Mee eens. Maar het heeft ASML ook tientallen jaren gekost om die laatste machines te kunnen maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
ASML exporteert machines naar China.
Alleen de laatste technologische machines mogen niet worden gexporteerd.
Logischerwijs probeert China die nu zelf te maken.
ASML heeft echter een technologische voorsprong van tientallen jaren.
Maar op een gegeven moment zal China die inhalen.
US kiest vol voor Israel , dan kiest Turkije vol voor de EUquote:
Benieuwd wat er gebeurt als Rheinmetall gekoppeld wordt aan de van orders verstoken productiecapaciteit van VW in Wolfsburg, met wat extra financiering van staatswege. Dan zullen ze er misschien nog wel meer kunnen maken?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ze zetten wel alles op alles he
Oekraine mag die oorlog NIET verliezen , het is nu alle hens aan dek in de EU ,
het is nu klaar 800 miljard euro
werk genoeg, geld genoeg, fabrieken genoeg, kom maar op
Trump kiest openlijk de kant van Putin , dus is nu ook onze oorlog geworden
[..]
Bekijk deze YouTube-video
ik denk inderdaad dat Polen veel en veel meer capaciteit heeft dan Ruzzia , met hun eigen wapenafbrieken en afzonderlijke toegang tot het poolgebied met zweden ebn Finlandquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
Interessant boek uit 1990....Al een voorspellend weergave dat Polen de nieuwe macht in Europa gaat worden....Helaas ook benoemend dat de VS de macht de komende jaren blijft handhaven...
[ afbeelding ]
[ x ]
Meer een antidoctrine.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:37 schreef cosmosis het volgende:
Nieuwe oorlogsdoctrine wordt langzaam zichtbaar....
[ x ]
Dan heeft Sumaatje toch een beetje pech ben ik bang. Europa gaat zich tot een rivaal ontwikkelen omdat ze een volstrekte idioot naar voren hebben geschoven met hun projectje. Ze gaan te extreem, waardoor ze Europa wel in de hoek van even extreem reageren duwen. Als er iets is wat eensgezindheid kweekt dan is het wel een gezamenlijke vijand, bij voorkeur een vijand die ook nog eens een bully is ten opzichte van een zwakkere broeder.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:
Veel zeggende interview van een trumpist die veel invloed heeft gehad in project 2025
Trumpistisch denker Sumantra Maitra: ‘Zelensky moet vertrekken, die man is een nachtmerrie’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nachtmerrie-a4885610
Sumantra Maitra, die werkt bij een conservatief-trumpistische denktank, pleit voor Amerikaans buitenlandbeleid dat puur gericht is op eigenbelang.
Zijn de VS daarop uit, verdeel en heers?
„Amerika heeft baat bij een verdeeld Europa. Ik wil niet dat de EU zich tot een hegemone rivaal ontwikkelt, met een eigen leger, maar ik wil ook niet dat de hele EU verdwijnt en het continent weer in oorlog vervalt. Er zouden kleinere verbonden en handelszones kunnen komen, waarmee de VS een alliantie behoudt. De EU moet in ieder geval ophouden zich met allerlei ‘rechten’ en regulatie te bemoeien.”
Ik vraag me af hoe die persoon dan de toekomst van de Baltische staten ziet en die van Finlandquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan heeft Sumaatje toch een beetje pech ben ik bang. Europa gaat zich tot een rivaal ontwikkelen omdat ze een volstrekte idioot naar voren hebben geschoven met hun projectje. Ze gaan te extreem, waardoor ze Europa wel in de hoek van even extreem reageren duwen. Als er iets is wat eensgezindheid kweekt dan is het wel een gezamenlijke vijand, bij voorkeur een vijand die ook nog eens een bully is ten opzichte van een zwakkere broeder.
Wat dat betreft, go Trump, go Trump!
zou mooi zijn als ieder land die Trump nu in de gordijnen jaagt, de kant kiest van de EU tegen Ruzziaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
Trump die een pro-Poetin weg blijft varen....De zogenoemde Rusland sancties zijn momenteel een proefballonnetje zonder enig resultaat.....Daarintegen elk anti-Oekraine beleid wordt per direct toegepast.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |