abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2025 @ 00:43:47 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217182874
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 22:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'

Daar komt sowieso gedoe van. Maar het is gewoon de vraag of je een heel leven moet weggooien voor dat.

Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde :Y
Maar met de jaren komt er ook wat meer mildheid en begrip.
Mwah, ik ben niet jong en zit bijna 17 jaar in een relatie, maar bij mij is het juist andersom: vroeger dacht ik dit soort zaken wel te kunnen vergeven, en heb het ook wel meegemaakt en de relatie er niet om verbroken, maar ik ben daar dus juist minder mild in geworden.
Ik pik sowieso geen shit meer van mensen, been there, done that, doen we niet meer.

Ik verspil geen tijd meer aan mensen die mij niet respecteren of denken me te kunnen manipuleren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 07:24:25 #127
441859 crew  Lenny77
pi_217183278
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 00:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, ik ben niet jong en zit bijna 17 jaar in een relatie, maar bij mij is het juist andersom: vroeger dacht ik dit soort zaken wel te kunnen vergeven, en heb het ook wel meegemaakt en de relatie er niet om verbroken, maar ik ben daar dus juist minder mild in geworden.
Ik pik sowieso geen shit meer van mensen, been there, done that, doen we niet meer.

Ik verspil geen tijd meer aan mensen die mij niet respecteren of denken me te kunnen manipuleren.
Ik bekijk het niet als manipulatie :@
Of zelfs niet respecteren.
Er is natuurlijk een verschil tussen een dronken misstap op een avond en een maandenlange affaire.
Maar ok... Iedereen doet hiermee wat m wil en heeft het recht om zo iemand er uit te schoppen :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 09:13:22 #128
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217183929
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 06:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar wel menselijk..
Kijk, gebeurt dit in het eerste jaar dan zeg ik ook tot ziens! Maar na 30 jaar? Dat is toch nog een ander verhaal en dan zou er eerder even rond de tafel gezeten worden om te kijken wat er mist in de relatie.
Ook na 30 jaar is het heel erg afhankelijk van de situatie vind ik.

Bijvoorbeeld, een verschil in libido kan tot zoiets leiden. Vaak is het de vrouw (zeker niet altijd, maar relatief wel vaker) die met de jaren steeds minder en minder zin krijgt. Als deze dan de man in kwestie 1x per maand met rollende ogen en tegenzin zijn 5 minuten 'pleziertje' geeft terwijl die man eigenlijk een stuk vaker zou willen.... tja wat dan?

Er zijn vrouwen die zoiets hebben van, pech. My way or the highway. Dat is prima, maar dat kan tot gevolg hebben dat de relatie dan daarop stuk loopt omdat de man te gefrustreerd raakt en/of idd begint vreemd te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door dick_laurent op 26-03-2025 09:20:07 ]
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 09:32:33 #129
5428 crew  miss_sly
pi_217184107
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ook na 30 jaar is het heel erg afhankelijk van de situatie vind ik.

Bijvoorbeeld, een verschil in libido kan tot zoiets leiden. Vaak is het de vrouw (zeker niet altijd, maar relatief wel vaker) die met de jaren steeds minder en minder zin krijgt. Als deze dan de man in kwestie 1x per maand met rollende ogen en tegenzin zijn 5 minuten 'pleziertje' geeft terwijl die man eigenlijk een stuk vaker zou willen.... tja wat dan?

Er zijn vrouwen die zoiets hebben van, pech. My way or the highway. Dat is prima, maar dat kan tot gevolg hebben dat de relatie dan daarop stuk loopt omdat de man te gefrustreerd raakt en/of idd begint vreemd te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan heb je dus al geen goede relatie. Beter zou de man er dan een punt achter zetten voor hij met een ander begint. Of de vrouw omdat zijn zin haar tegen begint te staan en ze dan beter (en eerlijker) af is zonder hem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 09:40:20 #130
Dick Laurent Is Dead
pi_217184157
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dan heb je dus al geen goede relatie. Beter zou de man er dan een punt achter zetten voor hij met een ander begint. Of de vrouw omdat zijn zin haar tegen begint te staan en ze dan beter (en eerlijker) af is zonder hem.
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.

Hangt er vooral gewoon vanaf hoe zeer je je best wilt doen voor de ander. Geven en nemen... De vrouw zou wat vaker kunnen proberen om de man te plezieren ook al heeft ze er misschien niet altijd 100% zin in, en de man moet accepteren dat hij misschien niet altijd zijn zin krijgt. Zolang er nog gewoon een redelijke balans is op die manier kan het imo goed blijven gaan.
Als een vd twee echt het niet meer trekt en na langer proberen concludeert dat het niet werkt voor hem/haar dan moet je er inderdaad een punt achter zetten. In de relatie blijven en dan maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing.
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:12:12 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217184394
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 07:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik bekijk het niet als manipulatie :@
Of zelfs niet respecteren.
Er is natuurlijk een verschil tussen een dronken misstap op een avond en een maandenlange affaire.
Maar ok... Iedereen doet hiermee wat m wil en heeft het recht om zo iemand er uit te schoppen :P
Het waren meer voorbeelden van zaken die ik ook niet meer pik.
Vreemdgaan is gewoon bedonderen, en dat accepteer ik dus ook niet meer.

Maar als je partner vreemdgaat en dat pas maanden of jaren later vertelt dan is dat weldegelijk manipuleren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 26-03-2025 10:17:17 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:16:03 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217184458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Naja geen goede relatie.... mja, het is een lastige kwestie. Het kan dat je zeker nog wel van elkaar houdt maar dat het niet meer in evenwicht is. Natuurlijk gaat het libido sowieso met de leeftijd en hoe langer je samen bent wat omlaag, dat is onoverkomelijk.

Hangt er vooral gewoon vanaf hoe zeer je je best wilt doen voor de ander. Geven en nemen... De vrouw zou wat vaker kunnen proberen om de man te plezieren ook al heeft ze er misschien niet altijd 100% zin in, en de man moet accepteren dat hij misschien niet altijd zijn zin krijgt. Zolang er nog gewoon een redelijke balans is op die manier kan het imo goed blijven gaan.
Als een vd twee echt het niet meer trekt en na langer proberen concludeert dat het niet werkt voor hem/haar dan moet je er inderdaad een punt achter zetten. In de relatie blijven en dan maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing.
Whut? Hallo 1950?
En al een vrouw geen zin meer heeft dan ben je of niet zo goed in bed of je gedraagt je anderszins zo waardoor ze opdroogt.

Maar als een man hem niet meer omhoog kan krijgen moeten vrouwen dat maar prima vinden, want "natuur".
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 10:29:33 #133
Dick Laurent Is Dead
pi_217184662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 10:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Whut? Hallo 1950?
En al een vrouw geen zin meer heeft dan ben je of niet zo goed in bed of je gedraagt je anderszins zo waardoor ze opdroogt.

Maar als een man hem niet meer omhoog kan krijgen moeten vrouwen dat maar prima vinden, want "natuur".
Beetje eenzijdige reactie. Je negeert meteen voor het gemak maar even dat ik ook zei dat de man ook tegemoet moet komen door te accepteren dat ie niet altijd zijn zin krijgt :')
Plus kan de vrouw ook aangeven wat de man verkeerd doet ipv zich om te draaien in bed en te zeggen dat ze "geen zin" heeft. Communicatie komt van 2 kanten he...

En als de man een probleem heeft met zn pener zijn er middeltjes om daarmee te dealen en vind ik idd dat hij ook moet proberen om er iets aan te doen als de vrouw aangeeft dingen 'tekort' te komen.
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 10:49:58 #134
5428 crew  miss_sly
pi_217184861
quote:

[..]

In het scenario dat je schetste was men al voorbij het stadium waarin beide hun best deden of wilden/konden doen om te veranderen/verbeteren.

Een goede relatie is een relatie waar je beide aan blijft werken. Maar als je dat punt voorbij bent, is vreemdgaan niet de oplossing, maar de relatie verbreken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217185040
quote:
Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde
Ik zal te rationeel zijn denk ik dan. Ik heb totaal geen moeite met verlangens of gevoelens. Voor mij is het gewoon een teken van zwakte om daar aan toe te geven. Of het nou alcohol is of vrouwen. Maar los daarvan, oud of jong, die verantwoordelijkheid heb je gewoon en toegeven aan vreemdgaan is gewoon zwakheid. Dat je dat naarmate je ouder wordt milder opvat is gewoon hoe je er mee omgaat. En dat is prima hoor, maar die verantwoordelijkheid moet aan de basis van de discussie staan en niet pas de boel gaan analyseren áls het al gebeurd is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:31:36 #136
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217185854
quote:

[..]
Jij doet net alsof zo iemand na 30j huwelijk zegt: 'Oh schat, ik heb gisteren seks gehad met de overbuurvrouw.' En dat de ander dan zegt: 'haha geen probleem, das alleen maar menselijk. Schil jij de aardappels? Dan snij ik de tomaatjes.'

Daar komt sowieso gedoe van. Maar het is gewoon de vraag of je een heel leven moet weggooien voor dat.

Ik denk ook dat het een leeftijdsdingetje is. Jij en TheInnocent zijn nog jong. Toen dacht ik net hetzelfde :Y
Op een gegeven moment is het ook een klaar met alles maar begrijpen ,
en is het eerder een kans om opnieuw te beginnen, ongeacht je leeftijd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217185999
quote:

[..]

De relatie draait niet alleen om de man. Een vrouw haar functie is niet om de man te plezieren ook als ze er geen zin in heeft, wat is dat voor een onzin! Seks met tegenzin kan traumatisch zijn voor iemand en pijnlijk. Hoe kan je dat van je partner vragen? Waar is je empathisch vermogen?

Vreemdgaan is verder nergens een oplossing voor en niet goed te praten. Ga aan tafel en dan maar uit elkaar. Maar nee, sommige mannen willen van twee walletjes eten. Die zijn het ergst. Wetende dat hij het emotioneel zwaar gaat krijgen zonder partner, die wil je dan behouden. Dan maar bedonderen? Dat doet een zwakke egoïstische partner met weinig empathie.
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:58:51 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217186062
Vreemdgaan heeft vrijwel nooit iets te maken met wel of geen sex meer binnen de primaire relatie.
Dat dat vaak als (BS) excuus opgevoerd wordt doet daar weinig aan af.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 13:48:21 #139
Dick Laurent Is Dead
pi_217186537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:51 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
De relatie draait niet alleen om de man. Een vrouw haar functie is niet om de man te plezieren ook als ze er geen zin in heeft, wat is dat voor een onzin! Seks met tegenzin kan traumatisch zijn voor iemand en pijnlijk. Hoe kan je dat van je partner vragen? Waar is je empathisch vermogen?

Vreemdgaan is verder nergens een oplossing voor en niet goed te praten. Ga aan tafel en dan maar uit elkaar. Maar nee, sommige mannen willen van twee walletjes eten. Die zijn het ergst. Wetende dat hij het emotioneel zwaar gaat krijgen zonder partner, die wil je dan behouden. Dan maar bedonderen? Dat doet een zwakke egoïstische partner met weinig empathie.
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor :')

Mannen zijn het pure kwaad! Zwaaien met de vuist! Hooivorken en fakkels!
  woensdag 26 maart 2025 @ 13:57:12 #140
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217186601
Jammer dat het in dit topic alleen nog maar gaat over vreemdgaan , terwijl er zoveel meer redenen (kunnen) zijn waarom mensen na 30 jaar huwelijk uit elkaar gaan.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 26 maart 2025 @ 14:51:51 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217187225
quote:
16s.gif Op woensdag 26 maart 2025 13:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Whoa, alrighty then....sommige vrouwen reageren hier weer lekker met oogkleppen en over-emotioneel hoor :')

Mannen zijn het pure kwaad! Zwaaien met de vuist! Hooivorken en fakkels!
Tuurlijk popje, de vrouwtjes zijn het niet eens met wat je zegt en dus zijn ze over-emotioneel... man, man, man.
Misogynie op z'n fijnst hoor.

Als mijn man vreemdgaat ben ik allesbehalve emotioneel, dan kan hij zijn spullen pakken en opzouten naar het neukertje van dienst.
Ik bel een advocaat en een makelaar en we halen de boel weer uit elkaar, niets emotioneel, gewoon einde verhaal, have a nice life, maar zonder mij :W
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 26 maart 2025 @ 15:09:13 #142
Dick Laurent Is Dead
pi_217187375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tuurlijk popje, de vrouwtjes zijn het niet eens met wat je zegt en dus zijn ze over-emotioneel... man, man, man.

Als mijn man vreemdgaat ben ik allesbehalve emotioneel, dan kan hij zijn spullen pakken en opzouten naar het neukertje van dienst.
Ik bel een advocaat en een makelaar en we halen de boel weer uit elkaar, niets emotioneel, gewoon einde verhaal, have a nice life, maar zonder mij :W
Sgoed wijfie, moet je ook vooral doen als ie vreemdgaat.
pi_217187689
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geloof je toch echt niet zelf, he?
  woensdag 26 maart 2025 @ 15:52:00 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217187703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik geloof Leandra wel.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 maart 2025 @ 16:19:04 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217188074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zeker weten van wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 maart 2025 @ 16:21:16 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217188097
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2025 15:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sgoed wijfie, moet je ook vooral doen als ie vreemdgaat.
Absoluut.
Als hij liever een ander heeft dan moet hij dat zeggen voor hij over de schreef gaat, ook geen probleem, mediator, makelaar, en we ronden het netjes af.
Je denkt toch niet dat ik nog tijd en energie in iemand ga steken die liever bij een ander is dan bij mij? Ik heb wel wat beters te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217188232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 11:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zal te rationeel zijn denk ik dan. Ik heb totaal geen moeite met verlangens of gevoelens. Voor mij is het gewoon een teken van zwakte om daar aan toe te geven. Of het nou alcohol is of vrouwen. Maar los daarvan, oud of jong, die verantwoordelijkheid heb je gewoon en toegeven aan vreemdgaan is gewoon zwakheid. Dat je dat naarmate je ouder wordt milder opvat is gewoon hoe je er mee omgaat. En dat is prima hoor, maar die verantwoordelijkheid moet aan de basis van de discussie staan en niet pas de boel gaan analyseren áls het al gebeurd is.
De oorspronkelijke bedoeling van het neuken is zorgen voor nageslacht. Geen enkele diersoort heeft een relatie zoals man en vrouw van de mensen dat hebben.
Dieren komen eenmaal of diverse keren per jaar samen om nakomelingen te verwekken.

De mens zit nu in een soort evolutie (dankzij de anticonceptipil en andere voorbehoedmiddelen) en ja dan botsen de wederzijdse én de maatschappelijke belangen weleens. Ik weet dus ook niet waar deze trein eindigt, maar ik denkt dat over een paar honderd jaar de monogame relaties zo goed als verdwenen zullen zijn. En dat we allemaal neuken voor de lol. Net zoals we nu allemaal dansen en drinken en feesten voor de lol.

De mens is ook het enige dier dat het hele jaar door kan neuken (afgezien van konijnen en bepaalde huisdieren dan, maar ja die zijn al genoeg schizofreen gemaakt door de 'goede' zorgen van de mens.)

Jouw houding of jouw instelling ten aanzien van dit soort misstappen voldoet ongetwijfeld voldoende voor jou, maar dan nog vind ik dat je niet mag eisen dat de rest er ook zo over denkt of er zo tegenover staat.

Jij kunt gewoon niet weten wat je ooit in de toekomst nog zult doen. Misschien kom je ook wel eens in een situatie waar het je rood voor je ogen wordt en iemand zijn kaak breekt. Of iets dergelijks. Stel dat het binnenkort oorlog is in Nederland en jij kijkt scheel van de honger. Dan zie je iemand met een brood of een stuk vlees in zijn handen.
Hij wil dat niet delen met jou. Ik denk dat je dan ook alle rede verliest en die vent neerhoekt. Is een hele normale reactie. Hoef je niet over na te denken, dat doe je gewoon uit lijfsbehoud.
En misschien doe je dat gewoon niet en loop je weg. Ik ken je niet dus hoe kan ik hierover iets beweren?

Ik vind wel dat je niet zo hard moet oordelen over anderen, omdat die niet zo sterk in hun schoenen staan als jij.

Als je mijn persoonlijke mening wilt weten in deze: ik snap echt niks van de ophef die mensen hierover maken.
Niemand vindt het leuk om bedrogen te worden, dat snap ik. Maar het gaat hier over seks. Een ontzettend primaire emotie-natuurdrang-neiging.
Mensen kunnen heel goed rationeel-logisch-analystisch redeneren, maar als het gaat over reageren spelen ook andere facetten mee. Jij reageert ook instinctief als iemand iets naar jou gooit. Je duikt weg of je probeert het te vangen. Negeren lukt je niet.

Als ik je een leestip mag geven, lees dan eens dit boek:

De tweede sekse. Van Simone de Beauvoir dus.

Geen vaag, zweverig feministisch prulwerkje, maar een gedegen wetenschappelijk onderbouwd werk van een vrouw die wist waar ze het over had en ook wist wat ze wilde.
En zij was, net als jij nu, toen ook al ontzettend teleurgesteld in de toenmalige maatschappelijke veranderingen als jij nu bent.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Simone_de_Beauvoir

Hopelijk besef je dat ik een vrouw ben die jou niet neer wil sabelen, maar gewoon een vrouw die je wijzer wil maken door je te wijzen op de huidige realiteit.
Heel kort en kernachtig: God bestaat niet, Adam en Eva bestaan wel en maken nog steeds fouten.
Zo heeft die god ons nu eenmaal geschapen en daar zal die lul mee moeten leren leven.
pi_217188278
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Absoluut.
Als hij liever een ander heeft dan moet hij dat zeggen voor hij over de schreef gaat, ook geen probleem, mediator, makelaar, en we ronden het netjes af.
Je denkt toch niet dat ik nog tijd en energie in iemand ga steken die liever bij een ander is dan bij mij? Ik heb wel wat beters te doen.
Even nieuwsgierig: waar ligt de grens? Is vreemdgaan alleen fysiek, of speelt een emotionele connectie ook een rol? Gaat het om de lichamelijke interactie, de emotionele klik, of beide?
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_217188342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De oorspronkelijke bedoeling van het neuken is zorgen voor nageslacht.
Bij veel bevolkingsgroepen hebben mannen en vrouwen precies zo'n relatie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217188412
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zeker weten van wel.
Ik geloof er geen barst van.
Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.
Want niet alleen is je hart gebroken, je hele leven is een leugen gebleken. Maar jij houdt dus de schone schijn op?

Ik weet dat ik je niet kan overtuigen, maar misschien kan Emma Thompson dat wel.
Zij bleef ook heel koel en rationeel. Maar toch...

Zo reageren mensen. Jij reageert zo en dick laurent is vast ook veel menselijker en emotioneler dan hij zich voordoet.

Bekijk deze YouTube-video

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')