Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jemig, je maakt je ondertitel wel goed waar zo te zien.![]()
Tsjaa.... jij met je bronnen. Je bent dus blijkbaar zo eentje die zijn standpunten alleen met bronnen als waarheid kan zien. Wat de "experts" zeggen is waar jij je op vast pint als de enige echte waarheid. Ok man. Prima, maar that's not my way of life.
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron![]()
Dus ja, so far so good....15 jaar samen en we zijn nog steeds dol op elkaar en ik heb geen intenties of verlangens richting anderen.![]()
En afwijzing in een relatie zie ik niet als geven en nemen overigens, zo heb ik dat ook niet letterlijk gezegd. Indien de ander je ergens op afwijst dan moet je dat uiteraard respecteren, maar vragen naar het waarom en proberen te kijken of jijzelf iets kan veranderen waardoor je elkaar tegemoet kan komen vind ik wel logisch. Zo kan je uiteindelijk geven en nemen in een relatie. In mijn ogen is dat een normale gang van zaken als je veel om de ander geeft. Er zijn bijv. zaken (en nee, doel nu niet op seksueel vlak) die ik niet graag doe, maar ik doe ze wel voor mijn vrouw omdat ik weet dat zij dat niet graag doet of prettig vindt. En omgekeerd weet ik dat zij ook zo dingen voor mij doet. Balans noem ik dat.
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je welquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dus weer speel je op de man terwijl je al meerdere posts loopt te janken over dat anderen dat bij jou zouden doen. Komt nogal DARVO (deny, attack, reverse victim & offender) op me over.
Kap allereerst maar eens met anderen emotioneel noemen als ze op basis van feiten fel op je reageren terwijl je zelf gewoon je onderbuik leeg laat lopen puur op basis van anekdotisch bewijs.
En mij allemaal woorden in de mond leggen over waar ik mijn mening wel/niet op baseer mag je ook achterwege laten.
[..]
Tja ik zie dat als anekdotisch bewijs en dat is het ook gewoon als je het als 'argument' (anekdotisch bewijs is een drogreden) inbrengt in een discussie.
Op zich kan eigen ervaringen inbrengen prima zijn, maar dan moet je er ook expliciet in zijn dat je je daarop baseert en het niet brengen als rationeel argument.
Jouw stellingen over onbalans op het gebied van seksualiteit staan namelijk haaks op wat seksuologen in zo'n geval adviseren.
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is en dat het puur kroeggelul en/of anekdotisch bewijs is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je komt zelf met "feiten" en "bronnen" en als ik dat dan letterlijk aan je terug geef dan "leg ik je woorden in de mond en mag ik dat achterwege laten". Pedant figuur ben je wel
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vroeg je om bronnen, omdat voor mij niet duidelijk was waar jij je standpunten op baseert. Aangezien je zo ageert tegen emoties ben ik er inderdaad vanuit gegaan dat je dan harde feiten kan inbrengen of andere degelijke argumenten, maar iig iets dat het niveau van drogredenen zou kunnen ontstijgen. Nu is duidelijk dat dat toch niet het geval is.
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen mening alleen maar op wetenschappelijk onderzoek en experts baseer, dat zijn de woorden die je mij in de mond legt.
Snap je dat verschil?
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sorry, kan je het nogmaals uitleggen?
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:14 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee. Dan houdt het op voor mij. Ik ga geen leerkracht lopen spelen die anderen les moet geven op het gebied van zuiver argumenteren en begrijpend lezen, omdat anderen het niveau van het NOS Journaal in makkelijke taal niet ontstijgen.
En je reageert telkens zeer snel op elke post die ik maak terwijl je het punt dan volledig mist, dus misschien moet je het allemaal nog eens nalezen als je wat gekalmeerd. Wie weet valt het kwartje dan wel.
Welkom op FOK!quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus nee, die bronnen van jou boeien me eigenlijk geen kut, want ik baseer mijn ervaringen in mijn relatie op mijn "ervaringen" en hoe ze tot nu toe zijn gegaan in mijn leven, dus je krijgt van mij geen bronnen. Of ja, ik ben de bron![]()
Jij bent toch echt de eerste die begon met janken over persoonlijke aanvallen terwijl dat toen helemaal niet aan de orde was. Dat is de reden dat ik je er herhaaldelijk op wijs, omdat dat inderdaad bizar hypocriet is. Ik heb posts geleden al erkend dat ik hier en daar een steekje heb gegeven als vorm van de bal terugkaatsen in de hoop iets van zelfreflectie bij je los te maken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelf iemand beschuldigen van "steeds op de man spelen" en enkele minuten later zo reageren met neerbuigende opmerkingen recht op de man.Je bent vast bekend met het woord hypocriet, maar overduidelijk niet op het toepassen van dat woord op jezelf.
Misschien moet je zelf eerst even kalmeren en een cursusje zelfreflectie proberen over de manier hoe je anderen bejegend.
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:35 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We zullen weer on topic gaan[/modbreak]
Ik was dubbele diensten aan het werkenquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.
