Omdat ze daarmee dingen gedaan krijgen.quote:
Dat geldt net zo voor de vrouw. Ook ik ga het risico aan dat ik al mijn bezittingen moet delen. Voor mij is die liefde van mijn man meer dan alles waard en we bouwen dit leven samen op.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
Trouwen, daar gaat het al mis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hele leven naar de klote voor een vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
Al je geld weg en je huis.
Dat had degene die vreemdgaat maar moeten bedenken. Ik zou mijn man dan ook zien als een bedrieger/ verrader en hem nooit meer met dezelfde ogen kunnen aankijken. Hoe pijnlijk ook, ik zou uit de relatie stappen.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja.. na 30j huwelijk een misstap begaan vind ik nu niet meteen een reden om 30j vol lief en leed weg te gooien.
Dan heb je toch wel wat gratie verdient lijkt mij? Dan gooi je bij wijze van spreken 15 miljoen sterke minuten weg voor 15 minuten van zwakte.
Moslimmensen zijn gewoon mensen in alle soorten en maten. De een zegt ik ben moslim door alleen in een god te geloven (drinkt soms alcohol en doet soms mee aan de ramadan), de ander bidt dagelijks ook erbij en weer de ander gaat naar de moskee en leest de koran. Dat zijn grofweg de drie smaken van hoe begaan iemand is met het geloof. De laatste groep draagt iha een hoofddoek. Zij zoeken na de scheiding vaak een moslimman. De eerste groep heeft het wat makkelijker, zie ik vaak eindigen met een Nederlandse man. Mijn Turkse vriendinnen (uit de eerste groep ook), denk 70%, zijn geëindigd met een Nederlandse man omdat het niet werkte met een Turkse man.quote:Op zondag 23 maart 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas niet, al zou ik best wel een moslimdame willen.
Of het voor een gescheiden moslimdame makkelijk of moeilijk is om weer een man te vinden, hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van haar situatie. Voor een gescheiden moslimdame die uit haar huwelijk geen kinderen heeft of een gescheiden moslimdame die uit haar huwelijk kinderen heeft die inmiddels volwassen en zelfstandig zijn, zal het een stuk makkelijker zijn dan voor een moslimdame die nog de zorg heeft over minderjarige thuiswonende kinderen. Wat dat betreft zijn moslims ook gewoon net mensen.
Verder is er in een land als Nederland wel een factor die het voor gescheiden moslimdames moeilijker maken om weer een man te vinden om mee te trouwen. Er zijn moslimmannen die na een huwelijk en een scheiding niet opnieuw willen trouwen, maar ondertussen wel sex willen zonder al te veel verplichtingen en zonder zich echt te binden. Dat zoeken ze dan bij ongelovige Nederlandse vrouwen, en er zijn ongelovige Nederlandse vrouwen die zich daarvoor lenen.
De moslimdames zijn over het algemeen wat traditioneler op het gebied van normen en waarden, en in de meeste moslimgemeenschappen wordt van mannen nu eenmaal veel meer getolereerd dan van vrouwen, dus die vrouwen doen niet hetzelfde en blijven dus alleen. Voor iedere ongelovige Nederlandse vrouw die met een moslimman wipt, is er dus een moslimdame die geen man kan vinden.
Huis moeten verkopen vanwege je wijfquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je dankzij je vrouw in dat huis kunt wonen is het ook niet vreemd dat je het moet verkopen als je relatie eindigt.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Huis moeten verkopen vanwege je wijf
Niet meer in de voortuin halve liters kunnen klappen
Al die geweldige mannen in dit topic die het graag over wijven hebben en willen klagen over hoe slecht die wijven zijn, zijn natuurlijk geweldige mannetjessputters die loaded zijn en zo gruwelijk veel geld hebben, dat ze de villa in kwestie helemaal zelf contant hebben aangekocht. Die hebben geen vrouw wijf nodig hoor.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dankzij je vrouw in dat huis kunt wonen is het ook niet vreemd dat je het moet verkopen als je relatie eindigt.
Je bent erg goed op de hoogte!quote:Op zondag 23 maart 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Verder is er in een land als Nederland wel een factor die het voor gescheiden moslimdames moeilijker maken om weer een man te vinden om mee te trouwen. Er zijn moslimmannen die na een huwelijk en een scheiding niet opnieuw willen trouwen, maar ondertussen wel sex willen zonder al te veel verplichtingen en zonder zich echt te binden. Dat zoeken ze dan bij ongelovige Nederlandse vrouwen, en er zijn ongelovige Nederlandse vrouwen die zich daarvoor lenen.
De moslimdames zijn over het algemeen wat traditioneler op het gebied van normen en waarden, en in de meeste moslimgemeenschappen wordt van mannen nu eenmaal veel meer getolereerd dan van vrouwen, dus die vrouwen doen niet hetzelfde en blijven dus alleen. Voor iedere ongelovige Nederlandse vrouw die met een moslimman wipt, is er dus een moslimdame die geen man kan vinden.
En vaak in topics over moslims tekeer gaan. Maar niet omdat ze ouderwetse verhoudingen in die milieus zo slecht vinden. Maar omdat ze er eigenlijk jaloers op zijn dat ze er zelf niet aan deelnemen.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al die geweldige mannen in dit topic die het graag over wijven hebben en willen klagen over hoe slecht die wijven zijn, zijn natuurlijk geweldige mannetjessputters die loaded zijn en zo gruwelijk veel geld hebben, dat ze de villa in kwestie helemaal zelf contant hebben aangekocht. Die hebben geen vrouw wijf nodig hoor.
Trieste bedoening.
Ik vind het in ieder geval erg zonde van een serieus topic in een serieus subforum dat er zo gepost kan worden.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En vaak in topics over moslims tekeer gaan. Maar niet omdat ze ouderwetse verhoudingen in die milieus zo slecht vinden. Maar omdat ze er eigenlijk jaloers op zijn dat ze er zelf niet aan deelnemen.
Heb je het hen ook gevraagd?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Scheiden na 30 jaar huwelijk is een keuze die je niet zomaar maakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:48 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel goed met het pochen van andermans (lees man/vriend.partner) status en financiele armkracht binnen een relatie. Bij mij op het werk van die mutsen die 3 halve dagen in de week de telefoon opnemen en dan hele dag aan het opscheppen zijn over auto's, merkleding en dure reizen waar die mormels zelf niet voor gewerkt hebben. Want dan stonden ze bij de voedselbank met hun 0.4 FTE.
Interessant dat deze users een serieus topic over een huwelijk wat na 30 jaar stukloopt weer als een kans zien om hun frustraties over vrouwen hier neer te plempen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja ok, maar je kunt het ook omdraaien want mannen gaan natuurlijk ook niet vrijuit en zijn net zo moreel verdorven in dat opzicht
De meeste scheidingen van heterokoppels worden geïnitieerd door vrouwen. Deze users illustreren graag eigenhandig hoe dat komt.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Interessant dat deze users een serieus topic over een huwelijk wat na 30 jaar stukloopt weer als een kans zien om hun frustraties over vrouwen hier neer te plempen.
Misschien is het een idee dat er speciaal topic komt voor gefrustreerde users met incel gedrag waar ze kunnen huilen en boos zijn over 'al die vrouwen' die hun niet moeten.
https://www.metronieuws.n(...)iebreuk-dan-vrouwen/quote:Mannen hebben meer last van een relatiebreuk dan vrouwen, blijkt uit onderzoek
Het stereotype wil dat vrouwen harder geraakt worden door een gebroken hart dan mannen. Tranen, emotionele gesprekken met vriendinnen en een marathon van romantische films: zo wordt hun reactie op een relatiebreuk vaak voorgesteld.
Maar nieuw onderzoek, gepubliceerd door het wetenschappelijke Behavioral & Brain Sciences, wijst uit dat de realiteit juist andersom is. Mannen blijken emotioneel meer afhankelijk van hun partner en hebben daardoor na een relatiebreuk grotere moeite om weer op de been te komen.
Emotioneel vangnet
Uit onderzoek blijkt dat mannen vaak sterker leunen op hun romantische relaties dan vrouwen. Waar vrouwen een breed sociaal netwerk hebben en hun emoties gemakkelijker delen met vrienden en familie, zoeken mannen hun emotionele steun vooral bij hun partner. Hierdoor is een relatiebreuk voor hen een veel grotere klap.
Ook zijn mannen eerder geneigd om in liefde te geloven, sneller verliefd te worden en meer waarde te hechten aan de emotionele en fysieke steun die een partner biedt. Dit maakt hen niet alleen gemotiveerder om een relatie te beginnen, maar ook kwetsbaarder wanneer deze eindigt.
Relatiebreuk zet gezondheid en welzijn onder druk
Een stabiele relatie doet mannen goed, geven de onderzoekers aan. Ze hebben zelfs een betere mentale en fysieke gezondheid als ze een vaste partner hebben. Mannen die een relatie hebben, ervaren gemiddeld minder stress en worden minder snel depressief waardoor ze fysiek gezonder zijn. Single mannen daarentegen kampen vaker met eenzaamheid, stress en zelfs een verhoogd risico op gezondheidsproblemen zoals hartziekten.
Vrouwen halen deze voordelen in mindere mate uit romantische relaties. Doordat zij vaker meerdere bronnen van emotionele steun hebben, ervaren zij minder negatieve gevolgen als ze weer single worden. Dit verklaart waarom alleenstaande mannen gemiddeld een minder goede gezondheid hebben dan alleenstaande vrouwen.
Waarom vrouwen vaker de knoop doorhakken
Opvallend is dat vrouwen vaker de relatie verbreken dan mannen. Ongeveer 70 procent van de echtscheidingen wordt door vrouwen aangevraagd. Een belangrijke reden hiervoor is dat vrouwen de kosten en baten van een relatie vaak anders afwegen. Wanneer een relatie niet meer werkt, zien zij het eerder als een kans op een nieuwe start, terwijl mannen geneigd zijn te focussen op wat ze verliezen.
Daarnaast zorgt de emotionele afhankelijkheid van mannen ervoor dat zij minder snel de eerste stap zetten. De angst voor eenzaamheid en het verlies van hun primaire bron van emotionele steun maakt een breuk voor hen extra pijnlijk.
Moeilijke verwerking
Waar vrouwen na een relatiebreuk hun verdriet delen en steun zoeken bij hun omgeving, worstelen mannen vaker alleen met hun emoties. Dit leidt tot diepere gevoelens van verdriet, een lager geluksniveau en soms zelfs fysieke klachten. Studies wijzen erop dat gescheiden of weduwnaar geworden mannen een verhoogd risico hebben op gezondheidsproblemen en zelfs een kortere levensverwachting hebben dan mannen die in een stabiele relatie zitten.
Stereotype
Deze inzichten laten zien dat het tijd is om oude ideeën over mannen en emoties los te laten. Het beeld van de stoïcijnse, onafhankelijke man die weinig last heeft van een relatiebreuk klopt niet met de realiteit. In plaats daarvan zouden mannen volgens de onderzoekers juist aangemoedigd moeten worden om een breder emotioneel vangnet op te bouwen en steun te zoeken bij vrienden en familie. Misschien is het tijd om dat stereotype van de huilende vrouw met een bak ijs op de bank te vervangen. Want als we de wetenschap mogen geloven, is het de man die in stilte lijdt na een gebroken hart.
Dat zie je hier bij een bepaalde groep vrouwen ook iedere keer.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:27 schreef Nagelslak het volgende:
Het valt me op in dit soort topics dat veel mannen zo in de slachtoffer rol gaan en oh zo zielig zijn. Zo’n zwakke vent hoef ik helemaal niet
Vrouwen die dan komen met ‘ik hoef geen man (meer), want…’?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zie je hier bij een bepaalde groep vrouwen ook iedere keer.
Vrouwen die slachtofferen en zielig doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vrouwen die dan komen met ‘ik hoef geen man (meer), want…’?
Volwassen wel.quote:Op maandag 24 maart 2025 06:57 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat had degene die vreemdgaat maar moeten bedenken. Ik zou mijn man dan ook zien als een bedrieger/ verrader en hem nooit meer met dezelfde ogen kunnen aankijken. Hoe pijnlijk ook, ik zou uit de relatie stappen.
Ik herken het niet. Weet ook niet wie je bedoelt.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Vrouwen die slachtofferen en zielig doen.
Ik zal maar geen namen noemen![]()
Okayquote:Op maandag 24 maart 2025 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herken het niet. Weet ook niet wie je bedoelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |