abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 06:56:51 #101
441859 crew  Lenny77
pi_217171476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 05:10 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Je grenzen respecteren? Zeker. Vreemdgaan is niet volwassen.
Maar wel menselijk..
Kijk, gebeurt dit in het eerste jaar dan zeg ik ook tot ziens! Maar na 30 jaar? Dat is toch nog een ander verhaal en dan zou er eerder even rond de tafel gezeten worden om te kijken wat er mist in de relatie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217171647
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar wel menselijk..
Kijk, gebeurt dit in het eerste jaar dan zeg ik ook tot ziens! Maar na 30 jaar? Dat is toch nog een ander verhaal en dan zou er eerder even rond de tafel gezeten worden om te kijken wat er mist in de relatie.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat zijn na 30 jaar. Ben ik nog verliefd of heb ik er al geen zin meer in speelt mee. Maar in principe wat er mist in de relatie: vertrouwen, en dan van mijn kant. Als mijn partner 30 jaar huwelijk op het spel zet voor een andere vrouw en de gevolgen dondersgoed kent van zijn handelen, dan had hij eerder aan tafel bespreekbaar moeten maken wat er ontbreekt toch? Ik kan iemand die mij na 30 jaar bedondert niet vergeven, tijd voor een nieuw hoofdstuk dan.
pi_217173077
quote:
Maar wel menselijk..
Dus? :')

Mensen verkrachten is ook menselijk, iemand een klap geven, doodschieten desnoods. Pedofilie is menselijk. Mensen buiten sluiten, pesten, is menselijk.

Wat een dom antwoord zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217173466
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Is dat zo?
Kan me er weinig bij voorstellen? Maagdelijkheid tot het huwelijk dit dat?
Heb dit vaker gehoord. En als het huwelijk voorbij is, is de vrouw een slet want ongehuwd en géén maagd. Het is dus niet alleen dat zo'n huwelijk tijdelijk is, maar dat het daarna nooit bestaan heeft, oid. Ofwel: ze kunnen daardoor in grote problemen komen.
pi_217173511
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 06:53 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Dat geldt net zo voor de vrouw. Ook ik ga het risico aan dat ik al mijn bezittingen moet delen. Voor mij is die liefde van mijn man meer dan alles waard en we bouwen dit leven samen op.
Het is ook al lang zo, dat de de alimentatie niet alleen van de man naar de vrouw stroomt, maar van degene die nog genoeg geld verdient naar de ander.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 11:46:48 #106
441859 crew  Lenny77
pi_217173947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dus? :')

Mensen verkrachten is ook menselijk, iemand een klap geven, doodschieten desnoods. Pedofilie is menselijk. Mensen buiten sluiten, pesten, is menselijk.

Wat een dom antwoord zeg.
Ja want die dingen zijn allemaal precies hetzelfde :')
pi_217174173
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja want die dingen zijn allemaal precies hetzelfde :')
Natuurlijk niet, maar het gaat er ook niet om of ze hetzelfde zijn. Het is menselijk. Dus dom antwoord met dat vreemdgaan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:12:14 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217174219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, maar het gaat er ook niet om of ze hetzelfde zijn. Het is menselijk. Dus dom antwoord met dat vreemdgaan.
Het is toch menselijk, fouten maken?

Ik begrijp niet wat jou zo stoort in die term, ‘menselijk’. Volgens mij lees je er dingen in die Lenny77 daar niet per se mee heeft willen zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217174284
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is toch menselijk, fouten maken?

Ik begrijp niet wat jou zo stoort in die term, ‘menselijk’. Volgens mij lees je er dingen in die Lenny77 daar niet per se mee heeft willen zeggen.
Fouten maken is menselijk, maar vreemdgaan is zo'n zwakte. Kom op, je bent volwassen, je kan je emoties wel te baas zijn. Ik vind je dan zo'n slaaf van je programmering, meer dier dan mens. En dat vind ik een onwaardige eigenschap.

En je kan mensen echt helemaal kapot maken hé. Mentaal leed kan minstens zo heftig zijn als fysiek leed. Vreemdgaan kan net zo pijnlijk zijn voor iemand als iemand een gebroken kaak slaan. Een vriend van mij heeft drie á vier maanden een zware depressie gehad omdat zijn vriendin was vreemdgegaan. Hij was vier maanden niet op werk en nu heeft hij daar nog steeds last van. Ik vind dat er veel te makkelijk over gedaan wordt. Wat mij betreft maak je het strafbaar afhankelijk van hoe veel impact het kan doen.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:24:17 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217174359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Fouten maken is menselijk, maar vreemdgaan is zo'n zwakte. Kom op, je bent volwassen, je kan je emoties wel te baas zijn. Ik vind je dan zo'n slaaf van je programmering, meer dier dan mens. En dat vind ik een onwaardige eigenschap.

En je kan mensen echt helemaal kapot maken hé. Mentaal leed kan minstens zo heftig zijn als fysiek leed. Vreemdgaan kan net zo pijnlijk zijn voor iemand als iemand een gebroken kaak slaan. Een vriend van mij heeft drie á vier maanden een zware depressie gehad omdat zijn vriendin was vreemdgegaan. Hij was vier maanden niet op werk en nu heeft hij daar nog steeds last van. Ik vind dat er veel te makkelijk over gedaan wordt. Wat mij betreft maak je het strafbaar afhankelijk van hoe veel impact het kan doen.
Ik ben het wel met je eens, afgezien van dat strafbaar maken.

En toch gebeurt het vreemdgaan bij de vleet.

Lenny77 praat dat imo niet goed, door te zeggen dat het menselijk is. Anderen hier zeggen: vreemdgaan is direct einde verhaal voor mij. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet zegt, als je na een lange relatie bedrogen wordt. Ik zou het voor mezelf niet weten. Ik kan wel heel stellig zeggen dat ik dan ook direct weg ben, maar ik weet het gewoon niet. En ik hoop dat ik het niet hoef mee te maken.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:25:08 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217174369
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:19 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Plaats je dan ook de volgende?
pi_217174704
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Waarom niet eigenlijk? :P

Doen we toch ook bij fysieke mishandeling? Mentaal kan het misschien nog wel heftiger zijn.
Ik weet ook niet of ik dat écht zou willen, maar als ik er logisch over nadenk kom ik daar wel op uit aangezien er m.i. niet een verschil is tussen fysiek en mentaal leed.

quote:
Lenny77 praat dat imo niet goed, door te zeggen dat het menselijk is.
Snap ik, maar ik vind het beetje dom antwoord. "Het is menselijk." Ja, dus?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:48:31 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217174791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Doen we toch ook bij fysieke mishandeling? Mentaal kan het misschien nog wel heftiger zijn.
Ik weet ook niet of ik dat écht zou willen, maar als ik er logisch over nadenk kom ik daar wel op uit aangezien er m.i. niet een verschil is tussen fysiek en mentaal leed.
[..]
Ik geloof dat ik die discussie niet wil voeren.

En jammer van je ‘ja dus’. Je blijft een beetje hangen.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 13:18:30 #115
441859 crew  Lenny77
pi_217175037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

[..]
Eigenlijk is het helemaal geen dom antwoord, integendeel ;)
Maar ok, we laten het erbij.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 13:24:32 #116
5428 crew  miss_sly
pi_217175095
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toch gebeurt het vreemdgaan bij de vleet.

Lenny77 praat dat imo niet goed, door te zeggen dat het menselijk is. Anderen hier zeggen: vreemdgaan is direct einde verhaal voor mij. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet zegt, als je na een lange relatie bedrogen wordt. Ik zou het voor mezelf niet weten. Ik kan wel heel stellig zeggen dat ik dan ook direct weg ben, maar ik weet het gewoon niet. En ik hoop dat ik het niet hoef mee te maken.
Ik heb het ook heel lang gezegd, dat het sowieso einde verhaal zou zijn als hij vreemdgaat. Maar intussen zijn we twintig jaar samen. Ik weet helemaal niet meer of ik dat allemaal zou opgeven vanwege een misstap. Er zouden zoveel factoren meespelen in een dergelijke beslissing, en een historie van 20 jaar zou daarin zeker een grote zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217175867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk is het helemaal geen dom antwoord, integendeel ;)
Maar ok, we laten het erbij.
Het lijkt alsof de verantwoordelijkheid weggenomen wordt door dat te zeggen. "Ach, het is menselijk, vreemdgaan, mensen maken nu eenmaal fouten."

Die verantwoordelijkheid, vooral ook om het niet te doen en je primitieve dierlijke emoties de baas te zijn, is veel belangrijker.

Ik heb nooit moeite gehad met vrouwen en vreemdgaan ofzo. Ik vind dat gewoon echt zwak eerlijk gezegd.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 15:10:23 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217176101
quote:

[..]
Maar wel menselijk..
En dan nog 10, 20, 30 jaar weggooien met iemand die ik kennelijk niet kan vertrouwen?
Neuh... daar ga ik de laatste jaren van mijn leven niet aan verspillen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 15:54:32 #119
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_217176620
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar echt, dit topic is zo volledig afgegleden, heeft niets meer te maken met de OP.

Geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om hier serieus en mogelijk kwetsbaar in te posten. Erg jammer.
Dat is toch 'par for the course' als het om R&P topics gaat?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_217177100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Hoe eerder je doorhebt dat er absoluut niets eeuwig is in dit universum waar jij een belangrijk deel van uit maakt, hoe beter dat is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:10:56 #121
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217178163
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
https://www.metronieuws.n(...)iebreuk-dan-vrouwen/

Dit is ook waar de 'male loneliness epidemic' vandaan komt.

Mannen zijn statistisch gezien niet eenzamer dan vrouwen, maar degenen die het wel zijn geven vaak de schuld aan vrouwen, omdat ze willen profiteren van de emotionele arbeid waar ze recht op menen te hebben. Gewoon weer een variant op een incel dus.

Zoveelste voorbeeld in de categorie 'mannen doen alles in plaats van gewoon een keer in therapie gaan'.

En wie legt wie normen op over niet emotioneel mogen zijn en je niet kwetsbaar mogen opstellen? dat doen mannen bij mannen. Hoewel er tegenwoordig steeds meer van die traumadumpers zijn die al hun emoties over een vrouw uitstorten en als zij daar niet op zit te wachten (want de emotionele steun is vaak niet wederkerig, dus dan speel je gratis therapeut voor iemand) dan is het alsnog de schuld van vrouwen. :')
Vaak zie je dat na een relatiebreuk vrouwen zich storten in sociale activiteiten terwijl mannen juist in zichzelf keren en niet vaak om steun zullen vragen. Of ze raken aan de drank en/of drugs. Mannen zijn over het algemeen minder zelfredzaam, denk ik. Dingen boeien ons ook veel minder dan jullie vrouwen, we maken niet overal een punt van en we hoeven ook niet alles te bespreken.
Le Diable
pi_217178708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het lijkt alsof de verantwoordelijkheid weggenomen wordt door dat te zeggen. "Ach, het is menselijk, vreemdgaan, mensen maken nu eenmaal fouten."

Die verantwoordelijkheid, vooral ook om het niet te doen en je primitieve dierlijke emoties de baas te zijn, is veel belangrijker.

Ik heb nooit moeite gehad met vrouwen en vreemdgaan ofzo. Ik vind dat gewoon echt zwak eerlijk gezegd.
Het is niet dom wat Lenny schreef. Mensen zijn nu eenmaal niet monogaam. De kerk heeft dat eeuwenlang af weten te dwingen.
pi_217178831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre je je emoties de baas kan als het gaat om echt gevoelens voor iemand anders krijgen/hebben. Schud dat maar eens van je af. Strafbaar gaat wel heel ver. En ja, ik weet hoe erg het is om bedrogen te worden. Maar ook hoe rot het is om gevoelens voor iemand anders te hebben. We zijn allemaal mensen en doen het nooit met de intentie om iemand eens even lekker te belazeren in ieder geval.
pi_217179023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:27 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Ik vraag me af in hoeverre je je emoties de baas kan als het gaat om echt gevoelens voor iemand anders krijgen/hebben. Schud dat maar eens van je af. Strafbaar gaat wel heel ver. En ja, ik weet hoe erg het is om bedrogen te worden. Maar ook hoe rot het is om gevoelens voor iemand anders te hebben. We zijn allemaal mensen en doen het nooit met de intentie om iemand eens even lekker te belazeren in ieder geval.
Ja, ik weet het ook niet hoor, maar schade = schade, of het nou mentaal of fysiek is. Als ik iemand een gebroken kaak sla wordt ik ook bestraft. Zoals ik zei: die vriend van me had vier maanden een zware depressie en kon niet werken omdat zijn vriendin was vreemdgegaan en het toen langzaam afgelopen was. Dan heb je toch, ook al was het niet direct de intentie, iemand ontzettende schade berokkent.

Ik kan mijn emoties in ieder geval op dat gebied aardig de baas. We zijn veel meer dan alleen gevoelens. Ik vind dat zo primitief dierlijk eerlijk gezegd. Mja, ik zal de enige zijn denk ik. Beetje de Ubermensch in jezelf naar boven halen. :P

Maar: het is geen discussie, ik zal hier weer weggaan, alleen ik vind het persoonlijk wel heel zwak en primitief als je je emoties niet de baas kan. Al helemaal in het geval van vreemdgaan, want daar gaan weken zo niet maanden aan vooraf en je weet zelf hartstikke goed wat er met je gebeurd. Die vrije wil heb je echt wel.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 22:07:37 #125
441859 crew  Lenny77
pi_217181528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'

Daar komt sowieso gedoe van. Maar het is gewoon de vraag of je een heel leven moet weggooien voor dat.

Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde :Y
Maar met de jaren komt er ook wat meer mildheid en begrip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')