Ik denk helemaal niet dat Leandra een keihard en harteloos wezen is. Kom op, zeg. Ken jij geen grenzen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan? Dat jij je man zonder een traantje het huis kunt wijzen?
Je bent een mens. Ben je niet gekwest? Beledigd? Voel je helemaal geen verdriet?
Het is de vader van je kinderen. En die kan jij met droge ogen de deur wijzen?
Zo bezien vind ik dan niet zo raar dat hij vreemdging.
Want je komt op mij over als een keihard en harteloos wezen.
Sorry, maar dat is mijn mening.
Ja, dat is natuurlijk een steekhoudend argument.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.
Lees nog eens terug wat je allemaal hebt gezegd. Om te beginnen: ‘dat geloof je toch echt niet zelf, he?’ Bam. Gewoon stellen dat iemand lulkoek verkoopt. En daarna, op de volgende reactie, reageer je met: ‘Ik geloof er geen barst van. Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.’
Nou, dit bij elkaar vind ik al het ‘ik stelde gewoon wat vragen’ ver te buiten gaan.
Overigens ken ik al ten minste een vrouw die binnen een week na het vreemdgaan door haar man bij de echtscheidingsadvocaat zat. Dus over lulkoek gesproken…;
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat Leandra een keihard en harteloos wezen is. Kom op, zeg. Ken jij geen grenzen?
Ik denk dat Leandra inderdaad hem keihard de deur uit kan schoppen als het zou gebeuren. En of ze daarna ook nog verdriet en boosheid en weet ik niet wat zal voelen: natuurlijk wel.
Jezus mens, je schrijft nu dat je bij voorbaat al snapt waarom hij vreemd zou gaan als hij vreemd zou gaan.
Wat heeft dit verhaal er nou mee te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een steekhoudend argument.
Zo was ik eens op een feestje bij vrienden wiens zoon (16) er uit zag alsof het zijn begrafenis betrof.
Toen ik mijn buurvrouw vanuit mijn mondhoek toefluisterde wat er aan de hand was, antwoordde ze"Marieke (dat was haar naam denk ik) was VREEMDGEGAAN!!!!!!!
Meisje van 15 jaar dat al min of meer gedwongen werd om zich als een getrouwde vrouw van 65 te gedragen.
Tuurlijk was het zielig voor dat joch maar dat al die 'volwassen mensen' dit meisje veroordeelden alsof ze een kwaadaardige heks was.
Vind jij dit dan ook normaal? Dat een meisje van 15 jaar als een snol wordt weggezet omdat ze stond te zoenen met een jongen?
Vindt jij het normaal dat een meisje van 15 jaar zich al hoort te gedragen als een vrouw van 60 die al 30 jaar of meer getrouwd is?
Nee, ik vind het bovenstaande net zo min een steekhoudend argument als wat jij hier aandraagt.
De manier waarop. Je stelt geen kritische vragen, je komt met onbeschofte meningen. Je valt mensen persoonlijk aan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.
Ik ben een vrouw. Net als jullie.
Maar waar komt die weerstand vandaan als ik wat dieper op de zaken inga?
Missschien moeten we dezelfde vraag ook eens aan jou stellen:quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk dat ook niet. Ik vroeg het me af.
Ik ben een vrouw. Net als jullie.
Maar waar komt die weerstand vandaan als ik wat dieper op de zaken inga?
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De manier waarop. Je stelt geen kritische vragen, je komt met onbeschofte meningen. Je valt mensen persoonlijk aan.
Ga maar eens bij jezelf te rade, doe eens iets met de feedback die je ongetwijfeld al eens vaker hebt gekregen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?
Weer hetzelfde patroon: geen oprechte vraag, maar een aanname gevolgd door een oordeel. Dit is geen open gesprek, dit is simpelweg iemand in een hokje plaatsen en veroordelenquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je bent een mens. Ben je niet gekwest? Beledigd? Voel je helemaal geen verdriet?
Het is al naïef te denken dat mensen vreemdgaan omdat er iets fout zou zitten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee. Jij je zin.
Ik ben van mening dat geen enkel weldenkend mens vreemdgaat om zijn of haar partner opzettelijk te kwetsen of te vernederen.
Maar dat zoiets gebeurt als er als iets fout zit.
Je zou het dan ook nog kunnen wijten aan het gebrek aan goede communicatie, maar dan zelfs dan nog vind ik dat de partners zich niet zouden moeten verliezen wie fout is en wie goed is.
Integendeel, als dit zo belangrijk schijnt te zijn, moet het toch mogelijk zijn om dit als twee volwassenen uit te praten?
Opzettelijk kwetsen/vernederen weet/denk ik niet, maar klaarblijkelijk vindt de bedrieger het kwetsen/vernederen niet erg genoeg om zich ervan te (kunnen) weerhouden om vreemd te gaan... en dat is dus een gebrek aan liefde en/of respect voor de partner en hun evt. kinderen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee. Jij je zin.
Ik ben van mening dat geen enkel weldenkend mens vreemdgaat om zijn of haar partner opzettelijk te kwetsen of te vernederen.
Maar dat zoiets gebeurt als er als iets fout zit.
Je zou het dan ook nog kunnen wijten aan het gebrek aan goede communicatie, maar dan zelfs dan nog vind ik dat de partners zich niet zouden moeten verliezen wie fout is en wie goed is.
Integendeel, als dit zo belangrijk schijnt te zijn, moet het toch mogelijk zijn om dit als twee volwassenen uit te praten?
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de (in dit geval even mannelijke) bédrieger zou moeten stellen....quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik heb me altijd netjes voorgesteld.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Missschien moeten we dezelfde vraag ook eens aan jou stellen:
Ben jij wel eens vreemdgegaan?
Oh ja, hij weet dat absoluut.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Opzettelijk kwetsen/vernederen weet/denk ik niet, maar klaarblijkelijk vindt de bedrieger het kwetsen/vernederen niet erg genoeg om zich ervan te (kunnen) weerhouden om vreemd te gaan... en dat is dus een gebrek aan liefde en/of respect voor de partner en hun evt. kinderen.
Praten met elkaar doe/kun je met elkaar als er nog vertrouwen is of wanneer dat nog kan worden hersteld. Praten doe/kun je niet meer met elkaar wanneer dat vertrouwen weg is en je ook al weet dat dat vertrouwen nooit meer terug zal keren. Leandra bijv. is hier gewoon heel erg duidelijk in. Zij weet nu al dondersgoed dat haar vertrouwen in haar man definitief weg zal zijn. Daarmee staat zij volledig in haar recht en ik vind die zelfkennis alleen maar bewonderenswaardig. Ook voor haar man is e.e.a. ontzettend duidelijk en van wat ik zo lees geldt e.e.a. andersom net zo, dus bij vreemdgaan zijn zij beiden heel prima op de hoogte van de evt. risico's die zij daarmee nemen. Een "gebrek aan communicatie" erbij slepen ter rechtvaardiging van het vreemdgaan vind ik in dit geval dan ook best lachwekkend/ironisch.
Hoe dan ook is de bedrieger dus de veroorzaker van dit (al dan niet definitieve) gebrek aan vertrouwen. Niet de bedrogende.
Ik ben een vrouw. En heb dus nog nooit een stijve piemel gehad.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de bédrieger zou moeten stellen....
Heb je dat ook overlegd met je kinderen? Wat vonden zij ervan?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, hij weet dat absoluut.
Hij weet ook dat ik bij hem ben omdat ik bij hem wil zijn, en ja, met wat we samen hebben opgebouwd gooi ik heel wat weg als ik de stekker uit de relatie zou trekken, maar ik zit liever in m'n eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa.
Maar goed, kind even geholpen met wiskunde, dus ik ga wandelen, ik lees straks wel weer bij hoe vreselijk onbehoorlijk het van mij is dat ik in m'n eentje 's avonds ga wandelen.
De berichten van Leandra. Ik had al zo’n vermoeden dat je niet meer echt in de gaten had op wie je nou reageerde.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, ik heb me altijd netjes voorgesteld.
Maar zonder gekheid, ik heb nooit veel waarde gehecht aan sexuele trouw.
Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.![]()
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de berichten van Lienekien.
De meeste mensen (mannen of vrouwen) vinden het niet leuk om opzettelijk belazerd te worden.
Bij werk, geldleningen, boodschappen, verzekeringen, enz. Maar dat gaat dan puur over geld.
Zodra er emoties bij komen kijken, moeten alle neuzen dezelfde kant wijzen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.
De mens is van nature een zoogdier, en kerk noch wet kan daar iets aan veranderen.
Ik bedoel dus niet dat je je levenspartner opzettelijk moet kwetsen door vreemd te gaan, maar de bedrogene schijnt wel te denken dat recht te hebben omdat pa of moe tussen de lakens heeft gelegen met een vreemde vrouw/man.
Nee, sorry liefjes, jullie kunnen me niet overtuigen van je morele gelijk, want het gaat niet over de moraal.
Het gaat in deze over jullie zelfbeeld.
Precies, JIJ hecht geen waarde aan seksuele trouw. Leandra, ik en vele anderen WEL. Nou, prima, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.![]()
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de berichten van Lienekien.
De meeste mensen (mannen of vrouwen) vinden het niet leuk om opzettelijk belazerd te worden.
Bij werk, geldleningen, boodschappen, verzekeringen, enz. Maar dat gaat dan puur over geld.
Zodra er emoties bij komen kijken, moeten alle neuzen dezelfde kant wijzen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.
De mens is van nature een zoogdier, en kerk noch wet kan daar iets aan veranderen.
Ik bedoel dus niet dat je je levenspartner opzettelijk moet kwetsen door vreemd te gaan, maar de bedrogene schijnt wel te denken dat recht te hebben omdat pa of moe tussen de lakens heeft gelegen met een vreemde vrouw/man.
Nee, sorry liefjes, jullie kunnen me niet overtuigen van je morele gelijk, want het gaat niet over de moraal.
Het gaat in deze over jullie zelfbeeld.
"Dát is de vraag die je aan de bédrieger zou moeten stellen...." staat erbij en daar voegde ik later nog "(in dit geval even mannelijke)" aan toe...quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. En heb dus nog nooit een stijve piemel gehad.
Je gaat niet diep op de materie in. Je beweert beter te weten dan Leandra zelf hoe zij zich voelt over vreemdgaan van haar partner en hoe ze dan zou reageren.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als ik diep op de materie inga, en jullie beschouwen dat als onbeschofte meningen en persoonlijke aanvallen, wat valt er dan nog te zeggen?
Prima, dan ga jij lekker alleen relaties aan waarin losser wordt omgegaan met seksuele exclusiviteit. Dat moet iedereen lekker zelf weten.quote:woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar zonder gekheid, ik heb nooit veel waarde gehecht aan sexuele trouw. Want sex is in mijn ogen niets anders dan even lekker in je eentje genieten van een frietje, een goed glas wijn of een goedkope en vieze ranzige oliebol. Met poedersuiker. Dat dan weer wel.
Dit is gewoon van die onwetenschappelijke 'Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus'-onzin* die mensen gebruiken om hun seksistische gedachtegoed te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De meeste vrouwen beleven seks heel emotioneel en niet alleen fysiek.
Waarom is het van belang voor deze discussie dat de mens een zoogdier is? Zouden we een andere discussie hebben gehad met andere argumenten en overwegingen als de mens een vogel was geweest?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Eens.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:37 schreef Forbry het volgende:
Voor mij zou het trouwens echt niet zozeer om seks met de ander gaan, maar om het liegen en bedriegen. En vermoed dat dat voor Leandra en vele anderen (ook mannen) ook zo is.
Je bent dus nooit vreemdgegaan? Of heb je eigenlijk gewoon nooit een relatie gehad waarin sexuele exclusiviteit van elkaar verwacht werd?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:37 schreef Forbry het volgende:
Voor mij zou het trouwens echt niet zozeer om seks met een ander gaan, maar om het liegen en bedriegen. En vermoed dat dat voor Leandra en vele anderen (ook mannen) ook zo is.
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je dat ook overlegd met je kinderen? Wat vonden zij ervan?
Ja, en vergeet vooral niet om de dorpsraad bijeen te roepen, de burgemeester in te lichten en een GPS-tracker aan je tas te hangen. Straks denken ze nog dat je onverantwoord zelfstandig bent!quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?
Moet ik hem gelijk vragen of mijn kleinzoons het wel goed vinden, oma alleen het dorp in?
Ik dacht dat ze doelde op het "liever in je eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa zitten", maar ja, op het wandelen kan ookquote:Op woensdag 26 maart 2025 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ik ging wandelen? Ik had de jongste geholpen met zijn huiswerk en dat was klaar dus hij kan me wel even missen, maar misschien moet ik mijn zoon van 33 (die al 12 jaar niet meer thuiswoont) even appen of het akkoord is dat ik aan de wandel ben, en as we speak zelfs aan een kop thee in het lokale grand café zit?
Moet ik hem gelijk vragen of mijn kleinzoons het wel goed vinden, oma alleen het dorp in?
Dat kan, en gezien ik ons huis zelf ontworpen heb en heb laten bouwen zit mijn hart daar echt wel in en gooi ik dat niet zomaar weg.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze doelde op het "liever in je eentje in een flatje dan samen met iemand die ik niet vertrouw in een dikke villa zitten", maar ja, op het wandelen kan ook
Ja, en dat wordt dan verdedigd door iemand die zichzelf graag als feministisch neerzet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:13 schreef Forbry het volgende:
Jezelf als deurmat moeten laten behandelen vanuit de (zgn.) gedachte dat dat het beste voor de kinderen zou zijn... over kerkelijke invloeden gesproken....
Precies.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dat wordt dan verdedigd door iemand die zichzelf graag als feministisch neerzet.
spot on!quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het is de moeder van je kinderen. En die kan jij met droge ogen (en stijve piemel) belazeren? Dát is de vraag die je aan de (in dit geval even mannelijke) bédrieger zou moeten stellen....
andrew tate invloeden in deze tijdquote:Op woensdag 26 maart 2025 22:13 schreef Forbry het volgende:
Jezelf als deurmat moeten laten behandelen vanuit de (zgn.) gedachte dat dat het beste voor de kinderen zou zijn... over kerkelijke invloeden gesproken....
Wat een overdreven reactie. In plaats van kritisch naar jezelf te kijken, gooi je het op de emotionele vrouw met oogkleppen die mannen haat. Lastig zo om een vrouw als gelijkwaardig mens te zien en gelijk in de verdediging te schieten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor
Mannen zijn het pure kwaad! Zwaaien met de vuist! Hooivorken en fakkels!
Zo is dat. Daarom zitten mannen die zichzelf niet onder controle hebben (fysiek en emotioneel) niet te wachten op die “onafhankelijke” vrouw (met vuist of hooivork). De afhankelijke vrouw zou die stap namelijk niet durven zetten en (evt als deurmat) verder leven met die man waar ze misschien niet eens mee verder wil en onder zijn voorwaarden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Absoluut.
Als hij liever een ander heeft dan moet hij dat zeggen voor hij over de schreef gaat, ook geen probleem, mediator, makelaar, en we ronden het netjes af.
Je denkt toch niet dat ik nog tijd en energie in iemand ga steken die liever bij een ander is dan bij mij? Ik heb wel wat beters te doen.
Ik vind het echt heel vreemd dat je van de onschuldige persoon de schuldige maakt. Degene die arrogant is, dat is de man die vreemdgaat. Hij is ook degene die het beeld van het kind van een gezonde relatie opzettelijk sloopt. Hij is diegene voor wiens gevoelens en emoties (voor het neukertje) iedereen moet uitwijken. Kennelijk is hij bereid geweest het risico te nemen om alles op te geven. Want hij is de grote verliezer in deze casus. Niemand wint er iets mee om met een bedrieger verder te leven toch?quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik leg bij niemand de schuld. Dat doe jij.
En je hebt hier echt wel een punt. Een buitenechtelijk neukertje dat zwanger blijkt te zijn, is nog een idee uit de prehistorie. Dat mannen moesten zorgen voor mannelijke nakomelingen, de diverse koningshuizen kunnen je daar hele bibliotheken over laten zien.
Het gaat mij voornamelijk over jouw principes. Ben je echt bereid om alles op te geven omdat je man, de vader van je kinderen, een scheve schaats heeft gereden? Ben jij echt zo arrogant?
Ga je dan ook het beeld wat je kinderen van hun vader hebben opzettelijk slopen omdat dat nu eenmaal de realiteit is?
Kortom, alles en iedereen moet wijken voor jouw gevoelens en emoties?
'Zo'n wijf'quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het begint met de misleidende verliefdheid en als eenmaal de relatie gestalte heeft gekregen gaan de meeste wijven toch voor de status zoals een duur koophuis, lange en verre vakanties en bij voorkeur twee auto's voor de deur. Dat is het ideale plaatje waarin verbazingwekkend veel aan willen voldoen.
Gisteren was ik op een verjaardag en daar stond zo'n wijf trots te vertellen dat ze twee scheidingen achter de rug heeft en twee keer de overwaarde van het huis (gekocht door haar toenmalige echtgenotes) op haar rekening kon bijschrijven. Want ja, die mannen waren toch allemaal narcisten
Zo gaat dat dus vaak in praktijk en maar volhouden dat het helemaal niet om materiele zaken draait
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 07:26 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie. In plaats van kritisch naar jezelf te kijken, gooi je het op de emotionele vrouw met oogkleppen die mannen haat. Lastig zo om een vrouw als gelijkwaardig mens te zien en gelijk in de verdediging te schieten.
Ik denk dat veel mensen hier doelen op die gast met die Latijnse naam. Die begint zijn betoog met 'die wijven', dat is natuurlijk ook niet echt een hele chique manier om zo'n stuk te beginnenquote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.
Liefde is nooit volledig onvoorwaardelijk. Zelfs niet van ouders naar kinderen. Er zijn genoeg ouders die hun kind de deur uit moeten zetten omdat het thuis niet meer houdbaar is vanwege geweld, stelen door een drugsverslaving, gevaar voor huisgenoten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is wel overduidelijk dat de grens niet bij jullie kinderen ligt maar bij jouw gevoel van onrecht.
Vind ik prima, maar ga dan aub niet zo schijnheilig lopen doen alsof jij de enige echte en ware mentaliteit in pacht hebt.
Liefde en leven is altijd een kwestie van wikken en wegen, van water bij de wijn doen.
Echte liefde is onvoorwaardelijk. Niks meer en niks minder.
Hoeveel mensen stellen voorwaarden aan hun levenspartner"
Hoeveel ouders stellen voorwaarden aan hun kinderen?
Hoever kan een partner gaan?
Hoever kan een kind gaan?
Ja, ik weet het, ik dwaal af en en ik vervuil dit topic, maar aan de andere kant, het gaat over liefde en het gaat over trouw.
Dat klinkt heel mooi, maar is toch ook niet echt niet iets meer van deze tijd?
Niemand zegt dat man en vrouw elkaar eeuwige trouw verplicht zijn. Maar het is wel degelijk nog steeds vaak een afspraak tussen mensen in een relatie dat die trouw onderdeel is van de relatie. En dat als aan bepaalde onderdelen van de afspraak, zoals seksuele en/of emotionele trouw, niet meer wordt voldaan, de relatie wordt verbroken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, ik wil jou absoluut niet de grond inboren. Dat doe je zelf namelijk al. Helaas.
Want waar gaat het hier om? Om jou en je man of gaat het hier om het idee van dat man en vrouw elkaar eeuwige trouw aan elkaar verplicht zouden zijn?
Ik snap het echt niet. Waar gaat het hier nu om? Om fysieke trouw of om emotionele trouw?
Terzijde: als je trouwt voor de wet zeg je geen ja op ‘voor nu en altijd’. Je belooft ook geen trouw en ook niet dat je tot de dood bij iemand blijft. Je gaat er wel mee akkoord dat jullie naar elkaar een zorgplicht hebben (voor zolang als het huwelijk duurt) en dat de overheid je daar aan kan houden. Verdere inhoud en afspraken bepalen de echtelieden zelf.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
'Zo'n wijf'Je hebt toch wel iets meer fatsoen meegekregen dan dit hoop ik?
@:capuchon_jongen Zelf ook (helaas) meegemaakt. Ik kan me nog heel goed herinneren dat we bij de notaris zaten om de overeenkomsten te tekenen (om samen te gaan leven welteverstaan) en dat ik dacht: waarom doen we dit? We gaan toch nooit uit elkaar en het is onzin om hier even 800 euro voor voor te betalen.
En 13 jaar later zitten we aan de andere kant van de tafelWat ik van die situatie heb geleerd is dat mensen individueel veranderen/ontwikkelen (no shit, i know); en dat je daardoor ook (makkelijk dan veel mensen denken) uit elkaar kunt groeien en elkaar kunt verliezen.
Dus principieel zou ik ook nooit trouwen. Want de woorden 'voor nu en altijd' zijn voor mij veel te zwaar. Voor nu durf ik wel aan, voor altijd vind ik nogal een uitspraak. En om daar dan weer heel makkelijk op terug te komen past niet bij mij.
Geven en nemen, maar het 'geven' van de één is leren om met afwijzing om te gaan en de ander moet juist leren de eigen grenzen over te gaan ten behoeve van de verlangens van de ander? Hele vreemde definitie van geven en nemen is dat.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.
Hangt er vooral gewoon vanaf hoe zeer je je best wilt doen voor de ander. Geven en nemen... De vrouw zou wat vaker kunnen proberen om de man te plezieren ook al heeft ze er misschien niet altijd 100% zin in, en de man moet accepteren dat hij misschien niet altijd zijn zin krijgt. Zolang er nog gewoon een redelijke balans is op die manier kan het imo goed blijven gaan.
Als een vd twee echt het niet meer trekt en na langer proberen concludeert dat het niet werkt voor hem/haar dan moet je er inderdaad een punt achter zetten. In de relatie blijven en dan maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing.
Met 'zin maken' terwijl iemand gewoon geen zin heeft wordt seks al heel gauw een moetje. Daardoor wordt de kans weer groter dat de zinmaker nog minder seksueel plezier beleeft en daardoor logischerwijs ook steeds minder naar seks verlangt.quote:[...] ‘In een relatie is er altijd één die vaker zin heeft. Dat is normaal en betekent niet dat er iets mis is’, zegt seksuoloog Ceryl Janssen. ‘Vergelijk het met andere activiteiten in het dagelijks leven; de één wil vaker naar de bioscoop en uit eten, de ander blijft liever thuis. Daar doen we niet moeilijk over, dan ga je gewoon met een vriend op pad.’ Bij seks ligt dat anders. ‘Wanneer je monogamie afspreekt, is dat een gesloten systeem. De partner die niet meer wil, beperkt de ander.’
Het is niet zo dat de persoon die vaker wil een gezonde appetijt heeft en de persoon met minder verlangen de patiënt is, meent Janssen. ‘Iemand kan goede redenen hebben om geen seks te willen. De seks is te saai of egoïstisch.’ Het is echt niet altijd het clichébeeld van de vrouw met hoofdpijn. ‘Misschien zegt zij: ‘Ik ben heel seksueel, maar als ik vertel wat ik opwindend vind, dan schiet jij in de stress.’ Mijn motto: voor beide partners is er werk aan de winkel.’
Er zijn veel factoren die bepalen of iemand gemotiveerd is om seks te hebben. ‘De één is druk met het gezin en moet zich eerst gesteund voelen om de ruimte voor seks te voelen. Voor de ander is seks juist de ontlading tijdens stress’, aldus Van Zetten.
‘Je ziet vaak dat seks, of het gebrek eraan, als het zwaard van Damocles boven alles hangt’, zegt Elise van Alderen, seksuoloog en arts, gespecialiseerd in de behandeling van seksuele problemen bij vrouwen. ‘Ik adviseer in zo’n geval om seks en lichamelijke intimiteit los te koppelen. Ga zoenen, knuffelen, strelen, samen douchen, elkaar masseren. Zonder dat het leidt tot seks. Degene met minder verlangen gaat lichamelijk contact vaak vermijden, uit angst dat het overgaat in seks. Die druk moet eerst weg.’[...]
Bronquote:[...] ‘Dat iemand van nature nu eenmaal meer zin in seks heeft dan een ander is flauwekul’, zegt seksuoloog Rik van Lunsen. Libido bestaat niet. Zin in seks komt nooit uit de lucht vallen, maar is het gevolg van prikkels en de juiste omstandigheden. ‘Ons seksuele systeem wordt zo’n veertig tot zeventig keer per dag aangezet. Vrouwen en mannen denken gemiddeld eens per uur aan seks.’ Meestal doen ze daar niets mee omdat de omstandigheden er niet naar zijn of omdat ze niet verwachten dat er iets leuks staat te gebeuren. ‘Pas als alle signalen op ‘groen’ staan, krijg je zin.’
In haar boek Come Together beschrijft de Amerikaanse sekstherapeut Emily Nagoski dat de hersenfunctie die de seksuele respons bestuurt twee onderdelen heeft: een gaspedaal en een rem. Het gaspedaal merkt alle opwindende prikkels op: geuren, aanrakingen, gedachten. De rem ziet alle goede redenen om níét opgewonden te raken, zoals uitputting of onzekerheid over het eigen lichaam. De rem en het gaspedaal staan bij iedereen anders afgesteld. Volgens Nagoski helpt deze zienswijze mensen om de oorzaak van hun verminderde seksdrive niet in zichzelf te zoeken. ‘Er is niets mis met je seksuele respons wat een verandering in context niet kan oplossen.’ [...]
Ik dacht eerst nog dat he het hier boven misschien onhandig formuleerde, maar je bent dus echt van mening dat andermans grenzen respecteren en afwijzing kunnen incasseren iemand tegemoet komen is?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beetje eenzijdige reactie. Je negeert meteen voor het gemak maar even dat ik ook zei dat de man ook tegemoet moet komen door te accepteren dat ie niet altijd zijn zin krijgt
Plus kan de vrouw ook aangeven wat de man verkeerd doet ipv zich om te draaien in bed en te zeggen dat ze "geen zin" heeft. Communicatie komt van 2 kanten he...
En als de man een probleem heeft met zn pener zijn er middeltjes om daarmee te dealen en vind ik idd dat hij ook moet proberen om er iets aan te doen als de vrouw aangeeft dingen 'tekort' te komen.
quote:[...] Vaak is het ontbreken van spanning helemaal niet het probleem. ‘Eerder het ontbreken van veiligheid’, aldus de arts-seksuoloog. ‘Om lust te laten ontstaan, zijn intimiteit en veilige nabijheid essentieel. Seks draait niet om handelingen of het afwerken van een script. Seks draait om voelen en daarvoor moet je je helemaal kunnen ontspannen.’ [...]
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor
Mannen zijn het pure kwaad! Zwaaien met de vuist! Hooivorken en fakkels!
Sinds wanneer is dit een man-vrouw ding dan?quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd lastig als de vrouwen in kwestie zelf direct enorm in de aanval gaan en enorm overdreven reageren. Terwijl ik nergens pro vreemdgaan ben geweest in mijn posts. Maar goed, vind deze discussie wel best verder.
Luister, ik heb een prima relatie met mijn vrouw waarin we elkaar beiden gewoon respecteren en ik heb niet zo'n zin om mezelf hier te blijven verdedigen op allerlei persoonlijke aanvallen om hoe ik iets verwoord heb. Met geven en nemen bedoelde ik namelijk niet puur seksueel maar op heel veel facetten, dus het wordt nogal uit zijn verband gerukt. Maar tis prima verder. Carry on en laat me ajb out of the discussion verder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:39 schreef Stepperoller het volgende:
Oh ik zie nu dat ik gisteren nog niet helemaal had teruggelezen.
[..]
Geven en nemen, maar het 'geven' van de één is leren om met afwijzing om te gaan en de ander moet juist leren de eigen grenzen over te gaan ten behoeve van de verlangens van de ander? Hele vreemde definitie van geven en nemen is dat.
Seksuologen zijn het ook fundamenteel oneens met jouw definitie van 'geven' en 'nemen':
[..]
Met 'zin maken' terwijl iemand gewoon geen zin heeft wordt seks al heel gauw een moetje. Daardoor wordt de kans weer groter dat de zinmaker nog minder seksueel plezier beleeft en daardoor logischerwijs ook steeds minder naar seks verlangt.
En libido bestaat niet:
[..]
Bron
[..]
Ik dacht eerst nog dat he het hier boven misschien onhandig formuleerde, maar je bent dus echt van mening dat andermans grenzen respecteren en afwijzing kunnen incasseren iemand tegemoet komen is?In mijn woordenboek is dat gewoon het basis respect dat je sowieso al voor elkaar hebt ten alle tijden.
En uit de bron die ik eerder aanhaalde:
[..]
[..]
[..]
Sinds wanneer is dit een man-vrouw ding dan?Alsof alleen heterorelaties na 30 jaar eindigen (al dan niet door vreemdgaan van één van de twee)?
En lekker hypocriet door de argumenten van anderen weg te zetten als 'over-emotioneel' terwijl je zelf een drogredenatie toepast en er niet inhoudelijk op in gaat.
Ik ben een man trouwens. Ik zeg het maar vast even voordat je iets anders op me gaat projecteren, omdat ik anders over bepaalde zaken denk dan jij. Ik ben trouwens benieuwd op welke bronnen jij je uitspraken baseert.
Of ben je eigenlijk helemaal niet zo rationeel en laat je je vooral door emoties en ervaringen leiden?
Wat heeft jouw relatie te maken met de generieke standpunten die je in dit topic tentoonspreidt? Voor mij is dat volkomen irrelevant hier. Mijn reacties op jouw berichten hebben ook niks te maken met jouw relatie, maar met de standpunten die je in zijn algemeenheid presenteert.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Luister, ik heb een prima relatie met mijn vrouw waarin we elkaar beiden gewoon respecteren en ik heb niet zo'n zin om mezelf hier te blijven verdedigen op allerlei persoonlijke aanvallen om hoe ik iets verwoord heb. Met geven en nemen bedoelde ik namelijk niet puur seksueel maar op heel veel facetten, dus het wordt nogal uit zijn verband gerukt. Maar tis prima verder. Carry on en laat me ajb out of the discussion verder.
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat heeft jouw relatie te maken met de generieke standpunten die je in dit topic tentoonspreidt? Voor mij is dat volkomen irrelevant hier. Mijn reacties op jouw berichten hebben ook niks te maken met jouw relatie, maar met de standpunten die je in zijn algemeenheid presenteert.
Ik bekritiseer juist de inhoud van je berichten, dus ik snap niet waarom je het zo persoonlijk opneemt.
Dat je geven en nemen breder bedoelt dan seksualiteit alleen verandert ook niks aan mijn standpunt dat enerzijds afwijzingen incasseren en de grens van de ander respecteren en anderzijds over je eigen grens gaan ten behoeve van de verlangens van de ander(wat beiden ook kan op andere vlakken dan seksualiteit) niks met geven en nemen te maken heeft.
Jij bent zelf nu eenmaal degene die tot tweemaal toe een voorbeeld van geven en nemen geeft dat daarop neerkomt. Voor mij doet het er niet toe of de context dan seksueel is of niet, want ook in een andere context vind ik dat geen geven en nemen.
P.S. mag ik hieruit opmaken dat je je generieke standpunten niet op bronnen baseert en dat ik niet hoef te verwachten dat je nog met bronnen ter onderbouwing komt?
Ik ben het volledig eens met Stepperoller wat betreft je definitie van geven en nemen. Misschien ook je definitie van “balans”. Zij wil soms iets van mij wat ik niet leuk vind en ik wil ook iets van haar wat zij niet leuk vindt zit em in de invulling daarvan voor mij of het gebalanceerd is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.![]()
Tsjaa.... jij met je bronnen. Je bent dus blijkbaar zo eentje die zijn standpunten alleen met bronnen als waarheid kan zien. Wat de "experts" zeggen is waar jij je op vast pint als de enige echte waarheid. Ok man. Prima, maar that's not my way of life.
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron![]()
Dus ja, so far so good....15 jaar samen en we zijn nog steeds dol op elkaar en ik heb geen intenties of verlangens richting anderen.![]()
En afwijzing in een relatie zie ik niet als geven en nemen overigens, zo heb ik dat ook niet letterlijk gezegd. Indien de ander je ergens op afwijst dan moet je dat uiteraard respecteren, maar vragen naar het waarom en proberen te kijken of jijzelf iets kan veranderen waardoor je elkaar tegemoet kan komen vind ik wel logisch. Zo kan je uiteindelijk geven en nemen in een relatie. In mijn ogen is dat een normale gang van zaken als je veel om de ander geeft. Er zijn bijv. zaken (en nee, doel nu niet op seksueel vlak) die ik niet graag doe, maar ik doe ze wel voor mijn vrouw omdat ik weet dat zij dat niet graag doet of prettig vindt. En omgekeerd weet ik dat zij ook zo dingen voor mij doet. Balans noem ik dat.
Claro. Jouw voorbeelden zijn ook precies hoe ik het zie. Ik ben ook heel erg pro gelijkwaardigheid in een relatie. Ook op financieel vlak bijvoorbeeld. Mijn vrouw heeft een prima baan en salaris en betaalt dus ook zo goed als 50% mee aan alle vaste lasten. Dit wilt zij zelf ook gewoon overigens, zij is absoluut niet eentje van het handje ophouden of roepen dat de man maar meer moet betalen. En dat vind ik top.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:48 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met Stepperoller wat betreft je definitie van geven en nemen. Misschien ook je definitie van “balans”. Zij wil soms iets van mij wat ik niet leuk vind en ik wil ook iets van haar wat zij niet leuk vindt zit em in de invulling daarvan voor mij of het gebalanceerd is.
Ik vind het bijv niet leuk om te koken en schoon te maken en mijn partner ook niet, maar we wisselen dan taken af. Het is niet zo dat hij alles doet om vervolgens seks met mij te mogen hebben tegen mijn zin of mij bijv. een klap verkopen (wat ook tegen mijn zin is). Dit valt namelijk onder iemands fysieke grenzen disrespecteren (geen huishoudelijke taken waar geen emotie of fysieke/emotionele pijn bij betrokken is). Dat dit vroeger aan de lopende band gebeurde en vrouwen nog steeds met tanden op elkaar zich laten penetreren zodat het maar ff achter de rug is, vind ik erg jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |