verifiren zijn. 
• Oekraense overheid: Schattingen suggereren dat tot 50.000 burgers zijn omgekomen, inclusief indirecte sterfgevallen door gebrek aan medische zorg en infrastructuur. 

⚔ Militaire slachtoffers

Russische verliezen:
• VS-inlichtingendiensten (december 2023): Ongeveer 315.000 Russische soldaten zijn gedood of gewond geraakt, wat neerkomt op bijna 90% van de troepen die Rusland aan het begin van de oorlog had. 
• BBC News Russian & Mediazona (april 2025): Bevestigden de namen van 103.275 omgekomen Russische soldaten, exclusief troepen uit de Donetsk en Loehansk Volksrepublieken. 

Oekraense verliezen:
• President Zelensky (februari 2025): Meldde dat 46.000 Oekraense soldaten zijn omgekomen sinds het begin van de invasie. 
• Onafhankelijke schattingen: Sommige bronnen suggereren dat het aantal doden en gewonden onder Oekraense troepen kan oplopen tot 400.000, hoewel deze cijfers variren afhankelijk van de bron en methode van gegevensverzameling.

📈 Totale schattingen
• Totaal aantal militaire slachtoffers (beide zijden): Schattingen variren, maar sommige bronnen suggereren dat het gecombineerde aantal doden en gewonden aan beide zijden meer dan 750.000 bedraagt. 
• Totaal aantal burgerdoden: Hoewel de VN minstens 12.654 burgerdoden heeft bevestigd, kunnen de werkelijke cijfers aanzienlijk hoger liggen, vooral in gebieden met beperkte toegang voor waarnemers.

🧭 Conclusie

Hoewel exacte cijfers moeilijk te verifiren zijn, wijzen betrouwbare bronnen op een verwoestend menselijk verlies aan beide zijden van het conflict. Het is belangrijk om informatie kritisch te beoordelen en te vertrouwen op gerenommeerde organisaties voor de meest nauwkeurige gegevens. 

Als u specifieke informatie zoekt over bepaalde regio’s of tijdsperioden, laat het me weten, dan kan ik gerichtere gegevens verstrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lospedrosa op 01-05-2025 19:03:44 ]
Vakman pur sang
pi_217510378
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Met de kennis van nu denk ik niet dat Poetin dezelfde keuze had gemaakt
Makes sense, maar dan zou Poetin op dit moment denk ik toch ook naar een bestand toe kunnen werken? Vroeg of laat denkt hij bij zichzelf dat ie die beslissing moet maken. Het is een heel berekende man. Je zou dat moment allang verwacht hebben aangezien het nou ook weer niet zo lekker gaat. Ja, ze zijn heel langzaam aan het winnen, maar echt groots is het niet. Dus dan vind ik het ook bijzonder dat ie alsnog door wil blijven gaan ten koste van de economie of zelfs een algehele mobilisatie. Hij had misschien niet die keuze gemaakt met de kennis van nu, maar wat houdt hem er in om op dit moment tot het gaatje te gaan?
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 19:11:21 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217510385
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar heb je het over?

Meer Oekrainse dan Russische doden lijkt mij onwaarschijnlijk, dat zeg ik letterlijk

Ridicuul kan maar ik heb de waarheid niet in pacht en constant met dat soort termen strooien maakt de discussie niet leuker
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:16:23 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217510415
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit geeft wellicht een goede indicatie. 1:7,83

quote:
About 600 North Korean troops have been killed fighting for Russia against Ukraine out of a total deployment of 15,000, South Korean lawmakers said on Wednesday, citing the country's intelligence agency.
North Korea has suffered some 4,700 casualties so far, including injuries and deaths, though its troops have shown signs of improved combat capabilities over about six months by using modern weapons like drones, the lawmakers said.
https://www.reuters.com/w(...)ker-says-2025-04-30/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:18:02 #57
56749 BlaZ
pi_217510427
quote:

[..]
Het UA losses project komt uit op 73997 doden aan Oekranse kant.
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:20:17 #58
56749 BlaZ
pi_217510442
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan ja.
Ik weet alleen niet hoe ik al die drone filmpjes op waarde moet schatten.
Ik zie voornamelijk ook dat Russen niets geven om hun gewonde makkers, in heel veel van die filmpjes.
Dat is ook een strategie die tot minder slachtoffers kan leiden; er zijn tientallen filmpjes waarbij een drone juist mannen rakken die een gewonde proberen weg te voeren.
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:23:06 #59
56749 BlaZ
pi_217510460
quote:
88s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel onwaarschlijk aangezien de Russwn nagenoeg constant in de aanval zijn en alsnog nagenoeg geen terreinwinst boeken

Dan is het simpelweg niet logisch dat Oelraine meer slachtoffers te betreuren heeft
Precies, het grotere verschil zit hem overigens waarschijnlijk in de slag bij Bagmoet waarbij Rusland gevangenenbataljons heeft ingezet. De Oekranse verliezen bij Bagmoet liggen rond de 11.000 de Russische waarschijnlijk rond de 20.000.
pi_217510555
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee want de gewonden worden ook overdreven door beide zijdes.
Het schijnen er zo’n 260k t.o.v. 460k te zijn.
Dit ligt inderdaad het meest bij de waarheid.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 19:47:59 #61
3928 Ulx
pi_217510689
quote:
So apparently, the U.S. is sending “retired” F-16s from the Davis-Monthan boneyard to Ukraine - supposedly just for spare parts to repair existing jets. Sure... just spare parts, nothing to see here.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lo4sypusms2e
Of het sparedonors zijn of niet is niet een belangrijk
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:49:00 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217510705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 19:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Makes sense, maar dan zou Poetin op dit moment denk ik toch ook naar een bestand toe kunnen werken? Vroeg of laat denkt hij bij zichzelf dat ie die beslissing moet maken. Het is een heel berekende man. Je zou dat moment allang verwacht hebben aangezien het nou ook weer niet zo lekker gaat. Ja, ze zijn heel langzaam aan het winnen, maar echt groots is het niet. Dus dan vind ik het ook bijzonder dat ie alsnog door wil blijven gaan ten koste van de economie of zelfs een algehele mobilisatie. Hij had misschien niet die keuze gemaakt met de kennis van nu, maar wat houdt hem er in om op dit moment tot het gaatje te gaan?
Gezichtsverlies is het enige wat ik kan bedenken.
  donderdag 1 mei 2025 @ 20:21:24 #63
323876 michaelmoore
pi_217511034
Nou zeg , je hebt ook wel snel afgedaan bij die twee
quote:
Russian state TV compares Trump to Hitler
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217511175
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:21 schreef michaelmoore het volgende:
Nou zeg , je hebt ook wel snel afgedaan bij die twee
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Van wat de Russen zeggen in het tegenovergestelde waar.

Dus Trump is moeder Theresa.
Vakman pur sang
  donderdag 1 mei 2025 @ 20:58:47 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217511449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 19:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het UA losses project komt uit op 73997 doden aan Oekranse kant.
De doden zullen aan beide kanten in de vele honderdduizenden belopen.
pi_217511522
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of het sparedonors zijn of niet is niet een belangrijk
Met een Antonov. Leuk.
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:08:43 #67
323876 michaelmoore
pi_217511551
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De doden zullen aan beide kanten in de vele honderdduizenden belopen.
Poetin die kan zijn oorlog niet meer stoppen , Ruzzia heeft geen economie anders dan wapentuig maken
en de oliepriijs zakt steeds verder nu al onder de 60 dollar

volgens de Ruzzia is Oekrane volledig Russisch eigendom, dus dat een andere mogendheid daar beslag op gaat leggen, dat kan dus helemaal niet

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 01-05-2025 21:42:52 ]
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:52:37 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217512138
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:03:56 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217512326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Poetin die kan zijn oorlog niet meer stoppen , Ruzzia heeft geen economie anders dan wapentuig maken
en de oliepriijs zakt steeds verder nu al onder de 60 dollar

volgens de Ruzzia is Oekrane volledig Russisch eigendom, dus dat een andere mogendheid daar beslag op gaat leggen, dat kan dus helemaal niet
Dit post je al 3 jaar.
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:22:12 #70
323876 michaelmoore
pi_217512558
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit post je al 3 jaar.
jeem pie , zit ik al zo lang op fok ,mijn tijd te verdoen?
pi_217513024
quote:
Duitsland wil geen Russische diplomaten bij herdenking WO II, ambassadeur gaat toch
De herdenkingen van het einde van de Tweede Wereldoorlog worden in Berlijn overschaduwd door de ongewenste aanwezigheid van diplomaten uit Rusland. De Russische ambassadeur wil tijdens de herdenkingsweek, die morgen 80 jaar na dato begint, talloze ceremonies bijwonen. Zonder uitnodiging, want de Duitse regering roept organisatoren op Rusland uit te sluiten van herdenkingen.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt dat Rusland de herdenkingen wil 'instrumentaliseren'. De Russen zouden de herdenkingen willen misbruiken om de aanvalsoorlog tegen Oekrane te rechtvaardigen. De waarschuwing geldt ook voor vertegenwoordigers van Belarus, de vazalstaat van Rusland.

De Russische ambassadeur in Duitsland, Sergej Netsjajev, laat desgevraagd weten dat hij ook zonder uitnodiging ceremonies en kransleggingen zal bezoeken. "Als iemand de heldhaftige prestaties en offers van het Sovjetvolk wil onderdrukken of herschrijven, dan zal dat op zijn geweten blijven", reageert hij stekelig.
https://nos.nl/artikel/25(...)mbassadeur-gaat-toch
Schaamteloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217513499
quote:
Senator Lindsey Graham announces broad Senate support for new "bone-crushing" sanctions on Russia, with 72 colleagues backing a bill to impose tariffs up to 500% on nations buying Russian oil, gas, and key products, - Bloomberg
pi_217513507
Rusland heeft Zaporizhzhia onder vuur genomen, 14 gewonden tot nu toe

Ondertussen wordt nu de Krim aangevallen met drones
quote:
Crimea's under heavy drone attacks. Explosions and drone interceptions happening in Hvardiiske, Simferopol, Heroiske, and Novofedorivka. Russian sources say the UAV threat is still active in multiple areas.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 07:21:13 #74
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217513860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Schaamteloos.
Mijn geweten kan daar mee leven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217514061
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gezien het feit dat een aanvallende macht altijd meer doden heeft, vooral met de kamikaze aanvallen die de Russen doen, denk ik niet dat je gelijk hebt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:04:44 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217514196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 07:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gezien het feit dat een aanvallende macht altijd meer doden heeft, vooral met de kamikaze aanvallen die de Russen doen, denk ik niet dat je gelijk hebt.
Uh?
De amerikanen hadden meer doden dan irak in 2003?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:24:19 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217514338
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uh?
Op D-Day minder doden bij de geallieerden?
pi_217514401
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uh?
Irak gaf zich over na een aantal dagen, totaal niet te vergelijken :')
pi_217514518
Wow, de enige keer dat phpmystyle gelijk heeft. Dingen zeggen zoals 'aanvaller heeft altijd meer doden' of 'doden gewonden is altijd 1:3 ratio' slaat inderdaad nergens op. Dat zijn theorien, geen werkelijkheid.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 09:04:12 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217514636
Zijn vuistregels

Kun je naar de uitzonderingen gaan zoeken maar in de regel klopt het gewoon
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:05:04 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217514645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:47 schreef BEFEM het volgende:
Dingen zeggen zoals 'aanvaller heeft altijd meer doden' of 'doden gewonden is altijd 1:3 ratio' slaat inderdaad nergens op. Dat zijn theorien, geen werkelijkheid.
Dat eerste heb ik maar niet gelezen.
Volgens mij dat idee ook een beetje uit WO2 toen de soviets massaal mensen verloren bij het terugtrekken en het feit dat Stalin geen goede commandostructuur had (hij had ze allemaal vermoord) en het land was net begonnen aan grootschalige industrialisatie.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:05:29 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217514651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:04 schreef sp3c het volgende:
Zijn vuistregels

Het is een gemankeerd getal.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 09:12:15 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217514719
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een gemankeerd getal.
Jij bent een gemankeerd geval

Als je naar die uitzonderingen kijkt hebben ze allemaal een ding gemeen, de aanvaller gaat vooruit

Dat is hier niet het geval
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:15:14 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217514750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij bent een gemankeerd geval

Als je naar die uitzonderingen kijkt hebben ze allemaal een ding gemeen, de aanvaller gaat vooruit

Dat is hier niet het geval
Gast je bazelt maar wat.
Ook maar even een uitzondering:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 09:18:20 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217514794
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast je bazelt maar wat.
Ook maar even een uitzondering:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940
Verloren de Duitsers meer soldaten dan de Nederlanders idd
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:29:58 #86
130803 Gripper
Get a grip
pi_217514963
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat eerste heb ik maar niet gelezen.
Volgens mij dat idee ook een beetje uit WO2 toen de soviets massaal mensen verloren bij het terugtrekken en het feit dat Stalin geen goede commandostructuur had (hij had ze allemaal vermoord) en het land was net begonnen aan grootschalige industrialisatie.
Dit is het mooiste eufemisme voor order 227 wat ik ooit heb gehoord :+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Frysln hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:30:35 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217514978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:29 schreef Gripper het volgende:

[..]
Dit is het mooiste eufemisme voor order 227 wat ik ooit heb gehoord :+
Ik wilde niks verbloemen hoor.
Dat doe ik op andere deelonderwerpen :P
pi_217515208
Order 227 van de Russen. Zo'n beetje wat we nu weer hebben. Ze zijn niet echt veranderd.
pi_217515268
De VS schijnt zich terug te trekken uit de onderhandeling. Lijkt me prima.
Wat heeft de VS nou gedaan? Niets?

Dit was echt de meest bizarre en meest zinloze onderhandeling ooit.

Zo van "als je nu gewoon alles opgeeft waar je al 3 jaar voor vecht, dan is het vrede he!".

Niemand met verstand is ook echt verbaasd.
WORST DEALMAKER EVER!
pi_217515353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:55 schreef koemleit het volgende:

Zo van "als je nu gewoon alles opgeeft waar je al 3 jaar voor vecht, dan is het vrede he!".

WORST DEALMAKER EVER!
Je loopt dan als Oekraner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede". :')
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2025 @ 10:06:38 #91
364681 over_hedge
pi_217515415
quote:
Niet dat ik de US echt wil verdedigen of zo. Maar als je puur van de US zelf kijkt.
Die hebben eigenlijk niks te maken met de oorlog. En hebben er nu een grondstoffen deal door.
En hun vijand (als je ze dat nog kan noemen onder trump :') ) is veel minder sterk. Voor relatief weinig moeite van de US zelf.

Dus als je puur egostisch naar de US zelf kijkt. Is het voor hun niet eens zo slechte deal.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217515417
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Op D-Day minder doden bij de geallieerden?
Bij de oefening voor D-Day een maand eerder, de operatie Tiger vielen er wel veel meer doden dan met de landing op D-day zelf.

https://isgeschiedenis.nl(...)-bijna-niet-doorging

"Gelukkig" werden de tien vermiste officieren later ook dood teruggevonden, waardoor er geen informatie was uitgelekt naar de Duitsers. Maar daarnaast ook nog wel 1.000 andere doden.
pi_217515465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niet dat ik de US echt wil verdedigen of zo. Maar als je puur van de US zelf kijkt.
Die hebben eigenlijk niks te maken met de oorlog. En hebben er nu een grondstoffen deal door.
En hun vijand (als je ze dat nog kan noemen onder trump :') ) is veel minder sterk. Voor relatief weinig moeite van de US zelf.

Dus als je puur egostisch naar de US zelf kijkt. Is het voor hun niet eens zo slechte deal.
De zo gewenste 51-ste staat komt op een presenteerblaadje binnen. Alleen moet deze nieuwe vazalstaat eerst zelf maar een oplossing zien te vinden tegen de Russen. Vice-president Vance hoopt dat de Oekraners niet zo dom blijven om duizenden doden te willen blijven houden voor een paar kilometer grond.
pi_217515575
quote:

WORST DEALMAKER EVER!
Ik heb het interview van Vance bij Fox News gezien. Ik denk dat het Trump team goed naar de standpunten van beide partijen hebben geluisterd. En op basis daarvan hebben ze hun vredesplan gemaakt, en waarbij het voor beide partijen slikken was.
Maar Vance is wel zo nuchter, dat als de partijen graag willen blijven doorvechten met duizenden doden om een paar kilometer grond, dat de VS dat verder maar een worst zal wezen.
Door de grondstoffendeal krijgt Oekrane nog wel wat militaire steun, maar daar blijft het dan wel bij. Zo beluister en interpreteer ik Vance.

Vance is wel standvastiger dan Trump, en hij wil absoluut niet dat de VS zich weer door die verrekte Fransen, Duitsers en Engelsen een wereldoorlog laten inslepen.
pi_217515697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:04 schreef sp3c het volgende:
Zijn vuistregels

Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.

Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.

Edit: deze discussie heb ik al vaker gevoerd, zal daar eens mee stoppen :+
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 11:18:30 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217516150
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.

Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.

Ben het ook al vaker met je eens geweest hierover maar mischien moet ik daar eens mee stoppen ...

Het zijn vuistregels, geen harde feiten
Meestal klopt het wel, soms niet en als het niet klopt zijn daar verklaringen voor te vinden

Die 1 op 3 heb ik het niet over gehad, dat zal 100% per conflict verschillen
pi_217516512
Ik stel alleen maar vragen he.

twitter
pi_217516679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:57 schreef MaxMark het volgende:
Ik stel alleen maar vragen he.

[ x ]
Dat zal wel Kyiv zijn.
Misschien speelt het mee dat Stalin kort er voor miljoenen Oekrainers vermoord had met zijn Holodomor, of misschien iets anders. Geen idee.

De Sovjets waren nog verrotter dan de Nazi's. En deze verrotte mentaliteit zit nog in de Russen. Vandaar al die martelpraktijken. Nog erger dan de Nazi's deden. Hopelijk gaan we er even aan denken tijdens de dodenherdenking, en hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren natuurlijk.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:08:51 #99
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217517151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Schaamteloos.
Persona non grata, raus!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:37:05 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_217517454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waar doel je dan wel op?

'sommige mensen willen maar al te graag dat de oorlog door blijft gaan' is toch een vrij duidelijk statement waar geen speld tussen te krijgen is
Typerend dat je deze negeert @Discombobulate

Ben nog steeds wel benieuwd naar je zeer genuanceerde uitleg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:54:22 #101
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217517623
Zelensky: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’
https://www.msn.com/nl-nl(...)faf7390f565fde&ei=31

Hmm.. gelet op de afbeelding zou men zich in het Heilige Vaticaan wanen. Maar niets is minder waar, het gaat hier namelijk om grote tevredenheid van Zelensky en Donald Trump over het sluiten van de veelbesproken mineralendeal.
Gemengde gevoelens van reeds 'gegeselde' inwoners van het land over deze deal zijn begrijpelijk te noemen.

En de VS heeft al eerder de kastanjes uit het vuur gehaald voor Europeanen, denk onder andere aan WOII, derhalve dat deze deal tenminste een kleine vooruitgang genoemd mag worden en een klein lichtje kan betekenen in de lange donkere tunnel van deze oorlog, mij dunkt.

Tevens geeft passende tevredenheid tussen beide heren en eventueel ook een betere verstandhouding meer hoop gedurende de ''impasse'' op meest Oekranse bodem.

quote:
Artikel door admin • 6u •

Zelenskyy: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’

De Oekraense president Volodymyr Zelenskyy zei donderdag dat de overeenkomst met de VS over mineralen het resultaat is van onderhandelingen die hebben geleid tot een ‘echt gelijkwaardige deal’.

In zijn toespraak ’s avonds zei hij dat de overeenkomst geen terugbetalingsverplichtingen bevat voor eerdere hulp van de VS aan Kiev.

Na maanden van intense besprekingen hebben de VS en Oekrane een akkoord bereikt dat Washington toegang moet geven tot belangrijke mineralen en andere natuurlijke hulpbronnen van Oekrane. Kiev hoopt dat dit akkoord zal zorgen voor blijvende steun voor zijn verdediging tegen Rusland.

Oekraense functionarissen hebben verklaard dat het akkoord dat woensdag is ondertekend aanzienlijk gunstiger is voor Oekrane dan eerdere versies, die volgens hen Kiev in een ondergeschikte rol plaatsten en Washington buitengewone controle gaven over de hulpbronnen van het land.

Deze overeenkomst, die nog door het Oekraense parlement moet worden goedgekeurd, voorziet in de oprichting van een wederopbouwfonds voor Oekrane, dat volgens functionarissen de voortzetting van de Amerikaanse militaire steun zal vergemakkelijken.

Een eerdere versie van deze overeenkomst was bijna rond, maar werd uiteindelijk verstoord tijdens een controversile bijeenkomst in het Oval Office, waaraan onder meer de Amerikaanse president Donald Trump, vicepresident JD Vance en president Zelensky deelnamen.

Oekraense reacties op de overeenkomst

Inwoners van Kiev reageerden donderdag met gemengde gevoelens op de overeenkomst tussen de VS en Oekrane over delfstoffen.

“Alle nieuws is moeilijk te verwerken, of het nu over onderhandelingen gaat of iets anders. Ik geloof en hoop nog steeds dat elke actie tot een resultaat zal leiden dat Oekrane naar de overwinning zal brengen. Alleen naar de overwinning”, aldus Diana Abramova, een inwoonster van Kiev.

Hoewel ze de details van de deal niet kent, is de 74-jarige universitair docent Natalia Vysotska optimistisch: “Als het is getekend, hebben onze experts vast de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Ik hoop dat het iets goeds oplevert.”

Anderen voelden zich echter meer uitgeput. Voor de 37-jarige Iryna Vasylevska was de deal weer een herinnering dat “ons land slechts een onderhandelingsmiddel is voor de rest van de wereld en dat we geen volledige bescherming hebben”.

“Ik zie dat we in plaats van onszelf te versterken, alles blijven weggeven”, voegde ze eraan toe. ”Ik vind het vreselijk dat onze mensen in oorlog als vlees worden gezien. Ik weet zeker dat er andere deals mogelijk zijn, behalve diegene die ons op alle vlakken armer maken.”

De deal is gesloten in een week die de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio omschreef als “heel cruciaal” voor de initiatieven van Washington om het conflict op te lossen, die in een impasse lijken te zijn geraakt.

Oekrane ziet deze regeling als een manier om ervoor te zorgen dat zijn belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot betrokken blijft en zijn militaire steun niet intrekt, die cruciaal is geweest in de strijd tegen de grootschalige invasie van Rusland in de afgelopen drie jaar.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:33 #102
pi_217517633
Wat een meester onderhandelaar is die zelensky toch.
pi_217517654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Vind het ook wel knap van 'm dat hij nadat hij persoonlijk werd afgezeken door Trump en Bowman, toch weer gewoon met Trump gaat praten en Trump zelfs naar zijn hand weet te zetten. (ook al schijnt dat niet zo heel moeilijk te zijn)
pi_217517704
quote:
pi_217517726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Typerend dat je deze negeert @:Discombobulate

Ben nog steeds wel benieuwd naar je zeer genuanceerde uitleg
Het idee dat Oekrane maar akkoord moet gaan met whatever zodat de oorlog stopt is onzin. Dat zeiden we gister ook al, er moet een duurzame vrede komen, maar als we gaan feesten straks omdat er 100 drones richting Moskou gaan op de 9 mei parade dan is het sentiment toch heel anders? Dan gaat het gewoon door hoor van beide kanten en lang ook. Die sensatie daar houden sommige users van.

En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:09:41 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_217517796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Inderdaad. Maar gezien Rusland de agressor is in dit conflict is alles wat Oekrane doet een tegenreactie. Dus dat kan je inderdaad niet volledig gelijkstellen met elkaar.

Dat hoop mensen oorlog tegenwoordig als sensatie zien ben ik wel met je eens, maar dat heeft denk ik weinig te maken met het feit dat ze willen dat deze oorlog specifiek langer door gaat. Dat is gewoon de wereld willen zien branden. Zelfde als mensen die de hele tijd roepen dat het wel prima zal zijn als de eerste nukes vallen
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:35 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217517805
Lol gaattie met zichzelf zitten kibbelen _O-
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 14:12:22 #108
3928 Ulx
pi_217517823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
pi_217517877
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je loopt dan als Oekraner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede". :')
Het is heel simpel. Bezetting is geen vrede.

Volgens mij vieren we hier maandag daarom ook de vrijheid, en niet de bezetting.
pi_217517882
twitter
pi_217517892
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 14:20:44 #112
3928 Ulx
pi_217517934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Klopt, de man is extreem eenvoudig te bespelen. Dat is al jaren duidelijk. Alleen als je in een afhankelijke positie komt of zit moet je opletten, maar dat heeft Zelenskyy goed opgelost.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:23:22 #113
345631 Scjvb
pi_217517955
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:26:42 #114
323876 michaelmoore
pi_217517977
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Scjvb het volgende:
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
Laat de USA maar graven in de bezette gebieden van Poetin

aangezien Poetin denkt dat Oekraine van Ruzzia is zal ie dat echt niet waarderen , in zijn hoofd heeft zelensky geen recht om iets te verkopen
pi_217517982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat zal wel Kyiv zijn.
Misschien speelt het mee dat Stalin kort er voor miljoenen Oekrainers vermoord had met zijn Holodomor, of misschien iets anders. Geen idee.

De Sovjets waren nog verrotter dan de Nazi's. En deze verrotte mentaliteit zit nog in de Russen. Vandaar al die martelpraktijken. Nog erger dan de Nazi's deden. Hopelijk gaan we er even aan denken tijdens de dodenherdenking, en hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren natuurlijk.
Dit was Moskou. Ze vielen toen samen Polen binnen.
pi_217518223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 15:37:19 #117
3928 Ulx
pi_217518417
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
Wat zeg je dan?
pi_217518491
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Zonder wrijving geen glans
pi_217518537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:49 schreef Haags het volgende:
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
pi_217518541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Dat alleen al lijkt me puur genot.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 15:59:36 #121
236264 crew  capricia
pi_217518566
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat alleen al lijkt me puur genot.
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518588
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
Zouden ze het live gaan uitzenden? :o
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:07:43 #123
236264 crew  capricia
pi_217518635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518636
quote:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
pi_217518658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
Net als in 1987:

Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwam :) Zo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:36:44 #126
56749 BlaZ
pi_217518828
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit is juist bedacht door mensen die zich enkel toelegden op de statistiek van het aantal gewonden en doden op het slagveld en kwam in eerste instantie naar voren tijdens de Napoleontische oorlogen en is eigenlijk toepasbaar tot de 2e wereldoorlog. Bijvoorbeeld tijdens de Napoleontische veldslagen waren er personen die het veld na de slag naliepen en het aantal doden nauwkeurig telden en daarna verificeerden met de aantallen verliezen zoals aangegeven door de regimenten en divisies.

Daarna is de medische wetenschap dermate vooruitgegaan dat de regel niet langer toegepast wordt op moderne conflicten. Zie War by Numbers: Understanding Conventional Combat door Lawrence.

De volgende zaken kunnen het ratio benvloeden:
1) definitie van KIA/WIA 2) niveau medische zorg, 3) hoe de slachtoffers die aan hun verwondingen zijn overleden (DOW) worden geteld, 4) de mix van verwondende stoffen, 5) het aantal vermisten of gevangenen, 6) het gebruik van kogelwerende vesten en 7) de aard van de doelen (vliegtuigen of tanks in vergelijking met infanterie).
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 16:58:03 #127
3928 Ulx
pi_217518968
quote:

[..]
Dat is voor de vredesbrigade als een angstdroom.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:01:06 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217518984
quote:

[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 17:07:06 #129
3928 Ulx
pi_217519027
quote:

[..]
Oekrane schiet op dit moment niet zo vreselijk veel op Rusland. Dus de kans dat ze volgende week een flinke voorraad aan longrange drones hebben is aanwezig.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:09:34 #130
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217519050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
De kans op doden door de luchtafweer is daar vermoedelijk groter dan door die dromen :P
pi_217519068
Drones met verfbommen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 17:11:30 #132
3928 Ulx
pi_217519074
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:21:25 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_217519165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:11 schreef Ulx het volgende:
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 17:25:17 #134
3928 Ulx
pi_217519187
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Was dat niet het parlement?
pi_217519203
quote:
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:28:27 #136
pi_217519209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Was dat niet het parlement?
Dat kan, ben te lui om het op te zoeken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 mei 2025 @ 17:28:59 #137
3928 Ulx
pi_217519213
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik hen deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Dat ontslaat de VS natuurlijk niet van hun verplichtingen.
pi_217519217
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217519222
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als in 1987:
]

Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwam :) Zo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Dat vond ik nog wel de grootste stunt van de jaren '80. Let wel, er was toen absoluut nog geen zicht op het einde van het IJzeren Gordijn.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:40:06 #140
345631 Scjvb
pi_217519329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Voor dat laatse is het wellicht zo dat om het een en ander het nog wat tijd vergt om na de veelbesproken en kersverse deal de grondstoffenhandel goed en wel te laten draaien.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:42:46 #141
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217519357
Voordat de eerste grondstoffen op basis van deze deal gedolven worden ben je zo tien jaar verder.
Dit is vooral onderdeel van het bespelen van Trump.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:58:30 #142
345631 Scjvb
pi_217519485
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen n of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 18:00:45 #143
pi_217519499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.

Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:51:43 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217519932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dan weet je zeker dat oekraiene enorm zal bloeden :{ :{ :{
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:52:21 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217519943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.

Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
Dat zal ons niet overkomen, dat er een mbt afgesleept wordt.
pi_217519961
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Met dan een minister die zegt dat alles in orde is:
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:11:44 #147
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217520109
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:58 schreef Scjvb het volgende:
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen n of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
Neuh, het gaat over nieuwe projecten. Dat is echt een meerjarenplan. Tien jaar is niets, als je vanaf nul moet beginnen.
pi_217520243
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als in 1987:
[ afbeelding ]

Effe Chatgpt bevraagd

De jonge Duitse piloot waar je naar verwijst is Mathias Rust, en zijn legendarische vlucht op 28 mei 1987 is een van de meest bizarre en symbolische gebeurtenissen uit de late Koude Oorlog.

Wat gebeurde er?
• Leeftijd: 19 jaar oud.
• Vliegtuig: Een kleine Cessna 172 Skyhawk.
• Vertrekpunt: Hamburg, West-Duitsland.
• Doel: Naar eigen zeggen wilde hij een “vredesboodschap” brengen en een gebaar maken tegen de dreiging van de Koude Oorlog.
• Vlucht: Vloog zonder toestemming door het zwaar bewaakte Sovjet-luchtruim, meer dan 1.000 km, over de Finse Golf, Leningrad (nu Sint-Petersburg) en uiteindelijk landde hij op een brug vlak bij het Rode Plein in Moskou, bij de Vasiliuskathedraal.

Wat gebeurde er daarna?
• Arrestatie: Rust werd meteen gearresteerd door de KGB.
• Veroordeling: In september 1987 kreeg hij 4 jaar werkkamp voor illegale grensoverschrijding en gevaar voor het luchtverkeer.
• Vrijlating: In augustus 1988, na 432 dagen, werd hij vervroegd vrijgelaten na internationale druk (en als goodwill-gebaar van Gorbatsjov).

Gevolgen:
1. Militaire blamage voor de USSR:
• De vlucht legde het falen bloot van het Sovjet luchtafweersysteem.
• Meer dan 150 hoge militaire officieren werden ontslagen, waaronder de minister van Defensie.
2. Versterking van Gorbatsjovs hervormingen:
• Gorbatsjov gebruikte de situatie om conservatieve elementen in het leger te zuiveren en zijn macht te consolideren.
3. Wereldwijde mediastorm:
• Rust werd wereldwijd beroemd (en berucht) als de “tiener die het Rode Plein binnenvloog”.
• Sommigen zagen hem als idealist, anderen als roekeloze naeveling.

Wat gebeurde er met hem daarna?
• Na zijn vrijlating leidde hij een onstuimig leven:
• Meerdere keren gearresteerd in Duitsland (o.a. voor diefstal en geweld).
• Later werkte hij als financieel analist, en beweerde hij zich tot boeddhisme te hebben bekeerd.
pi_217520259
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.

?

Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:49:14 #150
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217520373
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:30 schreef KangaP het volgende:
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.

?

Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
Zou voortaan gewoon zelf googelen want je Chatgpt zit er nogal naast. Het vliegtuig is in hetzelfde jaar nog terug naar Duitsland gevlogen, is een jaar later verkocht aan een Japanner en heeft daar jaren tentoongesteld gestaan totdat het in 2009 naar een Duits museum ging.

Het vliegtuig heeft amper 4 maanden in de Sovjet unie doorgebracht, laat staan dat het jarenlang in een militaire opslag heeft gestaan.
pi_217520881
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
"Oh noes"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:14:55 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217520958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Oh noes"
Escalatie moet voorkomen worden.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:32:27 #153
pi_217521097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Escalatie moet voorkomen worden.
Als het aangevallen land zich gewoon niet verdedigt, is er niets aan de hand!
pi_217521181
Ondertussen weer de-escalerende maatregelen van Rusland. Kharkiv is letterlijk bijna dagelijks aan de beurt:

twitter
pi_217521351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:51 schreef MaxMark het volgende:
Damn, Crimea :o

[ x ]
Het lijkt erop dat het grootste deel van de aanval op Crimea in het algemeen en vliegveld Saky in het bijzonder is.
Het militaire vliegveld staat in brand.

twitter
pi_217521636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:51 schreef MaxMark het volgende:
Damn, Crimea :o

[ x ]
twitter
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40:30 #158
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217521687
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 22:42:56 #159
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217521706
Laten we hopen dat Orange man eindelijk het goede pad kiest....

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217522225
quote:

[..]
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?
Nog wat harder of meer verkrachten/martelen?
Nog meer woonwijken bestoken met raketten en drones dan ze nu al doen?
Of iets anders?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:32:27 #161
323876 michaelmoore
pi_217522325
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35:18 #162
364681 over_hedge
pi_217522341
quote:
Die video is zo veel beter als je met het geluid uit kijkt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217522441
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
pi_217522499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
Ik vind dit een nogal onhandige post.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:12:50 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217522515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?
Nog wat harder of meer verkrachten/martelen?
Nog meer woonwijken bestoken met raketten en drones dan ze nu al doen?
Of iets anders?
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.
pi_217522662
twitter
pi_217522769
quote:
China asked Kyiv not to attack Moscow during the May 9 parade, — Ukrainian Armed Forces Major Tkachuk
pi_217522774
quote:
The U.S. plans tougher sanctions on Russia’s energy and banking sectors, targeting Gazprom and key financial firms, - Reuters

The sanctions await Trump’s approval. The package may include secondary sanctions on exports to India and China.
pi_217522815
quote:
Ukrainian Armed Forces captured Togolese nationals fighting for the Russian army,the Foreign Ministry of the Togolese Republic said

They confirmed that the majority of captured are "young students" who left for Russia because they were offered alleged scholarships in Russian universities
pi_217523170
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.
Waarom doen ze dat nu dan al massaal?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_217523183
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:35:43 #172
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523190
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.

Je punt is begrijpelijk en niet onterecht. ChatGPT (en andere AI’s) zijn krachtige hulpmiddelen, maar ze hebben beperkingen — vooral als het gaat om feitencontrole, nuance, of complexe contexten. “Hallucinaties”, zoals het invullen van foutieve of verzonnen informatie, zijn inderdaad een bekend probleem bij deze modellen.

De beste manier om AI te gebruiken is als aanvulling op je eigen onderzoek, niet als vervanging ervan. Kritisch blijven en bronnen controleren blijft essentieel — net zoals je dat zou doen bij informatie van mensen, boeken of het internet.

Wil je dat ik iets specifieks verduidelijk of check waarin je eerder onjuiste info zag?
pi_217523197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.

Je punt is begrijpelijk en niet onterecht. ChatGPT (en andere AI’s) zijn krachtige hulpmiddelen, maar ze hebben beperkingen — vooral als het gaat om feitencontrole, nuance, of complexe contexten. “Hallucinaties”, zoals het invullen van foutieve of verzonnen informatie, zijn inderdaad een bekend probleem bij deze modellen.

De beste manier om AI te gebruiken is als aanvulling op je eigen onderzoek, niet als vervanging ervan. Kritisch blijven en bronnen controleren blijft essentieel — net zoals je dat zou doen bij informatie van mensen, boeken of het internet.

Wil je dat ik iets specifieks verduidelijk of check waarin je eerder onjuiste info zag?
Ja, dat is precies wat ik ook zei.
pi_217523229
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat is precies wat ik ook zei.
Nee, jij zegt dat je AI helemaal niet moet gebruiken voor je onderzoek. En dat is gewoon onzin.. Echter kan AI ook over verkeerde informatie beschikken en daar moet je bewust van zijn. Maar dat geld voor alle informatie die je dagelijks tot je neemt. Zelfs experts kunnen wel eens fout zitten.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 08:48:43 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217523234
Lekker belangrijk :')
pi_217523246
Ligt het trouwens aan mij of zien we Putin nog maar amper in het openbaar?

Zou meneer inmiddels op hetzelfde paranode level zitten als Stalin?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 09:05:24 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217523347
Dat is sowieso al vanaf de start van dit feestje
pi_217523427
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
Dat is sowieso al vanaf de start van dit feestje
True maar toen had ie nog af en toe persconferenties etc.
pi_217523459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:51 schreef The-BFG het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zien we Putin nog maar amper in het openbaar?
Laatste keer was met Witkoff in een museum.
pi_217524096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.
Je opmerking alsmede die van user Timwonnaccott is terecht , en bij het opzoeken ben ik er gemakzuchtig niet steeds van bewust , dat het antwoord nog eens dieper zou moeten nagekeken en vergeleken worden . Het is voor mij dan ook een nieuw media, dat ik het laatste jaar intensiever ben beginnen gebruiken , en het bezorgd me sneller en eenvoudiger dan de rest de gezochte uitleg. Maar je hebt volkomen gelijk dat ik de gekregen antwoorden , in vraag moet blijven stellen ,
bij mijn Vliegtuig vragen ging ik daar niet van uit, bedankt om mij daar op te wijzen .

Bij de gegeven antwoorden was er maar een heel klein stukje mis
nl dat het vliegtuigje lang in de USSR gebleven was.
Voor de rest kreeg ik de info die ik vergeten was
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:13:03 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217524639
Uh huh.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_217524684
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
Uh huh.

[ x ]
JD Vance strikes again?

Maar serieus. Toch bang dat er iets zal gebeuren tijdens de parade.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:26:33 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217524712
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
JD Vance strikes again?

Maar serieus. Toch bang dat er iets zal gebeuren tijdens de parade.
Zou ik me ook zorgen over maken.

twitter

Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
&lt;signature here&gt;.
pi_217524722
twitter
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:30:12 #185
323876 michaelmoore
pi_217524728
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ x ]

Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likken
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:32:44 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217524742
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likken
Die kwamen sowieso niet.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:39:42 #187
323876 michaelmoore
pi_217524777
Goed zo jongens de olie moet naar < 40 dollar he
https://www.telegraaf.nl/(...)ompprijs-in-aantocht
quote:
OPEC+ draait oliekraan verder open: lagere pompprijs in aantocht
22 min geledenin Financieel

WENEN (ANP/BLOOMBERG) - De landen van oliekartel OPEC+ gaan de olieproductie volgende maand opnieuw verhogen. Dit is de tweede maand op rij dat het kartel zijn productie sterker verhoogt dan oorspronkelijk gepland, waardoor de olieprijzen verder kunnen dalen. Voor automobilisten kan dit een voordeel opleveren aan de pomp.
quote:
De stap volgt op een eerdere verhoging in mei, die toen al tot een scherpe prijsval op de oliemarkt leidde.

Handelaren hadden deze beslissing echter al deels zien aankomen, aangezien Saoedi-Arabi de afgelopen weken aangaf bereid te zijn tot een langere periode van lage olieprijzen.

De koerswijziging van OPEC+ markeert een opvallende breuk met het traditionele beleid om juist prijsdalingen te voorkomen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:09:46 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217524938
En dit is natuurlijk gewoon de reden dat oekraine desnoods wat drones met confetti moet sturen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 13:10:10 #189
3928 Ulx
pi_217524942
quote:

[..]
Oh ja joh? Zouden de Russen zulk beleid gaan voeren? Denk je dat?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 13:23:18 #190
3928 Ulx
pi_217525030
Medvedev is in ieder geval niet gerust dat de parade rustig zal verlopen.

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lob46govuc2a
Medvedev threatens that "May 10 might not come for Kyiv" if Zelensky dares a provocation in Moscow on May 9.

In his latest rant, he attacked Zelensky for rejecting Putin’s so-called truce offer and claimed that “no one can guarantee Kyiv’s survival” if anything happens on Victory Day.
Die dronkelap moet gewoon de parade annuleren, dan is er niets aan de hand.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:24:45 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217525043
LOL.

twitter

De reactie van oekraine:

&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 13:25:41 #192
3928 Ulx
pi_217525049
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.

[ x ]

De reactie van oekraine:

[ afbeelding ]
:D
pi_217525141
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ x ]

Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.
pi_217525179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.

Alles maar om de binnenlandse steun voor Putin naar beneden te krijgen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:52:10 #195
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217525192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:49 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.

Alles maar om de binnenlandse steun voor Putin naar beneden te krijgen.
Loeiende luchtalarmen, en rijp & rot snel afgevoerd zien worden naar een schuilkelder is genoeg.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:29:08 #196
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217525393
quote:
Uh huh.

[ x ]
pi_217525406
Weet je wat mooi zou zijn? Dat de oorlog een keer ophoudt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 14:33:03 #198
3928 Ulx
pi_217525416
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.
pi_217525428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.
Als jij dat vindt... neuh absoluut niet.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:37:16 #200
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217525440
quote:
Uh huh.

[ x ]
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.

[ x ]

De reactie van oekraine:

[ afbeelding ]
Haha ja groot gelijk. 'wij willen graag feest vieren in een land dat jullie zonder reden aanvalt, martelt, uitmoordt, dus graag even niet schieten'

Ja doeiii :W
pi_217525445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of wat Tsjetsjeni kreeg toen ze in 1996 een vredesakkoord met rusland tekenden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 14:39:43 #202
3928 Ulx
pi_217525453
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als jij dat vindt... neuh absoluut niet.
Nee? Vond jij dan dat ze door moesten vechten?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 14:48:10 #203
3928 Ulx
pi_217525506
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lobbyzppws26
Peskov claims Russia expects "concrete actions" from Kyiv for de-escalation during holidays. Their "ceasefire" goal, he says, is to "test Kyiv’s readiness to seek paths to lasting peace."
De Russen zijn echt in paniek nu Zelenskyy ze de vinger heeft gegeven. Die zien de bui al hangen. Maar Poetin kan natuurlijk op de knien gaan en Zelenskyy heel beleefd vragen -of smeken als een hond- of het aanbod voor 30 dagen nog geldig is.
pi_217525605
Het is voor Oekrane ook glashelder dat op 8 mei alle luchtafweer in Rusland in omgeving Moskou zal staan.
Misschien is het dan juist een goed idee om alle andere militaire doelwitten in Rusland aan te vallen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:06:58 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is voor Oekrane ook glashelder dat op 8 mei alle luchtafweer in Rusland in omgeving Moskou zal staan.
Misschien is het dan juist een goed idee om alle andere militaire doelwitten in Rusland aan te vallen.
Misschien is dat wel de reden waarom ze de jeetje tijd roepen op 9 mei te zullen aanvallen. Want het blijft gewoon een hele domme actie, zeker omdat er ook Chinezen mensen in de parade. Met heel weinig militair nut. Het is eigenlijk het ingooien van de eigen glazen.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:10:28 #206
3928 Ulx
pi_217525647
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:06 schreef LXIV het volgende:
Met heel weinig militair nut.
Elke Russische soldaat die op het Rode Plein sterft kan geen Oekraners meer doden. Dus lijkt het me heel erg nuttig.

En de paniekdreigementen vanuit het Kremlin verraden dat ze vrezen dat bij zo'n actie de gewone Russen de angst/respect/etc voor Poetin en co zullen verliezen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:13:17 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525665
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Elke Russische soldaat die op het Rode Plein sterft kan geen Oekraners meer doden. Dus lijkt het me heel erg nuttig.
Dat lijkt jou zo. Maar jij hebt er dan ook totaal geen verstand van.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:14:03 #208
3928 Ulx
pi_217525671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat lijkt jou zo. Maar jij hebt er dan ook totaal geen verstand van.
Je denkt dat dode Russen nog aan het front komen vechten?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:15:08 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525681
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je denkt dat dode Russen nog aan het front komen vechten?
Ik zeg dat zo’n actie weinig militair nut heeft en heel veel -diplomatieke- schade berokkend
The End Times are wild
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:15:08 #210
345631 Scjvb
pi_217525682
En de opmerking van Ulx geeft verder geen pas. Het voegt ook niets toe.
pi_217525685
quote:

[..]
Misschien is dat wel de reden waarom ze de jeetje tijd roepen op 9 mei te zullen aanvallen. Want het blijft gewoon een hele domme actie, zeker omdat er ook Chinezen mensen in de parade. Met heel weinig militair nut. Het is eigenlijk het ingooien van de eigen glazen.
De russische clusterbommen op burgerdoelen hebben weinig militair nut.
pi_217525701
Natuurlijk is Moskou en de parade volgende week een heel groot doel.
Naast de werkelijke schade is het vooral een morele overwinning. Oekrane zou aan de hele toekijkende wereld aantonen hoe zwak de Russen zijn om ze in het hol van de leeuw aan te vallen.

Wat betreft buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders is het wat dubbel. je lokt misschien wel een reactie uit, maar iedereen is van tevoren gewaarschuwd en als je dan toch naar het feestje in Moskou gaat, dan geef je daarmee aan dat je vriend van het Russische regime bent.

Alleen de kans dat je die dag succesvol iets bereikt is gewoon veel te klein. Het hele gebied zal vol staan met luchtafweer. Je kan je schaarse zelfmoorddrones en ballistische raketten beter elders inzetten.
Bijvoorbeeld bekende wapendepots en raffinaderijen die die dag slechter beveiligd zullen zijn dan ooit.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:18:58 #213
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217525702
quote:

[..]
Het China dat weigert het een oorlog te noemen of de inval van Rusland te veroordelen? Het China dat niet meedoet met sancties en Rusland voorziet van de materialen om hun wapens te maken? Het China waarvan er mensen meevechten aan Rusland hun zijde en de overheid dat toelaat?

Ik denk niet dat Oekrane er wakker van ligt om China voor het hoofd te stoten gezien hun houding. Zoals ze dat terecht zeggen, Rusland is in oorlog en het is je eigen risico als je daar gaat staan.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:19:26 #214
3928 Ulx
pi_217525706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zeg dat zo’n actie weinig militair nut heeft en heel veel -diplomatieke- schade berokkend
Welke diplomatie? Oekrane heeft Rusland 30 dagen wapenstilstand aangeboden, maar Rusland weigerde dat.

Dan moeten ze niet komen zeiken dat ze wel ongestoord een feestje willen bouwen en dat Oekrane dat maar moet toestaan. En daarnaast kan Poetin zijn feestje ook gewoon annuleren als hij te bang is. Ook de gasten zijn op de hoogte gebracht en kunnen afzeggen. Niemand verplicht ze met een gezochte oorlogsmisdadiger een fuif te bouwen.
pi_217525713
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
En de opmerking van Ulx geeft verder geen pas. Het voegt ook niets toe.
Aldus een of andere kneus die dit forum al jaren overspoelt met gaafdoenerij over De Zuidas en de Haarlemsche kringen :')_!
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:22:14 #216
3928 Ulx
pi_217525725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Natuurlijk is Moskou en de parade volgende week een heel groot doel.
Naast de werkelijke schade is het vooral een morele overwinning. Oekrane zou aan de hele toekijkende wereld aantonen hoe zwak de Russen zijn om ze in het hol van de leeuw aan te vallen.

Wat betreft buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders is het wat dubbel. je lokt misschien wel een reactie uit, maar iedereen is van tevoren gewaarschuwd en als je dan toch naar het feestje in Moskou gaat, dan geef je daarmee aan dat je vriend van het Russische regime bent.

Alleen de kans dat je die dag succesvol iets bereikt is gewoon veel te klein. Het hele gebied zal vol staan met luchtafweer. Je kan je schaarse zelfmoorddrones en ballistische raketten beter elders inzetten.
Bijvoorbeeld bekende wapendepots en raffinaderijen die die dag slechter beveiligd zullen zijn dan ooit.
Dan gaat nog steeds het luchtalarm af en is het feestje voorbij.

Het Ministerie van Defensie is ook een prachtig doelwit. Ver genoeg van het Rode Plein om buitenlandse gasten niet te raken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:22:54 #217
345631 Scjvb
pi_217525729
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Aldus een of andere kneus die dit forum al jaren overspoelt met gaafdoenerij over De Zuidas en de Haarlemsche kringen :')_!
Lol. Hoor 'hem'. Ja, u! ;)
pi_217525767
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke diplomatie? Oekrane heeft Rusland 30 dagen wapenstilstand aangeboden, maar Rusland weigerde dat.

Dan moeten ze niet komen zeiken dat ze wel ongestoord een feestje willen bouwen en dat Oekrane dat maar moet toestaan. En daarnaast kan Poetin zijn feestje ook gewoon annuleren als hij te bang is. Ook de gasten zijn op de hoogte gebracht en kunnen afzeggen. Niemand verplicht ze met een gezochte oorlogsmisdadiger een fuif te bouwen.
Wij (Europa) verweten de Amerikanen steeds dat ze geen strategie hadden m.b.t. Irak en Afghanistan.
Ik heb nooit begrepen wat het nut zou kunnen zijn van een wapenstilstand van 30 dagen. En waarom de Russen daarin zouden moeten meegaan. De landen Rusland en Oekrane moeten zo snel mogelijk gaan onderhandelen over hun einddoel, met wel of geen tijdelijke wapenstilstand..
Het plan van het Trump team bleek voor Oekrane onaanvaardbaar. En voor Europa blijkbaar ook. Wat voor zin heeft een wapenstilstand dan?

Je kunt Trump veel verwijten, maar hij is wel degene, die naar beide partijen geluisterd heeft, en op basis daarvan geprobeerd heeft een vredesplan te maken.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:32:41 #219
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217525780
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Lol. Hoor 'hem'. Ja, u! ;)
Flikker op. Idioot.
pi_217525786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Veel beter plan en ik de denk dat dat ook de opzet is, dan het Rode Plein met wereldleiders uit China etc. Het Rode Plein kan zorgen voor een ongekende escalatie. Weet ook niet of de VS daar zo blij mee is.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:38:41 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525841
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Dat is niet relevant. Het is niet aan Oekrane om het staatshoofd van China te ‘verbieden’ maar deze parade te gaan.
En natuurlijk komen er landen die Rusland gunstig gezind zijn, maar er is nog een verschil tussen gunstig gezind zijn en openlijk steun gaan leveren.
Waarom zou je ze over die drempel heen willen duwen?
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:39:15 #222
3928 Ulx
pi_217525847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Veel beter plan en ik de denk dat dat ook de opzet is, dan het Rode Plein met wereldleiders uit China etc. Het Rode Plein kan zorgen voor een ongekende escalatie. Weet ook niet of de VS daar zo blij mee is.
Trump en co zullen niet blij zijn als hun rolmodel Poetin voor lul wordt gezet. Dat klopt. Maar dat lijkt me niet echt het probleem van Oekrane. Poetin heeft ook de mogelijkheid op te rotten uit Oekrane. Dan is zijn feestje veilig.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:40:28 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525853
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is het punt helemaal niet. Je duwt medestanders dichter de armen van Putin in zonder veel positieve effecten. Waarom zou je dit willen doen?
The End Times are wild
pi_217525863
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:41:36 #225
345631 Scjvb
pi_217525866
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Flikker op. Idioot.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:45:25 #226
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217525891
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wij (Europa) verweten de Amerikanen steeds dat ze geen strategie hadden m.b.t. Irak en Afghanistan.
Ik heb nooit begrepen wat het nut zou kunnen zijn van een wapenstilstand van 30 dagen. En waarom de Russen daarin zouden moeten meegaan. De landen Rusland en Oekrane moeten zo snel mogelijk gaan onderhandelen over hun einddoel, met wel of geen tijdelijke wapenstilstand..
Het plan van het Trump team bleek voor Oekrane onaanvaardbaar. En voor Europa blijkbaar ook. Wat voor zin heeft een wapenstilstand dan?

Je kunt Trump veel verwijten, maar hij is wel degene, die naar beide partijen geluisterd heeft, en op basis daarvan geprobeerd heeft een vredesplan te maken.
Daar heb je ook meteen het nut. Oekrane heeft al vanaf het begin opengestaan voor onderhandelingen maar het werd al vrij snel duidelijk na de eerste onderhandelingen tijdens de oorlog dat Rusland absoluut niet bereidt was om ook maar op 1 punt in te leveren en er daarom geen mogelijkheid bestond om te onderhandelen.

Rusland roept nu en geeft al een tijdje aan open te staan voor vrede, een 30 dagen wapenstilstand is voor beide partijen een mogelijkheid om te laten zien dat ze ook daadwerkelijk open staan voor vrede en er ruimte is om te onderhandelen. Dat is een methode die al bij tig conflicten/oorlogen is toegepast. Rusland weigert dat omdat het niet open staat voor vrede of onderhandelingen.

De EU wist dat al, Trump besloot het toch te proberen en is er nu ook achter gekomen dat Rusland nog steeds niet openstaat voor onderhandelingen omdat het nog steeds weigert om ook maar op 1 punt in te leveren en je daarom nooit een plan kan maken dat voor beide partijen acceptabel is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:45:54 #227
3928 Ulx
pi_217525893
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is niet relevant. Het is niet aan Oekrane om het staatshoofd van China te ‘verbieden’ maar deze parade te gaan.
En natuurlijk komen er landen die Rusland gunstig gezind zijn, maar er is nog een verschil tussen gunstig gezind zijn en openlijk steun gaan leveren.
Waarom zou je ze over die drempel heen willen duwen?
Ze verbieden helemaal niets.

Maar Rusland heeft Oekrane aangevallen dus heel Rusland is net zo goed een oorlogsgebied. En zeker gebieden waar heel veel soldaten rondlopen lopen het risico bezoek te krijgen van drones of raketten. Ga je daar naartoe zoek je zelf het gevaar op. En niet iedereen is als Zelenskyy die naar het front durft te gaan, dat snap ik ook wel. Dus als Xi het te gevaarlijk lijkt blijft hij toch thuis. Probleem opgelost.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:46:51 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217525900
Maar als Oekrane echt wilde aanvallen dan hadden ze dit niet telkens in de media geroepen, dus misschien willen ze iets anders bereiken. Misschien idd dat alle luchtafweer rond Moskou komt te staan.
The End Times are wild
pi_217525905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik laatst zei trouwens. Het sentiment is dat de oorlog maar al te graag gewoon door moet gaan, omdat we hier in het Westen dan lekker kunnen genieten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:47:31 #230
3928 Ulx
pi_217525906
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is het punt helemaal niet. Je duwt medestanders dichter de armen van Putin in zonder veel positieve effecten. Waarom zou je dit willen doen?
Omdat een paar staatshoofden van wat onbeduidende landjes moeten rennen voor de schuilkelder?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 15:51:17 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217525933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is precies wat ik laatst zei trouwens. Het sentiment is dat de oorlog maar al te graag gewoon door moet gaan, omdat we hier in het Westen dan lekker kunnen genieten.
Ja maar dat sentiment is er niet, iedereen wil dat het stopt alleen willen de Russen niet stoppen
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 15:51:25 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217525935
Wat flauw is van ze
pi_217525936
Terreur werkt niet, dat zien we ook bij Rusland, dus waarom zou het wel een goede strategie voor Oekrane zijn? Ze gaan echt geen slachtoffers maken, hooguit wat paniek en naar schuilkelders rennen.
pi_217525943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar dat sentiment is er niet, iedereen wil dat het stopt alleen willen de Russen niet stoppen
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 15:54:58 #235
3928 Ulx
pi_217525961
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
Terreur werkt niet, dat zien we ook bij Rusland, dus waarom zou het wel een goede strategie voor Oekrane zijn? Ze gaan echt geen slachtoffers maken, hooguit wat paniek en naar schuilkelders rennen.
En daarmee is de reputatie van Poetin als sterke man wel behoorlijk naar de knoppen. Het laat zien dat hij niet eens zijn belangrijke gasten op zijn eigen feestje kan beveiligen. En dat is natuurlijk een enorme PR win.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:55:25 #236
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217525964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
Het is geen terreur het is een militaire parade. En paniek en naar schuilkelders rennen is goed genoeg, Russen krijgen al 3 jaar te horen dat de oorlog hartstikke goed gaat. Hoe meer Russen je laat zien dat het niet het geval is hoe beter. Iedere Rus die weigert naar het front te gaan is een Rus waar je niet tegen hoeft te vechten.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 15:55:29 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217525965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Snap dat jij daar blij mee bent
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 16:00:24 #238
3928 Ulx
pi_217525998
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lobhhjd3bc2a

⚡️Ukraine not responsible for safety of foreign officials traveling to Moscow for May 9 parade, Zelensky says.

Zelensky cautioned that Russia could orchestrate provocations, such as “arsons, explosions,” and then attempt to blame Ukraine.

https://kyivindependent.c(...)y-9-parade-zelensky/
Dat is ook nog een mogelijkheid. Poetin laat wat bommen ontploffen en gebruikt dat als excuus voor eScALaTiE.

En de beveiliging is niet Zelenskyy's verantwoordelijkheid.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:04:12 #239
345631 Scjvb
pi_217526020
LIVE | Zelenski kan veiligheid wereldleiders in Moskou niet garanderen: ’Dat komt door Rusland’
https://www.telegraaf.nl/(...)at-komt-door-rusland

Mss reeds gepost, maar best ook weer jammer dat dit niet heel even kan voor deze speciale Russische aangelegenheid, ofwel het feest rond 'de Dag van de Overwinning' 9 mei a.s. Uiteraard zal dit door de russen op hun beurt weer niet in dank afgenomen worden.

Zodoende gaan alle vijandigheden over en weer gewoon verder.

quote:
Zelenski kan veiligheid wereldleiders in Moskou niet garanderen: 'Dat komt door Rusland'

De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft het driedaagse bestand afgewezen dat Rusland heeft afgekondigd rond de nationale feestdag op 9 mei. Dan worden internationale leiders verwacht in Moskou. Zelenski maakte volgens persbureau AFP duidelijk dat hij hun veiligheid niet kan garanderen. Daar is Rusland volgens hem verantwoordelijk voor.

De Russische president Vladimir Poetin had opdracht gegeven de strijd te staken in de dagen rond de Dag van de Overwinning. Rusland staat dan stil bij de overwinning op nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. Zelenski zei dat Oekrane tijdens de festiviteiten "geen spelletjes zal spelen om een aangename sfeer te creren, zodat Poetin uit zijn isolement kan komen".

Er komen twintig landen naar Moskou

Het Kremlin heeft aangegeven dat leiders van een twintigtal landen naar Moskou komen. Volgens Zelenski hebben sommige van die landen Oekrane gevraagd om veiligheidsgaranties. "Ons standpunt is heel eenvoudig ten aanzien van alle landen die op 9 mei naar Rusland zijn gereisd of reizen", zei hij. "We kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor wat er op Russisch grondgebied gebeurt."

De president zei dat Rusland iets in scne zou kunnen zetten om daar vervolgens Oekrane de schuld van te geven. Als voorbeelden noemde hij een explosie of een brand. Het Russische staakt-het-vuren wordt in Oekrane gezien als een manier om te voorkomen dat tijdens de feestdag een aanval wordt uitgevoerd op Moskou. Daar wordt een grote militaire parade gehouden.

Zelenski omschreef het bestand van Poetin als een "theatrale vertoning". Hij zei tegen een groepje journalisten dat in enkele dagen diplomatiek niets bereikt kan worden.
pi_217526065
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:04 schreef Scjvb het volgende:
Mss reeds gepost, maar best ook weer jammer dat dit niet heel even kan voor deze speciale Russische aangelegenheid, ofwel het feest rond 'de Dag van de Overwinning' 9 mei a.s.
Het is idd heel erg onbegrijpelijk dat ze de agressor, die op beestachtige wijze tekeer gaat in hun land, niet even hun feestje gunnen :')

Idioot |:(
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 16:09:45 #241
3928 Ulx
pi_217526070
quote:
LIVE | Zelenski kan veiligheid wereldleiders in Moskou niet garanderen: ’Dat komt door Rusland’
https://www.telegraaf.nl/(...)at-komt-door-rusland

Mss reeds gepost, maar best ook weer jammer dat dit niet heel even kan voor deze speciale Russische aangelegenheid, ofwel het feest rond 'de Dag van de Overwinning' 9 mei a.s. Uiteraard zal dit door de russen op hun beurt weer niet in dank afgenomen worden.

Zodoende gaan alle vijandigheden over en weer gewoon verder.
[..]

Waarom zou Oekrane dat doen nadat de Russen hun burgers met clustermunitie bombarderen?
pi_217526081
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat ook diplomatieke schade veroorzaakt is min of meer zeggen, als Rusland, geen interesse te hebben in vrede en stug doorgaan met het nog elke dag burgerdoelen aan te vallen en burgers te bestoken met fpv drones. Daar hoor ik de vredesbrigade nooit over.
pi_217526093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou Oekrane dat doen nadat de Russen hun burgers met clustermunitie bombarderen?
Echt he, hoe krijgt iemand dat uit zijn toetsenbord :r

Weekendroebels zijn gestort, dat is wel duidelijk.
A murky, forgotten land.
pi_217526130
quote:
best ook weer jammer dat dit niet heel even kan voor deze speciale Russische aangelegenheid
Nou, balen hoor.

SPOILER
  Forum Admin zaterdag 3 mei 2025 @ 16:21:27 #245
pi_217526153
Er hoeft niet eens wat te gebeuren, dat de angst reeel is, is al genoeg en zegt ook wat over de veranderde machtsverhouding.

quote:

[..]
Ik gok zomaar zo dat een paar beroepstrolletjes in een zwart gat vallen als ze niet meer met ongeinspireerde oneliners de boel op stelten kunnen proberen te zetten. Wat een stropoppenfestijn hier, allemaal verzonnen argumenten brullen dat ze doen. Dit topic is echt in geen enkele manier een afspiegeling van ''het westen'' laat staan de publieke opinie.

:{ stierenmest.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 16:23:57 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217526176
Zie het ook niet gebeuren hoor, militair totaal zinloos en er staam vooral burgers langs de weg

Zonde van de munitie

Maar de blinde paniek erover is wel grappig :Y
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:27:22 #247
345631 Scjvb
pi_217526199
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Echt he, hoe krijgt iemand dat uit zijn toetsenbord :r

Weekendroebels zijn gestort, dat is wel duidelijk.
Daar gaat het niet om.

Zeker niet lullig bedoeld. De Russen zelf zijn ook heus geen lieverdjes, maar deze opmerking is in de geest vooral bedoeld tot het zetten van stappen van goodwill om elkaar tegemoet te durven komen.

Iemand moet toch ergens beginnen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 16:27:50 #248
3928 Ulx
pi_217526203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:23 schreef sp3c het volgende:
Zie het ook niet gebeuren hoor, militair totaal zinloos en er staam vooral burgers langs de weg

Zonde van de munitie

Maar de blinde paniek erover is wel grappig :Y
Het heeft gewoon militair nut. Elke soldaat die daar sterft kan geen Oekraners doodmaken. En die burgers gaan wel rennen zodra de sirenes afgaan. En vergeet de enorme moraalboost voor Oekrane en de mentale dreun voor de Russen niet. Dat kan effect hebben.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 16:30:29 #249
3928 Ulx
pi_217526228
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Zeker niet lullig bedoeld. De Russen zelf zijn ook heus geen lieverdjes, maar deze opmerking is in de geest vooral bedoeld tot het zetten van stappen van goodwiil om elkaar tegemoet te durven komen.
En in ruil voor het niet verstoren van het feestje van Poetin geeft hij wat precies?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:34:28 #250
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217526245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Kapitein Overduidelijk :P
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:43:53 #251
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217526282
quote:

[..]
hou toch op man }:|
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 16:47:21 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217526311
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het heeft gewoon militair nut. Elke soldaat die daar sterft kan geen Oekraners doodmaken. En die burgers gaan wel rennen zodra de sirenes afgaan. En vergeet de enorme moraalboost voor Oekrane en de mentale dreun voor de Russen niet. Dat kan effect hebben.
Nah is compleet nutteloos, totale onzin

Grotere kans dat ze de luchtverdeding rond moskou aanvallen, dan gaan de alarmen ook wel af en de kans dat je een een paar weet te doden is een stuk groter
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:50:01 #253
345631 Scjvb
pi_217526326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
En in ruil voor het niet verstoren van het feestje van Poetin geeft hij wat precies?
Dit moet u aan hem zelf vragen. Weet dat verder ook niet, maar hoop er dan het beste van.
Iemand moet toch ergens beginnen met de lucht te klaren.

En dat er belangrijke stappen van zoal goodwill gezet moeten worden, itt continu wantrouwen over en weer en oeverloos blijven aanmodderen, is overduidelijk. ;)
  zaterdag 3 mei 2025 @ 16:54:23 #254
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217526356
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:50 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dit moet u aan hem zelf vragen. Weet dat verder ook niet, maar hoop er dan het beste van.

En dat er belangrijke stappen van zoal goodwill gezet moeten worden, itt continu wantrouwen over en weer en oeverloos blijven aanmodderen, is overduidelijk. ;)
Ah ja, en het land dat binnengevallen wordt door zijn buurman moet natuurlijk beginnen met het tonen van goodwill.

Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 16:55:16 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217526360
Rusland kan beginnen wat troepen terug te trekken

Dat zal best wat goodwill kweken wat denk je?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 16:55:21 #256
3928 Ulx
pi_217526362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nah is compleet nutteloos, totale onzin

Grotere kans dat ze de luchtverdeding rond moskou aanvallen, dan gaan de alarmen ook wel af en de kans dat je een een paar weet te doden is een stuk groter
Elke dode Rus is een Rus minder. En dat is goed. Hoe meer dode Russen, hoe minder er zijn om Oekraners te doden.

En daarbij is er ook een ander nut. De parade aanvallen is vergelijkbaar met de RAF aanval op de Berlijnse radiotorens in 1943. Goebbels was net zijn speech begonnen ter ere van 10 jaar Hitler aan de macht en boem, alles offline terwijl iedere Duitser aan de radio hing. Oeps. Ouch. Vervelend. Beetje voor lul gezet.

Het is gewoon een enorme opsteker voor het thuisfront en de eigen troepen aan het front zullen het ook wel waarderen.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 16:58:06 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217526376
Haha ok
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:02:09 #258
3928 Ulx
pi_217526414
quote:

[..]

Dus Rusland moet zijn feestje hebben en in ruil moet Oekrane hopen dat dat ze daar iets voor krijgen?

Wat dacht je van het omgekeerde: Rusland trekt troepen terug uit alle gebieden behalve uit de Donbas en De Krim en in ruil zal Oekraine die parade misschien met rust laten? Het zou veel goodwill tonen. Is dat niet een veel beter idee?
pi_217526437
Oekrane is hard op weg een regionale supermacht te worden.

Welk land kan met een raket afgeschoten vanaf een zeedrone een gevechtsvliegtuig uit de lucht schieten?

Oekrane bij de EU en de NAVO zou de EU zoveel sterker en een stuk onafhankelijker van de VS maken.

Rusland zal dan 2 keer nadenken voordat ze een EU land aanvallen.

Als de EU een militaire supermacht wil worden, dan moet Oekrane erbij komen.

Slava Ukraini.

https://x.com/clashreport(...)of9b0imX4BF-j8A&s=19

[ Bericht 6% gewijzigd door polderturk op 03-05-2025 17:23:46 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:16:49 #260
3928 Ulx
pi_217526504
quote:
"putin to participate in the Red Square parade only via video link," Reuters.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lobluecsh22z
WHAHAHAAAHAAAAAAAAAAAAAAA

:D :D :D :D _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_217526543
Bunkerboy is bang?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Forum Admin zaterdag 3 mei 2025 @ 17:24:38 #262
pi_217526549
Wat een afgang _O-
  Forum Admin zaterdag 3 mei 2025 @ 17:24:49 #263
pi_217526552
LOLZ!!
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:26:45 #264
3928 Ulx
pi_217526569
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:23 schreef bedachtzaam het volgende:
Bunkerboy is bang?
Uiteraard. Dat was al duidelijk gezien alle dreigementen van het Kremlin.

Als het klopt verwacht ik een griepepidemie onder de uitgenodigde regeringsleiders.
pi_217526584
Ik had body double gedaan, daar zijn er toch twee of drie van?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:30:05 #266
3928 Ulx
pi_217526605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik had body double gedaan, daar zijn er toch twee of drie van?
Beetje lastig om die naast Xi te zetten. Dat komt zo laf over.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:33:27 #267
3928 Ulx
pi_217526636
quote:
🇮🇳❌ April 30: Modi has cancelled his trip to Moscow for the parade. It has been announced that Indian Defense Minister will come instead.

🚫 May 3: Indian Defense Minister has cancelled his trip to Moscow for the parade….

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lobnibw2w22e
  zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40:21 #268
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217526691
Welke south park aflevering is dit?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 17:43:28 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217526725
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke south park aflevering is dit?
Allemaal :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 17:48:50 #270
3928 Ulx
pi_217526757
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lobo74a2r226

India’s Defense Minister canceled Moscow Victory Day parade visit, following the PM — India Today. Rajnath Singh was to replace Narendra Modi, who also declined. India will be represented by Deputy Defense Minister Sanjay Seth.
Iets meer info over de Indiase snub. Ze hebben met de dreigende oorlog met Pakistan natuurlijk wel een prima excuus.
pi_217527032
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Zeker niet lullig bedoeld. De Russen zelf zijn ook heus geen lieverdjes, maar deze opmerking is in de geest vooral bedoeld tot het zetten van stappen van goodwill om elkaar tegemoet te durven komen.

Iemand moet toch ergens beginnen.
Het is teleurstellend dat Rusland de militaire operatie voortzet, zeker nu Oekrane blijkbaar positief heeft gereageerd op het Amerikaanse vredesvoorstel. Dit roept serieuze vragen op of Rusland wel echt een vreedzame oplossing nastreeft. Goodwill moet immers van beide kanten komen. Als Oekrane bereid is een stap te zetten, maar Rusland niet, dan wordt het erg moeilijk om de patstelling te doorbreken. Laten we hopen dat Rusland de getoonde goodwill van Oekrane alsnog erkent en bereid is om de-escalerende maatregelen te nemen. Uiteindelijk is een vreedzame uitkomst voor iedereen het beste.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:24:35 #272
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217527161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vernedering avant le lettre :') _O-

Dan denk ik dat we nu kunnen wachten op dat anderen ook gewoon af gaan zeggen. Waarom zou je nog moeite doen, als bunker haat dwerg zelf niet eens de moeite neemt.
&lt;signature here&gt;.
pi_217527223
Iedereen is plots ziek, zwak, misselijk of heeft volgende week belangrijkere dingen te doen.
De Russen worden vernederd _O_ B:)B
pi_217527339
twitter
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:51:55 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217527589
Dit topic :')
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:55:03 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217527643
Genot.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217527698
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
Vertel............
pi_217527722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan gaat nog steeds het luchtalarm af en is het feestje voorbij.

Het Ministerie van Defensie is ook een prachtig doelwit. Ver genoeg van het Rode Plein om buitenlandse gasten niet te raken.
Inderdaad, het is interessant genoeg om wat papier te zaaien. En dat kan al met wat lokaal opgelaten goedkope drones, zonder dodelijke lading maar met een propagandadoel.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:02:37 #279
345631 Scjvb
pi_217527784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het is teleurstellend dat Rusland de militaire operatie voortzet, zeker nu Oekrane blijkbaar positief heeft gereageerd op het Amerikaanse vredesvoorstel. Dit roept serieuze vragen op of Rusland wel echt een vreedzame oplossing nastreeft. Goodwill moet immers van beide kanten komen. Als Oekrane bereid is een stap te zetten, maar Rusland niet, dan wordt het erg moeilijk om de patstelling te doorbreken. Laten we hopen dat Rusland de getoonde goodwill van Oekrane alsnog erkent en bereid is om de-escalerende maatregelen te nemen. Uiteindelijk is een vreedzame uitkomst voor iedereen het beste.
In grote lijnen eens, ware het niet dat de heer Poetin de facto niet zelden aangemerkt is als achterdochtig tot op het paranode af. De recentere geschiedenis en verhaallijnen omtrent ontwikkelingen en toenemende invloeden vanuit het Westen spreken voor zich. Deze zijn reeds vaker uitgebreid besproken of hier ergens gepost in n van de vele voorgaande reeksen.

Bepaalde russen, of tenminste strijdkrachten/sujetten welke zich schuldig maken aan de meest schunnige praktijken, zijn immers geen lievertjes te noemen. Het is walgelijk! En dat blijft iets waarvoor absoluut veel te zeggen valt en wat ook zeker niet gebagatelliseerd mag worden.

Maar eventuele goodwill van de Russische federatie en Poetin kan misschien nog beter op de proef gesteld worden als Zelensky aangeeft de parade van Rusland 9 mei a.s. te respecteren, waardoor Poetin de parade hoogstpersoonlijk kan bijwonen, hoe moeilijk het ook zij voor Oekrane in de hoop op meer wederzijds vertrouwen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:05:42 #280
323876 michaelmoore
pi_217527838
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]
In grote lijnen eens, ware het niet dat de heer Poetin de facto niet zelden aangemerkt is als achterdochtig tot op het paranode af.
Iedere Dictator in Rusland is knettergek geworden van achterdocht na verloop van tijd

Ze missen de tsaar die stond boven de politiek
maar die deed weer teveel feest vieren terwijl de bevolking honger leed
https://historianet.nl/ma(...)de-ban-van-raspoetin
quote:
Iedereen haat 'het Duitse kreng'
Alexandra werd tsarina op een gevaarlijk moment in de bijna 300-jarige geschiedenis van de tsarendynastie.
Een paar jaar voor het huwelijk in 1894 werd de Russische bevolking getroffen door hongersnood.

De oogst mislukte en duizenden mensen kwamen om van de honger.
De voedseltekorten werden opgevolgd door cholera-uitbraken die meer dan een kwart miljoen Russen het leven kostten.

Terwijl de bevolking worstelde met ziekte en armoede, zwommen de tsarenfamilie en de adel in het geld.

De ongelijkheid tussen de rijke elite en de straatarme bevolking leidde aan het begin van de 20e eeuw tot talloze arbeidersopstanden.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2025 19:12:43 ]
  Forum Admin zaterdag 3 mei 2025 @ 19:08:57 #281
pi_217527891
quote:
pi_217527928
quote:
Maar eventuele goodwill van de Russische federatie en Poetin kan misschien nog beter op de proef gesteld worden als Zelensky aangeeft de parade van Rusland 9 mei a.s. te respecteren, waardoor Poetin de parade hoogstpersoonlijk kan bijwonen, hoe moeilijk het ook zij voor Oekrane in de hoop op meer wederzijds vertrouwen.
We zouden bijna medelijden me de heer Poetin krijgen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:14:12 #283
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217527942
Misschien nu een goed idee van Oekrane om met een rode lijn te komen?
pi_217527943
quote:

[..]

GENOT _O-
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 19:14:18 #285
3928 Ulx
pi_217527944
quote:

Dan moet Poetin dat maar beleefd vragen. Met woorden als alsjeblieft en zo. Want nu is het toch vooral gedreig en geschreeuw en stampvoeten wat de man doet via zijn ondergeschikten. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Dus niet zo:

quote:
Medvedev threatens: No guarantee for Kyiv's security if Ukraine attacks Moscow May 9. Harsh response to Zelenskiy after ceasefire rejection. Russia-Ukraine tensions skyrocket. #Russia #Ukraine #Medvedev
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lobs675l3c2c

Ook die andere trawanten pakken het helemaal verkeerd aan. Poetin moet even duidelijk maken dat die lui fout zitten door ze even publiekelijk een veeg uit de pan te geven om daarna zelf netjes aan Zelenskyy te vragen of hij naar zijn feestje mag.

Dat schept meer vertrouwen, denk je niet?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:14:43 #286
38496 Perrin
pi_217527949
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
GENOT _O-
Ja dit is toch lekker man. Bibberend in zijn bunker.
pi_217527953
quote:
Deze user :')
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:15:30 #288
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217527956
quote:

[..]

"Wij weten ook niet waarom Hitler Polen, Denemarken en Noorwegen binnenviel. Dit moet u aan hemzelf vragen, wij hopen er het beste van. Iemand moet toch ergens beginnen de lucht te klaren. Belangrijk om stappen van goodwill te zetten, itt dit wantrouwen en aanmodderen"

:X :N _O-
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217527967
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:55 schreef Perrin het volgende:
Genot.
[ x ]
Ik vroeg me hier af of Putin al net zo paranoia was als Stalin.

Denk het wel, dat ie dan ook maar uren mag creperen voordat ie dood is. Kunnen we er weer een leuke film over maken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 19:17:44 #290
3928 Ulx
pi_217527984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik vroeg me hier af of Putin al net zo paranoia was als Stalin.

Denk het wel, dat ie dan ook maar uren mag creperen voordat ie dood is. Kunnen we er weer een leuke film over maken.
Elke dictator is paranode, want dat moet je zijn om je positie te behouden.
pi_217527987
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dit is toch lekker man. Bibberend in zijn bunker.
Dit is echt schitterend. Oekrane heeft nog geen drone op hoeven laten en heeft dit nu al gewonnen. _O-
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 19:19:47 #292
3928 Ulx
pi_217528002
quote:
🇫🇷🇺🇦💣 Production of French AASM Hammer precision bombs supplied to the Ukrainian Armed Forces has quadrupled since 2022, — Le Parisien.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lobq6aoyrc2k
C'est bon.
pi_217528007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Bijna.
pi_217528014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Elke dictator is paranode, want dat moet je zijn om je positie te behouden.
Klopt, maar Stalin was wel heel bizar..

Zijn beveiliging durfde niet in zijn slaapkamer te kijken of het wel goed ging. Want stel je voor je maakt hem wakker. Dan kon doorgeslagen Stalin je zomaar ff ophangen of erger.

Zelfs de dokters durfde hem niet dood te verklaren _O-
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:24:42 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217528035
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
C'est bon.
Wat een lelijke rakettenbommen. Hopelijk doen ze het wel goed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:27:02 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217528051
quote:

[..]

En dan de rest van de wereldleiders die komen zouden dan wel op het plein moeten zitten?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 19:28:33 #297
3928 Ulx
pi_217528065
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Wat een lelijke rakettenbommen. Hopelijk doen ze het wel goed.
Het zijn modules die op verschillende bommen gezet kan worden. Raketmotoren zijn er ook voor.

zaterdag 3 mei 2025 @ 19:28:46 #298
38496 Perrin
pi_217528068
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:27 schreef Momo het volgende:

[..]
En dan de rest van de wereldleiders die komen zouden dan wel op het plein moeten zitten?
Iedereen zegt af of is ziek :P
pi_217528069
quote:

[..]
Die mogen nu vast met Putin kijken. Wel aan de andere kant van die 12 meter tafel
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:28:58 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217528070
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ah god, al die 100.000+ doden en gewonden en hun familie. Maar Poetin die is echt arm!
pi_217528072
quote:

[..]
Dat vroeg ik me dus ook al af.
  Forum Admin zaterdag 3 mei 2025 @ 19:58:59 #302
pi_217528358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:21 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Klopt, maar Stalin was wel heel bizar..

Zijn beveiliging durfde niet in zijn slaapkamer te kijken of het wel goed ging. Want stel je voor je maakt hem wakker. Dan kon doorgeslagen Stalin je zomaar ff ophangen of erger.

Zelfs de dokters durfde hem niet dood te verklaren _O-
Die schijnt uren in zijn eigen ontlasting hebben liggen schuimbekkend nav een of meerdere beroertes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')