Jammer.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik was dubbele diensten aan het werken
Mag ik het wijvengezeik noemen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Had al wel eerder gemogen , dit topic is gewoon verziekt.
Jammer.
Ha ha haquote:Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mag ik het wijvengezeik noemen?
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mag ik het wijvengezeik noemen?
Ik geef dit topic een vijfquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat gezeik van jou over ‘wijven’, bedoel je?
Wat hoog!!quote:
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Even voor de goede orde: Ik ben me er echt wel van bewust dat ik dit topic heb laten ontsporen. Mijn excuses hiervoor.
Wat ik eigenlijk wilde bespreken is dat Lienekien of Leandra (een van de twee dames, ik weet niet meer welke en ik ga het ook niet meer opzoeken) op een gegeven moment schreef dat ze haar man na een misstap zonder pardon het huis uit zet.
Ze vermeldde er nadrukkelijk bij dat dit zou zijn zonder een enkele emotie van haar kant.
En dat geloofde ik dus niet.
Iemand met wie je jarenlang lief en leed gedeeld hebt, na zoiets zonder met je ogen te knipperen het huis uitzet, en daarna ook nog meteen contact opnemen met je advocaat en makelaar.
Ze voelt (of beweert dit althans) hierbij geen enkele emotie. Geen verdriet, geen woede, geen frustratie, geen angst voor de toekomst.
Ze is puur zakelijk, rationaal, koel.
Is het echt zo raar dat dit ongeloofwaardig op mij overkomt?
Ik denk het niet. Over het algemeen reageren mensen in de eerste instantie juist erg emotioneel. Dat kan verdrietig zijn, maar ook witheet.
Nee, ik stop niet met posten. Hoe vaak ik ook op mijn bek ga, ik wil best accepteren dat mensen anders redeneren, maar dat wil ik dan wel van de persoon zelf horen. En niet van een stelletje groupies die zich gedwongen voelen voor mijn 'slachtoffer' op te komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon stoppen met posten in dit topic, de boel niet nog eens even opnieuw opstarten, en accepteren dat mensen heel anders in elkaar kunnen zitten dan jij (denkt/verwacht).
Goed lezen liefie. Mijn excuses betroffen het algemene.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Je biedt eerst je excuses aan voor het laten ontsporen en gaat daarna gewoon verder. Met je groupies
/ignore
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dat praten tegen een muur ook wel een beetje zat.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal maar niet meer reageren in deze discussie, want voor je het weet krijg je het etiket groupie opgeplakt.
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
"Mensen die na 30 jaar huwelijk plots scheiden."
Is echt niet zo raar als TS schijnt te denken.
In 30 jaar kan er heel veel gebeuren.
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdtquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:20 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb een andere interpretatie bij die verbazing over die afwijzende reactie. Niet dat het een strikt zakelijke beslissing is, maar dat daarmee alles in 1 klap dood is.
De mensen die in het huwelijkspatroon al maar voort gaan in het vaste patroon, kunnen ook opeens kortsluiting krijgen bij het idee dat dit nu hun leven is en was en blijven zal.
Toen ik nog damesbladen las, waren er vaak berichten van vrouwen die na overlijden van de partner langzaam weer overeind kwamen en opeens ontdekten dat het leven zoveel leuker kon zijn dan fanatiek de goede, liefhebbende echtgenote en moeder zijn. Ze hadden zichzelf vastgepind in die illusie over goed huwelijk. Het wàs ook een goed huwelijk, maar met vrij weinig persoonlijke groei. Dat kan je pas achteraf inzien of al tijdens het huwelijk.
Bij de huwelijken waarvan je al zien kon dat de een de ander steeds voor het karretje spande met deels valide maar wel eenzijdig uitgenutte redenen, zie je al snel na het verscheiden van die profiteur de ander helemaal opbloeien, opeens wèl leuke kleren dragen, etc. Hoefde niet meer aan het wensbeeld te voldoen.
Tot zover wat damesbladherinneren.
Het kan `alles zijn wat zoiets triggert. Dus nee, je kan even verrast of erdoor overvallen zijn, maar het is niet vreemd. Wel jammer dat de grote stap dan pas zo laat gezet wordt, vooral als het een complete verrassing voor de verlaten persoon is.
En als het uitkomt? Is je partner iemand die over zich laat lopen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt
Het leven kan zo simpel zijn
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Daarom moet je ook van tijd tot tijd buiten de deur neuken; dan word je er weer van bewust hoeveel je van je eigen 'saaie' partner houdt
Na 30 jaar is inderdaad logischer dan na twee weken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog een poging:
"Mensen die na 30 jaar huwelijk plots scheiden."
Is echt niet zo raar als TS schijnt te denken.
In 30 jaar kan er heel veel gebeuren.
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk het niet want zij die buiten de deur neuken voelen zich schuldig en zoeken dan weer de geborgenheid en veiligheid van hun eigen relatie, die ze nu weer op waarde kunnen schatten.quote:Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
Want daar zijn ze zich 30 jaar lang niet bewust van denk jij?quote:Op zondag 6 april 2025 10:41 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Nee, denk eerder dat mensen zich dan eerder bewust worden dat er meer is dan alleen hun partner.
Ik zal zoiets nooit begrijpen. Nu is iedere situatie anders natuurlijk, maar in mijn geval had mijn jeugd er waarschijnlijk een stuk beter uitgezien als mijn ouders veel eerder waren gescheiden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:10 schreef herverwijderd het volgende:
Lijkt me niet dat dat plotseling gaat, daar speelde waarschijnlijk van alles al.
Hadden ze kinderen? De ouders van een vriend van me gingen scheiden toen het jongste kind uit huis was gegaan, bleek dat ze lang samen gebleven waren voor de kinderen. Die daar trouwens erg boos over waren, want ze hadden dus eigenlijk in een leugen geleefd. Anyway, mijn punt was dat dat voor veel mensen, inclusief de kinderen, ook onverwacht kwam.
Komt er ook een notulist…?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Misschien als ze idd gaan scheidenquote:
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken een stel die met elkaar hebben afgesproken om na 30 jaar huwelijk rond de tafel te gaan zitten om te bedenken of ze het nog leuk vinden en of ze door willen gaan of scheiden. En dat moment is volgend jaar geloof ik.
Ik denk het niet. Ze gingen vorig weekend nog uit met elkaar, dus ik denk dat het best goed tussen hun gaat.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hebben ze dan al 30 jaar lang hun ergernissen bewaard om bij de definitieve evaluatie alles er uit te gooien?
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran bestaat de mogelijkheid om tijdelijk te trouwen. Dan trouw je voor een vooraf afgesproken periode die je zelf mag bepalen. Als die periode voorbij is, dan is het huwelijk dus ontbonden en ben je beide weer vrij om met een andere partner te trouwen, al geldt er voor de vrouw net als bij een gewoon islamitisch huwelijk een wachttijd van vier maanden. Maar je kunt aan het eind van de periode ook bijtekenen en het tijdelijk huwelijk verlengen.
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan ook voor een paar uur. Het is de Iraanse gedoogconstructie voor prostitutie.
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je geeft gewoon de Imam wat extra's en dan kan alles.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Iran associëren veel mensen het tijdelijk huwelijk inderdaad met prostitutie.
Voor zover ik heb begrepen mag de afgesproken periode inderdaad variëren van een uur tot 99 jaar. Met andere woorden, je mag helemaal zelf kiezen hoe lang het tijdelijk huwelijk duurt.
Omdat de verplichte wachttijd voor vrouwen om met een andere partner te trouwen in principe ook geldt voor tijdelijke huwelijken, is het tijdelijk huwelijk in theorie niet geschikt voor prostitutie. Een prostituée zou dan maar drie klanten per jaar kunnen hebben. Die tijdelijke huwelijken worden in Iran niet geregistreerd, dus er is geen controle mogelijk of vrouwen zich aan die verplichte wachttijd houden.
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Doen ze dat volgend jaar voor het eerst, of hebben ze dat vanaf het begin al periodiek gedaan, bijvoorbeeld eens in de 5 of 10 jaar?
Wij doen dat standaard elk jaar.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor het eerst. En als ze door gaan spreken ze af om periodiek te evalueren.
Wie wilde scheiden? De man of de vrouw.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik schrik er nog steeds van. Het gebeurde hier, gewoon twee huizen verderop. Ik was nog een kind toen, en zij waren al jaren getrouwd. Zo’n koppel waarvan je dacht: die blijven voor altijd samen. Ik zag ze steeds samen met hun hond wandelen. Heel vriendelijke mensen.
En dan, op een dag, stond hun huis ineens te koop. Het geroddel in het dorp liet niet lang op zich wachten: ze waren gescheiden.
Het voelde vreemd… alsof iets wat vanzelfsprekend was, plots uit elkaar viel. Een huwelijk van dertig jaar — hoe werkt dat dan ineens niet meer?
Soms denk ik erover na. Misschien zijn ze gewoon uit elkaar gegroeid. Je verandert, zonder dat je het doorhebt, en na jaren merk je dat je niet meer dezelfde richting uitgaat. Of misschien sloeg de leegte toe toen de kinderen het huis uit waren, en bleek er weinig over van wat hen ooit verbond.
Het kan ook zijn dat er verdriet bleef liggen — oud zeer dat nooit echt besproken werd. Of dat ze jarenlang langs elkaar heen leefden, zonder echt te praten. Misschien voelde één van hen zich al veel langer eenzaam, zelfs in elkaars nabijheid.
Wie weet was er iemand anders… Of misschien kwam eindelijk het besef: “Ik wil nog iets van mezelf maken. Ik wil mezelf niet langer vergeten.”
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
Dat zegt het toch precies. Het 'leek' zo voor jou. En voor jaren klopte dat ook waarschijnlijk wel. Maar niets is voor eeuwig, soms verslechteren relaties ook na een langere tijd van goede periodes. Ik begrijp niet echt waarom je niet vrede kan hebben met het idee dat het soms na een bepaalde tijd alsnog niet goed afloopt..quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Er zijn zoveel manieren waarop iets kan breken, ook al leek het eerst onbreekbaar. En dat idee laat me niet los.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |