Het duurt wel even voor kritieke infrastructuur weer op gang komt. Als het dat al komt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uur![]()
En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten....
Ja dat ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je mag je best druk maken en enigszins voorbereiden. Maar wat Gijppie wel een beetje bedoelde is dat de kans vrijwel nihil is dat de Russen binnen afzienbare tijd op onze stoep staan. En als dat wel zo is, wat gaan we daartegen doen dan? Kun je beter een beetje van een mooie zonning dag in maart genieten op een terrasje
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.quote:
72 uur is niks. Dat redt iedereen wel. Ook zonder pakket.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien omdat ik in de war was met 72 uur![]()
En die 72 uur zegt onze alwetende regering, dus dan is het waar. Eerst was het 48 uur, maar de situatie schijnt een stuk ernstiger te zijn dan ze dachten....![]()
Taking responsibility in a changing world.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi spul. Lekker drones en de langzamere raketten uit de lucht knallen. Goede veldtest zo.
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk ook dat Gijp het verstandelijke vermogen heeft van een kanarie.
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Hou eens op met het beledigen van kanaries.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk ook dat Gijp het verstandelijke vermogen heeft van een kanarie.
Maar je druk maken, zoals de media je verteld, over een oorlog is te belachelijk voor woorden.
Dit dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?
Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.
Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.quote:
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
UK, Frankrijk, Duitsland en Polen gaan het defensie hart vormen. De EU wordt zo een uitvoerder op dit gebied. Zeker met een vd Leyen.
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoog tijd dat van der Leijen even iets anders gaat doen
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Enigszins voorbereid zijn op "shit" in de zin van een mogelijke langere stroomonderbreking door een sabotageactie? Of mogelijk dat de drinkwatervoorziening ooit gesaboteerd wordt en dat je meerdere dagen geen toegang tot drinkwater hebt? Zoiets?
Ja, absoluut. Wij hebben enkele 10-liter flessen drinkwater en andere eenvoudige 'noodpakket' dingetjes in onze schuur staan just in case. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.
Zorgen maken en me proberen voor te bereiden op massive oorlog, bommen en granaten die om me heen af gaan en tanks die door de straten zullen rijden?
Fuck no.
En al zou dat gebeuren, wat hebben die "zorgen" die ik me al die tijd heb lopen maken dan uberhaupt voor nut gehad. 🤷🏻
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.
Je weet het nooit.
De orders stromen binnen, EU krijgt ook een beetje een oorlogseconomiequote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Weet ik zo net niet, voor grote veranderingen zoals nu heb je toch de lidstaten nodig. Richting en besluitvorming op cruciale momenten bij de lidstaten, de commissie als uitvoerder, vind ik eigenlijk niet zo slecht. Zo trek je ook UK er weer meer bij terwijl de EU voor infra, industrie, economie en handel enzo zorgt. Los van het verval van Rusland en VS is het ook interessant om te zien hoe Europa zich ontwikkelt.
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok joh. Een ieder is vrij om wel of niet te doen waar ie zich goed bij voelt he.
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houdenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Victoria Nuland met 'Fuck the EU' was niet duidelijk genoeg?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.
Da's wel een verschuiving van mentaliteit.
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker. Als jij denkt dat 50 liter spa blauw en een paar blikken linzen jou voorbereidt op stront aan de knikker, zet hem op.
Sorry, zo is het oprecht niet bedoeld.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff. Als je alleen maar reageert om even op de man neerbuigend te komen doen kan je ook gewoon je negativiteit voor je houden
Maar blijkbaar heb je zo'n onzeker fragiel egootje dat je dat nodig hebt. Ok man.
Ik denk persoonlijk dat het daar niet op aankomt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Water en een beetje eten, daar hou je het lang genoeg mee uit.
Alles daarboven is gewoon extra. Wat wil je nog meer dan?
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh het zal allemaal heel verstandig klinken in je belevingswereld. Maar het is een beetje hetzelfde als waxinelichtjes in je dashboard bewaren omdat je ooit ingesneeuwd kunt raken.
Je weet het nooit.
In Nevada snap ik het, maar Nederland is geen Nevada. Haal water uit de sloot ofzo en filtreer dat door een vaatdoek en kook het dan een minuut of 15. Vuurtje bouwen lukt ook wel. Mooi meegenomen als je wat flessen water hebt liggen, maar die paar dagen ga je zonder zo'n nootpakket ook wel uithouden. Ik vind het maar overdreven.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, ik ben wel eens door de Californische en Nevada-woestijnen gereden tijdens vakanties. Lekker aircootje aan en cruisen, je komt vanzelf wel weer een tankstation of dorpje tegen. Toch namen we steevast een paar van die jerrycans water mee in de auto. Want wanneer je in the middle of nowhere pech krijgt met de auto, het buiten 45 tot 50 graden is en je airco niet meer werkt, wordt het al vrij rap erg oncomfortabel.
Volgens mij is het een vrij bekend verhaal dat de oud-directeur van poppodium 013 en zijn vriendin op die wijze om het leven zijn gekomen in de VS, omdat ze niet genoeg water bij zich hadden.
Zo gek is het dan toch niet om in ieder geval een paar basiszaken achter de hand te hebben? Nee, het gaat je totaal niet helpen tegen zware luchtaanvallen e.d. Maar een paar dagen vooruit kunnen bij iets als massale stroomstoringen kan toch helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |