Christus, lijkt wel een kruisverhoor. Ben je van de relatie politie ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2025 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij hebt je altijd aan deze afspraak gehouden?
Een kruisverhoor ?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:55 schreef Nagelslak het volgende:
Christus, lijkt wel een kruisverhoor. Ben je van de relatie politie ofzo
Juist. Je verantwoordelijkheid. Dat is ook zo'n term die aan mode onderhevig is..quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals: Je verantwoordelijkheid gaat aan alles vooraf. Dat is mijn uitgangspunt. Dat wat er daarna gebeurd, daar kun je jezelf overwinnen en een beter mens worden. En ja, dan kan ik gewoon hard zijn en vreemdgaan degeneratief en primitief noemen. En dat betekend zeker niet dat ik zelf soms dingen doe die verkeerd zijn.
Oh, dat vind ik echt totaal niet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Je verantwoordelijkheid. Dat is ook zo'n term die aan mode onderhevig is..
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik me ermee bemoei, maar ik vind dat deze discussie een beetje irritant begint te worden. Het is uiteraard je goed recht dat jij er anders over denkt dan Leandra, maar waarom wil je Leandra zo graag jouw normen en waarden opleggen? Zo komt het een beetje op me over zoals je nu in deze discussie reageert. Dat Leanda er op haar manier over denkt, is ook gewoon haar goed recht.
En wat heeft de kerk ermee te maken?
Ja. Het is haar meningquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.
Dat dit dan soms hard en meedogenloos overkomt is niet mijn bedoeling.
Maar ik vind het nogal wat als iemand als Leandra bereidt is om haar man zonder pardon het huis uit te schoppen vanwege een slippertje.
Begrijp me niet verkeerd, maar alleen al het feit dat zij hier beweerde dat ze haar man zonder een traan het huis uit kon schoppen, ja daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.
Is dat zo verkeerd van mij?
Omdat dat de afspraak is binnen onze relatie, als een van beiden zich daar niet aan houdt dan maakt dat diegene onbetrouwbaar, het zou bizar zijn te verwachten dat de ander dat maar zou accepteren of vergeven.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik begrijp je. Wil je me nu dan ook nog even uitleggen waarom sexuele trouw o zo belangrijk is binnen een relatie/huwelijk?
En waarom dat dan zo belangrijk is voor jou? Je man werkt hard, is een hele goede vader voor zijn kinderen, doet braaf alles wat deze maatschappij van hem verlangt.
Maar dit alles is niet goed genoeg voor jou. Jij voelt je verraden en dus mag de man opkrassen.
Ja, ik heb me altijd aan onze afspraken gehouden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij hebt je altijd aan deze afspraak gehouden?
Ik wel.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik echt totaal niet.
Wat is dan die afspraak?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat dat de afspraak is binnen onze relatie, als een van beiden zich daar niet aan houdt dan maakt dat diegene onbetrouwbaar, het zou bizar zijn te verwachten dat de ander dat maar zou accepteren of vergeven.
Mijn man is een goede vader voor ons kind, ik ben een goede moeder voor ons kind, en wat de maatschappij verlangt heeft daar weer eens niets mee te maken.
En nee, ik blijf niet bij iemand die ik niet kan vertrouwen, niet omdat ik me "verraden voel" maar omdat diegene dan onbetrouwbaar is gebleken, andersom is dat hopelijk hetzelfde.
[..]
Ja, ik heb me altijd aan onze afspraken gehouden.
Zak je nou werkelijk zo diep af dat je de suggestie zou willen wekken dat ik wel eens vreemdgegaan zou kunnen zijn? Serieus?
Ik dacht dat je al op de bodem zat, maar kennelijk kun je nog lager zakken.
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is een mening. Mag ik daar dan vraagtekens bijzetten?
Gelukkig leven we nu in een tijd waarin dat wel gewoon kan, waar je er wel aan kan werken om een beter en verantwoordelijker mens te worden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel.
En ik kan me echt niet voorstellen dat jij in de vorige eeuwen ook zo standvastig op je standpunt bleef staan.
Met als bijkomend risico dat je zou eindigen op de brandstapel of bij de guillotine.
Iemand die je niet kent, maar wel vraagtekens zetten bij diens standvastige mening.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is een mening. Mag ik daar dan vraagtekens bijzetten?
Het is vooral op een manier van "Ik ben 75 en heb de wijsheid in pacht en jullie komen allemaal net kijken en snappen er nog helemaal niets van".quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:12 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.
Klopt. En er is mijn inziens niks mis met directe en confrontorende manieren. Zoals elders in dit forum wordt genoemd is dit het zgn zelfreinigde idee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:12 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Je stelt je vragen vaak op een erg directe en confronterende manier, alsof jouw standpunt het enige is dat telt. Het is natuurlijk prima om kritisch te zijn, maar het is ook goed om ruimte te laten voor andere perspectieven en meningen.
Omdat Leandra niet bij iemand wil zijn/blijven die haar bedondert, bij iemand die niet voldoende liefde/respect voor haar heeft/blijkt te hebben, bij iemand die zij niet meer vertrouwt/kan vertrouwen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik begrijp je. Wil je me nu dan ook nog even uitleggen waarom sexuele trouw o zo belangrijk is binnen een relatie/huwelijk?
En waarom dat dan zo belangrijk is voor jou? Je man werkt hard, is een hele goede vader voor zijn kinderen, doet braaf alles wat deze maatschappij van hem verlangt.
Maar dit alles is niet goed genoeg voor jou. Jij voelt je verraden en dus mag de man opkrassen.
Juist. Ik ken je niet. En dus zet ik vraagtekens bij je reacties. En dat vind je dan raar omdat de mensen van FOK die jou dan wel een beetje kennen, weten dat jij nooit zoiets zal doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand die je niet kent, maar wel vraagtekens zetten bij diens standvastige mening.
En dat terwijl mensen die mij, al was het alleen maar van FOK!, wel een beetje kennen niet heel verbaasd zijn dat ik inderdaad datgene zou doen wat ik zeg dat ik zou doen.
Maar "zet jij rustig je vraagtekens" door een ander te vertellen dat hij/zij echt niet zal reageren zoals hij/zij zegt maar in werkelijkheid net zo zal reageren als in de film
Juist. En volgens mij doet Leandra dat dus ook. En van mij mag ze.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat Leandra niet bij iemand wil zijn/blijven die haar bedondert, bij iemand die niet voldoende liefde/respect voor haar heeft/blijkt te hebben, bij iemand die zij niet meer vertrouwt/kan vertrouwen.
Waarom Leandra zich hier moet verdedigen, is mij echt een groot raadsel!![]()
En ik heb zelf alleen maar ontzettend veel respect voor hoe Leandra zich hier opstelt (en ik denk dat ik daar redelijk hetzelfde in ben, maar nog nooit in deze situatie gezeten en de praktijk zal dat moeten uitwijzen... L geeft die 'slag om de arm' niet, maar ik geloof volledig dat haar zelfkennis in dit geval simpelweg groter is dan die van mij). En in het geval dat ik haar kind zou zijn, zou ik hier alleen nog maar meer respect voor hebben! Heb je iig nog een moeder die het goede voorbeeld geeft, waar de vader dat niet doet/deed door vreemd te gaan...
En dat gezeik over de kerk. Zelfverzekerde, volwassen, niet-religieuze mensen stellen gewoon hun eigen grenzen. Of die soms al dan niet stroken met die van een kerk, doet totaal niet ter zake.
En ik vind het nogal wat dat iemand zijn/haar (serieuze/langdurige) relatie (met iemand van wie hij/zij beweert te houden) en - nog erger - daarmee ook de relatie met/het leven van zijn/haar evt. kinderen, op het spel zet voor een 'slippertje'.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wil niemand mijn waarden en normen opleggen. Ik wil slechts van gedachten wisselen.
Dat dit dan soms hard en meedogenloos overkomt is niet mijn bedoeling.
Maar ik vind het nogal wat als iemand als Leandra bereidt is om haar man zonder pardon het huis uit te schoppen vanwege een slippertje.
Begrijp me niet verkeerd, maar alleen al het feit dat zij hier beweerde dat ze haar man zonder een traan het huis uit kon schoppen, ja daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.
Is dat zo verkeerd van mij?
Dat is de crux. Wie heeft in deze de wijsheid in pacht. De bedrieger of de bedrogene?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
En ik vind het nogal wat dat iemand zijn/haar (serieuze/langdurige) relatie (met iemand van wie hij/zij beweert te houden) en - nog erger - daarmee ook de relatie met/het leven van zijn/haar evt. kinderen, op het spel zet voor een 'slippertje'.
Degene die de veroorzaker van dit alles is en als eerste e.e.a. in gang heeft gezet. De bedrieger dus. Althans, dat had de bedrieger móeten hebben, die wijsheid... naast liefde/respect voor partner en voor hun evt. kinderen. En juist in dat laatste zit hem de crux, niet zozeer in die "wijsheid"...quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is de crux. Wie heeft in deze de wijsheid in pacht. De bedrieger of de bedrogene?
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. Ik ken je niet. En dus zet ik vraagtekens bij je reacties. En dat vind je dan raar omdat de mensen van FOK die jou dan wel een beetje kennen, weten dat jij nooit zoiets zal doen.
Prima, ik stelde gewoon wat vragen en ik schilderde gewoon wat situaties.
Aangezien jij dit als een persoonlijke en impertinente belediging naar jou toe schijnt te beschouwen, wil ik het hierbij laten en trek ik mijn eigen conclusies.
Okee. Jij je zin.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Degene die de veroorzaker van dit alles is en als eerste e.e.a. in gang heeft gezet. De bedrieger dus. Althans, dat had de bedrieger móeten hebben, die wijsheid... naast liefde/respect voor partner en voor hun evt. kinderen.
Is dat zo raar dan? Dat jij je man zonder een traantje het huis kunt wijzen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Ik stelde gewoon wat vragen’, zeg je.
Lees nog eens terug wat je allemaal hebt gezegd. Om te beginnen: ‘dat geloof je toch echt niet zelf, he?’ Bam. Gewoon stellen dat iemand lulkoek verkoopt. En daarna, op de volgende reactie, reageer je met: ‘Ik geloof er geen barst van. Geen enkele vrouw wijst haar vent de deur om daarna heel koel haar advocaat en makelaar te bellen.’
Nou, dit bij elkaar vind ik al het ‘ik stelde gewoon wat vragen’ ver te buiten gaan.
Overigens ken ik al ten minste een vrouw die binnen een week na het vreemdgaan door haar man bij de echtscheidingsadvocaat zat. Dus over lulkoek gesproken…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |