abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:54:22 #101
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217517623
Zelensky: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’
https://www.msn.com/nl-nl(...)faf7390f565fde&ei=31

Hmm.. gelet op de afbeelding zou men zich in het Heilige Vaticaan wanen. Maar niets is minder waar, het gaat hier namelijk om grote tevredenheid van Zelensky en Donald Trump over het sluiten van de veelbesproken mineralendeal.
Gemengde gevoelens van reeds 'gegeselde' inwoners van het land over deze deal zijn begrijpelijk te noemen.

En de VS heeft al eerder de kastanjes uit het vuur gehaald voor Europeanen, denk onder andere aan WOII, derhalve dat deze deal tenminste een kleine vooruitgang genoemd mag worden en een klein lichtje kan betekenen in de lange donkere tunnel van deze oorlog, mij dunkt.

Tevens geeft passende tevredenheid tussen beide heren en eventueel ook een betere verstandhouding meer hoop gedurende de ''impasse'' op meest Oekranse bodem.

quote:
Artikel door admin • 6u •

Zelenskyy: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’

De Oekraense president Volodymyr Zelenskyy zei donderdag dat de overeenkomst met de VS over mineralen het resultaat is van onderhandelingen die hebben geleid tot een ‘echt gelijkwaardige deal’.

In zijn toespraak ’s avonds zei hij dat de overeenkomst geen terugbetalingsverplichtingen bevat voor eerdere hulp van de VS aan Kiev.

Na maanden van intense besprekingen hebben de VS en Oekrane een akkoord bereikt dat Washington toegang moet geven tot belangrijke mineralen en andere natuurlijke hulpbronnen van Oekrane. Kiev hoopt dat dit akkoord zal zorgen voor blijvende steun voor zijn verdediging tegen Rusland.

Oekraense functionarissen hebben verklaard dat het akkoord dat woensdag is ondertekend aanzienlijk gunstiger is voor Oekrane dan eerdere versies, die volgens hen Kiev in een ondergeschikte rol plaatsten en Washington buitengewone controle gaven over de hulpbronnen van het land.

Deze overeenkomst, die nog door het Oekraense parlement moet worden goedgekeurd, voorziet in de oprichting van een wederopbouwfonds voor Oekrane, dat volgens functionarissen de voortzetting van de Amerikaanse militaire steun zal vergemakkelijken.

Een eerdere versie van deze overeenkomst was bijna rond, maar werd uiteindelijk verstoord tijdens een controversile bijeenkomst in het Oval Office, waaraan onder meer de Amerikaanse president Donald Trump, vicepresident JD Vance en president Zelensky deelnamen.

Oekraense reacties op de overeenkomst

Inwoners van Kiev reageerden donderdag met gemengde gevoelens op de overeenkomst tussen de VS en Oekrane over delfstoffen.

“Alle nieuws is moeilijk te verwerken, of het nu over onderhandelingen gaat of iets anders. Ik geloof en hoop nog steeds dat elke actie tot een resultaat zal leiden dat Oekrane naar de overwinning zal brengen. Alleen naar de overwinning”, aldus Diana Abramova, een inwoonster van Kiev.

Hoewel ze de details van de deal niet kent, is de 74-jarige universitair docent Natalia Vysotska optimistisch: “Als het is getekend, hebben onze experts vast de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Ik hoop dat het iets goeds oplevert.”

Anderen voelden zich echter meer uitgeput. Voor de 37-jarige Iryna Vasylevska was de deal weer een herinnering dat “ons land slechts een onderhandelingsmiddel is voor de rest van de wereld en dat we geen volledige bescherming hebben”.

“Ik zie dat we in plaats van onszelf te versterken, alles blijven weggeven”, voegde ze eraan toe. ”Ik vind het vreselijk dat onze mensen in oorlog als vlees worden gezien. Ik weet zeker dat er andere deals mogelijk zijn, behalve diegene die ons op alle vlakken armer maken.”

De deal is gesloten in een week die de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio omschreef als “heel cruciaal” voor de initiatieven van Washington om het conflict op te lossen, die in een impasse lijken te zijn geraakt.

Oekrane ziet deze regeling als een manier om ervoor te zorgen dat zijn belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot betrokken blijft en zijn militaire steun niet intrekt, die cruciaal is geweest in de strijd tegen de grootschalige invasie van Rusland in de afgelopen drie jaar.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:33 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217517633
Wat een meester onderhandelaar is die zelensky toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217517654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Vind het ook wel knap van 'm dat hij nadat hij persoonlijk werd afgezeken door Trump en Bowman, toch weer gewoon met Trump gaat praten en Trump zelfs naar zijn hand weet te zetten. (ook al schijnt dat niet zo heel moeilijk te zijn)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217517704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
pi_217517726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Typerend dat je deze negeert @:Discombobulate

Ben nog steeds wel benieuwd naar je zeer genuanceerde uitleg
Het idee dat Oekrane maar akkoord moet gaan met whatever zodat de oorlog stopt is onzin. Dat zeiden we gister ook al, er moet een duurzame vrede komen, maar als we gaan feesten straks omdat er 100 drones richting Moskou gaan op de 9 mei parade dan is het sentiment toch heel anders? Dan gaat het gewoon door hoor van beide kanten en lang ook. Die sensatie daar houden sommige users van.

En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:09:41 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_217517796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Inderdaad. Maar gezien Rusland de agressor is in dit conflict is alles wat Oekrane doet een tegenreactie. Dus dat kan je inderdaad niet volledig gelijkstellen met elkaar.

Dat hoop mensen oorlog tegenwoordig als sensatie zien ben ik wel met je eens, maar dat heeft denk ik weinig te maken met het feit dat ze willen dat deze oorlog specifiek langer door gaat. Dat is gewoon de wereld willen zien branden. Zelfde als mensen die de hele tijd roepen dat het wel prima zal zijn als de eerste nukes vallen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:35 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217517805
Lol gaattie met zichzelf zitten kibbelen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217517823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
pi_217517877
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je loopt dan als Oekraner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede". :')
Het is heel simpel. Bezetting is geen vrede.

Volgens mij vieren we hier maandag daarom ook de vrijheid, en niet de bezetting.
pi_217517882
twitter
pi_217517892
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217517934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Klopt, de man is extreem eenvoudig te bespelen. Dat is al jaren duidelijk. Alleen als je in een afhankelijke positie komt of zit moet je opletten, maar dat heeft Zelenskyy goed opgelost.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:23:22 #113
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217517955
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:26:42 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217517977
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Scjvb het volgende:
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
Laat de USA maar graven in de bezette gebieden van Poetin

aangezien Poetin denkt dat Oekraine van Ruzzia is zal ie dat echt niet waarderen , in zijn hoofd heeft zelensky geen recht om iets te verkopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217517982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat zal wel Kyiv zijn.
Misschien speelt het mee dat Stalin kort er voor miljoenen Oekrainers vermoord had met zijn Holodomor, of misschien iets anders. Geen idee.

De Sovjets waren nog verrotter dan de Nazi's. En deze verrotte mentaliteit zit nog in de Russen. Vandaar al die martelpraktijken. Nog erger dan de Nazi's deden. Hopelijk gaan we er even aan denken tijdens de dodenherdenking, en hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren natuurlijk.
Dit was Moskou. Ze vielen toen samen Polen binnen.
pi_217518223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
pi_217518417
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
Wat zeg je dan?
pi_217518491
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Zonder wrijving geen glans
pi_217518537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:49 schreef Haags het volgende:
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
pi_217518541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Dat alleen al lijkt me puur genot.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 15:59:36 #121
236264 crew  capricia
pi_217518566
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat alleen al lijkt me puur genot.
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518588
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
Zouden ze het live gaan uitzenden? :o
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:07:43 #123
236264 crew  capricia
pi_217518635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Zouden ze het live gaan uitzenden? :o
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
pi_217518658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
Net als in 1987:

Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwam :) Zo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')