SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
He, gek: je spreekt geen Duits.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, uiteraard nadat ze gecapituleerd waren de smerige lafaards. Ze hadden door moeten vechten. Wat dat betreft is Zelensky dapper vergeleken met ons Koningshuis die al lang en breed vertrokken waren naar het buitenland.
Aan de andere kant toonden ze wel wat meer menselijkheid door te stellen dat het doorvechten tegen een overmacht volkomen zinloos was.
Nu vraag ik mij eigen af, had de toenmalige regering ook geëxecuteerd moeten worden omdat ze kozen om te capituleren of vond je dat een verstandige keuze?
Ik wacht het non antwoord rustig af.
Da's een beste crosspostquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
He, gek: je spreekt geen Duits.
Waarom eigenlijk niet?
Vooral veel open deuren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Samenvatting? Niet zo'n zin om 20 minutenlang naar die Kermit stem te moeten luisteren
Logisch, die hebben nu de wind mee, nu Trump het Oekraïne moeilijk maakt zich te verdedigen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Kremlin rejects possibility of compromise and refuses to discuss ceasefire
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/7/7501693/
Klopt maar we kunnen het wel dus ook deels onszelf verwijten dat we het zo ver hebben laten komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:52 schreef HiZ het volgende: [..] Het probleem is dat hij dat niet doet. Het bondgenootschap was geen eenrichtingsverkeer. Het feit dat wij ons in de luren hebben laten leggen door 70 jaar agressief uitgedragen Atlanticisme maakt niet dat daarmee de Amerikanen niet onbetrouwbaar kunnen zijn tot het punt dat ze de vijand zijn.
Klopt maar als wij het signaal onder Obama al hadden opgepakt en de lessen uit 2008 en 2014 hadden getrokken had heel Europa de 2% lijn kunnen aanhouden. Het feit dat de Fransen in Libië al vrij snel door de bommen heen waren was ook een signaal. Europa had rond 2010 moeten besluiten meer een eigen geopolitieke koers te varen, zelf beslissingen te kunnen nemen en de autonomie te vergroten. Dit is ons allemaal "overkomen".quote:De afhankelijkheid van Europa was een functie van de Amerikaanse politiek om ons afhankelijk te houden. En tot het moment dat het Witte Huis werd overgenomen door Putin Asset Trump was de Amerikaanse eis dat wij meer zouden doen nooit een eis dat wij dat zelfstandig zouden doen.
Er komt ook geen vrede (vanuit) Rusland, omdat dit economische chaos oplevert. Werkloosheid zal dan gaan stijgen en de lonen dalen. Je gaat sociale onrust krijgen met werklozen en gefrustreerde ex-soldaten die een redelijke bedreiging zullen vormen en dus zal kabouter Poetin alles doen om de oorlog zoveel mogelijk te rekken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Kremlin rejects possibility of compromise and refuses to discuss ceasefire
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/7/7501693/
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef sp3c het volgende:
Het is ook niet echt nieuw dat Amerika keuzes maakt die lijnrecht tegenover Europa staan
Denk aan Nederlands Indië of de Suez crisis en nog een hele lijst tot Afghanistan aan toe
Enige wat echt nieuw is is dat de potus hardop fuck you Europa zegt
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft watquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
We zijn weer terug in de Juli-crisis van 1914.
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
Ik zie er al twee in ernstig verval. Al jaren lang, trouwens.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:
[..]
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft wat
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Koersk gaat vallen (dankzij Trump)?
https://kyivindependent.c(...)s-telegraph-reports/Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraïense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
Te bevrijden?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraïense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Koersk gaat vallen (dankzij Trump)?
https://kyivindependent.c(...)s-telegraph-reports/Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb jij gerookt?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
We zijn weer terug in de Juli-crisis van 1914.
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
trunp wil gewoon dat Zelensky weg gaat , zodat zijn vriend Putin de controle overneemt en dan op zijn gemak op zoek kan naar het volgende slachtoffer om de aloude USSR te herstellenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat er nog wel aan tafel gezeten gaat worden. Poetin weet ook heel goed dat hij dit niet heel veel langer volhoud met z'n economie. Midden, eind 2025 gaat het echt zeer doen.
Dus dat ze nu all in gaan is denk ik om nog wat winst te boeken voordat er eventueel een staakt het vuren gaat komen.
Het is ook eigenlijk de enige logische verklaring. Hij zal toch zelf ook wel weten dat hij geen grote delen van Oekraïne meer gaat veroveren nadat de oorlog al 2 jaar in een patstelling is geraakt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat er nog wel aan tafel gezeten gaat worden. Poetin weet ook heel goed dat hij dit niet heel veel langer volhoud met z'n economie. Midden, eind 2025 gaat het echt zeer doen.
Dus dat ze nu all in gaan is denk ik om nog wat winst te boeken voordat er eventueel een staakt het vuren gaat komen.
Hoop het wel!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Dat het pijn gaat doen is al 3 jaar het geluid..quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
En gebeurt ook al 3 jaar...Rusland raakt economisch en militair steeds zwakker.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:43 schreef Usert het volgende:
[..]
Dat het pijn gaat doen is al 3 jaar het geluid..
Doet het ook.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:43 schreef Usert het volgende:
[..]
Dat het pijn gaat doen is al 3 jaar het geluid..
Niet slechts verzwakken, liefst kapot.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:46 schreef havanagila het volgende:
Trump staat gewoon achter Rusland, die geeft geen fuck om het buitenland, en wil Europa zo veel mogelijk verzwakken, de bosmongool.
[..]
En gebeurt ook al 3 jaar...Rusland raakt economisch en militair steeds zwakker.
Nou, wat zegt die Ysa dan over WWIII??quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:51 schreef AchJa het volgende:
Ja ik weet het, het is off-topic.maar ik wil jullie de briljante voorspellingen van onze held Isa (die hier nogal eens gequote wordt) niet onthouden...
[ x ]
Gaat niet gebeuren dus bereid je maar voor.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, wat zegt die Ysa dan over WWIII??
quote:Aangepast: 2 uur geleden 3 uur geleden in Buitenland
De Amerikaanse president Donald Trump heeft met zowel Kiev als Moskou contact over het beëindigen van de oorlog in Oekraïne, zo liet hij in een speech in het Congres afgelopen week weten. Rusland zou bereid zijn om te praten over een tijdelijke wapenstilstand. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.Bij Russische aanvallen op Oekraïne zijn zeker elf doden gevallen. Daaruit blijkt volgens Europese leiders dat Poetin geen vrede wil.
Europese leiders na aanval op Oekraïne: Poetin wil geen vrede
Europese leiders reageren verontwaardigd op nieuwe Russische aanvallen op Oekraïne. "Poetin laat weer zien dat hij niet geïnteresseerd is in vrede", aldus EU-buitenlandchef Kaja Kallas op X. De Poolse premier Donald Tusk sprak op dat platform over een tragische nacht voor Oekraïne. "Dit is wat er gebeurt als iemand barbaren tegemoetkomt. Meer bommen, meer agressie, meer slachtoffers."
De reacties volgen op berichten over nieuwe Russische bombardementen in Oekraïne. Daarbij kwamen volgens de autoriteiten in het Oost-Europese land zeker veertien mensen om het leven en raakten tientallen personen gewond. De meeste slachtoffers vielen in Dobropillia, een gemeente in het oosten van het land. Die zou onder vuur genomen zijn met raketten en drones. Er zouden zich daar vijf kinderen onder de doden bevinden.
De Oekraïense president Zelenski reageerde eveneens op X. "Dit soort aanvallen tonen aan dat de doelstellingen van Rusland niet zijn veranderd", schreef hij. "Het is daarom van groot belang dat we ons blijven inzetten om levens te beschermen, onze luchtverdediging te versterken en de sancties tegen Rusland op te voeren."
Afgelopen nacht voerde Rusland zware raketaanvallen uit in onder meer de regio's Donetsk en Charkiv, waar minstens 20 doden en verschillende gewonden zijn gevallen, zeggen Oekraïense bronnen. Verschillende gebouwen, zowel appartementen als kantoren, zijn zwaar beschadigd. De dag ervoor vuurde Rusland zo'n honderd drones en tientallen andere projectielen af, voornamelijk gericht op infrastructuur en energiecentra.
© https://www.telegraaf.nl/(...)oetin-wil-geen-vrede
Die Grieken hielpen Rusland toch met tankers enzo voor hun schaduwvloot. Als je economisch wil profiteren door met de vijand te heulen moet je niet verbaasd zijn als je de deksel op de neus krijgt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:30 schreef egayalS het volgende:
Tegenwoordig staat de wereld op zijn kop, maar niet overal in het westen is de kijk op al het gebeuren niet exact dezelfde. Dit artikel gaat over de Griekse pov.
Greece must adjust to Turkey’s growing importance for European security
https://www.ekathimerini.(...)r-european-security/
During the Crimean War, Great Britain and France formed an alliance with the Ottoman Empire against Russia and Greece. A similar shift in the European balance of power is now under way. As a small state in a dangerous neighborhood, Greece must read the room to avoid becoming sidelined within Europe by Turkey.
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In navolging van het nieuws over de "meatgrinders" voor Russische moeders is er wat ophef geweest.
United Russia Criticized for Gifting Meat Grinders to Fallen Soldiers’ Mothers
https://www.themoscowtime(...)diers-mothers-a88281
[ afbeelding ]Prachtig verhaal, traantje gelaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom nou weer 78 uur???quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, wat zegt die Ysa dan over WWIII??Moet ik een reddingspakket kopen en voor 78 uur inslaan? Ik wil het weten!
Russen sluiten altijd pacts en wapenstilstanden voor vrede en dan toch weer niet doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:00 schreef Scjvb het volgende:
Nu net ingelogd, na middagje Bloemendaal aan Zee samen met partner.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Het zijn niet per se mijn woorden hoor!
Maar dat Poetin geen vrede lijkt te willen hangt zou schijn zijn. En volgens op FOK! niet nader genoemde en op locatie Amsterdam bekende deskundigen, die op gebied van defensie binnen de EU zeer hoge ogen gooien, zou het een en ander helaas tóch sterk samenhangen met voortduerende onwil van voornamelijk Oekraïne (Zelensky) evenals andere betrokkenen die niet serieus met de russen willen praten en redelijkheid willen tonen in het voortdurende conflict.
Het valt nooit goed te praten wat allemaal gebeurt in oorlogssituaties. Dat spreekt voor zich, en het doet zelfs ook ons drie lange jaren best veel! Maar wat Poetin momenteel ambieert en vanuit zijn positie beveelt aan zijn onderdanen, valt helaas volgens ingewijden grotendeels terug te voeren aan deze argumenten evenals een lange geschiedenis die in hun optiek de Russen helaas noopt tot deze nare acties in kwestie.
So don't shoot the messenger please, want als het op korte termijn anders kan middels deals en goede gesprekken, dan zullen wij één van de eersten zijn om dat absoluut toe te juichen!
[..]
quote:De Winteroorlog [ F 6 ] was een oorlog tussen de Sovjet-Unie en Finland .
Het begon met een Sovjetinvasie van Finland op 30 november 1939, drie maanden na het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog , en eindigde drieënhalve maand later met het Vredesverdrag van Moskou op 13 maart 1940.
Ondanks superieure militaire kracht, vooral in tanks en vliegtuigen, leed de Sovjet-Unie zware verliezen en boekte aanvankelijk weinig vooruitgang.
De Volkerenbond verklaarde de aanval illegaal en verdreef de Sovjet-Unie uit haar organisatie.
De Sovjets stelden verschillende eisen, waaronder dat Finland aanzienlijke grensgebieden zou afstaan in ruil voor land elders, waarbij ze zich beroepen op veiligheidsredenen – voornamelijk de bescherming van Leningrad , 32 km (20 mijl) van de Finse grens.
Toen Finland weigerde, vielen de Sovjets binnen.
De meeste bronnen concluderen dat de Sovjet-Unie van plan was om heel Finland te veroveren, en noemen de oprichting van de Finse marionettenregering en de geheime protocollen van het Molotov-Ribbentroppact als bewijs hiervoor, [ F 7 ] terwijl andere bronnen tegen het idee van een volledige Sovjetverovering pleiten. [ F 8 ]
Finland hield Sovjetaanvallen meer dan twee maanden lang af en bracht de indringers aanzienlijke verliezen toe bij temperaturen zo laag als -43 °C (-45 °F).
Claudegodquote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:07 schreef NoCigar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De reacties op deze speech liegen er niet om: 'historisch'.
"Washington has become Nero’s court, with an incendiary emperor, submissive courtiers and a jester high on ketamine... We were at war with a dictator, we are now at war with a dictator backed by a traitor."
Daar is geen woord Frans bij.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:07 schreef NoCigar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De reacties op deze speech liegen er niet om: 'historisch'.
"Washington has become Nero’s court, with an incendiary emperor, submissive courtiers and a jester high on ketamine... We were at war with a dictator, we are now at war with a dictator backed by a traitor."
Het is niet de media die dat zegt, die verslaan het alleen maar.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk ook dat Gijp het verstandelijke vermogen heeft van een kanarie.
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Je mag je best druk maken en enigszins voorbereiden. Maar wat Gijppie wel een beetje bedoelde is dat de kans vrijwel nihil is dat de Russen binnen afzienbare tijd op onze stoep staan. En als dat wel zo is, wat gaan we daartegen doen dan? Kun je beter een beetje van een mooie zonning dag in maart genieten op een terrasjequote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Ok!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren dus bereid je maar voor.
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uurquote:
Het duurt wel even voor kritieke infrastructuur weer op gang komt. Als het dat al komt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uur![]()
En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten....
Ja dat ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je mag je best druk maken en enigszins voorbereiden. Maar wat Gijppie wel een beetje bedoelde is dat de kans vrijwel nihil is dat de Russen binnen afzienbare tijd op onze stoep staan. En als dat wel zo is, wat gaan we daartegen doen dan? Kun je beter een beetje van een mooie zonning dag in maart genieten op een terrasje
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.quote:
72 uur is niks. Dat redt iedereen wel. Ook zonder pakket.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uur![]()
En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten....![]()
Taking responsibility in a changing world.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Hou eens op met het beledigen van kanaries.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?
Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.
Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.quote:
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doen
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?
Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.
Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.
Je weet het nooit.
De orders stromen binnen, EU krijgt ook een beetje een oorlogseconomiequote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he.
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houdenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Victoria Nuland met 'Fuck the EU' was niet duidelijk genoeg?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.
Da's wel een verschuiving van mentaliteit.
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Sorry, zo is het oprecht niet bedoeld.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houden
Maar blijkbaar heb je zo'n onzeker fragiel egootje dat je dat nodig hebt. Ok man.
Ik denk persoonlijk dat het daar niet op aankomt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.
Alles daarboven is gewoon extra. Wat wil je nog meer dan?
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.
Je weet het nooit.
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.
Volgens mij is het een vrij bekend verhaal dat de oud-directeur van poppodium 013 en zijn vriendin op die wijze om het leven zijn gekomen in de VS, omdat ze niet genoeg water bij zich hadden.
Zo gek is het dan toch niet om in ieder geval een paar basiszaken achter de hand te hebben? Nee, het gaat je totaal niet helpen tegen zware luchtaanvallen e.d. Maar een paar dagen vooruit kunnen bij iets als massale stroomstoringen kan toch helpen.
We moeten het nogmaals ook niet zo in het extreme trekken. Uiteraard kan vrijwel niemand zich voorbereiden op een 'real deal'quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind het maar overdreven.
Als je je echt wil voorbereiden op de real deal, dat is heel goed, maar dan zit je niet naar 72 uur te kijken maar weken of maanden. En dat is voor iedereen een hel. Dus als je het doet, doe het dan goed, maar dan ben je nog wel even bezig.
Dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We moeten het nogmaals ook niet zo in het extreme trekken. Uiteraard kan vrijwel niemand zich voorbereiden op een 'real deal'
Maar in ieder geval basis dingen zoals drinkwater voor enkele dagen, en nog wat andere basic zaken die je kunnen helpen mocht de stroom voor langer dan 24u uitvallen ofzoiets... ja why the fuck not? Het hoeft ook niet direct om een zware oorlogssituatie te gaan he, er kunnen meer redenen zijn waardoor voorzieningen tijdelijk uitvallen.
Nogmaals, ieder is vrij om dat soort voorbereidingen wèl of niet in huis te halen.
Natuurlijk is het vooral een comfort-verhaal, geen extreme survival of doomsday preppen. Je kunt vast allerlei 'lifehacks' hanteren zoals jouw voorbeeld m.b.t. water. Maar het is wat makkelijker als je het gewoon hebt staan wanneer het voor een paar dagen is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.
Als je je echt wil voorbereiden op de real deal, dat is heel goed, maar dan zit je niet naar 72 uur te kijken maar weken of maanden. En dat is voor iedereen een hel. Dus als je het doet, doe het dan goed, maar dan ben je nog wel even bezig.
Ik heb gewoon blikjes bier.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.
Volgens mij is het een vrij bekend verhaal dat de oud-directeur van poppodium 013 en zijn vriendin op die wijze om het leven zijn gekomen in de VS, omdat ze niet genoeg water bij zich hadden.
Zo gek is het dan toch niet om in ieder geval een paar basiszaken achter de hand te hebben? Nee, het gaat je totaal niet helpen tegen zware luchtaanvallen e.d. Maar een paar dagen vooruit kunnen bij iets als massale stroomstoringen kan toch helpen.
Nog niet misschien. Propaganda.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:02 schreef polderturk het volgende:
Als dit waar is heeft ASML een groot probleem.
Eerst zien, dan geloven.
Die machine lijkt niet groot genoeg.
[ x ]
Water of ander drinken aanhouden voor 48 uur en wat pizza's in je vriezer kost je niets en je hebt er veel gemak van. Dat is per persoon 2 1,5l flessen water en 2 pizza's. Dat heeft bijna iedereen standaard al in huis.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.
Ah, vriezer. Je hebt een noodaggregaat?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Water of ander drinken aanhouden voor 48 uur en wat pizza's in je vriezer kost je niets en je hebt er veel gemak van. Dat is per persoon 2 1,5l flessen water en 2 pizza's. Dat heeft bijna iedereen standaard al in huis.
Toen ik 4 jaar geleden in quarantaine moest voor enkele dagen was ik blij dat ik wat eten en drinken had.
Tevens heb ik 10 liter water in een jerrycan in de schuur staan om bij nood de wc door te spoelen. Kwam afgelopen jaar goed van pas toen het water opeens afgesloten was.
En het is natuurlijk de vraag of je kookplaat wel werkt voor koken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vooral een comfort-verhaal, geen extreme survival of doomsday preppen. Je kunt vast allerlei 'lifehacks' hanteren zoals jouw voorbeeld m.b.t. water. Maar het is wat makkelijker als je het gewoon hebt staan wanneer het voor een paar dagen is.
Het duurt wel even voor je vriezer ontdooit. Kwestie van zo weinig mogelijk open maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, vriezer. Je hebt een noodaggregaat?
Ik verwacht niet dat deze machine op hetzelfde niveau zit als ASML.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:02 schreef polderturk het volgende:
Als dit waar is heeft ASML een groot probleem.
Eerst zien, dan geloven.
Die machine lijkt niet groot genoeg.
[ x ]
Jij houd een dagboek bij van alle ziektes die je hebt gehad en wil daar nog wat pagina's aan toevoegen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
En het is natuurlijk de vraag of je kookplaat wel werkt voor koken.
Overigens is koken niet echt nodig. Water filteren door fijn doek in een plastic fles gieten en die fles een paar uur in de zon zetten levert ook drinkwater op.
Zonlicht is een prima manier om water te desinfecteren. Zolang je plastic flessen gebruiktquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij houd een dagboek bij van alle ziektes die je hebt gehad en wil daar nog wat pagina's aan toevoegen?
Je hebt geen idee wat er bij komt kijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat deze machine op hetzelfde niveau zit als ASML.
In feite is het een race naar de top, en op een gegeven moment ASML op zijn max en is het een kwestie van tijd dat de concurrentie daar ook zit.
Maar niet nu verwacht ik.
ASML exporteert machines naar China.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er bij komt kijken.
Ja, omdat ASML die machines niet meer aan China mag verkopen, gooien ze er vele miljarden tegenaan. Want naast olie zijn chips tegenwoordig wat je industrie in leven houd. Maar het is niet alleen een kwestie van weten hoe het moet, je hebt ook een miljoen onderdelen nodig. En voor een flink aantal daarvan kun je maar bij een paar bedrijven ter wereld terecht. Het is de allerhoogste high-tech.
De meerderheid van die onderdelen zijn zo belachelijk complex om te maken, dat het je tientallen jaren kost voordat je weet waar je mee moet beginnen. En die bedrijven zitten niet in China.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Rheinmetall Supports the British Army with Rapid Delivery of 500 HX Logistic Vehicles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |