abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:14:39 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:16:57 #2
pi_216974144
Koersk gaat vallen (dankzij Trump)?
https://kyivindependent.c(...)s-telegraph-reports/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:20:05 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216974176
Gewoon terugtrekken en elders weer doen *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216974192
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, uiteraard nadat ze gecapituleerd waren de smerige lafaards. Ze hadden door moeten vechten. Wat dat betreft is Zelensky dapper vergeleken met ons Koningshuis die al lang en breed vertrokken waren naar het buitenland.
Aan de andere kant toonden ze wel wat meer menselijkheid door te stellen dat het doorvechten tegen een overmacht volkomen zinloos was.
Nu vraag ik mij eigen af, had de toenmalige regering ook gexecuteerd moeten worden omdat ze kozen om te capituleren of vond je dat een verstandige keuze?
Ik wacht het non antwoord rustig af.
He, gek: je spreekt geen Duits.

Waarom eigenlijk niet?
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:22:28 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216974198
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
He, gek: je spreekt geen Duits.

Waarom eigenlijk niet?
Da's een beste crosspost :D

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Samenvatting? Niet zo'n zin om 20 minutenlang naar die Kermit stem te moeten luisteren :')
Vooral veel open deuren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216974202
Kremlin rejects possibility of compromise and refuses to discuss ceasefire
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/7/7501693/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:26:02 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216974220
Putin has also declared 2025 the 'Year of the Defender of the Fatherland' – underlining Putin's efforts to prioritise militarising Russian society and rallying support behind Russia's war effort in Ukraine in 2025.

Ze gaan all-in. Was ook te verwachten natuurlijk. Het wordt gewoon een uitputtingsslag.
pi_216974225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Logisch, die hebben nu de wind mee, nu Trump het Oekrane moeilijk maakt zich te verdedigen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:29:50 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216974254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:52 schreef HiZ het volgende: [..] Het probleem is dat hij dat niet doet. Het bondgenootschap was geen eenrichtingsverkeer. Het feit dat wij ons in de luren hebben laten leggen door 70 jaar agressief uitgedragen Atlanticisme maakt niet dat daarmee de Amerikanen niet onbetrouwbaar kunnen zijn tot het punt dat ze de vijand zijn.
Klopt maar we kunnen het wel dus ook deels onszelf verwijten dat we het zo ver hebben laten komen.
quote:
De afhankelijkheid van Europa was een functie van de Amerikaanse politiek om ons afhankelijk te houden. En tot het moment dat het Witte Huis werd overgenomen door Putin Asset Trump was de Amerikaanse eis dat wij meer zouden doen nooit een eis dat wij dat zelfstandig zouden doen.
Klopt maar als wij het signaal onder Obama al hadden opgepakt en de lessen uit 2008 en 2014 hadden getrokken had heel Europa de 2% lijn kunnen aanhouden. Het feit dat de Fransen in Libi al vrij snel door de bommen heen waren was ook een signaal. Europa had rond 2010 moeten besluiten meer een eigen geopolitieke koers te varen, zelf beslissingen te kunnen nemen en de autonomie te vergroten. Dit is ons allemaal "overkomen".
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:30:39 #10
pi_216974273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Er komt ook geen vrede (vanuit) Rusland, omdat dit economische chaos oplevert. Werkloosheid zal dan gaan stijgen en de lonen dalen. Je gaat sociale onrust krijgen met werklozen en gefrustreerde ex-soldaten die een redelijke bedreiging zullen vormen en dus zal kabouter Poetin alles doen om de oorlog zoveel mogelijk te rekken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216974277
Tegenwoordig staat de wereld op zijn kop, maar niet overal in het westen is de kijk op al het gebeuren niet exact dezelfde. Dit artikel gaat over de Griekse pov.

Greece must adjust to Turkey’s growing importance for European security
https://www.ekathimerini.(...)r-european-security/
During the Crimean War, Great Britain and France formed an alliance with the Ottoman Empire against Russia and Greece. A similar shift in the European balance of power is now under way. As a small state in a dangerous neighborhood, Greece must read the room to avoid becoming sidelined within Europe by Turkey.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:34:42 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216974319
Het is ook niet echt nieuw dat Amerika keuzes maakt die lijnrecht tegenover Europa staan

Denk aan Nederlands Indi of de Suez crisis en nog een hele lijst tot Afghanistan aan toe

Enige wat echt nieuw is is dat de potus hardop fuck you Europa zegt
pi_216974321
We zijn weer terug in de Juli-crisis van 1914.
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:37:00 #14
pi_216974336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef sp3c het volgende:
Het is ook niet echt nieuw dat Amerika keuzes maakt die lijnrecht tegenover Europa staan

Denk aan Nederlands Indi of de Suez crisis en nog een hele lijst tot Afghanistan aan toe

Enige wat echt nieuw is is dat de potus hardop fuck you Europa zegt
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.

Da's wel een verschuiving van mentaliteit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216974338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft wat ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:38:25 #16
pi_216974347
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:

[..]
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft wat ^O^
Ik zie er al twee in ernstig verval. Al jaren lang, trouwens.
pi_216974355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:47:25 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216974431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
Te bevrijden?
pi_216974432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
SPOILER
Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.
pi_216974461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Wat heb jij gerookt?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:55:10 #21
pi_216974487
In navolging van het nieuws over de "meatgrinders" voor Russische moeders is er wat ophef geweest.

United Russia Criticized for Gifting Meat Grinders to Fallen Soldiers’ Mothers
https://www.themoscowtime(...)diers-mothers-a88281

SPOILER
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:55:47 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216974493
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.
trunp wil gewoon dat Zelensky weg gaat , zodat zijn vriend Putin de controle overneemt en dan op zijn gemak op zoek kan naar het volgende slachtoffer om de aloude USSR te herstellen

Trump gaat vervolgens verder met het gek maken van de canadezen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216974612
twitter
pi_216974692
Ik denk dat er nog wel aan tafel gezeten gaat worden. Poetin weet ook heel goed dat hij dit niet heel veel langer volhoud met z'n economie. Midden, eind 2025 gaat het echt zeer doen.

Dus dat ze nu all in gaan is denk ik om nog wat winst te boeken voordat er eventueel een staakt het vuren gaat komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 17:15:13 #25
pi_216974716
Ukrainian forces fighting inside Russia are almost surrounded, open source maps show
https://www.reuters.com/w(...)rce-maps-2025-03-07/

Dit gaat niet goed.

SPOILER
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 17:17:01 #26
pi_216974740
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat er nog wel aan tafel gezeten gaat worden. Poetin weet ook heel goed dat hij dit niet heel veel langer volhoud met z'n economie. Midden, eind 2025 gaat het echt zeer doen.

Dus dat ze nu all in gaan is denk ik om nog wat winst te boeken voordat er eventueel een staakt het vuren gaat komen.
Dat denk ik ook.
pi_216974771
Het zou dom zijn als ze ineens stoppen, als ze dan toch de overhand hebben, Hongarije en Slowakije wachten al op de komst van de Russen en dat maakt ze gelijk een stuk sterker.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216974807
quote:

Het is ook eigenlijk de enige logische verklaring. Hij zal toch zelf ook wel weten dat hij geen grote delen van Oekrane meer gaat veroveren nadat de oorlog al 2 jaar in een patstelling is geraakt.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 17:40:57 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216975043
quote:

Hoop het wel!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216975080
quote:

Dat het pijn gaat doen is al 3 jaar het geluid..
pi_216975102
Trump staat gewoon achter Rusland, die geeft geen fuck om het buitenland, en wil Europa zo veel mogelijk verzwakken, de bosmongool.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:43 schreef Usert het volgende:

[..]
En gebeurt ook al 3 jaar...Rusland raakt economisch en militair steeds zwakker.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 17:48:32 #32
pi_216975131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:43 schreef Usert het volgende:

[..]
Doet het ook.
pi_216975140
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:46 schreef havanagila het volgende:
Trump staat gewoon achter Rusland, die geeft geen fuck om het buitenland, en wil Europa zo veel mogelijk verzwakken, de bosmongool.
[..]
En gebeurt ook al 3 jaar...Rusland raakt economisch en militair steeds zwakker.
Niet slechts verzwakken, liefst kapot.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 17:51:13 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 8 maart 2025 @ 17:53:23 #35
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_216975192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:51 schreef AchJa het volgende:
Ja ik weet het, het is off-topic.maar ik wil jullie de briljante voorspellingen van onze held Isa (die hier nogal eens gequote wordt) niet onthouden...

[ x ]
Nou, wat zegt die Ysa dan over WWIII?? :X Moet ik een reddingspakket kopen en voor 78 uur inslaan? Ik wil het weten!
T ests dura y yo me veo cabrn en el espejo
pi_216975215
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nou, wat zegt die Ysa dan over WWIII?? :X
Gaat niet gebeuren dus bereid je maar voor. :)
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:00:19 #37
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216975259
Nu net ingelogd, na middagje Bloemendaal aan Zee samen met partner. *) :* 14.gif :S___D 13.gif ;)

Het zijn niet per se mijn woorden hoor!

Maar dat Poetin geen vrede lijkt te willen zou schijn zijn. En volgens op FOK! niet nader genoemde en op locatie Amsterdam bekende deskundigen, die op gebied van defensie binnen de EU zeer hoge ogen gooien, zou het een en ander helaas tch sterk samenhangen met voortdurende onwil van voornamelijk Oekrane (Zelensky) evenals andere betrokkenen die niet serieus met de russen willen praten en redelijkheid willen tonen in het voortdurende conflict.

Het valt nooit goed te praten wat allemaal gebeurt in oorlogssituaties. Dat spreekt voor zich, en het doet zelfs ook ons drie lange jaren best veel! Maar wat Poetin momenteel ambieert en vanuit zijn positie beveelt aan zijn onderdanen, valt helaas volgens ingewijden grotendeels terug te voeren aan deze argumenten evenals een lange geschiedenis die in hun optiek de Russen helaas noopt tot deze nare acties in kwestie.

So don't shoot the messenger please, want als het op korte termijn anders kan middels deals en goede gesprekken, dan zullen wij n van de eersten zijn om dat absoluut toe te juichen! ^O^

quote:
Aangepast: 2 uur geleden 3 uur geleden in Buitenland

De Amerikaanse president Donald Trump heeft met zowel Kiev als Moskou contact over het beindigen van de oorlog in Oekrane, zo liet hij in een speech in het Congres afgelopen week weten. Rusland zou bereid zijn om te praten over een tijdelijke wapenstilstand. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

Bij Russische aanvallen op Oekrane zijn zeker elf doden gevallen. Daaruit blijkt volgens Europese leiders dat Poetin geen vrede wil.

Europese leiders na aanval op Oekrane: Poetin wil geen vrede

Europese leiders reageren verontwaardigd op nieuwe Russische aanvallen op Oekrane. "Poetin laat weer zien dat hij niet genteresseerd is in vrede", aldus EU-buitenlandchef Kaja Kallas op X. De Poolse premier Donald Tusk sprak op dat platform over een tragische nacht voor Oekrane. "Dit is wat er gebeurt als iemand barbaren tegemoetkomt. Meer bommen, meer agressie, meer slachtoffers."

De reacties volgen op berichten over nieuwe Russische bombardementen in Oekrane. Daarbij kwamen volgens de autoriteiten in het Oost-Europese land zeker veertien mensen om het leven en raakten tientallen personen gewond. De meeste slachtoffers vielen in Dobropillia, een gemeente in het oosten van het land. Die zou onder vuur genomen zijn met raketten en drones. Er zouden zich daar vijf kinderen onder de doden bevinden.

De Oekraense president Zelenski reageerde eveneens op X. "Dit soort aanvallen tonen aan dat de doelstellingen van Rusland niet zijn veranderd", schreef hij. "Het is daarom van groot belang dat we ons blijven inzetten om levens te beschermen, onze luchtverdediging te versterken en de sancties tegen Rusland op te voeren."

Afgelopen nacht voerde Rusland zware raketaanvallen uit in onder meer de regio's Donetsk en Charkiv, waar minstens 20 doden en verschillende gewonden zijn gevallen, zeggen Oekraense bronnen. Verschillende gebouwen, zowel appartementen als kantoren, zijn zwaar beschadigd. De dag ervoor vuurde Rusland zo'n honderd drones en tientallen andere projectielen af, voornamelijk gericht op infrastructuur en energiecentra.

https://www.telegraaf.nl/(...)oetin-wil-geen-vrede

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 08-03-2025 18:16:31 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216975316
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:30 schreef egayalS het volgende:
Tegenwoordig staat de wereld op zijn kop, maar niet overal in het westen is de kijk op al het gebeuren niet exact dezelfde. Dit artikel gaat over de Griekse pov.

Greece must adjust to Turkey’s growing importance for European security
https://www.ekathimerini.(...)r-european-security/
During the Crimean War, Great Britain and France formed an alliance with the Ottoman Empire against Russia and Greece. A similar shift in the European balance of power is now under way. As a small state in a dangerous neighborhood, Greece must read the room to avoid becoming sidelined within Europe by Turkey.
Die Grieken hielpen Rusland toch met tankers enzo voor hun schaduwvloot. Als je economisch wil profiteren door met de vijand te heulen moet je niet verbaasd zijn als je de deksel op de neus krijgt.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:05:44 #39
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216975322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In navolging van het nieuws over de "meatgrinders" voor Russische moeders is er wat ophef geweest.

United Russia Criticized for Gifting Meat Grinders to Fallen Soldiers’ Mothers
https://www.themoscowtime(...)diers-mothers-a88281
[ afbeelding ]

SPOILER
Prachtig verhaal, traantje gelaten.
pi_216975350

De reacties op deze speech liegen er niet om: 'historisch'.

"Washington has become Nero’s court, with an incendiary emperor, submissive courtiers and a jester high on ketamine... We were at war with a dictator, we are now at war with a dictator backed by a traitor."
anonieme razernist
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:13:46 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:17:28 #42
323876 michaelmoore
pi_216975493
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:00 schreef Scjvb het volgende:
Nu net ingelogd, na middagje Bloemendaal aan Zee samen met partner. *) :* 14.gif :S___D [ afbeelding ] ;)

Het zijn niet per se mijn woorden hoor!

Maar dat Poetin geen vrede lijkt te willen hangt zou schijn zijn. En volgens op FOK! niet nader genoemde en op locatie Amsterdam bekende deskundigen, die op gebied van defensie binnen de EU zeer hoge ogen gooien, zou het een en ander helaas tch sterk samenhangen met voortduerende onwil van voornamelijk Oekrane (Zelensky) evenals andere betrokkenen die niet serieus met de russen willen praten en redelijkheid willen tonen in het voortdurende conflict.

Het valt nooit goed te praten wat allemaal gebeurt in oorlogssituaties. Dat spreekt voor zich, en het doet zelfs ook ons drie lange jaren best veel! Maar wat Poetin momenteel ambieert en vanuit zijn positie beveelt aan zijn onderdanen, valt helaas volgens ingewijden grotendeels terug te voeren aan deze argumenten evenals een lange geschiedenis die in hun optiek de Russen helaas noopt tot deze nare acties in kwestie.

So don't shoot the messenger please, want als het op korte termijn anders kan middels deals en goede gesprekken, dan zullen wij n van de eersten zijn om dat absoluut toe te juichen! ^O^
[..]

Russen sluiten altijd pacts en wapenstilstanden voor vrede en dan toch weer niet doen.

Vredeverdragen met de Russen duren niet lang ,
Net genoeg om even thuis te gaan eten , drie slokken wodka , een fles moonshine mee, verband om het hoofd en dan gaan ze weer verder met land veroveren
Materiaal hapert altijd wegens corruptie , banden weg, geen olie, geen coordinatie , logistiek probleem. en derg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Winter_War
quote:
De Winteroorlog [ F 6 ] was een oorlog tussen de Sovjet-Unie en Finland .

Het begon met een Sovjetinvasie van Finland op 30 november 1939, drie maanden na het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog , en eindigde drienhalve maand later met het Vredesverdrag van Moskou op 13 maart 1940.

Ondanks superieure militaire kracht, vooral in tanks en vliegtuigen, leed de Sovjet-Unie zware verliezen en boekte aanvankelijk weinig vooruitgang.
De Volkerenbond verklaarde de aanval illegaal en verdreef de Sovjet-Unie uit haar organisatie.

De Sovjets stelden verschillende eisen, waaronder dat Finland aanzienlijke grensgebieden zou afstaan ​​in ruil voor land elders, waarbij ze zich beroepen op veiligheidsredenen – voornamelijk de bescherming van Leningrad , 32 km (20 mijl) van de Finse grens.
Toen Finland weigerde, vielen de Sovjets binnen.

De meeste bronnen concluderen dat de Sovjet-Unie van plan was om heel Finland te veroveren, en noemen de oprichting van de Finse marionettenregering en de geheime protocollen van het Molotov-Ribbentroppact als bewijs hiervoor, [ F 7 ] terwijl andere bronnen tegen het idee van een volledige Sovjetverovering pleiten. [ F 8 ]

Finland hield Sovjetaanvallen meer dan twee maanden lang af en bracht de indringers aanzienlijke verliezen toe bij temperaturen zo laag als -43 C (-45 F).

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 08-03-2025 22:16:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:19:10 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216975527
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:07 schreef NoCigar het volgende:

"Washington has become Nero’s court, with an incendiary emperor, submissive courtiers and a jester high on ketamine... We were at war with a dictator, we are now at war with a dictator backed by a traitor."
Claudegod
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:24:57 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216975614
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:07 schreef NoCigar het volgende:

Daar is geen woord Frans bij. O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216975615
Ik denk ook dat Gijp het verstandelijke vermogen heeft van een kanarie.
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Vakman pur sang
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 18:26:12 #47
pi_216975637
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Het is niet de media die dat zegt, die verslaan het alleen maar.
pi_216975668
quote:
Je mag je best druk maken en enigszins voorbereiden. Maar wat Gijppie wel een beetje bedoelde is dat de kans vrijwel nihil is dat de Russen binnen afzienbare tijd op onze stoep staan. En als dat wel zo is, wat gaan we daartegen doen dan? Kun je beter een beetje van een mooie zonning dag in maart genieten op een terrasje
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:30:46 #49
124676 RobertoCarlos
pi_216975702
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:55 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren dus bereid je maar voor. :)
Ok! :Y
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:33:21 #50
124676 RobertoCarlos
pi_216975725
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom nou weer 78 uur???
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uur :X

En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten.... :P
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 18:34:26 #51
pi_216975740
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten....
Het duurt wel even voor kritieke infrastructuur weer op gang komt. Als het dat al komt.
pi_216975748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je mag je best druk maken en enigszins voorbereiden. Maar wat Gijppie wel een beetje bedoelde is dat de kans vrijwel nihil is dat de Russen binnen afzienbare tijd op onze stoep staan. En als dat wel zo is, wat gaan we daartegen doen dan? Kun je beter een beetje van een mooie zonning dag in maart genieten op een terrasje
Ja dat ja.

Maar vooral de vergelijking met corona vind ik een goede. Dat was ook zo overdreven. Daar wordt je nu weer ingeluld terwijl er niks is wat je kunt veranderen
Vakman pur sang
  zaterdag 8 maart 2025 @ 18:35:39 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216975762
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:19 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216975959
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten.... :P
72 uur is niks. Dat redt iedereen wel. Ook zonder pakket.
pi_216976005
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.
Taking responsibility in a changing world.

Lekker moto wel voor een wapenfabrikant.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 19:21:27 #56
Dick Laurent Is Dead
pi_216976273
quote:
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?

Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.

Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:24:44 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216976295
quote:
Hou eens op met het beledigen van kanaries.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:37:16 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216976482
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?

Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.

Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
Dit dus.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:32 #59
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216976580
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 17:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:43:13 #60
323876 michaelmoore
pi_216976597
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doen
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:48:11 #61
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216976656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doen
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:51:44 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216976684
bohhh...

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 19:53:53 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216976706
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Fuck no.
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.

Je weet het nooit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 19:58:37 #64
Dick Laurent Is Dead
pi_216976739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.

Je weet het nooit.
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he. :)
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:09:44 #65
323876 michaelmoore
pi_216976892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.
De orders stromen binnen, EU krijgt ook een beetje een oorlogseconomie
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:10:03 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216976899
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he. :)
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 20:14:20 #67
Dick Laurent Is Dead
pi_216976977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houden :')

Maar blijkbaar heb je zo'n onzeker fragiel egootje dat je dat nodig hebt. Ok man. :W
pi_216977112
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.

Da's wel een verschuiving van mentaliteit.
Victoria Nuland met 'Fuck the EU' was niet duidelijk genoeg?
Het verschil met Trump is dat hij niet probeert de schijn hoog te houden.
pi_216977127
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.

Alles daarboven is gewoon extra. Wat wil je nog meer dan?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:22:21 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216977133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houden :')

Maar blijkbaar heb je zo'n onzeker fragiel egootje dat je dat nodig hebt. Ok man. :W
Sorry, zo is het oprecht niet bedoeld.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:23:06 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216977153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.

Alles daarboven is gewoon extra. Wat wil je nog meer dan?
Ik denk persoonlijk dat het daar niet op aankomt.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:25:12 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216977192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Je weet het nooit.
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.

Volgens mij is het een vrij bekend verhaal dat de oud-directeur van poppodium 013 en zijn vriendin op die wijze om het leven zijn gekomen in de VS, omdat ze niet genoeg water bij zich hadden.

Zo gek is het dan toch niet om in ieder geval een paar basiszaken achter de hand te hebben? Nee, het gaat je totaal niet helpen tegen zware luchtaanvallen e.d. Maar een paar dagen vooruit kunnen bij iets als massale stroomstoringen kan toch helpen.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 20:28:14 #73
Dick Laurent Is Dead
pi_216977251
Tevens, voorraadje blikken kattenvoer!

Want je moet ook altijd aan je dierenvriendjes denken. ❤️

En mocht shit echt hl wanhopig worden... I mean, vlees is vlees weetjewel :@ :+
pi_216977374
Heb zo'n vermoeden dat hij de eerste is die de lokale supermarkt zal plunderen
pi_216977518
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.

Volgens mij is het een vrij bekend verhaal dat de oud-directeur van poppodium 013 en zijn vriendin op die wijze om het leven zijn gekomen in de VS, omdat ze niet genoeg water bij zich hadden.

Zo gek is het dan toch niet om in ieder geval een paar basiszaken achter de hand te hebben? Nee, het gaat je totaal niet helpen tegen zware luchtaanvallen e.d. Maar een paar dagen vooruit kunnen bij iets als massale stroomstoringen kan toch helpen.
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.

Als je je echt wil voorbereiden op de real deal, dat is heel goed, maar dan zit je niet naar 72 uur te kijken maar weken of maanden. En dat is voor iedereen een hel. Dus als je het doet, doe het dan goed, maar dan ben je nog wel even bezig.
pi_216977555
We weten dat de gevangenissen in nederland er g divers zijn.
Hoe zit het met dat aandeel in Nederlandse defensie?

Zie:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iepersoneel-neemt-af

[ Bericht 47% gewijzigd door Lospedrosa op 08-03-2025 20:50:06 ]
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 20:49:43 #77
Dick Laurent Is Dead
pi_216977677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind het maar overdreven.

Als je je echt wil voorbereiden op de real deal, dat is heel goed, maar dan zit je niet naar 72 uur te kijken maar weken of maanden. En dat is voor iedereen een hel. Dus als je het doet, doe het dan goed, maar dan ben je nog wel even bezig.
We moeten het nogmaals ook niet zo in het extreme trekken. Uiteraard kan vrijwel niemand zich voorbereiden op een 'real deal'

Maar in ieder geval basis dingen zoals drinkwater voor enkele dagen, en nog wat andere basic zaken die je kunnen helpen mocht de stroom voor langer dan 24u uitvallen ofzoiets... ja why the fuck not? Het hoeft ook niet direct om een zware oorlogssituatie te gaan he, er kunnen meer redenen zijn waardoor voorzieningen tijdelijk uitvallen.

Nogmaals, ieder is vrij om dat soort voorbereidingen wl of niet in huis te halen. :)
pi_216977695
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
We moeten het nogmaals ook niet zo in het extreme trekken. Uiteraard kan vrijwel niemand zich voorbereiden op een 'real deal'

Maar in ieder geval basis dingen zoals drinkwater voor enkele dagen, en nog wat andere basic zaken die je kunnen helpen mocht de stroom voor langer dan 24u uitvallen ofzoiets... ja why the fuck not? Het hoeft ook niet direct om een zware oorlogssituatie te gaan he, er kunnen meer redenen zijn waardoor voorzieningen tijdelijk uitvallen.

Nogmaals, ieder is vrij om dat soort voorbereidingen wl of niet in huis te halen. :)
Dat slaat nergens op. :')
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 20:56:39 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_216977771
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedankt voor je goed onderbouwde bijdrage. Je bent een verrijking voor het forum.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:59:41 #80
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216977804
quote:

[..]
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.

Natuurlijk is het vooral een comfort-verhaal, geen extreme survival of doomsday preppen. Je kunt vast allerlei 'lifehacks' hanteren zoals jouw voorbeeld m.b.t. water. Maar het is wat makkelijker als je het gewoon hebt staan wanneer het voor een paar dagen is.
pi_216977808
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom dan niet? Wat voor kwaad kan het om wat proviand voor enkele dagen in huis te hebben?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 21:04:32 #82
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216977871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik heb gewoon blikjes bier.
pi_216977897
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Piepers koken in bier :?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216977921
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:06 schreef halfway het volgende:

[..]
Piepers koken in bier :?
Nooit van een beercan chicken gehoord ?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 21:09:30 #85
pi_216977959
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Lekker
pi_216978076
Dus, wat schuift dat nou, World Police? Hoeveel moet je daar als gebruiker voor betalen? 10 miljoen per jaar voor iedere Amerikaanse basis? Plus een ton per soldaat? 1000 dollar per bewoner om Artikel 5 te mogen gebruiken? 100 miljoen per atoombom als vergelding op een vijandige atoombom?

Heeft iemand daar een lijstje van, of is Trump nog niet zover?
pi_216979155
Als dit waar is heeft ASML een groot probleem.

Eerst zien, dan geloven.

Die machine lijkt niet groot genoeg.

twitter
pi_216979224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:02 schreef polderturk het volgende:

Eerst zien, dan geloven.

[ x ]
Nog niet misschien. Propaganda.
pi_216979523
quote:

[..]

Water of ander drinken aanhouden voor 48 uur en wat pizza's in je vriezer kost je niets en je hebt er veel gemak van. Dat is per persoon 2 1,5l flessen water en 2 pizza's. Dat heeft bijna iedereen standaard al in huis.

Toen ik 4 jaar geleden in quarantaine moest voor enkele dagen was ik blij dat ik wat eten en drinken had.

Tevens heb ik 10 liter water in een jerrycan in de schuur staan om bij nood de wc door te spoelen. Kwam afgelopen jaar goed van pas toen het water opeens afgesloten was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216979751
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Water of ander drinken aanhouden voor 48 uur en wat pizza's in je vriezer kost je niets en je hebt er veel gemak van. Dat is per persoon 2 1,5l flessen water en 2 pizza's. Dat heeft bijna iedereen standaard al in huis.

Toen ik 4 jaar geleden in quarantaine moest voor enkele dagen was ik blij dat ik wat eten en drinken had.

Tevens heb ik 10 liter water in een jerrycan in de schuur staan om bij nood de wc door te spoelen. Kwam afgelopen jaar goed van pas toen het water opeens afgesloten was.
Ah, vriezer. Je hebt een noodaggregaat?
pi_216979778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk is het vooral een comfort-verhaal, geen extreme survival of doomsday preppen. Je kunt vast allerlei 'lifehacks' hanteren zoals jouw voorbeeld m.b.t. water. Maar het is wat makkelijker als je het gewoon hebt staan wanneer het voor een paar dagen is.
En het is natuurlijk de vraag of je kookplaat wel werkt voor koken.

Overigens is koken niet echt nodig. Water filteren door fijn doek in een plastic fles gieten en die fles een paar uur in de zon zetten levert ook drinkwater op.
pi_216979798
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het duurt wel even voor je vriezer ontdooit. Kwestie van zo weinig mogelijk open maken.
pi_216979803
quote:

Eerst zien, dan geloven.

[ x ]
Ik verwacht niet dat deze machine op hetzelfde niveau zit als ASML.
In feite is het een race naar de top, en op een gegeven moment ASML op zijn max en is het een kwestie van tijd dat de concurrentie daar ook zit.
Maar niet nu verwacht ik.
pi_216979851
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:35 schreef HiZ het volgende:

[..]
En het is natuurlijk de vraag of je kookplaat wel werkt voor koken.

Overigens is koken niet echt nodig. Water filteren door fijn doek in een plastic fles gieten en die fles een paar uur in de zon zetten levert ook drinkwater op.
Jij houd een dagboek bij van alle ziektes die je hebt gehad en wil daar nog wat pagina's aan toevoegen?
pi_216979881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij houd een dagboek bij van alle ziektes die je hebt gehad en wil daar nog wat pagina's aan toevoegen?
Zonlicht is een prima manier om water te desinfecteren. Zolang je plastic flessen gebruikt
pi_216979917
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat deze machine op hetzelfde niveau zit als ASML.
In feite is het een race naar de top, en op een gegeven moment ASML op zijn max en is het een kwestie van tijd dat de concurrentie daar ook zit.
Maar niet nu verwacht ik.
Je hebt geen idee wat er bij komt kijken.

Ja, omdat ASML die machines niet meer aan China mag verkopen, gooien ze er vele miljarden tegenaan. Want naast olie zijn chips tegenwoordig wat je industrie in leven houd. Maar het is niet alleen een kwestie van weten hoe het moet, je hebt ook een miljoen onderdelen nodig. En voor een flink aantal daarvan kun je maar bij een paar bedrijven ter wereld terecht. Het is de allerhoogste high-tech.

De meerderheid van die onderdelen zijn zo belachelijk complex om te maken, dat het je tientallen jaren kost voordat je weet waar je mee moet beginnen. En die bedrijven zitten niet in China.
pi_216980128
Nieuwe van Cappy

Eens kijken
pi_216980168
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt geen idee wat er bij komt kijken.

Ja, omdat ASML die machines niet meer aan China mag verkopen, gooien ze er vele miljarden tegenaan. Want naast olie zijn chips tegenwoordig wat je industrie in leven houd. Maar het is niet alleen een kwestie van weten hoe het moet, je hebt ook een miljoen onderdelen nodig. En voor een flink aantal daarvan kun je maar bij een paar bedrijven ter wereld terecht. Het is de allerhoogste high-tech.

De meerderheid van die onderdelen zijn zo belachelijk complex om te maken, dat het je tientallen jaren kost voordat je weet waar je mee moet beginnen. En die bedrijven zitten niet in China.
ASML exporteert machines naar China.
Alleen de laatste technologische machines mogen niet worden gexporteerd.
Logischerwijs probeert China die nu zelf te maken.
ASML heeft echter een technologische voorsprong van tientallen jaren.
Maar op een gegeven moment zal China die inhalen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:13:34 #99
323876 michaelmoore
pi_216980320
Nou ze zetten wel alles op alles he

Oekraine mag die oorlog NIET verliezen , het is nu alle hens aan dek in de EU ,
het is nu klaar 800 miljard euro
werk genoeg, geld genoeg, fabrieken genoeg, kom maar op

Trump kiest openlijk de kant van Putin , dus is nu ook onze oorlog geworden
quote:
Rheinmetall Supports the British Army with Rapid Delivery of 500 HX Logistic Vehicles

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 08-03-2025 23:18:42 ]
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:15:13 #100
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980337
twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:16:08 #101
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980346
twitter
pi_216980356
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
ASML exporteert machines naar China.
Alleen de laatste technologische machines mogen niet worden gexporteerd.
Logischerwijs probeert China die nu zelf te maken.
ASML heeft echter een technologische voorsprong van tientallen jaren.
Maar op een gegeven moment zal China die inhalen.
Mee eens. Maar het heeft ASML ook tientallen jaren gekost om die laatste machines te kunnen maken.

En als je alleen naar de afmetingen van de structuren op de chip kijkt, kan China nu al een heel eind komen. Het is vooral, dat zo'n nieuwe ASML machine dat patroon in 1 keer kan etsen, terwijl die Chinese machine er 32 keer overheen moet. Het is dus vele malen duurder en zonder ingrijpende verbeteringen wordt dat alleen maar slechter.

Daar staat tegenover, dat je een heleboel mensen aan kan trekken als je ze een miljoen Euro per jaar en een voorkeursbehandeling bied. Dus zo kun je het theoretische deel snel inlopen. Maar je moet natuurlijk wel al die fabrieken bouwen, met extreem waanzinnige toleranties.
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:17:00 #103
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980360
twitter
pi_216980401
Veel zeggende interview van een trumpist die veel invloed heeft gehad in project 2025

Trumpistisch denker Sumantra Maitra: ‘Zelensky moet vertrekken, die man is een nachtmerrie’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nachtmerrie-a4885610
Sumantra Maitra, die werkt bij een conservatief-trumpistische denktank, pleit voor Amerikaans buitenlandbeleid dat puur gericht is op eigenbelang.
Zijn de VS daarop uit, verdeel en heers?
„Amerika heeft baat bij een verdeeld Europa. Ik wil niet dat de EU zich tot een hegemone rivaal ontwikkelt, met een eigen leger, maar ik wil ook niet dat de hele EU verdwijnt en het continent weer in oorlog vervalt. Er zouden kleinere verbonden en handelszones kunnen komen, waarmee de VS een alliantie behoudt. De EU moet in ieder geval ophouden zich met allerlei ‘rechten’ en regulatie te bemoeien.”
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:20:58 #105
323876 michaelmoore
pi_216980406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:17 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
US kiest vol voor Israel , dan kiest Turkije vol voor de EU
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:24:14 #106
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980437
Interessant boek uit 1990....Al een voorspellend weergave dat Polen de nieuwe macht in Europa gaat worden....Helaas ook benoemend dat de VS de macht de komende jaren blijft handhaven...

twitter
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:24:44 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216980441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:15 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Je zou denken dat er duidelijke lijntjes lopen tussen Trump en Putin
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:26:44 #108
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216980461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ze zetten wel alles op alles he

Oekraine mag die oorlog NIET verliezen , het is nu alle hens aan dek in de EU ,
het is nu klaar 800 miljard euro
werk genoeg, geld genoeg, fabrieken genoeg, kom maar op

Trump kiest openlijk de kant van Putin , dus is nu ook onze oorlog geworden
[..]
Benieuwd wat er gebeurt als Rheinmetall gekoppeld wordt aan de van orders verstoken productiecapaciteit van VW in Wolfsburg, met wat extra financiering van staatswege. Dan zullen ze er misschien nog wel meer kunnen maken?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:29:52 #109
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980500
Tot zover de Russische kursk propaganda..
twitter
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:30:01 #110
323876 michaelmoore
pi_216980504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
Interessant boek uit 1990....Al een voorspellend weergave dat Polen de nieuwe macht in Europa gaat worden....Helaas ook benoemend dat de VS de macht de komende jaren blijft handhaven...

[ afbeelding ]

[ x ]
ik denk inderdaad dat Polen veel en veel meer capaciteit heeft dan Ruzzia , met hun eigen wapenafbrieken en afzonderlijke toegang tot het poolgebied met zweden ebn Finland
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:31:38 #111
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980521
Toresk is een Kurks inwording voor de USSR....

twitter
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:37:21 #112
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980577
Nieuwe oorlogsdoctrine wordt langzaam zichtbaar....

twitter
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:40:01 #113
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980603
Het is momenteel echt het gevecht van de langste adem.....Als alle Putin pijpers dit topic weer komen vervuilen met anti-oorlog retoriek, weet je dat ze de tijd niet aan hun zij hebben....

twitter
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:42:20 #114
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216980633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:37 schreef cosmosis het volgende:
Nieuwe oorlogsdoctrine wordt langzaam zichtbaar....

[ x ]
Meer een antidoctrine.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:42:37 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216980637
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:
Veel zeggende interview van een trumpist die veel invloed heeft gehad in project 2025

Trumpistisch denker Sumantra Maitra: ‘Zelensky moet vertrekken, die man is een nachtmerrie’
Sumantra Maitra, die werkt bij een conservatief-trumpistische denktank, pleit voor Amerikaans buitenlandbeleid dat puur gericht is op eigenbelang.
„Amerika heeft baat bij een verdeeld Europa. Ik wil niet dat de EU zich tot een hegemone rivaal ontwikkelt, met een eigen leger, maar ik wil ook niet dat de hele EU verdwijnt en het continent weer in oorlog vervalt. Er zouden kleinere verbonden en handelszones kunnen komen, waarmee de VS een alliantie behoudt. De EU moet in ieder geval ophouden zich met allerlei ‘rechten’ en regulatie te bemoeien.”
Dan heeft Sumaatje toch een beetje pech ben ik bang. Europa gaat zich tot een rivaal ontwikkelen omdat ze een volstrekte idioot naar voren hebben geschoven met hun projectje. Ze gaan te extreem, waardoor ze Europa wel in de hoek van even extreem reageren duwen. Als er iets is wat eensgezindheid kweekt dan is het wel een gezamenlijke vijand, bij voorkeur een vijand die ook nog eens een bully is ten opzichte van een zwakkere broeder.

Wat dat betreft, go Trump, go Trump!
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:48:53 #116
323876 michaelmoore
pi_216980700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dan heeft Sumaatje toch een beetje pech ben ik bang. Europa gaat zich tot een rivaal ontwikkelen omdat ze een volstrekte idioot naar voren hebben geschoven met hun projectje. Ze gaan te extreem, waardoor ze Europa wel in de hoek van even extreem reageren duwen. Als er iets is wat eensgezindheid kweekt dan is het wel een gezamenlijke vijand, bij voorkeur een vijand die ook nog eens een bully is ten opzichte van een zwakkere broeder.

Wat dat betreft, go Trump, go Trump!
Ik vraag me af hoe die persoon dan de toekomst van de Baltische staten ziet en die van Finland
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:49:52 #117
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980707
Trump die een pro-Poetin weg blijft varen....De zogenoemde Rusland sancties zijn momenteel een proefballonnetje zonder enig resultaat.....Daarintegen elk anti-Oekraine beleid wordt per direct toegepast.

twitter
  zaterdag 8 maart 2025 @ 23:53:53 #118
323876 michaelmoore
pi_216980746
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
Trump die een pro-Poetin weg blijft varen....De zogenoemde Rusland sancties zijn momenteel een proefballonnetje zonder enig resultaat.....Daarintegen elk anti-Oekraine beleid wordt per direct toegepast.

[ x ]
zou mooi zijn als ieder land die Trump nu in de gordijnen jaagt, de kant kiest van de EU tegen Ruzzia
  VIVA zaterdag 8 maart 2025 @ 23:55:32 #119
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980764
Interessante tijden waar de wereldorde mogelijk een reset krijgt....

twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:00:11 #120
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980778
Scandinavie bekrachtigt toch wel de samenwerking waar de rest van Europa nog wat kunnen leren, hoe noordelijker hoe verstandiger?

twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:00:57 #121
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980786
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:02:20 #122
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980798
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:03:00 #123
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980805
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:04:22 #124
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980817
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:05:41 #125
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980827
Something going on in Rostov...
twitter
pi_216980828
Het topic is weer een linkdump geworden van allerlei onzinnige twitterberichtjes?
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:09:13 #127
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980845
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:05 schreef Vliegbaard het volgende:
Het topic is weer een linkdump geworden van allerlei onzinnige twitterberichtjes?
Fijn he toch wat positief nieuws onder ons supporters van de vrije democratische wereld...

twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:10:52 #128
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980852
Something is on fire!
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:14:27 #129
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980869
twitter
  zondag 9 maart 2025 @ 00:14:46 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216980872
quote:
17s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:02 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Is dat wat Vance bedoelde met een propaganda tour tegen Zelensky om maar kanonnenvoer te werven?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:17:00 #131
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980883
Wie had dat gedacht dat Zelensky een geschiedenisschrijvende held zou worden.....

twitter
pi_216980889
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat wat Vance bedoelde met een propaganda tour tegen Zelensky om maar kanonnenvoer te werven?
Vrouwen in het leger zijn not done volgens Maga.
pi_216980892
quote:
84s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:09 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Fijn he toch wat positief nieuws onder ons supporters van de vrije democratische wereld...

[ x ]
Ik vind de links informatief.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:18:59 #134
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980895
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vance is een Trump roeptoeter niet te serieus nemen...
  zondag 9 maart 2025 @ 00:19:08 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216980897
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vrouwen in het leger zijn not done volgens Maga.
Is dat zo?

Maakt ook niet uit. Mooi meisje om te zien. Ik geloof er geen reet van dat zij daar in het leger staat. Het is wanhopige propaganda.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:20:48 #136
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980906
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat zo?

Maakt ook niet uit. Mooi meisje om te zien. Ik geloof er geen reet van dat zij daar in het leger staat. Het is wanhopige propaganda.
Wanhopig voor wie? Waarom zo negatief?
  zondag 9 maart 2025 @ 00:22:02 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216980916
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:20 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Wanhopig voor wie? Waarom zo negatief?
Ik ben niet negatief. Maar het valt mij op dat de zelf verklaarde "fatsoenlijke" denkers dit soort berichten plaatsen. Een ieder weet dat zulke mooie meisjes daar echt niet in de frontlinie staan, maar blijkbaar is er geen enkele gene meer om maar te proberen te rekruteren.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:23:45 #138
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980925
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben niet negatief. Maar het valt mij op dat de zelf verklaarde "fatsoenlijke" denkers dit soort berichten plaatsen. Een ieder weet dat zulke mooie meisjes daar echt niet in de frontlinie staan, maar blijkbaar is er geen enkele gene meer om maar te proberen te rekruteren.
Noem je mij nu een zelfverklaarde "fatsoenlijke" denker? :D Dank je!
  zondag 9 maart 2025 @ 00:24:16 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216980929
quote:
@cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op, het vormt helemaal geen onderdeel van de discussie.
Als ik twitterberichtjes wil zien ga ik naar Twitter. Dit is fok, een discussieforum
The End Times are wild
  zondag 9 maart 2025 @ 00:24:31 #140
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216980931
quote:
die onzinnige 'discussies' van de Jomanda's van Fok slaan ook nergens op
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:26:02 #141
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980943
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op, het vormt helemaal geen onderdeel van de discussie.
Als ik twitterberichtjes wil zien ga ik naar Twitter. Dit is fok, een discussieforum
Sorry ik zal ook wat pro-trump (poetin) links posten om de 5 bots te pleasen
  zondag 9 maart 2025 @ 00:27:49 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216980950
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:26 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Sorry ik zal ook wat pro-trump (poetin) links posten om de 5 bots te pleasen
Nee, gewoon stoppen met linkdumpen, meedoen met de discussie of wegwezen
The End Times are wild
pi_216980951
twitter
pi_216980953
quote:
Ik kom hier voornamelijk voor de Twitter berichten, rest scroll ik erg vlug doorheen. Zal vast niet de enige zijn.

Dus ga zo door met die Twitter berichtjes :)
  zondag 9 maart 2025 @ 00:29:22 #145
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216980955
Nee hoor, een linkje dumpen mag best, ga vooral door. ^O^
  zondag 9 maart 2025 @ 00:29:52 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216980958
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:28 schreef wpor het volgende:

[..]
Ik kom hier voornamelijk voor de Twitter berichten, rest scroll ik erg vlug doorheen. Zal vast niet de enige zijn.

Een paar kunnen wel, zeker als het nieuws betreft. Punt is dat er van beide partijen tig filmpjes te vinden zijn waaruit blijkt dat Rusland of Oekrane aan de winnende hand is.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:30:24 #147
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980961
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Welke discussie ben je aan het voeren? Ik lever tenminste nog nieuws aan...Kom op start de discussie wat je dwars zit....
  zondag 9 maart 2025 @ 00:30:46 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216980962
Maar goed. Ik had na alle storm van de afgelopen weken wel verwacht dat we nu zobeetje wel zouden zijn bij een concept akkoord. Maar daar is nog geen sprake van. Lijkt het.
pi_216980966
quote:

[..]
Bepaal jij niet.
  zondag 9 maart 2025 @ 00:32:46 #150
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216980967
quote:

[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op
En ik vind veel 'discussies' verstorend. Flauwekul, voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn, etc
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:34:06 #151
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216980973
Inderdaad Trump was te naief om te denken dat Poetin wel in was voor een dealtje...Het feit is dat Rusland al meer dan een jaar een oorlogseconomie draait...Dit is niet zomaar terug te draaien zonder extreme winsten te behalen, anders ga je als land kapot.
  zondag 9 maart 2025 @ 00:35:48 #152
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216980986
quote:

[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op
En ik vind veel 'discussies' verstorend. Flauwekul, voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn, etc
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:30 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Ik had na alle storm van de afgelopen weken wel verwacht dat we nu zobeetje wel zouden zijn bij een concept akkoord. Maar daar is nog geen sprake van. Lijkt het.
Aha, is dat het punt? Nou dan kunnen we het topic wel sluiten!
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:42:29 #153
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216981013
twitter
pi_216981015
quote:
84s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:17 schreef cosmosis het volgende:
Wie had dat gedacht dat Zelensky een geschiedenisschrijvende held zou worden.....

[ x ]
Ik denk daar wel eens aan hoe 1 persoon de wereld kan veranderen.

Als ipv Zelensky een andere man de president was van Oekraine terwijl die aangevallen werd, en het was een oudere, niet echt charmante man.

Hoe zou Oekraine er dan uit zien?
Hoe je het went of keert, men is gevoelig voor charisma en niet alleen burgers ook politici.
Zelensky heeft zich bewezen niet alleen als charismatisch maar ook dat hij geen lafaard is, ondanks alle gevaren liet hij zich op de straten zien, in de loopgraven.

Ik geloof werkelijk dat met een minder charmante man, dat Oekraine veel minder steun zou hebben gekregen uit het westen.
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:43:09 #155
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216981017
twitter
  VIVA zondag 9 maart 2025 @ 00:48:07 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216981037
quote:

[..]
Ik wacht nog steeds op een goede objectieve discussie @LXIV dat een linkdump doet overstijgen, wellicht morgen een nieuwe kans...
  zondag 9 maart 2025 @ 01:00:30 #157
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216981071
  zondag 9 maart 2025 @ 01:22:29 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216981129
Moderatie?
pi_216981354
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:48 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op een goede objectieve discussie @:LXIV dat een linkdump doet overstijgen, wellicht morgen een nieuwe kans...
Alsof een goede discussie mogelijk gaat zijn..... juist nieuws posten, of dat nu van twitter is of elders, zolang het maar actueel is en geen opinie of andere drek.
pi_216981518
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een paar kunnen wel, zeker als het nieuws betreft. Punt is dat er van beide partijen tig filmpjes te vinden zijn waaruit blijkt dat Rusland of Oekrane aan de winnende hand is.
En vooral de Oekraense filmpjes maken je kwaad...
pi_216981524
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:43 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Dit is Oekraense propaganda die niet mag.
Iedereen ziet toch dat die hond niet echt een pet draagt en een saluut uit brengt :{w
pi_216981527
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:42 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Als ipv Zelensky een andere man de president was van Oekraine terwijl die aangevallen werd, en het was een oudere, niet echt charmante man.

Hoe je het went of keert, men is gevoelig voor charisma en niet alleen burgers ook politici.
Zelensky heeft zich bewezen niet alleen als charismatisch maar ook dat hij geen lafaard is, ondanks alle gevaren liet hij zich op de straten zien, in de loopgraven.

Ik geloof werkelijk dat met een minder charmante man, dat Oekraine veel minder steun zou hebben gekregen uit het westen.
Daarom is er, naast bewondering voor hem, ook veel haat tegen hem.
  zondag 9 maart 2025 @ 07:10:54 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216981576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mijn vriezer houdt alles een dag bevroren.
En straks heb ik een accu en panelen in island mode.
  zondag 9 maart 2025 @ 07:14:18 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216981584
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 01:22 schreef phpmystyle het volgende:
Moderatie?
Idd waarom kun jij je 1000x weerlegde onzin blijven posten.
  zondag 9 maart 2025 @ 07:17:30 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216981596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:

En daarom de haat op de EU. Het staat ze niet aan dat het een economische wereldmacht is die regels aan Amerikaanse bedrijven oplegt. Vroeger hadden ze trouwens het VK daarvoor om zaken te frustreren.

Het is trouwens wel een hele kortzichtige blik op eigen belang.
pi_216981604
quote:
17s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:02 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
twitter
pi_216981619
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En daarom de haat op de EU. Het staat ze niet aan dat het een economische wereldmacht is die regels aan Amerikaanse bedrijven oplegt. Vroeger hadden ze trouwens het VK daarvoor om zaken te frustreren.

Het is trouwens wel een hele kortzichtige blik op eigen belang.
De Republikeinen stonden destijds ook te juichen bij de Brexit.
Dat gaf me al te denken over hoe ze tegen de EU aan kijken.
  zondag 9 maart 2025 @ 07:26:40 #168
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216981656
quote:

[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op, het vormt helemaal geen onderdeel van de discussie.
Ik ben er wel blij mee. Blijf je toch op de hoogte van zaken die niet in de krant komt.
pi_216981677
quote:

Eerst zien, dan geloven.

[ x ]
Ja boeien, net of jij of ik er slechter of beter van worden
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216981731
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je dacht dat de VS deed wat het deed uit de 'kindness of their hearts'? Please, dat was in 1945 al niet het geval. De VS is en blijft altijd een opportunist.
  zondag 9 maart 2025 @ 08:03:58 #171
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216981886
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:32 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja boeien, net of jij of ik er slechter of beter van worden
ASML is altijd al een onetrick pony geweest.
Vroeger of later komt er een concurrent die hetzelfde kunstje flikt, maar dan goedkoper/beter/sneller.
Die tijd lijkt nu gekomen. Bye ASML :W
  zondag 9 maart 2025 @ 09:13:28 #172
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_216982382
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:42 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Een minder charmante man of vrouw die Amerikaanse steun voor vluchten weigerde en vlak na de afgeslagen aanval op Kyiv een filmpje vanuit Kyiv de wereld inslingerde waarop hij/zij met zijn regering stond en zei : Ik ben hier, wij zijn allemaal hier! En wij blijven hier, wij geven ons land niet op! zou mijns inziens net zoveel steun hebben gekregen. En als die persoon daarna soldaten aan het front had bezocht en zijn team net zo goed had beseft hoe belangrijk beelden zijn, was die steun zeker ook gebleven.

Vooral omdat het dan net zo goed het beeld had gekanteld de lafaard is gevlucht met de staatskas , hij is elders, dat beeld achter hem is een projectie , hij is maar een waardeloze komiek die enkel piano kan spelen met zijn pik, een nep-president etc. etc. etc. dat trollen direct overal verspreidden. Charmant en niet lelijk of harkerig en oerlelijk, het contrast van zijn daden met de door trollen verspreidde des-info maakte hem een held. Hij won ook aan charme door zijn onverschrokken optreden, dwars door alle trollerij heen.Misschien moeten we de trollen met al hun verdachtmakingen en filmpjes van dat piano-optreden wel bedanken voor het leveren van een mooie contrasterende achtergrond, waardoor Zelensky nog meer begon te schitteren.
pi_216982383
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 00:28 schreef wpor het volgende:

[..]

Ik zal wel in de minderheid zijn; maar ik zit hier op een discussieforum. Leuk en informatief al die twitterberichten maar het draagt niet echt bij aan een discussie en of de inhoud van het twitterbericht nou klopt of niet. Ik moet als lezer maar inschatten dat de twitteraar een betrouwbare bron is?

Daarnaast zou ik het wel fijn vinden als dergelijke berichten voorzien worden van een zienswijze of mening van de poster. Nu lijken het gewoon 20 willekeurige berichten waarvan de lezer de waarde en betrouwbaarheid van de bron moet inschatten.
  zondag 9 maart 2025 @ 09:17:11 #174
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_216982421
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ben er wel blij mee. Blijf je toch op de hoogte van zaken die niet in de krant komt.
Ik ook, ik wou dat bluesky-links ook konden. Bij twitter kan ik de commentaren niet meer lezen.
pi_216982455
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 08:03 schreef kibo het volgende:

[..]
ASML is altijd al een onetrick pony geweest.
Vroeger of later komt er een concurrent die hetzelfde kunstje flikt, maar dan goedkoper/beter/sneller.
Die tijd lijkt nu gekomen. Bye ASML :W
Die tijd is er nog niet.
pi_216982528
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
"De Republikeinen" is niet 1 groep met 1 mening.
pi_216982567
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:32 schreef QAnonn het volgende:

[..]
"De Republikeinen" is niet 1 groep met 1 mening.
Degenen met een andere mening worden hard ter orde geroepen.
pi_216982576
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Degenen met een andere mening worden hard ter orde geroepen.
Of gecensureerd.
  zondag 9 maart 2025 @ 09:43:29 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216982634
Weer meerdere aanvallen vannacht op Oekraine op burgers.

twitter

Nou Donnie, Rusland gaat niet minderen met massamoord. Volgens mij luisteren ze niet naar je? Wat ga je daar aan doen?
pi_216982661
twitter

Elmo begint te radicaliseren.
pi_216982707
https://www.ft.com/content/76937db3-0b3b-44d4-9005-9709512acd53

Die zogenaamde 'eenheid' heeft niet lang geduurd. Al investeren we ontelbaar veel geld in (gezamenlijke) defensie, als de neuzen niet dezelfde kant op staan schiet je er niets mee op.
  zondag 9 maart 2025 @ 09:54:15 #182
323876 michaelmoore
pi_216982724
quote:

[..]
ik zit nooit op X of Z, dus ik vind wel makkelijk als er relevante zaken uit gehaald worden
  zondag 9 maart 2025 @ 09:58:06 #183
323876 michaelmoore
pi_216982758
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als Elmo dat doet dan maakt ie echt geen vrienden mee

zondag 9 maart 2025 @ 10:14:15 #184
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_216982948
Het probleem is voor de Russen net zo groot als die mafketel Starlink uitzet. Zij draaien inmiddels ook op dat systeem en ondervinden dus net zoveel hinder.
pi_216983010
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:43 schreef Momo het volgende:

[ x ]

Nou Donnie, Rusland gaat niet minderen met massamoord. Volgens mij luisteren ze niet naar je? Wat ga je daar aan doen?
Laat je nou geen zand in de ogen gooien door Trump want die is helemaal niet uit op een staakt het vuren.
Ofwel Zelensky en Oekrane geven zich over, of het gaat door tot Poetin zijn gestelde doelen haalt.
Juist daarom is alle steun vanuit de VS gestaakt en krijgt Rusland alle ruimte om aan te vallen.

quote:
[ x ]

En daar past deze ook heel goed in.
Verpakt als 'erg dat er zoveel doden vallen' maar is in feite draagt het bij aan het verzwakken van Oekrane.
pi_216983041
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:21 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Laat je nou geen zand in de ogen gooien door Trump want die is helemaal niet uit op een staakt het vuren.
Ofwel Zelensky en Oekrane geven zich over, of het gaat door tot Poetin zijn gestelde doelen haalt.
Juist daarom is alle steun vanuit de VS gestaakt en krijgt Rusland alle ruimte om aan te vallen.
[..]
En daar past deze ook heel goed in.
Verpakt als 'erg dat er zoveel doden vallen' maar is in feite draagt het bij aan het verzwakken van Oekrane.
Dat is ook speculatie.
Vakman pur sang
pi_216983200
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook speculatie.
Nee, dat hoe het momenteel ervoor staat.
Het is te belachelijk om de partij die aangevallen word zo voor het blok te zetten en de aanvallende partij alle ruimte te geven.

https://www.themoscowtime(...)keswoman-says-a88277

Of het is naar de wens van Rusland of het gaat gewoon door.
  zondag 9 maart 2025 @ 10:49:01 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216983242
Je krijgt wel steeds meer het idee dat de VS de kant van Rusland heeft gekozen

twitter
pi_216983245
Als je nu nog een Tesla koopt, dan ben je een debiel.

twitter
pi_216983388
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
Je krijgt wel steeds meer het idee dat de VS de kant van Rusland heeft gekozen

[ x ]
Dat hebben ze. Als wij (de welwillende landen) werkelijk een sterk militair machtsblok kunnen vormen, gaan de Amerikanen over enkele jaren hierna terug kijken en denken: oohh, wat was dit dom. Krijgen wij dit niet voor elkaar, dan zullen we over enkele jaren nog steeds door Amerika worden vernederd.
pi_216983503
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:49 schreef polderturk het volgende:
Als je nu nog een Tesla koopt, dan ben je een debiel.

[ x ]
Laat ze maar uitstappen. We hebben niks aan een Amerika dat wel de middelen heeft, andere landen bij hun eigen vetes betrekt maar als puntje bij paaltje komt niet wil acteren volgens de NATO-normen.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:23:25 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216983557
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:43 schreef Momo het volgende:

[ x ]

Dit stopt pas na het sluiten van een akkoord natuurlijk.
En men kan er niet veel tegen doen. Pijnlijk maar waar.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:28:38 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216983652
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit stopt pas na het sluiten van een akkoord natuurlijk.
En men kan er niet veel tegen doen. Pijnlijk maar waar.
Dan gaat het gewoon door, maar nu met Oekrane bezet door de Russen.

Iedereen die zich verzet wordt verpletterd door de Russen. Mannen mogen in het Russische leger vechten voor de volgende verovering.

Bezetting door de Russen is geen vrede, het is meer geweld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 9 maart 2025 @ 11:40:19 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216983864
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan gaat het gewoon door, maar nu met Oekrane bezet door de Russen.

Iedereen die zich verzet wordt verpletterd door de Russen. Mannen mogen in het Russische leger vechten voor de volgende verovering.

Bezetting door de Russen is geen vrede, het is meer geweld.
Welnee.
Ik denk dat als wordt herkend dat Oek geen NAVO lid wordt, Krim en delen van de Don Bass bij RF horen, dat er dan al veel opgelost is. En EU mag niet meer meer OEK opnemen in allerlei netwerken en instituties om daarmee OEK tegen RF op te zetten.

De oplossingen zijn ook weer niet zo ingewikkeld.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 11:41:58 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216983902
De EU gaat over wie of wat het opneemt in de familie, niet Trump en niet Poetin
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 11:42:53 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216983929
Maar dit is iig geen hele ingewikkelde oplossing, we geven Poetin in alles zijn zin en dan gaan we zitten hopen dat het klaar is O+
pi_216983965
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:41 schreef sp3c het volgende:
Als we de militaire overmacht hebben en de ballen om ons territorium te verdedigen wel inderdaad.

Beide zijn op dit moment nog niet echt aan de orde. Vooral ook omdat de intentie voorlopig ontbreekt om ons eigen terrein te willen verdedigen ten behoud van enige vorm van vrede.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:45:55 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984007
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:41 schreef sp3c het volgende:
Dat is dus wensdenken.
Ook externe invloeden maken of breken wat er hier gebeurt.
De EU wordt militair niet serieus genomen.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:49:57 #200
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984107
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
https://www.ft.com/content/76937db3-0b3b-44d4-9005-9709512acd53

Die zogenaamde 'eenheid' heeft niet lang geduurd. Al investeren we ontelbaar veel geld in (gezamenlijke) defensie, als de neuzen niet dezelfde kant op staan schiet je er niets mee op.
Voor beide kanten valt iets te zeggen. OP de korte termijn hebben we buitenlandse partners nodig maar voor de lange termijn zou het gunstig zijn wanneer we het zelf ontwikkelen en dan is het wel zaak dat geld ook naar de eigen industrie gaat. Het vervelende alleen is dat voor Frankrijk de eigen industrie met name Frans moet zijn.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:51:16 #201
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984133
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welnee.
Ik denk dat als wordt herkend dat Oek geen NAVO lid wordt, Krim en delen van de Don Bass bij RF horen, dat er dan al veel opgelost is. En EU mag niet meer meer OEK opnemen in allerlei netwerken en instituties om daarmee OEK tegen RF op te zetten.

De oplossingen zijn ook weer niet zo ingewikkeld.
WTF deze onzin bedoel ik dus!

Dat komt gewoon neer op totale capitulatie.
pi_216984147
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is dus wensdenken.
Wat m.i. vooral te maken heeft met het feit dat we niet durven. We willen koste wat kost de vrede bewaren om maar niet te hoeven escaleren.
Laat dat nou een van de redenen zijn achter heel die SMO. Als de EU Poetin vooraf duidelijk had gemaakt wat de consequenties zouden zijn, dan had hij het niet geprobeerd. Maar in 2014 met de annexatie van de Krim was al gebleken dat wij Europeanen op eigen houtje niks durven. Dat was eigenlijk al een voorbode van wat Amerika onder leiding van Obama van plan was.

En we hebben het gewoon laten gebeuren.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 11:52:15 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216984161
quote:
[ x ]

Begint?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:52:29 #204
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984169
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sommigen hier zijn dan ook de Nederlandse vertaling van Russia Today.
pi_216984196
twitter
  zondag 9 maart 2025 @ 11:53:36 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984206
quote:

[..]

Partiele capitulatie.
Oek zal gaan capituleren (of compleet verslagen worden) als USA er niet in slaagt om een vredesakkoord te sluiten tussen OEK en RF.
Ik blijf er bij dat 03-2022 Istanbul een gouden uitkomst was.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:55:19 #207
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984264
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Partiele capitulatie.
Oek zal gaan capituleren (of compleet verslagen worden) als USA er niet in slaagt om een vredesakkoord te sluiten tussen OEK en RF.
Ik weet dat jij daar bij blijft maar ook dat is onzin.
Wat gaat rusland inleveren?
pi_216984267
Vroege 1-april grap van Poetin:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 9 maart 2025 @ 11:55:27 #209
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984269
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Partiele capitulatie.
Vredesakkoord? Als er al iets komt dan is het een variant op het Molotov-ribbentrop pact inclusief geheime bijlage.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:55:28 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984270
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat m.i. vooral te maken heeft met het feit dat we niet durven. We willen koste wat kost de vrede bewaren om maar niet te hoeven escaleren.
Laat dat nou een van de redenen zijn achter heel die SMO. Als de EU Poetin vooraf duidelijk had gemaakt wat de consequenties zouden zijn, dan had hij het niet geprobeerd. Maar in 2014 met de annexatie van de Krim was al gebleken dat wij Europeanen op eigen houtje niks durven. Dat was eigenlijk al een voorbode van wat Amerika onder leiding van Obama van plan was.

En we hebben het gewoon laten gebeuren.
Zo rond 09-2022 begon het RF leger serieus barsten te vertonen en moesten ook terugtrekken vluchten naar posities die beter te verdedigen waren. Feit is is dat RF aan het trainen en produceren is geslagen en wij niet.
Komt nog haast de filosofische vraag bij of wij RF wel hadden willen verslaan? Ik denk dat de doelstelling was en nog steeds is om hen uit te putten./
  zondag 9 maart 2025 @ 11:56:01 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984282
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik weet dat jij daar bij blijft maar ook dat is onzin.
Wat gaat rusland inleveren?
Geen idee.
In elk geval dat Rusland niet heel Oek zal gaan innemen. En dat mag je grote winst noemen. Rusland is aan het winnen, en dat zul je gaan voelen in de deal.
pi_216984302
quote:

[..]

Onzin of realisme?

Donbass is altijd al erg Rusland gezind geweest. Verliezen wij en dan met name Oekrane er echt iets mee als dat part of the deal is?

Wij roepen al 3 jaar vanuit onze ivoren toren dat we alleen een staakt het vuren accepteren als Poetin zich volledig terugtrekt. We stellen daar buiten wat geld en wapens vrij weinig tegenover om dat te bewerkstelligen. Hoe moedig de Oekraners ook zijn, ze kunnen dat niet met extensieve hulp van buitenaf. Zolang wij vanuit Europa die niet bereid zijn te geven kunnen we van allerlei onzinnige eisen gaan stellen maar de realiteit, hoe wreed die ook is, is toch echt anders.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:57:25 #213
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984316
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geen idee.
In elk geval dat Rusland niet heel Oek zal gaan innemen. En dat mag je grote winst noemen. Rusland is aan het winnen, en dat zul je gaan voelen in de deal.
De mensen die in de bezette gebieden zullen worden gemarteld en gedood omdat het westen ze liet stikken zullen dat idd als winst voelen.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 11:59:30 #214
3928 Ulx
pi_216984348
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:53 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Duitsland koopt ze alleen wegens de B61. Met de VS uit NAVO of een Franse of eigen bom is de F35 niet meer nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:59:44 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984353
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De mensen die in de bezette gebieden zullen worden gemarteld en gedood omdat het westen ze liet stikken zullen dat idd als winst voelen.
Pfff
  zondag 9 maart 2025 @ 12:00:29 #216
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984363
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Pfff
Is je propaganda bot op?
pi_216984367
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

Ik denk dat de doelstelling was en nog steeds is om hen uit te putten./
Ik denk het ook. En dat is ondanks alle steunuitingen die we dagelijks doen echt wel een smerige actie. Geopolitiek over de rug van duizenden dode Oekraners in de hoop dat Rusland dermate verzwakt dat ze ons (EU/NAVO) niet aan gaan vallen.

Lafheid ten top.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:02:11 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984379
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk het ook. En dat is ondanks alle steunuitingen die we dagelijks doen echt wel een smerige actie. Geopolitiek over de rug van duizenden dode Oekraners in de hoop dat Rusland dermate verzwakt dat ze ons (EU/NAVO) niet aan gaan vallen.

Lafheid ten top.
Klopt.
Deze oorlog is nog fouter als die in Vietnam of alle ''lentes'' die wij in het M-O hebben uitgevoerd.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:02:20 #219
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984381
Vredesakkoord, zo eentje waar Oekrane de kernwapens opgeeft in ruil voor vrede?

Pure winst inderdaad
pi_216984389
Trump is nu bijna actief Rusland aan het helpen.

https://x.com/noclador/st(...)DL2L8oJHHmK8v3Q&s=19

"Trump ordering to stop support for Ukraine's F-16 fighters Electronic Warfare systems could also happen to Europe... because stingy European politicians outsourced much of electronic warfare reprogramming against new threats to the US Air Force's 350th Spectrum Warfare Wing..."
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:04:31 #221
3928 Ulx
pi_216984403
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor beide kanten valt iets te zeggen. OP de korte termijn hebben we buitenlandse partners nodig maar voor de lange termijn zou het gunstig zijn wanneer we het zelf ontwikkelen en dan is het wel zaak dat geld ook naar de eigen industrie gaat. Het vervelende alleen is dat voor Frankrijk de eigen industrie met name Frans moet zijn.
Europees.

Frankrijk wil de verdediging zelf in de hand hebben. Ze hebben geen zin meer in weer iets mee te maken als in de jaren dertig met Belgi dat uit een alliantie stapte waardoor de samen aangelegde Maginot-linie in een keer onbruikbaar werd. En ik geef ze geen ongelijk.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:04:56 #222
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984406
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Lafheid ten top.
Er is maar 1 persoon direct verantwoordelijk voor de dood van Oekraense mensen en deze vorm van geopolitiek.

Gek genoeg hoor je dan ineens allerlei argumenten waarom wij 'begrip' zouden moeten hebben. Er is een tekort aan hanen om drie keer te kraaien
pi_216984412
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vredesakkoord, zo eentje waar Oekrane de kernwapens opgeeft in ruil voor vrede?

Pure winst inderdaad
Je kunt je ogen sluiten of je vingers in je oren stoppen omdat je het allemaal niet wil horen of zien. Maar momenteel heeft Rusland wel de kaarten in handen. Dus het is momenteel f gedeeltelijke capitulatie f soldaten de meatgrinder in blijven sturen.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:06:48 #224
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984450
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je kunt je ogen sluiten of je vingers in je oren stoppen omdat je het allemaal niet wil horen of zien. Maar momenteel heeft Rusland wel de kaarten in handen. Dus het is momenteel f gedeeltelijke capitulatie f soldaten de meatgrinder in blijven sturen.
Dat was mijn punt dan ook helemaal niet, maar leuk hoe je het weer probeert te verdraaien. Een deal met jou vriend komt er alsnog op neer dat het doden door blijft gaan.

Een vredesakkoord betekent dat binnen het bezet gebied allerlei mensen gexecuteerd gaan worden. Dus je hele frame van vrede of doden is misselijkmakend omdat jij ook weet hoe de Russen achter de linies zijn. En jij noemt dat vrede, houd toch op man.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:07:02 #225
3928 Ulx
pi_216984453
quote:

[..]
Nee hoor. Men zegt dat Rusland de kaarten in handen heeft, maar het is wel Poetin die via zijn trekpop smeekt om een wapenstilstand.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:07:58 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984469
quote:

[..]
Gedeeltelijke capitulatie is onvermijdelijk, maar dan moeten er voor de Oekraiense romp wel vooruitzichten zijn en dat zal betekenen dat er veiligheidsgaranties afgegeven worden en deze op termijn geintegreerd worden in een gedeeltelijke inclusie van Oekraine in de EU middels verdragen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216984480
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat was mijn punt dan ook helemaal niet, maar leuk hoe je het weer probeert te verdraaien.
Wat is je punt dan wel? Want veel verder dan wat nietszeggende oneliners kom je ook niet echt namelijk.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:09:17 #228
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216984493
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat is je punt dan wel? Want veel verder dan wat nietszeggende oneliners kom je ook niet echt namelijk.
Nee de sleetse 100x dezelfde Russische propaganda is lekker.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:09:31 #229
3928 Ulx
pi_216984496
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Gedeeltelijke capitulatie is onvermijdelijk, maar dan moeten er voor de Oekraiense romp wel vooruitzichten zijn en dat zal betekenen dat er veiligheidsgaranties afgegeven worden en deze op termijn geintegreerd worden in een gedeeltelijke inclusie van Oekraine in de EU middels verdragen.
En als Rusland dan alsnog aanvalt, wat dan? Gaan we dan vanuit een zwakkere positie wel ingrijpen?
  zondag 9 maart 2025 @ 12:10:27 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984507
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
En als Rusland dan alsnog aanvalt, wat dan? Gaan we dan vanuit een zwakkere positie wel ingrijpen?
Ja, dan zijn we gebonden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:11:22 #231
3928 Ulx
pi_216984517
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, dan zijn we gebonden.
Maar dat is militair lastiger want Rusland is dan sterker.

Waarom dan pas?
pi_216984522
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:45 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Nee, dat hoe het momenteel ervoor staat.
Het is te belachelijk om de partij die aangevallen word zo voor het blok te zetten en de aanvallende partij alle ruimte te geven.

https://www.themoscowtime(...)keswoman-says-a88277

Of het is naar de wens van Rusland of het gaat gewoon door.
Nee dat is niet waar en dat weet jij ook, hoop ik.
De VS is helemaal klaar met deze oorlog en vind Oek momenteel oorlog-ruiers gesteund door de EU.

In eerste instantie heeft de VS Intel en installaties geleverd waarmee Oekrane zover is gekomen. Hadden ze dat vanaf begin niet gedaan was Rusland al veel verder gekomen. Of had Oek al gecapituleerd. Je kunt ze dus moeilijk anti Oekrane noemen.
Alleen nu na 3 jaar vind de VS het goed en vinden dat ze moeten inbinden. Rusland ook, de EU ook. Zodat de oorlog eindigt en eindeloze stroom wapens en lijken stoppen.

Ondertussen ga ik er vanuit dat Rusland ook aangepakt wordt en gedwongen wordt om tot een deal te komen. Doen ze dat niet dan zie ik de VS wel weer draaien en de aanval op Rusland inzetten.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:13:19 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984544
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar dat is militair lastiger want Rusland is dan sterker.
Wij hopen tegen die tijd ook sterker te zijn (ondanks vermoedelijk het verlies van Amerikaanse steun) en ik neem aan dat China bij zo'n volgende verdragsbreach Rusland niet nog eens zal steunen.
quote:
Waarom dan pas?
Omdat wij altijd het minimale doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216984557
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nee de sleetse 100x dezelfde Russische propaganda is lekker.
Welke Russische propaganda? Het is de keiharde realiteit voor de Oekraners: of sneuvelen aan het front of gemarteld worden ''achter de linies'' (alsof dat laatste nu niet gebeurd).

Zolang Europa nergens voor in wil staan, geen veiligheidsgaranties wil bieden maar alleen geld en wapens stuurt hebben we helemaal niks te willen en zijn we overgeleverd aan 2 idioten in het Kremlin en het Witte Huis.
pi_216984568
quote:

[..]
Sterf toch kut kneus
pi_216984582
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:14 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Sterf toch kut kneus
Mag niet h?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:15:58 #237
3928 Ulx
pi_216984588
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij hopen tegen die tijd ook sterker te zijn (ondanks vermoedelijk het verlies van Amerikaanse steun) en ik neem aan dat China bij zo'n volgende verdragsbreach Rusland niet nog eens zal steunen.
[..]
Omdat wij altijd het minimale doen.
Je weet dat is gewoon een variant is op "We geven Sudetenland en in ruil mag Tsjechoslowakije blijven bestaan" waarna de rest van dat land zes maanden later alsnog werd bezet en het westen niets deed.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:16:43 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984595
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je weet dat is gewoon een variant is op "We geven Sudetenland en in ruil mag Tsjechoslowakije blijven bestaan" waarna de rest van dat land zes maanden later alsnog werd bezet en het westen niets deed.
Nu doen we feitelijk ook niets behalve Oekraine oproken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216984597
Verder heeft de VS nog een belangrijke troef in handen, de goede relatie met Saudi Arabi en de leveringen van LNG.
Een nieuwe winter zonder LNG wordt wel skeer.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:17:22 #240
3928 Ulx
pi_216984602
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu doen we feitelijk ook niets behalve Oekraine oproken.
Dus daar kunnen we net zo goed mee doorgaan?
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:18:57 #241
3928 Ulx
pi_216984634
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Verder heeft de VS nog een belangrijke troef in handen, de goede relatie met Saudi Arabi en de leveringen van LNG.
Een nieuwe winter zonder LNG wordt wel skeer.
Gaan we nieuwe putten graven in Groningen. Jammer voor de bewoners, maar fuck it, wat moet dat moet.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:19:15 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984645
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus daar kunnen we net zo goed mee doorgaan?
Nee, dan is Oekraine straks helemaal van de kaart en blijft een sterk verarmd Kreisfrei Lemberg over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216984669
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De VS is helemaal klaar met deze oorlog en vind Oek momenteel oorlog-ruiers gesteund door de EU.

In eerste instantie heeft de VS Intel en installaties geleverd waarmee Oekrane zover is gekomen. Hadden ze dat vanaf begin niet gedaan was Rusland al veel verder gekomen. Of had Oek al gecapituleerd. Je kunt ze dus moeilijk anti Oekrane noemen.
Alleen nu na 3 jaar vind de VS het goed en vinden dat ze moeten inbinden. Rusland ook, de EU ook. Zodat de oorlog eindigt en eindeloze stroom wapens en lijken stoppen.

Ondertussen ga ik er vanuit dat Rusland ook aangepakt wordt en gedwongen wordt om tot een deal te komen. Doen ze dat niet dan zie ik de VS wel weer draaien en de aanval op Rusland inzetten.
De vorige administratie was niet anti Oekrane, de huidige onder Trump is dat wel.
Al waren de republikeinen toen ook redelijk succesvol om steun aan Oekrane te dwarsbomen.
Rusland gaat natuurlijk niet aangepakt worden, die hebben de vrije hand en alles dat daar aan bij kan dragen om Rusland nog meer voordeel te geven zal door Trump gedaan worden.
Het is gewoon een mes in de rug op een vieze manier en dat weet jij ook wel.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:22:25 #244
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216984725
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is hoogverraad en dat weet jij donders goed.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216984743
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gaan we nieuwe putten graven in Groningen. Jammer voor de bewoners, maar fuck it, wat moet dat moet.
Ja nederland heeft die kaart gelukkig nog.
Trouwens de bestaande Putten kunnen gewoon weer “aan” nog 33% gevuld.
En is nog veel meer, vooral schalie gas.
Kansen voor Nederland w/
Vakman pur sang
pi_216984758
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
De vorige administratie was niet anti Oekrane, de huidige onder Trump is dat wel.
Al waren de republikeinen toen ook redelijk succesvol om steun aan Oekrane te dwarsbomen.
Rusland gaat natuurlijk niet aangepakt worden, die hebben de vrije hand en alles dat daar aan bij kan dragen om Rusland nog meer voordeel te geven zal door Trump gedaan worden.
Het is gewoon een mes in de rug op een vieze manier en dat weet jij ook wel.
Nee dat is net als bij de eerste termijn van Trump.
Je laat je veel te veel opfokken.

Uiteindelijk komt het goed .
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:23:50 #247
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984761
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Onzin of realisme?

Donbass is altijd al erg Rusland gezind geweest. Verliezen wij en dan met name Oekrane er echt iets mee als dat part of the deal is?

Wij roepen al 3 jaar vanuit onze ivoren toren dat we alleen een staakt het vuren accepteren als Poetin zich volledig terugtrekt. We stellen daar buiten wat geld en wapens vrij weinig tegenover om dat te bewerkstelligen. Hoe moedig de Oekraners ook zijn, ze kunnen dat niet met extensieve hulp van buitenaf. Zolang wij vanuit Europa die niet bereid zijn te geven kunnen we van allerlei onzinnige eisen gaan stellen maar de realiteit, hoe wreed die ook is, is toch echt anders.
Zo Russisch gezind waren ze niet anders was er geen invasie nodig. Wat we moeten doen is in overdrive gaan met de hulp.

Het enige realistische dat ze mogen houden is de Krim. Dat is al 10 jaar een fait accompli de rest absoluut niet.
pi_216984788
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zeker, want we laten Oekrane niet vallen natuurlijk, uiteindelijk komt het goed.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:25:17 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984790
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is dus wensdenken.
Het is geen militaire beslissing
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:25:22 #250
3928 Ulx
pi_216984793
quote:
🇬🇧 The UK wants to create a subgroup for intelligence sharing within the “Four Eyes” alliance, according to the Daily Mail, citing unnamed defense sources. This could be a response to U.S. President Donald Trump’s actions regarding Ukraine.

https://www.dailymail.co.(...)sharing-Ukraine.html

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ljwveexr6c2q
Logisch, Trump belt alles door naar het Kremlin. Die zou ik ook niets vertellen. En of de kwaliteit van de Amerikaanse info nog goed is is de vraag gezien de zuiveringen binnen de CIA.
pi_216984799
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Zeker, want we laten Oekrane niet vallen natuurlijk, uiteindelijk komt het goed.
De EU niet, lijkt het op. Maar ik denk uiteindelijk toch samen met de VS.

Europa gaat wat conversatiever worden, dat wel.
Zie hoe snel gedrag gekopieerd wordt hier, nog even en we krijgen hier ook DOGE achtige toestanden.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:26:09 #252
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984802
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Europees.

Frankrijk wil de verdediging zelf in de hand hebben. Ze hebben geen zin meer in weer iets mee te maken als in de jaren dertig met Belgi dat uit een alliantie stapte waardoor de samen aangelegde Maginot-linie in een keer onbruikbaar werd. En ik geef ze geen ongelijk.
Als Frankrijk Europees zegt bedoelen ze vaak Frans en daarom lopen al die gezamenlijke projecten zo kut.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:26:47 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984815
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als we de militaire overmacht hebben en de ballen om ons territorium te verdedigen wel inderdaad.

Beide zijn op dit moment nog niet echt aan de orde. Vooral ook omdat de intentie voorlopig ontbreekt om ons eigen terrein te willen verdedigen ten behoud van enige vorm van vrede.
Geloof niet dat die ballen en die intentie het grote probleem zijn hier

We hebben genoeg mannetjes en genoeg spulletjes om een eventuele oorlog te voorkomen, kost simpelweg meer dan het eventueel op zou leveren
  zondag 9 maart 2025 @ 12:27:52 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984822
Tuurlijk komt er een deal. Stukje van het Oosten naar Rusland, Krim naar Rusland, geen NAVO lidmaatschap en nog wat extra's. de oekraiene staat blijft behouden.
Er zal een bepaalde vorm van garanties verstrekt worden, maar die vervallen gelijk wanneer Oek of EU bepaalde voorwaarden breekt zoals heimelijke wapenleveringen, beinvloeden van de bevolking etc etc.

Daarna komt het volgende vraagstuk in beeld: wat met groenland en de baltics?
  zondag 9 maart 2025 @ 12:28:21 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984831
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zo Russisch gezind waren ze niet anders was er geen invasie nodig. Wat we moeten doen is in overdrive gaan met de hulp.

Het enige realistische dat ze mogen houden is de Krim. Dat is al 10 jaar een fait accompli de rest absoluut niet.
Ook de Donbas is wel redelijk verloren. Het zal moeilijk zijn om Charkiv en Zaporizja te behouden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:28:31 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984834
Niet eens heimelijk, de EU blijft gewoon leveren

Groenland blijft Deens en de Baltische staten blijven intact en onafhankelijk
  zondag 9 maart 2025 @ 12:28:52 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216984838
Met het blijven sturen van wapens en geld zal er niet veel veranderen. Als voor de VS enkel financile en andere politieke belangen belangrijker zijn en hun niks doen moeten wij als Europa misschien toch boots on the ground krijgen daar.
pi_216984839
That's politics for ya.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216984843
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef sp3c het volgende:
Tot de VS wanneer de gasvoorraden vol moeten LNG leveringen stop zet.
Nu wordt er nog niks van gevoeld.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:29:23 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984846
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef Momo het volgende:
Met het blijven sturen van wapens en geld zal er niet veel veranderen. Als voor de VS enkel financile en andere politieke belangen belangrijker zijn en hun niks doen moeten wij als Europa misschien toch boots on the ground krijgen daar.
Nee moet niet
pi_216984847
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Tuurlijk komt er een deal. Stukje van het Oosten naar Rusland, Krim naar Rusland, geen NAVO lidmaatschap en nog wat extra's. de oekraiene staat blijft behouden.
Er zal een bepaalde vorm van garanties verstrekt worden, maar die vervallen gelijk wanneer Oek of EU bepaalde voorwaarden breekt zoals heimelijke wapenleveringen, beinvloeden van de bevolking etc etc.

Niets met de Baltics tenzij Rusland een oorlog wel met de hele EU + het VK
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:29:43 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984850
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sure

We gaan weer helemaal doodvriezen van de winter _O-
pi_216984855
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Laat ik duidelijk zijn; wat mij betreft denk ik er ook zo over. De Russen mogen die hele Krim houden en de rest geven ze terug.

Maar als ik eerlijk ben en gewoon beoordeel wat er op het slagveld gebeurd; Oekrane is al 3 jaar niet in staat de door Rusland-bezette gebieden te heroveren. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Poetin, na bijna 1 miljoen soldaten verloren te hebben, zomaar zegt; ok ik stop omdat jullie dat willen en trek me volledig terug. Dat zie ik zonder druk van buitenaf gewoon niet gebeuren.

Die Oranje clown gaat Poetin daarbij zeker al niet onder druk zetten en vanuit Europa zie ik het zo snel ook niet gebeuren. En voorlopig is dat wel zoals de kaarten op tafel liggen en waar we het nu mee moeten doen als er onderhandelingen komen. Willen wij het als Europa anders dan zullen we daar toch ook echt zelf actief aan moeten gaan werken.
pi_216984856
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sure
Zou je werkelijk verbaasd zijn?

We vriezen niet dood maar gas is wederom heel duur dan.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:30:30 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984859
quote:
88s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef sp3c het volgende:

Groenland blijft Deens en de Baltische staten blijven intact en onafhankelijk
Lijkt mij een vorm van wensdenken dat over 2 jaar is ingehaald door de realiteit. Hoe het zich zal uitspelen weet ik niet, maar ook hier zullen we wat veren moeten laten gaan.
pi_216984861
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als ze dat zouden doen dan is de handelsrelatie met de EU voorgoed kapot. Dat zou de Amerikaanse economie ook zwaar schaden.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:30:42 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984862
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou je werkelijk verbaasd zijn?
Nee maar dit dreigement is nu wel klaar hoor
  zondag 9 maart 2025 @ 12:30:47 #268
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984863
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die eerste termijn die ook enorme schade heeft veroorzaakt en toen het nog enigzins tegengehouden werd door verstandige lieden in de regering.. Die termijn bedoel je?
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:30:52 #269
3928 Ulx
pi_216984866
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als Frankrijk Europees zegt bedoelen ze vaak Frans en daarom lopen al die gezamenlijke projecten zo kut.
Dat is bij internationale projecten schering en inslag. De Zeven Provincin klasse begon ook als een Nederlands-Duits programma. Leopard2/Abrams begon als een Duits-Amerikaans project. Ga zo maar door.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:32:02 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984878
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij een vorm van wensdenken dat over 2 jaar is ingehaald door de realiteit. Hoe het zich zal uitspelen weet ik niet, maar ook hier zullen we wat veren moeten laten gaan.
Dat klinkt meer als wensdenken van jouw kant

Het is simpelweg niet realistisch dat Denemarken Groenland opgeeft of dat Rusland binnen twee jaar een move richtig de Baltische zee maakt
  zondag 9 maart 2025 @ 12:32:41 #271
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984885
quote:

De stront blijft maar doorgaan na een reset van 10 minuten.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:32:41 #272
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984886
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef egayalS het volgende:
That's politics for ya.

[ x ]
Kun je van zeggen wat je wil. het verbindt en verenigt mensen wel.
Hoe zou de EU mensen gaan verbinden? Door hen aan te spreken met they or them?
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:33:12 #273
3928 Ulx
pi_216984892
Het is twintig graden buiten en de Poetinisten zijn in paniek wegens de verwarming.

Conclusie: Rusland staat er slecht voor.
pi_216984893
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is simpelweg niet realistisch dat Denemarken Groenland opgeeft of dat Rusland binnen twee jaar een move richtig de Baltische zee maakt
Ik zie Denemarken best snel Groenland opgeven.

Dat 2e vind ik wel kloppen.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:33:50 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984899
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Niets met de Baltics tenzij Rusland een oorlog wel met de hele EU + het VK
Wie zegt dat ze dat niet willen? De nummers hebben zij aan hun zijde.
En de hele EU zie ik niet gebeuren, Italie gaat geen troepen sturen, Polen twijfelt, Oostenrijk niet, Zwitserland sowieso niet, en over Hongarije en Servie hoef ik het niet te hebben.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:33:56 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216984901
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom zouden ze
  zondag 9 maart 2025 @ 12:34:31 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216984910
Dat "Donbas is Russisch" Kremlin praatjes mogen ook wel weer aangekaart worden als eenzijdig propaganda praatjes.

En dit is enkel taal, betekend niet dat die mensen pro Rusland zijn.

Vergeet ook niet dat 100 jaar geleden maar 28% van deze Donbas gebieden etnische Russen had. Voor de Krim is dat nog extremer. Daar heeft gewoon een genocide plaatsgevonden van de Krim Tartaren door Rusland. Ooit was dat voor 85% Krim Tartaren.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:35:04 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984930
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als USA impliciet laat blijken niet bereid te zijn de Suwalki gap te verdedigen, dan is het aan Poetin om de afweging te maken. Geen idee of hij het wil hebben, maar als hij het wil dan kan ie dat.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:35:11 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216984934
quote:

[..]

Er is geen sprake van Groenland opgeven, Groenland kan zich onafhankelijk verklaren en dan zelf beslissen wat ze verder willen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 maart 2025 @ 12:35:41 #280
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216984950
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laat ik duidelijk zijn; wat mij betreft denk ik er ook zo over. De Russen mogen die hele Krim houden en de rest geven ze terug.

Maar als ik eerlijk ben en gewoon beoordeel wat er op het slagveld gebeurd; Oekrane is al 3 jaar niet in staat de door Rusland-bezette gebieden te heroveren. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Poetin, na bijna 1 miljoen soldaten verloren te hebben, zomaar zegt; ok ik stop omdat jullie dat willen en trek me volledig terug. Dat zie ik zonder druk van buitenaf gewoon niet gebeuren.

Die Oranje clown gaat Poetin daarbij zeker al niet onder druk zetten en vanuit Europa zie ik het zo snel ook niet gebeuren. En voorlopig is dat wel zoals de kaarten op tafel liggen en waar we het nu mee moeten doen als er onderhandelingen komen. Willen wij het als Europa anders dan zullen we daar toch ook echt zelf actief aan moeten gaan werken.
Je merkt aan alles dat de Russen economisch en industrieel steeds meer op hun tenen aan het lopen zijn. Dan moet je nu niet stoppen en al helemaal niet je achter de agressor gaan scharen zoals de VS doet.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:36:12 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984965
quote:

[..]

Baltics is nauwelijks te verdedigen..
Wij kunnen niet eens 100k aan manschappen op tafel leggen.
pi_216984969
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:33 schreef Ulx het volgende:
Het is twintig graden buiten en de Poetinisten zijn in paniek wegens de verwarming.

Conclusie: Rusland staat er slecht voor.
Nou het zou mij de ballen jeuken, maar ook jij kent de gemiddelde EU bevolking, die zelfden die zeggen: Oprutten!, Wilders/AfD/Meloni great! WEFF
Enz
Als ze het zelf in de knip voelen als gas (en daardoor stroom) weer 300% duurden zijn.
Hoe zal het sentiment dan worden.
De eu bevolking heeft wat dat betreft het doorzettingsvermogen van een vaatdoek.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:36:40 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216984984
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is geen sprake van Groenland opgeven, Groenland kan zich onafhankelijk verklaren en dan zelf beslissen wat ze verder willen.
Zo zou het in de beeldvorming ook kunnen, zodat het gezichtsverlies wat beperkter is.
pi_216985008
quote:

[..]
Die paar Inuits wordt een wortel in de vorm van veel
Geld voorgelegd en die happen zo.
Er is nu geen droog brood te verdienen en het wordt ze voorgespiegeld een economie te krijgen 100 keer zo groot (its great)
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:38:07 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985013
quote:

[..]
Dan is Groenland natuurlijk heel kwetsbaar, die willen niet bij de VS, maar als VS dan militaire kracht gebruikt kunnen ze niks...
  zondag 9 maart 2025 @ 12:38:58 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216985040
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan is Groenland natuurlijk heel kwetsbaar, die willen niet bij de VS, maar als VS dan militaire kracht gebruikt kunnen ze niks...
Ze zouden zich ook bij Canada kunnen aansluiten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 maart 2025 @ 12:39:05 #287
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985045
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die paar Inuits wordt een wortel in de vorm van veel
Geld voorgelegd en die happen zo.
Er is nu geen droog brood te verdienen en het wordt ze voorgespiegeld een economie te krijgen 100 keer zo groot (its great)
Volgens mij heb je een nogal een verkeerd beeld van de gemiddelde Groenlander. Die zijn echt trots op hun land en doen niet alles voor geld.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:39:12 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216985049
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En de hele EU zie ik niet gebeuren, Italie gaat geen troepen sturen, Polen twijfelt, Oostenrijk niet, Zwitserland sowieso niet, en over Hongarije en Servie hoef ik het niet te hebben.
Zwitserland is geen EU

Italie en Polen hebben al troepen gestuurd en Zwitserland en Servi zijn geen EU
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2025 @ 12:39:40 #289
3928 Ulx
pi_216985057
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljwu57pwvs2r
After the 1st unverified reports that Russians used a defunct gas pipeline to infiltrate Sudzha,were subsequently crushed by Ukrainian forces,Z-bloggers are now openly criticizing the operation as another failure of the Russian military:⤵️

📹Ukrainian forces spotting&neutralizing the pipeline attack
Die pijpleiding schijnt aan twee kanten te zijn opgeblazen. Dus er zitten ook wat Russen opgesloten en die gaan nu langzaam dood.

Pech voor ze. Fuck them.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:39:54 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216985064
Daarnaast zullen de Russen een flinke troepenmacht in Oekrane moeten laten voor onbepaalde tijd
pi_216985072
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij heb je een nogal een verkeerd beeld van de gemiddelde Groenlander. Die zijn echt trots op hun land en doen niet alles voor geld.
Nou we zullen zien.
Vakman pur sang
pi_216985085
Wierd duk should read the room... Ondertussen keldert Wilders ook inde peilingen omdat hij geen afstand neemt van Trump, Vance, maar Duk gaat nog ff op nationale tv door met het bashen van zelensky terwijl hij het opneemt voor Trump/Vance.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216985103
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die pijpleiding schijnt aan twee kanten te zijn opgeblazen. Dus er zitten ook wat Russen opgesloten en die gaan nu langzaam dood.

Pech voor ze. Fuck them.
Ook wel een kuttaak als je kilometers een 1,4m hoge leiding moet doorworstelen wetend dat ze hem kunnen afsluiten beider zijdes.
Ga nog liever naar de huishoudbeurs.
Vakman pur sang
  zondag 9 maart 2025 @ 12:41:47 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216985111
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:40 schreef egayalS het volgende:
Wierd duk should read the room... Ondertussen keldert Wilders ook inde peilingen omdat hij geen afstand neemt van Trump, Vance, maar Duk gaat nog ff op nationale tv door met het bashen van zelensky terwijl hij het opneemt voor Trump/Vance.

[ x ]
Duk beweert met Vladjes lul in zijn mond nog dat hij geen Poetinpijper is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216985112
quote:

[..]
Omdat de Russische bevolking de oorlog dan echt gaat meemaken met aanvallen op Moskou en Sint Petersburg bijvoorbeeld.

Waarom noem je allerlei niet EU landen op?
  zondag 9 maart 2025 @ 12:43:00 #296
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216985126
quote:

Ah, de spin om de baltics los te laten voor vrede begint.

'Vrede' _O-
  zondag 9 maart 2025 @ 12:43:32 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216985132
quote:

[..]
Zwitserland en Servie zijn geen EU-landen, aan Oostenrijk en Hongarije heb je geen fuck en Polen en Italie doen dat echt wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 9 maart 2025 @ 12:44:32 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216985143
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zwitserland en Servie zijn geen EU-landen, aan Oostenrijk en Hongarije heb je geen fuck en Polen en Italie doen dat echt wel.
Italie en Polen zeiden in elk geval geen troepenmacht naar Oek te willen sturen.
Of zij dan wel bereid zijn om ineens troepen te sturen naar kalingrad is koffiedik kijken natuurlijk.

Maar ook hier geldt: de nummers zijn niet in voordeel van de EU.
  zondag 9 maart 2025 @ 12:45:10 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:45:44 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216985151
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Italie en Polen zeiden in elk geval geen troepenmacht naar Oek te willen sturen.
Of zij dan wel bereid zijn om ineens troepen te sturen naar kalingrad is koffiedik kijken natuurlijk.

Oekrane is niet in de baltics
pi_216985154
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zitten al Italiaanse en Poolse brigades in de Baltische staten. Als die als tripwire worden geraakt dan komt er druk op de regering om zich er wel mee te bemoeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')