Ik volg het niet van dag tot dag, maar als er bij Poetin wat ruimte lijkt te zitten voor onderhandelingen, mag je aannemen dat het water hen ook wel tot de lippen staat.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
De Russen hebben in de oorlog met Oekraïne ondertussen al 950.000 soldaten verloren. Echt een niet voor te stellen aantal, zo bizar veel is het. Hoelang gaat Rusland dit volhouden?
Nou als het op manschappen aankomt kan het nog veel langer hoor, algehele mobilisatie kan ook nog als escalatiestap. Volhouden heeft meer met de oorlogseconomie van Rusland te maken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
De Russen hebben in de oorlog met Oekraïne ondertussen al 950.000 soldaten verloren. Echt een niet voor te stellen aantal, zo bizar veel is het. Hoelang gaat Rusland dit volhouden?
Vraag je je wel af wat de moeders, zussen, broers, echtgenoten denken als ze iemand verliezen. Hij heeft gestreden voor het vaderland en is een held of zouden ze wel woede voelen tegenover de overheid?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
Met de kennis van nu denk ik niet dat Poetin dezelfde keuze had gemaaktquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat Rusland, zo lijkt het, gewoon bereidt is om dit risico te nemen en dat het al ingecalculeerd is. Zo belangrijk is blijkbaar deze oorlog voor het clubje siloviki. Het zou mij eigenlijk ook weer niet verbazen als ze tot algehele mobilisatie overgaan.
Ja verloren aan actieve soldaten. Omdat het merendeel toch gewonden zijn? Niet allemaal doden toch?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:22 schreef Alpha0 het volgende:
Gewonden zijn duur voor de staat, en ze zijn vaak zichtbaar.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja verloren aan actieve soldaten. Omdat het merendeel toch gewonden zijn? Niet allemaal doden toch?
(Tenminste zo had ik het begrepen)
Zeker. Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewonden zijn duur voor de staat, en ze zijn vaak zichtbaar.
48000 OEK en 96000 RUS zijdequote:Op donderdag 1 mei 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja verloren aan actieve soldaten. Omdat het merendeel toch gewonden zijn? Niet allemaal doden toch?
(Tenminste zo had ik het begrepen)
Aan doden? Dus van de kant van Ru is 1 op de 10 casualties een dode? Ik denk dat dat te optimistisch is.quote:
Doden ja.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Aan doden? Dus van de kant van Ru is 1 op de 10 casualties een dode? Ik denk dat dat te optimistisch is.
Ik denk eerder 25%. Ook omdat zij een aanvalsoorlog hebben.
Maar dan zullen er geen kerkhoven uitpuilen met nieuwe graven in Rusland. Maar wel veel steden en dorpen met mannen zonder benen of andere ledematen zijn.quote:
Beide partijen hebben vele honderde k aan doden. Maar ik ga ervan uit dat Oek er veel meer heeft, die vecht met jonge jongens in loopgraven tegen een vijand met enorme artillerie overwicht.quote:
Het zou kunnen dat de droneoorlog tegenwoordig voor meer doden zorgt. Dat zijn meestal voltreffers.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Helemaal mee eens.
Maar het zijn geen doden.
Overigens: zijn er al YT filmpjes dat er zoveel gewonden zonder benen of armen ofzo de dorpen bevolken in Ru? Ik zie het echt nog bizar weinig.
Kan ja.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat de droneoorlog tegenwoordig voor meer doden zorgt. Dat zijn meestal voltreffers.
Heel onwaarschlijk aangezien de Russen nagenoeg constant in de aanval zijn en alsnog nagenoeg geen terreinwinst boekenquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beide partijen hebben vele honderde k aan doden. Maar ik ga ervan uit dat Oek er veel meer heeft, die vecht met jonge jongens in loopgraven tegen een vijand met enorme artillerie overwicht.
Rusland is nog niet eens begonnen met mobiliseren van dienstplichtigen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Heel onwaarschlijk aangezien de Russwn nagenoeg constant in de aanval zijn en alsnog nagenoeg geen terreinwinst boeken
Dan is het simpelweg niet logisch dat Oelraine meer slachtoffers te betreuren heeft
Oeh daar gaan de doelpalen weer hoorquote:Op donderdag 1 mei 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is nog niet eens begonnen met mobiliseren van dienstplichtigen.
1500 doden per dag is idioot. Dan zou het leger al 2 keer verslagen zijn.
Je ziet zelf ook dat het ridicuul is. Alleen je wil dat niet zeggen.quote:
Jouw statement is ridicuulquote:Op donderdag 1 mei 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je ziet zelf ook dat het ridicuul is. Alleen je wil dat niet zeggen.
Volgens de normale dienstplicht in Rusland worden er 2x per jaar 120k tot 140k mensen opgeroepen om te dienen in het leger. Die dienstplicht is sinds het begin van de oorlog gewoon doorgegaan en die mensen zijn ook gewoon ingezet voor de oorlog.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is nog niet eens begonnen met mobiliseren van dienstplichtigen.
1500 doden per dag is idioot. Dan zou het leger al 2 keer verslagen zijn.
Ik dacht dat de dienstplichtigen niet echt uitgezonden werden naar het buitenland door de Russen?quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Volgens de normale dienstplicht in Rusland worden er 2x per jaar 120k tot 140k mensen opgeroepen om te dienen in het leger. Die dienstplicht is sinds het begin van de oorlog gewoon doorgegaan en die mensen zijn ook gewoon ingezet voor de oorlog.
vorig jaar 150k opgeroepen, en tevens de dienstplichtige leeftijd verhoogt van 27 naar 30 jaar.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)tplichtigen-oproepen
maandje terug 160k:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)icht-oorlog-oekraine
Maar nee hoor, hij is nog niet aan de dienstplichtige begonnen
Zitten wel aan het front, maar tot voor kort konden ze het af met mensen die "vrijwillig" meevochten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat de dienstplichtigen niet echt uitgezonden werden naar het buitenland door de Russen?
Dat het contact-soldaten zijn die in Oekraïne zitten (en ten tijde van Pregozhin de gevangenen).
Briljante strategie van dealmaker Trump. Gewoon de wereldwijde economie saboteren, zodat er een crisis ontstaat, en er minder behoefte is aan olie en gas.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:21 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-olie-en-gasprijzen
En ook nog eens het klimaat redden!quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Briljante strategie van dealmaker Trump. Gewoon de wereldwijde economie saboteren, zodat er een crisis ontstaat, en er minder behoefte is aan olie en gas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |