Uh?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat een aanvallende macht altijd meer doden heeft, vooral met de kamikaze aanvallen die de Russen doen, denk ik niet dat je gelijk hebt.
Op D-Day minder doden bij de geallieerden?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh?
De amerikanen hadden meer doden dan irak in 2003?
Irak gaf zich over na een aantal dagen, totaal niet te vergelijkenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh?
De amerikanen hadden meer doden dan irak in 2003?
Dat eerste heb ik maar niet gelezen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:47 schreef BEFEM het volgende:
Dingen zeggen zoals 'aanvaller heeft altijd meer doden' of 'doden gewonden is altijd 1:3 ratio' slaat inderdaad nergens op. Dat zijn theorieën, geen werkelijkheid.
Het is een gemankeerd getal.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:04 schreef sp3c het volgende:
Zijn vuistregels
Kun je naar de uitzonderingen gaan zoeken maar in de regel klopt het gewoon
Jij bent een gemankeerd gevalquote:
Gast je bazelt maar wat.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij bent een gemankeerd geval
Als je naar die uitzonderingen kijkt hebben ze allemaal een ding gemeen, de aanvaller gaat vooruit
Dat is hier niet het geval
Verloren de Duitsers meer soldaten dan de Nederlanders iddquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast je bazelt maar wat.
Ook maar even een uitzondering:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940
Dit is het mooiste eufemisme voor order 227 wat ik ooit heb gehoordquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik maar niet gelezen.
Volgens mij dat idee ook een beetje uit WO2 toen de soviets massaal mensen verloren bij het terugtrekken en het feit dat Stalin geen goede commandostructuur had (hij had ze allemaal vermoord) en het land was net begonnen aan grootschalige industrialisatie.
Ik wilde niks verbloemen hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is het mooiste eufemisme voor order 227 wat ik ooit heb gehoord
Je loopt dan als Oekraïner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede".quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:55 schreef koemleit het volgende:
De VS schijnt zich terug te trekken uit de onderhandeling. Lijkt me prima.
Wat heeft de VS nou gedaan? Niets?
Dit was echt de meest bizarre en meest zinloze onderhandeling ooit.
Zo van "als je nu gewoon alles opgeeft waar je al 3 jaar voor vecht, dan is het vrede he!".
Niemand met verstand is ook echt verbaasd.
WORST DEALMAKER EVER!
Niet dat ik de US echt wil verdedigen of zo. Maar als je puur van de US zelf kijkt.quote:
Bij de oefening voor D-Day een maand eerder, de operatie Tiger vielen er wel veel meer doden dan met de landing op D-day zelf.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op D-Day minder doden bij de geallieerden?
De zo gewenste 51-ste staat komt op een presenteerblaadje binnen. Alleen moet deze nieuwe vazalstaat eerst zelf maar een oplossing zien te vinden tegen de Russen. Vice-president Vance hoopt dat de Oekraïners niet zo dom blijven om duizenden doden te willen blijven houden voor een paar kilometer grond.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet dat ik de US echt wil verdedigen of zo. Maar als je puur van de US zelf kijkt.
Die hebben eigenlijk niks te maken met de oorlog. En hebben er nu een grondstoffen deal door.
En hun vijand (als je ze dat nog kan noemen onder trump) is veel minder sterk. Voor relatief weinig moeite van de US zelf.
Dus als je puur egoïstisch naar de US zelf kijkt. Is het voor hun niet eens zo slechte deal.
Ik heb het interview van Vance bij Fox News gezien. Ik denk dat het Trump team goed naar de standpunten van beide partijen hebben geluisterd. En op basis daarvan hebben ze hun vredesplan gemaakt, en waarbij het voor beide partijen slikken was.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:55 schreef koemleit het volgende:
De VS schijnt zich terug te trekken uit de onderhandeling. Lijkt me prima.
Wat heeft de VS nou gedaan? Niets?
Dit was echt de meest bizarre en meest zinloze onderhandeling ooit.
Zo van "als je nu gewoon alles opgeeft waar je al 3 jaar voor vecht, dan is het vrede he!".
Niemand met verstand is ook echt verbaasd.
WORST DEALMAKER EVER!
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:04 schreef sp3c het volgende:
Zijn vuistregels
Kun je naar de uitzonderingen gaan zoeken maar in de regel klopt het gewoon
Ben het ook al vaker met je eens geweest hierover maar mischien moet ik daar eens mee stoppen ...quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.
Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.
Edit: deze discussie heb ik al vaker gevoerd, zal daar eens mee stoppen
Dat zal wel Kyiv zijn.quote:
Persona non grata, raus!!quote:
Typerend dat je deze negeert @Discombobulatequote:Op donderdag 1 mei 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar doel je dan wel op?
'sommige mensen willen maar al te graag dat de oorlog door blijft gaan' is toch een vrij duidelijk statement waar geen speld tussen te krijgen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |