abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217222351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal maar niet meer reageren in deze discussie, want voor je het weet krijg je het etiket groupie opgeplakt.
:{w
pi_217222375
Nog een poging:
"Mensen die na 30 jaar huwelijk plots scheiden."
Is echt niet zo raar als TS schijnt te denken.
In 30 jaar kan er heel veel gebeuren.
pi_217295720
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.

De mensen die in het huwelijkspatroon al maar voort gaan in het vaste patroon, kunnen ook opeens kortsluiting krijgen bij het idee dat dit nu hun leven is en was en blijven zal.
Toen ik nog damesbladen las, waren er vaak berichten van vrouwen die na overlijden van de partner langzaam weer overeind kwamen en opeens ontdekten dat het leven zoveel leuker kon zijn dan fanatiek de goede, liefhebbende echtgenote en moeder zijn. Ze hadden zichzelf vastgepind in die illusie over goed huwelijk. Het wàs ook een goed huwelijk, maar met vrij weinig persoonlijke groei. Dat kan je pas achteraf inzien of al tijdens het huwelijk.

Bij de huwelijken waarvan je al zien kon dat de een de ander steeds voor het karretje spande met deels valide maar wel eenzijdig uitgenutte redenen, zie je al snel na het verscheiden van die profiteur de ander helemaal opbloeien, opeens wèl leuke kleren dragen, etc. Hoefde niet meer aan het wensbeeld te voldoen.
Tot zover wat damesbladherinneren.

Het kan `alles zijn wat zoiets triggert. Dus nee, je kan even verrast of erdoor overvallen zijn, maar het is niet vreemd. Wel jammer dat de grote stap dan pas zo laat gezet wordt, vooral als het een complete verrassing voor de verlaten persoon is.
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:54:46 #279
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217295988
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.

De mensen die in het huwelijkspatroon al maar voort gaan in het vaste patroon, kunnen ook opeens kortsluiting krijgen bij het idee dat dit nu hun leven is en was en blijven zal.
Toen ik nog damesbladen las, waren er vaak berichten van vrouwen die na overlijden van de partner langzaam weer overeind kwamen en opeens ontdekten dat het leven zoveel leuker kon zijn dan fanatiek de goede, liefhebbende echtgenote en moeder zijn. Ze hadden zichzelf vastgepind in die illusie over goed huwelijk. Het wàs ook een goed huwelijk, maar met vrij weinig persoonlijke groei. Dat kan je pas achteraf inzien of al tijdens het huwelijk.

Bij de huwelijken waarvan je al zien kon dat de een de ander steeds voor het karretje spande met deels valide maar wel eenzijdig uitgenutte redenen, zie je al snel na het verscheiden van die profiteur de ander helemaal opbloeien, opeens wèl leuke kleren dragen, etc. Hoefde niet meer aan het wensbeeld te voldoen.
Tot zover wat damesbladherinneren.

Het kan `alles zijn wat zoiets triggert. Dus nee, je kan even verrast of erdoor overvallen zijn, maar het is niet vreemd. Wel jammer dat de grote stap dan pas zo laat gezet wordt, vooral als het een complete verrassing voor de verlaten persoon is.
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt

Het leven kan zo simpel zijn
Le Diable
pi_217297783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt

En als het uitkomt? Is je partner iemand die over zich laat lopen?
pi_217298095
quote:

[..]

Bedankt voor de tip.
graag op anoniem
pi_217299282
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
Na 30 jaar is inderdaad logischer dan na twee weken.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_217302083
quote:

[..]

Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
  zondag 6 april 2025 @ 11:21:07 #284
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217302452
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
Ik denk het niet want zij die buiten de deur neuken voelen zich schuldig en zoeken dan weer de geborgenheid en veiligheid van hun eigen relatie, die ze nu weer op waarde kunnen schatten.

Alleen de echte sletten blijven doorneuken met anderen
Le Diable
pi_217302588
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Want daar zijn ze zich 30 jaar lang niet bewust van denk jij?
pi_217320089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:10 schreef herverwijderd het volgende:
Lijkt me niet dat dat plotseling gaat, daar speelde waarschijnlijk van alles al.
Hadden ze kinderen? De ouders van een vriend van me gingen scheiden toen het jongste kind uit huis was gegaan, bleek dat ze lang samen gebleven waren voor de kinderen. Die daar trouwens erg boos over waren, want ze hadden dus eigenlijk in een leugen geleefd. Anyway, mijn punt was dat dat voor veel mensen, inclusief de kinderen, ook onverwacht kwam.
Ik zal zoiets nooit begrijpen. Nu is iedere situatie anders natuurlijk, maar in mijn geval had mijn jeugd er waarschijnlijk een stuk beter uitgezien als mijn ouders veel eerder waren gescheiden.
Miata is always the answer
  woensdag 9 april 2025 @ 18:07:22 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217327829
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 april 2025 @ 19:31:18 #288
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217328478
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Komt er ook een notulist…?
  woensdag 9 april 2025 @ 19:32:08 #289
pi_217328486
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Komt er ook een notulist…?
Misschien als ze idd gaan scheiden :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_217328522
quote:
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?
-nee-
  woensdag 9 april 2025 @ 19:42:53 #291
pi_217328578
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?
Ik denk het niet. Ze gingen vorig weekend nog uit met elkaar, dus ik denk dat het best goed tussen hun gaat.
pi_217328831
quote:
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:11:07 #293
pi_217328860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.
pi_217328981
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.

Voor zover ik heb begrepen mag de afgesproken periode inderdaad variëren van een uur tot 99 jaar. Met andere woorden, je mag helemaal zelf kiezen hoe lang het tijdelijk huwelijk duurt.

Omdat de verplichte wachttijd voor vrouwen om met een andere partner te trouwen in principe ook geldt voor tijdelijke huwelijken, is het tijdelijk huwelijk in theorie niet geschikt voor prostitutie. Een prostituée zou dan maar drie klanten per jaar kunnen hebben. Die tijdelijke huwelijken worden in Iran niet geregistreerd, dus er is geen controle mogelijk of vrouwen zich aan die verplichte wachttijd houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2025 20:25:54 ]
pi_217329329
quote:
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?
  woensdag 9 april 2025 @ 21:20:00 #296
pi_217329599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.

Voor zover ik heb begrepen mag de afgesproken periode inderdaad variëren van een uur tot 99 jaar. Met andere woorden, je mag helemaal zelf kiezen hoe lang het tijdelijk huwelijk duurt.

Omdat de verplichte wachttijd voor vrouwen om met een andere partner te trouwen in principe ook geldt voor tijdelijke huwelijken, is het tijdelijk huwelijk in theorie niet geschikt voor prostitutie. Een prostituée zou dan maar drie klanten per jaar kunnen hebben. Die tijdelijke huwelijken worden in Iran niet geregistreerd, dus er is geen controle mogelijk of vrouwen zich aan die verplichte wachttijd houden.
Je geeft gewoon de Imam wat extra's en dan kan alles.
  woensdag 9 april 2025 @ 21:20:58 #297
pi_217329618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.
  woensdag 9 april 2025 @ 22:16:41 #298
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217330085
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.
Wij doen dat standaard elk jaar.
In mijn vorige relatie ben ik te lang blijven hangen en dat gebeurt me niet weer.
Elk jaar in de kerstvakantie gaan wij er eens goed voor zitten en evalueren we onze relatie.

Ik ben pas op mijn 48e getrouwd dus hopenlijk evalueer ik nog 30 jaar.......
To BG or not to BG!
pi_217590348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.

En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.

Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?

Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.

Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.

Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”

Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Wie wilde scheiden? De man of de vrouw.

Is het de man.... midlifecrisis :)
pi_217590697
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Dat zegt het toch precies. Het 'leek' zo voor jou. En voor jaren klopte dat ook waarschijnlijk wel. Maar niets is voor eeuwig, soms verslechteren relaties ook na een langere tijd van goede periodes. Ik begrijp niet echt waarom je niet vrede kan hebben met het idee dat het soms na een bepaalde tijd alsnog niet goed afloopt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')