Het is een dorp. Daar is men over het algemeen conservatiever dan in 'the big city'.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.
En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo ga je je huis verkopen na een scheiding. Die 2 dingen staan toch los van elkaar.
Of een man.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
Trouwen, daar gaat het al mis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hele leven naar de klote voor een vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
Al je geld weg en je huis.
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha wat een kangoeroe!!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie nquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:58 schreef Geerd het volgende:
Gelukkig lees ik tha foks...en komen de scheidingsperikelen vaak voorbij.
Mij pakken de kangoeroes niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PILS![]()
![]()
Kloptquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:08 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie n
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maandquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook vaak volgens mij, maar ik zou dat dus nooit doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Echt hey..gelukkig snijd @Lienekien mijn ballen eraf binnen kort..zelfs als een vrouw een misstap maakt ben ik beschermdquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maand
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Tuurlijk wel anders waren we commies ////quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.
In Nederland is dat niet veel anders. Huizen zijn hier zo duur geworden dat je tegenwoordig twee inkomens nodig hebt om een huis te kunnen kopen. Het huis komt op twee namen te staan en de hypotheeklening ook. Bij een scheiding wordt het huis meestal verkocht omdat geen van beide partners genoeg geld heeft om de ander uit te kopen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou vind ik wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:37 schreef Puzzie het volgende:
Mensen gaan uit elkaar , zo gek is dat niet
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.quote:
Ja natuurlijk vind ik wel meer, dooie struik.quote:
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Daarom het huidige huwelijk afschaffen en voortaan een stel een contract laten tekenen voor een aantal jaren en na die tijd bekijken of ze het contract willen verlengen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.
Ok omgooi centje...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk vind ik wel meer, dooie struik.
Lol
oke meneer conducteurquote:
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.
Ja, het bestaat echt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:
Is dat zo?
Kan me er weinig bij voorstellen? Maagdelijkheid tot het huwelijk dit dat?
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.
Ik vind 30 jaar 'best' lang. En het komt voor de buitenwereld misschien als een totale verrassing maar die weten ook niet wat er heeft gespeeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
Ze zijn ook heel goed met het pochen van andermans (lees man/vriend.partner) status en financiele armkracht binnen een relatie. Bij mij op het werk van die mutsen die 3 halve dagen in de week de telefoon opnemen en dan hele dag aan het opscheppen zijn over auto's, merkleding en dure reizen waar die mormels zelf niet voor gewerkt hebben. Want dan stonden ze bij de voedselbank met hun 0.4 FTE.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, het bestaat echt.
In Iran is de twaalver shia verreweg de belangrijkste stroming in de islam, en daar is ook een groot deel van de wetgeving op gebaseerd.
Eigenlijk zijn de sunni en de shia het er ook over eens dat er zo'n tijdelijk huwelijk bestond in de tijd van de profeet, maar de sunni geloven dat de profeet het tijdens zijn leven nog afgeschaft heeft, terwijl de shia geloven dat zo'n tijdelijk huwelijk nog steeds toegestaan is.
Wat maakt dat je je er weinig bij kan voorstellen?
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
Sommige moslimmannen hebben inderdaad wel een beetje een obsessie met maagdelijkheid, maar ik vraag me af of dat nou echt zo'n overheersende rol speelt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:55 schreef Lenny77 het volgende:
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.
En meneer pastoor stond ook aan je deur als je nog maar dacht aan weggaan.
Wees er maar zeker van dat de huwelijken er vroeger veel triester aan toe waren dan nu.. Ook al duurden ze tot de dood.
Bij een huwelijk in deze tijd weet je tenminste dat je partner bij je WIL blijven, anders was hij/zij wel weg.
Ja dat geloof ik oprecht... Heb zelf genoeg voorbeelden gezien en het is ook vrij bekend dat je vroeger gewoon vast zat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart.
Ja ok, maar je kunt het ook omdraaien want mannen gaan natuurlijk ook niet vrijuit en zijn net zo moreel verdorven in dat opzichtquote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.
Wat een triest figuur ben je toch als je zo in het leven staat als jij telkens tentoonspreidt.
Eens. Wat een niveau weer in een serieus subforum.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.
Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
Waarom? Voelt het stoer?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur.
Ik gebruik het onbewust maar blijkbaar is het kwetsend en/of denigrerend dus ik zal het wel over Vrouwen gaan hebben voortaanquote:
Zou erg fijn zijnquote:Op zondag 23 maart 2025 09:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik gebruik het onbewust maar blijkbaar is het kwetsend en/of denigrerend dus ik zal het wel over Vrouwen gaan hebben voortaan
Onbewust? Ik heb het al diverse keren opgeworpen en je bleef het gebruiken. Zou mooi zijn als je daar inderdaad mee stopt.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik gebruik het onbewust maar blijkbaar is het kwetsend en/of denigrerend dus ik zal het wel over Vrouwen gaan hebben voortaan
Nee, is alleen maar een manier om prostitutie "legaal" te maken:quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ah....quote:Op zondag 23 maart 2025 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, is alleen maar een manier om prostitutie "legaal" te maken:
Ze trouwen voor een paar uur/dagen met een prostituee om er seks binnen het huwelijk mee te kunnen hebben.
Het blijft gewoon prostitutie natuurlijk, maar dan in Iran.
Zou wel 30 jaar met me ex willen rampetampen, maar samenwonen is dan weer de ramp. Snapje?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:51 schreef Twiitch het volgende:
Niemand is toch voor z'n plezier 30 jaar bij dezelfde
Ik geloof dat dat uit een ander topic wel duidelijk was...quote:Op zondag 23 maart 2025 12:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zou wel 30 jaar met me ex willen rampetampen, maar samenwonen is dan weer de ramp. Snapje?
Die kans is groot, maar zelfs dat hoeft niet eens.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Mensen hangen doorgaans vuile was niet buiten, dus kan natuurlijk zijn dat ze al langer problemen hadden.
Maar zomaar ineens voor het eerst vreemdgaan na al die tijd lijkt me ook zeldzaam.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kans is groot, maar zelfs dat hoeft niet eens.
Als mijn man vreemd zou gaan dan is het ook einde verhaal, ongeacht of het na 12 of na 32 jaar huwelijk is, en ongeacht hoe lang het geleden is.
Daarom ook die "ongeacht hoe lang het geleden is".quote:Op zondag 23 maart 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar zomaar ineens voor het eerst vreemdgaan na al die tijd lijkt me ook zeldzaam.
Waarom huilen vrouwen zoveel?quote:Op zondag 23 maart 2025 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn man vreemd zou gaan dan is het ook einde verhaal, ongeacht of het na 12 of na 32 jaar huwelijk is, en ongeacht hoe lang het geleden is.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 23 maart 2025 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo huilen?quote:
Nuja.. na 30j huwelijk een misstap begaan vind ik nu niet meteen een reden om 30j vol lief en leed weg te gooien.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik vind dat een misstap die ik niet accepteer.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja.. na 30j huwelijk een misstap begaan vind ik nu niet meteen een reden om 30j vol lief en leed weg te gooien.
Dan heb je toch wel wat gratie verdient lijkt mij? Dan gooi je bij wijze van spreken 15 miljoen sterke minuten weg voor 15 minuten van zwakte.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen.
Heb je er ervaring mee?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In de regel weten gescheiden vrouwen die opnieuw willen trouwen meestal wel weer een man te vinden.
Wakker van liggen is een groot woord. Vroeg het me gewoon af.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je hiervan wakker kunt liggen. Ik kan mezelf alleen maar druk maken in de relaties waar ik zelf in zit, daar heb ik genoeg aan.
Bij een ander weet je toch niet wat er zich afspeelt, je ligt er s'nachts niet tussen en ze komen je het ook heus niet vertellen.
Voor mij geld:
Buiten mijn bereik, buiten mijn zorg.
Helaas niet, al zou ik best wel een moslimdame willen.quote:
quote:Op zondag 23 maart 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Mensen hangen doorgaans vuile was niet buiten, dus kan natuurlijk zijn dat ze al langer problemen hadden.
Omdat ze daarmee dingen gedaan krijgen.quote:
Dat geldt net zo voor de vrouw. Ook ik ga het risico aan dat ik al mijn bezittingen moet delen. Voor mij is die liefde van mijn man meer dan alles waard en we bouwen dit leven samen op.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat had degene die vreemdgaat maar moeten bedenken. Ik zou mijn man dan ook zien als een bedrieger/ verrader en hem nooit meer met dezelfde ogen kunnen aankijken. Hoe pijnlijk ook, ik zou uit de relatie stappen.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja.. na 30j huwelijk een misstap begaan vind ik nu niet meteen een reden om 30j vol lief en leed weg te gooien.
Dan heb je toch wel wat gratie verdient lijkt mij? Dan gooi je bij wijze van spreken 15 miljoen sterke minuten weg voor 15 minuten van zwakte.
Moslimmensen zijn gewoon mensen in alle soorten en maten. De een zegt ik ben moslim door alleen in een god te geloven (drinkt soms alcohol en doet soms mee aan de ramadan), de ander bidt dagelijks ook erbij en weer de ander gaat naar de moskee en leest de koran. Dat zijn grofweg de drie smaken van hoe begaan iemand is met het geloof. De laatste groep draagt iha een hoofddoek. Zij zoeken na de scheiding vaak een moslimman. De eerste groep heeft het wat makkelijker, zie ik vaak eindigen met een Nederlandse man. Mijn Turkse vriendinnen (uit de eerste groep ook), denk 70%, zijn geëindigd met een Nederlandse man omdat het niet werkte met een Turkse man.quote:Op zondag 23 maart 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas niet, al zou ik best wel een moslimdame willen.
Of het voor een gescheiden moslimdame makkelijk of moeilijk is om weer een man te vinden, hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van haar situatie. Voor een gescheiden moslimdame die uit haar huwelijk geen kinderen heeft of een gescheiden moslimdame die uit haar huwelijk kinderen heeft die inmiddels volwassen en zelfstandig zijn, zal het een stuk makkelijker zijn dan voor een moslimdame die nog de zorg heeft over minderjarige thuiswonende kinderen. Wat dat betreft zijn moslims ook gewoon net mensen.
Verder is er in een land als Nederland wel een factor die het voor gescheiden moslimdames moeilijker maken om weer een man te vinden om mee te trouwen. Er zijn moslimmannen die na een huwelijk en een scheiding niet opnieuw willen trouwen, maar ondertussen wel sex willen zonder al te veel verplichtingen en zonder zich echt te binden. Dat zoeken ze dan bij ongelovige Nederlandse vrouwen, en er zijn ongelovige Nederlandse vrouwen die zich daarvoor lenen.
De moslimdames zijn over het algemeen wat traditioneler op het gebied van normen en waarden, en in de meeste moslimgemeenschappen wordt van mannen nu eenmaal veel meer getolereerd dan van vrouwen, dus die vrouwen doen niet hetzelfde en blijven dus alleen. Voor iedere ongelovige Nederlandse vrouw die met een moslimman wipt, is er dus een moslimdame die geen man kan vinden.
Huis moeten verkopen vanwege je wijfquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je dankzij je vrouw in dat huis kunt wonen is het ook niet vreemd dat je het moet verkopen als je relatie eindigt.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Huis moeten verkopen vanwege je wijf
Niet meer in de voortuin halve liters kunnen klappen
Al die geweldige mannen in dit topic die het graag over wijven hebben en willen klagen over hoe slecht die wijven zijn, zijn natuurlijk geweldige mannetjessputters die loaded zijn en zo gruwelijk veel geld hebben, dat ze de villa in kwestie helemaal zelf contant hebben aangekocht. Die hebben geen vrouw wijf nodig hoor.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dankzij je vrouw in dat huis kunt wonen is het ook niet vreemd dat je het moet verkopen als je relatie eindigt.
Je bent erg goed op de hoogte!quote:Op zondag 23 maart 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Verder is er in een land als Nederland wel een factor die het voor gescheiden moslimdames moeilijker maken om weer een man te vinden om mee te trouwen. Er zijn moslimmannen die na een huwelijk en een scheiding niet opnieuw willen trouwen, maar ondertussen wel sex willen zonder al te veel verplichtingen en zonder zich echt te binden. Dat zoeken ze dan bij ongelovige Nederlandse vrouwen, en er zijn ongelovige Nederlandse vrouwen die zich daarvoor lenen.
De moslimdames zijn over het algemeen wat traditioneler op het gebied van normen en waarden, en in de meeste moslimgemeenschappen wordt van mannen nu eenmaal veel meer getolereerd dan van vrouwen, dus die vrouwen doen niet hetzelfde en blijven dus alleen. Voor iedere ongelovige Nederlandse vrouw die met een moslimman wipt, is er dus een moslimdame die geen man kan vinden.
En vaak in topics over moslims tekeer gaan. Maar niet omdat ze ouderwetse verhoudingen in die milieus zo slecht vinden. Maar omdat ze er eigenlijk jaloers op zijn dat ze er zelf niet aan deelnemen.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al die geweldige mannen in dit topic die het graag over wijven hebben en willen klagen over hoe slecht die wijven zijn, zijn natuurlijk geweldige mannetjessputters die loaded zijn en zo gruwelijk veel geld hebben, dat ze de villa in kwestie helemaal zelf contant hebben aangekocht. Die hebben geen vrouw wijf nodig hoor.
Trieste bedoening.
Ik vind het in ieder geval erg zonde van een serieus topic in een serieus subforum dat er zo gepost kan worden.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En vaak in topics over moslims tekeer gaan. Maar niet omdat ze ouderwetse verhoudingen in die milieus zo slecht vinden. Maar omdat ze er eigenlijk jaloers op zijn dat ze er zelf niet aan deelnemen.
Heb je het hen ook gevraagd?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Scheiden na 30 jaar huwelijk is een keuze die je niet zomaar maakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:48 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel goed met het pochen van andermans (lees man/vriend.partner) status en financiele armkracht binnen een relatie. Bij mij op het werk van die mutsen die 3 halve dagen in de week de telefoon opnemen en dan hele dag aan het opscheppen zijn over auto's, merkleding en dure reizen waar die mormels zelf niet voor gewerkt hebben. Want dan stonden ze bij de voedselbank met hun 0.4 FTE.
Interessant dat deze users een serieus topic over een huwelijk wat na 30 jaar stukloopt weer als een kans zien om hun frustraties over vrouwen hier neer te plempen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja ok, maar je kunt het ook omdraaien want mannen gaan natuurlijk ook niet vrijuit en zijn net zo moreel verdorven in dat opzicht
De meeste scheidingen van heterokoppels worden geïnitieerd door vrouwen. Deze users illustreren graag eigenhandig hoe dat komt.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Interessant dat deze users een serieus topic over een huwelijk wat na 30 jaar stukloopt weer als een kans zien om hun frustraties over vrouwen hier neer te plempen.
Misschien is het een idee dat er speciaal topic komt voor gefrustreerde users met incel gedrag waar ze kunnen huilen en boos zijn over 'al die vrouwen' die hun niet moeten.
https://www.metronieuws.n(...)iebreuk-dan-vrouwen/quote:Mannen hebben meer last van een relatiebreuk dan vrouwen, blijkt uit onderzoek
Het stereotype wil dat vrouwen harder geraakt worden door een gebroken hart dan mannen. Tranen, emotionele gesprekken met vriendinnen en een marathon van romantische films: zo wordt hun reactie op een relatiebreuk vaak voorgesteld.
Maar nieuw onderzoek, gepubliceerd door het wetenschappelijke Behavioral & Brain Sciences, wijst uit dat de realiteit juist andersom is. Mannen blijken emotioneel meer afhankelijk van hun partner en hebben daardoor na een relatiebreuk grotere moeite om weer op de been te komen.
Emotioneel vangnet
Uit onderzoek blijkt dat mannen vaak sterker leunen op hun romantische relaties dan vrouwen. Waar vrouwen een breed sociaal netwerk hebben en hun emoties gemakkelijker delen met vrienden en familie, zoeken mannen hun emotionele steun vooral bij hun partner. Hierdoor is een relatiebreuk voor hen een veel grotere klap.
Ook zijn mannen eerder geneigd om in liefde te geloven, sneller verliefd te worden en meer waarde te hechten aan de emotionele en fysieke steun die een partner biedt. Dit maakt hen niet alleen gemotiveerder om een relatie te beginnen, maar ook kwetsbaarder wanneer deze eindigt.
Relatiebreuk zet gezondheid en welzijn onder druk
Een stabiele relatie doet mannen goed, geven de onderzoekers aan. Ze hebben zelfs een betere mentale en fysieke gezondheid als ze een vaste partner hebben. Mannen die een relatie hebben, ervaren gemiddeld minder stress en worden minder snel depressief waardoor ze fysiek gezonder zijn. Single mannen daarentegen kampen vaker met eenzaamheid, stress en zelfs een verhoogd risico op gezondheidsproblemen zoals hartziekten.
Vrouwen halen deze voordelen in mindere mate uit romantische relaties. Doordat zij vaker meerdere bronnen van emotionele steun hebben, ervaren zij minder negatieve gevolgen als ze weer single worden. Dit verklaart waarom alleenstaande mannen gemiddeld een minder goede gezondheid hebben dan alleenstaande vrouwen.
Waarom vrouwen vaker de knoop doorhakken
Opvallend is dat vrouwen vaker de relatie verbreken dan mannen. Ongeveer 70 procent van de echtscheidingen wordt door vrouwen aangevraagd. Een belangrijke reden hiervoor is dat vrouwen de kosten en baten van een relatie vaak anders afwegen. Wanneer een relatie niet meer werkt, zien zij het eerder als een kans op een nieuwe start, terwijl mannen geneigd zijn te focussen op wat ze verliezen.
Daarnaast zorgt de emotionele afhankelijkheid van mannen ervoor dat zij minder snel de eerste stap zetten. De angst voor eenzaamheid en het verlies van hun primaire bron van emotionele steun maakt een breuk voor hen extra pijnlijk.
Moeilijke verwerking
Waar vrouwen na een relatiebreuk hun verdriet delen en steun zoeken bij hun omgeving, worstelen mannen vaker alleen met hun emoties. Dit leidt tot diepere gevoelens van verdriet, een lager geluksniveau en soms zelfs fysieke klachten. Studies wijzen erop dat gescheiden of weduwnaar geworden mannen een verhoogd risico hebben op gezondheidsproblemen en zelfs een kortere levensverwachting hebben dan mannen die in een stabiele relatie zitten.
Stereotype
Deze inzichten laten zien dat het tijd is om oude ideeën over mannen en emoties los te laten. Het beeld van de stoïcijnse, onafhankelijke man die weinig last heeft van een relatiebreuk klopt niet met de realiteit. In plaats daarvan zouden mannen volgens de onderzoekers juist aangemoedigd moeten worden om een breder emotioneel vangnet op te bouwen en steun te zoeken bij vrienden en familie. Misschien is het tijd om dat stereotype van de huilende vrouw met een bak ijs op de bank te vervangen. Want als we de wetenschap mogen geloven, is het de man die in stilte lijdt na een gebroken hart.
Dat zie je hier bij een bepaalde groep vrouwen ook iedere keer.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:27 schreef Nagelslak het volgende:
Het valt me op in dit soort topics dat veel mannen zo in de slachtoffer rol gaan en oh zo zielig zijn. Zo’n zwakke vent hoef ik helemaal niet
Vrouwen die dan komen met ‘ik hoef geen man (meer), want…’?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zie je hier bij een bepaalde groep vrouwen ook iedere keer.
Vrouwen die slachtofferen en zielig doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vrouwen die dan komen met ‘ik hoef geen man (meer), want…’?
Volwassen wel.quote:Op maandag 24 maart 2025 06:57 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat had degene die vreemdgaat maar moeten bedenken. Ik zou mijn man dan ook zien als een bedrieger/ verrader en hem nooit meer met dezelfde ogen kunnen aankijken. Hoe pijnlijk ook, ik zou uit de relatie stappen.
Ik herken het niet. Weet ook niet wie je bedoelt.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Vrouwen die slachtofferen en zielig doen.
Ik zal maar geen namen noemen![]()
Okayquote:Op maandag 24 maart 2025 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herken het niet. Weet ook niet wie je bedoelt.
Maar wel menselijk..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 05:10 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Je grenzen respecteren? Zeker. Vreemdgaan is niet volwassen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat zijn na 30 jaar. Ben ik nog verliefd of heb ik er al geen zin meer in speelt mee. Maar in principe wat er mist in de relatie: vertrouwen, en dan van mijn kant. Als mijn partner 30 jaar huwelijk op het spel zet voor een andere vrouw en de gevolgen dondersgoed kent van zijn handelen, dan had hij eerder aan tafel bespreekbaar moeten maken wat er ontbreekt toch? Ik kan iemand die mij na 30 jaar bedondert niet vergeven, tijd voor een nieuw hoofdstuk dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar wel menselijk..
Kijk, gebeurt dit in het eerste jaar dan zeg ik ook tot ziens! Maar na 30 jaar? Dat is toch nog een ander verhaal en dan zou er eerder even rond de tafel gezeten worden om te kijken wat er mist in de relatie.
Dus?quote:
Heb dit vaker gehoord. En als het huwelijk voorbij is, is de vrouw een slet want ongehuwd en géén maagd. Het is dus niet alleen dat zo'n huwelijk tijdelijk is, maar dat het daarna nooit bestaan heeft, oid. Ofwel: ze kunnen daardoor in grote problemen komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Het is ook al lang zo, dat de de alimentatie niet alleen van de man naar de vrouw stroomt, maar van degene die nog genoeg geld verdient naar de ander.quote:Op maandag 24 maart 2025 06:53 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat geldt net zo voor de vrouw. Ook ik ga het risico aan dat ik al mijn bezittingen moet delen. Voor mij is die liefde van mijn man meer dan alles waard en we bouwen dit leven samen op.
Ja want die dingen zijn allemaal precies hetzelfdequote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus?![]()
Mensen verkrachten is ook menselijk, iemand een klap geven, doodschieten desnoods. Pedofilie is menselijk. Mensen buiten sluiten, pesten, is menselijk.
Wat een dom antwoord zeg.
Natuurlijk niet, maar het gaat er ook niet om of ze hetzelfde zijn. Het is menselijk. Dus dom antwoord met dat vreemdgaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja want die dingen zijn allemaal precies hetzelfde
Het is toch menselijk, fouten maken?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar het gaat er ook niet om of ze hetzelfde zijn. Het is menselijk. Dus dom antwoord met dat vreemdgaan.
Fouten maken is menselijk, maar vreemdgaan is zo'n zwakte. Kom op, je bent volwassen, je kan je emoties wel te baas zijn. Ik vind je dan zo'n slaaf van je programmering, meer dier dan mens. En dat vind ik een onwaardige eigenschap.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is toch menselijk, fouten maken?
Ik begrijp niet wat jou zo stoort in die term, ‘menselijk’. Volgens mij lees je er dingen in die Lenny77 daar niet per se mee heeft willen zeggen.
Ik ben het wel met je eens, afgezien van dat strafbaar maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Fouten maken is menselijk, maar vreemdgaan is zo'n zwakte. Kom op, je bent volwassen, je kan je emoties wel te baas zijn. Ik vind je dan zo'n slaaf van je programmering, meer dier dan mens. En dat vind ik een onwaardige eigenschap.
En je kan mensen echt helemaal kapot maken hé. Mentaal leed kan minstens zo heftig zijn als fysiek leed. Vreemdgaan kan net zo pijnlijk zijn voor iemand als iemand een gebroken kaak slaan. Een vriend van mij heeft drie á vier maanden een zware depressie gehad omdat zijn vriendin was vreemdgegaan. Hij was vier maanden niet op werk en nu heeft hij daar nog steeds last van. Ik vind dat er veel te makkelijk over gedaan wordt. Wat mij betreft maak je het strafbaar afhankelijk van hoe veel impact het kan doen.
Waarom niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben het wel met je eens, afgezien van dat strafbaar maken.
Snap ik, maar ik vind het beetje dom antwoord. "Het is menselijk." Ja, dus?quote:Lenny77 praat dat imo niet goed, door te zeggen dat het menselijk is.
Ik geloof dat ik die discussie niet wil voeren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?![]()
Doen we toch ook bij fysieke mishandeling? Mentaal kan het misschien nog wel heftiger zijn.
Ik weet ook niet of ik dat écht zou willen, maar als ik er logisch over nadenk kom ik daar wel op uit aangezien er m.i. niet een verschil is tussen fysiek en mentaal leed.
[..]
Snap ik, maar ik vind het beetje dom antwoord. "Het is menselijk." Ja, dus?
Eigenlijk is het helemaal geen dom antwoord, integendeelquote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?![]()
Doen we toch ook bij fysieke mishandeling? Mentaal kan het misschien nog wel heftiger zijn.
Ik weet ook niet of ik dat écht zou willen, maar als ik er logisch over nadenk kom ik daar wel op uit aangezien er m.i. niet een verschil is tussen fysiek en mentaal leed.
[..]
Snap ik, maar ik vind het beetje dom antwoord. "Het is menselijk." Ja, dus?
Ik heb het ook heel lang gezegd, dat het sowieso einde verhaal zou zijn als hij vreemdgaat. Maar intussen zijn we twintig jaar samen. Ik weet helemaal niet meer of ik dat allemaal zou opgeven vanwege een misstap. Er zouden zoveel factoren meespelen in een dergelijke beslissing, en een historie van 20 jaar zou daarin zeker een grote zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, afgezien van dat strafbaar maken.
En toch gebeurt het vreemdgaan bij de vleet.
Lenny77 praat dat imo niet goed, door te zeggen dat het menselijk is. Anderen hier zeggen: vreemdgaan is direct einde verhaal voor mij. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet zegt, als je na een lange relatie bedrogen wordt. Ik zou het voor mezelf niet weten. Ik kan wel heel stellig zeggen dat ik dan ook direct weg ben, maar ik weet het gewoon niet. En ik hoop dat ik het niet hoef mee te maken.
Het lijkt alsof de verantwoordelijkheid weggenomen wordt door dat te zeggen. "Ach, het is menselijk, vreemdgaan, mensen maken nu eenmaal fouten."quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het helemaal geen dom antwoord, integendeel![]()
Maar ok, we laten het erbij.
En dan nog 10, 20, 30 jaar weggooien met iemand die ik kennelijk niet kan vertrouwen?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar wel menselijk..
Kijk, gebeurt dit in het eerste jaar dan zeg ik ook tot ziens! Maar na 30 jaar? Dat is toch nog een ander verhaal en dan zou er eerder even rond de tafel gezeten worden om te kijken wat er mist in de relatie.
Dat is toch 'par for the course' als het om R&P topics gaat?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.
Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
Hoe eerder je doorhebt dat er absoluut niets eeuwig is in dit universum waar jij een belangrijk deel van uit maakt, hoe beter dat is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vaak zie je dat na een relatiebreuk vrouwen zich storten in sociale activiteiten terwijl mannen juist in zichzelf keren en niet vaak om steun zullen vragen. Of ze raken aan de drank en/of drugs. Mannen zijn over het algemeen minder zelfredzaam, denk ik. Dingen boeien ons ook veel minder dan jullie vrouwen, we maken niet overal een punt van en we hoeven ook niet alles te bespreken.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)iebreuk-dan-vrouwen/
Dit is ook waar de 'male loneliness epidemic' vandaan komt.
Mannen zijn statistisch gezien niet eenzamer dan vrouwen, maar degenen die het wel zijn geven vaak de schuld aan vrouwen, omdat ze willen profiteren van de emotionele arbeid waar ze recht op menen te hebben. Gewoon weer een variant op een incel dus.
Zoveelste voorbeeld in de categorie 'mannen doen alles in plaats van gewoon een keer in therapie gaan'.
En wie legt wie normen op over niet emotioneel mogen zijn en je niet kwetsbaar mogen opstellen? dat doen mannen bij mannen. Hoewel er tegenwoordig steeds meer van die traumadumpers zijn die al hun emoties over een vrouw uitstorten en als zij daar niet op zit te wachten (want de emotionele steun is vaak niet wederkerig, dus dan speel je gratis therapeut voor iemand) dan is het alsnog de schuld van vrouwen.
Het is niet dom wat Lenny schreef. Mensen zijn nu eenmaal niet monogaam. De kerk heeft dat eeuwenlang af weten te dwingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het lijkt alsof de verantwoordelijkheid weggenomen wordt door dat te zeggen. "Ach, het is menselijk, vreemdgaan, mensen maken nu eenmaal fouten."
Die verantwoordelijkheid, vooral ook om het niet te doen en je primitieve dierlijke emoties de baas te zijn, is veel belangrijker.
Ik heb nooit moeite gehad met vrouwen en vreemdgaan ofzo. Ik vind dat gewoon echt zwak eerlijk gezegd.
Ik vraag me af in hoeverre je je emoties de baas kan als het gaat om echt gevoelens voor iemand anders krijgen/hebben. Schud dat maar eens van je af. Strafbaar gaat wel heel ver. En ja, ik weet hoe erg het is om bedrogen te worden. Maar ook hoe rot het is om gevoelens voor iemand anders te hebben. We zijn allemaal mensen en doen het nooit met de intentie om iemand eens even lekker te belazeren in ieder geval.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Fouten maken is menselijk, maar vreemdgaan is zo'n zwakte. Kom op, je bent volwassen, je kan je emoties wel te baas zijn. Ik vind je dan zo'n slaaf van je programmering, meer dier dan mens. En dat vind ik een onwaardige eigenschap.
En je kan mensen echt helemaal kapot maken hé. Mentaal leed kan minstens zo heftig zijn als fysiek leed. Vreemdgaan kan net zo pijnlijk zijn voor iemand als iemand een gebroken kaak slaan. Een vriend van mij heeft drie á vier maanden een zware depressie gehad omdat zijn vriendin was vreemdgegaan. Hij was vier maanden niet op werk en nu heeft hij daar nog steeds last van. Ik vind dat er veel te makkelijk over gedaan wordt. Wat mij betreft maak je het strafbaar afhankelijk van hoe veel impact het kan doen.
Ja, ik weet het ook niet hoor, maar schade = schade, of het nou mentaal of fysiek is. Als ik iemand een gebroken kaak sla wordt ik ook bestraft. Zoals ik zei: die vriend van me had vier maanden een zware depressie en kon niet werken omdat zijn vriendin was vreemdgegaan en het toen langzaam afgelopen was. Dan heb je toch, ook al was het niet direct de intentie, iemand ontzettende schade berokkent.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:27 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre je je emoties de baas kan als het gaat om echt gevoelens voor iemand anders krijgen/hebben. Schud dat maar eens van je af. Strafbaar gaat wel heel ver. En ja, ik weet hoe erg het is om bedrogen te worden. Maar ook hoe rot het is om gevoelens voor iemand anders te hebben. We zijn allemaal mensen en doen het nooit met de intentie om iemand eens even lekker te belazeren in ieder geval.
Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het lijkt alsof de verantwoordelijkheid weggenomen wordt door dat te zeggen. "Ach, het is menselijk, vreemdgaan, mensen maken nu eenmaal fouten."
Die verantwoordelijkheid, vooral ook om het niet te doen en je primitieve dierlijke emoties de baas te zijn, is veel belangrijker.
Ik heb nooit moeite gehad met vrouwen en vreemdgaan ofzo. Ik vind dat gewoon echt zwak eerlijk gezegd.
Mwah, ik ben niet jong en zit bijna 17 jaar in een relatie, maar bij mij is het juist andersom: vroeger dacht ik dit soort zaken wel te kunnen vergeven, en heb het ook wel meegemaakt en de relatie er niet om verbroken, maar ik ben daar dus juist minder mild in geworden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'
Daar komt sowieso gedoe van. Maar het is gewoon de vraag of je een heel leven moet weggooien voor dat.
Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde![]()
Maar met de jaren komt er ook wat meer mildheid en begrip.
Ik bekijk het niet als manipulatiequote:Op woensdag 26 maart 2025 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik ben niet jong en zit bijna 17 jaar in een relatie, maar bij mij is het juist andersom: vroeger dacht ik dit soort zaken wel te kunnen vergeven, en heb het ook wel meegemaakt en de relatie er niet om verbroken, maar ik ben daar dus juist minder mild in geworden.
Ik pik sowieso geen shit meer van mensen, been there, done that, doen we niet meer.
Ik verspil geen tijd meer aan mensen die mij niet respecteren of denken me te kunnen manipuleren.
Ook na 30 jaar is het heel erg afhankelijk van de situatie vind ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar wel menselijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door dick_laurent op 26-03-2025 09:20:07 ]
quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook na 30 jaar is het heel erg afhankelijk van de situatie vind ik.
Bijvoorbeeld, een verschil in libido kan tot zoiets leiden. Vaak is het de vrouw (zeker niet altijd, maar relatief wel vaker) die met de jaren steeds minder en minder zin krijgt. Als deze dan de man in kwestie 1x per maand met rollende ogen en tegenzin zijn 5 minuten 'pleziertje' geeft terwijl die man eigenlijk een stuk vaker zou willen.... tja wat dan?
Er zijn vrouwen die zoiets hebben van, pech. My way or the highway. Dat is prima, maar dat kan tot gevolg hebben dat de relatie dan daarop stuk loopt omdat de man te gefrustreerd raakt en/of idd begint vreemd te gaan.Maar dan heb je dus al geen goede relatie. Beter zou de man er dan een punt achter zetten voor hij met een ander begint. Of de vrouw omdat zijn zin haar tegen begint te staan en ze dan beter (en eerlijker) af is zonder hem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus al geen goede relatie. Beter zou de man er dan een punt achter zetten voor hij met een ander begint. Of de vrouw omdat zijn zin haar tegen begint te staan en ze dan beter (en eerlijker) af is zonder hem.
Het waren meer voorbeelden van zaken die ik ook niet meer pik.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik bekijk het niet als manipulatie
Of zelfs niet respecteren.
Er is natuurlijk een verschil tussen een dronken misstap op een avond en een maandenlange affaire.
Maar ok... Iedereen doet hiermee wat m wil en heeft het recht om zo iemand er uit te schoppen
Whut? Hallo 1950?quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.
Hangt er vooral gewoon vanaf hoe zeer je je best wilt doen voor de ander. Geven en nemen... De vrouw zou wat vaker kunnen proberen om de man te plezieren ook al heeft ze er misschien niet altijd 100% zin in, en de man moet accepteren dat hij misschien niet altijd zijn zin krijgt. Zolang er nog gewoon een redelijke balans is op die manier kan het imo goed blijven gaan.
Als een vd twee echt het niet meer trekt en na langer proberen concludeert dat het niet werkt voor hem/haar dan moet je er inderdaad een punt achter zetten. In de relatie blijven en dan maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing.
Beetje eenzijdige reactie. Je negeert meteen voor het gemak maar even dat ik ook zei dat de man ook tegemoet moet komen door te accepteren dat ie niet altijd zijn zin krijgtquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut? Hallo 1950?
En al een vrouw geen zin meer heeft dan ben je of niet zo goed in bed of je gedraagt je anderszins zo waardoor ze opdroogt.
Maar als een man hem niet meer omhoog kan krijgen moeten vrouwen dat maar prima vinden, want "natuur".
In het scenario dat je schetste was men al voorbij het stadium waarin beide hun best deden of wilden/konden doen om te veranderen/verbeteren.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.
Hangt er vooral gewoon vanaf hoe zeer je je best wilt doen voor de ander. Geven en nemen... De vrouw zou wat vaker kunnen proberen om de man te plezieren ook al heeft ze er misschien niet altijd 100% zin in, en de man moet accepteren dat hij misschien niet altijd zijn zin krijgt. Zolang er nog gewoon een redelijke balans is op die manier kan het imo goed blijven gaan.
Als een vd twee echt het niet meer trekt en na langer proberen concludeert dat het niet werkt voor hem/haar dan moet je er inderdaad een punt achter zetten. In de relatie blijven en dan maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing.
Ik zal te rationeel zijn denk ik dan. Ik heb totaal geen moeite met verlangens of gevoelens. Voor mij is het gewoon een teken van zwakte om daar aan toe te geven. Of het nou alcohol is of vrouwen. Maar los daarvan, oud of jong, die verantwoordelijkheid heb je gewoon en toegeven aan vreemdgaan is gewoon zwakheid. Dat je dat naarmate je ouder wordt milder opvat is gewoon hoe je er mee omgaat. En dat is prima hoor, maar die verantwoordelijkheid moet aan de basis van de discussie staan en niet pas de boel gaan analyseren áls het al gebeurd is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde
Op een gegeven moment is het ook een klaar met alles maar begrijpen ,quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'
Daar komt sowieso gedoe van. Maar het is gewoon de vraag of je een heel leven moet weggooien voor dat.
Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde![]()
De relatie draait niet alleen om de man. Een vrouw haar functie is niet om de man te plezieren ook als ze er geen zin in heeft, wat is dat voor een onzin! Seks met tegenzin kan traumatisch zijn voor iemand en pijnlijk. Hoe kan je dat van je partner vragen? Waar is je empathisch vermogen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoorquote:Op woensdag 26 maart 2025 12:51 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
De relatie draait niet alleen om de man. Een vrouw haar functie is niet om de man te plezieren ook als ze er geen zin in heeft, wat is dat voor een onzin! Seks met tegenzin kan traumatisch zijn voor iemand en pijnlijk. Hoe kan je dat van je partner vragen? Waar is je empathisch vermogen?
Vreemdgaan is verder nergens een oplossing voor en niet goed te praten. Ga aan tafel en dan maar uit elkaar. Maar nee, sommige mannen willen van twee walletjes eten. Die zijn het ergst. Wetende dat hij het emotioneel zwaar gaat krijgen zonder partner, die wil je dan behouden. Dan maar bedonderen? Dat doet een zwakke egoïstische partner met weinig empathie.
Tuurlijk popje, de vrouwtjes zijn het niet eens met wat je zegt en dus zijn ze over-emotioneel... man, man, man.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor
Mannen zijn het pure kwaad! Zwaaien met de vuist! Hooivorken en fakkels!
Sgoed wijfie, moet je ook vooral doen als ie vreemdgaat.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk popje, de vrouwtjes zijn het niet eens met wat je zegt en dus zijn ze over-emotioneel... man, man, man.
Misogynie op z'n fijnst hoor.
Als mijn man vreemdgaat ben ik allesbehalve emotioneel, dan kan hij zijn spullen pakken en opzouten naar het neukertje van dienst.
Ik bel een advocaat en een makelaar en we halen de boel weer uit elkaar, niets emotioneel, gewoon einde verhaal, have a nice life, maar zonder mij
Dat geloof je toch echt niet zelf, he?quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk popje, de vrouwtjes zijn het niet eens met wat je zegt en dus zijn ze over-emotioneel... man, man, man.
Misogynie op z'n fijnst hoor.
Als mijn man vreemdgaat ben ik allesbehalve emotioneel, dan kan hij zijn spullen pakken en opzouten naar het neukertje van dienst.
Ik bel een advocaat en een makelaar en we halen de boel weer uit elkaar, niets emotioneel, gewoon einde verhaal, have a nice life, maar zonder mij
Ik geloof Leandra wel.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat geloof je toch echt niet zelf, he?
Absoluut.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sgoed wijfie, moet je ook vooral doen als ie vreemdgaat.
De oorspronkelijke bedoeling van het neuken is zorgen voor nageslacht. Geen enkele diersoort heeft een relatie zoals man en vrouw van de mensen dat hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zal te rationeel zijn denk ik dan. Ik heb totaal geen moeite met verlangens of gevoelens. Voor mij is het gewoon een teken van zwakte om daar aan toe te geven. Of het nou alcohol is of vrouwen. Maar los daarvan, oud of jong, die verantwoordelijkheid heb je gewoon en toegeven aan vreemdgaan is gewoon zwakheid. Dat je dat naarmate je ouder wordt milder opvat is gewoon hoe je er mee omgaat. En dat is prima hoor, maar die verantwoordelijkheid moet aan de basis van de discussie staan en niet pas de boel gaan analyseren áls het al gebeurd is.
Even nieuwsgierig: waar ligt de grens? Is vreemdgaan alleen fysiek, of speelt een emotionele connectie ook een rol? Gaat het om de lichamelijke interactie, de emotionele klik, of beide?quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Absoluut.
Als hij liever een ander heeft dan moet hij dat zeggen voor hij over de schreef gaat, ook geen probleem, mediator, makelaar, en we ronden het netjes af.
Je denkt toch niet dat ik nog tijd en energie in iemand ga steken die liever bij een ander is dan bij mij? Ik heb wel wat beters te doen.
Bij veel bevolkingsgroepen hebben mannen en vrouwen precies zo'n relatie.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bedoeling van het neuken is zorgen voor nageslacht.
Ik geloof er geen barst van.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neodarwinisme is zo achterhaald en al decennia lang verworpen. Het is net zo goed voor plezier of gewoon omdat het lekker is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
De oorspronkelijke bedoeling van het neuken is zorgen voor nageslacht.
Beide.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:36 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Even nieuwsgierig: waar ligt de grens? Is vreemdgaan alleen fysiek, of speelt een emotionele connectie ook een rol? Gaat het om de lichamelijke interactie, de emotionele klik, of beide?
quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik geloof er geen barst van.
Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.
Want niet alleen is je hart gebroken, je hele leven is een leugen gebleken. Maar jij houdt dus de schone schijn op?
Ik weet dat ik je niet kan overtuigen, maar misschien kan Emma Thompson dat wel.
Zij bleef ook heel koel en rationeel. Maar toch...
Zo reageren mensen. Jij reageert zo en dick laurent is vast ook veel menselijker en emotioneler dan hij zich voordoet.
Bekijk deze YouTube-videoIk ken de scene, en ik had hem idd de deur uit gezet, kerst of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, het boeit niet echt of jij het wel of niet gelooft, ik heb genoeg shit in mijn leven meegemaakt om niet meer te blijven hangen aan iemand die ik duidelijk niet meer kan vertrouwen, dus dat doe ik ook niet meer.
Juist, en daarom zou jij ook niet zo hoog van de toren moeten blazen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neodarwinisme is zo achterhaald en al decennia lang verworpen. Het is net zo goed voor plezier of gewoon omdat het lekker is.
Wat betreft je voorbeelden en het boek dat je aanraadt, zit wel kern van 'waarheid' in natuurlijk, maar daar kan ik net zo goed Nietzsche weer tegenover stellen. Je moet die verantwoordelijkheid gewoon dragen en juist dat primitieve, dat dierlijke, overwinnen, zo wordt je een beter mens. Iemand niet slaan, een keer niet boos worden, niet toegeven aan alcohol of drugs, of aan vrouwen en dan vreemd te gaan. Dat moet je overwinnen.
Je antwoorden zijn een verklaring van waarom het bij sommige mensen fout gaat, maar het is geen morele of ethische uitspraak van waarom je het wel of niet zou moeten doen.
Wat sneu. Als je je kinderen dus niet meer kunt vertrouwen, worden ze ook uit jouw leven weggebonjourd?quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beide.
Andersom overigens ook, zodra ik meer emotionele aandacht voor een andere man zou hebben weet ik ook dat het tijd is om te gaan.
Ik ben om één reden bij mijn man: dat is omdat ik bij hem wil zijn, zodra ik hem niet meer kan vertrouwen wil ik niet meer bij hem zijn.
Mijn kinderen zijn daar waarschijnlijk de enige uitzondering op, die ik wel een kans wil blijven geven, maar die heb ik zelf gebaard dus als die onbetrouwbaar blijken is dat mezelf vooral aan te rekenen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat sneu. Als je je kinderen dus niet meer kunt vertrouwen, worden ze ook uit jouw leven weggebonjourd?
Rationeel gezien misschien wel ja. Maar ik denk dat jouw emoties toch iets anders vertellen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beide.
Andersom overigens ook, zodra ik meer emotionele aandacht voor een andere man zou hebben weet ik ook dat het tijd is om te gaan.
Ik ben om één reden bij mijn man: dat is omdat ik bij hem wil zijn, zodra ik hem niet meer kan vertrouwen wil ik niet meer bij hem zijn.
Nee hoor, is helemaal niet bizar. Ik vind jouw beweringen nogal bizar.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn daar waarschijnlijk de enige uitzondering op, die ik wel een kans wil blijven geven, maar die heb ik zelf gebaard dus als die onbetrouwbaar blijken is dat mezelf vooral aan te rekenen.
Maar ik heb idd wel familieleden geblokkeerd nadat ze de boel probeerden te manipuleren en niemand (eerstegraads) de ballen had ze tot de orde te roepen.
Wel bizar dat je die koppeling met kinderen maakt, die eigen vlees en bloed zijn, waar een partner dat duidelijk niet is.
Als er iemand doorslaat dan ben jij het, door mij te vertellen wat ik wel en niet zou voelen in een bepaalde situatie, je kent me niet eens, weet niets van mijn leven en weet zeker niet waarom ik zo zeker ben dat ik het niet zou accepteren.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Rationeel gezien misschien wel ja. Maar ik denk dat jouw emoties toch iets anders vertellen.
Weet je dan niet dat het voor een vrouw heel normaal is om OOK (dus NIET MEER) emotionele aandacht te hebben en dat jij dus nu beweerd dat je om deze reden je man verlaat?
Sorry hoor, maar ik vind dat je nu enorm aan het doorslaan bent.
Van mijn jongste kind, een van mijn kinderen maar.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, is helemaal niet bizar. Ik vind jouw beweringen nogal bizar.
Jij schopt zonder blikken of blozen de vader van je kinderen de deur uit. Geen discussie mogelijk. Dus het gaat in deze alleen over jouw belang.
Het belang van je kinderen boeit je blijkbaar niet. Wat vertel je tegen je kinderen over de reden dat je papa het huis uit trapte?
Lieverd, ik leg bij niemand de schuld. Dat doe jij.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mijn jongste kind, een van mijn kinderen maar.
En ja, dat doe ik zonder blikken of blozen als hij zonder blikken of blozen vreemdgaat.
Wel vreemd dat je trouwens de schuld bij mij probeert te leggen als hij een bom onder de relatie legt en laat ontploffen.
Maar gut, voor de kinderen bij elkaar blijven, daar krijgen ze idd een fantastisch voorbeeld van: papa bedonderde mama maar mama heeft dat maar geaccepteerd en bleef schijnheilig glimlachen dat ze nog van hem hield.
Als je werkelijk denkt dat dat beter voor kinderen is, of ouders die elkaar de tent uit vechten maar toch "voor de kinderen" bij elkaar blijven, dan snap je het niet helemaal, als er iets is wat slecht is voor een kind is het een relatie tussen ouders die jaren geleden al uit elkaar hadden moeten gaan.
Waar is de grens van wat geaccepteerd moet worden? Als het buitenechtelijke neukertje zwanger blijkt te zijn en een kind van hem krijgt? Dan nog schijnheilig "het huwelijk proberen te redden"?
Degene die vreemdgaat heeft de bom onder de relatie gelegd en laten ontploffen, het is op z'n minst bizar dat je doet alsof de andere partner de slechterik is als hij of zij dat niet accepteert en de relatie beëindigt.
Het is wel overduidelijk dat de grens niet bij jullie kinderen ligt maar bij jouw gevoel van onrecht.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mijn jongste kind, een van mijn kinderen maar.
En ja, dat doe ik zonder blikken of blozen als hij zonder blikken of blozen vreemdgaat.
Wel vreemd dat je trouwens de schuld bij mij probeert te leggen als hij een bom onder de relatie legt en laat ontploffen.
Maar gut, voor de kinderen bij elkaar blijven, daar krijgen ze idd een fantastisch voorbeeld van: papa bedonderde mama maar mama heeft dat maar geaccepteerd en bleef schijnheilig glimlachen dat ze nog van hem hield.
Als je werkelijk denkt dat dat beter voor kinderen is, of ouders die elkaar de tent uit vechten maar toch "voor de kinderen" bij elkaar blijven, dan snap je het niet helemaal, als er iets is wat slecht is voor een kind is het een relatie tussen ouders die jaren geleden al uit elkaar hadden moeten gaan.
Waar is de grens van wat geaccepteerd moet worden? Als het buitenechtelijke neukertje zwanger blijkt te zijn en een kind van hem krijgt? Dan nog schijnheilig "het huwelijk proberen te redden"?
Degene die vreemdgaat heeft de bom onder de relatie gelegd en laten ontploffen, het is op z'n minst bizar dat je doet alsof de andere partner de slechterik is als hij of zij dat niet accepteert en de relatie beëindigt.
Als hij zo arrogant is vreemd te gaan dan is dat voor mij reden om de relatie te beëindigen, en dat heeft niets met arrogant te maken, maar alles met zelfrespect.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik leg bij niemand de schuld. Dat doe jij.
En je hebt hier echt wel een punt. Een buitenechtelijk neukertje dat zwanger blijkt te zijn, is nog een idee uit de prehistorie. Dat mannen moesten zorgen voor mannelijke nakomelingen, de diverse koningshuizen kunnen je daar hele bibliotheken over laten zien.
Het gaat mij voornamelijk over jouw principes. Ben je echt bereid om alles op te geven omdat je man, de vader van je kinderen, een scheve schaats heeft gereden? Ben jij echt zo arrogant?
Ga je dan ook het beeld wat je kinderen van hun vader hebben opzettelijk slopen omdat dat nu eenmaal de realiteit is?
Kortom, alles en iedereen moet wijken voor jouw gevoelens en emoties?
Waarom blijf je "jullie kinderen" zeggen terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat wij maar één kind hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is wel overduidelijk dat de grens niet bij jullie kinderen ligt maar bij jouw gevoel van onrecht.
Vind ik prima, maar ga dan aub niet zo schijnheilig lopen doen alsof jij de enige echte en ware mentaliteit in pacht hebt.
Liefde en leven is altijd een kwestie van wikken en wegen, van water bij de wijn doen.
Echte liefde is onvoorwaardelijk. Niks meer en niks minder.
Hoeveel mensen stellen voorwaarden aan hun levenspartner"
Hoeveel ouders stellen voorwaarden aan hun kinderen?
Hoever kan een partner gaan?
Hoever kan een kind gaan?
Ja, ik weet het, ik dwaal af en en ik vervuil dit topic, maar aan de andere kant, het gaat over liefde en het gaat over trouw.
Dat klinkt heel mooi, maar is toch ook niet echt niet iets meer van deze tijd?
Lieverd, ik wil jou absoluut niet de grond inboren. Dat doe je zelf namelijk al. Helaas.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij zo arrogant is vreemd te gaan dan is dat voor mij reden om de relatie te beëindigen, en dat heeft niets met arrogant te maken, maar alles met zelfrespect.
Als hij vreemdgaat heeft hij al geen respect meer voor mij, als ik dat accepteer heb ik ook geen respect voor mij.
Het is ook wel raar dat je gelijk de suggestie wekt dat ik het beeld dat mijn kind van zijn vader heeft dan zou gaan slopen, ik zou niet weten waarom.
Wat overigens niet betekent dat mijn kind niet mag weten waarom we in dat geval zouden scheiden, want ik ben dan weer niet schijnheilig genoeg om daar een lulverhaal over te gaan ophangen. Maar misschien wil je nog even betogen dat het vertellen van de waarheid dan gelijk staat aan het slopen van het beeld dat mijn kind van zijn vader heeft.
Echt bizar dat je net doet alsof ik in zo'n situatie de slechterik ben om wiens gevoelens en emoties alles zou moeten wijken.
Ik weiger simpelweg samen te blijven met iemand die ik niet meer kan vertrouwen.
En als dat veroorzaakt wordt door vreemdgaan dan is dat niet de schuld van mijn "emoties en gevoelens", maar van het feit dat hij vreemdgegaan is.
Overigens is het zwangere buitenechtelijke neukertje echt niet iets van vroeger, dat gebeurt nog steeds.
Als een vrouw vreemdgaat en de man dat "accepteert" en zijn huwelijk daarom niet weg wil gooien dan is hij een sukkel dat hij dat pikt en wordt hij aan alle kanten gewaarschuwd dat het waarschijnlijk niet bij die ene keer zal blijven, maar als een man vreemdgaat en de vrouw dat niet accepteert dan is de vrouw degene die het huwelijk opblaast en haar kinderen hun vader "afpakt"?
Het lijkt goddomme 1970 wel.
Wist ik niet dat jullie een kind hadden. Het verbaast me ook best wel dat je hier een punt van wil maken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom blijf je "jullie kinderen" zeggen terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat wij maar één kind hebben.
Dat kind is over een paar jaar ook 18, voor wie moet ik dan hoe lang nog bij iemand blijven die mij bedondert?
Voor mijn kind dat over een paar jaar 18 is? Voor mijn kind van 33 dat zijn kind niet is?
Voor jou, zo dat je ideaalbeeld in stand kan blijven?
En prima hoor, dat jij zo'n gebrek aan zelfrespect hebt dat je dat soort shit wel zou accepteren, al dan niet met "voor je kind" als excuus, maar ik ben dat punt ver voorbij, want zonder zelfrespect heeft niemand respect voor je.
Beide.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik wil jou absoluut niet de grond inboren. Dat doe je zelf namelijk al. Helaas.
Want waar gaat het hier om? Om jou en je man of gaat het hier om het idee van dat man en vrouw elkaar eeuwige trouw aan elkaar verplicht zouden zijn?
Ik snap het echt niet. Waar gaat het hier nu om? Om fysieke trouw of om emotionele trouw?
De mores van de kerk heeft er geen bal mee te maken, het is een afspraak die we met elkaar hebben, en die eindigt als een van beiden zich niet langer aan de afspraken houdt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wist ik niet dat jullie een kind hadden. Het verbaast me ook best wel dat je hier een punt van wil maken.
Het gaat hier niet over mijn ideaalbeeld. Het gaat hier over de mentaliteit van mensen die beweren niet gelovig te zijn maar toch de mores van de kerk blijven handhaven.
Okee, ik begrijp je. Wil je me nu dan ook nog even uitleggen waarom sexuele trouw o zo belangrijk is binnen een relatie/huwelijk?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beide.
Jij zit mij al posts lang te vertellen dat ik echt niet de stekker uit mijn huwelijk zou trekken als er sprake is van vreemdgaan (ongeacht of dat fysiek en/of emotioneel is), waar denk je die "wijsheid" vandaan te halen?
Ken je mij beter dan ik mezelf ken?
Maar draai het maar om, je snap het niet.... me eerst gaan vertellen dat ik echt niet zo zal reageren als ik zeg dat ik zal reageren en nu weet je niet eens waar het om gaat?
Kennelijk geloof je dat iedereen in zo'n situatie "in het echt" zal reageren zoals Emma Thompson in Love Actually, nou... droom rustig verder.
En nee, ik doe ook geen Tineke Verburg door de knoopjes van zijn overhemd te knippen zodat zij ze weer aan kan naaien (want kennelijk kan ze dat goed).
Ik ben dan gewoon klaar, en als het klaar is dan is het exit: Advocaat, makelaar en de boel verdelen.
Als het op voorhand is dan wordt het: Mediator, makelaar en de boel verdelen.
Heel simpel, we hebben uitstekende Huwelijkse Voorwaarden, dus de boel kan prima ontvlochten worden, verder kunnen we ieder prima voor ons kind zorgen, dus die zorg dan ook gewoon 50/50 gedeeld worden op verschillende locaties.
Ik zie het probleem niet, en geloof mij: de situatie die je dan krijgt is voor iedereen een stuk beter te handelen dan wanneer je ondanks ontrouw tegen heug en meug de boel bij elkaar zou proberen te houden.
En jij hebt je altijd aan deze afspraak gehouden?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mores van de kerk heeft er geen bal mee te maken, het is een afspraak die we met elkaar hebben, en die eindigt als een van beiden zich niet langer aan de afspraken houdt.
Foutje, het is de kerk die juist deze mores uitdraagt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mores van de kerk heeft er geen bal mee te maken, het is een afspraak die we met elkaar hebben, en die eindigt als een van beiden zich niet langer aan de afspraken houdt.
Nogmaals: Je verantwoordelijkheid gaat aan alles vooraf. Dat is mijn uitgangspunt. Dat wat er daarna gebeurd, daar kun je jezelf overwinnen en een beter mens worden. En ja, dan kan ik gewoon hard zijn en vreemdgaan degeneratief en primitief noemen. En dat betekend zeker niet dat ik zelf soms dingen doe die verkeerd zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, en daarom zou jij ook niet zo hoog van de toren moeten blazen.
Want als jij honger hebt of wanneer jouw gezin wordt bedreigt, dan verval jij ook tot een primitievere versie van jezelf.
En Nietsche was een notoire hoerenloper die hierdoor syfilis opliep en later krankzinnig werd.
Het verhaal over je vriend is een mooi voorbeeld maar een slecht argument.
Want dat hij en jij het zo ervaart is dus niet repesentatief voor de rest van de mensheid.
Persoonlijk zou ik me liever druk maken om het feit dat de mens van vandaag nog steeds bereid is om de wapens op te nemen en je medemens genadeloos uit te roeien.
Als dat niet primitief en achterlijk is.....
Het spijt me dat ik me ermee bemoei, maar ik vind dat deze discussie een beetje irritant begint te worden. Het is uiteraard je goed recht dat jij er anders over denkt dan Leandra, maar waarom wil je Leandra zo graag jouw normen en waarden opleggen? Zo komt het een beetje op me over zoals je nu in deze discussie reageert. Dat Leanda er op haar manier over denkt, is ook gewoon haar goed recht.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Okee, ik begrijp je. Wil je me nu dan ook nog even uitleggen waarom sexuele trouw o zo belangrijk is binnen een relatie/huwelijk?
En waarom dat dan zo belangrijk is voor jou? Je man werkt hard, is een hele goede vader voor zijn kinderen, doet braaf alles wat deze maatschappij van hem verlangt.
Maar dit alles is niet goed genoeg voor jou. Jij voelt je verraden en dus mag de man opkrassen.
Christus, lijkt wel een kruisverhoor. Ben je van de relatie politie ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2025 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij hebt je altijd aan deze afspraak gehouden?
Een kruisverhoor ?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:55 schreef Nagelslak het volgende:
Christus, lijkt wel een kruisverhoor. Ben je van de relatie politie ofzo
Juist. Je verantwoordelijkheid. Dat is ook zo'n term die aan mode onderhevig is..quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals: Je verantwoordelijkheid gaat aan alles vooraf. Dat is mijn uitgangspunt. Dat wat er daarna gebeurd, daar kun je jezelf overwinnen en een beter mens worden. En ja, dan kan ik gewoon hard zijn en vreemdgaan degeneratief en primitief noemen. En dat betekend zeker niet dat ik zelf soms dingen doe die verkeerd zijn.
Oh, dat vind ik echt totaal niet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Je verantwoordelijkheid. Dat is ook zo'n term die aan mode onderhevig is..
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik me ermee bemoei, maar ik vind dat deze discussie een beetje irritant begint te worden. Het is uiteraard je goed recht dat jij er anders over denkt dan Leandra, maar waarom wil je Leandra zo graag jouw normen en waarden opleggen? Zo komt het een beetje op me over zoals je nu in deze discussie reageert. Dat Leanda er op haar manier over denkt, is ook gewoon haar goed recht.
En wat heeft de kerk ermee te maken?
Ja. Het is haar meningquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.
Dat dit dan soms hard en meedogenloos overkomt is niet mijn bedoeling.
Maar ik vind het nogal wat als iemand als Leandra bereidt is om haar man zonder pardon het huis uit te schoppen vanwege een slippertje.
Begrijp me niet verkeerd, maar alleen al het feit dat zij hier beweerde dat ze haar man zonder een traan het huis uit kon schoppen, ja daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.
Is dat zo verkeerd van mij?
Omdat dat de afspraak is binnen onze relatie, als een van beiden zich daar niet aan houdt dan maakt dat diegene onbetrouwbaar, het zou bizar zijn te verwachten dat de ander dat maar zou accepteren of vergeven.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik begrijp je. Wil je me nu dan ook nog even uitleggen waarom sexuele trouw o zo belangrijk is binnen een relatie/huwelijk?
En waarom dat dan zo belangrijk is voor jou? Je man werkt hard, is een hele goede vader voor zijn kinderen, doet braaf alles wat deze maatschappij van hem verlangt.
Maar dit alles is niet goed genoeg voor jou. Jij voelt je verraden en dus mag de man opkrassen.
Ja, ik heb me altijd aan onze afspraken gehouden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij hebt je altijd aan deze afspraak gehouden?
Ik wel.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik echt totaal niet.
Wat is dan die afspraak?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat dat de afspraak is binnen onze relatie, als een van beiden zich daar niet aan houdt dan maakt dat diegene onbetrouwbaar, het zou bizar zijn te verwachten dat de ander dat maar zou accepteren of vergeven.
Mijn man is een goede vader voor ons kind, ik ben een goede moeder voor ons kind, en wat de maatschappij verlangt heeft daar weer eens niets mee te maken.
En nee, ik blijf niet bij iemand die ik niet kan vertrouwen, niet omdat ik me "verraden voel" maar omdat diegene dan onbetrouwbaar is gebleken, andersom is dat hopelijk hetzelfde.
[..]
Ja, ik heb me altijd aan onze afspraken gehouden.
Zak je nou werkelijk zo diep af dat je de suggestie zou willen wekken dat ik wel eens vreemdgegaan zou kunnen zijn? Serieus?
Ik dacht dat je al op de bodem zat, maar kennelijk kun je nog lager zakken.
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is een mening. Mag ik daar dan vraagtekens bijzetten?
Gelukkig leven we nu in een tijd waarin dat wel gewoon kan, waar je er wel aan kan werken om een beter en verantwoordelijker mens te worden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel.
En ik kan me echt niet voorstellen dat jij in de vorige eeuwen ook zo standvastig op je standpunt bleef staan.
Met als bijkomend risico dat je zou eindigen op de brandstapel of bij de guillotine.
Iemand die je niet kent, maar wel vraagtekens zetten bij diens standvastige mening.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is een mening. Mag ik daar dan vraagtekens bijzetten?
Het is vooral op een manier van "Ik ben 75 en heb de wijsheid in pacht en jullie komen allemaal net kijken en snappen er nog helemaal niets van".quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:12 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.
Klopt. En er is mijn inziens niks mis met directe en confrontorende manieren. Zoals elders in dit forum wordt genoemd is dit het zgn zelfreinigde idee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:12 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.
Omdat Leandra niet bij iemand wil zijn/blijven die haar bedondert, bij iemand die niet voldoende liefde/respect voor haar heeft/blijkt te hebben, bij iemand die zij niet meer vertrouwt/kan vertrouwen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Ik ken je niet. En dus zet ik vraagtekens bij je reacties. En dat vind je dan raar omdat de mensen van FOK die jou dan wel een beetje kennen, weten dat jij nooit zoiets zal doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand die je niet kent, maar wel vraagtekens zetten bij diens standvastige mening.
En dat terwijl mensen die mij, al was het alleen maar van FOK!, wel een beetje kennen niet heel verbaasd zijn dat ik inderdaad datgene zou doen wat ik zeg dat ik zou doen.
Maar "zet jij rustig je vraagtekens" door een ander te vertellen dat hij/zij echt niet zal reageren zoals hij/zij zegt maar in werkelijkheid net zo zal reageren als in de film
Juist. En volgens mij doet Leandra dat dus ook. En van mij mag ze.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat Leandra niet bij iemand wil zijn/blijven die haar bedondert, bij iemand die niet voldoende liefde/respect voor haar heeft/blijkt te hebben, bij iemand die zij niet meer vertrouwt/kan vertrouwen.
Waarom Leandra zich hier moet verdedigen, is mij echt een groot raadsel!![]()
En ik heb zelf alleen maar ontzettend veel respect voor hoe Leandra zich hier opstelt (en ik denk dat ik daar redelijk hetzelfde in ben, maar nog nooit in deze situatie gezeten en de praktijk zal dat moeten uitwijzen... L geeft die 'slag om de arm' niet, maar ik geloof volledig dat haar zelfkennis in dit geval simpelweg groter is dan die van mij). En in het geval dat ik haar kind zou zijn, zou ik hier alleen nog maar meer respect voor hebben! Heb je iig nog een moeder die het goede voorbeeld geeft, waar de vader dat niet doet/deed door vreemd te gaan...
En dat gezeik over de kerk. Zelfverzekerde, volwassen, niet-religieuze mensen stellen gewoon hun eigen grenzen. Of die soms al dan niet stroken met die van een kerk, doet totaal niet ter zake.
En ik vind het nogal wat dat iemand zijn/haar (serieuze/langdurige) relatie (met iemand van wie hij/zij beweert te houden) en - nog erger - daarmee ook de relatie met/het leven van zijn/haar evt. kinderen, op het spel zet voor een 'slippertje'.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.
Dat dit dan soms hard en meedogenloos overkomt is niet mijn bedoeling.
Maar ik vind het nogal wat als iemand als Leandra bereidt is om haar man zonder pardon het huis uit te schoppen vanwege een slippertje.
Begrijp me niet verkeerd, maar alleen al het feit dat zij hier beweerde dat ze haar man zonder een traan het huis uit kon schoppen, ja daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.
Is dat zo verkeerd van mij?
Dat is de crux. Wie heeft in deze de wijsheid in pacht. De bedrieger of de bedrogene?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
En ik vind het nogal wat dat iemand zijn/haar (serieuze/langdurige) relatie (met iemand van wie hij/zij beweert te houden) en - nog erger - daarmee ook de relatie met/het leven van zijn/haar evt. kinderen, op het spel zet voor een 'slippertje'.
Degene die de veroorzaker van dit alles is en als eerste e.e.a. in gang heeft gezet. De bedrieger dus. Althans, dat had de bedrieger móeten hebben, die wijsheid... naast liefde/respect voor partner en voor hun evt. kinderen. En juist in dat laatste zit hem de crux, niet zozeer in die "wijsheid"...quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is de crux. Wie heeft in deze de wijsheid in pacht. De bedrieger of de bedrogene?
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Ik ken je niet. En dus zet ik vraagtekens bij je reacties. En dat vind je dan raar omdat de mensen van FOK die jou dan wel een beetje kennen, weten dat jij nooit zoiets zal doen.
Prima, ik stelde gewoon wat vragen en ik schilderde gewoon wat situaties.
Aangezien jij dit als een persoonlijke en impertinente belediging naar jou toe schijnt te beschouwen, wil ik het hierbij laten en trek ik mijn eigen conclusies.
Okee. Jij je zin.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Degene die de veroorzaker van dit alles is en als eerste e.e.a. in gang heeft gezet. De bedrieger dus. Althans, dat had de bedrieger móeten hebben, die wijsheid... naast liefde/respect voor partner en voor hun evt. kinderen.
Is dat zo raar dan? Dat jij je man zonder een traantje het huis kunt wijzen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.
Lees nog eens terug wat je allemaal hebt gezegd. Om te beginnen: ‘dat geloof je toch echt niet zelf, he?’ Bam. Gewoon stellen dat iemand lulkoek verkoopt. En daarna, op de volgende reactie, reageer je met: ‘Ik geloof er geen barst van. Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.’
Nou, dit bij elkaar vind ik al het ‘ik stelde gewoon wat vragen’ ver te buiten gaan.
Overigens ken ik al ten minste een vrouw die binnen een week na het vreemdgaan door haar man bij de echtscheidingsadvocaat zat. Dus over lulkoek gesproken…
Ik denk helemaal niet dat Leandra een keihard en harteloos wezen is. Kom op, zeg. Ken jij geen grenzen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan? Dat jij je man zonder een traantje het huis kunt wijzen?
Je bent een mens. Ben je niet gekwest? Beledigd? Voel je helemaal geen verdriet?
Het is de vader van je kinderen. En die kan jij met droge ogen de deur wijzen?
Zo bezien vind ik dan niet zo raar dat hij vreemdging.
Want je komt op mij over als een keihard en harteloos wezen.
Sorry, maar dat is mijn mening.
Ja, dat is natuurlijk een steekhoudend argument.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.
Lees nog eens terug wat je allemaal hebt gezegd. Om te beginnen: ‘dat geloof je toch echt niet zelf, he?’ Bam. Gewoon stellen dat iemand lulkoek verkoopt. En daarna, op de volgende reactie, reageer je met: ‘Ik geloof er geen barst van. Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.’
Nou, dit bij elkaar vind ik al het ‘ik stelde gewoon wat vragen’ ver te buiten gaan.
Overigens ken ik al ten minste een vrouw die binnen een week na het vreemdgaan door haar man bij de echtscheidingsadvocaat zat. Dus over lulkoek gesproken…;
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat Leandra een keihard en harteloos wezen is. Kom op, zeg. Ken jij geen grenzen?
Ik denk dat Leandra inderdaad hem keihard de deur uit kan schoppen als het zou gebeuren. En of ze daarna ook nog verdriet en boosheid en weet ik niet wat zal voelen: natuurlijk wel.
Jezus mens, je schrijft nu dat je bij voorbaat al snapt waarom hij vreemd zou gaan als hij vreemd zou gaan.
Wat heeft dit verhaal er nou mee te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een steekhoudend argument.
Zo was ik eens op een feestje bij vrienden wiens zoon (16) er uit zag alsof het zijn begrafenis betrof.
Toen ik mijn buurvrouw vanuit mijn mondhoek toefluisterde wat er aan de hand was, antwoordde ze"Marieke (dat was haar naam denk ik) was VREEMDGEGAAN!!!!!!!
Meisje van 15 jaar dat al min of meer gedwongen werd om zich als een getrouwde vrouw van 65 te gedragen.
Tuurlijk was het zielig voor dat joch maar dat al die 'volwassen mensen' dit meisje veroordeelden alsof ze een kwaadaardige heks was.
Vind jij dit dan ook normaal? Dat een meisje van 15 jaar als een snol wordt weggezet omdat ze stond te zoenen met een jongen?
Vindt jij het normaal dat een meisje van 15 jaar zich al hoort te gedragen als een vrouw van 60 die al 30 jaar of meer getrouwd is?
Nee, ik vind het bovenstaande net zo min een steekhoudend argument als wat jij hier aandraagt.
De manier waarop. Je stelt geen kritische vragen, je komt met onbeschofte meningen. Je valt mensen persoonlijk aan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.
Ik ben een vrouw. Net als jullie.
Maar waar komt die weerstand vandaan als ik wat dieper op de zaken inga?
Missschien moeten we dezelfde vraag ook eens aan jou stellen:quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.
Ik ben een vrouw. Net als jullie.
Maar waar komt die weerstand vandaan als ik wat dieper op de zaken inga?
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De manier waarop. Je stelt geen kritische vragen, je komt met onbeschofte meningen. Je valt mensen persoonlijk aan.
Ga maar eens bij jezelf te rade, doe eens iets met de feedback die je ongetwijfeld al eens vaker hebt gekregen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?
Weer hetzelfde patroon: geen oprechte vraag, maar een aanname gevolgd door een oordeel. Dit is geen open gesprek, dit is simpelweg iemand in een hokje plaatsen en veroordelenquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je bent een mens. Ben je niet gekwest? Beledigd? Voel je helemaal geen verdriet?
Het is al naïef te denken dat mensen vreemdgaan omdat er iets fout zou zitten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee. Jij je zin.
Ik ben van mening dat geen enkel weldenkend mens vreemdgaat om zijn of haar partner opzettelijk te kwetsen of te vernederen.
Maar dat zoiets gebeurt als er als iets fout zit.
Je zou het dan ook nog kunnen wijten aan het gebrek aan goede communicatie, maar dan zelfs dan nog vind ik dat de partners zich niet zouden moeten verliezen wie fout is en wie goed is.
Integendeel, als dit zo belangrijk schijnt te zijn, moet het toch mogelijk zijn om dit als twee volwassenen uit te praten?
Opzettelijk kwetsen/vernederen weet/denk ik niet, maar klaarblijkelijk vindt de bedrieger het kwetsen/vernederen niet erg genoeg om zich ervan te (kunnen) weerhouden om vreemd te gaan... en dat is dus een gebrek aan liefde en/of respect voor de partner en hun evt. kinderen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee. Jij je zin.
Ik ben van mening dat geen enkel weldenkend mens vreemdgaat om zijn of haar partner opzettelijk te kwetsen of te vernederen.
Maar dat zoiets gebeurt als er als iets fout zit.
Je zou het dan ook nog kunnen wijten aan het gebrek aan goede communicatie, maar dan zelfs dan nog vind ik dat de partners zich niet zouden moeten verliezen wie fout is en wie goed is.
Integendeel, als dit zo belangrijk schijnt te zijn, moet het toch mogelijk zijn om dit als twee volwassenen uit te praten?
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de (in dit geval even mannelijke) bédrieger zou moeten stellen....quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik heb me altijd netjes voorgesteld.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Missschien moeten we dezelfde vraag ook eens aan jou stellen:
Ben jij wel eens vreemdgegaan?
Oh ja, hij weet dat absoluut.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Opzettelijk kwetsen/vernederen weet/denk ik niet, maar klaarblijkelijk vindt de bedrieger het kwetsen/vernederen niet erg genoeg om zich ervan te (kunnen) weerhouden om vreemd te gaan... en dat is dus een gebrek aan liefde en/of respect voor de partner en hun evt. kinderen.
Praten met elkaar doe/kun je met elkaar als er nog vertrouwen is of wanneer dat nog kan worden hersteld. Praten doe/kun je niet meer met elkaar wanneer dat vertrouwen weg is en je ook al weet dat dat vertrouwen nooit meer terug zal keren. Leandra bijv. is hier gewoon heel erg duidelijk in. Zij weet nu al dondersgoed dat haar vertrouwen in haar man definitief weg zal zijn. Daarmee staat zij volledig in haar recht en ik vind die zelfkennis alleen maar bewonderenswaardig. Ook voor haar man is e.e.a. ontzettend duidelijk en van wat ik zo lees geldt e.e.a. andersom net zo, dus bij vreemdgaan zijn zij beiden heel prima op de hoogte van de evt. risico's die zij daarmee nemen. Een "gebrek aan communicatie" erbij slepen ter rechtvaardiging van het vreemdgaan vind ik in dit geval dan ook best lachwekkend/ironisch.
Hoe dan ook is de bedrieger dus de veroorzaker van dit (al dan niet definitieve) gebrek aan vertrouwen. Niet de bedrogende.
Ik ben een vrouw. En heb dus nog nooit een stijve piemel gehad.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de bédrieger zou moeten stellen....
Heb je dat ook overlegd met je kinderen? Wat vonden zij ervan?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, hij weet dat absoluut.
Hij weet ook dat ik bij hem ben omdat ik bij hem wil zijn, en ja, met wat we samen hebben opgebouwd gooi ik heel wat weg als ik de stekker uit de relatie zou trekken, maar ik zit liever in m'n eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa.
Maar goed, kind even geholpen met wiskunde, dus ik ga wandelen, ik lees straks wel weer bij hoe vreselijk onbehoorlijk het van mij is dat ik in m'n eentje 's avonds ga wandelen.
De berichten van Leandra. Ik had al zo’n vermoeden dat je niet meer echt in de gaten had op wie je nou reageerde.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik heb me altijd netjes voorgesteld.
Maar zonder gekheid, ik heb nooit veel waarde gehecht aan sexuele trouw.
Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.![]()
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de berichten van Lienekien.
De meeste mensen (mannen of vrouwen) vinden het niet leuk om opzettelijk belazerd te worden.
Bij werk, geldleningen, boodschappen, verzekeringen, enz. Maar dat gaat dan puur over geld.
Zodra er emoties bij komen kijken, moeten alle neuzen dezelfde kant wijzen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.
De mens is van nature een zoogdier, en kerk noch wet kan daar iets aan veranderen.
Ik bedoel dus niet dat je je levenspartner opzettelijk moet kwetsen door vreemd te gaan, maar de bedrogene schijnt wel te denken dat recht te hebben omdat pa of moe tussen de lakens heeft gelegen met een vreemde vrouw/man.
Nee, sorry liefjes, jullie kunnen me niet overtuigen van je morele gelijk, want het gaat niet over de moraal.
Het gaat in deze over jullie zelfbeeld.
Precies, JIJ hecht geen waarde aan seksuele trouw. Leandra, ik en vele anderen WEL. Nou, prima, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.![]()
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de berichten van Lienekien.
De meeste mensen (mannen of vrouwen) vinden het niet leuk om opzettelijk belazerd te worden.
Bij werk, geldleningen, boodschappen, verzekeringen, enz. Maar dat gaat dan puur over geld.
Zodra er emoties bij komen kijken, moeten alle neuzen dezelfde kant wijzen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.
De mens is van nature een zoogdier, en kerk noch wet kan daar iets aan veranderen.
Ik bedoel dus niet dat je je levenspartner opzettelijk moet kwetsen door vreemd te gaan, maar de bedrogene schijnt wel te denken dat recht te hebben omdat pa of moe tussen de lakens heeft gelegen met een vreemde vrouw/man.
Nee, sorry liefjes, jullie kunnen me niet overtuigen van je morele gelijk, want het gaat niet over de moraal.
Het gaat in deze over jullie zelfbeeld.
"Dát is de vraag die je aan de bédrieger zou moeten stellen...." staat erbij en daar voegde ik later nog "(in dit geval even mannelijke)" aan toe...quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En heb dus nog nooit een stijve piemel gehad.
Je gaat niet diep op de materie in. Je beweert beter te weten dan Leandra zelf hoe zij zich voelt over vreemdgaan van haar partner en hoe ze dan zou reageren.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?
Prima, dan ga jij lekker alleen relaties aan waarin losser wordt omgegaan met seksuele exclusiviteit. Dat moet iedereen lekker zelf weten.quote:woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar zonder gekheid, ik heb nooit veel waarde gehecht aan sexuele trouw. Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.
Dit is gewoon van die onwetenschappelijke 'Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus'-onzin* die mensen gebruiken om hun seksistische gedachtegoed te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek.
Waarom is het van belang voor deze discussie dat de mens een zoogdier is? Zouden we een andere discussie hebben gehad met andere argumenten en overwegingen als de mens een vogel was geweest?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Eens.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:37 schreef Forbry het volgende:
Voor mij zou het trouwens echt niet zozeer om seks met de ander gaan, maar om het liegen en bedriegen. En vermoed dat dat voor Leandra en vele anderen (ook mannen) ook zo is.
Je bent dus nooit vreemdgegaan? Of heb je eigenlijk gewoon nooit een relatie gehad waarin sexuele exclusiviteit van elkaar verwacht werd?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:37 schreef Forbry het volgende:
Voor mij zou het trouwens echt niet zozeer om seks met een ander gaan, maar om het liegen en bedriegen. En vermoed dat dat voor Leandra en vele anderen (ook mannen) ook zo is.
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je dat ook overlegd met je kinderen? Wat vonden zij ervan?
Ja, en vergeet vooral niet om de dorpsraad bijeen te roepen, de burgemeester in te lichten en een GPS-tracker aan je tas te hangen. Straks denken ze nog dat je onverantwoord zelfstandig bent!quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?
Moet ik hem gelijk vragen of mijn kleinzoons het wel goed vinden, oma alleen het dorp in?
Ik dacht dat ze doelde op het "liever in je eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa zitten", maar ja, op het wandelen kan ookquote:Op woensdag 26 maart 2025 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?
Moet ik hem gelijk vragen of mijn kleinzoons het wel goed vinden, oma alleen het dorp in?
Dat kan, en gezien ik ons huis zelf ontworpen heb en heb laten bouwen zit mijn hart daar echt wel in en gooi ik dat niet zomaar weg.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze doelde op het "liever in je eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa zitten", maar ja, op het wandelen kan ook
Ja, en dat wordt dan verdedigd door iemand die zichzelf graag als feministisch neerzet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:13 schreef Forbry het volgende:
Jezelf als deurmat moeten laten behandelen vanuit de (zgn.) gedachte dat dat het beste voor de kinderen zou zijn... over kerkelijke invloeden gesproken....
Precies.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dat wordt dan verdedigd door iemand die zichzelf graag als feministisch neerzet.
spot on!quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de (in dit geval even mannelijke) bédrieger zou moeten stellen....
andrew tate invloeden in deze tijdquote:Op woensdag 26 maart 2025 22:13 schreef Forbry het volgende:
Jezelf als deurmat moeten laten behandelen vanuit de (zgn.) gedachte dat dat het beste voor de kinderen zou zijn... over kerkelijke invloeden gesproken....
Wat een overdreven reactie. In plaats van kritisch naar jezelf te kijken, gooi je het op de emotionele vrouw met oogkleppen die mannen haat. Lastig zo om een vrouw als gelijkwaardig mens te zien en gelijk in de verdediging te schieten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor
Zo is dat. Daarom zitten mannen die zichzelf niet onder controle hebben (fysiek en emotioneel) niet te wachten op die “onafhankelijke” vrouw (met vuist of hooivork). De afhankelijke vrouw zou die stap namelijk niet durven zetten en (evt als deurmat) verder leven met die man waar ze misschien niet eens mee verder wil en onder zijn voorwaarden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Absoluut.
Als hij liever een ander heeft dan moet hij dat zeggen voor hij over de schreef gaat, ook geen probleem, mediator, makelaar, en we ronden het netjes af.
Je denkt toch niet dat ik nog tijd en energie in iemand ga steken die liever bij een ander is dan bij mij? Ik heb wel wat beters te doen.
Ik vind het echt heel vreemd dat je van de onschuldige persoon de schuldige maakt. Degene die arrogant is, dat is de man die vreemdgaat. Hij is ook degene die het beeld van het kind van een gezonde relatie opzettelijk sloopt. Hij is diegene voor wiens gevoelens en emoties (voor het neukertje) iedereen moet uitwijken. Kennelijk is hij bereid geweest het risico te nemen om alles op te geven. Want hij is de grote verliezer in deze casus. Niemand wint er iets mee om met een bedrieger verder te leven toch?quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik leg bij niemand de schuld. Dat doe jij.
En je hebt hier echt wel een punt. Een buitenechtelijk neukertje dat zwanger blijkt te zijn, is nog een idee uit de prehistorie. Dat mannen moesten zorgen voor mannelijke nakomelingen, de diverse koningshuizen kunnen je daar hele bibliotheken over laten zien.
Het gaat mij voornamelijk over jouw principes. Ben je echt bereid om alles op te geven omdat je man, de vader van je kinderen, een scheve schaats heeft gereden? Ben jij echt zo arrogant?
Ga je dan ook het beeld wat je kinderen van hun vader hebben opzettelijk slopen omdat dat nu eenmaal de realiteit is?
Kortom, alles en iedereen moet wijken voor jouw gevoelens en emoties?
'Zo'n wijf'quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 07:26 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie. In plaats van kritisch naar jezelf te kijken, gooi je het op de emotionele vrouw met oogkleppen die mannen haat. Lastig zo om een vrouw als gelijkwaardig mens te zien en gelijk in de verdediging te schieten.
Ik denk dat veel mensen hier doelen op die gast met die Latijnse naam. Die begint zijn betoog met 'die wijven', dat is natuurlijk ook niet echt een hele chique manier om zo'n stuk te beginnenquote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.
Liefde is nooit volledig onvoorwaardelijk. Zelfs niet van ouders naar kinderen. Er zijn genoeg ouders die hun kind de deur uit moeten zetten omdat het thuis niet meer houdbaar is vanwege geweld, stelen door een drugsverslaving, gevaar voor huisgenoten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is wel overduidelijk dat de grens niet bij jullie kinderen ligt maar bij jouw gevoel van onrecht.
Vind ik prima, maar ga dan aub niet zo schijnheilig lopen doen alsof jij de enige echte en ware mentaliteit in pacht hebt.
Liefde en leven is altijd een kwestie van wikken en wegen, van water bij de wijn doen.
Echte liefde is onvoorwaardelijk. Niks meer en niks minder.
Hoeveel mensen stellen voorwaarden aan hun levenspartner"
Hoeveel ouders stellen voorwaarden aan hun kinderen?
Hoever kan een partner gaan?
Hoever kan een kind gaan?
Ja, ik weet het, ik dwaal af en en ik vervuil dit topic, maar aan de andere kant, het gaat over liefde en het gaat over trouw.
Dat klinkt heel mooi, maar is toch ook niet echt niet iets meer van deze tijd?
Niemand zegt dat man en vrouw elkaar eeuwige trouw verplicht zijn. Maar het is wel degelijk nog steeds vaak een afspraak tussen mensen in een relatie dat die trouw onderdeel is van de relatie. En dat als aan bepaalde onderdelen van de afspraak, zoals seksuele en/of emotionele trouw, niet meer wordt voldaan, de relatie wordt verbroken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik wil jou absoluut niet de grond inboren. Dat doe je zelf namelijk al. Helaas.
Want waar gaat het hier om? Om jou en je man of gaat het hier om het idee van dat man en vrouw elkaar eeuwige trouw aan elkaar verplicht zouden zijn?
Ik snap het echt niet. Waar gaat het hier nu om? Om fysieke trouw of om emotionele trouw?
Terzijde: als je trouwt voor de wet zeg je geen ja op ‘voor nu en altijd’. Je belooft ook geen trouw en ook niet dat je tot de dood bij iemand blijft. Je gaat er wel mee akkoord dat jullie naar elkaar een zorgplicht hebben (voor zolang als het huwelijk duurt) en dat de overheid je daar aan kan houden. Verdere inhoud en afspraken bepalen de echtelieden zelf.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
'Zo'n wijf'Je hebt toch wel iets meer fatsoen meegekregen dan dit hoop ik?
@:capuchon_jongen Zelf ook (helaas) meegemaakt. Ik kan me nog heel goed herinneren dat we bij de notaris zaten om de overeenkomsten te tekenen (om samen te gaan leven welteverstaan) en dat ik dacht: waarom doen we dit? We gaan toch nooit uit elkaar en het is onzin om hier even 800 euro voor voor te betalen.
En 13 jaar later zitten we aan de andere kant van de tafelWat ik van die situatie heb geleerd is dat mensen individueel veranderen/ontwikkelen (no shit, i know); en dat je daardoor ook (makkelijk dan veel mensen denken) uit elkaar kunt groeien en elkaar kunt verliezen.
Dus principieel zou ik ook nooit trouwen. Want de woorden 'voor nu en altijd' zijn voor mij veel te zwaar. Voor nu durf ik wel aan, voor altijd vind ik nogal een uitspraak. En om daar dan weer heel makkelijk op terug te komen past niet bij mij.
Geven en nemen, maar het 'geven' van de één is leren om met afwijzing om te gaan en de ander moet juist leren de eigen grenzen over te gaan ten behoeve van de verlangens van de ander? Hele vreemde definitie van geven en nemen is dat.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met 'zin maken' terwijl iemand gewoon geen zin heeft wordt seks al heel gauw een moetje. Daardoor wordt de kans weer groter dat de zinmaker nog minder seksueel plezier beleeft en daardoor logischerwijs ook steeds minder naar seks verlangt.quote:[...] ‘In een relatie is er altijd één die vaker zin heeft. Dat is normaal en betekent niet dat er iets mis is’, zegt seksuoloog Ceryl Janssen. ‘Vergelijk het met andere activiteiten in het dagelijks leven; de één wil vaker naar de bioscoop en uit eten, de ander blijft liever thuis. Daar doen we niet moeilijk over, dan ga je gewoon met een vriend op pad.’ Bij seks ligt dat anders. ‘Wanneer je monogamie afspreekt, is dat een gesloten systeem. De partner die niet meer wil, beperkt de ander.’
Het is niet zo dat de persoon die vaker wil een gezonde appetijt heeft en de persoon met minder verlangen de patiënt is, meent Janssen. ‘Iemand kan goede redenen hebben om geen seks te willen. De seks is te saai of egoïstisch.’ Het is echt niet altijd het clichébeeld van de vrouw met hoofdpijn. ‘Misschien zegt zij: ‘Ik ben heel seksueel, maar als ik vertel wat ik opwindend vind, dan schiet jij in de stress.’ Mijn motto: voor beide partners is er werk aan de winkel.’
Er zijn veel factoren die bepalen of iemand gemotiveerd is om seks te hebben. ‘De één is druk met het gezin en moet zich eerst gesteund voelen om de ruimte voor seks te voelen. Voor de ander is seks juist de ontlading tijdens stress’, aldus Van Zetten.
‘Je ziet vaak dat seks, of het gebrek eraan, als het zwaard van Damocles boven alles hangt’, zegt Elise van Alderen, seksuoloog en arts, gespecialiseerd in de behandeling van seksuele problemen bij vrouwen. ‘Ik adviseer in zo’n geval om seks en lichamelijke intimiteit los te koppelen. Ga zoenen, knuffelen, strelen, samen douchen, elkaar masseren. Zonder dat het leidt tot seks. Degene met minder verlangen gaat lichamelijk contact vaak vermijden, uit angst dat het overgaat in seks. Die druk moet eerst weg.’[...]
Bronquote:[...] ‘Dat iemand van nature nu eenmaal meer zin in seks heeft dan een ander is flauwekul’, zegt seksuoloog Rik van Lunsen. Libido bestaat niet. Zin in seks komt nooit uit de lucht vallen, maar is het gevolg van prikkels en de juiste omstandigheden. ‘Ons seksuele systeem wordt zo’n veertig tot zeventig keer per dag aangezet. Vrouwen en mannen denken gemiddeld eens per uur aan seks.’ Meestal doen ze daar niets mee omdat de omstandigheden er niet naar zijn of omdat ze niet verwachten dat er iets leuks staat te gebeuren. ‘Pas als alle signalen op ‘groen’ staan, krijg je zin.’
In haar boek Come Together beschrijft de Amerikaanse sekstherapeut Emily Nagoski dat de hersenfunctie die de seksuele respons bestuurt twee onderdelen heeft: een gaspedaal en een rem. Het gaspedaal merkt alle opwindende prikkels op: geuren, aanrakingen, gedachten. De rem ziet alle goede redenen om níét opgewonden te raken, zoals uitputting of onzekerheid over het eigen lichaam. De rem en het gaspedaal staan bij iedereen anders afgesteld. Volgens Nagoski helpt deze zienswijze mensen om de oorzaak van hun verminderde seksdrive niet in zichzelf te zoeken. ‘Er is niets mis met je seksuele respons wat een verandering in context niet kan oplossen.’ [...]
Ik dacht eerst nog dat he het hier boven misschien onhandig formuleerde, maar je bent dus echt van mening dat andermans grenzen respecteren en afwijzing kunnen incasseren iemand tegemoet komen is?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beetje eenzijdige reactie. Je negeert meteen voor het gemak maar even dat ik ook zei dat de man ook tegemoet moet komen door te accepteren dat ie niet altijd zijn zin krijgt
Plus kan de vrouw ook aangeven wat de man verkeerd doet ipv zich om te draaien in bed en te zeggen dat ze "geen zin" heeft. Communicatie komt van 2 kanten he...
En als de man een probleem heeft met zn pener zijn er middeltjes om daarmee te dealen en vind ik idd dat hij ook moet proberen om er iets aan te doen als de vrouw aangeeft dingen 'tekort' te komen.
quote:[...] Vaak is het ontbreken van spanning helemaal niet het probleem. ‘Eerder het ontbreken van veiligheid’, aldus de arts-seksuoloog. ‘Om lust te laten ontstaan, zijn intimiteit en veilige nabijheid essentieel. Seks draait niet om handelingen of het afwerken van een script. Seks draait om voelen en daarvoor moet je je helemaal kunnen ontspannen.’ [...]
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dit een man-vrouw ding dan?quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.
Luister, ik heb een prima relatie met mijn vrouw waarin we elkaar beiden gewoon respecteren en ik heb niet zo'n zin om mezelf hier te blijven verdedigen op allerlei persoonlijke aanvallen om hoe ik iets verwoord heb. Met geven en nemen bedoelde ik namelijk niet puur seksueel maar op heel veel facetten, dus het wordt nogal uit zijn verband gerukt. Maar tis prima verder. Carry on en laat me ajb out of the discussion verder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:39 schreef Stepperoller het volgende:
Oh ik zie nu dat ik gisteren nog niet helemaal had teruggelezen.
[..]
Geven en nemen, maar het 'geven' van de één is leren om met afwijzing om te gaan en de ander moet juist leren de eigen grenzen over te gaan ten behoeve van de verlangens van de ander? Hele vreemde definitie van geven en nemen is dat.
Seksuologen zijn het ook fundamenteel oneens met jouw definitie van 'geven' en 'nemen':
[..]
Met 'zin maken' terwijl iemand gewoon geen zin heeft wordt seks al heel gauw een moetje. Daardoor wordt de kans weer groter dat de zinmaker nog minder seksueel plezier beleeft en daardoor logischerwijs ook steeds minder naar seks verlangt.
En libido bestaat niet:
[..]
Bron
[..]
Ik dacht eerst nog dat he het hier boven misschien onhandig formuleerde, maar je bent dus echt van mening dat andermans grenzen respecteren en afwijzing kunnen incasseren iemand tegemoet komen is?In mijn woordenboek is dat gewoon het basis respect dat je sowieso al voor elkaar hebt ten alle tijden.
En uit de bron die ik eerder aanhaalde:
[..]
[..]
[..]
Sinds wanneer is dit een man-vrouw ding dan?Alsof alleen heterorelaties na 30 jaar eindigen (al dan niet door vreemdgaan van één van de twee)?
En lekker hypocriet door de argumenten van anderen weg te zetten als 'over-emotioneel' terwijl je zelf een drogredenatie toepast en er niet inhoudelijk op in gaat.
Ik ben een man trouwens. Ik zeg het maar vast even voordat je iets anders op me gaat projecteren, omdat ik anders over bepaalde zaken denk dan jij. Ik ben trouwens benieuwd op welke bronnen jij je uitspraken baseert.
Of ben je eigenlijk helemaal niet zo rationeel en laat je je vooral door emoties en ervaringen leiden?
Wat heeft jouw relatie te maken met de generieke standpunten die je in dit topic tentoonspreidt? Voor mij is dat volkomen irrelevant hier. Mijn reacties op jouw berichten hebben ook niks te maken met jouw relatie, maar met de standpunten die je in zijn algemeenheid presenteert.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Luister, ik heb een prima relatie met mijn vrouw waarin we elkaar beiden gewoon respecteren en ik heb niet zo'n zin om mezelf hier te blijven verdedigen op allerlei persoonlijke aanvallen om hoe ik iets verwoord heb. Met geven en nemen bedoelde ik namelijk niet puur seksueel maar op heel veel facetten, dus het wordt nogal uit zijn verband gerukt. Maar tis prima verder. Carry on en laat me ajb out of the discussion verder.
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat heeft jouw relatie te maken met de generieke standpunten die je in dit topic tentoonspreidt? Voor mij is dat volkomen irrelevant hier. Mijn reacties op jouw berichten hebben ook niks te maken met jouw relatie, maar met de standpunten die je in zijn algemeenheid presenteert.
Ik bekritiseer juist de inhoud van je berichten, dus ik snap niet waarom je het zo persoonlijk opneemt.
Dat je geven en nemen breder bedoelt dan seksualiteit alleen verandert ook niks aan mijn standpunt dat enerzijds afwijzingen incasseren en de grens van de ander respecteren en anderzijds over je eigen grens gaan ten behoeve van de verlangens van de ander(wat beiden ook kan op andere vlakken dan seksualiteit) niks met geven en nemen te maken heeft.
Jij bent zelf nu eenmaal degene die tot tweemaal toe een voorbeeld van geven en nemen geeft dat daarop neerkomt. Voor mij doet het er niet toe of de context dan seksueel is of niet, want ook in een andere context vind ik dat geen geven en nemen.
P.S. mag ik hieruit opmaken dat je je generieke standpunten niet op bronnen baseert en dat ik niet hoef te verwachten dat je nog met bronnen ter onderbouwing komt?
Ik ben het volledig eens met Stepperoller wat betreft je definitie van geven en nemen. Misschien ook je definitie van “balans”. Zij wil soms iets van mij wat ik niet leuk vind en ik wil ook iets van haar wat zij niet leuk vindt zit em in de invulling daarvan voor mij of het gebalanceerd is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.![]()
Tsjaa.... jij met je bronnen. Je bent dus blijkbaar zo eentje die zijn standpunten alleen met bronnen als waarheid kan zien. Wat de "experts" zeggen is waar jij je op vast pint als de enige echte waarheid. Ok man. Prima, maar that's not my way of life.
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron![]()
Dus ja, so far so good....15 jaar samen en we zijn nog steeds dol op elkaar en ik heb geen intenties of verlangens richting anderen.![]()
En afwijzing in een relatie zie ik niet als geven en nemen overigens, zo heb ik dat ook niet letterlijk gezegd. Indien de ander je ergens op afwijst dan moet je dat uiteraard respecteren, maar vragen naar het waarom en proberen te kijken of jijzelf iets kan veranderen waardoor je elkaar tegemoet kan komen vind ik wel logisch. Zo kan je uiteindelijk geven en nemen in een relatie. In mijn ogen is dat een normale gang van zaken als je veel om de ander geeft. Er zijn bijv. zaken (en nee, doel nu niet op seksueel vlak) die ik niet graag doe, maar ik doe ze wel voor mijn vrouw omdat ik weet dat zij dat niet graag doet of prettig vindt. En omgekeerd weet ik dat zij ook zo dingen voor mij doet. Balans noem ik dat.
Claro. Jouw voorbeelden zijn ook precies hoe ik het zie. Ik ben ook heel erg pro gelijkwaardigheid in een relatie. Ook op financieel vlak bijvoorbeeld. Mijn vrouw heeft een prima baan en salaris en betaalt dus ook zo goed als 50% mee aan alle vaste lasten. Dit wilt zij zelf ook gewoon overigens, zij is absoluut niet eentje van het handje ophouden of roepen dat de man maar meer moet betalen. En dat vind ik top.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:48 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met Stepperoller wat betreft je definitie van geven en nemen. Misschien ook je definitie van “balans”. Zij wil soms iets van mij wat ik niet leuk vind en ik wil ook iets van haar wat zij niet leuk vindt zit em in de invulling daarvan voor mij of het gebalanceerd is.
Ik vind het bijv niet leuk om te koken en schoon te maken en mijn partner ook niet, maar we wisselen dan taken af. Het is niet zo dat hij alles doet om vervolgens seks met mij te mogen hebben tegen mijn zin of mij bijv. een klap verkopen (wat ook tegen mijn zin is). Dit valt namelijk onder iemands fysieke grenzen disrespecteren (geen huishoudelijke taken waar geen emotie of fysieke/emotionele pijn bij betrokken is). Dat dit vroeger aan de lopende band gebeurde en vrouwen nog steeds met tanden op elkaar zich laten penetreren zodat het maar ff achter de rug is, vind ik erg jammer.
Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.![]()
Tsjaa.... jij met je bronnen. Je bent dus blijkbaar zo eentje die zijn standpunten alleen met bronnen als waarheid kan zien. Wat de "experts" zeggen is waar jij je op vast pint als de enige echte waarheid. Ok man. Prima, maar that's not my way of life.
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron![]()
Dus ja, so far so good....15 jaar samen en we zijn nog steeds dol op elkaar en ik heb geen intenties of verlangens richting anderen.![]()
En afwijzing in een relatie zie ik niet als geven en nemen overigens, zo heb ik dat ook niet letterlijk gezegd. Indien de ander je ergens op afwijst dan moet je dat uiteraard respecteren, maar vragen naar het waarom en proberen te kijken of jijzelf iets kan veranderen waardoor je elkaar tegemoet kan komen vind ik wel logisch. Zo kan je uiteindelijk geven en nemen in een relatie. In mijn ogen is dat een normale gang van zaken als je veel om de ander geeft. Er zijn bijv. zaken (en nee, doel nu niet op seksueel vlak) die ik niet graag doe, maar ik doe ze wel voor mijn vrouw omdat ik weet dat zij dat niet graag doet of prettig vindt. En omgekeerd weet ik dat zij ook zo dingen voor mij doet. Balans noem ik dat.
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je welquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.
Kap allereerst maar eens met anderen emotioneel noemen als ze op basis van feiten fel op je reageren terwijl je zelf gewoon je onderbuik leeg laat lopen puur op basis van anekdotisch bewijs.
En mij allemaal woorden in de mond leggen over waar ik mijn mening wel/niet op baseer mag je ook achterwege laten.
[..]
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.
Op zich kan eigen ervaringen inbrengen prima zijn, maar dan moet je er ook expliciet in zijn dat je je daarop baseert en het niet brengen als rationeel argument.
Jouw stellingen over onbalans op het gebied van seksualiteit staan namelijk haaks op wat seksuologen in zo'n geval adviseren.
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is en dat het puur kroeggelul en/of anekdotisch bewijs is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je wel
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is.
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen mening alleen maar op wetenschappelijk onderzoek en experts baseer, dat zijn de woorden die je mij in de mond legt.
Snap je dat verschil?
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:14 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.
En je reageert telkens zeer snel op elke post die ik maak terwijl je het punt dan volledig mist, dus misschien moet je het allemaal nog eens nalezen als je wat gekalmeerd. Wie weet valt het kwartje dan wel.
Welkom op FOK!quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij bent toch echt de eerste die begon met janken over persoonlijke aanvallen terwijl dat toen helemaal niet aan de orde was. Dat is de reden dat ik je er herhaaldelijk op wijs, omdat dat inderdaad bizar hypocriet is. Ik heb posts geleden al erkend dat ik hier en daar een steekje heb gegeven als vorm van de bal terugkaatsen in de hoop iets van zelfreflectie bij je los te maken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man.Je bent vast bekend met het woord hypocriet, maar overduidelijk niet op het toepassen van dat woord op jezelf.
Misschien moet je zelf eerst even kalmeren en een cursusje zelfreflectie proberen over de manier hoe je anderen bejegend.
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:35 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We zullen weer on topic gaan[/modbreak]
Ik was dubbele diensten aan het werkenquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.
Jammer.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik was dubbele diensten aan het werken
Mag ik het wijvengezeik noemen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.
Jammer.
Ha ha haquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mag ik het wijvengezeik noemen?
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mag ik het wijvengezeik noemen?
Ik geef dit topic een vijfquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?
Wat hoog!!quote:
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Even voor de goede orde: Ik ben me er echt wel van bewust dat ik dit topic heb laten ontsporen. Mijn excuses hiervoor.
Wat ik eigenlijk wilde bespreken is dat Lienekien of Leandra (een van de twee dames, ik weet niet meer welke en ik ga het ook niet meer opzoeken) op een gegeven moment schreef dat ze haar man na een misstap zonder pardon het huis uit zet.
Ze vermeldde er nadrukkelijk bij dat dit zou zijn zonder een enkele emotie van haar kant.
En dat geloofde ik dus niet.
Iemand met wie je jarenlang lief en leed gedeeld hebt, na zoiets zonder met je ogen te knipperen het huis uitzet, en daarna ook nog meteen contact opnemen met je advocaat en makelaar.
Ze voelt (of beweert dit althans) hierbij geen enkele emotie. Geen verdriet, geen woede, geen frustratie, geen angst voor de toekomst.
Ze is puur zakelijk, rationaal, koel.
Is het echt zo raar dat dit ongeloofwaardig op mij overkomt?
Ik denk het niet. Over het algemeen reageren mensen in de eerste instantie juist erg emotioneel. Dat kan verdrietig zijn, maar ook witheet.
Nee, ik stop niet met posten. Hoe vaak ik ook op mijn bek ga, ik wil best accepteren dat mensen anders redeneren, maar dat wil ik dan wel van de persoon zelf horen. En niet van een stelletje groupies die zich gedwongen voelen voor mijn 'slachtoffer' op te komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).
Goed lezen liefie. Mijn excuses betroffen het algemene.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Je biedt eerst je excuses aan voor het laten ontsporen en gaat daarna gewoon verder. Met je groupies
/ignore
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dat praten tegen een muur ook wel een beetje zat.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal maar niet meer reageren in deze discussie, want voor je het weet krijg je het etiket groupie opgeplakt.
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
"Mensen die na 30 jaar huwelijk plots scheiden."
Is echt niet zo raar als TS schijnt te denken.
In 30 jaar kan er heel veel gebeuren.
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdtquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:20 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.
De mensen die in het huwelijkspatroon al maar voort gaan in het vaste patroon, kunnen ook opeens kortsluiting krijgen bij het idee dat dit nu hun leven is en was en blijven zal.
Toen ik nog damesbladen las, waren er vaak berichten van vrouwen die na overlijden van de partner langzaam weer overeind kwamen en opeens ontdekten dat het leven zoveel leuker kon zijn dan fanatiek de goede, liefhebbende echtgenote en moeder zijn. Ze hadden zichzelf vastgepind in die illusie over goed huwelijk. Het wàs ook een goed huwelijk, maar met vrij weinig persoonlijke groei. Dat kan je pas achteraf inzien of al tijdens het huwelijk.
Bij de huwelijken waarvan je al zien kon dat de een de ander steeds voor het karretje spande met deels valide maar wel eenzijdig uitgenutte redenen, zie je al snel na het verscheiden van die profiteur de ander helemaal opbloeien, opeens wèl leuke kleren dragen, etc. Hoefde niet meer aan het wensbeeld te voldoen.
Tot zover wat damesbladherinneren.
Het kan `alles zijn wat zoiets triggert. Dus nee, je kan even verrast of erdoor overvallen zijn, maar het is niet vreemd. Wel jammer dat de grote stap dan pas zo laat gezet wordt, vooral als het een complete verrassing voor de verlaten persoon is.
En als het uitkomt? Is je partner iemand die over zich laat lopen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt
Het leven kan zo simpel zijn
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt
Na 30 jaar is inderdaad logischer dan na twee weken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
"Mensen die na 30 jaar huwelijk plots scheiden."
Is echt niet zo raar als TS schijnt te denken.
In 30 jaar kan er heel veel gebeuren.
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk het niet want zij die buiten de deur neuken voelen zich schuldig en zoeken dan weer de geborgenheid en veiligheid van hun eigen relatie, die ze nu weer op waarde kunnen schatten.quote:Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
Want daar zijn ze zich 30 jaar lang niet bewust van denk jij?quote:Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
Ik zal zoiets nooit begrijpen. Nu is iedere situatie anders natuurlijk, maar in mijn geval had mijn jeugd er waarschijnlijk een stuk beter uitgezien als mijn ouders veel eerder waren gescheiden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:10 schreef herverwijderd het volgende:
Lijkt me niet dat dat plotseling gaat, daar speelde waarschijnlijk van alles al.
Hadden ze kinderen? De ouders van een vriend van me gingen scheiden toen het jongste kind uit huis was gegaan, bleek dat ze lang samen gebleven waren voor de kinderen. Die daar trouwens erg boos over waren, want ze hadden dus eigenlijk in een leugen geleefd. Anyway, mijn punt was dat dat voor veel mensen, inclusief de kinderen, ook onverwacht kwam.
Komt er ook een notulist…?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Misschien als ze idd gaan scheidenquote:
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Ik denk het niet. Ze gingen vorig weekend nog uit met elkaar, dus ik denk dat het best goed tussen hun gaat.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je geeft gewoon de Imam wat extra's en dan kan alles.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.
Voor zover ik heb begrepen mag de afgesproken periode inderdaad variëren van een uur tot 99 jaar. Met andere woorden, je mag helemaal zelf kiezen hoe lang het tijdelijk huwelijk duurt.
Omdat de verplichte wachttijd voor vrouwen om met een andere partner te trouwen in principe ook geldt voor tijdelijke huwelijken, is het tijdelijk huwelijk in theorie niet geschikt voor prostitutie. Een prostituée zou dan maar drie klanten per jaar kunnen hebben. Die tijdelijke huwelijken worden in Iran niet geregistreerd, dus er is geen controle mogelijk of vrouwen zich aan die verplichte wachttijd houden.
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?
Wij doen dat standaard elk jaar.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.
Wie wilde scheiden? De man of de vrouw.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.
En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.
Dat zegt het toch precies. Het 'leek' zo voor jou. En voor jaren klopte dat ook waarschijnlijk wel. Maar niets is voor eeuwig, soms verslechteren relaties ook na een langere tijd van goede periodes. Ik begrijp niet echt waarom je niet vrede kan hebben met het idee dat het soms na een bepaalde tijd alsnog niet goed afloopt..quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |