Het is een dorp. Daar is men over het algemeen conservatiever dan in 'the big city'.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.
En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo ga je je huis verkopen na een scheiding. Die 2 dingen staan toch los van elkaar.
Of een man.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
Trouwen, daar gaat het al mis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hele leven naar de klote voor een vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
Al je geld weg en je huis.
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha wat een kangoeroe!!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie nquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:58 schreef Geerd het volgende:
Gelukkig lees ik tha foks...en komen de scheidingsperikelen vaak voorbij.
Mij pakken de kangoeroes niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PILS![]()
![]()
Kloptquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:08 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie n
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maandquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook vaak volgens mij, maar ik zou dat dus nooit doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Echt hey..gelukkig snijd @Lienekien mijn ballen eraf binnen kort..zelfs als een vrouw een misstap maakt ben ik beschermdquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maand
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Tuurlijk wel anders waren we commies ////quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.
In Nederland is dat niet veel anders. Huizen zijn hier zo duur geworden dat je tegenwoordig twee inkomens nodig hebt om een huis te kunnen kopen. Het huis komt op twee namen te staan en de hypotheeklening ook. Bij een scheiding wordt het huis meestal verkocht omdat geen van beide partners genoeg geld heeft om de ander uit te kopen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |