Dit is juist bedacht door mensen die zich enkel toelegden op de statistiek van het aantal gewonden en doden op het slagveld en kwam in eerste instantie naar voren tijdens de Napoleontische oorlogen en is eigenlijk toepasbaar tot de 2e wereldoorlog. Bijvoorbeeld tijdens de Napoleontische veldslagen waren er personen die het veld na de slag naliepen en het aantal doden nauwkeurig telden en daarna verificeerden met de aantallen verliezen zoals aangegeven door de regimenten en divisies.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen ja, aantal doden niet per se. Ligt grotendeels ook aan wat voor oorlog, als jij aanvalt met vliegtuigen zoals VS of bijvoorbeeld Israel doet dan zal je altijd veel meer doden bij de tegenstander veroorzaken.
Die 1 op 3 is bedacht in een totaal andere tijd waar niet alleen de ethiek van oorlog maar ook de wapens en geneeskunde anders waren. En is ook maar bedacht, niet gebaseerd op feitelijke statistiek.
Edit: deze discussie heb ik al vaker gevoerd, zal daar eens mee stoppen
Dat is voor de vredesbrigade als een angstdroom.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Denk dat ze in ieder geval iets zullen doen waardoor het luchtalarm zal afgaan. Dat lijkt me al genoeg om de boel te verpesten daar.
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er überhaupt doorheen gaan komen.
Oekraïne schiet op dit moment niet zo vreselijk veel op Rusland. Dus de kans dat ze volgende week een flinke voorraad aan longrange drones hebben is aanwezig.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het wordt wel spannend, maar ik vraag me af of ze er überhaupt doorheen gaan komen.
De kans op doden door de luchtafweer is daar vermoedelijk groter dan door die dromenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:11 schreef Ulx het volgende:
Het ministerie van Defensie opblazen zou ook een leuke zijn. Het is een militair doelwit. Geen risico op het per ongeluk opblazen van buitenlandse gasten. De parade verstoor je er uiteraard ook mee. En het valt ook nogal op. Het is nogal lastig zoiets in de doofpot te stoppen.Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Was dat niet het parlement?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat dat gebouw waar ze in '91 met een tank op aan het schieten waren?
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekraïne, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een meester onderhandelaar is die zelensky toch.
Dat kan, ben te lui om het op te zoeken.quote:
Dat ontslaat de VS natuurlijk niet van hun verplichtingen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik hen deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekraïne, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.
Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zal wel 10 seconden vertraging ofzo in zitten. Just to be sure.
Dat vond ik nog wel de grootste stunt van de jaren '80. Let wel, er was toen absoluut nog geen zicht op het einde van het IJzeren Gordijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in 1987:]
Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwamZo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Voor dat laatse is het wellicht zo dat om het een en ander het nog wat tijd vergt om na de veelbesproken en kersverse deal de grondstoffenhandel goed en wel te laten draaien.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb deze week ergens gehoord, dat het Zelensky zelf was, die in september vorig jaar met het grondstoffendealplan op de proppen kwam. Waarschijnlijk om de VS vast te laten pinnen aan de belangen van Oekraïne, en dat dat een betere garantie was dan een eventuele aansluiting bij de EU.
Ik denk dat deze grondstoffendeal voorlopig nog weinig betekent. Ik voorzie voorlopig nog geen Amerikaanse bedrijven naar die gebieden met grondstoffen toetrekken.
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik denk wel meer dan 10 seconden, misschien wel een aantal minuten. Ze moeten immers niet alleen ingrijpen als er een aanval/aanslag plaatsvindt maar ook als iemand (per ongeluk of expres) iets verkeerds zegt, een stuk decor inelkaar dondert of iemand in het publiek een protestbord omhoog houdt. En van die struikelpartij bij die ijshockeywedstrijd zal Poetin ook wel geleerd hebben... geen tweede keer.
Dan weet je zeker dat oekraiene enorm zal bloedenquote:
Dat zal ons niet overkomen, dat er een mbt afgesleept wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat dacht je van de armata mbt die afgesleept werd.
Wat overigens niet het enige materieel was wat er mee ophield
Met dan een minister die zegt dat alles in orde is:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunt de drones ook lokaal lanceren. Maar dat de luchtafweer aan de bak moet zou al mooie tv zijn. Misschien zo'n koepeltje van het kremlin raken.
Neuh, het gaat over nieuwe projecten. Dat is echt een meerjarenplan. Tien jaar is niets, als je vanaf nul moet beginnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:58 schreef Scjvb het volgende:
Tien jaar lijkt wat lang. Maar het gaat allemaal zeker niet binnen één of twee dagen, dat moge duidelijk zijn.
Effe Chatgpt bevraagdquote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in 1987:
[ afbeelding ]
Weet nog wel dat dat op het Jeugdjournaal kwamZo'n snotneus die de USSR eens even flink te kakken zette.
Zou voortaan gewoon zelf googelen want je Chatgpt zit er nogal naast. Het vliegtuig is in hetzelfde jaar nog terug naar Duitsland gevlogen, is een jaar later verkocht aan een Japanner en heeft daar jaren tentoongesteld gestaan totdat het in 2009 naar een Duits museum ging.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:30 schreef KangaP het volgende:
Het vliegtuigje van Mathias Rust, een Cessna 172 Skyhawk, werd na zijn beroemde landing op 28 mei 1987 in Moskou door de Sovjet-autoriteiten in beslag genomen.
?
Wat gebeurde er met het toestel?
1. Na de landing:
o Het vliegtuig werd weggehaald van de brug bij het Rode Plein door de Sovjet-autoriteiten.
o Het werd zorgvuldig onderzocht door de KGB en militaire instanties, onder meer op spionageapparatuur -- die uiteraard niet werd gevonden.
2. Tijdelijke opslag:
o Het toestel werd jarenlang opgeslagen in een Sovjet-militair magazijn, weg van het publieke oog.
3. Uiteindelijk lot:
o In de jaren '90, na de val van de Sovjet-Unie, kwam het toestel in handen van een luchtvaartmuseum in Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |