abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:54:22 #101
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217517623
Zelensky: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’
https://www.msn.com/nl-nl(...)faf7390f565fde&ei=31

Hmm.. gelet op de afbeelding zou men zich in het Heilige Vaticaan wanen. Maar niets is minder waar, het gaat hier namelijk om grote tevredenheid van Zelensky en Donald Trump over het sluiten van de veelbesproken mineralendeal.
Gemengde gevoelens van reeds 'gegeselde' inwoners van het land over deze deal zijn begrijpelijk te noemen.

En de VS heeft al eerder de kastanjes uit het vuur gehaald voor Europeanen, denk onder andere aan WOII, derhalve dat deze deal tenminste een kleine vooruitgang genoemd mag worden en een klein lichtje kan betekenen in de lange donkere tunnel van deze oorlog, mij dunkt.

Tevens geeft passende tevredenheid tussen beide heren en eventueel ook een betere verstandhouding meer hoop gedurende de ''impasse'' op meest Oekranse bodem.

quote:
Artikel door admin • 6u •

Zelenskyy: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’

De Oekraense president Volodymyr Zelenskyy zei donderdag dat de overeenkomst met de VS over mineralen het resultaat is van onderhandelingen die hebben geleid tot een ‘echt gelijkwaardige deal’.

In zijn toespraak ’s avonds zei hij dat de overeenkomst geen terugbetalingsverplichtingen bevat voor eerdere hulp van de VS aan Kiev.

Na maanden van intense besprekingen hebben de VS en Oekrane een akkoord bereikt dat Washington toegang moet geven tot belangrijke mineralen en andere natuurlijke hulpbronnen van Oekrane. Kiev hoopt dat dit akkoord zal zorgen voor blijvende steun voor zijn verdediging tegen Rusland.

Oekraense functionarissen hebben verklaard dat het akkoord dat woensdag is ondertekend aanzienlijk gunstiger is voor Oekrane dan eerdere versies, die volgens hen Kiev in een ondergeschikte rol plaatsten en Washington buitengewone controle gaven over de hulpbronnen van het land.

Deze overeenkomst, die nog door het Oekraense parlement moet worden goedgekeurd, voorziet in de oprichting van een wederopbouwfonds voor Oekrane, dat volgens functionarissen de voortzetting van de Amerikaanse militaire steun zal vergemakkelijken.

Een eerdere versie van deze overeenkomst was bijna rond, maar werd uiteindelijk verstoord tijdens een controversile bijeenkomst in het Oval Office, waaraan onder meer de Amerikaanse president Donald Trump, vicepresident JD Vance en president Zelensky deelnamen.

Oekraense reacties op de overeenkomst

Inwoners van Kiev reageerden donderdag met gemengde gevoelens op de overeenkomst tussen de VS en Oekrane over delfstoffen.

“Alle nieuws is moeilijk te verwerken, of het nu over onderhandelingen gaat of iets anders. Ik geloof en hoop nog steeds dat elke actie tot een resultaat zal leiden dat Oekrane naar de overwinning zal brengen. Alleen naar de overwinning”, aldus Diana Abramova, een inwoonster van Kiev.

Hoewel ze de details van de deal niet kent, is de 74-jarige universitair docent Natalia Vysotska optimistisch: “Als het is getekend, hebben onze experts vast de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Ik hoop dat het iets goeds oplevert.”

Anderen voelden zich echter meer uitgeput. Voor de 37-jarige Iryna Vasylevska was de deal weer een herinnering dat “ons land slechts een onderhandelingsmiddel is voor de rest van de wereld en dat we geen volledige bescherming hebben”.

“Ik zie dat we in plaats van onszelf te versterken, alles blijven weggeven”, voegde ze eraan toe. ”Ik vind het vreselijk dat onze mensen in oorlog als vlees worden gezien. Ik weet zeker dat er andere deals mogelijk zijn, behalve diegene die ons op alle vlakken armer maken.”

De deal is gesloten in een week die de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio omschreef als “heel cruciaal” voor de initiatieven van Washington om het conflict op te lossen, die in een impasse lijken te zijn geraakt.

Oekrane ziet deze regeling als een manier om ervoor te zorgen dat zijn belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot betrokken blijft en zijn militaire steun niet intrekt, die cruciaal is geweest in de strijd tegen de grootschalige invasie van Rusland in de afgelopen drie jaar.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:33 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217517633
Wat een meester onderhandelaar is die zelensky toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217517654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Vind het ook wel knap van 'm dat hij nadat hij persoonlijk werd afgezeken door Trump en Bowman, toch weer gewoon met Trump gaat praten en Trump zelfs naar zijn hand weet te zetten. (ook al schijnt dat niet zo heel moeilijk te zijn)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217517704
quote:
pi_217517726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Typerend dat je deze negeert @:Discombobulate

Ben nog steeds wel benieuwd naar je zeer genuanceerde uitleg
Het idee dat Oekrane maar akkoord moet gaan met whatever zodat de oorlog stopt is onzin. Dat zeiden we gister ook al, er moet een duurzame vrede komen, maar als we gaan feesten straks omdat er 100 drones richting Moskou gaan op de 9 mei parade dan is het sentiment toch heel anders? Dan gaat het gewoon door hoor van beide kanten en lang ook. Die sensatie daar houden sommige users van.

En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:09:41 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_217517796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Inderdaad. Maar gezien Rusland de agressor is in dit conflict is alles wat Oekrane doet een tegenreactie. Dus dat kan je inderdaad niet volledig gelijkstellen met elkaar.

Dat hoop mensen oorlog tegenwoordig als sensatie zien ben ik wel met je eens, maar dat heeft denk ik weinig te maken met het feit dat ze willen dat deze oorlog specifiek langer door gaat. Dat is gewoon de wereld willen zien branden. Zelfde als mensen die de hele tijd roepen dat het wel prima zal zijn als de eerste nukes vallen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:35 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217517805
Lol gaattie met zichzelf zitten kibbelen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217517823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
pi_217517877
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je loopt dan als Oekraner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede". :')
Het is heel simpel. Bezetting is geen vrede.

Volgens mij vieren we hier maandag daarom ook de vrijheid, en niet de bezetting.
pi_217517882
twitter
pi_217517892
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217517934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Klopt, de man is extreem eenvoudig te bespelen. Dat is al jaren duidelijk. Alleen als je in een afhankelijke positie komt of zit moet je opletten, maar dat heeft Zelenskyy goed opgelost.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:23:22 #113
345631 Scjvb
pi_217517955
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:26:42 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217517977
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Scjvb het volgende:
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
Laat de USA maar graven in de bezette gebieden van Poetin

aangezien Poetin denkt dat Oekraine van Ruzzia is zal ie dat echt niet waarderen , in zijn hoofd heeft zelensky geen recht om iets te verkopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217517982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat zal wel Kyiv zijn.
Misschien speelt het mee dat Stalin kort er voor miljoenen Oekrainers vermoord had met zijn Holodomor, of misschien iets anders. Geen idee.

De Sovjets waren nog verrotter dan de Nazi's. En deze verrotte mentaliteit zit nog in de Russen. Vandaar al die martelpraktijken. Nog erger dan de Nazi's deden. Hopelijk gaan we er even aan denken tijdens de dodenherdenking, en hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren natuurlijk.
Dit was Moskou. Ze vielen toen samen Polen binnen.
pi_217518223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.

Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
pi_217518417
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
Wat zeg je dan?
pi_217518491
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Zonder wrijving geen glans
pi_217518537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:49 schreef Haags het volgende:
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.

Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
pi_217518541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Dat alleen al lijkt me puur genot.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 15:59:36 #121
236264 crew  capricia
pi_217518566
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat alleen al lijkt me puur genot.
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518588
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen. _O-
Zouden ze het live gaan uitzenden? :o
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:07:43 #123
236264 crew  capricia
pi_217518635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217518636
quote:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
pi_217518658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
Net als in 1987:

Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwam :) Zo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:36:44 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217518828
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.

Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.

Edit: deze discussie heb ik al vaker gevoerd, zal daar eens mee stoppen :+
Dit is juist bedacht door mensen die zich enkel toelegden op de statistiek van het aantal gewonden en doden op het slagveld en kwam in eerste instantie naar voren tijdens de Napoleontische oorlogen en is eigenlijk toepasbaar tot de 2e wereldoorlog. Bijvoorbeeld tijdens de Napoleontische veldslagen waren er personen die het veld na de slag naliepen en het aantal doden nauwkeurig telden en daarna verificeerden met de aantallen verliezen zoals aangegeven door de regimenten en divisies.

Daarna is de medische wetenschap dermate vooruitgegaan dat de regel niet langer toegepast wordt op moderne conflicten. Zie War by Numbers: Understanding Conventional Combat door Lawrence.

De volgende zaken kunnen het ratio benvloeden:
1) definitie van KIA/WIA 2) niveau medische zorg, 3) hoe de slachtoffers die aan hun verwondingen zijn overleden (DOW) worden geteld, 4) de mix van verwondende stoffen, 5) het aantal vermisten of gevangenen, 6) het gebruik van kogelwerende vesten en 7) de aard van de doelen (vliegtuigen of tanks in vergelijking met infanterie).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217518968
quote:

[..]
Dat is voor de vredesbrigade als een angstdroom.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:01:06 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217518984
quote:

[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217519027
quote:

[..]
Oekrane schiet op dit moment niet zo vreselijk veel op Rusland. Dus de kans dat ze volgende week een flinke voorraad aan longrange drones hebben is aanwezig.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:09:34 #130
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217519050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
De kans op doden door de luchtafweer is daar vermoedelijk groter dan door die dromen :P
pi_217519068
Drones met verfbommen.
pi_217519074
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:21:25 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_217519165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:11 schreef Ulx het volgende:
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217519187
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Was dat niet het parlement?
pi_217519203
quote:
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:28:27 #136
pi_217519209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Was dat niet het parlement?
Dat kan, ben te lui om het op te zoeken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_217519213
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik hen deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Dat ontslaat de VS natuurlijk niet van hun verplichtingen.
pi_217519217
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217519222
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als in 1987:
]

Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwam :) Zo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Dat vond ik nog wel de grootste stunt van de jaren '80. Let wel, er was toen absoluut nog geen zicht op het einde van het IJzeren Gordijn.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:40:06 #140
345631 Scjvb
pi_217519329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.

Voor dat laatse is het wellicht zo dat om het een en ander het nog wat tijd vergt om na de veelbesproken en kersverse deal de grondstoffenhandel goed en wel te laten draaien.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:42:46 #141
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217519357
Voordat de eerste grondstoffen op basis van deze deal gedolven worden ben je zo tien jaar verder.
Dit is vooral onderdeel van het bespelen van Trump.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:58:30 #142
345631 Scjvb
pi_217519485
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen n of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 18:00:45 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217519499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.

Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:51:43 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217519932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dan weet je zeker dat oekraiene enorm zal bloeden :{ :{ :{
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:52:21 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217519943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.

Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
Dat zal ons niet overkomen, dat er een mbt afgesleept wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:55:00 #146
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217519961
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Met dan een minister die zegt dat alles in orde is:
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:11:44 #147
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217520109
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:58 schreef Scjvb het volgende:
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen n of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
Neuh, het gaat over nieuwe projecten. Dat is echt een meerjarenplan. Tien jaar is niets, als je vanaf nul moet beginnen.
pi_217520243
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als in 1987:
[ afbeelding ]

Effe Chatgpt bevraagd

De jonge Duitse piloot waar je naar verwijst is Mathias Rust, en zijn legendarische vlucht op 28 mei 1987 is een van de meest bizarre en symbolische gebeurtenissen uit de late Koude Oorlog.

Wat gebeurde er?
• Leeftijd: 19 jaar oud.
• Vliegtuig: Een kleine Cessna 172 Skyhawk.
• Vertrekpunt: Hamburg, West-Duitsland.
• Doel: Naar eigen zeggen wilde hij een “vredesboodschap” brengen en een gebaar maken tegen de dreiging van de Koude Oorlog.
• Vlucht: Vloog zonder toestemming door het zwaar bewaakte Sovjet-luchtruim, meer dan 1.000 km, over de Finse Golf, Leningrad (nu Sint-Petersburg) en uiteindelijk landde hij op een brug vlak bij het Rode Plein in Moskou, bij de Vasiliuskathedraal.

Wat gebeurde er daarna?
• Arrestatie: Rust werd meteen gearresteerd door de KGB.
• Veroordeling: In september 1987 kreeg hij 4 jaar werkkamp voor illegale grensoverschrijding en gevaar voor het luchtverkeer.
• Vrijlating: In augustus 1988, na 432 dagen, werd hij vervroegd vrijgelaten na internationale druk (en als goodwill-gebaar van Gorbatsjov).

Gevolgen:
1. Militaire blamage voor de USSR:
• De vlucht legde het falen bloot van het Sovjet luchtafweersysteem.
• Meer dan 150 hoge militaire officieren werden ontslagen, waaronder de minister van Defensie.
2. Versterking van Gorbatsjovs hervormingen:
• Gorbatsjov gebruikte de situatie om conservatieve elementen in het leger te zuiveren en zijn macht te consolideren.
3. Wereldwijde mediastorm:
• Rust werd wereldwijd beroemd (en berucht) als de “tiener die het Rode Plein binnenvloog”.
• Sommigen zagen hem als idealist, anderen als roekeloze naeveling.

Wat gebeurde er met hem daarna?
• Na zijn vrijlating leidde hij een onstuimig leven:
• Meerdere keren gearresteerd in Duitsland (o.a. voor diefstal en geweld).
• Later werkte hij als financieel analist, en beweerde hij zich tot boeddhisme te hebben bekeerd.
pi_217520259
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.

?

Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:49:14 #150
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217520373
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:30 schreef KangaP het volgende:
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.

?

Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
Zou voortaan gewoon zelf googelen want je Chatgpt zit er nogal naast. Het vliegtuig is in hetzelfde jaar nog terug naar Duitsland gevlogen, is een jaar later verkocht aan een Japanner en heeft daar jaren tentoongesteld gestaan totdat het in 2009 naar een Duits museum ging.

Het vliegtuig heeft amper 4 maanden in de Sovjet unie doorgebracht, laat staan dat het jarenlang in een militaire opslag heeft gestaan.
pi_217520881
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
"Oh noes"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:14:55 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217520958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Oh noes"
Escalatie moet voorkomen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:32:27 #153
pi_217521097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Escalatie moet voorkomen worden.
Als het aangevallen land zich gewoon niet verdedigt, is er niets aan de hand!
pi_217521181
Ondertussen weer de-escalerende maatregelen van Rusland. Kharkiv is letterlijk bijna dagelijks aan de beurt:

twitter
pi_217521351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:51 schreef MaxMark het volgende:
Damn, Crimea :o

[ x ]
Het lijkt erop dat het grootste deel van de aanval op Crimea in het algemeen en vliegveld Saky in het bijzonder is.
Het militaire vliegveld staat in brand.

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217521636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:51 schreef MaxMark het volgende:
Damn, Crimea :o

[ x ]
twitter
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40:30 #158
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217521687
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 22:42:56 #159
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217521706
Laten we hopen dat Orange man eindelijk het goede pad kiest....

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217522225
quote:

[..]
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?
Nog wat harder of meer verkrachten/martelen?
Nog meer woonwijken bestoken met raketten en drones dan ze nu al doen?
Of iets anders?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:32:27 #161
323876 michaelmoore
pi_217522325
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35:18 #162
364681 over_hedge
pi_217522341
quote:
Die video is zo veel beter als je met het geluid uit kijkt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217522441
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
pi_217522499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
Ik vind dit een nogal onhandige post.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:12:50 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217522515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?
Nog wat harder of meer verkrachten/martelen?
Nog meer woonwijken bestoken met raketten en drones dan ze nu al doen?
Of iets anders?
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217522662
twitter
pi_217522769
quote:
China asked Kyiv not to attack Moscow during the May 9 parade, — Ukrainian Armed Forces Major Tkachuk
pi_217522774
quote:
The U.S. plans tougher sanctions on Russia’s energy and banking sectors, targeting Gazprom and key financial firms, - Reuters

The sanctions await Trump’s approval. The package may include secondary sanctions on exports to India and China.
pi_217522815
quote:
Ukrainian Armed Forces captured Togolese nationals fighting for the Russian army,the Foreign Ministry of the Togolese Republic said

They confirmed that the majority of captured are "young students" who left for Russia because they were offered alleged scholarships in Russian universities
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:29:56 #170
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217523170
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.
Waarom doen ze dat nu dan al massaal?
pi_217523183
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:35:43 #172
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217523190
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.

Je punt is begrijpelijk en niet onterecht. ChatGPT (en andere AI’s) zijn krachtige hulpmiddelen, maar ze hebben beperkingen — vooral als het gaat om feitencontrole, nuance, of complexe contexten. “Hallucinaties”, zoals het invullen van foutieve of verzonnen informatie, zijn inderdaad een bekend probleem bij deze modellen.

De beste manier om AI te gebruiken is als aanvulling op je eigen onderzoek, niet als vervanging ervan. Kritisch blijven en bronnen controleren blijft essentieel — net zoals je dat zou doen bij informatie van mensen, boeken of het internet.

Wil je dat ik iets specifieks verduidelijk of check waarin je eerder onjuiste info zag?
pi_217523197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.

Je punt is begrijpelijk en niet onterecht. ChatGPT (en andere AI’s) zijn krachtige hulpmiddelen, maar ze hebben beperkingen — vooral als het gaat om feitencontrole, nuance, of complexe contexten. “Hallucinaties”, zoals het invullen van foutieve of verzonnen informatie, zijn inderdaad een bekend probleem bij deze modellen.

De beste manier om AI te gebruiken is als aanvulling op je eigen onderzoek, niet als vervanging ervan. Kritisch blijven en bronnen controleren blijft essentieel — net zoals je dat zou doen bij informatie van mensen, boeken of het internet.

Wil je dat ik iets specifieks verduidelijk of check waarin je eerder onjuiste info zag?
Ja, dat is precies wat ik ook zei.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:47:40 #174
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217523229
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat is precies wat ik ook zei.
Nee, jij zegt dat je AI helemaal niet moet gebruiken voor je onderzoek. En dat is gewoon onzin.. Echter kan AI ook over verkeerde informatie beschikken en daar moet je bewust van zijn. Maar dat geld voor alle informatie die je dagelijks tot je neemt. Zelfs experts kunnen wel eens fout zitten.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 08:48:43 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217523234
Lekker belangrijk :')
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:51:56 #176
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217523246
Ligt het trouwens aan mij of zien we Putin nog maar amper in het openbaar?

Zou meneer inmiddels op hetzelfde paranode level zitten als Stalin?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 09:05:24 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217523347
Dat is sowieso al vanaf de start van dit feestje
  zaterdag 3 mei 2025 @ 09:17:18 #178
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217523427
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
Dat is sowieso al vanaf de start van dit feestje
True maar toen had ie nog af en toe persconferenties etc.
pi_217523459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:51 schreef The-BFG het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zien we Putin nog maar amper in het openbaar?
Laatste keer was met Witkoff in een museum.
pi_217524096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 08:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.
Je opmerking alsmede die van user Timwonnaccott is terecht , en bij het opzoeken ben ik er gemakzuchtig niet steeds van bewust , dat het antwoord nog eens dieper zou moeten nagekeken en vergeleken worden . Het is voor mij dan ook een nieuw media, dat ik het laatste jaar intensiever ben beginnen gebruiken , en het bezorgd me sneller en eenvoudiger dan de rest de gezochte uitleg. Maar je hebt volkomen gelijk dat ik de gekregen antwoorden , in vraag moet blijven stellen ,
bij mijn Vliegtuig vragen ging ik daar niet van uit, bedankt om mij daar op te wijzen .

Bij de gegeven antwoorden was er maar een heel klein stukje mis
nl dat het vliegtuigje lang in de USSR gebleven was.
Voor de rest kreeg ik de info die ik vergeten was
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:13:03 #181
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217524639
Uh huh.

twitter
pi_217524684
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
Uh huh.

[ x ]
JD Vance strikes again?

Maar serieus. Toch bang dat er iets zal gebeuren tijdens de parade.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:26:33 #183
6484 ExTec
pi_217524712
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
JD Vance strikes again?

Maar serieus. Toch bang dat er iets zal gebeuren tijdens de parade.
Zou ik me ook zorgen over maken.

twitter

Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
pi_217524722
twitter
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:30:12 #185
323876 michaelmoore
pi_217524728
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ x ]

Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likken
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:32:44 #186
6484 ExTec
pi_217524742
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likken
Die kwamen sowieso niet.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:39:42 #187
323876 michaelmoore
pi_217524777
Goed zo jongens de olie moet naar < 40 dollar he
https://www.telegraaf.nl/(...)ompprijs-in-aantocht
quote:
OPEC+ draait oliekraan verder open: lagere pompprijs in aantocht
22 min geledenin Financieel

WENEN (ANP/BLOOMBERG) - De landen van oliekartel OPEC+ gaan de olieproductie volgende maand opnieuw verhogen. Dit is de tweede maand op rij dat het kartel zijn productie sterker verhoogt dan oorspronkelijk gepland, waardoor de olieprijzen verder kunnen dalen. Voor automobilisten kan dit een voordeel opleveren aan de pomp.
quote:
De stap volgt op een eerdere verhoging in mei, die toen al tot een scherpe prijsval op de oliemarkt leidde.

Handelaren hadden deze beslissing echter al deels zien aankomen, aangezien Saoedi-Arabi de afgelopen weken aangaf bereid te zijn tot een langere periode van lage olieprijzen.

De koerswijziging van OPEC+ markeert een opvallende breuk met het traditionele beleid om juist prijsdalingen te voorkomen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:09:46 #188
6484 ExTec
pi_217524938
En dit is natuurlijk gewoon de reden dat oekraine desnoods wat drones met confetti moet sturen.

twitter
pi_217524942
quote:

[..]
Oh ja joh? Zouden de Russen zulk beleid gaan voeren? Denk je dat?
pi_217525030
Medvedev is in ieder geval niet gerust dat de parade rustig zal verlopen.

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lob46govuc2a
Medvedev threatens that "May 10 might not come for Kyiv" if Zelensky dares a provocation in Moscow on May 9.

In his latest rant, he attacked Zelensky for rejecting Putin’s so-called truce offer and claimed that “no one can guarantee Kyiv’s survival” if anything happens on Victory Day.
Die dronkelap moet gewoon de parade annuleren, dan is er niets aan de hand.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:24:45 #191
6484 ExTec
pi_217525043
LOL.

twitter

De reactie van oekraine:

pi_217525049
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.

[ x ]

De reactie van oekraine:

[ afbeelding ]
:D
pi_217525141
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ x ]

Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:49:02 #194
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217525179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.

Alles maar om de binnenlandse steun voor Putin naar beneden te krijgen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:52:10 #195
6484 ExTec
pi_217525192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:49 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.

Alles maar om de binnenlandse steun voor Putin naar beneden te krijgen.
Loeiende luchtalarmen, en rijp & rot snel afgevoerd zien worden naar een schuilkelder is genoeg.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:29:08 #196
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217525393
quote:
Uh huh.

[ x ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217525406
Weet je wat mooi zou zijn? Dat de oorlog een keer ophoudt.
pi_217525416
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Weet je wat mooi zou zijn? Dat de oorlog een keer ophoudt.
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.
pi_217525428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.
Als jij dat vindt... neuh absoluut niet.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:37:16 #200
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217525440
quote:
Uh huh.

[ x ]
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.

[ x ]

De reactie van oekraine:

[ afbeelding ]
Haha ja groot gelijk. 'wij willen graag feest vieren in een land dat jullie zonder reden aanvalt, martelt, uitmoordt, dus graag even niet schieten'

Ja doeiii :W
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')