abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 09:44:33 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217139545
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.

En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.

Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?

Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.

Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.

Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”

Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:15:47 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217139839
Het kan plotseling als er iets heftigs is gebeurd zoals ziekte, financiele drama's of overspel.

Maar vaak lijkt zoiets plotseling voor de buitenwereld maar is er bij het koppel zelf al veel langer het besluit genomen om te scheiden. Misschien is de liefde gewoon over, of willen ze allebei een ander levenspad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:10:14 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217140940
Lijkt me niet dat dat plotseling gaat, daar speelde waarschijnlijk van alles al.
Hadden ze kinderen? De ouders van een vriend van me gingen scheiden toen het jongste kind uit huis was gegaan, bleek dat ze lang samen gebleven waren voor de kinderen. Die daar trouwens erg boos over waren, want ze hadden dus eigenlijk in een leugen geleefd. Anyway, mijn punt was dat dat voor veel mensen, inclusief de kinderen, ook onverwacht kwam.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:37:08 #4
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217141236
Mensen gaan uit elkaar , zo gek is dat niet
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:51:34 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217141377
Niemand is toch voor z'n plezier 30 jaar bij dezelfde :')
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:54:19 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217141398
a) Het is niet plots. Misschien voor de buitenwereld, maar zo werkt het vaak niet.
b) None of your business.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217141439
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.

En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.

Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?

Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.

Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.

Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”

Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Het is een dorp. Daar is men over het algemeen conservatiever dan in 'the big city'.
pi_217141650
Hoezo ga je je huis verkopen na een scheiding. Die 2 dingen staan toch los van elkaar.
pindazakje
pi_217141669
//

[ Bericht 97% gewijzigd door fespo op 23-03-2025 13:35:38 ]
pi_217142192
Trouwen, daar gaat het al mis :') :') :') :') :')
Je hele leven naar de klote voor een vrouw :') :') :') :')

Al je geld weg en je huis.
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 14:43:40 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217142981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo ga je je huis verkopen na een scheiding. Die 2 dingen staan toch los van elkaar.
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217142991
Trouwen :')
pi_217143046
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:

Of een man. ;( ;( ;(

Daarom het huidige huwelijk afschaffen en voortaan een stel een contract laten tekenen voor een aantal jaren en na die tijd bekijken of ze het contract willen verlengen.

Elkaar eeuwige trouw beloven is echt niet meer van deze tijd.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 14:54:40 #14
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217143054
quote:

Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.

Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten

Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Le Diable
pi_217143062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.

Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten

Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Hahaha wat een kangoeroe!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_217143072
Gelukkig lees ik tha foks...en komen de scheidingsperikelen vaak voorbij.

Mij pakken de kangoeroes niet _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

PILS _O_ _O_ ^)
Ik zwaai naar dieren.
pi_217143118
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:58 schreef Geerd het volgende:
Gelukkig lees ik tha foks...en komen de scheidingsperikelen vaak voorbij.

Mij pakken de kangoeroes niet _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

PILS _O_ _O_ ^)
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie n
pi_217143144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:08 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie n
Klopt _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_217143234
quote:

Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maand :')
pindazakje
pi_217143258
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Hier ook vaak volgens mij, maar ik zou dat dus nooit doen.
Altijd financiën gescheiden houden. Tenzij je zelf de armoedzaaier bent en je vrouw meer geld heeft.
pindazakje
pi_217143262
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maand :')
Echt hey..gelukkig snijd @Lienekien mijn ballen eraf binnen kort..zelfs als een vrouw een misstap maakt ben ik beschermd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_217143391
quote:

[..]

Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.
pi_217143446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.
Tuurlijk wel anders waren we commies ////
Ik zwaai naar dieren.
pi_217143462
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
In Nederland is dat niet veel anders. Huizen zijn hier zo duur geworden dat je tegenwoordig twee inkomens nodig hebt om een huis te kunnen kopen. Het huis komt op twee namen te staan en de hypotheeklening ook. Bij een scheiding wordt het huis meestal verkocht omdat geen van beide partners genoeg geld heeft om de ander uit te kopen.

Een verschil tussen Nederland en België is wel dat men in Nederland vroeger, tenzij men huwelijkse voorwaarden vastlegde, in gemeenschap van goederen trouwde. Dus ook als het huis en de hypotheeklening op één naam stonden, het huis was toch gemeenschappelijk bezit.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 16:29:16 #25
5428 crew  miss_sly
pi_217144006
quote:

[..]

Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.

Wat een triest figuur ben je toch als je zo in het leven staat als jij telkens tentoonspreidt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 16:30:23 #26
5428 crew  miss_sly
pi_217144027
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.

Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:34:41 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217144085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:37 schreef Puzzie het volgende:
Mensen gaan uit elkaar , zo gek is dat niet
Nou vind ik wel eigenlijk. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:56:40 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217144453
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat kan :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:58:32 #29
459912 FlippingCoin
pi_217144490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:56 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat kan :+
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_217145003
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
JIj vind wel meer omgooicentje :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 18:08:56 #31
459912 FlippingCoin
pi_217145058
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:03 schreef Geerd het volgende:

[..]
JIj vind wel meer omgooicentje :') :') :') :') :')
Ja natuurlijk vind ik wel meer, dooie struik.

Lol
pi_217145070
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Daarom het huidige huwelijk afschaffen en voortaan een stel een contract laten tekenen voor een aantal jaren en na die tijd bekijken of ze het contract willen verlengen.
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.
pi_217145156
Ik heb wel eens een stel zien scheiden na de dood van een kind. Die mensen waren voor elkaar gemaakt, op alle vlakken, zo voelden zij dat ook. Maar de rouwperiode beleefden zij allebei dusdanig gescheiden van elkaar, dat ze volledig van elkaar loskwamen, en blijkbaar hun basis verloren.
Extreem voorbeeld natuurlijk, maar ja, je moet als stel alles meemaken en soms maak je pas iets mee als je al 30 jaar bij elkaar bent. Wie weet wat daar is gebeurd.

Na 30 jaar kan ook de sleur er in gekomen zijn, en er eentje naast de pot hebben gepiest. En vanaf daar escaleert het natuurlijk bij veel mensen.

Ik vind dat als je trouwt, en je belooft eeuwig bij elkaar te blijven, dat je dat ook hoort te doen. En na 30 jaar, dan lijkt het me dat deze mensen dit ook zo hadden gewild. En toch gaat er dus iets grandioos mis. Weinig bemoedigend, inderdaad.
-nee-
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 19:04:31 #34
441859 crew  Lenny77
pi_217145512
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.
Is dat zo?
Kan me er weinig bij voorstellen? Maagdelijkheid tot het huwelijk dit dat?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217145556
[quote]16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lol
[/
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lol
Ok omgooi centje...
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 19:19:02 #36
459912 FlippingCoin
pi_217145625
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:11 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ok omgooi centje...
oke meneer conducteur
  zaterdag 22 maart 2025 @ 19:37:35 #37
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217145772
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217145777
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:
Is dat zo?
Kan me er weinig bij voorstellen? Maagdelijkheid tot het huwelijk dit dat?
Ja, het bestaat echt.

In Iran is de twaalver shia verreweg de belangrijkste stroming in de islam, en daar is ook een groot deel van de wetgeving op gebaseerd.

Eigenlijk zijn de sunni en de shia het er ook over eens dat er zo'n tijdelijk huwelijk bestond in de tijd van de profeet, maar de sunni geloven dat de profeet het tijdens zijn leven nog afgeschaft heeft, terwijl de shia geloven dat zo'n tijdelijk huwelijk nog steeds toegestaan is.

Wat maakt dat je je er weinig bij kan voorstellen?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 19:38:40 #39
459912 FlippingCoin
pi_217145785
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:37 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
  zaterdag 22 maart 2025 @ 19:43:22 #40
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217145850
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
Ik vind 30 jaar 'best' lang. En het komt voor de buitenwereld misschien als een totale verrassing maar die weten ook niet wat er heeft gespeeld.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217145926
quote:

[..]

Ze zijn ook heel goed met het pochen van andermans (lees man/vriend.partner) status en financiele armkracht binnen een relatie. Bij mij op het werk van die mutsen die 3 halve dagen in de week de telefoon opnemen en dan hele dag aan het opscheppen zijn over auto's, merkleding en dure reizen waar die mormels zelf niet voor gewerkt hebben. Want dan stonden ze bij de voedselbank met hun 0.4 FTE.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 19:55:11 #42
441859 crew  Lenny77
pi_217146004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, het bestaat echt.

In Iran is de twaalver shia verreweg de belangrijkste stroming in de islam, en daar is ook een groot deel van de wetgeving op gebaseerd.

Eigenlijk zijn de sunni en de shia het er ook over eens dat er zo'n tijdelijk huwelijk bestond in de tijd van de profeet, maar de sunni geloven dat de profeet het tijdens zijn leven nog afgeschaft heeft, terwijl de shia geloven dat zo'n tijdelijk huwelijk nog steeds toegestaan is.

Wat maakt dat je je er weinig bij kan voorstellen?
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 19:58:27 #43
441859 crew  Lenny77
pi_217146041
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.
En meneer pastoor stond ook aan je deur als je nog maar dacht aan weggaan.
Wees er maar zeker van dat de huwelijken er vroeger veel triester aan toe waren dan nu.. Ook al duurden ze tot de dood.
Bij een huwelijk in deze tijd weet je tenminste dat je partner bij je WIL blijven, anders was hij/zij wel weg.
pi_217146342
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:55 schreef Lenny77 het volgende:
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.
Sommige moslimmannen hebben inderdaad wel een beetje een obsessie met maagdelijkheid, maar ik vraag me af of dat nou echt zo'n overheersende rol speelt.

In de islam is sex alleen toegestaan in het huwelijk. Dus als een vrouw die nog nooit eerder getrouwd is geweest, gaat trouwen en in de huwelijksnacht blijkt dat ze geen maagd meer is, dan heeft ze dus gezondigd. En dat is natuurlijk schadelijk voor haar reputatie, en ook voor die van de man met wie ze is gaan trouwen.

Onder moslims komen ook echtscheidingen voor. De islam verbiedt dat ook niet. In de regel weten gescheiden vrouwen die opnieuw willen trouwen meestal wel weer een man te vinden.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 20:34:21 #45
459912 FlippingCoin
pi_217146543
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.
En meneer pastoor stond ook aan je deur als je nog maar dacht aan weggaan.
Wees er maar zeker van dat de huwelijken er vroeger veel triester aan toe waren dan nu.. Ook al duurden ze tot de dood.
Bij een huwelijk in deze tijd weet je tenminste dat je partner bij je WIL blijven, anders was hij/zij wel weg.
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart. :o
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 20:46:56 #46
441859 crew  Lenny77
pi_217146716
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart. :o
Ja dat geloof ik oprecht... Heb zelf genoeg voorbeelden gezien en het is ook vrij bekend dat je vroeger gewoon vast zat.
pi_217146773
Misschien had 1 van de 2 wel 29 jaar nodig om te beseffen dat exit de enige oplossing was?

Al ben ik wel benieuwd wat deze mensen er zelf over te zeggen hebben! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 22 maart 2025 @ 22:05:32 #48
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217147449
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.

Wat een triest figuur ben je toch als je zo in het leven staat als jij telkens tentoonspreidt.
Ja ok, maar je kunt het ook omdraaien want mannen gaan natuurlijk ook niet vrijuit en zijn net zo moreel verdorven in dat opzicht
Le Diable
  Moderator zondag 23 maart 2025 @ 07:18:10 #49
382129 crew  Donna
pi_217148920
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.

Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
Eens. Wat een niveau weer in een serieus subforum. :')
pi_217150084
quote:

[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur.
Waarom? Voelt het stoer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')