abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217194737
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien. :D

Tsjaa.... jij met je bronnen. Je bent dus blijkbaar zo eentje die zijn standpunten alleen met bronnen als waarheid kan zien. Wat de "experts" zeggen is waar jij je op vast pint als de enige echte waarheid. Ok man. Prima, maar that's not my way of life.
Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.

Kap allereerst maar eens met anderen emotioneel noemen als ze op basis van feiten fel op je reageren terwijl je zelf gewoon je onderbuik leeg laat lopen puur op basis van anekdotisch bewijs.

En mij allemaal woorden in de mond leggen over waar ik mijn mening wel/niet op baseer mag je ook achterwege laten.

quote:
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron ^p^
Dus ja, so far so good....15 jaar samen en we zijn nog steeds dol op elkaar en ik heb geen intenties of verlangens richting anderen. O+
En afwijzing in een relatie zie ik niet als geven en nemen overigens, zo heb ik dat ook niet letterlijk gezegd. Indien de ander je ergens op afwijst dan moet je dat uiteraard respecteren, maar vragen naar het waarom en proberen te kijken of jijzelf iets kan veranderen waardoor je elkaar tegemoet kan komen vind ik wel logisch. Zo kan je uiteindelijk geven en nemen in een relatie. In mijn ogen is dat een normale gang van zaken als je veel om de ander geeft. Er zijn bijv. zaken (en nee, doel nu niet op seksueel vlak) die ik niet graag doe, maar ik doe ze wel voor mijn vrouw omdat ik weet dat zij dat niet graag doet of prettig vindt. En omgekeerd weet ik dat zij ook zo dingen voor mij doet. Balans noem ik dat.
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.

Op zich kan eigen ervaringen inbrengen prima zijn, maar dan moet je er ook expliciet in zijn dat je je daarop baseert en het niet brengen als rationeel argument.

Jouw stellingen over onbalans op het gebied van seksualiteit staan namelijk haaks op wat seksuologen in zo'n geval adviseren.

Prima als je persoonlijke ervaringen anders zijn en je daarom je eigen plan trekt, maar breng dat dan niet als rationeel en onderbouwd.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 11:00:56 #252
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217194764
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.

Kap allereerst maar eens met anderen emotioneel noemen als ze op basis van feiten fel op je reageren terwijl je zelf gewoon je onderbuik leeg laat lopen puur op basis van anekdotisch bewijs.

En mij allemaal woorden in de mond leggen over waar ik mijn mening wel/niet op baseer mag je ook achterwege laten.
[..]
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.

Op zich kan eigen ervaringen inbrengen prima zijn, maar dan moet je er ook expliciet in zijn dat je je daarop baseert en het niet brengen als rationeel argument.

Jouw stellingen over onbalans op het gebied van seksualiteit staan namelijk haaks op wat seksuologen in zo'n geval adviseren.
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je wel :D
pi_217194865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je wel :D
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is en dat het puur kroeggelul en/of anekdotisch bewijs is.

Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen mening alleen maar op wetenschappelijk onderzoek en experts baseer, dat zijn de woorden die je mij in de mond legt.

Snap je dat verschil?
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 11:09:50 #254
Dick Laurent Is Dead
pi_217194873
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is.

Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen mening alleen maar op wetenschappelijk onderzoek en experts baseer, dat zijn de woorden die je mij in de mond legt.

Snap je dat verschil?
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?
pi_217194915
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.

En je reageert telkens zeer snel op elke post die ik maak terwijl je het punt dan volledig mist, dus misschien moet je het allemaal nog eens nalezen als je wat gekalmeerd. Wie weet valt het kwartje dan wel.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 11:18:31 #256
Dick Laurent Is Dead
pi_217194951
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:14 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.

En je reageert telkens zeer snel op elke post die ik maak terwijl je het punt dan volledig mist, dus misschien moet je het allemaal nog eens nalezen als je wat gekalmeerd. Wie weet valt het kwartje dan wel.
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man. :') Je bent vast bekend met het woord hypocriet, maar overduidelijk niet op het toepassen van dat woord op jezelf.
Misschien moet je zelf eerst even kalmeren en een cursusje zelfreflectie proberen over de manier hoe je anderen bejegend.
pi_217195108
quote:

[..]
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron ^p^
Welkom op FOK!
pi_217195324
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man. :') Je bent vast bekend met het woord hypocriet, maar overduidelijk niet op het toepassen van dat woord op jezelf.
Misschien moet je zelf eerst even kalmeren en een cursusje zelfreflectie proberen over de manier hoe je anderen bejegend.
Jij bent toch echt de eerste die begon met janken over persoonlijke aanvallen terwijl dat toen helemaal niet aan de orde was. Dat is de reden dat ik je er herhaaldelijk op wijs, omdat dat inderdaad bizar hypocriet is. Ik heb posts geleden al erkend dat ik hier en daar een steekje heb gegeven als vorm van de bal terugkaatsen in de hoop iets van zelfreflectie bij je los te maken.

Jij hebt daarentegen geen enkele vorm van zelfreflectie getoond en je bent niet in staat te zien waar je zelf op de man speelt en neerbuigend doet. Het advies dat je zelf geeft neem je duidelijk niet zelf ter harte.

Persoonlijk heb ik inderdaad geen moeite met op de man spelen als iemand ter kwader trouw onoprechte trollvragen blijft stellen, omdat ze weigeren te erkennen dat ze iemand woorden in de mond hebben gelegd. Ik heb nooit anders beweerd, dus daar is niks hypocriets aan. Maar ook dat zal je ook wel weer niet willen snappen, omdat het niet in je straatje past.

Waarschijnlijk moet je nu toch per se weer reageren met een zwaaismiley, weer een domme retorische vraag of een andere drogredenatie, maar ik ga het hier echt bij laten.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 13:35:01 #259
441859 crew  Lenny77
pi_217195972
We zullen weer on topic gaan :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:40:37 #260
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217196027
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:35 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We zullen weer on topic gaan :Y [/modbreak]
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.
Jammer.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 13:41:49 #261
441859 crew  Lenny77
pi_217196036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Jammer.
Ik was dubbele diensten aan het werken :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:42:06 #262
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217196040
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik was dubbele diensten aan het werken :@
:*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 27 maart 2025 @ 19:02:31 #263
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217198995
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Jammer.
Mag ik het wijvengezeik noemen?
Le Diable
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 19:57:00 #264
5428 crew  miss_sly
pi_217199602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ha ha ha
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:30:21 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217200084
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:18:36 #266
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217200809
quote:
82s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?
Ik geef dit topic een vijf
Le Diable
pi_217203313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:18 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik geef dit topic een vijf
Wat hoog!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217221878
Even voor de goede orde: Ik ben me er echt wel van bewust dat ik dit topic heb laten ontsporen. Mijn excuses hiervoor.

Wat ik eigenlijk wilde bespreken is dat Lienekien of Leandra (een van de twee dames, ik weet niet meer welke en ik ga het ook niet meer opzoeken) op een gegeven moment schreef dat ze haar man na een misstap zonder pardon het huis uit zet.

Ze vermeldde er nadrukkelijk bij dat dit zou zijn zonder een enkele emotie van haar kant.
En dat geloofde ik dus niet.

Iemand met wie je jarenlang lief en leed gedeeld hebt, na zoiets zonder met je ogen te knipperen het huis uitzet, en daarna ook nog meteen contact opnemen met je advocaat en makelaar.
Ze voelt (of beweert dit althans) hierbij geen enkele emotie. Geen verdriet, geen woede, geen frustratie, geen angst voor de toekomst.
Ze is puur zakelijk, rationaal, koel.
Is het echt zo raar dat dit ongeloofwaardig op mij overkomt?

Ik denk het niet. Over het algemeen reageren mensen in de eerste instantie juist erg emotioneel. Dat kan verdrietig zijn, maar ook witheet.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 19:01:38 #269
5428 crew  miss_sly
pi_217221933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Even voor de goede orde: Ik ben me er echt wel van bewust dat ik dit topic heb laten ontsporen. Mijn excuses hiervoor.

Wat ik eigenlijk wilde bespreken is dat Lienekien of Leandra (een van de twee dames, ik weet niet meer welke en ik ga het ook niet meer opzoeken) op een gegeven moment schreef dat ze haar man na een misstap zonder pardon het huis uit zet.

Ze vermeldde er nadrukkelijk bij dat dit zou zijn zonder een enkele emotie van haar kant.
En dat geloofde ik dus niet.

Iemand met wie je jarenlang lief en leed gedeeld hebt, na zoiets zonder met je ogen te knipperen het huis uitzet, en daarna ook nog meteen contact opnemen met je advocaat en makelaar.
Ze voelt (of beweert dit althans) hierbij geen enkele emotie. Geen verdriet, geen woede, geen frustratie, geen angst voor de toekomst.
Ze is puur zakelijk, rationaal, koel.
Is het echt zo raar dat dit ongeloofwaardig op mij overkomt?

Ik denk het niet. Over het algemeen reageren mensen in de eerste instantie juist erg emotioneel. Dat kan verdrietig zijn, maar ook witheet.
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).
pi_217222100
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).
Nee, ik stop niet met posten. Hoe vaak ik ook op mijn bek ga, ik wil best accepteren dat mensen anders redeneren, maar dat wil ik dan wel van de persoon zelf horen. En niet van een stelletje groupies die zich gedwongen voelen voor mijn 'slachtoffer' op te komen.

Dit gaat over echtscheidingen. Ik heb het van nabij meegemaakt. In allerlei variaties. Mensen trouwen met elkaar en beloven elkaar (eeuwige) trouw, en dan komt de echtscheiding. Om diverse redenen. Vreemdgaan, het gevoel een vergissing begaan te hebben, geldzorgen, en nog allerlei hele kleine en triviale zaken.

En ja, om terug te komen op de OP; mensen kunnen gaan scheiden na een huwelijk van 30 jaar.
Is niet leuk, is moeilijk te begrijpen voor de omgeving, maar het is ook gewoon een feit.

Niemand weet wat dat stel voor reden had. Misschien wilden ze gewoon samen blijven voor de kinderen.
En nu de kinders op eigen vleugels vliegen, gaan de ouders ook ieder hun eigen weg.
Inderdaad heel verdrietig, maar wel omdat ze blijkbaar jaren van hun leven hebben geofferd voor hun kinderen. Verdrietig maar respectabel, begrijp me niet verkeerd.

En ik vind dan ook dat niemand daar iets van zou mogen vinden.
Maar omdat het hier op dit forum 'bespreekbaar' moet worden gemaakt, dan wil ik ook even mijn ei kwijt.
Jammer als dat door jullie niet op prijs wordt gesteld.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 19:30:59 #271
5428 crew  miss_sly
pi_217222194
Je biedt eerst je excuses aan voor het laten ontsporen en gaat daarna gewoon verder. Met je groupies :')

/ignore
pi_217222255
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Je biedt eerst je excuses aan voor het laten ontsporen en gaat daarna gewoon verder. Met je groupies :')

/ignore
Goed lezen liefie. Mijn excuses betroffen het algemene.
Mijn reactie op jouw bericht is meer gericht op jou persoonlijk.

Begrijp me niet verkeerd, je lijkt mij een hele leuke vrouw. Ben ik ook. Niet lachen nu, ik meen het.
Maar ik vind dat ik net zo goed hier mag posten als wie dan ook.
Dat mijn berichten niet altijd leuk overkomen is niet mijn probleem. Maar ga dan ook niet beweren dat ik hier niks moet posten.
Dat maak jij toch niet uit? :N
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:41:11 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217222276
Ik ben dat praten tegen een muur ook wel een beetje zat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217222313
Ik zal maar niet meer reageren in deze discussie, want voor je het weet krijg je het etiket groupie opgeplakt.
pi_217222345
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dat praten tegen een muur ook wel een beetje zat.
Ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')