quote:Artikel door admin • 6u •Zelenskyy: Overeenkomst over mineralen is een ‘gelijkwaardige deal’
De Oekraense president Volodymyr Zelenskyy zei donderdag dat de overeenkomst met de VS over mineralen het resultaat is van onderhandelingen die hebben geleid tot een ‘echt gelijkwaardige deal’.
In zijn toespraak ’s avonds zei hij dat de overeenkomst geen terugbetalingsverplichtingen bevat voor eerdere hulp van de VS aan Kiev.
Na maanden van intense besprekingen hebben de VS en Oekrane een akkoord bereikt dat Washington toegang moet geven tot belangrijke mineralen en andere natuurlijke hulpbronnen van Oekrane. Kiev hoopt dat dit akkoord zal zorgen voor blijvende steun voor zijn verdediging tegen Rusland.
Oekraense functionarissen hebben verklaard dat het akkoord dat woensdag is ondertekend aanzienlijk gunstiger is voor Oekrane dan eerdere versies, die volgens hen Kiev in een ondergeschikte rol plaatsten en Washington buitengewone controle gaven over de hulpbronnen van het land.
Deze overeenkomst, die nog door het Oekraense parlement moet worden goedgekeurd, voorziet in de oprichting van een wederopbouwfonds voor Oekrane, dat volgens functionarissen de voortzetting van de Amerikaanse militaire steun zal vergemakkelijken.
Een eerdere versie van deze overeenkomst was bijna rond, maar werd uiteindelijk verstoord tijdens een controversile bijeenkomst in het Oval Office, waaraan onder meer de Amerikaanse president Donald Trump, vicepresident JD Vance en president Zelensky deelnamen.
Oekraense reacties op de overeenkomst
Inwoners van Kiev reageerden donderdag met gemengde gevoelens op de overeenkomst tussen de VS en Oekrane over delfstoffen.
“Alle nieuws is moeilijk te verwerken, of het nu over onderhandelingen gaat of iets anders. Ik geloof en hoop nog steeds dat elke actie tot een resultaat zal leiden dat Oekrane naar de overwinning zal brengen. Alleen naar de overwinning”, aldus Diana Abramova, een inwoonster van Kiev.
Hoewel ze de details van de deal niet kent, is de 74-jarige universitair docent Natalia Vysotska optimistisch: “Als het is getekend, hebben onze experts vast de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Ik hoop dat het iets goeds oplevert.”
Anderen voelden zich echter meer uitgeput. Voor de 37-jarige Iryna Vasylevska was de deal weer een herinnering dat “ons land slechts een onderhandelingsmiddel is voor de rest van de wereld en dat we geen volledige bescherming hebben”.
“Ik zie dat we in plaats van onszelf te versterken, alles blijven weggeven”, voegde ze eraan toe. ”Ik vind het vreselijk dat onze mensen in oorlog als vlees worden gezien. Ik weet zeker dat er andere deals mogelijk zijn, behalve diegene die ons op alle vlakken armer maken.”
De deal is gesloten in een week die de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio omschreef als “heel cruciaal” voor de initiatieven van Washington om het conflict op te lossen, die in een impasse lijken te zijn geraakt.
Oekrane ziet deze regeling als een manier om ervoor te zorgen dat zijn belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot betrokken blijft en zijn militaire steun niet intrekt, die cruciaal is geweest in de strijd tegen de grootschalige invasie van Rusland in de afgelopen drie jaar.
Vind het ook wel knap van 'm dat hij nadat hij persoonlijk werd afgezeken door Trump en Bowman, toch weer gewoon met Trump gaat praten en Trump zelfs naar zijn hand weet te zetten. (ook al schijnt dat niet zo heel moeilijk te zijn)quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een meester onderhandelaar is die zelensky toch.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Het idee dat Oekrane maar akkoord moet gaan met whatever zodat de oorlog stopt is onzin. Dat zeiden we gister ook al, er moet een duurzame vrede komen, maar als we gaan feesten straks omdat er 100 drones richting Moskou gaan op de 9 mei parade dan is het sentiment toch heel anders? Dan gaat het gewoon door hoor van beide kanten en lang ook. Die sensatie daar houden sommige users van.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Typerend dat je deze negeert @:Discombobulate
Ben nog steeds wel benieuwd naar je zeer genuanceerde uitleg
Inderdaad. Maar gezien Rusland de agressor is in dit conflict is alles wat Oekrane doet een tegenreactie. Dus dat kan je inderdaad niet volledig gelijkstellen met elkaar.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En ik weet al wel je antwoord: "JAaA maAr RuSlANd DoEt hEt OoooOOok!!11" Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ja, maar dat mag dat gore Rusland ook helemaal niet doen voor de tienduizendste keer.
Het is heel simpel. Bezetting is geen vrede.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je loopt dan als Oekraner wel dikke kans om in een Russisch martelkamp terecht te komen, maar soit, het is wel "vrede".
Klopt, de man is extreem eenvoudig te bespelen. Dat is al jaren duidelijk. Alleen als je in een afhankelijke positie komt of zit moet je opletten, maar dat heeft Zelenskyy goed opgelost.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een zwakte van Trump is dat hij hoog van de toren blaast maar dat hij uiteindelijk wel altijd iets eruit wil slepen ook al is het maar symbolisch. Daardoor hoeft de ander alleen maar de eerste storm te weerstaan en af te wachten waarna men alsnog een gunstige deal met hem kan sluiten. Trump is niet bereid tot gezichtsverlies en/of met lege handen thuis te komen en dat kan dus tegen hem gebruikt worden.
Laat de USA maar graven in de bezette gebieden van Poetinquote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Scjvb het volgende:
Absolute waardering en thumps up voor Zelensky in deze!
Dit was Moskou. Ze vielen toen samen Polen binnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat zal wel Kyiv zijn.
Misschien speelt het mee dat Stalin kort er voor miljoenen Oekrainers vermoord had met zijn Holodomor, of misschien iets anders. Geen idee.
De Sovjets waren nog verrotter dan de Nazi's. En deze verrotte mentaliteit zit nog in de Russen. Vandaar al die martelpraktijken. Nog erger dan de Nazi's deden. Hopelijk gaan we er even aan denken tijdens de dodenherdenking, en hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren natuurlijk.
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Rusland doet dat wel. Ongeacht wat Oekrane doet. En jij zegt dus dat Oekrane niets terug mag doen want dat zou "iets" veroorzaken, Rusland zal dan "iets" gaan doen.
Mijn vraag aan jou: Wat is dat "iets"? Wat zou Rusland doen dat ze nu nog niet doen?
Wat zeg je dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet... Kom op joh.
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:49 schreef Haags het volgende:
Nog een week tot de nazi parade in Moskou.
Doet ie 't, of doet ie 't nie 🚀🚀🚀
Dat alleen al lijkt me puur genot.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen.quote:
Zouden ze het live gaan uitzenden?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Poetin de schuilkelder in zien rennen. En dat het beeld dan over gaat op die ballerina's die het Zwanenmeer dansen.
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.quote:
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Net als in 1987:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
Dit is juist bedacht door mensen die zich enkel toelegden op de statistiek van het aantal gewonden en doden op het slagveld en kwam in eerste instantie naar voren tijdens de Napoleontische oorlogen en is eigenlijk toepasbaar tot de 2e wereldoorlog. Bijvoorbeeld tijdens de Napoleontische veldslagen waren er personen die het veld na de slag naliepen en het aantal doden nauwkeurig telden en daarna verificeerden met de aantallen verliezen zoals aangegeven door de regimenten en divisies.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.
Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.
Edit: deze discussie heb ik al vaker gevoerd, zal daar eens mee stoppen
Dat is voor de vredesbrigade als een angstdroom.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er berhaupt doorheen gaan komen.
Oekrane schiet op dit moment niet zo vreselijk veel op Rusland. Dus de kans dat ze volgende week een flinke voorraad aan longrange drones hebben is aanwezig.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De kans op doden door de luchtafweer is daar vermoedelijk groter dan door die dromenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:11 schreef Ulx het volgende:
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Was dat niet het parlement?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat kan, ben te lui om het op te zoeken.quote:
Dat ontslaat de VS natuurlijk niet van hun verplichtingen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik hen deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.
Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
Dat vond ik nog wel de grootste stunt van de jaren '80. Let wel, er was toen absoluut nog geen zicht op het einde van het IJzeren Gordijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in 1987:]
Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwamZo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Voor dat laatse is het wellicht zo dat om het een en ander het nog wat tijd vergt om na de veelbesproken en kersverse deal de grondstoffenhandel goed en wel te laten draaien.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekrane, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.
Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Dan weet je zeker dat oekraiene enorm zal bloedenquote:
Dat zal ons niet overkomen, dat er een mbt afgesleept wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.
Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
Met dan een minister die zegt dat alles in orde is:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
Neuh, het gaat over nieuwe projecten. Dat is echt een meerjarenplan. Tien jaar is niets, als je vanaf nul moet beginnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:58 schreef Scjvb het volgende:
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen n of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
Effe Chatgpt bevraagdquote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in 1987:
[ afbeelding ]
Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwamZo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Zou voortaan gewoon zelf googelen want je Chatgpt zit er nogal naast. Het vliegtuig is in hetzelfde jaar nog terug naar Duitsland gevlogen, is een jaar later verkocht aan een Japanner en heeft daar jaren tentoongesteld gestaan totdat het in 2009 naar een Duits museum ging.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:30 schreef KangaP het volgende:
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.
?
Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
"Oh noes"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan weet je zeker dat oekraiene enorm zal bloeden![]()
![]()
Escalatie moet voorkomen worden.quote:
Als het aangevallen land zich gewoon niet verdedigt, is er niets aan de hand!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Escalatie moet voorkomen worden.
Het lijkt erop dat het grootste deel van de aanval op Crimea in het algemeen en vliegveld Saky in het bijzonder is.quote:
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Die video is zo veel beter als je met het geluid uit kijktquote:
Ik vind dit een nogal onhandige post.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat zullen ze gaan doen dan denk je?
Nog wat harder of meer verkrachten/martelen?
Nog meer woonwijken bestoken met raketten en drones dan ze nu al doen?
Of iets anders?
quote:The U.S. plans tougher sanctions on Russia’s energy and banking sectors, targeting Gazprom and key financial firms, - Reuters
The sanctions await Trump’s approval. The package may include secondary sanctions on exports to India and China.
quote:Ukrainian Armed Forces captured Togolese nationals fighting for the Russian army,the Foreign Ministry of the Togolese Republic said
They confirmed that the majority of captured are "young students" who left for Russia because they were offered alleged scholarships in Russian universities
Waarom doen ze dat nu dan al massaal?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Daar heb je immers niks aan.
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal onhandige post.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal onhandige post.
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen moeten eens stoppen met chatgtp alles vragen omdat het op veel gebieden echt nog waardeloos is en totaal andere dingen invult/hallucineerd. Doe je eigen onderzoek.
Ja, dat is precies wat ik ook zei.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Chatgpt heeft hier een pittige mening over.
Je punt is begrijpelijk en niet onterecht. ChatGPT (en andere AI’s) zijn krachtige hulpmiddelen, maar ze hebben beperkingen — vooral als het gaat om feitencontrole, nuance, of complexe contexten. “Hallucinaties”, zoals het invullen van foutieve of verzonnen informatie, zijn inderdaad een bekend probleem bij deze modellen.
De beste manier om AI te gebruiken is als aanvulling op je eigen onderzoek, niet als vervanging ervan. Kritisch blijven en bronnen controleren blijft essentieel — net zoals je dat zou doen bij informatie van mensen, boeken of het internet.
Wil je dat ik iets specifieks verduidelijk of check waarin je eerder onjuiste info zag?
Nee, jij zegt dat je AI helemaal niet moet gebruiken voor je onderzoek. En dat is gewoon onzin.. Echter kan AI ook over verkeerde informatie beschikken en daar moet je bewust van zijn. Maar dat geld voor alle informatie die je dagelijks tot je neemt. Zelfs experts kunnen wel eens fout zitten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik ook zei.
True maar toen had ie nog af en toe persconferenties etc.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
Dat is sowieso al vanaf de start van dit feestje
Laatste keer was met Witkoff in een museum.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:51 schreef The-BFG het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zien we Putin nog maar amper in het openbaar?
Je opmerking alsmede die van user Timwonnaccott is terecht , en bij het opzoeken ben ik er gemakzuchtig niet steeds van bewust , dat het antwoord nog eens dieper zou moeten nagekeken en vergeleken worden . Het is voor mij dan ook een nieuw media, dat ik het laatste jaar intensiever ben beginnen gebruiken , en het bezorgd me sneller en eenvoudiger dan de rest de gezochte uitleg. Maar je hebt volkomen gelijk dat ik de gekregen antwoorden , in vraag moet blijven stellen ,quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, chatGTP is op dit soort gebieden echt totaal waardeloos. User over dat vliegtuigje zei ook al dat er niks van klopt.
Zou ik me ook zorgen over maken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
JD Vance strikes again?
Maar serieus. Toch bang dat er iets zal gebeuren tijdens de parade.
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likkenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou ik me ook zorgen over maken.
[ x ]
Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
Die kwamen sowieso niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Orban en Wilders zitten op de eerste rij klaar om op het juiste moment het reetje van Poetin te likken
quote:OPEC+ draait oliekraan verder open: lagere pompprijs in aantocht
22 min geledenin Financieel
WENEN (ANP/BLOOMBERG) - De landen van oliekartel OPEC+ gaan de olieproductie volgende maand opnieuw verhogen. Dit is de tweede maand op rij dat het kartel zijn productie sterker verhoogt dan oorspronkelijk gepland, waardoor de olieprijzen verder kunnen dalen. Voor automobilisten kan dit een voordeel opleveren aan de pomp.
quote:De stap volgt op een eerdere verhoging in mei, die toen al tot een scherpe prijsval op de oliemarkt leidde.
Handelaren hadden deze beslissing echter al deels zien aankomen, aangezien Saoedi-Arabi de afgelopen weken aangaf bereid te zijn tot een langere periode van lage olieprijzen.
De koerswijziging van OPEC+ markeert een opvallende breuk met het traditionele beleid om juist prijsdalingen te voorkomen.
Oh ja joh? Zouden de Russen zulk beleid gaan voeren? Denk je dat?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Die dronkelap moet gewoon de parade annuleren, dan is er niets aan de hand.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lob46govuc2a
Medvedev threatens that "May 10 might not come for Kyiv" if Zelensky dares a provocation in Moscow on May 9.
In his latest rant, he attacked Zelensky for rejecting Putin’s so-called truce offer and claimed that “no one can guarantee Kyiv’s survival” if anything happens on Victory Day.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.
[ x ]
De reactie van oekraine:
[ afbeelding ]
Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou ik me ook zorgen over maken.
[ x ]
Maar goed, modi kwam al niet, nu wachten tot xi en lula ook maar afzeggen, en dan is wmb wel klaar. Het verdere rijp & rot komt waarschijnlijk toch wel, daar is niks aan verloren.
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook al doet Oekrane niets maar zeggen gasten af voor de parade is dat al een overwinning.
Loeiende luchtalarmen, en rijp & rot snel afgevoerd zien worden naar een schuilkelder is genoeg.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Toch zou het mooi zijn als er ook echt iets gebeurt. Al is het maar een bom in een auto ofzo.
Alles maar om de binnenlandse steun voor Putin naar beneden te krijgen.
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Weet je wat mooi zou zijn? Dat de oorlog een keer ophoudt.
Als jij dat vindt... neuh absoluut niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals Nederland kreeg na de capitulatie in 1940? Toen werd er jaren niet gevochten in Nederland.
quote:
Haha ja groot gelijk. 'wij willen graag feest vieren in een land dat jullie zonder reden aanvalt, martelt, uitmoordt, dus graag even niet schieten'quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
LOL.
[ x ]
De reactie van oekraine:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |