Het is een dorp. Daar is men over het algemeen conservatiever dan in 'the big city'.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.
En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo ga je je huis verkopen na een scheiding. Die 2 dingen staan toch los van elkaar.
Of een man.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
Trouwen, daar gaat het al mis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hele leven naar de klote voor een vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
Al je geld weg en je huis.
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha wat een kangoeroe!!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie nquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:58 schreef Geerd het volgende:
Gelukkig lees ik tha foks...en komen de scheidingsperikelen vaak voorbij.
Mij pakken de kangoeroes niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PILS![]()
![]()
Kloptquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:08 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Voor eeuwig incel vrijgezel zijn is ook een optie n
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maandquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:23 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook vaak volgens mij, maar ik zou dat dus nooit doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Echt hey..gelukkig snijd @Lienekien mijn ballen eraf binnen kort..zelfs als een vrouw een misstap maakt ben ik beschermdquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je pech hebt kun je daarna ook nog een dikke allurmentatie betalen elke maand
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Tuurlijk wel anders waren we commies ////quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Asjeblief zeg, je doet nu echt alsof het bij je mannelijke vriendjes niet om de poen draait.
In Nederland is dat niet veel anders. Huizen zijn hier zo duur geworden dat je tegenwoordig twee inkomens nodig hebt om een huis te kunnen kopen. Het huis komt op twee namen te staan en de hypotheeklening ook. Bij een scheiding wordt het huis meestal verkocht omdat geen van beide partners genoeg geld heeft om de ander uit te kopen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Meestal in België ga je samen een lening aan voor een huis. En als je gaat scheiden moet het huid verkocht worden om zo de opbrengst te delen
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou vind ik wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:37 schreef Puzzie het volgende:
Mensen gaan uit elkaar , zo gek is dat niet
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.quote:
Ja natuurlijk vind ik wel meer, dooie struik.quote:
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Daarom het huidige huwelijk afschaffen en voortaan een stel een contract laten tekenen voor een aantal jaren en na die tijd bekijken of ze het contract willen verlengen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran hebben ze zoiets. Behalve een gewoon huwelijk dat in principe levenslang duurt, bestaat daar ook iets als een tijdelijk huwelijk. Daarbij spreek je van tevoren af hoe lang het huwelijk duurt, en dat mag net zo lang of kort als je zelf wil. Na de afgesproken periode is het tijdelijk huwelijk ook afgelopen, en je hebt uiteraard de mogelijkheid om te verlengen.
Ok omgooi centje...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk vind ik wel meer, dooie struik.
Lol
oke meneer conducteurquote:
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vaak is het toch wel de intentie om samen te blijven toch, iig na een huwelijk en zulks.
Ja, het bestaat echt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:
Is dat zo?
Kan me er weinig bij voorstellen? Maagdelijkheid tot het huwelijk dit dat?
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar ga je in het begin wel vanuit, maar soms groei je uit elkaar , iets wat kan gebeuren.
Ik vind 30 jaar 'best' lang. En het komt voor de buitenwereld misschien als een totale verrassing maar die weten ook niet wat er heeft gespeeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
Ze zijn ook heel goed met het pochen van andermans (lees man/vriend.partner) status en financiele armkracht binnen een relatie. Bij mij op het werk van die mutsen die 3 halve dagen in de week de telefoon opnemen en dan hele dag aan het opscheppen zijn over auto's, merkleding en dure reizen waar die mormels zelf niet voor gewerkt hebben. Want dan stonden ze bij de voedselbank met hun 0.4 FTE.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, het bestaat echt.
In Iran is de twaalver shia verreweg de belangrijkste stroming in de islam, en daar is ook een groot deel van de wetgeving op gebaseerd.
Eigenlijk zijn de sunni en de shia het er ook over eens dat er zo'n tijdelijk huwelijk bestond in de tijd van de profeet, maar de sunni geloven dat de profeet het tijdens zijn leven nog afgeschaft heeft, terwijl de shia geloven dat zo'n tijdelijk huwelijk nog steeds toegestaan is.
Wat maakt dat je je er weinig bij kan voorstellen?
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja opvallend toch hoe vaak zo iets ondanks de intentie niet lukt, en hoe groot dit verschil is met vroeger wat de reden daarvan ook moge zijn
Sommige moslimmannen hebben inderdaad wel een beetje een obsessie met maagdelijkheid, maar ik vraag me af of dat nou echt zo'n overheersende rol speelt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:55 schreef Lenny77 het volgende:
Omdat de mannelijke moslims zo een punt maken over maagdelijkheid bij de vrouw. Zo een vrouw is dan toch geen maagd meer na een huwelijk van bv 5 jaar? Wie wil haar dan nog? Voor de mannen zal het vast geen probleem zijn om verder te gaan.
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vroeger kon het gewoon niet he.. Je was volledig afhankelijk. Dus al kreeg je slaag en vogelde je man met 1000 vrouwen buiten de deur.. je moest wel blijven om je 15 kinderen te kunnen voeden.
En meneer pastoor stond ook aan je deur als je nog maar dacht aan weggaan.
Wees er maar zeker van dat de huwelijken er vroeger veel triester aan toe waren dan nu.. Ook al duurden ze tot de dood.
Bij een huwelijk in deze tijd weet je tenminste dat je partner bij je WIL blijven, anders was hij/zij wel weg.
Ja dat geloof ik oprecht... Heb zelf genoeg voorbeelden gezien en het is ook vrij bekend dat je vroeger gewoon vast zat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waren dit in zo'n grote mate echt allemaal ongelukkige stellen? Ik geloof absoluut dat die ertussen zatten maar damn als dat het verschil verklaart.
Ja ok, maar je kunt het ook omdraaien want mannen gaan natuurlijk ook niet vrijuit en zijn net zo moreel verdorven in dat opzichtquote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want die mannen vinden het zoo vreselijk vinden om gedwongen in een groot huis te rijden en een dikke auto te rijden. Dat doen ze allemaal omdat dat moet van hun wijf vrouw, niet omdat ze daar zelf graag mee patsen.
Wat een triest figuur ben je toch als je zo in het leven staat als jij telkens tentoonspreidt.
Eens. Wat een niveau weer in een serieus subforum.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.
Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
Waarom? Voelt het stoer?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |